​Anul acesta a terminat liceul prima promotie a elevilor din scolile de arte si meserii care, in urma cu patru ani, nu au luat Capacitatea, dar care au fost absorbiti de licee in momentul desfiintarii scolilor de arte si meserii. Declaratia a fost facuta de Monica Anisie, profesor de Limba si literatura romana si Inspector Scolar General Adjunct pe Bucuresti. Intr-un interviu acordat HotNews.ro, aceasta a explicat care sunt principalele cauze care, corelate, au condus la prabusirea promovabilitatii la 44.47% la nivel national.

Monica AnisieFoto: HotNews.ro

Cele mai importante declaratii ale Monicai Anisie, profesor de Limba si literatura romana si Inspector Scolar General Adjunct pe Bucuresti:

A terminat liceul prima promotie a elevilor din scolile de arte si meserii, care nu au luat Capacitatea

  • In mare parte, avem aceleasi cadre didactice, avem acelasi corp profesoral, insa nu avem aceiasi elevi ca in anii trecuti.
  • Nu neaparat elevii sunt slab pregatiti, dar noi trebuie sa luam in calcul si faptul ca anul acesta termina prima promotie a elevilor de la scolile de arte si meserii care au intrat pe ruta progresiva la liceu.
  • Acesti elevi au intrat la scolile de arte si meserii, nu au promovat examenul de Capacitate, iar acum au mers la liceu si iata termina liceul si isi dau Bacalaureatul. Este prima promotie care incheie liceul in acest mod.
  • Acesti elevi, nepromovand examenul de Capacitate cum era pe atunci, s-au indreptat catre scolile de arte si meserii.
  • In urma desfiintarii acestora, printr-un ordin de ministru, atunci cand era ministru doamna Ecaterina Andronescu, ei au mers catre licee si au incheiat pe ruta progresiva in acest mod liceul.
  • Avand in vedere ca in acest moment noi nu avem decat rezultate partiale ale examenului de Bacalaureat, vom face o analiza la nivelul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti pentru a vedea cati dintre acesti elevi sunt absolventi de liceu pe ruta progresiva si au promovat sau nu au promovat examenul de Bacalaureat. Dupa rezultatele finale, de dupa contestatii, vom face publica o astfel de situatie.

Este al doilea an cu monitorizare video, sporita insa fata de anul trecut

  • Anul a trecut a fost pentru prima data cand a existat si o monitorizare video.
  • Nu ne putem pronunta cu privire la existenta camerelor de luat vederi ca ar fi cauza pentru care nu avem un procent de promovabilitate foarte mare.
  • Consider ca acest an promovabilitatea a avut drept cauza toti factorii implicati in actul educational: atat parinti, atat elevi, cat si cadre didactice.
  • Anul trecut, in Bucuresti nu a existat supraveghere video. Anul acesta, cam 80% dintre centrele de examinare au avut camere de supraveghere video, conform metodologiei.
  • Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de Bacalaureat a prevazut organizarea examenului in centre care au cu precadere si camere de supraveghere video. Anul trecut nu a fost prevazut asa ceva in metodologie.

Elaborarea subiectelor: Este al doilea an cand elevii nu au acces la subiecte inainte de BAC

  • Au fost, pana in acest moment, mai multe modalitati de realizare a subiectelor de la Bacalaureat. Intai au existat acele 100 de variante care erau publicate si copilul le cunostea si se ducea la examenul de Bacalaureat stiind ca va primi una dintre cele 100 de variante.
  • Mai apoi a existat tot posibilitatea cunoasterii subiectelor, dar variantele au fost un pic schimbate si, in felul acesta, se alegea un subiect de la varianta 1, sa spunem, subiectul 2 de la varianta 5 si asa mai departe, in 2009.
  • Iar in 2010 au fost expuse pe site-ul ministerului modele de subiecte, pe care copilul le-a putut consulta, profesorii, la clasa, le-au prelucrat cu elevii si in felul acesta toata lumea a cunoscut exact structura subiectului, precum si modalitatea in care vor fi examinati.
  • Si in anul acesta am avut aceeasi modalitate de desfasurare a examenului de la Bacalaureat: adica subiectele s-au incadrat in programa, iar structura lor a respectat modelele pe care le-au postat pe site-ul ministerului inca din luna februarie.
  • Este al doilea an in care elevii au primit doar model de subiect, (nu si continutul subiectelor). Este al doilea an in au fost supravegheati video, este adevarat, cu mult mai multe camere, si este primul an in care termina liceul cei care au fost la scolile de arte si meserii, dar care au mers la liceu pe ruta progresiva.
  • Acestea sunt principalele modificari care ar fi putut conduce la un astfel de procent.

Vezi si raspunsurile prof. Monica Anisie in cadrul intalnirii online: Foarte multi absolventi de universitati nu sunt pregatiti pentru a deveni dascali

Citeste si: