China da luna aceasta in folosinta trenurile de mare viteza dintre Beijing si Shanghai. 1.300 de km vor fi parcursi in mai putin de cinci ore

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 13 iunie 2011, 17:41 Actualitate | Internaţional


Tren iesind din gara Hongqiao, Shanghai
Foto: Agerpres/Xinhua
China inaugureaza luna aceasta linia de mare viteza Beijing - Shanghai care va face ca cei 1.300 km dintre cele doua metropole sa poata fi parcursi in mai putin de cinci ore, preturile pornind de la 85 de dolari. Vor exista si trenuri ceva mai lente care vor parcurge distanta in circa opt ore, preturile fiind mai mici. Pe aceasta linie vor circula zilnic 90 de trenuri de mare viteza, iar timpul de parcurs s-a redus la jumatate.

Zilnic vor circula intre cele doua orase 63 trenuri cu viteza maxima de 300 km/h, cel mai ieftin bilet fiind 85 dolari, iar cel mai scump, peste 250 dolari. Cea mai rapida categorie de trenuri va face 4 ore si 48 de minute intre cele doua orase, scrie agentia Xinhua.

Vor mai fi alte 27 de perechi de trenuri la care cel mai ieftin bilet e circa 60 de dolari, iar cel mai scump, circa 100 dolari. Acestea vor face opt ore si vor merge cu maxim 250 km/h. In prezent trenurile fac zece ore intre orase, iar cele peste 130 de trenuri vor ramane in folosinta.

Trenurile de mare viteza vor deveni o alternativa extrem de buna la avioanele care parcurg distanta Beijing - Shanghai intr-o ora si 40 de minute, dar cu peste 150 de dolari.

China are o retea de peste 8.500 km de cale ferata de mare viteza, iar in 2020 vrea sa ajunga la 16.000 km.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6581 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    1300km.. (Luni, 13 iunie 2011, 17:50)

    pehash [utilizator]

    Bucuresti-Berlin
    • +18 (18 voturi)    
      :) (Luni, 13 iunie 2011, 18:09)

      alex [anonim] i-a raspuns lui pehash

      4 ore 48 minute

      Bucuresti- Constanta
    • +10 (10 voturi)    
      5 ore (Luni, 13 iunie 2011, 18:19)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Bucuresti-Constanta
    • +3 (13 voturi)    
      5 ore la chinezi vs. 5 ore la romani (Luni, 13 iunie 2011, 18:21)

      Intercity [anonim] i-a raspuns lui pehash

      la noi cu trenul ( Rapid sau Intercity) in 5 ore ajungi la Barlad. 285 Km. Romanii, natie de hoti, pungasi, corupti, putori. Fata aia a murit la Valea Calugareasca pentru c-au furat suruburile de la macaz. Unde mai pomeniti asa ceva ? Poate in Congo.
      • -5 (15 voturi)    
        . (Luni, 13 iunie 2011, 18:53)

        negativ [anonim] i-a raspuns lui Intercity

        Si tu din care natie faci parte?!.......
        • +4 (10 voturi)    
          padurea cu uscaturi bat-o vina (Luni, 13 iunie 2011, 20:49)

          Intercity [anonim] i-a raspuns lui negativ

          trebuie sa-ti explic ca la copii mici cand generalizez, sau cand particularizez ? Din pacate facem parte amandoi din aceeasi natie de shmekerashi. Asta nu inseamna ca trebuie sa ne si identificam sau asociem cu ea. Multumit ?
      • +5 (5 voturi)    
        lasa Barladul (Luni, 13 iunie 2011, 20:57)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Intercity

        nu ca n-ar fi important, dar sunt aproape 300 Km.
        Eu cand am auzit de "mai putin de 5 ore", m-am gandit imediat la Constanta, magistrala pe care este si cea mai lunga portiune de cale ferata in linie dreapta!
        la noi, ca si la chinezi, durata este aceeasi - mai putin de cinci ore, daca ai noroc. Doar distanta difera, 225Km fata de 1300, in rest este la fel...
      • -3 (11 voturi)    
        totusi (Luni, 13 iunie 2011, 23:17)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Intercity

        in china se intampla lucruri mult mai triste ca in romania.
        accidente feroviare au fost si vor fi peste tot in lume.

        Mi-e sila cand se elogiaza treburi d-astea chinezesti si se compara cu ce in romania. Romania fata de china este paradis.
        • +2 (6 voturi)    
          ce fel de paradis (Marţi, 14 iunie 2011, 2:33)

          Intercity [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

          fiscal cred ca ai vrut sa zici, nicidecum feroviar
        • +1 (7 voturi)    
          totusi (Marţi, 14 iunie 2011, 2:46)

          InChina [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

          Nu stiu de unde te informezi tu dar sunt convins ca in nici un caz de la "sursa". Dupa comentariul tau e destul de evident ca n-ai calcat in viata ta in China. Ei, eu sunt in China si da-mi voie sa te dezamagesc..Romania pe langa tara asta nu e decat un cos de gunoi la marginea unui cartier nesemnificativ!
          • +2 (2 voturi)    
            Depinde si de care China e vorba... (Marţi, 14 iunie 2011, 8:31)

            V.R. [utilizator] i-a raspuns lui InChina

            Beijing si Shanghai sunt cu ani-lumina in fata Romaniei, in rest sunt vai de capul lor.

            Sigur, si in China rurala si subdezvoltata lucrurile se schimba mult in bine - la o viteza la care Romania pare un simplu melc. In 20-30 de ani, daca o tin tot asa, pana si zonele rurale ale Chinei vor depasi Romania.
          • +3 (5 voturi)    
            cos de gunoi?!?!? (Marţi, 14 iunie 2011, 10:36)

            vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui InChina

            romania pe langa china??
            prietene nu mai bine te duci acolo daca tot e asa frumos? Imi provoci o sila de incredibila.

            In Beijing iti trebuie masca de gaze ca sa traiesti, este pe de parte cel mai poluat oras al lumii. Ai fost in China si ai ramas impresionat de blocuri inalte, ai vazut niste zgarie nori si deja ai facut pe tine??
            In China nu exista grija pentru calitatea vietii, totul este facut in scop economic si atat. Putin mai departe de centrul beijingului oamenii traiesc unii peste altii, cateva familii intr-un apartament.
            China este tara cu cel mai mic venit pe cap de locuitor din lume. Si totusi e elogiata de dobitoci ca tine.
            Tu stii ca peste 150 milioane de chinezi traiesc cu mai putin de $ 1.25 pe zi??
            Mare parte din ei nu au nici curent electric si n-au dat in viata lor un telefon!

            Romania are una din cele mai dezvoltate infrastructuri feroviare din Europa bai desteptule. Avem cale ferata prin orice sat. Pai tu ai impresia ca in toata china sunt trenuri de mare viteza?? Sunt regiuni unde nu trece nici macar o telegutza.
            Daca e asa frumos in China de ce vin aia sa lucreze pe la noi si sa doarma pe jos ptr 300 $ pe luna?!?
            • -1 (1 vot)    
              Good Point! (Marţi, 14 iunie 2011, 11:35)

              blizzard [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

              Se pare ca multi dintre noi au uitat de raportarile spectaculoase din vremea comunista. Pe atunci eram top of the top pe hartie insa realtatea din teren era mai putin cunoscuta.
            • +1 (3 voturi)    
              Din China (Marţi, 14 iunie 2011, 11:56)

              George C [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

              Prietenul meu, eu sunt in Beijing. Iti recomand sa dai si tu 500 de euro si sa iei cel mai ieftin bilet dus intors la compania aviatica a prietenilor nostri, rachietii ucrainieni, sa vii pe aici si pe urma sa vorbesti doar pe urma. Nu combat ce ai scris pentru ca nu meriti, indiferent daca ai sau nu dreptate.
              • +1 (3 voturi)    
                beijing (Marţi, 14 iunie 2011, 13:34)

                vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui George C

                Prietene, eu in viata mea am vazut destul de multe metropole ca NY, Chicago Singapore etc.. Sa nu crezi ca o sa ma dea pe spate niste zagarie nori chinezesti , bulevarde cu 10 benzi pe sens, strazi suspendate si toate betoanele de rigoare.
                Mie imi place Viena, Munchen, Berlin Amsterdam, Paris, Geneva,Copenhaga, Sibiu, Brasov etc etc.
                Si n-am fost in Australia unde am inteles ca e fantastic.
                Beijingul este la coada clasamentului oraselor cu cea mai buna calitate a vietii. Chinezii in general au o viata de 2 lei. Sunt de atat de multe orase frumoase in lume incat beijingul ar fi chiar ultima destinatie unde m-as duce. Ma voi duce dar in Honk Kong.
              • +3 (3 voturi)    
                sa fim rai :) (Marţi, 14 iunie 2011, 13:48)

                Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui George C

                nimeni nu zice nimic de Beijing si alte zone speciale care sunt intr-adevar socante, dar hai sa iesim din zonele Beijing, Shanghai, Xiamen si GuangDong. Hai sa vedem o arie speciala mai noua cum ar fi Chengdu si Leshan unde deja vezi ca avantul de pe coasta nu a ajuns, desi este mult mai binen decat alte zone neatinse de companii si investitii.
                Tara este enorma si bineinteles are si zone de vis dar are si zone de rahat.
                Timp de 5 ani am facut 6 calatorii de afaceri in zona si am prins si perioada cand zgarie norii din Shanghai se construiau la 2 metri de maghernitele vechi. Ar trebui spus si reversul medaliei chineze, nu exista pensii, sistemul medical este valabil strict penru rezidentii din orase, invatamantul se privatizeaza rapid si incepe sa coste enorm.
                Adevarul este ca spre deosebire de Romania, China se misca repede si clar intr-o directie bine definita pe cand Romania se pierde in bulibaseli politice in care politicienii uita pentru ce au fost alesi si pentru cine ar trebui sa lucreze.
                • 0 (2 voturi)    
                  dezvoltarea chinei (Marţi, 14 iunie 2011, 14:47)

                  vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

                  China se misca repede fata de orice alta tara din lumea asta nu doar de Romania. Totusi abia au reusit anul trecut parca sa intreaca o tara de aprox 70 mil (Germania) ei fiind 1.5 miliarde.
                  China nu se va mai dezvolta mult timp de acum si va ajunge la un regres . Motivul este ca in curand China va fi nevoita sa produca mai mult ptr a sustine cererea interna o data cu cresterea consumului. Astfel va duce la scumpirea serviciilor, si costurile de productie in China vor deveni prea mari pentru a fi rentabil. Principalul avantaj al Chinei sunt costurile de productie reduse si nicidecum calitatea etc. Chinezii fac o munca cu valoare adaugata mica care poate fi facuta oriunde altundeva in lume si nu una calificata. Chinezii nu sunt cautati pentru cat de buni sunt ci pentru cat de ieftini sunt.
                  • +1 (1 vot)    
                    Precizare (Marţi, 14 iunie 2011, 15:39)

                    V.R. [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

                    PIBul Chinei a depasit Japonia cu 100 milioane locuitori, pe nemti i-au depasit mai demult.

                    Cat despre calitate, n-as fi asa sigur ca o s-o tina tot asa. Si Japonia, Coreea de Sud, Taiwan s-au dezvoltat la inceput copiind tehnologii occidentale si fabricand chinezarii, si astazi uite unde sunt.

                    Sa nu mai punem la socoteala faptul ca IQul mediu al chinezilor este 105 fata de 100 al europenilor. Sigur, presupun ca europenii mai mult decat compenseaza prin alte caracteristici mentale utile. Dar, in conditiile in care majoritatea populatiei va iesi din subzistenta, o sa apara o gramada de genii.
                    • +1 (1 vot)    
                      nici chiar (Marţi, 14 iunie 2011, 16:12)

                      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

                      media IQ-ul in china e 100 fiind sub mai multe tari europene.
                      http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

                      Japonia si Coreea de Sud nu au si nu au avut niciodata vreo legatura cu china de azi. Nu au produs niciodata "chinezarii".
                      Iar sistemul de educatie al chinei e undeva prin neolitic, mi-e greu sa cred ca va scoate prea curand "genii", si daca va scoate se vor cara cum vor prinde ocazia.
                      Mai citeste niste analize privind perspectiva chinei.
                    • +1 (1 vot)    
                      analiza FT (Marţi, 14 iunie 2011, 16:47)

                      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

                      uite o analiza a Financial Times ca sa vezi ca lucrurile nu sunt atat de roz ptr china in anii ce urmeaza

                      http://asiaeconomy.blogspot.com/2008/02/has-chinas-economic-growth-now-passed.html
      • 0 (0 voturi)    
        Vorbeste in numele tau. (Marţi, 14 iunie 2011, 15:24)

        lulu [anonim] i-a raspuns lui Intercity

        Poate asa arata oamenii pe care ii cunosti tu...
    • +2 (2 voturi)    
      GRESIT (Luni, 13 iunie 2011, 20:14)

      florin [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Mai pune 100 km si ajungi la Passau (de acolo mai ai vreo 630 km pana la Berlin!)
      • +2 (2 voturi)    
        nu (Luni, 13 iunie 2011, 20:33)

        muru [anonim] i-a raspuns lui florin

        La Berlin nu mergi prin Passau
  • +1 (1 vot)    
    inca un articol asemanator (Luni, 13 iunie 2011, 18:31)

    io [anonim]

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8763419-anca-boagiu-trenul-face-doua-ore-intre-bucuresti-predeal-din-noiembrie-2011.htm

    Sa nu mai ziceti ca la noi trenurile nu se misca...
  • +2 (2 voturi)    
    .......... (Luni, 13 iunie 2011, 18:42)

    byby_tmg [anonim]

    Pai normal, numai in Romania nu este posibil, dar ce naibi noi nu suntem in stare sa face o strada/autostrada buna, daramite o cale ferata de mare viteza.
  • +2 (12 voturi)    
    Altă față a poveștii (Luni, 13 iunie 2011, 19:11)

    Wasile [utilizator]

    Din păcate nu totul este lapte și miere. Nu este doar că noi nu avem, că avem cinci ore București - Constanța, și multe alte asemenea remarci ale ante-comentatorilor. Problema este: se poate amortiza? Are viabilitate economică? Eh... răspunsul este nu. Sunt scumpe de construit, și mai scumpe de exploatat.Sunt o mândrie pentru națiune, dar nici un stat capitalist nu ar investi în așa ceva - i-ar băga direct într-un faliment din care nu am mai ieși cinci generații.

    Articolul original:
    http://www.washingtonpost.com/world/are-chinas-high-speed-trains-heading-off-the-rails/2011/04/22/AFHzaNWE_story_1.html

    Iarăși interesant de studiat:
    http://www.nytimes.com/2010/10/20/business/global/20ghost.html

    Întotdeauna spuneți povestea întreagă, nu vă opriți la virgulă.
    • +3 (5 voturi)    
      la 90 de trenuri pe zi.... (Luni, 13 iunie 2011, 19:39)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      s-ar putea sa se amortizeze.... trimit toti chinezii la plimbare cu trenurile de mare viteza si se amortizeaza megainvestitia !!!! La 1 miliard si vreo 400 milioane locuitori cati are acum China (cu peste 1 miliard fata de americani!!) si la explozia economica din Marea China, s-ar putea.....ne cred ca e megalomanie, mi se par prea pragmatici chinezii ca sa-i suspectam de asa ceva.....
      • +3 (3 voturi)    
        uite asa nu se prinde lumea (Luni, 13 iunie 2011, 22:10)

        klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui costica

        vorbea de analogia romania-china vis-a-vis de comentariile cartografilor de mai sus, care vor si ei trenuri de mare viteza intre bucuresti si constanta, in care sa bage 5 calatori, de pe urma carora sa amortizeze costurile unei asemenea investitii in 5000 de ani. In China se merita, sunt milioane de oameni, la noi nu.
        • 0 (0 voturi)    
          dar oare ce (Marţi, 14 iunie 2011, 14:19)

          nelhotep [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

          ar fi daca s-ar imbunatati si la noi starea sinelor , s-ar mai face si niste studii iar in perioade de trafic maxim ar putea introduce trenurile de mare viteza, cum ar fi catre mare vara, sau catre munte iarna. In asemenea conditii cred ca multa lume ar renunta la masinile personale pentru un weekend la mare. Nu inseamna ca daca ai tren de mare viteza sa-l si folosesti si cand trebe si cand nu.
    • +5 (5 voturi)    
      Faliment ? (Luni, 13 iunie 2011, 19:49)

      mihaiR [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      Japonia, Franta, Germania, Anglia, Belgia, Olanda vad ca nu au dat faliment deocamdata. Ba dimpotriva, n-arata rau de loc. Oare stricau cai ferate bune si rapide Bucuresti-Timisoar, Bucuresti-Oradea, Bucuresti-SUceava si Bucuresti-Constanta ? Hai nu 300Km/h dar macar 130-150 si tot era bine.
      • +2 (2 voturi)    
        de ce zici "nu 300"? (Luni, 13 iunie 2011, 21:01)

        cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui mihaiR

        De ce ti se pare excesiva viteza de 300 la ora? Trenul-fulger japonez, cu 260 la ora, nu este nici TGV din anii '80 nici trenul cu levitatie magnetica de acum, ci dateaza din anii '60. Oare ar fi excesiv sa speri ca trenurile din Romania mileniului III sa mearga la fel de repede ca cele dintr-o tara occidentala a anului 1965?
      • +1 (1 vot)    
        limitari la greu, CFR stie, si Guvernul stie (Luni, 13 iunie 2011, 21:13)

        Mos Gerila [utilizator] i-a raspuns lui mihaiR

        Sunt multe portiuni prin Romania unde se circula cu 10 - 15 Km la ora, si nu doar unde sunt lucrari. LIMITARI DE VITEZA ! Poduri subrede, alunecari de teren. De ce ? Intreaba-i pe guvernanti ! Cine a defrisat padurile din Moldova (si nu numai) si de ce. La fiecare ploaie, se mai baga o limitare de viteza. Defrisarile au stricat rau de tot terasamentul magistralei
      • +2 (2 voturi)    
        mere si pere (Luni, 13 iunie 2011, 22:14)

        klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui mihaiR

        n-au dat faliment ca ei au bani omule. Un bilet la ei nu e 20 lei cum ar trebui sa fie la noi pe o asemenea distanta. Cu 20 lei nu platesti asemenea trenuri. De ce nu luati in considerare si nivelul de trai? E ca si cum tu ai vrea sa mergi cu maybach cand de fapt abia aduni bani de paine pt o zi. Cine vrei sa-ti calatoreasca cu trenu' ? Tiganii ? Azi eram intr-un bus de la ratp full de tigani. Nici unul nu compostase bilet, si nici nu aveau fete de abonati!
        • +1 (1 vot)    
          "Corect" (Marţi, 14 iunie 2011, 12:47)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui klaudyuxxx

          Habar n-ai dar iti dai cu presupusul.
          Cat e un bilet de tren la "Intercity" de la Bucuresti la Timisoara? 20 lei?
          Cat e un bilet de avion pe aceeasi ruta?
          Ia sa faca trenul 2h de la Bucuresti la Timisoara (mai bine decat cu avionul daca pui drumul pana la Otopeni si check in-ul) sa vezi ce ocupat o sa fie.
          Barcelona- Madrid cu AVE, 630 km (distanta mai mare decat Bucuresti-Timisoara) costa 89 Eur adica 360 lei. Chiar daca avem venituri mai mici tot e ok. time is money iar trenurile superrapide nu sunt pentru aia de castiga salariul minim pe economie asa ca pune mana si munceste ca sa nu mai fi carcotas.
    • +2 (2 voturi)    
      ohoho (Luni, 13 iunie 2011, 20:57)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      si inca cum!!!
      Acum la cfr se vand circa 70 mil de calatorii si a coborat de la cateva sute de milioane ( a fost o statistica pe HN mai demult).

      Redu la 1 ora drumul de la bucuresti la mare, de la bucuresti la brasov, etc si ai sa vezi cum usor se amortizeaza. In plus poate ar veni si mai multi straini sa vada Romania pt ajung sa vada mai multe lucruri intr-un timp mai putin.
    • -1 (3 voturi)    
      Lasa-ne, lasa-ne! (Luni, 13 iunie 2011, 23:43)

      Jean [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      Domnule Wasile, esti gresit informat de catre media americana.
      Daca vrei sa gasesti informatii despre caile ferate de mare viteza nu te uita la Congo sau SUA ci direct in Franta (TGV), Spania (AVE), Germania (ICE) sau Franta-Belgia-Olanda-Germania (Thalys).
      • +2 (2 voturi)    
        ai citit articolul indicat? (Marţi, 14 iunie 2011, 0:39)

        Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui Jean

        Recunoaşte că nu şi că habar n-ai despre ce-i vorba în el.
  • +2 (2 voturi)    
    Nici un stat? (Luni, 13 iunie 2011, 19:29)

    Rad [anonim]

    Wasile, Ai spus ca nici un stat capitalist nu ar investi in asa ceva ca nu se amortizeaza, si vroiai ca astia sa spuna toata povestea sa Nu se opreasca la virgula. Toata povestea este asa: asemenea trenuri exista in UK, Italia, Franta, Germania, Danemarca, Olanda si pe mici portiuni si in Spania. Vitezele lor maxime intre 200 si 350 Km/h. Ai uitat de TGV? Ai mai spus ca nu sunt viabile economic. Un singur exemplu. In UK operaterul privat Virgin Trains face legatura Londra-Manchester/Liverpool cu trenuri de mare viteza. S-a privatizat in urma cu zeci de ani vechiul "CFR"britanic si Virgin au ales acest tronson, l-au modernizat, au adus trenuri Pendolino si il exploateaza absolut profitabil. Un tren de mare viteza face ruta asta, aprox 450 km in 2 ore si un sfert.
    • +3 (3 voturi)    
      profitabil, dar scump (Luni, 13 iunie 2011, 19:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rad

      adevarul este ca un bilet de tren pana la manchester este deseori mai scump decat avionul. exceptand cauzl in care te duci turist si nu te intereseaza la ce ora ajungi...
      • +2 (2 voturi)    
        Mda (Marţi, 14 iunie 2011, 12:42)

        ginel [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Un bilet din Shanghai pt un tren rapid pt o distanta 170 KM m-a costat 9 EUR ( durata 45 min, a mers chiar si cu 350 km/h- cel putin asa arata) Bineinteles era la capacitate maxima ocupat. Autostrazile ( cel putin pe care am fost eu ) sunt pline de masini, camioane si ce mai vreti voi, la toate se plateste...chiar nu cred ca sunt investii nerentabile. Vedeti voi cat costa un bilet pe distanta asta in Romania si in ce conditii si durata....La capitolul infrastructura nu are sens sa facem comparatii....faceti la altele....
        • -1 (1 vot)    
          In China transportul feroviar e subventinat (Marţi, 14 iunie 2011, 14:15)

          db [anonim] i-a raspuns lui ginel

          la greu! Iar trenurile rapide, la maxim. Nu sunt rentabile fara subventie de stat.
    • -1 (7 voturi)    
      hmmm (Luni, 13 iunie 2011, 20:06)

      Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui Rad

      Nu poţi pune nivelul de trai din UK, Italia, Franta, Germania, Danemarca, Olanda alături de cel din China.
      • +2 (4 voturi)    
        trenurile astea leaga megaorasele (Luni, 13 iunie 2011, 22:10)

        costica [anonim] i-a raspuns lui Nicolae Kidman

        Beijing si Shanghai, este vorba de oameni de afaceri, cu multi bani... nu saraciii din zonele rurale ale Chinei.... pai, la cati milionari si miliardari are mai nou China, plus o clasa medie ce numara sute de milioane de chinezi, o sa aiba cine sa se deplaseze cu ele... daca au gandit 4 trenuri/zi inseamna ca traficul il stiu si cam atat le este necesar... cred ca stiu ei bine ce fac, muuuuult mai bine decat stiu guvernantii nostri care in 20 de ani NU au facut o investitie cu cap..... UNA, macar.....se darama podurile Romaniei, CFRul da faliment maine pomaine, nu tu autostrazi, avem in schimb sali de sport si patinoare in satele si comunele prafuite si fara canalizare, gospodariile oamenilor au WCul in curte, dar au sala polivalenta de milioane de Euro(castig la baronii de toate culoriel politice, mai mult portocalii!!!!!)....
      • 0 (0 voturi)    
        nu compar (Marţi, 14 iunie 2011, 16:50)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Nicolae Kidman

        nu compar nivelul de trai de nicaieri. I-am raspuns lui Wasile care a spus ca asemenea investii nu se fac in tarile din vest fiindca ar fi nerentabile.
        Exemplul concret dat de mine e Virgin Trains, companie complet privata, care opereaza trenuri de mare viteza, dupa ce a investit singura in modernizarea infrastructurii si cumpararea trenurilor (nu a primit totul de-agata de la stat).
        Si le opereaza profitabil, deci, afirmatia lui Wasile nu se sustinea.
        In rest, spor la comparatii ca vad ca sportul preferat al forumistilor legat de acest articol.
  • +4 (4 voturi)    
    Mai trebuie sa sti ceva (Luni, 13 iunie 2011, 19:58)

    un roman [anonim]

    In vest este o intreaga retea de cale ferata de mare viteza cu mii de Km

    Mai nou si in..... Maroc se construieste de zor o retea

    Deci se poate

    La noi NU MAI VREAU SA COMENTEZ !
    • +2 (2 voturi)    
      Neavantajos la noi (Luni, 13 iunie 2011, 20:48)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui un roman

      La noi nu prea este avantajos asa ceva cand putem parcurge distanta asta cu mult mai putini bani.

      De exemplu ma duc la mare cu masina 4 persoane 500 km cu 60 euro. Adica 15 euro de persoana .
      Daca a-si folosi un astfel de tren ne-ar costa aproximativ 70*4=280 euro . Neavanajos
      • +2 (2 voturi)    
        PAI N-AI INTELES! (Luni, 13 iunie 2011, 23:36)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui catalin

        Romanii vor trenuri de mare viteza dar sa coste cat personalul !
      • +2 (2 voturi)    
        nu e asa simplu (Marţi, 14 iunie 2011, 11:49)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui catalin

        dar daca va duceti cu caruta? calul paste pe marginea drumului => nici un cost! :)

        de fapt te costa mai mult drumul (amortizarea masinii, asigurarea si celelalte cheltuieli anuale). mai pui si taxele de drum, care ar fi ceva mai mari daca am avea niste drumuri decente, mai pui si plata parcarii, care ar trebui sa fie obligatorie pentru oricine... daca as putea as mai adauga si o interdictie totala a automobilelor in statiunile de pe litoral, ceea ce te-ar obliga sa-ti parchezi conserva undeva la marginea statiunii.

        mai pui la socoteala efortul celui care conduce si confortul pe care ti l-ar putea oferi o calatorie de 1h cu un tren de genul asta vs cele 3-4 ore in masina...
        • 0 (0 voturi)    
          amandoi aveti dreptate! (Marţi, 14 iunie 2011, 13:59)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui pehash

          Dea cusi 10 ani observam ca daca mergem la munte minim 3 persoane, este mai rentabil decat cu trenul. Si mai repede!
          desigur, NU este o situatie normala!
      • 0 (0 voturi)    
        tu poate esti (Marţi, 14 iunie 2011, 14:29)

        nelhotep [utilizator] i-a raspuns lui catalin

        tanar inca, n-ai familie , inca , dar fa acelasi calcul pt o familie care nu are cu cine sa imparta cheltuielile cu benzina. Ca sa nu mai vb de oboseala acumulata de sofer , riscurile asumate pe drum , plus ca pe tren mai poti bea o bere , mai o distractie, iar daca pui toate aste pe cantar si te mai uiti ca trenul face 2 ore pana la mare poate te gandesti de 2 ori daca sa mergi cu masina
  • 0 (0 voturi)    
    reghin-toplita (Luni, 13 iunie 2011, 20:36)

    muru [anonim]

    2:30 daca nu sunt intarzieri. 66 km.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Luni, 13 iunie 2011, 23:00)

    alex [anonim]

    china daca se mai dezvolta mult o sa produca cea mai mai mare criza economica din care va rezulta un razboi mondial.
    • -2 (2 voturi)    
      Criza (Marţi, 14 iunie 2011, 8:38)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Uite ca SUA a provocat-o fara sa se dezvolte si sa aduca imbunatatiri evidente nivelului de trai al americanului de rand!
  • +2 (2 voturi)    
    Pretul (Marţi, 14 iunie 2011, 9:35)

    Alex [anonim]

    Pretul minim al biletului e 60 de dolari in conditiile in care sunt chinezi care castiga 17 dolari PE LUNA !!!!!
    • +1 (1 vot)    
      asa si (Marţi, 14 iunie 2011, 16:52)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      si care e relevanta? Crezi ca cei care castiga 17 dolari pe luna au de mers zilnic de la Beijing la Sanghai, si cu viteza maxima? Nu, ei merg de la fabrica acasa si inapoi toata viata.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by