​​VIDEO FOTOGALERIE Cum au decurs primele teste cu incarcare maxima a podului hobanat de la Basarab

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 30 mai 2011, 21:40 Actualitate | Esenţial

Primele teste de rezistenta la podul hobanat de la Basarab
Podul Hobanat din cadrul pasajului denivelat suprateran Basarab a fost supus luni la primele teste de rezistenta. Testele au inceput luni dimineata si continua pe parcursul a trei zile, structura de rezistenta a pasajului lung de 1,9 kilometri fiind testata cu 13 tramvaie si 26 de camioane, gradul total de incarcare ajungand la 1.500 de tone, conform constructorilor. Sorin Oprescu a promis ca, dupa primirea rezultatelor testelor de rezistenta, inaugurarea pasajului este o chestie de "ore si de zile". Lucrarile de pe santier si vizita primarului Sorin Oprescu au fost perturbate luni seara de o furtuna zdravana care s-a abatut asupra Capitalei, fortandu-l pe edil sa dea declaratii presei intr-unul dintre tramvaiele de test.

Oprescu: "Imediat cum vom primi rezultatele testelor de rezistenta, va promit eu, ca ii vom da drumul. E o chestie de ore si de zile"





Lucrarile la Pasajul Basarab, cea mai mare lucrare de fluidizare a traficului din Capitala, sunt pe ultima suta de metri. In afara de testele de sarcina care se realizeaza zilele acestea, se mai lucreaza doar la statia intermodala de tramvai plasata pe tablierul podului hobanat, cel mai lat din Europa.

Luni au inceput testele de rezistenta la podul hobanat al Pasajulului Basarab. Testele de rezistenta constau in incarcarea cu pana la 13 tramvaie si 26 camioane pentru o incarcare maxima a podului de 1500 tone. Luni s-au utilizat doar 6 tramvaie si 12 camioane, urmand ca in zilele urmatoare sarcina sa creasca progresiv. Testele de luni au inceput de la ora 6 dimineata.

In cadrul testelor se fac masuratori privind deplasarile in plan vertical si orizontal ale elementelor structurii de rezistenta.

Primarul general si reprezentantii constructorului au precizat ca dupa prima zi, testele s-au desfasurat bine si ca pasajul a rezistat cum trebuie testelor de incarcare. Testele vor continua in perioada urmatoare, iar informatiile vor fi trimise la compania mama in Spania (n.r. - FCC Construcciones), de unde se vor primi rezultatele finale.

"Vom da drumul la pasaj imediat cum vom primi rezultatele testelor de siguranta de la firma din Spania. Va promit eu ca nu mai asteptam. Va dau eu telefon la zece noaptea si va spun 'Fugiti!'. Va spun sa fugiti sa vedeti pasajul", le-a spus Oprescu jurnalistilor care au fost luni seara pe santier.

"Pana acum rezista. Suntem foarte multumiti nota, buna sau rea o sa ne-o dea bucurestenii ca e a lor nu e a lui Basescu, a lui Oprescu sau a altor politicieni. Sunt fericit ca am ajuns in stadiul asta. Dupa ce se termina probele de rezistenta se va circula pe el", a mai spus Oprescu care a estimat ca testele de rezistenta vor dura aproximativ 48-72 de ore, cel mult.

"Despre statia de tramvai... Aia o sa-i dam drumu putin mai incolo. Mai e putina treaba la ea, cu lifturile, stiti voi povestea cu tevile care se aflau udne nu trebuiau. Tramvaiul va trece pe acolo,d ar nu va opri in statie pana nu va fi gata", a mai precizat Oprescu.

"Pana acum s-a cheltuit in total cu acest pasaj 1 miliard de lei. Mai avem de dat bani la constructori, nu am terminat cu platile. Am facut un calcul de trafic pentru pasaj si am constata ca se va realiza o economie de 40 de milioane de euro. 'Calculele de trafic au fost facute, iar acest pod scuteste bucurestenii la buzunar - ma refer la benzina, la pneuri, la timpul de parcurgere a traseului, dintre piata Victoriei si cartierele Drumul Taberei si Militari", a mai spus Oprescu.

Potrivit primarului general, mai sunt de amenajat parcarile din zona pasajului Basarab, precum si bd. Banu Manta.

"Am sa pun mai multe placute. Placuta din respect fata de constructor si una speciala: "Inceput de Basescu terminat de Oprescu", a declarat edilul sef al Capitalei

Potrivit managerelui de proiect, Grigorie Verenciuc, informatiile adunate dupa cele 3 zile de teste vor fi trimise in Spania pentru a fi analizate, iar dupa cateva zile se vor primi rezultatele inapoi.

"Incarcarea si testarea rezistentei se face in etape. Incarcam treptat podul cu camioane si tramvaie. Cel mai mult, pe pod, vor fi 1.500 de tone. Vom urca 13 tramvaie si 26 de camioane in momentul cu cea mai amre incarcatura", a precizat Verenciuc.

In ce stadiu sunt lucrarile la pasajul Basarab?

In acest moment, partea destinata traficului rutier (cu tot cu bretelele de acces) este in totalitate asfaltata, semnalizata, marcata si este pregatita sa primeasca primele masini.

Bretelele de urcare pe pasaj dinspre Splaiul Independentei si dinspre Calea Plevnei au montate si panouri electronice multifunctionale de afisare a avertismentelor si semnalelor de circulatie.

La ambele poduri, atat la cel de peste Dambovita, cat si la Podul Hobanat din zona Garii Barasab s-au montat si s-au testat instalatiile de iluminat arhitectural.

In ceea ce priveste liniile de tramvai, acestea sunt montate pe intreaga lungime a podului, primele tramvaie circuland deja peste pod de luni dimineata. Ce mai ramane de terminat este statia de tramvai de pe podul hobanat. Statia va fi una intermodala si va face legatura cu statia de metrou basarab si gara Basarab, de sub pod.

Dupa inaugurarea pasajului, pe linia de tramvai va circula tramvaiul 34, insa nu va opri la statia de pe pod decat dupa finalizarea acesteia. Linia 34 va fi prelungita pana in Ghencea, din dreptul actualului terminal Banu Manta.

Sub pasaj, traficul a fost dat drumul in aprilie de catre primarie, iar in prezent toate lucrarile au fost finalizate.

Pasajul Basarab, la care se lucreaza se lucreaza de aproape 5 ani, are o lungime de 2 kilometri, va sustine 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai pe centrul sau si va dirija traficul care vine dinspre nordul Capitalei spre sudul si vestul orasului.
Potrivit autoritatilor, fluxul de circulatie a fost calculat pentru 4000 masini pe ora, iar viteza legala va fi de 50 km/h.

Pasajul Basarab incepe de la intersectia strazilor Nicolae Titulescu si Calea Grivitei, traverseaza liniile de cale ferata din zona Garii Basarab si zona Carrefour Orhideea si trece peste raul Dambovita in zona Grozavesti printr-un pod cu arc. Pasajul se deschide spre Bulevardul Vasile Milea si Soseaua Grozavesti, doua sosele care se interesecteaza cu Bulevardul Iuliu Maniu, una dintre arterele principale ale Capitalei care se duce direct in autostrada A1 Bucuresti - Pitesti.

Pasajul Basarab in cifre:

Lungime: Aprox. 2 km (Podul hobanat - 222m lungime )
Suprafata totala: 55.880 metri patrati
Cel mai inalt punct: 84 metri (piloni)
Numar total de hobane: 60
Cel mai lat pod hobanat din Europa: 44 de metri
Iluminat arhitectural: 54.000 de leduri
Buget initial: 135 de milioane euro (114 milioane euro fara TVA)
Buget final: Peste 200 de milioane euro
Termen de incepere: Noiembrie 2006
Termen de finalizare: 28 de luni - aprilie 2009 (depasit)


Citeste mai multe despre   






















22441 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    Uite-asa o barba avea... (Luni, 30 mai 2011, 21:07)

    Munchaussen [anonim]

    Da, pare intr-adevar chestie de ore si zile. Vreo 4 ore si 120 de zile si pasajul va fi inaugurat! Domn Oprescu, unde s-au montat senzorii aia de cutremur sa dam peste ei cu masinile?! :)
    • +3 (15 voturi)    
      De ce atata nerabdare?! (Marţi, 31 mai 2011, 9:21)

      Baroane! [anonim] i-a raspuns lui Munchaussen

      Vezi, de-aia nu pot sa inteleg miticii! Daca finantarea s-a contractat in 2001, apoi a fost blocata de PSD timp de 4 ani, iar constructia a inceput abia in 2006, e asa greu sa mai astepti o saptamana-doua, pana se fac toate testele?! Imagineaza-ti ca se prabuseste ditamai podul, cu toate masinile si tramvaiele de pe el, peste trenurile care trec prin Gara Basarab! Cate mii de oameni ar muri si cate alte mii ar fi schilodite?! Gandeste-te ca in trenurile sau in tramvaiele acelea ai putea fi tu sau familia ta! Asa e ca l-ai injura pe Oprescu (daca ai mai putea!), ca de ce n-a facut toate testele posibile si imposibile?!
      • +4 (4 voturi)    
        pentru ca nu a tacut din gura (Marţi, 31 mai 2011, 11:28)

        vlad_christian [anonim] i-a raspuns lui Baroane!

        nu noi suntem mitici ci el un laudaros care da cu gura aiurea : "8 martie, doamnelor, cadou, podu !" ... "mai e doar senzorii de cutremur" ... "e gata dom'le !" in timp ce oricine putea sa vada pe blogul cu poze de la inaltime tinute de un bucurestean, ca mai e mult si bine de munca. Daca el venea si facea astfel de afirmatii in Germania, sau alta tara de ne-mitici, era taxat ? da sau nu ? Trebuia sa ne respecte si sa spuna adevarul, bun sau rau cum e, nu avioane. Ma simt jignit ca platitor de taxe.
        • +2 (2 voturi)    
          Podul e parte din autostrada suspendata ?! (Marţi, 31 mai 2011, 14:38)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui vlad_christian

          1. Are 4 benzi
          2. Merge pe deasupra altor strazi, deci e suspendata
          3. Are vreo 2 km, deci poti atinge 130 km/h

          Concluzie: gata autostrada suspendata Banu Manta - Cotroceni!
          • +1 (1 vot)    
            asteptam si cotinuarea (Miercuri, 1 iunie 2011, 23:49)

            rov [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            adica legatura dintre Drumul taberei si Giurgiului- Berceni-soseaua Oltenitei. Nu trebuie poduri si macarale, doar un drum !!
      • 0 (0 voturi)    
        Pod (Marţi, 31 mai 2011, 12:56)

        G [anonim] i-a raspuns lui Baroane!

        Munch este un purtator de cuvant de la PDL.Poate se numeste chiar Videanu - de unde si semnatura.
        • +1 (1 vot)    
          Amice esti...vorba lui Mitica... (Marţi, 31 mai 2011, 19:50)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui G

          ... vezi ca Videanu a facut cam 70% din Pasajul Basarab (nu mai zic de exproprieri, tot Videanu, Domnu Doctor statea 28 de ani la exproprieri...)
      • 0 (0 voturi)    
        Baroane... (Marţi, 31 mai 2011, 19:46)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Baroane!

        ...exagerezi, domn Primar face si el niste...combinatii , plus ca nu se poate opri sa nu minta, atata tot, nu se darama nici un pod...Cat despre miticii, vezi ca ei au facut podul lui Saligny...Treaba e ca , in mod evident , toti copii de securisti sunt capabili din cale afara, Geoana, Oprescu si atatia altii...ei au dreptul ereditar sa-si bata joc de noi...
  • +20 (34 voturi)    
    Inceput de Basescu, terminat de Oprescu (Luni, 30 mai 2011, 21:53)

    mem [anonim]

    daca nu-l incepea Basescu, n-aveai ce termina, mai demagogule...
    • +4 (22 voturi)    
      Bucurestiul (Marţi, 31 mai 2011, 2:05)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui mem

      Inceput de Basescu si terminat (varzuit) de Oprescu :)
    • +5 (17 voturi)    
      Gura pacatosului ... (Marţi, 31 mai 2011, 5:00)

      God is love [anonim] i-a raspuns lui mem

      "Calculele de trafic au fost facute,iar acest pod scuteste bucurestenii la buzunar"... deci a gandit bine Baselu cand s-a luptat ptr acest proiect :)
      • +4 (10 voturi)    
        Nu se pune! (Marţi, 31 mai 2011, 8:20)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui God is love

        Proteza ca si marean, are intaietate!
        Cand face altul e rau!
        Cand incepe altul o lucrare, o continua si o termina vreun pesedist, sa vezi cotcodaceala!
        AM mai vazut placute... prin grija lu' marean, facut de marean... garantat marean...
        Asa si cu proteza asta!
        Comunisti; la razboi inapoi, la placinte (seminte, pentru altii) inainte!
    • +2 (8 voturi)    
      ceausescu a inceput autostrazile A1 si A2 (Marţi, 31 mai 2011, 9:34)

      lucian11 [anonim] i-a raspuns lui mem

      acum continua pe firul logicii tale minunate.

      boc a inaugurat cu surle si trambite bucatele de autostrada inceputa de pe vremea lui nastase..

      sunt sigur ca si atunci te-ai grabit sa vii cu aceeasi replica:

      "boc, daca nu incepea nastase, nu aveai ce inaugura, mai demagogule.."
      • +2 (4 voturi)    
        ai dreptate! (Marţi, 31 mai 2011, 9:22)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui lucian11

        Dar concluzia nu este, cum ai vrea tu, ca Boc e prost in vreme ce Ilici este foarte bun, ci ca noi toti, in 21 de ani, nu am reusit macar sa FINALIZAM cele doua autostrazi - extrem de necesare, dar insuficiente - incepute de pe vremea comunistilor ...
      • +2 (2 voturi)    
        pai (Marţi, 31 mai 2011, 12:42)

        mem [anonim] i-a raspuns lui lucian11

        Se poate spune ca si Boc e demagog, dar e cel mai mic dintre toti cei de dupa 89.
        Mai degraba pot spune ca Nastase e printre ai mai mari demagogi.
        Si in cazul de fata, toti pesedeii, Oprescu inclusiv, l-au injurat pe Basescu pentru pasaj.
        • 0 (0 voturi)    
          Corect, dar incomplet! (Marţi, 31 mai 2011, 19:29)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui mem

          Discutia a devenit OT: oare DE CE a fost Bombo cel mai mare demagog? Ca doar a fost acuzat de multe, dar nu si de prostie!
          Pai, numai si numai pt ca NOI, alegatorii, i-am permis asta! Nu exista politicieni hoti si mai putin hoti, ci numai electorat credul, care ii lasa pe alesi sa isi faca de cap!
  • +14 (18 voturi)    
    lipsa de modestie (Luni, 30 mai 2011, 22:04)

    alex [anonim]

    Pe placuta ar trebui sa scrie: "inceput de bucuresteni, terminat de bucuresteni". Fara prea multe nume.
    • +6 (8 voturi)    
      - (Luni, 30 mai 2011, 23:14)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui alex

      Ai perfecta dreptate.
    • +10 (10 voturi)    
      Bucurestenii de la PSD... (Marţi, 31 mai 2011, 8:37)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      ...s-au opus vehement , timp de doua mandate...
      • +1 (7 voturi)    
        In parcul Plumbuita din Bucuresti (Marţi, 31 mai 2011, 9:28)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

        Era odata un targ de animale mici: pasari, hamsteri, broaste de genul pe care le tii la bloc. La un moment dat s-a inchis si s-a mutat undeva pe Fundeni.
        Asta este stirea bruta.

        In parcul Plumbuita, exista o placuta pe care scrie aproximativ ca primarul Ontanu s-a opus inchiderii targului de animale dar ca PDListii din consiliul sectorului 2 au votat inchiderea targului de animale. Alaturi este trecuta si data hotararii CL, undeva prin 2008.

        Ei, bineeee, ce se intampla 3 ani mai tarziu? Ontanu este UNPR cu sanse mari sa fie candidatul PDL la sector (saaau sa-l numeasca Udrea primar la sectorul 2 :P). Planurile lui Ontanu trec ca prin branza prin CL, fiind aplaudate de consilierii PDL, iar lucrurile frumoase care se petrec in sector: se vopsesc bancile, se spala strazile, se repara bancile din parc raman in constiinta populara mult mai bine decat tunurile lui Ontanu. Pentru ca acum tunurile sunt legale.

        Doar placuta ramane in parc dovada vie a faptului ca PDLeii stiu sa se opuna si ei vehement atunci cand interesele de bartidului si boborului o cer!
      • +4 (4 voturi)    
        Gica-contra (Marţi, 31 mai 2011, 10:46)

        Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

        In fruntea consilierilor de la PSD s-a aflat penalul "nepot" (din strada Zambaccian) al raposatei "matusi", Tamara.
    • +2 (2 voturi)    
      corect! (Marţi, 31 mai 2011, 9:24)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui alex

      eu ii zic in continuare "podul lui Traian" dar asa este, banii sunt de la noi, contribuabilii, iar munca este tot a noastra, nu a lui Base sau a lui Ilici ...
    • +4 (4 voturi)    
      Placuta (Marţi, 31 mai 2011, 10:41)

      Chily Palmer [anonim] i-a raspuns lui alex

      Pe placuta ar fi suficient sa scrie "Inceput si terminat". Pentru Bucuresti e o performanta.
  • +24 (28 voturi)    
    Hobanat (Luni, 30 mai 2011, 22:08)

    cobra [anonim]

    M-aţi exasperat cu podul hobanat de parcă ar fi primul din România de acest fel. Pe de altă parte, agariciul ăsta de Oprescu vrea neapărat să pună şi plăcuţă cu numele lui de parcă ar avea vreun merit în toată treaba asta. Când se dădeau lupte grele în Consiliul Local între PD şi PSD pe acest subiect musiu parcă făcea parte din PSD şi era contra acestui proiect. Acum se bucură că s-a făcut.
  • +23 (31 voturi)    
    Ce ipocrit!! (Luni, 30 mai 2011, 22:14)

    shuly [utilizator]

    Pai daca imi aduc bine aminte pe vremea cand Basescu visa la acest proiect dumneata mosineur doctor ii cam dadeai cu tifla.Dumneata si clica de psd-ei din consiliu.Acuma va infruptati din bucate alese.CE mare noroc ai mata domn doctor sa vii la primarie si sa ai toate proiectele pentru care altii s-au luptat doar in faza de executie.
    Parca si acuma imi aduc aminte cand dupa primul an la primarie ati inchis toate finantarile si va bucurati ca ati facut economie.
    Jalnic!Patetic!Rusinos!
  • +12 (12 voturi)    
    Podul Grant (Luni, 30 mai 2011, 23:23)

    Casargoz [anonim]

    Isi mai aduce cineva aminte de inagurarea podului grant facuta cu basculante romanesti. Toata lumea stia ca daca podul nu rezista cei raspunzatori vor lua 245 de ani pentru subminarea economiei. Ce spectacol stiau sa faca comunistii din inaugurarea unui pod.
  • +3 (13 voturi)    
    in Spania? De Ce? (Marţi, 31 mai 2011, 0:24)

    Lucian* [utilizator]

    "informatiile adunate dupa cele 3 zile de teste vor fi trimise in Spania pentru a fi analizate"
    Care ar fi fost problema daca analizele se faceau in Romania la oricare din facultatile sau institutele de constructii?
    Bai, fraieri de politicieni demagogi si snobi, va dau o mica lectie de economisire a banului public cu beneficiu dublu, daca nu cheltuiesti bani in tara pt asemenea analize la dracu mai pregatesti specialistii in domeniu?
    Singura scuza pe care poti sa o ai este ca antrprenorul lucrarii este sa fie spaniol in rest NICI CEA MAI MICA SCUZA.
    Foloseste intai ce ai bun in tara si numai dupa aia arunca-te la analize straine.
    Cum si de ce naiba vrei sa dezvolti un institut romanesc daca nu-l folosesti? Arata ca exita un motiv pt toate facultatile astea din tara si in afara pregatirii viitorilor emigranti.
    • +1 (1 vot)    
      pentru ca ... (Marţi, 31 mai 2011, 15:52)

      nc [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Tu singur ti-ai raspuns: pentru ca firma constructoare este spaniola. Datorita domeniului in care lucrez stiu procedurile firmei Astaldi. Si asta presupune ca ei sa dea in primul rand ok-ul pe testele de rezistenta, deoarece si pe astea se bazeaza garantia(desi n-ati crede, podul are si perioada de garantie).
  • +24 (24 voturi)    
    Podul lui Saligny (Marţi, 31 mai 2011, 0:51)

    alter_ego [anonim]

    Probabil cea mai impresionanta inaugurare a unui pod in Romania a fost cea a sistemului de poduri de la Cernavoda, in 1895. Legenda spune ca proiectantul acestuia, inginerul Anghel Saligny a stat intr-o barca sub pod in timp ce trenuri grele treceau pentru prima data pe pod, desi multe din tehnicile si materialele folosite erau premiere mondiale (folosirea otelului moale) si nu fusesera testate inainte.
    Podul era la vremea aia cel mai lung din Europa si printre principalele poduri cu deschidere mare din lume. Ghiciti cat a durat constructia? 5 ani, exact cat maretul pasaj Basarab. A durat mai bine de o suta de ani si inca e in picioare.
    Avem si azi ingineri si cercetatori foarte buni, din pacate nu avem conducatori care sa-i valorifice ... Cel mai mare ctitor al Romaniei moderne a fost Carol I, nu Ceausescu sau comunistii, nici demagogii de acum.
    • +13 (13 voturi)    
      Aferim! (Marţi, 31 mai 2011, 2:16)

      Sorin Triscu [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego

      Ai perfecta dreptate, alter-gogule :)
      E bine de stiut ca sub stalpii podului de la Cernavoda stau si acum stejari batuti in albia raului pe verticala. Ca si la Cercul Militar, care este pus pe o mlastina. Pe toata suprafata lui sunt batuti piloni de stejar, unul langa altul. Au trecut cutremure peste palat si peste pod, si inca stau bine. Carol avea geniu, indiscutabil, si stia sa foloseasca cei mai buni romani ai vremii. In acea vreme romanii veneau in tara dupa studii, astazi nu mai stiu unde sa fuga. [editat de moderator]
  • +2 (4 voturi)    
    Oprescu promite (Marţi, 31 mai 2011, 3:20)

    Vizitiul [utilizator]

    Bancul zilei!
  • -1 (1 vot)    
    Sa vedem... (Marţi, 31 mai 2011, 5:15)

    Wave Blazer [anonim]

    Daca nu se supra aglomereaza sau saboteaza podu :))
  • -1 (7 voturi)    
    teste (Marţi, 31 mai 2011, 7:35)

    wtf [anonim]

    Astea-s incarcari statice si cateva dintre ele oarecum in regim dinamic.Adevaratul test va veni din Vrancea (unul din seismele cu recurenta la 50 de ani).
    Sunt curios cat va costa intretinerea anuala a pasajului pe de-a intregul(de la Basarab pina la Orhideea).
    Cred ca numai becurile de pe el vor costa cat intretinerea a 10 strazi.
    Ce ma nedumereste cel mai mult este ca nu prea sunt scari pe el( adicatelea daca esti in trafic blocat pe pod si ti se face rau, sau ai patit ceva cred ca ar putea fi o problema evacuarea de urgenta).
  • +1 (3 voturi)    
    ce rai suntti! (Marţi, 31 mai 2011, 7:36)

    nicolae [anonim]

    dl primarele capitalei a venit pe ploaie!
    a venit pe un pod inca ne 'clarificat' la greutate, si domnia sa este o persoana cu f. mare greutate!!!!
    si totusi nu s-a daramat podu cu dansu!
    Cateodata e pacat de tehnologie....
  • +3 (3 voturi)    
    Numar orele,numar clipele... (Marţi, 31 mai 2011, 7:50)

    Stepanida [utilizator]

    Asa si cu Pasajul Basarab!Numai vorbim de zile,e chestie de ore!Furtuna a cam stricat socotelile lui Oprescu,dar cand e vorba de o asemnea realizare,cui ii mai pasa ?In schimb,ploaia cazuta e un semn bun!
  • +3 (3 voturi)    
    tot e bine ca s-a facut (Marţi, 31 mai 2011, 8:08)

    schmoukiz [utilizator]

    Ramasesem singura capitala din Europa care n-avea decat Podul Grant ca intersectie supraterana mai acatarii. Indiferent de opinia despre cei doi, trebuie felicitati: Basescu, pentru ca s-a batut cu Nastase si cu toti consilierii locali PSD pentru ideea inelului centurii interioare a Capitalei, si Oprescu, pentru ca a dus investitia la capat. Si, bineinteles, ceilalti, care au muncit efectiv la proiect.
  • +3 (7 voturi)    
    peste 20-30 de ani (Marţi, 31 mai 2011, 8:10)

    sorin [anonim]

    cand copii nostrii vor fi in putere si vor vedea cu ochi limpezi istoria, il vor denumi "Podul Traian Basescu"
    • 0 (2 voturi)    
      Un 50-60 de ani (Marţi, 31 mai 2011, 9:26)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      Asa treaca de la mine.
    • -5 (9 voturi)    
      eu m-am saturat sincer... (Marţi, 31 mai 2011, 9:43)

      me [anonim] i-a raspuns lui sorin

      inteleg ca e inceput de basescu...
      dar fratele meu... chiar trebuie sa ramanem cu ideile comuniste?
      pe langa asta chiar trebuie sa-l laudati pe base de fiecare data cand trage o basina, si orice face cineva de la alt pardit terbuie criticat?
      d c nu judecam faptele si lasam omul pe planul 2?

      nu am vazut pe aici unu care sa il atmire pe basescu si sa spuna ca uneori a gresit! tot ce face e bune... pe de alta parte nu am auzit pe unu care sa zica sa zicem ca oprescu sau ponta sau cineva a zis ceva bun sau a facut ceva bun.
      pur si simplu nu ai cum sa faci numai prosti sau numai lucruri bune...
      si mai spuneti ca cei ce-l urasc pe base sunt spalati pe creier... deci curios, noi mai si spunem ca a facut base lucruri bune...
      in fine... ori sunteti rau spalati pe creier, ori ... well... milioanele de euro de pe campanie trebuie cheltuiti pe ceva si reclama pe net e una dintre ele...
      • +4 (4 voturi)    
        in viata reala, trebuie sa alegi! (Marţi, 31 mai 2011, 9:28)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui me

        Desigur ca marinarul, in calitate de om, este supus greselii. Dar aceste greseli nu trebuie exagereate, pentru ca asa nu faci decat sa dai apa la moara lui ilici. Exista Binele si raul, Lumina si Intunericul, trebuie sa alegi. Fie esti cu Drepatea si Adevarul, fie esti cu ilici si mogulii sai, tertium non datur!
        • -3 (3 voturi)    
          chiar nu ai inteles nimic (Marţi, 31 mai 2011, 11:30)

          sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

          din ce a comentat ME, pacat, pentru tine fireste ....
          • +1 (1 vot)    
            va multumesc pentru clarificare! (Marţi, 31 mai 2011, 19:31)

            Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui sellerman

            Eu nu am inteles, asa ca va multumesc Dvs. pentru cementariul deosebit de pertinent si clar, care m-a facut sa vad lumina!
  • +1 (5 voturi)    
    ce erou ! (Marţi, 31 mai 2011, 8:14)

    gaga [anonim]

    imediat ce primesc rezultatul testelor de rezistenta, ii dau drumul, va promit eu ! ce efort, ce abnegatie, cata hotarare ! un erou, ce sa mai !
  • +3 (5 voturi)    
    Podul Basarab e GAAAATA! (Marţi, 31 mai 2011, 8:40)

    Costin1968 [utilizator]

    ...in trei ore dupa sase luuuuuuni!
    Bravo Dom Primar Oprescu, daca mai stai un mandat, termini tot ce a inceput....Videanuuuuu!
    • 0 (4 voturi)    
      nu are cum (Marţi, 31 mai 2011, 11:31)

      sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

      bordurile si le-a terminat singur Voideanu .....
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 31 mai 2011, 10:44)

    nm [anonim]

    "Inceput de Basescu terminat de Oprescu". Si platit de cine?
    • +1 (1 vot)    
      Platit de Banca Mondiala... (Marţi, 31 mai 2011, 14:47)

      avizat [anonim] i-a raspuns lui nm

      ...BERD si alte cateva. Doar nu credeai ca din amaratul ala de impozit local putea sa faca ditamai podul "hobanat"?!
      • 0 (0 voturi)    
        iata o informatie inedita! (Marţi, 31 mai 2011, 19:34)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui avizat

        deci nu sunt banii nostri acolo?
        BERD este o organizatie caritabila? are ca scop binefacerea? ne-a acordat un imprumut NERAMBURSABIL?
        eu eram convins ca podul, indifernt daca ii zice a lui traian sau al lui Ilici, este facut pe banii nostri, ai contribuabililor!
        • 0 (0 voturi)    
          Sunt banii nostrii acolo... (Marţi, 31 mai 2011, 20:04)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

          ...sapa dupa ei, ce mai stai...
          • 0 (0 voturi)    
            multumesc de sugestie! (Miercuri, 1 iunie 2011, 6:14)

            Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

            Dar abia au fost ingropati acolo, cred ca o sa mai astept, sa dea roade! Un pic de rabdare, si va fi o recolta buna ...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version