​​MULTIMEDIA Pasajul Basarab a fost deschis. Vezi cum arata la inaugurare

de Victor Cozmei, Constantin Barbu     HotNews.ro
Vineri, 17 iunie 2011, 20:10 Actualitate | Esenţial





Pasajul Basarab, fara doar si poate cea mai mare lucrare de infrastructura urbana din Romania, a ajuns la momentul inaugurarii dupa 5 ani si patru luni de la inceputul lucrarilor si aproape 240 de milioane de euro cheltuite. Pasajul cu o lungime de aproape 2 kilometri, cu cei doi piloni inalti de 84 de metri si cu cel mai lat pod hobanat din Europa inchide inelul principal de circulatie, redeseneaza panorama Capitalei si transforma o zona murdara a orasului intr-una din cele mai ordonate.

Pasajul Basarab este inaugurat dupa o asteptare de peste 5 ani. Sambata, 18 iunie, bucurestenii vor lua pasajul la pas, iar de duminica 19 iunie masinile vor pune stapanire pe impunatoarea structura.

Intre cei doi piloni ai podului hobanat a fost ancorat un imens steag tricolor care va flutura pe parcursul zilelor de inaugurare.
Pasajul Basarab la inaugurare (5)
Foto: Hotnews


"Am spus sa punem steagul acolo pentru ca podul asta e al romanilor si este intradevar un motiv de mandrie. Vor veni si vor vedea oamenii cat este de frumos pasajul", ne-a declarat primarul Sorin Oprescu in timp ce verifica ultimele retusuri vineri dupa-amiaza.

Statia de tramvai de pe podul hobanat este pe jumatate gata. Mai sunt de montat seturile de scari rulante si fixe si cele patru lifturi care vor realiza legatura pietonilor cu statia de metrou si gara de dedesupt. Potrivit primarului, lucrarile la statia de tramvai se vor termina cel mai probabil pana in luna septembrie, atunci cand statia va fi deschisa si pentru public.

Pasajul Basarab - cel mai mare proiect pentru traficul bucurestean

Pasajul Basarab, la care s-a lucrat timp de aproape 5 ani si 4 luni, are o lungime de 2 kilometri, sustine 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai pe centrul sau si va dirija traficul care vine dinspre nordul Capitalei spre sudul si vestul orasului. Pasajul Basarab inchide inelul principal de circulatie a Capitalei.

Pasajul Basarab incepe de la intersectia strazilor Nicolae Titulescu si Calea Grivitei, traverseaza liniile de cale ferata din zona Garii Basarab si zona Carrefour Orhideea si trece peste raul Dambovita in zona Grozavesti printr-un pod cu arc. Pasajul se deschide spre Bulevardul Vasile Milea si Soseaua Grozavesti, doua sosele care se interesecteaza cu Bulevardul Iuliu Maniu, una dintre arterele principale ale Capitalei care se duce direct in autostrada A1 Bucuresti - Pitesti.

Pasajul are o lungime de aproape 2 km si are 9 rampe secundare de acces rutier: Doua rampe de urcare si coborare sunt pe Calea Grivitei, o rampa dubla de urcare-coborare pe Calea Plevnei, o rampa dubla urcare-coborare pe Calea Giulesti, inca doua rampe simple de urcare coborare pe soseaua Orhideelor si o ultima rampa care "varsa" traficul in bulevardul Vasile Milea.

Peste raul Dambovita, in zona Grozavesti, Pasajul Basarab se continua cu un Pod in Arc. Cele doua "arcuri" au o deschidere de 92 de metri si sunt legate cu grinzi transversale de tablier.

Ambele poduri, atat la cel de peste Dambovita, cat si la Podul Hobanat din zona Garii Barasab beneficiaza de instalatii de iluminat arhitectural. In total, peste 54.000 de leduri vor asigura iluminarea arhitecturala a pasajului.

Costul initial al pasajului era prevazut la 140 de milioane de euro si termenul de finalizare era stabilit la luna octombrie 2009. Acum la final, costul total a ajuns la aproape 240 de milioane de euro si o intarziere de 2 ani si 4 luni.

Podul Hobanat - un record in Europa

Punctul principal al pasajului este Podul Hobanat (sustinut de cabluri conectate la piloni) din zona garii Basarab. Podul are un
Pasajul Basarab la inaugurare (1)
Foto: Hotnews
pilon de sustinere impunator in forma de H si un tablier cu lungimea de 222 de metri. La pilonii care au o inaltime de 84 de metri sunt prinse 60 de hobane (3.000 de cabluri) ce sustin un tablier cu latimea record in Europa de 44 de metri.

Montarea tablierului podului hobanat s-a facut bucata cu bucata impinse peste calea ferata fara sa se mai demonteze reteaua de tensiune, ci facandu-se doar prin intreruperi pe timpul noptii.

Podul Hobanat reprezinta si un punct intermodal, cel mai mare din Romania. El reuneste in acelasi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz si troleibuz, linii de metrou, 2 gari de cale ferata la care se adauga spatii special amenajate pentru taximetre si 2 autogari pentru transport intern si international.

"Media unui astfel de pod este de 30-40 de metri latime, iar Basarabul ajunge la 44 de metri, in mod clar datorita statiei de tramvai", sustine Profesorul universitar dr. ing. Nicolae Popa, seful Catedrei de Poduri din cadrul Facultatii de Cai Ferate, Drumuri si Poduri din Bucuresti.

Statia de tramvai si cel mai modern tramvai din Capitala

Statia de tramvai de pe podul hobanat va deservi linia 34 care in prezent face legatura intre Calea Vitan si Banu Manta, dar care va fi prelungita pana in Ghencea via Pasajul Basarab.

Statia va fi una intermodala si va face legatura cu statia de metrou basarab si gara Basarab, de sub pod. Statia este acoperita cu peste 700 de panouri de sticla si are doua peroane lungi de 90 de metri.

Pasajul Basarab la inaugurare (6)
Foto: Hotnews
Fiecare peron va avea cate doua lifturi, doua seturi de scari fixe si doua seturi duble de scari rulante care vor face legatura cu solul. Gara Basarab si Gara de Nord vor fi legate de un set de trotuare rulante.

Pe Pasajul Basarab va circula cel mai modern tramvai din Capitala, asa numitul Bucur Low Floor sau LF (n.r. cu podea joasa). Bucur LF este construit 100% in Romania in cadrul Uzinelor de Reparatii Atelierele Centrale (URAC), chiar daca unele componente sunt impotate.

Valoarea tramvaiului ajunge la 800.000 de euro, din care 200.000 reprezinta componentele importate.

Tramvai Bucur LF
Foto: Agerpres
Bucur LF are 26 de metri lungime, 2,45 metri latime si dispune de 43 de locuri pe scaune si 265 in picioare. Tramvaiul are trei corpuri de caroserie si poate atinge o viteza de 60 km/h, dar este limitat la 50 km/h si este un model foarte silentios.

Bucur LF a iesit prima oara pe strazile Capitalei in anul 2009 pe linia 21, iar recent a fost mutat pe linia 34, circuland intre Calea Vitan si Banu Manta.

Pe liniile de tramvai de sub Pasaj circula deja tramvaiele 35 si 11, terminalul si zona de la Gara Basarab fiind complet renovate si remodelate estetic.

La pasajul Basarab functioneaza si un mic post de control trafic cu 23 de camere de luat vederi montate pe toata lungimea pasajului. "Deocamdata, e amplasat intr-un container de langa statia electrica de tractiune RATB de sub viaduct (zona Bricostore/Carrefour), urmand ca la final sa fie atezat in zona de la sol a nodului intermodal", potrivit unui utilizator al forumului specializat metrouusor.com care publica si o fotografie cu mini mini-postul de control trafic.

Cum arata calculele de trafic si in cat timp vor fi amortizate costurile

Fluxul de circulatie a fost calculat pentru 4000 masini pe ora, iar viteza legala pe pasaj va fi de 50 km/h. Potrivit oficialilor, pasajul isi va amortiza costurile in cinci ani.

"Am facut un calcul de trafic pentru pasaj si am constata ca se va realiza o economie de aproape 40 de milioane de euro pe an. Calculele de trafic au fost facute, iar acest pod scuteste bucurestenii la buzunar - ma refer la benzina, la ulei, la pneuri, la timpul de parcurgere a traseului, dintre piata Victoriei si cartierele Drumul Taberei si Militari", declara primarul general Sorin Oprescu.

Calculul celor din primarie spune ca pe pasaj vor circula zilnic aproximativ 100.000 de vehicule, fiecare masina facand o economie de un litru de carburant pe zi, adica aproximativ un euro si putin.

Asadar, peste 130.000 de euro economisiti zilnic, adica aproape 4 milioane de euro pe luna. Pe an s-ar realiza o economie de peste 46 de milioane, iar in cinci ani s-ar ajunge la o economie de peste 230 de milioane de euro - aproape cat a costat pasajul in 5 ani jumatate.



Istoria Pasajului Basarab - "Inceput de Basescu, terminat de Oprescu"

Pasajul Basarab vine sa inchida inelul principal de circulatie a Bucurestiului. Capitala este un oras de natura radial-inelara, iar circulatia dinspre periferie se concentreaza catre centru. Pentru a reusi o decongestionare a traficului, una dintre solutii este crearea de inele de degrevare.

Ideea de a inchide acest inel principal de circulatie apare in planurile urbanistilor inca din perioada interbelic, anii '30, iar ideea unui pasaj suprateran in zona garii Basarab a fost mai intai inaintata si discutata prin '89. Dupa caderea regimului comunist, nu s-au mai auzit prea multe despre aceasta idee, cel putin pana spre finalul anilor '90.

In 1998-1999 agentia guvernamentala japoneza JICA s-a ocupat de elaborarea unui master-plan de transport pentru Bucuresti si a indicat drept prioritara lucrarea cu pricina. Astfel, ea a fost preluata in Planul Urbanistic General din 2000.

In acelasi an, primarul de atunci al Capitalei, Traian Basescu a incheiat un acord cu Banca Europeana pentru Investitii pentru finantarea Pasajului Basarab. Grupul consilierilor generali ai PSD, majoritar in Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB), s-a opus vehement timp de patru ani construirii pasajului si, intr-un final, a respins documentatiile tehnico-economice.

Pasajul Basarab la inaugurare (3)
Foto: Hotnews
In 2004 au reinceput discutiile privind constructia pasajului, iar CGMB a aprobat din nou investitia, dar pe bani din bugetul local. Proiectul a suferit modificari substantiale fata de cel initial, pasajul fiind redesenat sa traverseze si zona Grozavesti si raul Dambovita - mai lung, deci mai scump.

In iulie 2006, in mandatul lui Adriean Videanu la Primaria Capitalei s-a atribuit contractul de proiectare si executie asocierii firmelor ASTALDI SpA (Italia) si FCC CONSTRUCCION S.A. Termenul de executie era stabilit la 28 de luni, finalizare in octombrie 2009, iar bugetul lucrarii avea o valoare de 471.634.475 RON (inclusiv TVA). In anul 2007 au inceput primele sapaturi, exproprieri si restrictii de trafic.

Lucrarile la pasaj au inaintat foarte greu, de multe ori fiind blocat partial sau in totalitate santierul din cauza exproprierilor. Fie ca se cereau prea multi bani, fie ca nu nu se dadea ok-ul din partea Guvernului, exproprierile au constituit principala cauza a intarzierii lucrarilor la pasaj. La asta se adauga si multele lucrari neprevazute pe care a trebuit sa le execute constructorul, afectand direct costul final al lucrarii.

In 2008, noul edil-sef al Capitalei, Sorin Oprescu, a preluat lucrarile intarziate cu 18 luni si pentru a rezolva problemele cu exproprierile a propus ca Pasajul Basarab sa fie declarat o lucrare de utilitate publica, lucru ce s-a si intamplat ulterior.
Pasajul Basarab la inaugurare (4)
Foto: Hotnews


Intarzierile la lucrari s-au resimtit, iar termenul initial de finalizare octombrie 2009 a fost depasit. S-a anuntat apoi in repetate randuri alte si alte termene de finalizare. S-a zis intai ca la finele anului 2010 pasjaul va fi gata, iar mai apoi ca la 1 martie se va da drumul la circulatie. La inceputul anului 2011 s-a vorbit de finalul lunii martie, iar mai apoi s-a vehiculat data de 1 iunie.

Proiectat in timpul primului mandat de primar general al presedintelui Traian Basescu, trecut prin mandatul lui Adriean Videanu, pasajul Basarab este finalizat acum de actualul edil al Capitalei, Sorin Oprescu.

"Am sa pun mai multe placute. Placuta din respect fata de constructor si una speciala: <<Inceput de Basescu, terminat de Oprescu>>", a declarat edilul sef al Capitalei intr-una dintre vizitele sale pe santier.

Ce spun bucurestenii despre Pasajul Basarab
  • "Sincer acum, pe langa partea cu traficul. Uitati-va putin in jur (n.r. zona de sub pasaj de langa Gara Basarab) ce bine arata acum. Inainte aici era un ghetou, un ghetou in mijlocul orasului. este extraordinar cum s-a schimbat aceasta zona. Asta mi se pare cea mai mare realizare, ca partea asta de oras arata civilizat", ne-a spus Silviu G., 27 ani, agent vanzari.
  • "In sfarsit ii dau drumu ca prea mult s-au chinuit la el. Arata bine, ce sa zic. Sper sa si faca treaba si sa ajute traficul. Acuma, ca a costat mai mult si ca s-a facut cu intarzieri, asta parca e normal la noi. Nu mai conteaza, bine ca l-au terminat", ne-a delcarat Mircea B., 42 de ani, muncitor.
    Pasajul Basarab la inaugurare (2)
    Foto: Hotnews
  • "Arata bine, nu zic, da' parca au dat cam prea multi bani. Nu stiu acuma cat de folositor e, sa zica asta soferii. Oricum, s-a aranjat toata zona asta, arata bine si curat. Nu ca inainte, ca ti-era si frica sa treci pe aici. Arata bine, da' ramane de vazut daca e folositor", Mariana G.., 43 ani, vanzatoare.
  • "Sa vedem acum cum va fi cu traficul. Au refacut toate drumurile din jur odata cu pasajul. Foarte bine, dar sa vedem cat de mult bine va face traficului. Astept sa merg pe el si sa ma conving ca s-a meritat asteptarea si toata gramada de bani pe care au dat-o", ne-a spus Mugurel A., 32 ani, taximetrist.
  • "Prea multa bataie de cap cu pasajul asta, dom'le. Puteau sa faca 10 spitale de toti banii aia. Chiar aveam nevoie de asa un pasaj? Si ce folos are pasajul daca blocaje vor fi la fiecare capat? Bani aruncati aiurea, zic eu", ne-a spus Marin B., 71 ani, pensionar.
Pasajul Basarab - Caseta de informatii:

Dimensiunile pasajului
Lungime: 2 km (Podul hobanat - 222m lungime )
Suprafata totala: 55.880 mp
Cel mai inalt punct: 84 metri (piloni)
Cel mai lat pod hobanat din Europa: 44 de metri
Deschiderile arcurilor podului de peste Dambovita: 92 de metri
Numar total de hobane: 60 (3.000 de cabluri)

Date de trafic
4.000 de masini pe ora / 100.000 de masini pe zi
Viteza maxima permisa: 50 km/h
60.000 de persoane se vor folosi zilnic de pasaj
Rampe secundare de acces rutier: 9

Bugete si termene
Antreprenor: Astaldi (Italia) si FCC Constructii (Spania)
Buget initial: 135 de milioane euro (114 milioane euro fara TVA)
Buget final: 240 milioane euro
Termen de incepere: Octombrie 2006
Termen de finalizare: 28 de luni - februarie 2009 (depasit)
Intarziere: 2 ani si 4 luni

Alte informatii
Iluminat arhitectural: Aprox. 54.000 de leduri
Peste 400 de oameni au lucrat la pasaj
Test de incarcare maxima: 1.500 de tone (13 tramvaie si 24 de camioane)
Structura beton: 82.000 metri cubi;
Cantitate asfalt turnat: 43.150 tone;

Statia de tramvai
Lungimea unui peron: 90 metri
Latimea unui peron: 19 metri
Scari fixe: 4
Lifturi: 4
Scari rulante: 4 (duble)
Aprox. 700 de panouri de sticla acopera statia de tramvai


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Adevaratul vampir care suge sange si ucide peste 10.000 de oameni in fiecare an. Cazul misterios inregistrat in Romania

Oamenii de stiinta americani au descoperit ca un gandac aparent inofensiv este in realitate un adevarat vampir care suge sange si e responsabil de moartea a mii de oameni anual. Gandacul Triatoma Dimiata aduce un pic cu ochiul-domnului de la noi, insa nu e deloc o gaza inofensiva.








45275 vizualizari
  • +29 (29 voturi)    
    frumos articolul vostru.... (Vineri, 17 iunie 2011, 20:57)

    florian 50 [anonim]

    dar dati-mi si mie , ca de la sofer la sofer , niste amarite de indicatii , ceva cam ca o harta , unde sa vada tot soferul de unde si pana unde merge podu' asta hobanat , ce strazi sunt legate de el , cum pot sa ajung din Titulescu la Cotroceni sau undeva in Militari sau in alta parte .
    Nu credeti ca asta ar fi o informatie valabila ? . Mie unuia imi este perfect indiferent cine l-a construit, cu cati bani si de ce intr-un timp atat de lung , cine-i taie "pamblica " si cand .
    Este chiar asa de greu sa inserati in text si o harta ?
    • +17 (17 voturi)    
      :) ajungi de la Ana la Caiafa (Vineri, 17 iunie 2011, 23:37)

      Gigi Maybachistu' Automobilistic [anonim] i-a raspuns lui florian 50

      Pe pasaj se poate merge cam aşa:

      - de la Titulescu la OMV-Politehnica şi de acolo la Apaca;
      - de la Titulescu la Cotroceni-Leu;
      - de la Griviţei la OMV-Politehnica sau de la Griviţei la Leu;
      - de la Griviţei la Carrefour;
      - de la Plevnei la Leu;
      - de la Griviţei la Plevnei;
      - de la Carrefour la Titulescu;
      - de la Titulescu la Bricostore.

      De fapt, este o rută ocolitoare pentru a scăpa de bâlciul din Piaţa Gării de Nord.

      Când va fi eliberată Piaţa Gării şi populaţia va avea timp să se uite în jur, va realiza cam ce efecte au avut 90-100 de ani de poluare asupra clădirilor de acolo, care sunt acoperite cu un strat gros şi cenuşiu de jeg :))
    • -1 (5 voturi)    
      frumos articol (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 10:03)

      lulu [anonim] i-a raspuns lui florian 50

      dar aviz are podul?
      • +2 (2 voturi)    
        Si daca are aviz sau nu are conteaza. (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 21:54)

        haiducul [anonim] i-a raspuns lui lulu

        Sa speram ca nu au fost cheltuiti in zadar acesti foarte multi bani la fel ca multe alte realizari de dupa 1989,si sa nu vedem curand ca va fi inchis pentru reparatii.Ne-am obisnuit cu proiecte cu preturi astronomice care sau dovedit ca au fost facute de mantuiala.Iar discutiile ca la facut Basescu sau Oprescu sunt inutile,orice se face in tara asta ca este bun sau prost este facut de romani din bani romanilor,Nu a venit de acasa cu bani Oprescu nici Udrea sau Boc,mai repede multi dintre ei sau imbogatit de pe urma umflari preturilor.
    • +5 (19 voturi)    
      daaa! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:17)

      mirel [anonim] i-a raspuns lui florian 50

      oprescu e perfect pentru primar de bucuresti! fanfaron,pamblicar,lipsit de raspundere,duplicitar in jocul politic psd-pdl , e limpede ca lumina zilei ca se viseaza si mogulii il vor alege pe el viitorul candidat la presedentia romaniei. probabil daca le mai da bucurestenilor cel mai lung carnat chiar il vor alege
      • +13 (27 voturi)    
        Oprescu a luat 3% la presedintie, e nul! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 13:48)

        MarianEugen [utilizator] i-a raspuns lui mirel

        Sa fim seriosi, Oprescu e gol de continut ca si prietenul Antonescu. Un mare zero. Nu a facut nimic toata viata lui, ci doar a luat spaga ca doctor si nu a realizat decat un proiect de la cap la coada al lui: autostrada zburatoare care inca zboara in creierii lui de fiu de general de securitate cu ditamai vila luata cu japca in Primaverii. Taie panglici, a dublat costul pasajului Basarab si al stadionului Lia Manoliu prin licitatii date firmelor PSD si acum strambul nostru doctor care incepe lucrul la ora 12 se da primar.
        Mi-e scarba de Oprescu, de Antonescu, de Ponta si de toti demagogii din USL, care nu au facut nici 10% pentru Romania din cat a facut Basescu si Boc, Daca erau comunistii la putere, DOAMNE FERESTE, eram mai rau ca Grecia acum!
        • +1 (11 voturi)    
          name (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 18:29)

          name [anonim] i-a raspuns lui MarianEugen

          treci la casierie azi iti meriti banii
          • 0 (4 voturi)    
            PT CEL DE SUS (Duminică, 19 iunie 2011, 8:12)

            sabo [utilizator] i-a raspuns lui name

            foarte bine.. e evident!
        • +2 (10 voturi)    
          Agitatului oranj (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 20:18)

          Pierre [anonim] i-a raspuns lui MarianEugen

          Mai usor, fartate, ca-ti iese veninul portocaliu pe nas.
          • -1 (5 voturi)    
            Daca nu era Base cu Proiectul Pasajului... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 22:10)

            Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Pierre

            ...mai sciai tu de venin portocaliu, comunistii nu fac 2 bani,atat Marean Vanghelie , Iliescu , Ponta si Oprescu nu sunt buni decat cu un...tambal in fata la nunti , ia gandeste-te ...PERFECT, NU???
            • 0 (0 voturi)    
              .. (Duminică, 19 iunie 2011, 10:38)

              Florin [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

              intr-un fel ai dreptate tu.. dar nu compara comunistii cu hotii astia din romania!..
        • +3 (9 voturi)    
          Marian Eugen te salut... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 20:23)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui MarianEugen

          ...hai ca mai avem si oameni adevarati pe aici . Oprescu e un PAPAGAL ce traieste numai din pacaleala, papagal condus din umbra de carpa fara neam si tara, CARPA KAGHEBISTA :Ion ILIESCU...si de Ciorex...
        • -1 (3 voturi)    
          ce a facut basescu (Duminică, 19 iunie 2011, 11:13)

          spun [anonim] i-a raspuns lui MarianEugen

          pai da un exemplu ce a facut basescu. a vandut flota, a plecat de la primarie (desi l-au votat oamenii) pana sa apuce sa faca ceva, a venit la presedentie si nu a facut decat scandal. pacat, mare pacat ca nu a ramas primar, ar fi reusit si el sa faca un lucru, pasajul asta, asa, ce folos ca incepi daca nu ramai sa termini. sunt satul de dinastia care incep si nu termina niciodata nimic. a avut neobrazarea sa spuna ca dupa constantinescu nu a ramas nici o dara ! dupa el va ramane o dara.....urat mirositoare
          • 0 (2 voturi)    
            Vezi ca Flota... (Duminică, 19 iunie 2011, 13:08)

            Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui spun

            ...a vandut-o Nea Nicu Vacaroiu...ha,ha,ha...ce lasa si el o dara...mirositoare...de vodca...ha,ha,ha...
    • 0 (0 voturi)    
      harta pasaj basarab (Luni, 20 iunie 2011, 10:40)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui florian 50

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5662802-video-pasajul-basarab-luni-fost-inchisa-circulatia-soselele-orhideelor-vasile-milea.htm
  • +6 (8 voturi)    
    Multumim! (Vineri, 17 iunie 2011, 21:05)

    Dan [anonim]

    Multumim!
    • -1 (1 vot)    
      cam incet (Duminică, 19 iunie 2011, 10:02)

      bh [anonim] i-a raspuns lui Dan

      http://en.wikipedia.org/wiki/Vasco_da_Gama_Bridge

      pod mult mai mare terminat in Portugalia in 18 luni
  • -10 (20 voturi)    
    nu pot sa adaug decit ca... (Vineri, 17 iunie 2011, 21:05)

    suba [anonim]

    autostrada transilvania incepe sa fie cea mai ieftina raportat la alte constructii ...antamate de catre stat....din taxele pe care noi le platim.....si cind te gindesti ca ceausescu a fost condamnat ptr ca a subminat economia de stat.....
  • +3 (7 voturi)    
    Bravo... (Vineri, 17 iunie 2011, 21:17)

    Cristian [anonim]

    (null)
  • 0 (12 voturi)    
    4000 pe ora sau 100000 pe an (Vineri, 17 iunie 2011, 21:32)

    BigSavu [utilizator]

    Mare grija cu matematica din acest articol
    • -2 (14 voturi)    
      esti chior sau nu stii sa citesti? (Vineri, 17 iunie 2011, 23:33)

      br [anonim] i-a raspuns lui BigSavu

      "pe pasaj vor circula zilnic aproximativ 100.000 de vehicule"

      zilnic adica 100.000 pe zi, nu pe an.

      4.000/ora daca inmultesti cu 24 iti da 96.000, adica aproximativ 100.000
      • +11 (15 voturi)    
        chioros (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 0:59)

        Bazil [anonim] i-a raspuns lui br

        Nu este chior. Mergi pe prima poza si pune mausul pe cerculetul rosu de la "date despre trafic". Acolo scrie 100.000/an. Nimeni nu este obligat sa citeasca tot articolul. Informatii relevante se pot obtine si de pe poza.
      • -1 (1 vot)    
        FELICITARII (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 13:25)

        35AVR [anonim] i-a raspuns lui br

        felicitarii,la noi in RO nu toti au terminat clasa a II-a ;t...abla inmultirii
  • +5 (13 voturi)    
    Of, Doamne... (Vineri, 17 iunie 2011, 21:41)

    menandy [utilizator]

    ne bucuram precum copiii... Bine Ca s-a terminat si seamana si bucurestiul cu alte orase europene... restul... ce mai conteaza?
    • -5 (5 voturi)    
      nu mai pot cu europenii astia (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 16:04)

      test [anonim] i-a raspuns lui menandy

      nu mai pot cu goana astta sa fim in rand cu europenii ... adica na, sintagma sigur sa refera sa fim si noi mai dezvoltati economic... da se prea generalizeaza termenul aiurea

      oare nu vede lumea cate mizerii vin din vest? (vezi ideile astea despre "toleranta" si alte porcarii precum conspiratia)... mai da-i naibii si pe europenii astia detepti.,,
  • -11 (15 voturi)    
    ar fi interesanta o evaluare peste un an (Vineri, 17 iunie 2011, 22:01)

    horiah00 [anonim]

    Hotnews, ar fi interesant sa urmariti in 2012 in ce fel a ajutat acest pasaj Bucurestiului si daca nu ar fi fost mai bine intr-adevar sa se construiasca doua spitale de banii astia...
    • +7 (9 voturi)    
      spitale (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 10:28)

      paul [anonim] i-a raspuns lui horiah00

      ce o tot tineti langa cu spitalele.. guvernul nu stie cum sa faca sa comaseze dintre ele si voi spitale spitale spitale. Cred ca e si in gena noastra sa fim un pic cam ipohondri altfel nu se explica de ce pe toate strazile apar numai farmacii iar motivul pentru care apar este ca ca se cumpara multe medicamente deci haha v-am zis-o ipohondrilor :)))
      • +2 (4 voturi)    
        // (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 14:34)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui paul

        10 spitale = salarii + cheltuieli = ceva mai multa sanatate dar si ceva mai multe chinuri pt incurabili
        un pasaj = economie de benzina , fum si nervi , sanatate pt toti , civilizatie

        Eu inteleg ca fiecare trage pe turta proprie , dar in teorie pensionarii ar trebui sa fie mai intelepti . La urma urmei inca n-am vazut tinerelul care sa fi zis ca era mai bine daca se faceau 30 de discoteci de banii aia .(editat de HotNews.ro)
    • +1 (3 voturi)    
      mda (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 16:06)

      mda [anonim] i-a raspuns lui horiah00

      sunt unii pe care nu-i multumesti orice ai face...
  • +6 (16 voturi)    
    Iar am descoperit apa calda (Vineri, 17 iunie 2011, 22:11)

    sile [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Woodrow_Wilson_Bridge

    La altii, in 6 ani se face pod cu 6 benzi, mobil, peste ditamai raul. In alti doi ani se mai finalizeaza unul identic.
    • 0 (0 voturi)    
      americanii (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 16:08)

      americanii [anonim] i-a raspuns lui sile

      americanii... e vai de curu lor...
  • +2 (22 voturi)    
    grotesc (Vineri, 17 iunie 2011, 22:30)

    Mazeta [utilizator]

    Stiu ca o sa ma injure toti soferii burtosi, cocalarii cu bemveu si pitipoancele lenevoase, dar locul masinilor este in afara orasului. Pasajele rutiere rezolva 3 probleme si genereaza 30. Ne laudam cu proiecte pe care europenii le considera de mult niste erori ale anilor '70. Asa e istoria noastra, defazata.
  • +5 (21 voturi)    
    Mare e Basescu... (Vineri, 17 iunie 2011, 22:35)

    Costin1968 [utilizator]

    ...e mai frumos decat Casa Poporului si mai ...util, e mare Base...gata a intrat in posteritate...Hobanatul lui Base...am ce povestii copiilor si nepotilor...
  • +11 (15 voturi)    
    Asta e (Vineri, 17 iunie 2011, 23:06)

    Sharutza [utilizator]

    Foarte frumos pasajul...chiar daca a durat atata..sa nu uitam a prins si ditamai criza...chiar imi place
  • +24 (32 voturi)    
    Nu mai exagerati atata domnilor !! (Vineri, 17 iunie 2011, 23:19)

    Anghel Saligni [anonim]

    Domnule, nu ma veniti cu gogorita asta ca este cea mai mare lucrare de infrastructura din Romania din ultimii nu stiu cati ani!!. Este un podulet ceva mai lat, cu o lungime de vreo doi km si juma, care a necesitat o cacaiala de peste5 ani ca sa sa fie terminat. In China sau Japonia asemenea lucrari minuscule s-ar fi terminat in 6 luni, maximum si nimeni nu le-ar fi mentionat macar pe undeva!. Poate vreti sa spuneti ca este lucrarea care s-a efectuat in Bucurest, in cel mai lung termen, in raport cu ce se proiectase initial!! Pe locul doi se claseaza pasajul subteran de la aeroportul Baneasa, un santulet acoperit, la care s-a zgarmait vreme de vreo trei ani!!
    In Romania s-a mai construit si autostrada Bucuresti Cernavoda, de vreo 146 km, ce-i drept in vreo 18 ani. Aceasta ar putea emite pretentia de cea mai mare lucrare de infrastructura din Romania, atat ca lungime, cat, mai ales, ca durata de executie.!
    In toate aceste cazuri de lucrtari de infrastructura mai mari, trebuie adresate"felicitari" constructorillor, pentru cele mai lente executii din istoria Romaniei si de pe plan european si mondial. Ele trebuie inscrise , din acest punct de vedere, in Guinees Book.Sa ne laudam si noi cu ceva. Eficienta!

    PS. Apropoo domnilor constructori: Podul de peste Dunare, construit de Apolodor din Damasc pentru Imparatul Traian la Turnu Severin, ca sa poata trece cu ostirile Romane in Dacia, avea o lungime de 1300 de metri, cu 50 de piloni in albia Dunarii, o inaltime de 20 de metri de la nivelul apei, lat de 16 metri, adica cat o autostrada cu cate doua benzi pe sens, avea parapete pe ambele margini si S-A REALIZAT IN 2 ANI, 104-105 era noastra, cu mijloacele tehnice ale vremii si a fost vreme de peste 1000 de ani cel mai mare si mai lung pod construit de oameni. Daca nu ncredeti vedeti Wikipedia! Si despre aceasta performanta nu se spune nimic in cartile noastre de istorie, pentru ca realmente am avea cu ce ne mandri in privinta stramosilor nostri.
    • -7 (11 voturi)    
      propaganda la cub (Vineri, 17 iunie 2011, 23:28)

      unne [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      marlani la cub. puteri cate vreti
      nu suntem sigur nici de traian nici de apollodor
      • +5 (9 voturi)    
        Columna lui Traian (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 1:43)

        Nostradamus [anonim] i-a raspuns lui unne

        va consemna pentru posterioritate acest monument edilitar!
    • -2 (10 voturi)    
      Carcotasii de serviciu (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 8:57)

      jkrbv [utilizator] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      De ce nu ti-ai luat concediu sa termini tu pasajul??? Sper ca realizezi ca romanii lui Traian erau toti ocupati cu constructia podului in timpul invaziei. Implicit, daca Oprescu avea 100.000 de muncitori la pod se termina in 3 saptamani. Vorbesti sa te aflati in treaba!

      Ca o fi ca-o patii, ca japonezii au facut au dres mai bine decat chinezii, bla , bla. Pe vremea lu' impuscatu se ridicau orase in 3 saptamani si acum vedem ce bine au fost gandite si realizate.

      Ahh, de ce mama naibii imi pierd timpul cu voi...
    • -1 (7 voturi)    
      Chinezii si japonezii (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:28)

      Istropateanu [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      La chinezii exproprierile se fac fara mila, vine unu' si iti ia casa, uneori iti mai si zice inainte...
      Constructiile in China sunt grotesti, incl. stadionu' olimpic marea minune, pentru ca's grotesti de mari si arata bine doar daca te uiti la ele de la vreo 5 km. Daca ajungi sub ele e o mizerie si un praf asemanator cu Bucurestiul anilor '80 in care prafu' si javrele uitate de altii....

      La chinezi e de nelocuit, de netrait, dar e drept au autostrazi facute la timp.
    • +2 (4 voturi)    
      comparatie a la romanu' (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:34)

      geo26 [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      gibilane..pune tu acum pe podul lui nea Apolodor sa treaca un tren sau cateva tiruri...si mai vorbim...o fi fost el o mare realizare ...dar totusi nu face comparatii din astea ca iti pot aminti si eu ca o bicicleta te poate duce la destinatie mult mai ieftin decat o motocicleta ...si au 2 roti amandoua...asa ca...joc de glezne
      • +1 (1 vot)    
        lungul nasului (Duminică, 19 iunie 2011, 1:04)

        horea [anonim] i-a raspuns lui geo26

        Daca ti-ai fi pus problema ca romanii nu avreau basculante, macarale si nici macar fier beton, ca nu existau drumuri iar forta de munca era mult mai greu de gasit si ca se lucrapartial pe teritoriul inamic ,probabil ca te-ai fi abtinut sa faci un comentariu atat de inutil.
    • -1 (3 voturi)    
      corect,dar... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 13:28)

      35AVR [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      In perioada aceea nu exista...nici macar idea de....FURT;azi s-a schimbat OPTICA.
    • -1 (5 voturi)    
      sunt unii (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 16:10)

      xpawnrip [utilizator] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      pe care nu-i multumeste nimic
    • +1 (1 vot)    
      MAI CITESTE BINE ! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 19:42)

      gabriel anastasescu [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      Si apoi sari in sus ! Este cea mai mare lucrare de infrastuctura URBANA din Romania. Si acum cere-ti scuze !
    • -1 (1 vot)    
      despre podul lui Apolodor (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 20:17)

      mircead [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      Exista o noua versiune care zice ca de fapt Apolodor doar a reparat si modificat un pod existent deja facut de daci cu multi timp inainte.
    • 0 (0 voturi)    
      aiurea (Duminică, 19 iunie 2011, 2:14)

      io [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      dom`le,muta`te in japonia atunci si lasa vrajeala.daca nu se facea nici asta aia era problema..prea multe pretentii.da asa e romanu...
    • 0 (0 voturi)    
      cea mai mare lucrare de infrastructura URBANISTICA (Duminică, 19 iunie 2011, 8:23)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      Este vorba de cea mai mare lucrare facuta în oras mentiona articolul, iar autostrada Bucuresti Cernavoda nu are ce cauta în aceasta comparatie.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo (Sâmbătă, 2 iulie 2011, 18:48)

      jules verne [anonim] i-a raspuns lui Anghel Saligni

      Pai de cand cunosc Bucuresti ma intreb de ce oare dureaza toate constructiile atat de mult. ai dreptate, anghel saligni, ai de o mie de ori dreptate. se aleaga constructorii pe criterii tampite, se contracteaza aiurea, se ia spaga la greu in toata faza de proiectare, si ne trezim cu un pod hobanat de doi bani in plin oras si ne laudam ca e ceea mai mare infrastructura intr-o tara care nu creeaza nicio infrastructura afara de straturi de asfalt si de borduri.
  • +14 (14 voturi)    
    inscriptiile (Vineri, 17 iunie 2011, 23:22)

    NewLevel [anonim]

    Bine, bine, da' inscriptiile cu numele firmelor ramin acolo? Mi se pare ca arata extraordinar de urit, macar de ar fi niste litere din metal, iluminate de dedesubt sau ceva mai cu stil.
    Plus ca... au facut firmele vreo reducere pentru ca li se face reclama? Bravo, au facut o chestie frumoasa, foarte tare, dar nu si-au luat banii pentru treaba asta? E podul lor sau al Primariei?
    • +8 (8 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 4:55)

      David [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      E foarte bine ca si-au pus numele acolo. Intr-un fel isi asuma raspundere pentru lucrare. Tine si de transparenta, ca sa stie fiecare pe cine injura daca se rupe un cablu.

      Este perfect normal ca proiectantul si constructorul sa isi puna numele pe produs. In general este vorba de o caseta mica care mai poate cuprinde si cateva date despre constructie.
      • +1 (1 vot)    
        da, dar... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 19:07)

        NewLevel [anonim] i-a raspuns lui David

        Ai dreptate, e absolut normal sa existe o mentiune cu numele proiectantului si al constructorului (a propos, numele proiectantului unde e scris?) insa, asa cum zici si tu, sa fie o caseta mica, nu o ditamai pleasca pusa probabil gratis, in semn de recunostinta ca si-au facut treaba pentru care au fost platiti.
        Eu, daca imi fac o vila cu 4 etaje, 15 camere si o piscina cu valuri si vine constructorul si-si punele numele pe fatada, ma cam supar, sincer sa fiu.
        Dar chestia asta nu ma (mai) mira. N-avem noi, in Bucuresti, cutia de Pepsi care se invirte deasupra Pietei Unirii? N-avem literele rosii (de cazino cu bordel la demisol) care se aprind si se sting pe cladirea ASE-ului? N-avem Sala Palatului luminata, alternativ, in toate culorile curcubeului?
        • +1 (1 vot)    
          :D (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 21:37)

          David [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

          a, zici de porcariile alea mari de pe piloni, de se vad in poza? mamaaaaaaa ditamai placuta. daca e asa si e si definitiv e urat cu spume.
    • +2 (2 voturi)    
      pasajul Basarabi (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 9:26)

      olga [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      Stimate domn Anghel Saligni,FELICITARI ai pus degetul pe rana.Daca nu erau hotii astia de loa putere tara noastra ar fi fost un rai la toate cele cate ni le-a dat DOMNUL .
      • 0 (0 voturi)    
        Si mai ales daca ar fi avut un alt popor... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 15:37)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui olga

        Sa nu uitam ca cei de la putere persista acolo cu consimtamantul poporului roman!
        • 0 (0 voturi)    
          Sigur... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 19:14)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

          ...cei de la putere...Important , de fapt cel mai important este faptul ca TRAIAN BASESCU a invins fortele PSD, forte anti-bucurestene! PSD s-a opus sistematic acestui proiect. "Independentul" Oprescu n-a facut decat sa descopere o imensa pusculita pt partidul mentorului sau Ion Iliescu spus Oltenitanul...Ion Iliescu a urat Bucurestiul si a chemat pe domnii mineri sa-l atace...
    • 0 (2 voturi)    
      probabil asta vine de cand au semnat contractul (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 10:31)

      pablo [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      e in firea lucrurile ca o anumita firma atunci cand face o lucrare sa aiba pretentia daca doreste si daca beneficiarul aproba sa-si treaca eticheta.
    • 0 (0 voturi)    
      Asta-i meteahna romanilor.... (Duminică, 19 iunie 2011, 9:38)

      Robert [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      .... cum ajung cumva, undeva, "imparati", se imbolnavesc brusc de paranoia, daca nu erau deja!.. De asta am ajuns unde am ajuns!
  • +3 (5 voturi)    
    sunt (Vineri, 17 iunie 2011, 23:30)

    coor [utilizator]

    curios cat va tine asa curat cum pare acum , mai ales in zona panourilor ! la ce mizerie este in bucala , si ce praf , peste un an il vad negru si posomorat ! noroc ca de la mine din sat e departe !
  • -1 (7 voturi)    
    ............ (Vineri, 17 iunie 2011, 23:43)

    .............. [anonim]

    arata bine doar ca nu isi are rostul, din pacate proiectul s-a facut din cate retin cu japonezii, de aici si idea podului si a autostrazi suspendate.In timp ce orasele europene nu stiu in ziua de azi cum sa scape de asemenea monstruozitati de beton noi abia acum am inceput sa le construim.Cu bani astia se facea mai degraba cativa km de metrou si era zic eu muuuuuuuuuul mai ok.din pacate ideea s-a mutat si pe calea vacaresti, acum se muta si in piata Piata Charles de Gaulle si apoi probabil trecem la autostrada suspendata.O sa fie betoane peste betoane, masini mai multe , traficul probabil mai infernal decat astazi , ce mai un oras de nelocuit.
  • +5 (5 voturi)    
    Astaldi trebuie dat jos de pe pod! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 0:05)

    cetateanu [anonim]

    Pacat de arhitectura podului, cu scrisul acela acolo mare si de prost gust ca la o firma de Aprozar, sau poate la tara merge. Mai uitativa si voi cum au procedat altii in lume, cum si-au lasat semnatura constructorii. Vezi Brooklin, ceva discret si cu respect. Sper sa nu ramana asa.
  • 0 (0 voturi)    
    Rampe de acces (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 0:08)

    Oana [anonim]

    Intr-adevar, ar fi utila o schita cu rampele de acces, respectiv sensurile de circulatie. Articolul spune: "are 9 rampe secundare de acces rutier: Doua rampe de urcare si coborare sunt pe Calea Grivitei, o rampa dubla de urcare-coborare pe Calea Plevnei, o rampa dubla urcare-coborare pe Calea Giulesti, inca doua rampe simple de urcare coborare pe soseaua Orhideelor si o ultima rampa care "varsa" traficul in bulevardul Vasile Milea." Stau in Giulesti si circul des pe acolo, dar nu-mi dau seama care este "rampa dubla urcare-coborare pe Calea Giulesti", respectiv cum pot eu din Giulesti sa ajung pe pod, pentru a merge spre Titulescu. Din cate am vazut, acum exista o singura rampa de coborare de pe pod pe Calea Giulesti, pe langa IDM. Urcarea pe unde se face, pentru cei care vin dinspre Giulesti sau Crangasi?
    • +1 (3 voturi)    
      Rampa de Galaţi e la Brăila :) (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 0:59)

      Gigi Maybachistu' Automobilistic [anonim] i-a raspuns lui Oana

      Pentru intrat în Giuleşti, se coboară pe la IDM.

      Pentru ieşirea din Giuleşti, se ocoleşte prin faţa lui Bricostore şi se urcă pe rampa de la Carrefour, sau se ocoleşte pe la Plevnei - Primărie şi se urcă pe rampa de pe Plevnei. Altă soluţie logică nu e.

      (Nimeni nu spune că primarii au avut vreo logică, sau că au. Dacă aveau, Bucureştiul ar fi semănat a oraş european adevărat.)
      • 0 (0 voturi)    
        bretelele sunt vax (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 18:58)

        CoanaKiritza [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Automobilistic

        daca treci pe sub pod, indiferent pe langa care bretea de coborare, brusc ti se ingusteaza drumul in fata ochilor... Acum inca e bine, ca nu coboara nimic, sa vezi de maine ambuteiaje si ciocniri! de exemplu, intri de la giratoriul de sub pod pe Giulesti, sunt 23 benzi, mai mergi un pic si hodoronctronc in mijlocul benzii dreapta apare parapetul bretelei... te inghesui cu partenerii de trafic, te mai injuri, in sfarsit, zici c-asa-i modelu' ... Dar mai mergi putin si ajungi la Grant, acolo, coborarea are banda ei, care se ingusteaza treptat in fata teatrului, pana intra in banda dreapta... Deci, se poate! Asta e exemplul meu, care stau dupa Grant... dar e la fel la toate bretelele de la Plevnei-Giulesti...
        Si apoi, sa-mi explice si mie cineva, de ce trebuia sa ajunga podul pana peste Dambovita? Acum, pe sub pod e un bulevard de toata frumusetea, cu cate doua benzi pe sens, care are fix acelasi traseu!
        Asa, cel putin, se poate justifica pretul aberant, nu si utilitatea...
    • 0 (0 voturi)    
      daca tot esti in giulesti (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 10:35)

      pablo [anonim] i-a raspuns lui Oana

      foloseste celalalt pod. principalul obiectiv al pasajuli este inchiderea inelului principal al orasului si accesul din piata victoriei spre militari. restul sunt secundare deci... fugi la grant
    • 0 (0 voturi)    
      Dinspre Giulesti (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:44)

      George [anonim] i-a raspuns lui Oana

      Daca vii dinspre Giulesti cred ca subtraversezi podul, faci stanga inspre Basarab si imediat inainte de Calea Plevnei se face o banda de urcare spre Titulescu, banda, paralela cu podul, pe partea stanga.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 0:29)

    Aph [anonim]

    Ce diferenta totusi de abordare... HN: cea mai mare lucrare de infrastructura, RTV: Cea mai scumpa lucrare de infrastructura
    • -1 (1 vot)    
      poate (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 0:49)

      rtl [anonim] i-a raspuns lui Aph

      doar ca "cea mai mare lucrare e infrastructura" poate implica si "cea mai scumpa".

      De altfel, scrie clar din primele propozitii cat de mult s-a cheltuit pentru acest proiect si cat de mult a durat in final.
    • -1 (1 vot)    
      :P (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 1:01)

      Gigi Maybachistu' Automobilistic [anonim] i-a raspuns lui Aph

      Şi atunci pasajul cum e: mare, scump şi prost, sau mic, scump şi prost?..
  • -4 (6 voturi)    
    O gaina care nu oua dar cotcodaceste. (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 0:52)

    Lazar [anonim]

    La magnifica lucrare au fost trei mandate(alegeri).Costuri inzecite,nervi si stress cumulate cu milione de ore pierdute in trafic de anonimi la volan in asteptarea inaugararii la micro tv abonament.Alo,apoi voi denumiti pod un pasaj pe uscat,va spurca Saligny si restul.Daca trecea Dunarea va lua "pana la adanci batraneti".:Mai usor cu lauda ca sariti peste nivelul nervilor.
  • -10 (14 voturi)    
    o prostie costisitoare, din pacate (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 1:26)

    ion [anonim]

    Cu 1/2 din banii astia se muta Gara de Nord mai ... la Nord si nu era nevoie de pod ca sa faci legatura intre Piata Victoriei si Grozavesti. Iar o parte din bani se recuperau prin vinderea Garii de Nord pentru a fi transformata in mall.
    Din pacate statul si politicienii vor face altceva decat sa inventeze metode de a cheltui cat mai multi bani pentru cauze aparent nobile.
    • +10 (14 voturi)    
      Sa mutam Gara de Nord (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 5:10)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui ion

      Cum de nu s-a mai gandit nimeni la ideea geniala de a muta Gara de Nord de unde este catre undeva mai in afara Bucurestiului. Genial! Si ce facem dupa aia cu cladirea? O transformam in mall!! Minunat!

      Ce pot sa zic domule Ion, chiar ma gandeam ca atunci cand ajung la Bucuresti as vrea sa fac naveta de la Gara de Nord catre Centru la fel ca de la Otopeni: in vreo ora si cu taxi care sa ma taxeze asa de mult incat sa ma doara.
      Toate marile orase europene au garile in centru tocmai pentru a facilita accesul via cale ferata.

      Iar despre idea cu mall-ul, ce mai pot sa zic?!?!? Asta-i mai lipsea marii capitale Bucuresti! Inca un loc pentru etalarea masinilor scumpe ale celor imbogatiti peste noapte prin mijloace dubioase dar deloc ascune.
    • 0 (0 voturi)    
      Ei na (Duminică, 19 iunie 2011, 15:14)

      Elle_est [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Mai bine îţi dădeau bani să te muţi din Bucureşti. Asta, dacă ai văzut vreodată Bucureştiul şi... gara de Nord.
  • -1 (9 voturi)    
    mare realizare...... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 1:27)

    catalin [anonim]

    de viaductul MILLAU din Franta ati auzit.....in ce conditii si cu ce materiale s-a facut....si a durat 3 ani doar
    • 0 (0 voturi)    
      qwerty (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 8:23)

      geo [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Viaductul Milau a costat 400 milioane de euro
      • +1 (1 vot)    
        Nici nu incape comparatie (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 14:10)

        Mihaela [anonim] i-a raspuns lui geo

        Inaltimea maxima este de 345 metrii, strabate o vale,si este de o frumusete care iti taie respiratia. Ca s-a facut in 3 ani cu 400 mil euro, ca este mal lung si mult mai mare decat Basarabul, sa nu mai comentam
  • -2 (2 voturi)    
    Pasajul Basarb (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 6:39)

    C.Vasu [anonim]

    Uite ca se poate daca exista vointa.
    "Inceput de Basescu, terminat de Oprescu"Bravo!Dr(med)Oprescu
    • +4 (4 voturi)    
      Da pe Videanu (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 14:13)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui C.Vasu

      de ce nu l-au trecut pe placa. Exproprierile, demolarile si inceputul lucrarilor ( pilonii) s-au facut in mandatul sau
      • -1 (1 vot)    
        Evident , 80% din Pasaj si partea cea mai grea... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 19:08)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Andy

        ...a facut-o Videanu...Oprescu ca si C.Vasu , de mai sus, sunt doi PAPAGALI...
  • -3 (5 voturi)    
    Hotnews,jos palaria! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 8:15)

    Stepanida [utilizator]

    Felicitari pentru articol,dar mai ales pentru imagini!Acum,cu gandul inaugurarii,nu mai conteaza cele 18 luni pierdute de Videanu!Importanta este ziua de azi,si cele care vor veni!Iar Basarabul va fi parte din aceste zile viitoare!Felicitari lui Sorin Oprescu si celor care au contribuit la Basarab!
  • 0 (2 voturi)    
    Frumos, dar tipic Romanesc (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 8:23)

    Sergiu [anonim]

    Din cate am observat din poze pasajul arata super, e facut cu stil, sa lucrat ceva la el, Felicitari celor care au contribuit la terminarea pasajului, dar păcat că sa ajuns de la 2 ani la 5, de la 135 mil la 240 mil, as spune tipic Romanesc. Ne furam singuri pământul de sub picioare, și când nu mai avem pământ de furat construim pasaje. :D
  • -2 (4 voturi)    
    Bine documentat (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 9:06)

    arakis [utilizator]

    articolul Hotnews,bine redactat!De poze,ce sa mai zic!Un provincial isi face o imagine perfecta despre Basarab,doar privind imaginile care ilustreaza articolul.Ce mai in sus si in jos!Sorin Oprescu a facut treaba buna,temeinica la Basarab!Amintiti-va cum era in iunie 2008,si uitati-va la imaginile de acum!
    • 0 (0 voturi)    
      Documentat bine, redactat prost (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 12:10)

      5asha [utilizator] i-a raspuns lui arakis

      "dedesupt", "intradevar"... Mai caut?
  • +4 (4 voturi)    
    nu pot sa nu... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 9:07)

    vercingetorix [utilizator]

    fiu surprins. Multe comentarii sunt extrem de negative la adresa podului.

    Domnilor romani/doamnelor romance de ce va este atat de greu sa apreciati o lucrare de acest gen? Podul arata foarte bine si nu pot decat sa ii felicit pe bucuresteni pentru ca au un astfel de obiectiv. Negativismul asta este naucitor! Daca v-ati fi concentrat mai mult pe sprijinirea mai multor obiective cu siguranta am fi fost mult mai departe.
    • +2 (2 voturi)    
      = (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 21:41)

      mihaio [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      Mi se pare o aberatie sa te multumesti cu putinul si totusi sa "ajungi departe".

      Cum ar fi sa iei o cutie de lapte de la supermarket si sa trebuiasca sa astepti 40 minute la coada, iar cand ajungi la casa sa aflii ca pretul este DUBLU. In conditii asemanatoare a fost realizat si pazajul.

      Am locuit in Regie si imi amintesc ca exact in ziua in care mi-am luat masina au inceput sa sparga podul si strada din dreptul Carrefour-ului. Dupa ce o sa stati dumneavoastra 4 ani cu santier in fata casei sa-mi spuneti daca mai sunteti multumit de lucrare.

      PS: masina cu ITP facuta sta nemiscata din decembrie anul trecut. Acum am un motiv in plus sa mai ies cu ea la plimbare, NOT
  • +4 (4 voturi)    
    Usurel (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 10:06)

    Cris07 [utilizator]

    Domnilor, e ok ca se face, dar haideti sa nu dam in paranoia!
    Asa cum bine ati remarcat, costul a fost unul foarte mare si a durat foarte mult!
    Contestatarilor proiectului in sine le-as pune o intrebare: voi ce ati pentru societate? Cati zeci de ani va trebuie ca sa va adaptati?
    Cei care au lucrat la proiect si mai ales cei care se bat cu pumnul in piept ca au facut o minunatie, s-o ia mai usor ca nu e decat un pasaj de 2 km. Util cred eu sau cel putin mai bine decat nimic, dar iesiti din cutie, priviti mai departe decat puteti vedea. Domnule Oprescu, orizontul dvs, cand vorbiti de pasaj, pare mult prea mic!
  • -1 (1 vot)    
    intrebare (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 10:51)

    nedumeritu' [anonim]

    A fost deschis circulatiei sau va fi maine (duminica) deschis....
    Informatia este contradictorie in acest site cu ...pretentii de stiri de ultima ora!
  • +1 (3 voturi)    
    Oameni buni, (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:00)

    milosh [utilizator]

    lasati carcoteala!Ce mai conteaza cine a inceput,cine a taraganat,si cine a terminat?Nu e pasajul lui Sorin Oprescu,e al bucurestenilor.Chiar nu ne putem lipsi,macar o zi de vesnicele comentarii rautacioase?
  • +2 (2 voturi)    
    Minusurileee (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:17)

    Radu [anonim]

    De ce i-ati dat minusuri lui @catalin? Nu exista cumva viaductul Milau? Nu e o constructie gigantica construita in timp record, la un pret comparabil cu pasajul?
  • +1 (1 vot)    
    Piloni (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:46)

    Tequila [utilizator]

    De ce nu au facut ceva special cu pilonii? Ar fi fost frumos un lift pana sus. De exemplu in Bratislava exista un restaurant pe piloni: http://www.flickr.com/photos/esquimo_2ooo/2007227965/
    • +1 (1 vot)    
      Exista cateva diferente (Duminică, 19 iunie 2011, 9:49)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Tequila

      Din restaurantul din Bratislava ai sa vezi Dunarea, castelul si partea veche a orasului iar pe partea opusa blocuri intretinute si curate. De pe Basarab ai vedea mizeria din Gara de Nord, parcarea de la Carrefour si blocurile murdare si inghesuite de pe Titulescu.
      Asta: http://www.flickr.com/photos/42595930@N00/66201453/
      VS asta: http://www.buhnici.ro/wp-content/uploads/2011/06/IMG_20110531_151423.jpg

      Acum spune, chiar meritau cateva milioane in plus?
  • -2 (10 voturi)    
    Bravo (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 12:15)

    Provincia [anonim]

    Bravo miticilor, ati supt fonduri din toata tara si v-ati tras pasaje peste pasaje.... La fel a facut si Belgradul pana s-au saturat slovenii/croatii/bosniecii sa fie calcati in picioare de miticii lor belgradeni, care le luau bugetele si le dadeau inapoi saci de crumpi si promisiuni.... Sper ca intr-o zi sa se trezeasca si provinciile noastre cum s-au trezit bravii slavi si sa ceara autonomia....fie pasnic fie cu arma in mama....sa va lasam drequ cu pasajele si autostrazile voastre pana la mare, la munte si la pitesti, in timp cei noi restu merem prin gropi ca n-avem sefi servitori de Miticia la judetz sau la primarii.....
    • +1 (3 voturi)    
      Si noi multumim provinciei ca ne-a dat conducatori (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 13:19)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui Provincia

      ... asa de luminati precum primul m si altii...
      Pasajul a fost facut de primarie, deci din taxele locale.
      • +5 (5 voturi)    
        ........... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 14:11)

        .... [anonim] i-a raspuns lui Gogu

        Faza e ca in pasaj s-au bagat o gramada de bani si de la bugetul de stat, numai anul asta s-au dat vro 50 mil de euro de la bugetul de stat pt el din cate retin, la fel s-au dat o gramada de bani si pt stadionul national de la bugetul de stat, asta in conditiile in care bugetul bucurestiului este imens fata de alte orase din tara.Eu ma intreb unde se duc bani primariei aia locali ??Bugetul bucurestiului era parca 1 miliard de euro ??Unde sunt bani astia??In panselutele din cimitiruri??Sa iti mai zic ca si linia de metrou drumul taberei universitate ( dc retin bine ) se face tot cu bani de la bugetul de stat??Toate informatiile care le-am zis se pot verifica in presa , destul de simplu dai un search pe google.Probabil autostrada suspendata o sa se faca tot cu bani de la bugetul de stat, asta in conditiile in care orase de genu Timisoara, C-ta, Iasi nu primesc un leu de la bugetul de stat ( pt ca nu sunt cu puterea ) , mai sunt altele care sunt cu puterea ex cluj care fac stadion tot cu bani de la bugetul de stat, aradul , craiova, brasov care isi modernizeaza infrastructura tot cu bani de la bugetul de stat, dar asta ca sunt la ciolan.Oricum , sa faci in secolul asta asemenea mostruozitati de betoane langa centrul unui oras mi se pare de o stupiditate nemaiintalnita.
    • +1 (7 voturi)    
      Nevasta e de vina (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 13:46)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Provincia

      Daca tu esti retardat, nu incerca sa-i tragi si pe altii dupa tine. Bucurestiul e un oras ultra aglomerat, cu traficul sufocat. Asa cum s-a intimplat si cu alte metropole de pe Terra, a fost nevoie de un pod. Acest pod n-a fost facut cu banii tai, ci cu cei ai bucurestenilor. Care bucuresteni au ajuns in minoritate din cauza invaziei celor ca tine. Avem deja un fost ministru ardelean aproape de puscarie pe motiv de caltabos si multi alti demnitari non-mitici fost sau in prezent la conducerea Romaniei. Frate! Daca ai 400 km distanta fata de confratii tai ardeleni din capitala, nu inseamna ca esti vreun extraterestru virgin ratacit intr-o mare de ticalosi. Esti si tu parte din businessul asta.
      Tu faci ca mine, cind mi se strica calculatorul, imi pierd telefonul, sau mai stiu eu ce, nevasta-mea e de vina. Daca nu ma crezi, intreab-o!
    • +1 (1 vot)    
      cum a fost (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 18:24)

      samoreu [anonim] i-a raspuns lui Provincia

      Da' cand au murit miticii sa va scape de talpa ungureasca sa aveti voie sa vorbiti romaneste cum a fost ? Teoria asta, cum ca provincia X este bogata, da' o fura Bucurestiul e o tampenie. Pana una-alta, Bucurestiul este cel mai mare, mai populat si mai productiv din tara. Isi permite lucrari din astea. Stai cuminte, nu ti-a furat Oprescu banii tai, ca daca ii avea, poate facea ceva cu cainii astia vagabonzi. Ca restul banilor s-au dus pe proiecte faraonice.
      • 0 (0 voturi)    
        A trebuit sa moara miticii... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 22:15)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui samoreu

        ...saracii caci unii erau slugile bozgorilor, le bagau carnea sub sa...
    • 0 (0 voturi)    
      Si tu ce fonduri... (Duminică, 19 iunie 2011, 0:11)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Provincia

      ...ai supt?
  • +2 (2 voturi)    
    raspuns (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 12:22)

    dan [anonim]

    Comparativ cu Km de autostrada cred ca e o mega realizare
  • +2 (2 voturi)    
    Columna... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 13:30)

    Costin1968 [utilizator]

    ...inceputa de Traian si terminata de...Diocletian...ha,ha,ha!!!
  • -1 (1 vot)    
    La Intonarea Imnului National... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 14:12)

    Costin1968 [utilizator]

    ...Nea Sorin a bagat mainile in buzunar...consiliera Anca Petrescu i-a soptit : "Scoate mainile din buzunar"...ha,ha,ha...daca nu era tasu' General de Secu', asta ajungea ...bodygard...si ii cosea sergentu' buzunarele...nu trebuia sa-i scuteasca parintii de armata..."ia mana de la gustare"...rasuna si acum in capul ...barbatilor ce au facut armata...
  • +2 (2 voturi)    
    Sper ca reclama la ASTALDI sa dispara curand (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 17:19)

    Adrian [anonim]

    Arata ca si cum podul ar fi donatia lor. Arata urat sincer. In loc sa fi scris ASTALDI puteau sa scrie BASARAB parca am fi in lumea a III-a asa arata.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 19:10)

    Costica [anonim]

    Inginereste vorbind, Pasajul este o super-realizare.Felicitari si multumiri.
    Poate am citit publicatiile superficial, dar n-am gasit o informatie ce o consider esnetiala.
    CAT VA COSTA INTERTINEREA ????
    Poate cineva are raspunsul.
    Multumesc anticipat.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu e corect ce se intampla! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 19:33)

    Alin [anonim]

    Nu mi se pare corect ca acest pod sa fie inaugurat de acest Sorin Oprescu, atata vreme cat podul a fost inceput de Traian Basescu, Conducatorul nostru Neobosit! Trebuia sa fie indepartata cu SPP-ul toata aceasta clica si toata aceasta camarila a lui Sorin Oprescu, sa i se faca loc Presedintelui Basescu sa inaugureze si Domania-Sa partea Domniei-Sale de pod! Ar fi fost un bun prilej ca Presedintele Traian Basescu, Conducatorul nostru Intelept, sa-si bata putin joc de ziaristii prezenti si sa-i injure un pic pe cei de la Curtea Constitutionala care ii declara neconstitutionale niste articole din Noua Constitutie, pe care cu indreptatita mandrie nationala o vom numi CONSTITUTIA BASESCU!
    Bine au facut cei de la Inspectoratul in Constructii, institutie subordonata Guvernului Boc condus de Presedintele Basescu, ca au declarat podul neterminat si, in consecinta, inaugurat ilegal! sa i se impute acestui Sorin Oprescu sumele care au fost cheltuite cu inaugurarea ilegala fara invitarea Presedintelui Traian Basescu, sa se inchida podul si sa fie reinaugurat legal in prezenta Presedintelui Traian Basescu, Conducatorul nostru Intelept!
    • 0 (0 voturi)    
      Labele Boc ! (amintire din la belle epoque !) (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 22:55)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui Alin

      "Patria si Dreptul Meu!"

      .
  • 0 (0 voturi)    
    propunere (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 20:05)

    aurelia [anonim]

    eu propun ca steagul Romaniei sa ramana acolo unde e mereu - uneori amanuntele ridica valoarea unui lucru foarte mult iar in acest caz vorbim de o lucrare importanta, frumoasa si care merita si simbolul nostru romanesc - tricolorul -
  • 0 (0 voturi)    
    g@yahoo.com (Duminică, 19 iunie 2011, 4:03)

    rty [anonim]

    alta mita data de noi pentru intrarea in UE,ca vad ca e concernul ala care era si cu soselele.E francez parca,nu?
  • +1 (1 vot)    
    ff (Duminică, 19 iunie 2011, 4:17)

    rt [anonim]

    le-a mai facut lenesilor cu 5 puradei un drum pana la mall.Aoleu,pe ce dam banii,sa faca unii cu 15 minute mai putin pana la 'shopping',250 milioane dolari!intimp asta se desfiinteaza spitale,nu-s bani indeajuns pentru cursuri de recalificare pentru someri,nu au avut macar cateva sute de mii d euro pt operele lu cioran si brancusi,da facem hidosenia asta megalitica printre gunoaie,si caini vagabonzi.La ce iti trebuie podu asta daca nu ai slujba,si nu ai unde pleca cu masina?!Spagari devalizatori!
  • +1 (1 vot)    
    La sfarsit de lucrare.... (Duminică, 19 iunie 2011, 8:33)

    Vasile [anonim]

    .....cateva consideratii

    1. Felicitari tuturor care au avut legatura cu pasajul intr-un fel sau altul. E cred prima lucrare urbana de o asemenea anvergura de dupa '89, arata poate ca ne indreptam spre capitalism mai serios decat inainte.
    2. Nu pot sa nu observ cate ipocrizie are actualul primar general. Tin minte cum PSD-ul din care facea cu onor parte si Oprescu la acea vreme a blocat timp de vreo 3 ani si ceva constructia pasajului. Tin minte chiar cum Geoana ajunsese sa propuna mutarea Garii de Nord pe amplasamentul Garii Basarab ca alternativa ca proiect. Cred ca ar fi normal ca Oprescu sa isi ceara scuze pentru intarzierea de care si el se face vinovat.
    • 0 (0 voturi)    
      Nea Sorin e prea... (Duminică, 19 iunie 2011, 13:13)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      ...SARLA (ca sa scriu precum vorbeste Dom Primar zis Maini in Buzunar) ca sa isi ceara scuze...poate cheama minerii si iti da cateva pe cocoasa mai Vasile...ha,ha,ha...
  • +1 (1 vot)    
    ASA-I ROMANU (Duminică, 19 iunie 2011, 10:57)

    grasutu emotiv [anonim]

    Vad din comentarii exact caracteristica romanului care ne tine in loc si ne face sa nu fim in stare de nimic, sa mergem de ani de zile cu frana de mana trasa. Ba ca nu e necesar, ba ca e urat, ba ca Oprescu ba ca Basescu, ba ca e prea mare, ba ca e un mare nimic...Asta e exact mentalitatea care ne face sa nu ne bucuram de ce avem si de ce reusim sa facem. Uitati-va ce poduri urbane au aia de afara, uitati-va ce infrastructura au marile capitale si orase, masinile se vor inmulti, populatia la fel, in 5-10 ani o sa ne inghesuim unii in altii ca pinguinii in Bucuresti...Ce e rau ca ASTALDI si-a lasat numele pe stalpi? E semnatura autorului care implica si bune si rele daca pateste ceva. Masinile nu trebuie sa fie in oras? Cata minte trebuie sa ai sa afirmi asa ceva? Un om normal cu creieru la el s-ar bucura ca beneficiaza de asa ceva. Asa cum ar trebui sa se bucure si de linia 41 care trece ca glontu pe langa coada de masini de la Lujerului si pana la Miciurin, despre care multi spuneau si spun si acum ca e un mare nimic. Dar astia suntem, nu ne place nimic, nu ne convine nimic, tot timpu ne tuna si fulgera...Mergeti dara la nemti si bucurati-va de ce au aia acolo ca acum se trece vama doar cu buletinu.
  • 0 (0 voturi)    
    cum ar putea cineva responsabil (Duminică, 19 iunie 2011, 14:09)

    gt [anonim]

    si care poate mai are si pe cineva in masina,sa treaca pe un pod care nu are aviz de siguranta dat?Mai astept o luna,pana se da ala,si pe urma daca e totul in regula,circul.
  • 0 (0 voturi)    
    cum sa dai ma pe un pod de 100 metri 250 milioane (Duminică, 19 iunie 2011, 14:13)

    f5 [anonim]

    numa sa nu ocoleasca unii 15 minute?de banii astia faceai 40 km de sosea!La intrarea in Bucuresti,o banda ocolitoare ceva!Niste sclerozati de politicieni,spagari,Astaldis astia parca au mai ciupit ei niste contracte de undeva,tot din astea dubioase.
  • 0 (0 voturi)    
    pietoni ? (Luni, 20 iunie 2011, 9:40)

    gabriel [anonim]

    zona pietonala de la podul de peste dambovitza si pana la Apaca este deplorabila .... era greu sa puna un strat de asfalt pe trotuare ? ( ambele parti necesita un strat de asfalt) ...
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 20 iunie 2011, 11:27)

    anonim [anonim]

    Niste cifre mai mult sau mai putin fanteziste privind economiile care se vor face, dar nimic privind costurile de intretinere. Un pod suspendat e cu totul altceva decat o pasarela gen Podul Grand. Orice urma de coroziune la unul din cabluri ar avea efect dezastruos, inlocuirea unui cablu ar costa mai mult decat asfaltarea intregului pod. Multe componente sunt din metal, si vor trebui revopsite la fiecare doi-trei ani. Vopseaua folosita la intretinerea cablurilor si a partilor metalice e una speciala, care trebuie sa reziste variatiilor mari de temperatura din Bucuresti. In consecinta se vor investi bani seriosi in intretinere, bani de care n-a pomenit nimeni nimic pana acum.
  • 0 (0 voturi)    
    penibil (Duminică, 26 iunie 2011, 10:10)

    cristi [anonim]

    "intarziere 2 ani si 4 luni" =))...in afara sunt penalizati constructorii cu zeci de mii de euro pe zi daca intarzie, si la noi au avut intarziere 2 ani si 4 luni =))
  • 0 (0 voturi)    
    Romania Vs. China (Vineri, 1 iulie 2011, 12:11)

    alex [anonim]

    Deci astia s-au chinuit 5 ani sa faca un pod care daca scuipi putin mai tare ajunge pe partea cealalta si chinezii au facut un pod de 36 de km construit doar pe apa in 4 ani. Bravo, Romania!!!! Asta chiar mi-a placut.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version