HARTA DINAMICA Vezi care sunt si pe unde trec cele sase tronsoane ale Autostrazii Transilvania pentru care statul roman a intrerupt contractul cu Bechtel

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 4 august 2011, 18:35 Actualitate | Esenţial

Ministrul Transporturilor a anuntat miercuri, dupa sedinta de Guvern, ca statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel, compania americana acceptand sa finalize lucrarile deja incepute la alte doua tronsoane. "Statul este liber sa liciteze celelalte sase tronsoane care au ramas fara nicio pretentie din partea Bechtel. Era clauza sa nu licitam tronsoanele ramase. Acum le putem licita", a afirmat ministrul transporturilor. HotNews.ro si ESRI Romania au realizat o harta informativa cu toate tronsoanele Autostrazii Transilvania.
  • Da click pe elementele de pe harta pentru a vedea costul estimat si stadiul actual al lucrarilor pe fiecare segment.

Vezi in ArcGIS Online


Cele sase tronsoane la care renunta Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).

Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii - Gilau (52 km) si  Suplacu de Barcau - Bors (64).

Potrivit Ministrului Anca Boagiu, abia dupa finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors de catre Bechtel, statul roman va putea sa scoata la licitatie lucrarile pentru celelalte  sase tronsoane, fara nici o pretentie din partea companiei.

"Era una din clauzele existente in contract care ne obliga ca, pe o perioada de doi ani, sa nu licitam pe nici unul dintre tronsoanele ramase", a explicat ministrul Anca Boagiu.

Potrivit CNADNR, Proiectul "Autostrada Transilvania" reprezintă o autostradă de patru benzi, cu o lungime de 415 km, care parcurge ruta de la Nord-Vest de Braşov în centrul României până la Oradea, la graniţa cu Ungaria. Fiecare din cele 8 segmente ale Proiectului va începe şi se va încheia cu un nod rutier, astfel încât să poată fi deschis traficului imediat dupa execuţie.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

30018 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    ceva nu-i coșer... (Joi, 4 august 2011, 18:59)

    raduc [anonim]

    "Potrivit Ministrului Anca Boagiu, abia dupa finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors de catre Bechtel, statul roman va putea sa scoata la licitatie lucrarile pentru celelalte sase tronsoane, fara nici o pretentie din partea companiei."
    Asta înseamnă că cel mai devreme în 2012 o să fie licitațiile, ori în detaliile pe fiecare tronson unele sunt începute în 2010 sau o să înceapă în 2011 (!?)
    • +9 (11 voturi)    
      Nu stiti sa cititi? (Joi, 4 august 2011, 19:31)

      Sorin Blaj [utilizator] i-a raspuns lui raduc

      Sau este mai greu cu intelegerea?

      Ce nu este clar?

      "Statul este liber sa liciteze celelalte sase tronsoane care au ramas fara nicio pretentie din partea Bechtel. Era clauza sa nu licitam tronsoanele ramase. Acum le putem licita", a afirmat ministrul transporturilor.
    • -14 (14 voturi)    
      cu ocazia asta (Vineri, 5 august 2011, 9:22)

      Zicu [anonim] i-a raspuns lui raduc

      Mai scot si ei un ban "muncit" ca se stie cum e cu licitatiile. Ia sa vezi acu distractie. Se deschide robinetul la "licitatii" se inchide la subventia la caldura, adica mai pe intelesul nostru ia de la saraci si da la bogati.
      • +9 (9 voturi)    
        Castigator detasat la licitiatia de minusuri (Vineri, 5 august 2011, 12:00)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui Zicu

        Felicitari, ai 100% minusuri pana la ora asta.
        Geniule, ia lumineaza-ne tu: cum isi poate face o matusa banii de mostenire: la o licitatie publica, unde vin adversari si te caroteaza la pret, sau la o suava incredintare directa, pe un contract secretizat? unde poti sa bagi costuri de 10 miliarde si firma iti multumeste cu lacrimi in ochi si cu o viitoare mostenire a unei matusi milionare care locuieste intr-o garsoniera? Ha?
        • -3 (3 voturi)    
          Victorie (Vineri, 5 august 2011, 13:54)

          Zicu [anonim] i-a raspuns lui zet

          100% minusuri de la un minus cum esti tu = +100% ... deci ma declar multumit.
          • +1 (1 vot)    
            subventie (Sâmbătă, 6 august 2011, 12:54)

            razvan_cluj [utilizator] i-a raspuns lui Zicu

            nimeni nu ar trebui sa aiba nicio subventie, da in ce plm de lume traim? aia care lucra sa-i tina pe aia care beau beri in spatele blocului si se plang ca n-au de lucru. din cauza subventiilor tale are tara datorii si n-are bani de alte lucruri
  • -2 (14 voturi)    
    Retea (Joi, 4 august 2011, 19:00)

    Titi [anonim]

    Ma tot intreb de ce se incapataneaza sa faca doua autostrazi peste munti (de fapt viseaza, ca nu s-a apucat nimeni de ele), in loc sa faca una singura, ca si-asa costa mult si ne urnim greu: Ploiesti - Brasov. Din BRasov pleaca spre Oradea una, iar de la Fagaras sa se lege cu Sibiu - Arad. Oricum se vaitau ca e greu sa o faca de la Pitesti la Sibiu, ca sunt muntii prea muntosi. Iar cea de la Pitesti sa mearga firesc catre Craiova, cand o da Domnu' sa se apuce si de ea, ca e mai logic sa mearga spre sud, iar Craiova e oras mare.
    • +3 (3 voturi)    
      pentru ca (Vineri, 5 august 2011, 11:24)

      minny [utilizator] i-a raspuns lui Titi

      datorita traficului mare pe DN1 mai ales in vacante se impune o aotostrada spre Brasov. Iar Sibiu-Pitesti se va face pentru ca deja se lucreaza la toata autostrada si lipseste doar portiunea aceea. Se poate si o singura autostrada dar e o solutie pe termen scurt si se numeste carpeala.
  • +32 (34 voturi)    
    nu raspunde nimeni pentru contractul cu Bechtel? (Joi, 4 august 2011, 19:05)

    gogu [anonim]

    Bombonel la puscarie!!!!!!! Si cu averea de 7 miliarde de EURO confiscata. Atunci o sa avem stat de drept in Romania. Suntem condusi de derbedei si hoti.
    • +6 (6 voturi)    
      Averea se prezuma licita! (Vineri, 5 august 2011, 9:44)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Pina nu se modifica Constitutia, nimeni nu se poate lua de Bombo.

      Si oriucm din momnt ce a functionat justificarea cu matusa Tamara, e mare lucrau sa mai gaseasca inca 5-6 matusi sau unchi multimilionari?
  • -13 (19 voturi)    
    Renegocierea cu Bechtel pare o cacialma (Joi, 4 august 2011, 19:20)

    Darie [anonim]

    Atita timp cit Statul Roman nu poate scoate la licitatie nici un tronson al autostrazii Bechtel pina cind acesta companie nu termina bucata Suplacul de Barcau - Bors, practic Bechtel va continua sa ne santajeze cel putin 7-8 ani de acum incolo timp in care va avea in continuare control absolut aupra autostrazii Transilvania. Toata aceasta renegociere pare o cacialma. De fapt nu s-a renegociat nimic situatia a ramas la fel ca inainte.
  • -13 (15 voturi)    
    Compromis (Joi, 4 august 2011, 19:40)

    A Paishpe [anonim]

    Aderarea la NATO a fost platita, printre altele, si cu acest contract.
    Pentru ca a participat si Ambasada USA si Base vorbim de un compromis din care fiti sigur ca nu noi iesim castigati.
  • -13 (17 voturi)    
    As vrea sa stiu cit ne va costa acest "succes" (Joi, 4 august 2011, 20:25)

    corzo [anonim]

    Ok, dar sa vedem ce mai iese la iveala in viitorul apropiat in contrapartida? F16, niste Boeing-uri, Rosia Montana, eventual un pod peste Dunare sau o centrala nucleara. Fiindca nici un om care gindeste cit-de-cit nu crede ca americanii au renuntat la un profit substantial din considerente morale. Doar l-au convertit in altceva mai profitabil....
    • +12 (16 voturi)    
      A promis base solemn americanilor (Joi, 4 august 2011, 22:20)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui corzo

      Ca le trimite toti romanii cu IQ sub 70 ca sa fie folositi drept cobai la Universitatea Harward, Sectia medicala. Fi cuminte si nu te mai uita pe Antene sau Realitatea ca deja esti la limita.
      • -3 (7 voturi)    
        Ce e cu Antena sau RTV ? (Vineri, 5 august 2011, 10:21)

        baba novak [anonim] i-a raspuns lui denvarel

        Televiziunile pot avea programele pe care le doresc , inclusiv B1 TV dar la TVR este problema , aceasta trebuie sa fie impartiala si nu este deloc , intotdeauna a fost in barca puterii indiferent de culoare. Sincer sa fiu nu ma deranjeaza cele doua televiziuni pentru ca le urmaresc rar dar un lucru e cert : ele trebuie sa fie libere ca sa aiba atitudinea proprie , asta este democratia. Ca le putem critica liber si asta este o parte a jocului democratic dar este bine ca exista toate impreuna si ceea ce ma deranjeaza cu adevarat la televiziuni este cota pe care a atins -o mondenul si neamprostia de pe ecrane.
        • +9 (11 voturi)    
          Nu este chiar asa (Vineri, 5 august 2011, 10:45)

          eu. [anonim] i-a raspuns lui baba novak

          Domnule stii ce inseamna atitudine proprie, profesionalism? Nu confunda cu manipulare, minciuna, instigare la violenta si multe altele. E drept ca fiecare individ are propria constiinta si poate analiza singur ceea ce primeste ca si informatie, dar crede-ma ca sunt si multe persoane care doar accepta ce primesc si nu sunt capabile sa separe adevarul de minciuna.
  • +4 (18 voturi)    
    eu (Joi, 4 august 2011, 21:06)

    eu [anonim]

    Apropos de scos la iveala( sunt inconjurat de tampiti)... Doamna Boagiu a dat dovada de coae. pacat ca nu e ale ei e ale lu baselu. chiar si asa sbarcite dar macar a avut cineva tupeul ( in sensul pozitiv) sa le o dea de la obraz jidanilor de la bechtel. Domnu mitrea cicu mic si joc de mustatza..
    • -4 (12 voturi)    
      Mai postac... (Joi, 4 august 2011, 23:43)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Parca tot Basescu a fost presedinte si cand erau Berceanu si Dobre ministri.

      Tot respectul pt. doamna Boagiu si RUSINE postacilor care ii minimalizeaza eforturile, mai ales pentru a-l scoate bine pe marinarul mult-iubit care a spus mai demult ca "Romania n-are nevoie de autostrazi".

      E timpul ca Basescu sa mai lase locul unor oameni cu adevarat competenti! Jos cu Nutzy, jos cu Elena "Succesuri" B.!
      • +10 (16 voturi)    
        ai calcat vreodata pe afara? (Vineri, 5 august 2011, 7:25)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        stii ce e aia SUPERSTRADA? nu are intersectii, are 2 benzi pe sens, refugii, ocoleste localitatile . Costa JUMATATE fata de autostrada care nu e rentabila decat de la trafic de peste 40.000 vehicule. Astea trebuiau construite in 1997 si despre astea vorbea TB. Dar avem niste postaci care o tin cu Batman, Batman! PS. noi nici azi nu avem trafic de peste 40000 decat pe tronsoane mici si sporadic.
        • 0 (0 voturi)    
          Costa jumatate in visele tale! (Vineri, 5 august 2011, 18:57)

          V.R. [utilizator] i-a raspuns lui naiv

          Jumatate de autostrada costa aproape la fel de mult ca o autostrada completa, pentru ca toate podurile, tunelurile si celelalte lucrari trebuie realizate din prima, pentru a permite largirea ulterioara! Daca nu se fac aceste lucrari, trebuie ca in viitor sa se construiasca o autostrada noua, paralela, atunci cand traficul depaseste valorile standard!
      • -2 (4 voturi)    
        OK, am gresit! (Vineri, 5 august 2011, 9:49)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        Errare humanum est.
        A fost o greseala faza cu "nu avem nevoie de autiostrazi"

        Dar sune-mi, te rog, in perioada cat a fost la putere Ilici al tau (ca a tot fost!) , cate autostrazi s-au realizat?
        Tot Basescu este de vina?
        • -1 (1 vot)    
          Nu ma intereseaza (Vineri, 5 august 2011, 19:07)

          V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

          Stii de ce? Pentru ca nu Ilici e acum la putere!
      • +3 (5 voturi)    
        apropos de autostrazi (Vineri, 5 august 2011, 11:58)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        Stiti care este cauza nr. 1 a intarzierilor de pe drumurile nationale? Faptul ca toate drumurile (inclusiv cele europene) trec prin zeci de localitati, insirate ca margelele pe ata (pentru ca legislatia din Romania nu interzice extinderea localitatilor de-a lungul drumului national ca sa poata avea si primarul de la Cucuietii din Deal asfalt in fata portii - e chiar prilej de mandrie pentru multi primari trecerea drumului national prin localitatea lor) (spre exemlplu drumul european Pitesti-Rm.Valcea trece in proportie de 2/3 sau mai mult prin localitati)

        Sunt cateva portiuni pe care se justifica autostrazi (in zona Capitalei mai ales si pe drumurile aglomerate spre litoral si spre Bucegi, probabil si in alte zone ale tarii). In rest ar fi suficiente centuri ale tuturor satelor si oraselor astfel incat drumurile sa iasa din localitati. S-ar dubla poate chiar tripla viteza pe soselele noastre cu costuri mult mai mici comparativ cu pretul unei autostrazi.Toate astea se pot completa cu adaugarea celei de-a treia benzi pe portiunile cu multe serpentine sau in panta si doua benzi pe sens pe portiunile din dreptul oraselor mari, evitarea trecerilor la nivel in zonele aglomerate (vezi centura de nord a Bucurestiului), benzi de accelerare si de decelerare facute cu cap si cred ca lista poate continua.

        Autostrazile sunt bune dar intr-o tara ca Romania trebuie luate in considerare si solutii "cost-effective" pentru influentarea unei cat mai mari portiuni din reteaua de drumuri.

        O zi buna.
        • +2 (2 voturi)    
          autostrazi sudiste (Vineri, 5 august 2011, 13:10)

          ion [anonim] i-a raspuns lui andrei

          Io zic ca sunt suficiente doua autostrazi in Romania. Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Brasov. Ca sa poata miticii sa plece i wekend!
          • -2 (2 voturi)    
            nota 2 (Vineri, 5 august 2011, 14:42)

            skyradio [anonim] i-a raspuns lui ion

            pentru necunoasterea realitatii. de A1 ai auzit? normal ca nu , ca tu mergi cu trenul.sa-ti iei si bilet!
  • -18 (20 voturi)    
    basescu si boc vor invata maghiara? (Joi, 4 august 2011, 21:13)

    Romania fara Ardeal! [anonim]

    Astia au intrerupt contractul cu behtel pentru ca au vandut deja Ardealul:


    Basescu a vandut Ardealul UDMRului daca Voiculescu nu reuseste sa mobilizeze lumea sa-l suspendam pe basescu pana in 2012. Mare parte din primariile din Ardeal , in care maghiarii sunt minoritari , vor avea primari UDMR .
    Din cauza
    -unui singur tur care desemneaza castigatorul primariilor
    -teniei ponta care prin inactiunea lui “convinge”/dezgusta electoratul sa nu mearga la vot
    se va ajunge ca majoritatea Ardealului sa aiba primar un UDMRist.
    Pare imposibil dar e logic. De ex un oras care are 10% populatie maghiara. Daca prezenta generala la vot este de 20% si ungurii merg toti sa voteze inseamna ca cele 10% din voturile ramase, exprimate de romani, se vor imparti intre USL si PDL/UNPR deci cu un singur tur de alegeri, castiga primaria UDMRul. In felul asta ungurii pot “lua” toate primariile in localitatile in care procentul maghiarilor este jumate din prezenta la vot.
    Cu ocazia asta basescu va convinge “partidul unic” USL ca e nevoie ca toate partidele romanesti sa se uneasca impotriva pericolului maghiar, formand in acest fel partidul super-unic USL-PDL, o varianta mai “frageda” a “vestejitului” PCR!
    Traiasca si infloreasca scumpa noastra patrie RSR , in frunte cu presedintele jucator tovul basecu !
    Sper sa ne mai auzim….
    Toti cei dornici de a semna pentru referendum sa il dam jos pe basescu, intrati pe blogul lui Voiculescu si postati un mesaj de adeziune.
    .
    http://danvoiculescu.net/blog/
    • +8 (10 voturi)    
      nu ti-ai luat medicamentatia azi? (Vineri, 5 august 2011, 9:04)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui Romania fara Ardeal!

      se pare ca ai nevoie... Mai ales ca citezi din motanul Felix... singurul securist din Romania confirmat si de CCR... ii mai lipseste doar confirmarea CEDO... daca nu mai ai bani de medicamente... lasa-ne mesaj! putem face cheta!
      Apropos: doar asa poate castiga PDL-ul la viitoarele alegeri, daca tot mai multi "idioti"(compliment!) vor posta aici din "maretele opere" ale lui Felix Motanul! Succesuri!
  • +5 (5 voturi)    
    politicieni... (Joi, 4 august 2011, 22:01)

    bioman [utilizator]

    E de neiertat ce politicieni au facut. 90% dintre ei vor putrezi in iad.

    "Cave, cave, Dominus videt"

    Remember that
  • +5 (7 voturi)    
    Ridicati mainile in aer si munciti in gol ... (Joi, 4 august 2011, 23:18)

    Marin [anonim]

    începând cu 2004 din 5 județe au terminat ... jumătate din județul Cluj. (7 ani)
    Sub orice critica și de rasul curcilor.
    Se spera ca din 2011 pana în 2013 sa fie mai harnici (în 2 ani). "Viteji" constructori încă nu se arata. "Autostrada Transilvania" care leagă România de Europa vestica e o mare batjocura. Ah, un reportaj cu cate vile s-au construit în regiune nu apare? (asa măcar sa știm cu ce realizări sa ne mândrim).
  • -7 (7 voturi)    
    sa facem un calcul mic, dar important ! (Vineri, 5 august 2011, 8:37)

    Fabiani [anonim]

    Iata unde erau banii de salarii ale bugetarilor: daca calculam, 6 miliarde de euro impartit la 1,2 milioane de bugetari obtinem 5.000 (cinci mii !) de euro. Daca macar un sfert din aceasta suma ar fi fost folosita pentru salarii, se putea creste salariul mediu al unui bugetar cu 100 de euro pe luna, ceea ce ar fi insemnat un castig net de aproape 300 lei lunar ! Tinand cont ca sunt salarii nete de 560 lei lunar, o crestere cu 300 lei ar fi insemnat 860 de lei lunar, sau o crestere cu peste 50%! Daca reducem si alte cheltuieli inutile, salariile nesimtite ale directoriilor din regiile de stat, atunci statul ar putea sa indexeze si pensiile, fara sa mai fie nevoie de economate.
    • +5 (7 voturi)    
      desigur... si foloseam in continuare caruta... (Vineri, 5 august 2011, 9:10)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui Fabiani

      pentru deplasarile in tara! sau Q5-urile, depinde cum vrea fiecare taran... Personal daca e sa aleg sa dau bani la bugetari sau sa fac o autostrada, prefer a doua varianta...
      PS! Ca tot o dati cu salariile la bugetari.... Aveti idee cat se face din Bucuresti la granita de vest, spre civilizatie, cu masina?
      • +2 (6 voturi)    
        . (Vineri, 5 august 2011, 10:14)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui dodu

        Bugetarii nu sunt interesati de prostii din astea. Ei merg doar la birou si inapoi acasa, cu dacia. Restul sunt fite. Capitalismul e nociv, ne-a adus numai rau. Ce bine era inainte, cu biletele prin ONT, cand aveai bani de concedii anuale !!

        Bugetarii reprezinta perfect generatia de dinainte de 90, generatia indragostita de Iliescu, cei care nu au indraznit niciodata sa viseze sau sa lupte. Sunt morti pe dinauntru si pe dinafara dar putreziciunea lor ne strica vietile celorlalti care stim sa scriem si sa citim si pe care ne intereseaza si ce se intampla in afara celor 4 pereti albi si plini de igrasie din cutiile de chibrituri comuniste.
        • -1 (3 voturi)    
          generalizarea nu ajuta (Vineri, 5 august 2011, 11:40)

          vasile_00 [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Nu zic ca nu ai dreptate in anumite cazuri particulare!!! Dar e grav sa generalizezi (desi nu e de mirare doar asa fac toate televiziunile si ce e rau se preia cel mai repede) pt ca sunt foarte multi bugetari (functionari, profesori, personal sanitar, etc.) care muncesc mult mai mult decat media la privat! Deasemenea sunt multe cazuri in care bugetari seriosi nu au ce munci pt ca managementul e la pamant (si aici se poate generaliza). De fapt asta e problema sistemului public: lipsa unui management performant!!! Sunt foarte putine cazuri de institutii care cu bani mult mai putini decat in cazul altora similare isi desfasoara in conditii foarte bune activitatea si cu rezultate deosebite.
          • +3 (3 voturi)    
            Management (Vineri, 5 august 2011, 11:59)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui vasile_00

            Orice manager iti poate spune ca nu are importanta volumul de munca depus ci rezultatele obtinute. Nu e nimic de laudat la unul care munceste zi lumina ci la cel care o face eficient si poate sa isi vanda produsul cu profit maximal.
      • 0 (0 voturi)    
        west (Vineri, 5 august 2011, 16:32)

        skyradio [anonim] i-a raspuns lui dodu

        cat de la Bucuresti -New York via Frankfurt am Main cu pauza de cafea bineinteles
    • +4 (8 voturi)    
      Asa, si ? (Vineri, 5 august 2011, 9:10)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Fabiani

      Ce-mi pasa mie de banii de salarii ai bugetarilor ? Daca le cresc salariile bugetarilor din banii mei, in mod artificial si nemeritat, cu ce ma ajuta ? Daca putorile alea incompetente de la Stat castiga cu 100 de euro in plus pe luna timp de un an, pe cine ar ajuta ?

      Unii chiar isi inchipuie ca sa castige nu stiu cat e un drept. Nu e. Invatati economie si gura mica, sclavetii din sistem nu au ce comenta, inca ar trebui pedepsiti pentru tragerea tarii in jos prin voturile lor debile.

      La fel cum sefii USL se bat pentru interdictia romanilor din Diaspora de a vota, sefii PDL ar trebui sa se bata ca doar cei cu facultate si diaspora sa poata vota, dupa sustinerea unui test de cultura generala si gramatica limbii romane. Prostimea nu dispune de inteligenta necesara pentru a stabili conducatorii unei natii. Prostimea voteaza prostime, care e nociva la putere.
      • -1 (3 voturi)    
        invrajbirea claselor sociale si anarhia (Vineri, 5 august 2011, 10:33)

        Fabiani [anonim] i-a raspuns lui HP

        - multi bugetari stiu mai multa economie decat stii tu ...
        - de unde stii tu cu cine au votat bugetarii - ai vreo statistica secreta ?
        - daca vor vota cei cu facultatea facuta la Spiru Haret ...
        - fiindca vorbesti de cultura generala - cine crezi ca ar verifica cultura generala ? profesorii, nu-i asa, care sunt tot bugetari ... adica, pardon, putorile incompetente de la stat, dupa cum zici tu !
        - diaspora nu ar trebui sa voteze deloc; cei care si-au parasit tara pentru un trai mai bun sa faca bine sa revina in tara si abia pe urma sa voteze.
        - prostimea a cam disparut, generatiile alea de dupa 89 care votau Ilicescu nu prea mai sunt, in schimb generatiile tinere sunt satule de haosul creat de politicieni dupa '89 si multi cred ca intoarcerea la comunism ar fi o solutie - ce zici de asta ?
        • +3 (5 voturi)    
          invrajbirea claselor sociale e un fapt (Vineri, 5 august 2011, 11:02)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Fabiani

          De fapt la asta se reduce totul, la lupta de clasa. Mie nu-mi pasa si nu ma intereseaza de faptul ca nu stiu ce cioban nu are bani de paine sau ca bugetarul nu e in stare sa castige destul incat sa-si intretina familia. Nu ma poti obliga sa imi pese.

          Mie imi pasa de mine, de altii ca mine care am avut succes pe plan material sau educativ. Noi vom vota probabil liberalismul sau dreapta pe veci. Daca nu gasim la politicieni sprijinul pentru astfel de masuri, vom vota raul mai mic, care inseamna impiedicarea accesului la putere a celor evident depasiti si invechiti.

          Cei care si-au parasit tara nu au renuntat la cetatenia romana si fii sigur ca sunt mult mai capabili sa voteze in mod curat, transparent si responsabil. Teoriile astea cu cine are dreptul sa faca ce merg doar la putorile cu 8 clase si la echivalentul lor.

          Prostimea nu a disparut, nici generatiile pro-Iliescu (adica pro-PSD), iar generatiile tinere nu reusesc sa se exprime cu forta intr-un pool politic saturat de increngatura nevertebratilor corupti si hoti care stapanesc judete intregi prin organizatiile lor de partid. Vechii secretari PCR au ajuns noii secretari PSD, PDL si PNL. La vremuri noi, tot noi.

          Cat despre intoarcea la comunism ca solutie e un cretinism feroce, uita-te in Europa, trendul e exact invers, catre dreapta, chiar si extrema dreapta. Fascism, eliminarea statului ca pion economic, deregularizare.

          Comunismul nu a mers niciunde, niciodata, decat pentru oi. Eu nu sunt oaia nimanui, sa mi se dea benzina in weekendurile pare si ulei pe cartela. Iar pentru dreptul uman de a-mi face singur rostul pe lume in functie de meritele ca individ, sunt in stare sa ies in strada si sa bat la nostalgicii ca tine ca la covoare.
    • +5 (5 voturi)    
      UN ALT CALCUL (Vineri, 5 august 2011, 9:13)

      CRISTIAN [anonim] i-a raspuns lui Fabiani

      ai prefera salarii mari si investitii 0?

      bgetatii sa-si mai ia un job! am impresia ca sunt pleava societaii si sunt manipulati cel ami usor in functie de cine le da mai mult pe gratis.din cauza lor va veni iarasi psd-ul la ciolan.
      • 0 (6 voturi)    
        fara bugetari (Vineri, 5 august 2011, 10:22)

        Fabian [anonim] i-a raspuns lui CRISTIAN

        Sa vedem cum e fara bugetari:
        - te duci la medic si ... hop ! medicul s-a privatizat, nu mai ia bani de la stat, serviciile sunt ok, dar platesti de trei ori mai mult pentru aceleasi servicii ca la stat;
        - vrei sa-ti duci copilul la gradinita sau la scoala si ... hop ! si educatorii si profesorii s-au privatizat, conditii ok, dar preturile sunt pe masura ! adica vei plati pentru educatia pustilor tai, nu o sa mai fie gratis, du-te tata la scoala ca e moka !
        - vrei sa obtii o autorizatie de constructie, dar ... hop ! nu mai are cine sa ti-o elibereze, ca functionarul, satul de salarul mizer, s-a privatizat; obtii autorizatia expeditiv, dar te costa de trei ori cat inainte;
        - vrei sa mergi la un concert dar ... nu mai ai unde, ca filarmonica a plecat in strainate, ca aici trebuia sa reduca din personal si orchestra trebuie sa aiba toate intrumentele, asa ca te iesi la o iarba verde cu bere si mici si in final lasi mizeria in urma, ca tot vin ecologistii sa curete dupa tine
        - la politie cand te duci, iar nu prea mai gasesti pe nimeni, ca au plecat si si-au facut firme de paza particulare, vrei paza, platesti
        - de vamesi, magistrati si parlamentari nu zic, ca aia sunt alt tip de bugetari, au alte salarii si unii castiga mult peste salar, sa fie sanatosi ...
        - de popi iar nu zic, ca ma bate cel de sus, aia iau si de pe viu si de pe mort, s-au privatizat demult, sug si de la stat, iau si pielea de pe om
        Nu stiu daca toti bugetarii sunt pleava societatii, am dubii mari in privinta asta, dar sunt curios cum ar arata o societate fara bugetari, sau cel putin, fara anumite feluri de bugetari.
        • +3 (7 voturi)    
          Cum ar fi fara bugetari: (Vineri, 5 august 2011, 10:41)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Fabian

          In primul rand nu spune nimeni "fara bugetari" ci "cu atati bugetari cat e nevoie".
          Daca totusi ar exista o lume in care Statul sa nu fie implicat deloc:

          - te duci la medic, serviciile sunt perfecte pentru ca exista concurenta si te duci unde vrei, preturile sunt pe alese, in functie de calitate iar nivelul preturilor este cel firesc, nu cel subventionat pe banii platitorilor de taxe.
          - vrei sa-ti duci copiii la gradinita sau la scoala si ai acces la invatamantul privat, bine pus la punct, cu dotari si profesori platiti in concordanta cu niveul de responsabilitate pe care il au. In Occident la scolile publice (de stat) merg doar sarmanii iar nivelul de calitate e la pamant.
          - vrei sa obtii o autorizatie de constructie sau orice fel de autorizatie, te conectezi pe Internet la portalul ministerului respectiv si in urma identificarii cu certificatul digital iti rezolvi problema gratis, transparent si de 10 ori mai repede, fara deplasari inutile la birouri aglomerate si pline de incompetenti transpirati si nervosi.
          -vrei sa mergi la un concert si ai parte de toate trupele planetei, pe alese in functie de genul muzical preferat, in conditii de sonorizare si ambianta la cele mai inalte niveluri, in cluburi sau pe spatii publice gestionate cu profesionalism de catre oameni dedicati si pasionati.
          -politia ar fi ultra-concentrata in grupuri care actioneaza extrem de rar datorita reducerii criminalitatii stradale in urma instalarii camerelor de luat vederi peste tot. Alte forme de infractionalitate sunt reduse la minim pentru ca spaga si mita aproape ca au disparut in urma eliminarii factorului uman din ecuatie.
          -justitia merge mai bine, echilibrat si echidistant datorita cresterii nivelului de trai si a diferentelor intre paturile sociale - fenomen datorat implementarii economiei de piata functionale, in care indivizii au putere de cumparare mai mult sau mai putin asemanatoare iar nevoia de a da in cap si a fura se reduce la tigani.
          -religia e irelevanta in cadrul discutiei
          • -1 (3 voturi)    
            prea frumos ca sa fie adevarat (Vineri, 5 august 2011, 11:28)

            Fabian [anonim] i-a raspuns lui HP

            In mare parte ai perfecta dreptate, trebuie doar atati bugetari cati sunt necesari - dar problema nu e chiar asa de simpla de rezolvat precum pare la prima vedere. Apoi:
            - medicina in Occident costa, nene, fara asigurare de sanatate nici nu te poti apropia dar si asa costa foarte mult, chiar si cea mai mica interventie;
            - cu invatamantul ai dreptate, chiar asa si este, dar cati de la noi si-ar putea permite sa-si trimita copii la o facultate privata ?
            - ai nevoie de autorizatie de constructie, te conectezi la Internet si ai surpriza sa constati ca portalul ministerului respectiv tocmai a fost spart de hackeri !
            - imi aduc aminte de hotul acela care recent a spart un magazin de bijuterii si camerele de luat vederi l-au filmat din toate unghiurile; nici pana azi nu l-au identificat ... ce sa mai vorbim de gastile de cartier care se vor forma din cauza somajului ridicat!
            - religia e esentiala in cadrul discutiei (dar subiectul e prea lung pentru a-l aborda aici)
            Sincer si eu vrea sa traiesc intr-o societate cam cum iti inchipui tu, dar ma tem ca e vorba de fapt de o utopie; chiar si visul american a devenit, dupa cum vedem chiar acum, un fel de cosmar, cu final amanat pentru cativa ani. Sa nu ne imbatam cu apa rece.
            • +2 (4 voturi)    
              Prea real sa fie adevarat (Vineri, 5 august 2011, 11:44)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui Fabian

              - medicina in Occident costa in general pentru cei care nu lucreaza. Eu lucrez in Occident si asigurarea mea de sanatate este platita lunar de catre angajator. La fel e si la noi, majoritatea companiilor ofera pe langa salariu si alte bonusuri (tickete de masa, asigurari de sanatate si viata, diverse alte servicii)
              - sa faci o facultate nu este obligatoriu, avem surplus de diplome inutile oricum. Dincolo e la fel, colegiile costa foarte mult si sunt un sacrificiu enorm pentru studenti. Poti face un imprumut bancar pe 10 ani.
              - sa fim seriosi, portalele nu se sparg asa ca in basme, ele functioneaza perfect in majoritatea locurilor unde au fost implementate.
              - chiar in ideea ca nu sunt prinsi, nu vad cum ma ajuta pastrarea a sute de mii de politisti incompetenti.
              - nu e o utopie, dar e greu de atins. Inchipuie-ti Germania sau Franta fara musulmani, inchipuie-ti Japonia situata intr-o zona fara riscuri seismice, Elvetia cu iesire la ocean sau Norvegia cu clima mediteraneana si vei gasi locuri pe planeta unde utopia e cat se poate de aproape de realitate :)
            • 0 (2 voturi)    
              din pacate... (Vineri, 5 august 2011, 12:01)

              dan [anonim] i-a raspuns lui Fabian

              ...asa ne place noua ,sa vedem numai partea "de vis" din toate...adica sa nu avem simtul realitatii ,fara a tine cont ca forma de organizare numita "stat" n-a disparut (inca) niciunde ,ba mai mult ,cei care nu au avut un stat de 2000 de ani incoace au luptat -si lupta-din rasputeri pentru a si-l construi ;altii se straduiesc ca ,daca au avut si au pastrat un stat ,lupta sa-i asigure dominatia asupra altora sau chiar sa il "intinda" :"utopie" nu inseamna cosmar-o lume in care n-ar exista institutii care sa regleze lupta generata decat de poftele si lacomia unora n-ar avea decat "farmecul"junglei ,ori omul nu e facut pentru asa ceva ,daca vrea sa fie om ;ei ,daca nu ma credeti ,uitati-va ce specimene demne de admiratie s-au nascut si format la noi in cei 21 de ani de asa-zisa libertate
  • +1 (1 vot)    
    AUTOSTRAZILE ROMANIEI (Vineri, 5 august 2011, 12:25)

    Mihalache ion [anonim]

    Nu sunt PD-list, dar BOMBONEL soto trebuie bagat la mititica- a vandut pe 2 lei BCR-ul, Pertomul, Romtelecomu, Minele de Aur, Combinatele siderurgice, etc etc plus asta cu autostrazile care a pus capac
  • -1 (1 vot)    
    e mult pana departe (Vineri, 5 august 2011, 12:54)

    evoque [utilizator]

    Pana cand se va rezolva problema autostrazii transilvania onor doamna ministru are o alta problema cu coridorul 4 unde nu exista finantare pentru sectorul sibiu-pitesti. Este bine ca au ajuns la o intelegere cu americanii dar era o intelegere previzibila daca luam in calcul cati bani au incasat pana acum americanii, asta tun, deci nimic senzational in aceasta intelegere. Astfel de tunuri americanii au dat peste tot acolo unde este prezent fmi-ul.
    Revenind la coridorul 4 am facut doua ture pe recentul " inaugurat" A2 ciocarlia (via centura constanta) agigea. O intentie buna dar doar o intentie pentru ca dincolo da faptul ca se circula pe o singura banda asa cum a fost anuntat( in mare parte restrictionata la 80 + radare in cascada) totul este neterminat si facut pe repede inainte doar ca sa fim campioni la taiat panglici. Cel mai ridicol este pe partea de centura a constantei unde in dreptul localitatii Cumpana nu exista cai de acces catre aceasta localitate. La prima vedere am zice ca nu ar fi mare branza dar rolul unei centuri este acela de a degreva o localitate de traficul greu, de a face o legatura mai rapida intre alte localitati invecinate si o conexiune mai buna cu drumurile pentru care a fost creata respectiva centura. In ce priveste localitatea cumpana a fost construit pe principiul " perepede inainte" un pod peste soseaua de centura cu un grad foarte mare de inclinare dinspre constanta si fara nici o posibilitate de a intra sau a iesi din localitate decat utilizand strict acest pod care asa cum a fost realizat la iarna se va bloca din cauza viscolului iar localitatea cumpana ramane izolata. Deci lasati-o mai moale cu panglicile si propaganda si daca tot spuneti ca faceti treaba apoi faceti treaba buna ca asa cum am vazut la cumpana este doar treaba de mantuiala.
    Azi 05.08.2011 podul era deja in reparatie.
    Succes la taiat panglici.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi