VIDEO Un sarpe de peste 5 metri lungime a ingrozit locuitorii unei comune din Constanta

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 iunie 2011, 16:05 Actualitate | Esenţial

Satenii din localitatea constanteana Cuza-Voda sunt ingroziti dupa ce un sarpe de peste cinci metri lungime a fost vazut de mai multe persoane in gospodariile lor. Zeadin Murat, reprezentant al unei asociatii pentru protectia animalelor, a declarat, sambata, pentru Agerpres, ca "nu este o inventie", in conditiile in care au fost gasite urme de tarare a reptilei care sunt "precum cele lasate de roata unui tractor", sunt mai multe persoane care spun ca au vazut sarpele, iar multora le-au disparut din curti, in ultima perioada, aproape 100 de pasari.

Comandantul Politiei Medgidia, comisar sef Vasile Daogaru, a afirmat ca vineri dupa-amiaza un satean de la marginea localitatii Cuza-Voda a sunat la 112 si a anuntat ca a vazut un sarpe urias in curtea casei sale, in timp ce bea apa dintr-un jgheab pentru animale si pasari.

Autoritatile au intrat in alerta, zeci de politisti, jandarmi si lucratori ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Dobrogea, alaturi de voluntari, cautand in zadar reptila.

Potrivit lui Zeadin Murat, ar putea fi vorba despre un sarpe Boa constrictor, reptila fara venin, care isi omoara prada prin strangere, iar prezenta ei in zona respectiva ar putea avea doua explicatii. "Specia respectiva de reptila a trait in Dobrogea in urma cu sute de ani, dar a disparut. Insa este posibil sa fi rezistat. Mai este ipoteza sa fie cineva care si-a achizitionat sarpele de undeva, din Asia, Africa si pentru ca nu a mai putut face fata sa-l intretina i-a dat drumul", a afirmat reprezentantul asociatiei pentru protectia animalelor.

Conform acestuia, cautarile reptilei au fost sistate pentru ca sarpele ar fi foarte greu de gasit, tinand cont de vegetatia abundenta care este in localitatea Cuza-Voda si in imprejurimile acesteia.

"Fermierii, satenii au fost avertizati, iar daca mai vad sarpele sa anunte imediat autoritatile", a precizat Zeadin Murat.

Specialistii in domeniu spun ca sarpele Boa constrictor provine din sudul si centrul Americii si din Caraibe. Unii serpi traiesc langa cursuri de apa dulce, in semi-desert, in regiunile de desert de pe coasta, pe pajisti si in paduri, dar cea mai mare parte traieste in padurile tropicale si in incinsele jungle ecuatoriale.

Boa constrictor este un sarpe neveninos, care isi omoara prada prin strangere si o inghite in intregime. In functie de marimea pradei, digerarea acesteia poate dura cateva zile sau chiar si cateva saptamani. Este cel mai longeviv dintre toate speciile de serpi, are o durata medie de viata de 20 de ani.



Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Comuna care sta si se uita la 1 milion de euro, asteptandu-i pe chinezi. Ce s-a ales de liceul tehnologic, abandonat de 3 ani

O investitie de un milion de euro zace fara folos intr-o comuna din Dambovita. Cu bani europeni, dar si de la Ministerul Educatiei, autoritatile au ridicat un liceu tehnologic care ar fi trebuit sa formeze specialisti pentru o fabrica de electronice.








14724 vizualizari
  • +8 (8 voturi)    
    Opa (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 16:38)

    Vizitiul [utilizator]

    Nastase isi viziteaza casele :)
  • +1 (3 voturi)    
    Ce atita sperietura? (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 16:50)

    x [anonim]

    Doar e clar: nu e veninos!

    PS. E ca in bancul cu "Operatia reusita, pacientul ...".
  • +9 (9 voturi)    
    Zeadin Murat - boa in Dobrogea? (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 17:01)

    Vacanztioner [anonim]

    Sunt si eu curios, de unde a scos domnul Murat ca Boa constrictor a trait in Dobrogea acum cateva sute de ani? Din cate am invatat pe la Facultatea de Biologie, asa ceva nu a existat in salbaticie pe teritoriul patriei noastre nici cand se distrau dacii cu romanii si nici cu mult inainte.
    Ca o fi scapat un "simpatic" de serpalaul din casa, e posibil, dar ca stramosii nostri mai erau strangulati de cate un constrictor, mi se pare cam mult!

    Astept detalii si noutati!
    • +3 (3 voturi)    
      Ai dreptate, dar cu conditii. (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 18:39)

      Cavalerul Bizantin [anonim] i-a raspuns lui Vacanztioner

      De hiene, girafe si lei in Banat ce spui? Dar de mari calde in care cresteau corali in Transilvania ce spui? E adevarat, asta cu cuaternarul dat muuult inapoi...de la ultima glaciatiune, de cand ne/am apucat si noi de rascolit pamantul si de plantat, nici vorba de clima potrivita pentru boa la latitudinea asta.
    • 0 (0 voturi)    
      au trait, (Luni, 6 iunie 2011, 13:07)

      ion din fundul curtii [anonim] i-a raspuns lui Vacanztioner

      e posibil ca o specie de boa sa fi trait in dobrogea, precum si in toata europa...de altfel, climatul din dobrogea este intr=o oarecare masura propice pentru dezvoltarea acestor reptile...
  • +5 (5 voturi)    
    Garantat (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 17:55)

    Vipera [anonim]

    Sunt convins ca pana la urma se gaseste un viteaz cu o sapa, care tocmai iesit de la birtul din sat afumat de cateva paharele si plin de curaj o sa le arate tzaranilor cum se omoara dihania. Bietul sarpe,
  • 0 (2 voturi)    
    sarpe laietz (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 19:37)

    adrian [anonim]

    din cite stiu eu, daca inghite o prada oarecare, sarpele are nevoie de o perioada relativ lunga de timp pina sa mai simta nevoie de mincare. eu cred ca niscai tigani de prin zona au dat iama in pasaretul oamenilor dind vina pe bietul sarpe! ;))
  • 0 (0 voturi)    
    Boa si serpii autohtoni (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:08)

    marian [anonim]

    "Specia respectiva de reptila a trait in Dobrogea in urma cu sute de ani...Ț

    Serios? Boa a trait in Dobrogea?
    Eventual, ar putea fi vorba despre balaur (Elaphe quatorlineata), un sarpe de pana la 2,5 m, pe care spaima sa-l fi lungit pana la 5 m.

    "... dar a disparut. Insa este posibil sa fi rezistat."

    DACA AR FI TRAIT IN ROMANIA ar fi fost posibil sa fi supravietuit cateva exemplare, dar se pune problema endogamiei (imperecherea intre exemplare apropiate ca si grade de rudenie).

    Mai este ipoteza sa fie cineva care si-a achizitionat sarpele de undeva, din Asia, Africa..."

    Reprezentantul asociatiei pentru protectia animalelor numai biolog nu este, deoarece boa este SARPE AMERICAN.

    "...si pentru ca nu a mai putut face fata sa-l intretina i-a dat drumul"

    Este o varianta plauzibila in multe cazuri (de ex. pitonii tigru (proveniti din Asia de sud-est) eliberati in mlastinile Everglades din Florida si care o duc excelent, se pare.
    • +1 (3 voturi)    
      @marian (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:06)

      Tony Meman [anonim] i-a raspuns lui marian

      nu ai dreptate deplina, pt.ca boa se gaseste si in india
      • +1 (3 voturi)    
        Boa in Asia (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:18)

        marian [anonim] i-a raspuns lui Tony Meman

        Da, exista o subfamilie cu 10 specii in Asia.

        http://www.britannica.com/EBchecked/topic/70656/boa

        Mea culpa
  • +1 (1 vot)    
    Boa (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:14)

    Imamco [anonim]

    Singurul boa din Dobrogea este nea Murat.La ce cunostiinte de specialitate are si experienta in domeniu
    este firesc sa faca afirmatii de genul celor din articol!Scriitorul articolului ar trebui sa mai ceara pareri si din alte surse mai citite...
  • -1 (1 vot)    
    cateva exemplare . (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 20:40)

    Nicolae Paraschiv [anonim]

    Serpi uriasi au mai trait in zona Dobrogei. Intrebati bunicii de anii 30'-50'. In zona Macinului si in sud, in zona Adamclisi. Nu stiu daca de 5 sau de 10 metri, dar se vorbea de serpi grozav de mari. Ceea ce inseamna ca nu vedeai prea multi intr-o viata de om.
    Si mai erau si rarisimi.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 4 iunie 2011, 23:46)

    Ionu [anonim]

    Nu ma pricep la serpi, dar sa pui disparitia celor 100 de pasari pe seama posibilului sarpe nu este exagerat. Adica, un sarpe se hraneste atat de mult deodata. Oricum, nu cred ca este placut sa vezi un sarpe de 1 m, mai ales de 5.
  • +1 (1 vot)    
    Sarpele a fost prins!!! (Duminică, 5 iunie 2011, 9:47)

    Zaganeata Dumitru [anonim]

    Redau mai jos comunicatul de presa al agentiei romane "RadioShantz":
    "Am primit o informatie din partea postului de politie din comuna .... si se pare ca sarpele de cinci metri era compus din trei segmente de 1,70 m, 1,80 si 1,50 m, respectiv o familie apartinand unei etnii conlocuitoare ce si-a schimbat recent numele. Cei trei, Sarpe Vinetu, Sarpe Cichicean si Sarpe Barcelona, au consumat sau vandut mai mult de 100 de pasari din comuna, locuitorii fiind nevoiti sa creasca gainile nu in cotetze, asa cum este normal si traditional la romani, ci in seifuri. Noroc cu criza, care a ieftinit foarte mult preturile la seifuri si facandu-le la fel de ieftine ca si cotetzele. Se poate spune ca locuitorii comunei practica agricultura financiara."
    • 0 (0 voturi)    
      m-ai distrat! felicitari!nu e exclus sa avem si un (Duminică, 5 iunie 2011, 20:21)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Zaganeata Dumitru

      rom constrictor ,o specie existenta in Romania si fiecare casa pe pamant sa aiba romul ei,care rareste gainile!
      • 0 (0 voturi)    
        Sa nu ne latinim! (Miercuri, 8 iunie 2011, 6:18)

        Zaganeata Dumitru [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Numele corect al speciei este Rromus Camstrangatorus, si este omnivor, consumand, pe langa zburatoare, si fier vechi, produse petroliere(datorita aciditatii bucale, ataca frecvent conductele), aur(singurul metal rezistent la aciditatea bucala a mamifierului). Arealul de raspandire este pe langa casa omului, dar mai poate fi gasit si la crashma satului, dupa ce a valorificat prada.
  • 0 (0 voturi)    
    boa (Duminică, 5 iunie 2011, 12:57)

    manin [anonim]

    Poate fi vorba de specia Eryx jaculus -boa de nisip, numit si sarpe de stepa, din familia Boidae. Este o specie intalnita si in Europa de Est.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Eryx_jaculus
  • 0 (0 voturi)    
    Legi cretine,sau legi care nu se respecta (Joi, 9 iunie 2011, 20:01)

    Dacul [anonim]

    Legea ar trebui ca proprietarul unei astfel de reptile sa aiba in permanenta la el carnetul de sanatate al animalului,sa demonstreze ca il detine in mod legal.

    Legea ar trebui sa interzica detinerea de astfel de reptile fara un control regulat al veterinarului,iar cand sarpele moare,un veterinar sa dea cu subsemnatul ca este mort pe bune,nu aruncat pe coclauri,ca manelistu' care l-a adus pe aici "e milos".

    Bestiile care pun in libertate astfel de animale ar trebui sa ia 20 de ani cu executare,ca sunt criminali.


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version