Traian Basescu la London School of Economics and Political Science: Societatile sunt alcatuite din indivizi care trebuie sa fie responsabili pentru propria lor soarta

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 6 iunie 2011, 22:07 Actualitate | Esenţial


 documente
(08 Iun 2011) RTF, 12KB
Presedintele Traian Basescu a sustinut luni la "London School of Economics and Political Science" un discurs inaugural al seriei de conferinte 'Ghita Ionescu", se arata intr-un comunicat al Presedintiei.

"Convingerea mea este ca un om politic nu trebuie sa cultive cliseele si nici sa se lase sedus de spiritul Utopiei. Societatile sunt alcatuite din indivizi care trebuie sa fie responsabili pentru propria lor soarta", a spus seful staului.

Potrivit sefului statului, profesorul Ionescu a descris regimuri precum acela pe care Romania l-a cunoscut vreme de 45 de ani dintr-o perspectiva teoretica.

"Politica, in forma in care era aceasta inteleasa pe atunci, era vazuta mai putin ca un set de argumente ori de principii, cat o suma de promisiuni. Comunismul le fagaduise oamenilor ca vor fi fericiti. Ideologii partidului unic promiteau o societate fara inegalitate, fara represiune, fara conflicte, fara exploatare si fara crize de sistem. In realitate, totul s-a transformat intr-un esec de proportii istorice. Vedeam, cu totii, in jurul nostru, evidenta. Inegalitatile se adancisera. Represiunea ajunsese la proportii de masa. Conflictele au fost suprimate doar in masura in care au fost suprimati si actorii acestora. Exploatarea cetatenilor era asumata chiar de Stat, in numele unei libertati de tip nou. Sistemul era intr-o criza permanenta", a declarat presedintele Traian Basescu.

Fragmente din discursul presedintelui:

  • Criza economica pe care o traversam ne-a facut sa descoperim insa ca vietile si libertatile multor oameni sunt constranse de un gen de stat cu totul diferit. Un stat interventionist, care consuma resurse enorme, care este bazat pe o birocratie extinsa.
  • Las specialistilor in filozofie politica sarcina de a dezbate meritele si defectele diferitelor formule de stat capitalist. Eu ma multumesc doar sa arat, acum, catre o stare de fapt pe care o percepem cu totii. Criza mondiala ne-a demonstrat cat de vulnerabile sunt statele care intervin in exces in mersul pietei libere, inclusiv pe piata fortei de munca sau in protectia sociala, de multe ori, nejunstificat de extinsa.
  • Situatia actuala este mai serioasa decat ne-o sugereaza un calcul pur economic. Democratia, inainte de orice, trebuie sa fie sustenabila. Deficitele severe si cronice, un grad de indatorare in continua crestere si un regim punitiv al impozitarii sunt incompatibile cu principiile unei ordini politice construita in jurul valorilor libertatii si responsabilitatii individuale. Piata libera nu este anexa statului social, ci statul social depinde de bunul-mers al pietei libere.
  • Exista un permanent pericol care vine dinspre politicieni: alocarea de beneficii unor sectiuni ale electoratului pentru a-si asigura sustinerea in alegeri. Acest fapt implica o vulnerabilitate considerabila pentru intreaga societate, pentru ca institutiile reprezentative devin instrumente ale unor grupuri, in loc ca aceste institutii sa lucreze in interesul public general. Spirala beneficiilor nejustificate se intretine apoi singura.
  • Accentul pus disproportionat pe -politicile bunastarii-  mai trebuie inteles si intr-un alt context, al crizei de valori.  Exista tentatia sa ne inchidem un cerc restrans al consumului si beneficiilor, de a sustine o forma sau alta de protectionism sau de izolationism. Insa democratiile moderne au avut un simt al misiunii lor istorice. Preferand intotdeauna pacea razboiului si comertul izolarii, democratiile au creat un spatiu in expansiune, in care libertatea si drepturile individuale au devenit valori esentiale pentru milioane de oameni. La originea Uniunii Europene gasim acest impuls pacifist si generos.
  • Acesta este un proces complex. Experienta Romaniei, ca si a altor state postcomuniste, arata ca procesul de reformare a Statului este mai lung decat ne asteptam in 1990. Apare astfel paradoxul unor aparate statale care promoveaza schimbari revolutionare la nivel politic, social si economic, dar care dovedesc un grad important de inertie la nivelul propriei lor functionari, ceea ce duce la obosirea partii din societate care sustine schimbarile si la o scadere a credibilitatii institutiilor Statului.
  • Pe acest fond prospera populismul, o tema care l-a preocupat si pe profesorul Ghita Ionescu. Acesta observase, alaturi de Ernst Gellner, ca populismul este ideologia cea mai frecvent adoptata de conducatorii unor noi state. Daca socialismul promitea o fericire difuza, idilica, ce urma sa fie atinsa in faza implinirii comunismului, dupa 1990 promisiunea facuta de noile democratii parea sa fie, pentru multi, doar satisfactia tangibila a bunastarii occidentale. Aceasta echivalare a lasat loc frustrarilor atunci cand boom-ul economic s-a lasat asteptat ori cand efectele sale nu au fost resimtite de toti.
  • Luati aceste ganduri, imperfecte, ca pe invitatie la o dezbatere venita din partea unui om care isi pune intrebari cu privire la sistemul de valori ce trebuie sa ii sustina atitudinile. Solutiile la provocarile lumii contemporane le vom descoperi si ni le vom insusi printr-un dialog angajat. Aici, un rol fundamental il are elita academica. Aceasta are rolul de a chestiona prejudecatile, de a face sa evolueze mentalitatile, de a apropia culturile.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3179 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Mda.... (Luni, 6 iunie 2011, 22:24)

    Gimilica [anonim]

    Indiferent cine a scris acest discurs, faptul ca Basescu l-a afisat in fata unui public "deosebit" dovedeste ca achieseaza la ideile exprimate in el.
    • -4 (6 voturi)    
      minciuni si ipocrizie (Marţi, 7 iunie 2011, 9:24)

      livia [anonim] i-a raspuns lui Gimilica

      A cui caracterizare prezidentiala a facut Basescu Traian ca lui nu i se potriveste deloc!
  • -9 (9 voturi)    
    Un politician... (Luni, 6 iunie 2011, 22:25)

    Costin1968 [utilizator]

    ...e acela care chiar daca electoratul nu intelege chiar tot din ce spune, denumeste un pod cu numele lui, la modul oral popular, acela e un om al Tarii lui...si astfel poporul crede mai cu tarie in ceea ce spunea respectivul, un parinte al natiunii...
  • -8 (16 voturi)    
    a mers cu discursul pregatit ??!!! (Luni, 6 iunie 2011, 22:34)

    costica [anonim]

    1) altfel nu-l vad in stare sa emane astfel de prelegeri savante, dupa cum l-am auzit vorbind pana acum.....
    2) aia cu interventia statului mi-a placut. Criza actuala, dle Presedinte, ne-a invatat contrariul a ceea ce afirmati Dvs si anume ca lipsa de reglementari in domeniul financiar poate duce la grave distorsiuni pe piata bancara si nu numai, adica bancile alea din SUA (si alte tari asemenea cu piete financiare sofisticate) cu tot felul de instrumente care mai de care mai derivate si mai sofisticate si mai putin reglementate au dus la aparitia acestei crize finaciare in SUA si apoi globalizarea a dus-o in cele 4 colturi ale lumii.... le zicea credite subprime, nu ati citit ?! Iar apoi SUA s-a chinuit si se mai chinuie sa gaseasca solutiile de reglementare asa incat statul sa lasa piata libera dar sa evite astfel de evenimente dramatice...
    3) englezii aia stiu cine e Prof Ghita Ionescu ??! Eu nu am auzit de el, poate e o lipsa de-a mea....dar nu este un nume mare de care o Romanie intreaga sa stie, altfel as fi stiut si eu........
    4) finalul e apoteotic, maret in vorbe.... ATAT.....
    5) oare, poate repeta discursul in Romania ??!! Ce mi-ar mai place sa-l aud!!! S-ar potrivi Romaniei ?!
    • +10 (12 voturi)    
      2 raspunsuri (Marţi, 7 iunie 2011, 1:56)

      MihaiP [anonim] i-a raspuns lui costica

      1. Daca tu crezi ca cineva merge in fata unei universitati precum LSE (sau Oxford sau Harvard etc.) sa tine o prelegere fara sa aiba discursul pregatit inseamna ca nu realizezi ce inseamna o asemenea activitate. Dl Basescu nu s-a aflat din intamplare in cartier si a decis sa le vorbeasca unor studenti care rezemau un perete, a tinut un discurs public la una din cele mai bune universitati europene.

      3. Unii stiu, altii vor afla. Da, este o lipsa de-a ta ca nu stii cine a fost Ghita Ionescu.
      • -5 (5 voturi)    
        pregatit, adica SCRIS pe fituica..... (Marţi, 7 iunie 2011, 8:39)

        costica [anonim] i-a raspuns lui MihaiP

        adica, l-a citit..... cred ca ai si inteles ca asta am vrut sa spun.... da, asa este, mergi cu un discurs pregatit, dar da bine sa vorbesti liber, nu sa-l citesti dupa o fituica, dupa ce ti l-au pregatit capete capabile de asa ceva...... la ce-a vorbit acolo, vreau sa spun ca nu-l duce mintea sa vorbeasca liber pe Basescu.... De exemplu, Bill Clinton tine in locuri cu pretentii ca London School of Economics tot felul de discursuri pentru care ia bani multi , dar vorbeste liber..... asta-i diferenta, asta am vrut sa spun ... Basescu nu poate face asta liber..... se si vede nepotriveala dintre discursul sofisticat British si balacarelile cu Antonescu si Ponta cu care este obisnuit Dl Basescu pe plaiurile mioritice si pe care le exprima liber, fara fituica.... asta e nivelul la care Basescu poate sa discute liber...
    • +4 (4 voturi)    
      Daca nu ai auzit de Ghita Ionescu (Marţi, 7 iunie 2011, 8:08)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui costica

      nu comenta discursuri politice .

      Nimeni nu isi permite sa vorbeasca liber in fata unei audiente academice.
    • +2 (2 voturi)    
      Poluare (Marţi, 7 iunie 2011, 20:08)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Tata, daca nu stii un subiect, de exemplu Ghita Ionescu, te duci sa citesti. Apoi te intorci sa comentezi in cunostinta de cauza.

      Din spusele tale inteleg ca te consideri superior lui Basescu. Foarte bine, dar incearca sa fii un exemplu pozitiv pentru toti, caci altfel o sa ajungi doar o poluare ideatica.
    • 0 (0 voturi)    
      ar trebuii sa iti pregatesti si tu discursul... (Vineri, 10 iunie 2011, 2:45)

      cocoshu [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Avand in vedere ca nu stii despre cine este vorba si nu ai fost aici in sala unde au participat studenti romani, englezi, profesori de renume mondial si multe alte personalitati care au apreciat discursul presedintelui si deasemenea cunosc foarte bine activitatea domnului profesor, fiind unul dintre cei mai buni profesori de sociologie ai facultatii LSE, si care este considerat o mandrie pentru Romania, informeaza-te pentru a avea dreptul de a comenta....
  • +6 (14 voturi)    
    USL??? (Luni, 6 iunie 2011, 22:38)

    Serban [anonim]

    Observ ca nu au scris inca nimic USLASHII. Probabil pentru ca pentru mintea lor de asistati sociali, minus ce a mai ramas din PNL, aceste lucruri sunt greu de inteles. Va pup cu drag din diaspora.
    • -8 (10 voturi)    
      Cine a scris discursul! (Marţi, 7 iunie 2011, 2:59)

      Trecator [anonim] i-a raspuns lui Serban

      Sigur ,eu cred ca Eba i-a scris discursul...
      • +3 (3 voturi)    
        HAHAHAHAH (Marţi, 7 iunie 2011, 9:27)

        Filip [anonim] i-a raspuns lui Trecator

        ce tare esti, ai facut o gluma cu Eba. Meriti 2 milioane de plusuri!
  • +7 (13 voturi)    
    interesante idei (Luni, 6 iunie 2011, 22:41)

    marius [anonim]

    interesante idei si de bun simt... oare cine a scris discursul??
    • +4 (4 voturi)    
      am vrut sa-ti dau plus (Marţi, 7 iunie 2011, 8:11)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Ideile il reprezinta pe presedintele Basescu.

      Excelent discurs politic.
  • -5 (9 voturi)    
    Ma gândesc... (Luni, 6 iunie 2011, 22:41)

    Gabimarquez [utilizator]

    ... ca l-a citit pe Gellner fiindca se plictisise sa o asculte pe Dinah Washington si terminase tot ce au scris Saul Below și Llosa... La Anvers, desigur.
  • -11 (13 voturi)    
    hai ma nene (Luni, 6 iunie 2011, 22:49)

    dares [anonim]

    iar ne iei cu comunismul ???
    da noi in ce traim ?
    acuma e mai rau ca atunci ..
    macar aia erau pe fatza..
    capitalismul nostru n-are decat spoiala reclamelor a culorilor de pe tv si de pe calculator..
    vezi un pic nenea Basescu modelul Chinei de crestere economica ....
    parca la ei e comunism si acuma ?
    dupa 1989 toate guvernele inclusiv cel condus de tine
    s-au imprumutat ...adica..la nivel individual cum zici tu ..
    noi am cumparat pe datorie...la caiet ..
    acolo ne e nivelul ..
    ce a fost bun in comunism..trebuia pastrat in capitalism nu distrus.
    au venit pdsr-ul ..chipurile salvatorii nostri ..
    ca sa ne invete pe noi ce ?
    sa ne autodistrugem ?
    sa ne taiem craca de sub picioare ?
    si dupa ei ati venit voi ..pdl-ul
    ca sa ne invatati ce ?
    sa traim pe datorie ?
    statul poate si are datoria sa creeze oportunitati pentru dezvoltarea unei clase de mijloc puternice
    nu extremitatile aduc fericirea pentru majoritatea ..
    ori eu nu vad create aceste oportunitati pentru ca mici intreprinzatori sa devina mijlocii ...iar cei mai mari .. linistit pot avea parteneriate cu statul ..
    acolo unde e cazul ..sa faca juma juma cu statul ..ca poporul asta a construit tot ce e in tara asta
    si are dreptul sa se bucure de ce a creat.
    Inclusiv multinationalele ..ar trebui obligate ca sa functioneze la noi ..sa faca parteneriate cu statul .
    i se taie statului roman cam orice parghie si se lasa toata autoritatea acestei UE ..care e atat de detestat in Europa civilizata..
    nici nemtii nu mai iubesc UE de cand s-a inventat loganul :))
    hai noroc!
  • -11 (11 voturi)    
    filosofie (Luni, 6 iunie 2011, 23:03)

    Ari3s [anonim]

    Este amuzant sa vezi cat de mult se zbate presedintele pe locul Leului. Ba mai mult, il incearca si nevoia de a vedea lucrurile in ansmablu, nevoia de lidership. Ca sa nu mai vorbim de creativitate. Consilierii nu sunt de prea mare folos, soptindu-ti necontenit in ureche ,,..tu esti cel mai bun lider, cel mai puternic si cel mai inteligent. Fara tine, tara se duce de rapa!". Pe langa natarii de consilieri prezidentiali, au mai aparut si pramatiile ,,internationale", care i-au tot suflat in ureche lui Base ca atat timp cat este petrol cu care sa imbuibam populatia, totul va fi bine, lucrurile vor fi tinute sub control si ne putem vedea de business. Ei bine, lucrurile nu stau asa!. Eliminandu-se diferentele, criza sociala se agraveaza. Lipsa de lidership, de creativitate si de colaborare vor avea un cuvant greu de spus, iar de unul singur nu faci mare branza.
  • -13 (13 voturi)    
    confuzia, noul joc marca Basescu? (Luni, 6 iunie 2011, 23:07)

    Costel Petre [anonim]

    Umilit de coruptia propriilor slugi pe care le-a propulsat pe nedrept in functii pe care nu le pot gestiona, Basescu joaca roulul celui care nu mai stie incotro sa se mai indrepte, ffind prea dezamagit de nemernicia lor. In acelasi timp, securistii ambasadei de la Londra l-au inconjurat cu laudatori ca si pe Ceausescu, pentru ca este singurul mod in care stiu sa "isi faca datoria".
  • +15 (19 voturi)    
    Bravo! (Luni, 6 iunie 2011, 23:17)

    sapok [utilizator]

    Am fost prezent la conferinta. Presedintele a avut o prestatie foarte buna.
    • 0 (0 voturi)    
      Unde? (Miercuri, 8 iunie 2011, 19:19)

      Gabimarquez [utilizator] i-a raspuns lui sapok

      La Golden Blitz? Come on, orange citizen...
  • +7 (13 voturi)    
    Felicitari .... (Luni, 6 iunie 2011, 23:33)

    MLZ [anonim]

    .... consilierului care i-a scris discursul. Nu le zice rau.

    Pacat ca in plan politic nu exista sustinere pentru asa ceva.


    Oricum, discursul este pentru britanici, nu pentru romani ...... nu mergea sa se duca la LSE si sa tina un discurs plin de populisme la oferta... ca incepeau aia sa strige pe acolo "Regele e gol!" :o))
    • +1 (3 voturi)    
      cine i-a scris discursul (Marţi, 7 iunie 2011, 9:32)

      Rezon [anonim] i-a raspuns lui MLZ

      Dupa stil si continut, probabil ca discursul i-a fost scris de Catalin Avramescu.
  • +18 (18 voturi)    
    Tare (Luni, 6 iunie 2011, 23:40)

    ciprian p. [anonim]

    Basescu da clasa oamenilor politici din romania!
    Multumesc!
    • +5 (9 voturi)    
      de cand papitoii aia (Marţi, 7 iunie 2011, 1:06)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui ciprian p.

      sunt "oameni politici"???
      • +2 (6 voturi)    
        Corect (Marţi, 7 iunie 2011, 3:07)

        ciprian p. [anonim] i-a raspuns lui zaboo

        Corect !
  • +12 (14 voturi)    
    felicitari (Luni, 6 iunie 2011, 23:44)

    felicitari [anonim]

    felicitari sincere, domnule presedinte Traian Basescu! Europa are nevoie de asemenea idei, sa o repuna in miscare si sa se mobilizeze sa ia taurul de coarne in loc sa se lase adormita de tot felul de utopisme contemplative sau... criminale.
    singurele popoare care regreta comunismul sunt cele care nu l-au cunoscut.
    si singurii oameni care regreta comunismul sunt cei dragi lui lenin: idiotii utili.
  • -10 (12 voturi)    
    man... (Marţi, 7 iunie 2011, 0:36)

    incomod [anonim]

    ...he's got an obsession :)
  • -3 (3 voturi)    
    discurs de manual pentru mase, insa neaplicabil (Marţi, 7 iunie 2011, 1:33)

    visio [anonim]

    in Romania; vorbele sunt frumoase, insa ce te faci cand persoanele peste 40 habar nu au sa deschida un PC? ce te faci cand agricultura se face cu sapa? ce te faci cand coruptia este prezenta la cel mai inalt nivel(e valabil si pentru alte State)? acest discurs este clar scris de un socio-politolog exceptional, pus in gura un Pesedinte care a avut tot timpul sa reformeze sistemul administrativ; sa il credem ca din 2007 pana in 2010 a astepta criza pentru a arata romanilor cat de nasoala este viata? sa credem vreun politician roman ca iti tine promisiunile electorale? nu cred ca este cazul, pentru Statul de care pomeneste Presedintele Romaniei se creeaza in timp (vezi Germania) iar tara noastra nu are timp si majoritatea membrilor ei se bucura ca ies la pensie la 50 ani si sun tatat de stupizi incat nu isi deschid propria afacere pentru a ocupa forta de munca; romanii trebuie sa isi schimbe mentalitatea, si trebuie sa o faca rapid (daca isi cunosteau interesul, nu erau alesi tot comunistii dupa 89); ce se intampla daca nu ne schimbam? vom disparea pur si simplu ca Stat, ca membrii unui Stat; acum mai mult ca niciodata, diferentele tehnologice creeaza discrepante uriase intre indivizi, respectivi tari iar Romania nu are cu cine si nu are cu ce; asa cum spuneam, un discurs aparent transparent insa foarte greu de aplicat - germanii si japonezii au inteles chestia asta si sunt azi exact acolo unde ii vedem cu totii.
    • 0 (0 voturi)    
      bine, bine... (Marţi, 7 iunie 2011, 11:59)

      costica [anonim] i-a raspuns lui visio

      dar dl Basescu are si un discurs la nivelul romanilor, ala in care zi de zi se balacareste cu Ponta si Antonescu..... ala arata cam cum suntem si pe unde suntem....La LSE s-a dus cu un discurs fabricat de baieti destepti scoliti pe la scoli inalte si l-a citit..... ce mare scofala, putea sa-l citeasca orice om care stie sa citeasca... chiar crezi ca i-a dat pe spate pe cei din auditoriu un discurs d-asta citit de pe fituica ?! E altceva cand merge Bill Clinton si vorbeste liber la LSE despre ce stie, despre ce-a citit el....

      Uite aici cum trebuie sa fie un discurs, e departe al lui Basescu, departe, departe....

      http://www.askmen.ro/Sfaturi_pentru_un_discurs_perfect-a3651.html
      • +1 (1 vot)    
        cateva idei (Marţi, 7 iunie 2011, 13:56)

        visio [anonim] i-a raspuns lui costica

        1. personal, consider politicienii (indiferent de zona geografica si nationalitate) cei mai buni agenti de vanzari;
        2. teoria discursului este veche si se poate discuta la nesfarsit despre reusita sau esec; depinde de auditoriu si de interesele acestuia.
        3. problema mare este ca politicianul roman nu vrea sa faca diferenta intre "reclama produsului" si "vanzarea propriu-zisa"; odata ce isi vede sacii in caruta, are drumul lui.
        4. liderii carismatici sunt si ancorati in realitate (Obama vs Basescu); desigur ca putem aminti si de Iliescu, Constantinescu, Ponta, Antonescu, Tariceanu, etc...
        5. ca exemplu de orator roman, il amintesc pe Nicolae Titulescu; stim cu totii cat de "recunoscatoare" a fost natiunea romana fata de serviciile acestui diplomat exceptional (de aceeasi recunostiinta s-a "bucurat" si Alexandru Ioan Cuza)
        • -1 (1 vot)    
          Da, numai ca Titulescu vorbea despre ce stia.... (Marţi, 7 iunie 2011, 14:35)

          costica [anonim] i-a raspuns lui visio

          Succesul lui ca mare orator avea o baza solida, recunoscuta, a fost Presedintele Ligii Natiunilor Unite de 2 ori, in 1930 si 1931.... si vorbea despre ce stia, nu aiureli pe campii cum pare discursul lui Basescu.... cand vii in fata unui auditoriu cu un discurs prima conditie e sa fii credibil, sa patrunda spre auditoriu ceea ce spui ori Basescu vine dintr-o tara aflata aproape de colaps economic, cu FMI si CE si BM asistand la reformele ce nu se mai termina, sa le vorbeasca DESPRE CE ??!!! Ce le-a transmis, in fapt, Dl Basescu, care a fost MESAJUL acestui discurs ??!! ... ce efect a avut asupra auditoriului de la LSE nu stiu, dar ma indoiesc cum ca i-ar fi dat gata pe spate pe aia....sau ceva de genul, aflarea-n treaba a lui Basescu....adica, asta-i mai lipsea, ca in Romania le rezolvase pe toate....
          • -1 (1 vot)    
            sunt de acord cu tine (Marţi, 7 iunie 2011, 19:17)

            visio [anonim] i-a raspuns lui costica

            numai ca semantica limbii romane este necunoscuta, inca, majoritati romanilor; unii au cazut pe spate de emotie, altii privesc amuzati, iar majoritatea sunt in carciumi;
            cu discursuri "electrizante", atentia unor natiuni aflate in pragul razboilui civil a fost "canalizata" spre un obiectiv concret, cu tinte concrete, tot tacamul; din 89 incoace romanii aud aceeasi "muzica" si tot nu se satura; nici nu e de mirare ca traiesc atat de prost cand muzica e veche...alte timpuri, alte ritmuri...romanului ii place muzica de obor sa zic asa...
    • +2 (2 voturi)    
      Pesimist (Marţi, 7 iunie 2011, 20:24)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Visio, sa zicem ca ai dreptate. Discursul lui Basescu e neaplicabil. Dar al tau? Trebuia sa ne dai o lectie de aplicabilitate, nu sa copiezi chiar ceea ce critici. Mai rau de-atit, discursul tau e si pesimist. Deci ??!!
      • -1 (1 vot)    
        sunt realist (Miercuri, 8 iunie 2011, 1:49)

        visio [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

        am lucrat ani buni pentru o multinationala cunoscuta in toata lumea, in doua cuvinte: vinde fum; Compania asta avea un set de reguli stricte, sau proceduri, si trebuiau respectate ad literam; Basescu vrea sa ne convinga cu un motto "modernizarea Romaniei"; ce inseamna, concret modernizarea Romaniei? inseamna disponibilizari? inseamna scoaterea din sistem, a iindividului, odata cu expirarea perioadei somajului? cea mai elementara activitate necesita o planificare chiar si pt situatii neprevazute; modernizare inseamna, exprim parerea mea, dorinta si vointa de autodepasire, inseamna planificare realista si eficienta a tintelor de productie+vanzare+etc; dupa ce am lucrat pentru occidentali, am continuat la un srl romanesc; aici a fost alta mancare de peste, alte performante economice (merge si asa); am terminat relativ repede cu jobul l asrl romanesc si mi-am deschis propria afacere; apropo, la privat nu te intreba cineva daca iti convine sau nu somajul, pur si simplu te notifica in 3 randuri despre viitorul apropiat; Statul parazit despre care vorbeste Basescu il vedem in strada, politisti fara respect fata de principiul Statului national (chiar daca nu iti place Presedintele ales, nu renunti la respectul de sine strigand "iesi afara, javra ordinara"; daca Presedintele Statului beneficiaza de asemenea atentie, realizezi ce ti se poate intampla tie de la oamenii platiti din buzunarul tau?); cum sa il cred pe Basescu cand face referire la notiuni principiale, pt ca majoritatea maselor sunt conduse dupa principii, cand din 2007 nu a facut o reparatie morala eroilor din 89? el este un individ responsabil? putea sa spuna simplu: "dragii mei romani, din ratiuni de securitate nationala nu va pot spune ca in `89 rusii au vizitat muzeul fara bilet, dar va pot asigura de infinitul meu respect si sunt mandru ca m-am nascut in Romania"; cum este el responsabil cand omoara sistemul privat cu taxe? dispoibilizatii au nevoie de un plan de rezerva, au nevoie de un job, de...
      • -1 (1 vot)    
        partea a doua (Miercuri, 8 iunie 2011, 2:15)

        visio [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

        so, disponibilizatii au copii de intretinut, au nevoie sa isi deschida propria afacere (nu neaparat de consultanta); totul trebuie planificat si daca la privat conteaza cel mai mult banul, Statul trebuie sa fie un bun administrator si mai ales un bun jucator pe pietele internationale; de ce? pentru ca Statul este forma superioara de organizare a speciei umane; alde SOV sau Patriciu, Nicu Camataru, etc formeaza triburi sau clanuri; deci, fara suportul membrilor=cotizantilor, Statul nu isi justifica existenta, respectiv cheltuielile; cat de responsabil era Presedintele Statului in 2007-2008-2009? era ocupat cu electoralele; nu ma intelege gresit, a avut candidati nepotriviti si de aceea l-am votat; daca ar candida iar impotriva lui nastase sau geoana, l-as vota din nou; sper insa ca in 2012 sa apara o fata noua, cu alta pasta de dinti; nu ma refer aici la Ponta sau Antonescu; cand vreau jucarii, stiu un magazin in apropiere si cum sunt adult cred ca voi face alegerea corecta; revenind, ceea ce afirma Basescu este neaplicabil din doua motive cel putin:
        1. ciocoii vechi sunt noi;
        2. marea majoritate a romanilor plesnesc de fericire cand sunt "bagati in seama" la alegeri; ce "muzica" electorala crezi ca va fi in 2012? ce nenorociti sunt pdl-sitii, ce nenorociti sunt usl-istii; romanul uita ca din 89 incoace, toti astia, au condus ori prin aliante ori prin aliante; isi va aminti romanul cum era pe vremea psd-ului? sau ca prim ministrul Tariceanu dadea salariu de 10000 eur ministrului, pnl-st, de la Transporturi? fac pariu ca pentru posturile mele imi voi lua multe minusuri si de la unii si de la altii, dar ghici ce? mie nici ca-mi pasa, vorba cantecului; spune-i taranului ca trebuie sa aprinda o lumanare in fiecare dimineata in amintirea lui Cuza, pt ca l-a facut proprietar; mergi la Floresti de prahova si intreba taranii daca stiu unde sunt ruinele castelului lui Cantacuzino..ia si lamai cu tine, ok?
        romanul, prin incultura lui, este manipulabil....parerea mea...
  • -2 (2 voturi)    
    S-a... (Marţi, 7 iunie 2011, 4:54)

    Dasteptul [anonim]

    dasteptat Basescul domnule :)
  • 0 (0 voturi)    
    Esential romanesc (Marţi, 7 iunie 2011, 5:58)

    hotnewsfil [utilizator]

    Dupa '89, Romania a dezvoltat o puternica pepiniera de politicianisti-rapace, de toate categoriile : de la grobieni, pana la cei mai rafinati (cu gulere albe).
    Pentru populatie, sintagmele 'la putere' (P) si 'in opozitie' (O) sunt, oarecum, terne.
    Pentru politicianisti (politicienii romani), acestea sunt chintesenta ratiunii lor de a fi.
    Aceasta este alternativa (P/O) care poate sau nu poate sa le deschida drumul cate imbogatirea vertiginoasa sau, cel putin catre salarii si pensii de cateva ori mai mari decat cele pe care le-ar fi obtinut pe merit, ca profesionisti.
  • +2 (2 voturi)    
    este foarte simplu (Marţi, 7 iunie 2011, 7:28)

    ION [anonim]

    Cei normali trebuie să aibă singuri grijă de ei.
    Guvernul nu poate scuti de muncă.
    Guvernul și afacerile trebuie să rămână independente și separate.
    Valoarea proprietătii constă în faptul de a ști că te poți bucura în liniște de ea fiind apărat public.
    În orice societate a existat, există și va exista o clasă cu educație superioară și mari acumulări de avere.
  • +2 (4 voturi)    
    Felicitari (Marţi, 7 iunie 2011, 7:38)

    Virgil Iordache [anonim]

    Mi se pare un mare merit ca un om putin cultivat, incapabil sa scrie el astfel de discursuri, sa accepte sa transmita astfel de valori, sa accepte sa fie un instrument politic pentru o cauza mai mare decat cea a intereselor lui politice directe, pentru cauza Romaniei si chiar a democratiei in genere, pentru ca Romania este la granita spatiului democratic functional. Este o mare surpriza si cred ca fostii consilier prezidentiali, care spuneau ca presedintele este nereceptiv la idei, samd, au acum un usor sentiment de jena. Iar daca nu il au ar trebui sa il aiba. Este o mutatie majora in politica romaneasca, pana acum mai degraba pe linia rationalismului francez. Este adoptarea unor pozitii traditional anglo-saxone, si cred ca nu e intamplator ca asta vine in conditiile cooperarii intense pe securitate cu SUA. Putem intelege acum care a fost miza alegerilor din 2009, si vedem clar ca axa Bucuresti-Londra_Washington pentru care a fost ridiculizat Basescu atat vreme incepe sa fie functionala. Felicitari echipei prezidentiale.
    • 0 (0 voturi)    
      Axa aia o s=-o vezi mata in nopta de plata (Marţi, 7 iunie 2011, 12:49)

      Ghita Bizonu' [anonim] i-a raspuns lui Virgil Iordache

      ptr modernizarea fregatelor.
      Oricum ideile sunt si ale sale .. baza fiind democratie in Romania nu este sustenabila !! De aici si toate derapajele anticonstitutionale.
      Insa cu cultyra stai cam prost stimate domn. rationalismul francez nu este opus pozitiile anglo-saxone ci a venit in continuarea lor .
  • +4 (4 voturi)    
    As fi vrut sa fiu in sala la LSE... (Marţi, 7 iunie 2011, 8:15)

    mark [anonim]

    Dintre toti politicienii post-decembristi Basescu arata ca este singurul care intelege corect esenta unui stat capitalist neaservit clasei politice...
    Discursul o dovedeste cu prisosinta...as vrea sa-l vad Prim Ministru pe Basescu poate scoate putin Romania din imobilitatea care a cuprins-o...
    USL-istii ar trebui sa-si ia notite cu luare aminte......
    • 0 (0 voturi)    
      Esti "sharp"! (Marţi, 7 iunie 2011, 21:08)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui mark

      Felicitari!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Excelent discurs (Marţi, 7 iunie 2011, 8:16)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    prin acesta Basescu plaseaza Romania intr-un context European larg si intr-o experienta unica ingropata in propriile mizerii.

    De prea multe ori politicieni europeni silocali au pus o stampila denigratoare pe Romania fara sa reflecteze la cauza transformarilor lente .

    Basescu da un nou exemplu de patriotism.
    • 0 (0 voturi)    
      citeste asta si pe urma mai vedem.... (Marţi, 7 iunie 2011, 10:46)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      http://www.askmen.ro/Sfaturi_pentru_un_discurs_perfect-a3651.html

      Cum e treaba acum cu afirmatia ta ca e un discurs excelent??!!
      Ce DECIZIE in sensul articolului ce ti l-am indicat, crezi ca a luat auditoriul de la LSE?!
      I-a tulburat, l-au crezut sau..... ???!!!
  • +1 (1 vot)    
    discursul scris de altcineva.nu e neaparat de bine (Marţi, 7 iunie 2011, 9:01)

    ... [anonim]

    nu am indoieli asupra bunelor intentii ale d-lui Basescu. o fi el un politician abil, o fi avand si suficiente pete in trecutul sau - asta-i clar, dar nu inseamna ca nu este primul presedinte post-comunist al Romaniei cu intentii onorabile. in ciuda defectelor sale - uneori badaranie, adesea pripeala - ramane un om necesar Romaniei.

    problema apare la nivel ideologic. presedintele Basescu a fost confiscat de o clica de "ganditori politici" carora le legitimeaza ideile mai mult sau mai putin gresite.
    (la fel cum a fost confiscate si de o anumita "elita intelectuala" caracterizata mai degraba prin elitism decat prin autoritate intelectuala.)

    cum bine observa unii comentatori, cum bine observa din cand in cand si d-l Basescu, adevarata problema a statului roman nu e politica sa "sociala" - Romania nu are asa ceva si nu a avut de foarte mult timp. un stat socialist cu politici sociale puternice si functionale este Suedia, nicidecum democratia noastra de balta. nu stiu daca statul social e mai bun decat altele, si nu despre asta e discutia. stiu doar ca problema Romaniei nu este ca ar fi sau ar fi fost vreun stat social - pentru persoanele cu probleme asistenta sociala este NULA, pensiile sunt invizibile in majoritatea cazurilor, de ajutor social "beneficiaza" cei ce-si permit sa santajeze sistemul - aceiasi intre care nu indrazneste sa intervina nici politia, si pe care justitia sau finantele nu-i supara nici macar cu o intrebare. suntem un "stat social" daca invatamantul e obligatoriu numai la nivel de profesori, iar nu la nivel de elevi??? cati tigani merg astazi la scoala in Romania?
    suntem oare un stat social pentru ca, dupa revolutie, sleahta iliesciana a gasit de cuviinta sa inchida gura boborului dand pensii de boala acolo unde se inchisesera sute de fabrici? furate de ei, evident, "privatizate", vandute?

    a, sau suntem un "stat social" pentru ca avem magistrati platiti lunar cu mii de euro??? iar "dernjarea" lor ar echivala cu o sinucidere?...
    • -1 (1 vot)    
      Elitism? (Marţi, 7 iunie 2011, 10:42)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui ...

      Spuneti...."o anumita 'elita intelectuala' caracterizata mai degraba prin elitism decat prin autoritate intelectuala". Nu va inteleg. Cei la care va referiti au precizat de o mie de ori ca prin elite inteleg indivizii performanti din orice domeniu. Ori va deranjeaza asta pentru ca nu sunteti dvs. performant, ori va dati intelectual "trendy" si maimutariti ideolgii la moda in occident. Probabil nu v-ati prins ca antielitismul e acolo mantra universitarilor care le canta in struna studentilor prosti, fiindca sunt multi si ii tin pe ei in functii.
      Oricum, aveti o dilema (veche, ha ha ha). Vreti ca in Romania sa existe indivizi performanti? Atunci sunteti elitist. Nu vreti? Atunci ... sunteti vinovat si dvs de situatia in care se afla Romania.
  • 0 (2 voturi)    
    d-l Basescu si ideologia altora... (Marţi, 7 iunie 2011, 9:14)

    ... [anonim]

    de cealalta parte, problema reala a Romaniei nefiind politica sa "sociala", gasim aceasta problema nu la nivelul vreunui tip de "politica" ci la absenta vreunei gandiri politice reale.

    "ideologia" in Romania functioneaza exclusiv ca si propaganda - am vazut uneori inclusiv aberatia ca Iliescu era "animat de ideologia marxist-leninista" =))

    este, deci, nevoie de cateva clarificari:
    1. nu avem o istorie a ideilor si a gandirii politice. asta ar trebui s-o spuna intelectualii nostri de carton, dar fiind de carton dumnealor ard numai cu combustibil adecvat :D
    2. Romania este, dupa revolutie, un melanj gretos de masuri populiste (ceea ce schizofrenic identifica d-l Basescu cu politicile sociale...), capitalism salbatic, coruptie, santaj de stat (vezi imposibilitatea de a reforma institutiile statului din pricina puterii detinute de functionarii sai)
    3. Romania a fost, dupa revolutie si probabil mai e in mare parte si astazi un teren al AFACERILOR PERSONALE. intreprinderi vandute, distruse, furate, afaceri imobiliare, jaf al bancilor, inalta coruptie, baroni, moguli etc.

    (btw, in Romania, "vocea" statului social - sindicatele - nu reprezinta decat o alta tentacula a coruptiei - vezi personalitatea intangibila, desi deosebit de penala, Liviu Luca...)

    d-l Basescu inca mai poate face suficient in aceasta directie, "anti-coruptie"; din pacate, poate si strica foarte mult facandu-se porta-vocea altora - a da peste nas unui "asistat social" profesor sau unui "trantor" de taran in loc de a studia problemele acestor categorii sociale este deosebit de pagubos.

    invatamantul in forma de astazi (cu d-l Basescu tolerand o marioneta precum d-l Funeriu in la conducerea ministerului) naste deja monstri si consecintele vor fi din ce in ce mai grave. agricultura astazi este inexistenta, iar daca d-l Basescu asteapta ca "responsabilitatea individuala" sa o salveze, singurele beneficii ale taranei stramosesti le vom cunoaste la propriile inmormantari.
  • 0 (0 voturi)    
    indivizi responsabili pentru ei (Marţi, 7 iunie 2011, 9:14)

    TEPES [anonim]

    Societatea moderna este formata din indivizi care trebuie sa fie responsabili pentru soarta lor. Avem destule exemple Patriciu, Voiculescu, Udrea, Videanu, Voicu, toti au fost responsabili pentru soarta lor, adica au furat pe rupte si asa si-au asigurat viitorul, furand din bani publici , afisindu-se cu averi colosale in bataie de joc fata de simpli cetateni. Societatiile puternice sunt formate din clasa mijlocie care in Romania am distrus-o cu buna stiinta a celor care ne guverneaza.In caz de un conflict armat nici unul din acesti milionari de carton nu vor lupta pentru tara ci tot simplli cetateni de care statul Roman isi bate joc acum.
  • +3 (3 voturi)    
    destinul Romaniei (Marţi, 7 iunie 2011, 9:16)

    Bogdan [anonim]

    Daca Romania nu tinteste inspre momentul ei solemn, daca tot ce a trait aceasta tara intr-un trecut de umilinte si un prezent de compromisuri nu se va razbuna in vointa de afirmare si de definire a unui destin, atunci totul este pierdut. In umbra a trait, in umbra va muri!
  • +1 (1 vot)    
    diferenta (Marţi, 7 iunie 2011, 9:30)

    ioan [anonim]

    Este o diferenta in a SPUNE ce trebuie si a FACE ce trebuie!
  • +1 (1 vot)    
    de unde atata admiratie? (Marţi, 7 iunie 2011, 10:47)

    george [anonim]

    pt.niste idei destul de comune
    e la moda sa se spuna ca aceasta criza se datoreaza statului prea obez
    din cate stiu eu in Sua statul a cheltuit zeci de mld usd ca sa salveze AIG, in UK s-au cheltuit 45 mld lire pt. RBS samd
    tocmai lipsa reglementarilor statelor in sectorul financiar risca sa puna pe butuci capitalismul
    de ex. in cazul Grecie vina e clar a bancilor care au imprumutat peste limita ratiunii .nu ar fi facut asta daca in Germ si Franta ar fi existat reglementari care sa spuna ce expunere trebuie sa aiba o banca pe un anumit segment de risc.sigur ca acum contribuabilii francezi si nemti platesc via FMI si UE
    as putea continua dar la ce felicitari oficiale sau adus aici ma tem ca n-are rost sa aduc cifre si argumente la aplaudaci
  • -1 (1 vot)    
    Cameleon! (Marţi, 7 iunie 2011, 11:29)

    Mirciuc [utilizator]

    În principiu acest om are dreptate, dar ca si n.ceauşescu, una spune afară şi alta face acasă.
    Să te ferească Domnul de prostul care mai e şi fudul, da’mi-te de cel pus în capu mesei(statului).
  • 0 (2 voturi)    
    in atentia pdl-ilor (Marţi, 7 iunie 2011, 11:41)

    visio [anonim]

    care dau minusuri:
    1. nu mai luati bani murdari;
    2. treceti la munca,
    3. faceti ceva util cu viata voastra
    4. vizitati Europa sa vedeti cum se traieste
    5. mai citit cateva pagini din manualul de economie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by