Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

VIDEO/AUDIO Kuki Barbuceanu, Asociatia Vier Pfoten: Sper ca cei  vinovati sa fie pedepsiti ! Caii de la Letea sunt o mina de aur pentru locuitorii din zona, potentialul turistic trebuie exploatat

de Sorana Mihailescu     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 mai 2011, 9:51 Actualitate | Esenţial

Kuki Barbuceanu
Foto: Hotnews
Kuki Barbuceanu - coordonator proiecte in cadrul Asociatiei Vier Pfoten Romania​ spera ca cercetarile in cazul cailor de la Letea sa dea si rezultate, iar cei gasiti vinovati de relele tratamente aplicate animalelor sa fie pedepsiti. "Avem o lege de protectie a animalelor de 4 ani de zile, pana acum nu am auzit sa fie cineva condamnat" - a precizat Kuki Barbuceanu in cadrul emisiunii Bucuresti Punkt Bonn, realizata de HotNews.ro si Radio Deutsche Welle. El a explicat ca protocolul ce va fi semnat saptamana viitoare cu autoritatile locale va contribui la ridicarea nivelul de trai al locuitorilor din zona.

Fragmente din timpul emisiunii:
  • Caii salbaticiti sunt foarte rezistenti si poate ca asta a fost norocul lor
  • Am ajuns in zona cu doua saptamani in urma pur intamplator, nu venisem special pentru asta; am vazut caii in tarc, am scos aparatul de fotografiat si am inceput sa fac poze
  • La un moment dat am fost amenintat: de ce fac poze, ca nu am voie; eu am intrebat "de ce?" si am pozat in continuare
  • A doua zi le-am pus pe facebook, au fost preluate de toata presa; cred ca daca as fi dat un comunicat de presa dura mult mai mult pana sa se mobilizeze cineva
  • Cercetarile sunt in plina desfasurare, ma astept sa se aplice legea, in sfarsit in Romania
  • Avem o lege de protectie a animalelor de 4 ani de zile, pana acum nu am auzit sa fie cineva condamnat
  • Anul trecut, persoana care a taiat gatul unui cal cu drujba (dovada filmata) a primit doar o amenda pentru tulburarea linistii publice
  • Va garantez ca nu abandonez aceasta lupta, daca cineva doreste sa musamalizeze acest caz, il asigur ca nu va reusi pentru ca o lume intreaga asteapta rezultatele
  • Daca numarul cailor ar fi mare, atunci se poate spune ca acestia pot afecta padurea Letea, care este zona strict protejata
  • In anii trecuti, in acea zona existau 2-3 mii de cai, la sfarsitul lunii februarie am survolat zona cu un avion de mici dimensiuni si am constatat ca nu sunt nici macar o mie
  • Cei o mie de cai, alaturi de cele 2 mii de vaci care se plimba prin zona, nu reprezinta un pericol
  • Noi vom sprijini rezervatia biosferei Delta Dunarii pentru gasirea unui sistem de a proteja padurea Letea; inainte exista un gard care nu lasa animalele sa intre in padure, dar acesta a fost distrus
  • Gardul nu a fost taiat pentru a fi furat, ci pentru a lasa vitele si caii sa se duca in padure
  • Ce facem? Spunem ca suntem proprietarii animalelor, le lasam libere, distrug padurea si suntem indignati ca se intampla asa ceva si in final vrem sa trimitem animalele la abator
  • Si nimeni nu are de castigat, numai omul care a distrus padurea si distruge si animalul
  • La inceputul saptamanii viitoare vom semna cu toate autoritatile din zona un protocol care prevede ceea ce autoritatile sunt obligate sa faca de foarte multi ani
  • Primele doua probleme sunt identificarea proprietarilor si stabilirea starii de sanatate a cailor
  • Mi se pare corect ca, cel putin zece ani de acum incolo, caii fara stapan sa ramana in zona; nu se vor vinde sau instraina
  • Speram in schimbarea legislatiei si introducerea acestor cai in patrimoniul rezervatei biosferei Deltei Dunarii, cu statut de animal protejat - acesta este planul nostru
  • Protocul ce va fi semnat prevede, prin actiunile sale, ridicarea nivelului de trai al oamenilor din zona
  • Mie mi-e teama sa nu fi facut vreo prostie: sa nu ne trezim in zona cu hoarde de turisti care inca nu au conditiile necesare de vizitare, dar sper ca romanul este inventiv si se va adapta imediat
  • Turistii - in special cei din Europa de Vest - sunt foarte impresionati de cai; aceste animale sunt o mina de aur pentru toata comunitatea de acolo, cred ca este cea mai mare atractie a tarii noastre in momentul de fata
  • Potential exista, trebuie sa il valorificam in primul rand in folosul comunitatii de acolo si apoi in folosul intregii tari


Emisiunea "Bucuresti punkt Bonn" se transmite in fiecare vineri, de la ora 17:00, pe HotNews.ro si pe frecventele Deutsche Welle Romania.
Emisiunile de stiri ale Deutsche Welle Romania le puteti asculta aici.
Stirile zilei la Deutsche Welle Romania pot fi citite aici.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2065 vizualizari

  • -4 (18 voturi)    
    Daca (Sâmbătă, 28 mai 2011, 11:38)

    Jar [anonim]

    ursul imi ia singurul porc pe care il am,daca lupii imi iau oile si cainii(care au jujee ca sa nu poata fugi),daca mistretul ma lasa fara cultura de cartofi,caii imi distrug cultura de porumb si fanetele,iar daca mie,pana la valorificarea potentialului turistic...,imi vine sa iau gatul cu drujba celor care protejeaza aceste dragalase animale,sunt nebun?
    • +4 (10 voturi)    
      C'est la vie (Sâmbătă, 28 mai 2011, 14:22)

      Miaow [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      Nu esti nebun, doar foarte ghinionist.
      • +1 (1 vot)    
        Ghinionist, (Duminică, 29 mai 2011, 14:12)

        Jar [anonim] i-a raspuns lui Miaow

        nu,dar prost inspirat ,da.Pentru ca mi-am facut o ferma in muntii patriei,am pierdut 10 ani din viata cu aceasta activitate,dupa care am lichidat.
        Din acest motiv nu ma mir ca agricultura Romaniei e asa cum e si va mai fi multa vreme...
        In tara asta,prea multa lume isi da cu parerea despre lucruri pe care nu le cunosc.
    • +3 (3 voturi)    
      Mda (Duminică, 29 mai 2011, 1:23)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Jar

      Daca ajungi la partea cu drujba esti intr-adevar nebun.
  • +1 (19 voturi)    
    e teapa si asta (Sâmbătă, 28 mai 2011, 13:24)

    lipoveanu [anonim]

    Deci, caii aceia nu sunt salbatici, ci abandonati.. deci, caii nu sunt ai padurii Letea ci ai satenilor care au distrus gardul sa aibe unde paste.. deci cine sunt vinovatii?? Eu vreau padurea Letea asa cum a fost, Fara cai. Acei cai dezechilibreaza tot ecosistemul natural al padurii. In concluzie domnule kuki, nu poti lasa caii acolo, ori satenii au grija de ei si ii vor tine in tarc, ori vor fi amendati daca ii mai lasa in padure, de fapt asa ar fi trebuit facuta treaba, ori scapa de ei intr-un fel sau altul. In Letea nu au fost niciodata cai salbatici si nici nu trebuie sa fie daca mai vrem padurea aia. Daca dvs vreti acei cai, e treaba vostra unde si cum ii capatati si unde ii tineti. Dar in niciun caz in padurea Letea. Nu aveti de ce va judeca cu statul, ci cu cei care profita de acei cai.. Si sunteti si domnia voastra unul dintre cei ce profita... Daca scormonim mai adanc, si o vom face, vom gasi si substratul afecerii dvs. Cate ceva-ceva a si inceput sa iasa la iveala. Deja sunteti hotul care striga hotii.
    • +6 (8 voturi)    
      da (Sâmbătă, 28 mai 2011, 17:34)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui lipoveanu

      Voi va dati cu curu' de pamant si faceti valva de padurea aia, dar nu ziceti nimic ca in tara asta se rad multe alte paduri. Acum sunt vinovati caii aia. Pai de ce nu a facut nimeni nimic pana acum ?
      • +1 (1 vot)    
        ! (Luni, 30 mai 2011, 0:48)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui luxdesign28

        animalele nu sunt niciodata vinovate, pentru ca nu au ratiune. Vinovati sunt cei care se folosesc de ele.
  • +7 (21 voturi)    
    Bine spus (Sâmbătă, 28 mai 2011, 14:43)

    malika ela [utilizator]

    Adica ...domnule lipoveanu...caii au fost facuti in incubatoarele oamenilor??? Caii originali tot din paduri provin. Noi i-am scos de acolo. Omul distruge padurile mai cu determinare decat caii. Ce ecosistem distruge calul...care nu e carnivor? Niste plante? Mai bine sa le distruga el, e mai indreptatit decat omul. Calul o face pt. supravietuire, omul pt. profit.
    Mi se pare de bun simt tot ce a spus domnul Barbuceanu. E revoltator sa aflii ca unii isi lasa caii in rezervatii naturale cu anii...si apoi si-i revendica sa-i duca la abatoare pt. a lua profit. In mom. in care calul ala paste pe domenul public timp de ani de zile...calul ala nu-ti mai apartine tie, ci statului. Statul l-a hranit. Oricum, satenii aceia nu-si vor permite niciodata sa-si tina caii in tarc si sa si-i hraneasca, deci pica varianta.
    Mult succes organizatiei Vier Pfoten in realizarea obiectivelor propuse!
    • +2 (10 voturi)    
      o mica precizare (Sâmbătă, 28 mai 2011, 16:46)

      kourai [utilizator] i-a raspuns lui malika ela

      "e ecosistem distruge calul...care nu e carnivor? Niste plante?" pai... padurea letea e faimoasa tocmai pentru plantele alea.
      "E revoltator sa aflii ca unii isi lasa caii in rezervatii naturale cu anii...si apoi si-i revendica sa-i duca la abatoare pt. a lua profit" din cate stiam, nu comunitatea si-a lasat caii slobozi cu anii, ci acolo a fost o crescatorie (ceva de genu) pe vremea lu' ceasca si cand a venit ordinu' de inchidere, ca sa nu omoare caii, le-au dat drumul in padure.
      si nu, nu statul a hranit un cal salbatic. ca nu stiu sa se fi alocat fonduri de pus fanete la caii respectivi sa aiba ce manca ca sa nu manance plantele din padure.
    • -1 (13 voturi)    
      @mailka ela (Sâmbătă, 28 mai 2011, 17:10)

      lipovean [anonim] i-a raspuns lui malika ela

      caii salbatici pur sange nu in paduri traiesc... ci in prerii, adica spatii intinse si deschise. en fine, ai auzit de cainii dingo?? situatia seamana, doar scara difera.. aia au invadat un contient, caii astia doar o padure. caii salbacititi nu-s tot una cu caii salbatici natural. Cum distrug ecosistemul??? prapadind toata vegetatia din cauza ca nu au pozibilitate de migratie, neavand dusmani naturali, inmultindu-se peste masura hrana se va imputina si toate celelalte vietuitoare vor disparea. Padurea nu are putere sa-si revina si sa faca fata acestor rozatoare mari. Pentru ca asta devin. Iarna, de foame, rod tot, inclusiv scoarta. primavara mugurii nu mai apuca sa dezvolte.. deci, cam asa distrug ecosistemul. hergheliile migreaza cf anotimurilor, acolo unde is salbatici natural. Astia nu au unde migra. Ideea este ca acel ong poate face ce vrea, dar pe banii lui si pe pamantul lui.. Ori, se pare, ca dl cuchi vrea fonduri si teren de la stat pt a ingrijii acele animale.. si mai vrea sa le plimbe prin letea pt a face turism. o fi avand omul agentie de turism, cine stie??? Noi ne-am cam saturat de astfel de binefaceri, in care uni devin subit milionari din te miri ce promisiuni si smecherii.. apoi te trezesti iar cu caii pe marginea drumului.. cam asta vreau sa spun.
      • +5 (7 voturi)    
        lipovean & kourai (Sâmbătă, 28 mai 2011, 18:10)

        malika ela [utilizator] i-a raspuns lui lipovean

        lipovean, ai dreptate, dar partial. Caii pot foarte bine fi sterilizati si tinuta natalitatea sub control. Daca acei cai rezista acolo din comunism, fiind cam 1000....si mananca chiar orice cu afirmi, cum se face ca padurea Letea e bine mersi?? Doar nu se urca in copaci sa roada frunze. Plus ca nu s-au inmultit considerabil, din contra...am auzit ca numarul lor scade (poate si pentru faptul ca erau periodic dusi pe la abatoare).
        Tinuti sub control astfel incat sa nu se mai inmulteasca ci sa mai scada numarul, ar putea foarte bine traii acolo.


        kourai, daca acei cai sunt ai nimanui precum zici, cum se face ca exista nesimtiti care si-i revendica....chipurile ca asa e obiceiul locului? La asta ma refeream ca in conditiile de fata, ei apartin statului...ca statul nu le da fanetze, dar ii lasa sa pasca pe terenul lui fara sa-i extermine, stiind de existenta lor. E practic e o intelegere tacita.
        Sa nu mai spun ca padurea Letea e faimoasa si pentru cai...si nu de ieri de azi.
        Ce solutie decenta ar fi? Romania (si mai ales Bucurestiul) e plina de caini de la revolutie incoace. Doar o parte pot fi dusi in adaposturi, la restul numai sterilizarea a mai ramas ca solutie pe termen lung. Ca doar nu ne punem sa-i eutanasiem ca omoara oameni, nu plante.
        Nu exista compromis perfect intr-un caz ca asta...orice ai face vor exista nemultumiri la solutiile gasite.
        • +2 (4 voturi)    
          malika (Sâmbătă, 28 mai 2011, 22:40)

          kourai [utilizator] i-a raspuns lui malika ela

          sunt de acord ca nu exista solutii perfecte si nici nu ma gandeam sa gaseasca o solutie ca pentru maidanezi, doamne fereste. caii aceia nu-s de exterminat dar solutia data de domnul kuki e mai mult decat imperfecta deoarece comunitatea locala nu va fi deloc avantajata, ci doar cativa afaceristi, in niciun caz de-ai locului. mai e o problema: turistii in delta se comporta exact ca la gratar si ar fi pacat sa se inmulteasca gunoaiele ca ciupercile dupa ploaie intr-o biorezervatie.
          pentru o familie care nu-si permite sa-si cumpere un cal daca au nevoie de unul in ograda, mi se pare ok sa imblanzeasca unul din padure, dar nu sa-l schinjuie sau sa-l revendice ca mai apoi sa-l trimita la abator sau sa-l gateasca si dupa aceea sa mai vrea inca unu, si inca unu si tot asa.
          animalele alea ar trebui sa aiba parte de un control veterinar, caii grav bolnavi ar trebui eutanasiati (dar nu cu barda) ca sa nu sufere sau sa se inmulteasca, imbolnavind alti cai sau scazand calitatea genetica a populatiei. dintre cei sanatosi ar putea fi alesi cai buni pentru herghelii sau ar putea fi cipati si lasati liberi. sunt total impotriva omorarii lor degeaba sau in abatoare.
          stiu ca si in cazurile descrise de mine pot aparea abuzuri, dar aici ar putea sa se implice foarte mult si ong-urile alaturi de autoritati, nu doar sa dea din gura si sa adune laurii sau sa improaste cu noroi.
          uite aici un articol interesant de pe ng referitor la caii din delta http://www.natgeo.ro/natura/animale/9166-caii-semi-salbatici-din-delta-dunarii .
          • +1 (3 voturi)    
            ...... (Duminică, 29 mai 2011, 0:25)

            malika ela [utilizator] i-a raspuns lui kourai

            ....lasati liberi....unde? Gandeste-te ca daca ii lasi in campie, vor avea aceiasi soarta. Trebuie un loc unde pot fi totusi supravegheati. Asa au stat la Letea fara sa faca cine stie ce paguba, asa pot sta si-n continuare castrati/sterilizati fiind. ONG-urile si oamenii de bine potsa doneze pentru castare...in rest se descurca ei singuri cu mancarea. Ideea de a aduce turisti la Letea nu mi se pare viabila...dupa ce ca exista caii care dauneaza padurii, sa mai vina si oamenii.

            Am citit acum si articolul pe care mi l-a recomandat. E indignant sa vezi cum fac altii afaceri cu animale din natura care nu le apartin. Si asta asa....pe banda rulanta. Daca acum 3-4 ani erau cam 3.500 iar acum aprox. 1000, se poate implementa ideea cu castrarea...si vor fi decimati natural oarecum, dar nu cat sa iti ridici Europa in cap ca esti tara barbara.
            Cat stam noi sa ne dam cu parerea, exista o firma care ii tine pe banii ei...si timpul trece. Ceva va fi facut, si chiar daca ne convine sau nu, va fi cu mult mai ok decat la ce se putea ajunge.
      • -2 (4 voturi)    
        de acord (Sâmbătă, 28 mai 2011, 22:52)

        kourai [utilizator] i-a raspuns lui lipovean

        "Ideea este ca acel ong poate face ce vrea, dar pe banii lui si pe pamantul lui..se pare, ca dl cuchi vrea fonduri si teren de la stat pt a ingrijii acele animale." total de acord. ong-urile se pare ca vor de toate de la stat pentru datu' din gura, dar nu prea am vazut multe ong-uri care sa faca intr-adevar ceva calumea. oare ar trebui sa fie doar trambite pentru probleme pe care statul sa le rezolve, sau ar trebui sa puna si ele osu' la treaba serios?
  • -7 (11 voturi)    
    Mirtoage (Sâmbătă, 28 mai 2011, 15:44)

    Radu [anonim]

    Ne pierdem timpul si energia pentru niste mirtoage care strica padurea. Nici nu stiti ce buna este o friptura de cal!
  • -3 (9 voturi)    
    mdea... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 16:41)

    kourai [utilizator]

    omu' asta ar trebui sa mai cerceteze putin situatia inainte sa-si dea drumul la gura.
    "Turistii - in special cei din Europa de Vest - sunt foarte impresionati de cai; aceste animale sunt o mina de aur pentru toata comunitatea de acolo, cred ca este cea mai mare atractie a tarii noastre in momentul de fata" caii aia sunt acolo de ceva vreme buna (mai bine de 20 de ani). pana acum de ce n-au venit hoardele de turisti straini sa-i vada?
    "Mie mi-e teama sa nu fi facut vreo prostie: sa nu ne trezim in zona cu hoarde de turisti care inca nu au conditiile necesare de vizitare, dar sper ca romanul este inventiv si se va adapta imediat" - o sa faca dezastru in delta turistii, asta mai mult ca sigur
    "Ce facem? Spunem ca suntem proprietarii animalelor, le lasam libere, distrug padurea si suntem indignati ca se intampla asa ceva si in final vrem sa trimitem animalele la abator" - de regula, cei care au cai nu-i lasa liberi sa zburde pe unde vor ei
    "Protocul ce va fi semnat prevede, prin actiunile sale, ridicarea nivelului de trai al oamenilor din zona" vise, vise.... majoritatea tot din pensiile de la CAP o sa traiasca. nu o sa-i ajute cu nimic turistii.
    " Am ajuns in zona cu doua saptamani in urma pur intamplator, nu venisem special pentru asta; am vazut caii in tarc, am scos aparatul de fotografiat si am inceput sa fac poze
    La un moment dat am fost amenintat: de ce fac poze, ca nu am voie; eu am intrebat "de ce?" si am pozat in continuare" - citeste legislatia romana si o sa vezi de ce nu puteai face poze.
    restul declaratiilor dansului reflecta clar conostintele lui despre comunitatea si obiceiurile oamenilor de acolo. cunostinte care tind spre zero absolut.
    • +1 (3 voturi)    
      Vorbesti aiurea (Duminică, 29 mai 2011, 1:29)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui kourai

      Kuki are dreptate, tu doar incerci sa pui bete'n roate.
      • 0 (0 voturi)    
        nu ca as avea cum sa-i pun (Luni, 30 mai 2011, 11:02)

        kourai [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        era doar o parere bazata pe observatiile mele. nu i-am dat in cap. am zis doar ca nu sunt de acord.
  • -6 (6 voturi)    
    Potential turistic (Sâmbătă, 28 mai 2011, 17:29)

    George [anonim]

    Se poate inaugura o partie, un telescaun, ceva? Inseamna ca n-are potential turistic.
    Da o sala de sport tot facem.
  • +4 (8 voturi)    
    De rasul lumiii... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 19:38)

    Gaby [anonim]

    Daca nu mai pretuim nici caii...care sunt cele mai nobile animale...sigur mai nobile si decat oamenii... ce pretentiii sa mai avem sa ocrotim cainii, pisicile si alte animalute care nu au nici o vina ca s-au nascut... in Romania... de multe ori si eu regret ca m-am nascut in Romania... tara nimanui... suntem de rasul Europei... suntem niste cretini... niste oameni rai... in curand vom fi canibali, la propriu... ca teoretic, deja ne mancam unul pe altul.... NU NE MERITAM DENUMIREA DE OAMENI...
    • +2 (8 voturi)    
      iti recomand ceva (Sâmbătă, 28 mai 2011, 22:45)

      kourai [utilizator] i-a raspuns lui Gaby

      nu te mai lamenta si fa ceva bun. intra intr-un ong, planteaza un copac, fa o donatie, fii voluntar pentru o actiune umanitara.
      Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi in lume, nu asa spunea ghandi?
      orice padure are uscaturile ei, nu te mai lamenta de cat de rai sunt romanii ca nu toti sunt asa.
  • -4 (8 voturi)    
    Vier Pfoten? (Sâmbătă, 28 mai 2011, 19:53)

    adrian88000 [utilizator]

    Asta parca inseamna "patru labute", nu? Caii au copite, nu labute. De cand si-au extins domeniul de activitate acesti ong-isti? De cand au vazut ca se pot imbogati usor. Parca ei sunt cei care au luat o groaza de bani ca sa sterilizeze cainii vagabonzi din Bucuresti pentru a le scadea numarul. Banii i-au luat , cainii vagabonzi sunt mai numerosi. Ar trebui sa li se ceara banii inapoi si sa fie desfiintati pentru escrocherie.
    • -1 (5 voturi)    
      Vai domnule (Duminică, 29 mai 2011, 1:31)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Cum de isi permit ONG-urile sa faca ceva ce romanilor nici prin cap nu le trece?!

      Decat sa te plangi ca astia fac ceva bun mai bine pune mana si fa si tu ceva bun in viata.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru un roman (Duminică, 29 mai 2011, 22:24)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        De unde stii tu ce fac eu in viata? Ciudat mod de a concluziona ai. Daca am scris ca au luat bani multi pentru rezolvarea problemei cainilor vagabonzi, bani luati pe nedrept, pentruca problema nu au rezolvat-o , tu ai o concluzie!Sa fac eu ceva bun in viata! De parca tu stii exact ca eu nu fac nimic bun in vaiata. Cred ca ar fi adecvate niste scuze din partea ta. Dar nu cred ca le voi primi...
  • -2 (2 voturi)    
    O intrebare (Duminică, 29 mai 2011, 9:57)

    Ion [anonim]

    Prin ce s-a distins cine inainte de acest eveniment. Dupa razboi stim si noi cum e. Dar INAINTE?
  • -1 (1 vot)    
    Caii de la Letea! (Duminică, 29 mai 2011, 20:06)

    Diseb [anonim]

    Am fost in Kenya...Elefantii se freaca de copaci si doboara paduri intregi,dar nu pt asta sunt ucisi...!Ei,impreuna cu restul faunei sunt comoara acelor oameni...Caii acestia sunt atractia zonei..Pt cai si alte animale si pasari salbatice merge lumea in Delta si in savana,nu neaparat pt copaci...!Copaci pe care ii defriseaza smecherii la foc automat,hectare intregi si nimeni nu-i abatorizeaza pt asta...!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    pentru comentatorii ' milosi" (Duminică, 29 mai 2011, 22:54)

    adrian88000 [utilizator]

    Prea multa ignoranta din partea voastra. Va rog sa studiati problema ecosistemelor .Ca exemple , Australia, Hawaii,...Veti afla ce distrugere inseamna a introduce in acel ecosistem ceva din afara.Caii salbaticiti sunt ceva " din afara". Ei nu sunt de mii de ani acolo!! De cateva zeci de ani doar.
    Va urez spor la studiu si va astept cu alte comentarii, DUPA ACEEA.
    P.S. Si mai interesati-va, in paralel ,despre activitatile, beneficiile si rezultatele ONG-ului " Vier Pfoten".
  • +1 (3 voturi)    
    ok, de acord (Duminică, 29 mai 2011, 23:09)

    MirceaA [utilizator]

    dar ce ati facut voi pentru potentialul turistic? In afara de a cheltui banii trimisi/stransi pentru o cauza, ce ati facut? Va dati cu pumnii in piept si va rupeti camasile de pe voi, dar in continuare mor oameni muscati de cainii pe care ii lasati pe strazi.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică