Traian Basescu: Respingerea legii privind disponibilizarile din MAI, un semnal prost, cand ne pregateam sa imprumutam pe piata un miliard de euro. Lectii dau multi, inclusiv BNR. Ia intrebati pe unul dintre ei daca vrea sa fie ministru de finante sau prim ministru

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 26 mai 2011, 13:34 Actualitate | Esenţial

Respingerea legii privind disponibilizarile din MAI a dat un semnal negativ intr-un moment foarte nepotrivit, cand Romania se pregateste sa iasa pe piata internationala pentru un imprumut cu o valoare de circa un miliard de euro, a declarat joi, la Radio Romania Actualitati, presedintele Traian Basescu.

Raspunsul la speculatiile legate de schimbarea guvernelor este unul singur, categoric: Stabilitate, a subliniat Traian Basescu, care a adaugat ca "stabilitatea politica e esentiala pentru cum este cotata tara".

El a sugerat ca nu se pune problema unei schimbari a premierului, in conditiile in care Executivul a respectat toate angajamentele asumate cu Fondul Monetar International: "Este pentru prima data in istoria post-decembrista cand toate cele 40 de obiective din acordul cu FMI au fost atinse. Indiferent cat vorbesc ministrii (...) realitatea este ca si-au facut treaba".

"Cel care decide o remaniere e primul ministru", a mai spus seful statului, care a mentionat ca a avut "ieri sau alaltaieri o intalnire cu premierul in care am discutat prioritatile pentru perioada urmatoare".

Despre arestarile din Constanta:
  • Inteleg ca Mironescu a primit un aviz ORNISS. Deci daca era ceva trebuia spus atunci in ianuarie.
  • Vinovatia o stabileste doar instanta.
  • Cred ca toate partidele trebuie sa ajunga la un consens cu privire la nivelul pana la care se fac numiri politicie. Eu cred ca nivelul ministri- secretari de stat este mai mult decat suficient.
Situatia economica:
  • Nu doar Romania e in criza, toata Europa e in criza
  • Putem considera ca am iesit din criza atunci cand incepem sa avem o crestere sustenabila de peste 3 procente
  • Ne trebuie o crestere sustenabila, de 3-4 procente, atunci putem spune ca am iesit din criza
  • Sa speram ca anul 2012 ne va aduce aceste salturi
  • Spre deosebire de cresterea din 2007-2008, stimulata de bula imobiliara si de un consum excesiv, stimulat chiar de banci, prin credite cu buletinul, dar si de cresterea nesustenabila a veniturilor, acum putem discuta de o crestere cat de mica, dar sustenabila
  • Inca nu am facut tot ce trebuia sa facem
  • Economia va deveni competitiva cand si sectorul de stat in ansamblu va deveni competitiv
  • De aceea un obiectiv din acordul cu FMI e privatizarea managementului regiilor autonome, si nu e vorba neaparat de manageri straini
  • Trebuie sa recunoastem ca aceasta intamplare se poate produce in primul rand daca vrea guvernul
  • Nu are aproape nicio legatura cu opozitia, cu majoritatea guvernamentala
  • Nu a venit din partea fondului aceasta solicitare. Am discutat cu premierul si am convenit ca in programul  cu FMI sa introducem aceasta conditionalitate
  • Concursuri s-au mai organizat si pana acum, dar depinde care este caietul de sarcini. Aici trebuie luat un consultant de top.
  • Sunt convins ca in Romania sunt slava Domnului destui manageri de calitate
  • Foarte multi cand le spui vino sa lucrezi in aparatul de stat parca il pici cu ceara. Lectii sunt foarte multi care dau, inclusiv BNR e un continuu profesor
  • Ia intrebati pe unul dintre ei daca vrea sa fie ministru de finante sau ministru
  • Viata de politician la varf nu e grea. Una e sa dai din gura si alta sa ai in spate responsabilitatea pentru o tara
  • Sunt foarte multi care dau lectii
  • Va pot numara vreo zece oameni foarte destepti dar ia spune-i sa vina ministru de Finante sau prim ministru
  • E o mare diferenta intre a da din gura si a-ti asuma responsabilitati
  • Doar dau un semnal acelor care dau lectii toata ziua
  • Vreau sa vad unul la televizor sa anunte ca vrea sa fie prim-ministru
  • Ce va pot spune si e regretul meu major este ca prin masura de majorare a TVA s-a intarziat reluarea cresterii economice
  • Nu poate fi reluata cresterea consumului, din cauza cresterii preturilor
  • Cert e ca in momentul de fata Romania are conditii sa isi reia cresterea economica
  • Marea problema e la regiile statului, unde sunt robinete importante de bani publici, de favorizare a clientelei politice
  • Eram primar general si am vrut sa stiu care e situatia RATB si am cerut stocurile acestei regii
  • Am constat ca erau achizitii si bunuri materiale in depozitele RATB fara niciun fel de miscare
  • Se achizitionasera cizme de cauciuc pentru toata populatia Romaniei, clor pentru toate toaletele din tara asta. Sunt exemple teoretice, dar imi aduc aminte ca aici era marea problema
  • Acest lucru cred ca se intampla in toate regiile, sau in majoritatea lor
Subventiile si majorarea pretului la gaze
  • Sigur ca am avut initiative si chiar mi-am asumat unele anunturi extrem de rele pentru populatie
  • Inteleg extreaordinar de bine prin ce dificultati a trecut populatia si ei sunt cei care au platit cel mai greu cost al crizei, bugetarii, in mod deosebit, dar si pensionarii
  • Insa in continuare obiectivul trebuie sa fie legat de aceasta creare de loc de munca care sa duca resursa in buget
  • Si subventiile sunt tot o chestiune de resurse. Daca nu mai ai resurse nu mai ai de unde sa le dai
  • Administratia trebuie de acum sa inceapa anchetele sociale, pentru a stii cine primeste subventii.
    Acum si eu primesc subventie, si primeste si Copos, si Dinu Patriciu si Boc. Spun Copos
  • Copos daca are un apartament de 200 mp primeste o subventie mult mai mare decat un pensionar care sta in garsoniera. Spun Copos pentru ca el e mai putin suparacios.
  • La fel la tara, are trei hectare de pamant si noi continuam sa-i dam tot felul de ajutoare sociale, desi terenul e nelucrat
  • Tara nu poate sa plateasca nemunca.
Fonduri europene si sali de sport
  • Faptul ca se dau bani la judete sau in tara starneste isterie
  • Deocamdata, din punct de vedere directionare principiul primul venit primul servit mi se pare cel mai corect
  • Auzeam azi o doamna care se referea si la copii, care stau prea mult in fata calculatorului si nu mai fac miscare
  • Cred ca continuarea acestui program care nu e inceput de Elena Udrea - Sali de sport - e unul dintre cele mai necesare pentru tineri. A inceput in timpul guvernului Nastase.
  • Sunt dezamagit de ministerul Mediului cum merge cu absorbtia fondurilor
  • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului merge cel mai bine in ceea ce priveste contractele si platile.
  • Marea problema apare in implementare. Banii se transfera la administratiile locale si aici se eludeaza procedurile, apare clientelismul
  • Mai bine ne oprim decat sa continuam asa. Ei nu risca nimic, decat sa-io viziteze DNA-ul
  • Sa nu patim ca la SAPARD sa trebuiasca sa dam inapoi zeci de milioane de euro
  • As da un semnal catre administratiile publice locale: atentie la respectarea procedurilor pentru banii alocati, respectati procedurile, pentru ca deja sunt semnale foarte serioase ca banii vor fi ceruti inapoi.
  • S-au luat prin sondaj 13 proiecte si la 10 nu s-au respectat procedurile dupa ce banii au fost transferati
  • Trebui sa intelegem ca statul roman nu va ramane indiferent, cei care vor gresi vor plati
  • Trebuie sa stie toti ca vor plati
  • Insist sa se faca anchete si pentru cei 75 mil dolari pe care trebuie sa-i rambursam Comisiei Europene la agricultura
Revizuirea Constitutiei
  • Proiectul e terminat. Vom gestiona acest proces in asa fel incat inainte de vacanta proiectul sa ajunga la Parlalement
  • Nu e nimic spectaculos, nu vizez o noua republica
  • Atributiunile presedintelui si ale Parlamentului raman aceleasi
  • Am tinut cont de toate deciziile CCR si au fost intrduse in articolele neclare
  • Un lucru foarte neclar a fost relatia prim ministru-presedinte la remaniere. Aici scrie clar ca cei doi trebuie sa se consulte si sa ajunga la o concluzie asupra numelui celui ce va ajunge in Cabinet
    Cei doi trebuie sa ajunga la un consens.
  • Dupa depunerea listei guvernului, Parlamentul are 10 zile sa dea votul de investitura al Guvernului. Daca nu, guvernul se considera picat si se trece la o noua propunere
  • Eu nu cred ca sunt oameni politici care pot spune ca un referendum la care 83% din populatie a spus da poate fi respins de partide politice.
  • Si viata practica ne demonstreaza ca asa cum suntem noi organizati cu cele doua camere nu se intampla nimic decat ce se intampla intr-un parlament unicameral
    Sute de legi trec prin adoptare tacita
  • Toti stim ca democratia e scumpa, dar oricate probleme financiare am avea nu putem sa nu cheltuim pentru a mentine institutiile democratice
  • Un parlament unicameral nu e cu nimic mai putin democratic
  • 300 de deputati nu pot judeca foarte bine o lege, trebuie sa o mai trimiti la 170 de senatori?
  • Daca doar una e decizionala, practic parlamentul e unicameral
  • Daca nu se intruneste numarul de voturi, responsabilitatea e a celor care blocheaza vointa suverana a poporului
Reorganizarea administrativa
  • Constitutia permite reorganizarea administrativa a tarii, a fost un subiect discutat cu premierul in procesul de reformare a statului
  • Sper sa fie o discutie in coalitie si sa se initieze un proiect de reorganizare administrativa
  • Optiunea mea ar fi sa tinem cont cat mai mult posibil de actualele zone de dezvoltare ale Romaniei convenite cu UE
  • Bucuresti-Ilfov ar deveni Bucurestiul metropolitan
  • Criteriile ar trebui sa fie suprafata si populatia, nu poate fi viabila o regiune care nu are cel putin 2 - 2,5 milioane de locuitori
  • Alte criterii - necesitatile de dezvoltare, problemele de mediu etc
  • Aceasta analiza s-a facut o data pentru Romania cand s-au facut regiunile de dezvoltare
  • Am punctul de vedere ca rezonabil si credibil e sa nu inventam ceva pentru care am platit deja multi bani pentru a se face analizele
Modernizarea statului si reducerea CAS
  • Modernizarea inseamna in primul rand implementarea a ceea ce s-a adoptat pana acum, avem patru coduri ale justitiei de implementat
  • Se incepe cu Codul Civil
  • Modernizarea inseamna implementarea legii educatiei, decapusarea si modernizarea sistemului de sanatate, reorganizarea administrativa
  • Inseamna sa convingem pe toti cei care trebuie sa plateasca la stat sa plateasca
  • Adesea firmele spun sa se reduca CAS. Bun, avem cateva mii de inspectori la ANAF care sa controleze.
  • Nu vor reusi sa faca fata evaziunii, dar eu ca firma am o lege, de ce nu o respect?
  • Statul va lupta impotriva evaziunii, dar se va reduce CAS atunci cand firmele toate isi vor plati CAS.
  • Cat timp fiecare firma incearca sa eludeze plata obligatiilor la stat, nu se vor putea reduce taxele
Reducerea personalului bugetar: sunt doua ministere care se pitesc
  • Doua ministere stau pitite din punct de vedere a numarului de personal: Ministerul de finante si Ministerul Muncii
  • La  Ministerul de Interne sa ramana politistii, sa marim numarul de politisti, dar uitati-va ce zace in inspectorate, tot soiul de oameni care nu au nimic de-a face cu siguranta cetateanului
  • Nu exclud posibilitatea ca sefii din minister sa vina cu niste variante care sa inceapa tot cu seful de post
  • Nimeni nu vorbeste de reducerea numarului de politisti in zona rurala
  • Ma uitam si acum, ei vad ca depasesc bugetul alocat, si sa nu creada nimeni ca au intarziat atat de mult restructurarea, ca si-au dat salarii de merit la varf si peste doua luni vine cineva sa le suplimenteze bugetul
  • Romania nu-si va sacrifica credibilitatea, capacitatea de a ramane in deficitul angajat de dragul unor sefi din politie
  • Deja firmele au posibilitatea sa raporteze electronic, dar vad ca tinem acelasi numar de doamne si de domni. Pai nu se poate!.
  • Lucru valabil si la Ministerul Muncii. Cei care taie frunze la caini prin ministerul Muncii trebuie sa-si caute alt job


Citeste mai multe despre   






















5377 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    pai iar imprumutam ??? (Joi, 26 mai 2011, 12:40)

    nmg [anonim]

    pai iar imprumutam ?
    Imprumutul asta pentru ce mai e ?
    • +1 (15 voturi)    
      acopera gaurile (Joi, 26 mai 2011, 13:09)

      ion banu [anonim] i-a raspuns lui nmg

      Facute de clasa politica, una dintre cele mai incompetente si slab pregatite pe care a avut-o Romania vreodata. Insasi faptul ca un marinar ne da lectii de economie (picurate in mintea lui cu lingurita de catre BNR - pe care nerecunoscatorul o huleste atat de mult) spune mult despre nivelul clasei politice. Il contrazic pe domnul presedinte: viata de politician la varf in Romania este extrem de solicitanta: trebuie sa fii abil in declaratii, in ceea ce faci, in navigarea prin apele politicii, in modul in care iti platesti datoriile si politele si in care iti cumperi imaginea media. Cu asa clasa politica sectorul de stat nu va deveni niciodata rentabil. Criza Romaniei este in primul rand o criza de sistem. Sectorul privat - real (nu cel care capuseaza institutiile statului) este salvarea!
      • +1 (1 vot)    
        De ce nu vor? (Joi, 26 mai 2011, 16:09)

        if0014 [utilizator] i-a raspuns lui ion banu

        O fi avand vreo legatura cu restul membrilor din guvern? Sau cu cel care i-a pus acolo?
        • 0 (0 voturi)    
          cine, bre ? (Joi, 26 mai 2011, 20:40)

          panfilica [anonim] i-a raspuns lui if0014

          bancherii ?!
          prosti ar fi ei sa lase zecile de mii de ioroi in lefuri si stipendii si sa lucreze pe cateva mii de lei jigariti. chiar noi, tot amarati.
          la menistere e pentru baietii cu bijnituri.
          initiativa udrea a cazut, se pare.
          l'a suparat pe prigoana si a ramas balta.
    • +6 (8 voturi)    
      google dupa "Ministerul Finantelor a atras" (Joi, 26 mai 2011, 13:57)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui nmg

      Ai sa te miri de cate ori "ne" imprumutam intr-un an. Vezi si la ce dobanzi...
      Dar romanu stie doar de fmi ca doar de aia s-a vorbit...
      • -2 (2 voturi)    
        O reformă din punct de vedere gramatică (Joi, 26 mai 2011, 14:39)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui justin

        ”Deocamdata,
        din punct de vedere directionare
        principiul primul venit primul servit mi se pare cel mai corect”
        Ce lipede suna !
        *
        Precum lava incandescentă reforma
        se intinde și arde vechile exprimări
        comuniste de genul:
        ”Deocamdata,
        din punctUL de vedere AL DIRECȚIONĂRII principiul primul venit primul servit mi se pare cel mai corect”
    • -2 (10 voturi)    
      Sa platim dobinzi la imprumurile mai vechi! (Joi, 26 mai 2011, 14:05)

      gica contra [anonim] i-a raspuns lui nmg

      Nu suntem mult mai departe decit grecii!
      • +5 (9 voturi)    
        pentru cei 3 inteligenti de mai sus (Joi, 26 mai 2011, 14:22)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui gica contra

        Deficitul bugetar inseamna imprumuturi.
        Anul asta avem deficit bugetar de 4.4% PIB, adica 5.5 mld eur, bani care trebuie imprumutati. Asha ca nu vad inteleg mirarea...

        iar la "Ministerul Finantelor a atras", daca citesti cu atentie vezi ca toate imprumuturile alea sunt pe termen de 6 luni-1 an. Deci sunt multe, dar pe termen scurt. daca vrei sa vezi cit de mult e datoare romania, urmareste raportarile BNR privind datoria publica.
        • +2 (2 voturi)    
          :) (Joi, 26 mai 2011, 15:46)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

          Anul asta avem (pe T1) 1% deficit bugetar si tintim un deficit de 4.4%. Faptul ca acele imprumuturi sunt pe termen scurt se datoreaza in principal lipsei de credibilitate pe care o are Romania in momentul de fata (cu tot acordul cu FMI - al doilea).

          Acum spune-mi te rog cu ce au gresit oricare dintre cei admonestati de tine? Ca se platesc dobanzi la imprumuturi mai vechi? Ca se acopera gaurile provocate de politicieni incompetenti?

          Si nu, nu imi spune ca deficitul trebuie sa existe pentru o adevarata relansare economica. Nu-mi spune asta pentru ca noi traim in Romania nu in Germania (adica nu am vazut investitiile care trebuiau sa vina dupa acordul cu FMI). Vezi ce zice si nea Mugurel despre asta...

          http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8736960-mugur-isarescu-catre-politicieni-nu-promiteti-daca-stiti-nu-puteti-tine-promisiunile-logica-economica-intalnit-foarte-rar-cea-politica-romania.htm

          inteligentule :)
    • 0 (0 voturi)    
      >>> (Vineri, 27 mai 2011, 23:20)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui nmg

      Se prevad evenimente majore in viitor si anume posibilitatea ca cei de la putere sa nu mai ramana. Si atunci pe ultima suta de metri, isi completeaza camara cu alimente poentru vremuri de restriste.
      Mde, dulce e gustul puterii si greu te desparti de borcanul lipicios al ei.....
  • -2 (8 voturi)    
    toti ceilalti... (Joi, 26 mai 2011, 12:56)

    alex [anonim]

    chiar nu ai putina rusine ... cum adica:
    toti fac spume la gura... si nimeni nu vrea sa vina sa conduca... pai pot sa faca ceva cei care ar vrea sa conduca din cauza voastra.
    dizolva parlamentul si guvernul, prezinta-ti demisia si fa alegeri libere. (cum strigau si pdl-isti la conventie). iar voi care sunteti in politica de 20 de ani mergeti la puscarie.
    • 0 (0 voturi)    
      mi-a placut :) (Joi, 26 mai 2011, 23:04)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui alex

      pacat ca e putin idealist... :)
  • +1 (5 voturi)    
    traducere... (Joi, 26 mai 2011, 13:15)

    catalin_mattei [utilizator]

    interesant... deci... "Lectii sunt foarte multi care dau, inclusiv BNR e un continuu profesor
    Ia intrebati pe unul dintre ei daca vrea sa fie ministru de finante sau ministru
    ... aceste afirmatii merita o intrebare: Cine din BNR l-a refuzat pe presedinte in vederea ocuparii unei demnitati pulblice???
  • -1 (11 voturi)    
    poate DAR... (Joi, 26 mai 2011, 13:47)

    me [anonim]

    - noi crestem mult mai incet decat restul, SI noi am luam masuri mult mai dure decat restul (si aici nu marefer doar la germania si astialalti, si la bulgaria etc). motivul?
    - in politia cel putin avem mult mai putini oameni decat ar fi trebui sa avem... si p-aia vrem sa-i dam afara?
    - iar ne imprumutam? acum sutem pre + d c am mai avea nevoie?
    - ce intelegem prin stat competititv? ca politia, armata, sanatatea etc nu prea au cum sa produca bani...
    - noi alte masuri inafara de taiere stim? ok, de acord se fac sacrificii... DAR d c nu se fac investitii? d c nu fac sacrificii si "smecherii"
    - d c nu se incearca scaderea evaziunii fiscale (hint" cu 60% disponibilizari din ANAF NU o sa se faca asta!)? se stie ca se pierd zeci de miliarde din asta! aici ar trebui lucrat mult
    - ar mai trebui lucrat si la coruptia politicienilor! dar acolo e mai greu ca nu o sa dea legi impotriva lor!

    PS: cine urla inainte de alegeri ca "criza va ocoli romania"?
    • +2 (8 voturi)    
      Analiza corecta? (Joi, 26 mai 2011, 14:07)

      Jack [anonim] i-a raspuns lui me

      "- in politia cel putin avem mult mai putini oameni decat ar fi trebui sa avem... si p-aia vrem sa-i dam afara?"

      Cand i-ai numarat frate? Cati ar trebui sa avem?
      Cantitate sau calitate?
      Vezi ca cativa sunt la mititica, altii in asteptare...
      Fii corect!
      Ce investitii ai vrea dupa ce tara a fost praduita de Iliescu's gasca, in frunte cu vaca si bombo?
    • +2 (8 voturi)    
      ultima remarca..... (Joi, 26 mai 2011, 14:15)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui me

      referitoare la "minciuna" presedintelui republicii este gresita si am sa`ti explic si de ce:

      criza a venit ca urmare a unor dezechilibre majore legate de auditu` sau controlu` inexistent in us asupra marilor corporatii incepand cu bancile: tonu` l`a dat ENRON si nu Lehmnann Brothers;

      in orice caz, la acest moment singuru` lucru care poate scoate tara si lumea din criza este o constiinta colectiva pozitiva, constiinta colectiva intretinuta uneori prin mesaje : cum este cazul unui mesaj mincinos, mesaj care la momentul respectiv era absolut necesar;

      intreb si io, ai cumva habar care ar fi fost rezultatele unui mesaj in Romania anului 2008 de tipul: vine criza si rezultatele vor fi catastrofale asupra economiei ? iti raspund tot io, haos total; nimik nu distruge mai mult decat depresia sau spaima colectiva - oamenii demonstreaza in Grecia si Spania tocmai din acest motiv; nici o banca din lume si nici un sistem economic nu poate rezista unei depresii colective pt. ca rezultatele unui astfel de fenomen nu poate fi estimat anterior producerii;

      pe de alta parte, ma simt obligat a sublinia, ca in domeniul politicii monetare bnr`u a avut o politica in defazaj total fata de evenimentele predictibile din cadrul economiei mondiale: incurajarea creditarii cu buletinu` dupa aparitia crizei; lipsa de reactie fata de menajamentu` defectuos din marea majoritate a a bancilor comerciale, sustinere gresita a pozitiei lui ghetea referitoare la comisionu` de rambursare anticipata in conditiile in care o astfel de practica era interzisa in Occident, etc.;

      oricum, este regretabila pozitia presedintelui republicii in raport de activitatea bnr in conditiile in care istoria recenta a activitatii acestuia este legata de multe scandale: rosia montana, eba, autostrazi, avioane f16 de 40 de ani mai scumpe decat avioane Grippen noi, pasat + ridzi - in conditiile in care functia pe care o detine presupune din punct de vedere constitutional o pozitie de neutralitate.
  • +5 (9 voturi)    
    Goguta (Joi, 26 mai 2011, 14:02)

    miki [anonim]

    Domnule presedinte,
    sunt Tariceanu as vrea PM
    sunt Vosganian as MFP
    sunt Ponta as vrea PM
    sunt Antonescu as vrea presedinte
    sunt Fenechiu as vrea PM
    sunt Chiuariu as MJ
    sunt Orban as vrea MT
    sunt Corlatean as vrea MJ
    A-ti vazut citi amatori sunt dar,profesionisti nici unul!
    • +4 (6 voturi)    
      vai vai (Joi, 26 mai 2011, 14:11)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui miki

      cum sa uiti de GEOANA ????
    • +2 (6 voturi)    
      Cu astia in 2 ani intrecem grecia (Joi, 26 mai 2011, 14:25)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui miki

      ia uitati aici:
      http://standard.money.ro/macro/in-ultimii-5-ani-am-dat-100-miliarde-de-euro-pe-salarii-si-pensii-tot-mai-putini-fraieri-platesc-factura-18271.html/comment-page-1#comment-39099

      cheltuieli cu asistenta sociala (Tariceanu + Vozganian)
      30.9 mld ron ( 9.2% PIB) in 2006
      54 mld ron (10.7% PIB) in 2008
      salarii
      21 mld ron (6.3% PIB) in 2006
      45.61 mld ron (9.1% PIB) in 2008

      Comparind 2004 cu 2008, nastase a avut buget de 18 mld eur si deficit de 0.7 mld eur in 2004 iar tariceanu a avut PIB de 45 mld eur si deficit de 6.5 mld eur in 2008 (asta fara sa adaugam arieratele sau cei 3 mld eur din vinzarea BCR)

      Cu astia in 2 ani ajungem la deficit de grecia...
      • -1 (3 voturi)    
        Poporul batã-l vina. (Joi, 26 mai 2011, 15:35)

        haiducul [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        El poporul este de vinã,puturos,asistat social...el este vinovat de distrugerea industriei si agriculturi,el a vãndut pe nimic tara asta,el cãstigã de pe urma contractelor clientelare,el poporul are firme cãpuse,el trebuie sã facã sacrificii pentru ca uni bãieti destepti sã aibe in continuare ce fura,el a pus mãna pe energie fãrã nici un fel de investitie,el a furat si a ajuns rege al asfaltului si sosele nu avem,tot el,poporul,face contrabandã de tot felul si evaziune fiscalã........in fine ce bine ar fi ca ãsta...poporul sã nu mai existe in felul ãsta iti dai sema ce economii s-ar face la buget.
      • 0 (0 voturi)    
        ??? (Joi, 26 mai 2011, 16:15)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        In articolul mentionat de tine erau si sumele pe 2009 si 2010. Alea nu conteaza?

        Sau vroiai sa spui ca Nastase a fost cel mai bun prim ministru? Asta a spuns-o si basescu...

        PS: PIB in 2008 a fost de aprox 130 mld eur iar deficitul pe la 5% (mult sub 2009 si 2010) si nu 8%

        PS2: cu de-astia ca tine suntem deja in locul greciei...
    • +2 (6 voturi)    
      xxx (Joi, 26 mai 2011, 14:30)

      pion [anonim] i-a raspuns lui miki

      ai trecut niste nume, dar cu astia care ocupa acum functiile cum e? PROFESIONISTI nu glum a
    • 0 (6 voturi)    
      Boc - sunt profesionist ! (Joi, 26 mai 2011, 14:46)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui miki

      Ba chiar si profesor !

      De drept CONSTITUTIONAL - specialitatea ordonanțe NE
    • +3 (7 voturi)    
      Sunt Botiș. Si sunt profesionist (Joi, 26 mai 2011, 14:48)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui miki

      Sunt primul care a reusit sa acceseze
      fonduri europene pentru nevasta in
      mai putin de doua sapatamani de la numire .
  • -4 (6 voturi)    
    pai cine e inconstient sa se asocieze cu Basescu?! (Joi, 26 mai 2011, 14:11)

    Bogdan [anonim]

    Normal ca nimeni de la BNR nu vrea sa-si asume o astfel de responsabilitate. La un moment dat a vrut Croitoru dar jocurile politice ale presedintelui erau altele atunci ....
    Acum ar trebui sa iasa la inaintare un kamikaze de la BNR? Pai ei nu stiu ce inseamna sa lucrezi pentru Basescu?? Uitati-va cine e in guvern si ce fac ei acolo, in afara de a confirma si a repeta papagaliceste ce li se dicteaza de la Cotroceni... Slugarnicia fata de Basescu e atat de mare incat se transfera si asupra pitzipoacei blonde, cu competente banuite de toata lumea :P, dar laudata si impinsa in functii de partid de dragul loverului Basescu... Ipocrizia si habotnicia portocalie a ajuns brand in Romania, dar va disparea odata cu "presedintele jucator", puteti fi siguri de asta.
    P.S.
    Stiu ca asta e un site portocaliu si vor urma reactii veninoase. Dar asa era si in '89 cand vorbeai impotriva lui Iliescu ... Acum alt comunist parvenit isi asuma lupta impotriva comunismului, lupta anticoruptie si reformarea statului... :P
  • 0 (8 voturi)    
    haha (Joi, 26 mai 2011, 14:12)

    Mazeta [utilizator]

    cel mai mult mi-a placut ca basescu este de acord cu investiile (a se citi furaciunile) uriase de la sate - prin Udrea, af cors - , fiind ingrijorat de faptul ca tinerii si copiii stau prea mult in fata calculatorului si se deformeaza. Il doare pe basescu de copii cum ma doare pe mine de chelia lui.
    • +1 (1 vot)    
      copii nu comenteaza ca-i palmuieste (Joi, 26 mai 2011, 16:00)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      de vad numai pixeli albastrii :))
  • +3 (5 voturi)    
    Nimic despre (Joi, 26 mai 2011, 14:13)

    aura [anonim]

    Economia neagra? Despre evaziunea fiscala ? Despre salariile nesimtite din regiile cu pierderi uriase?(apropo de competivitatea sectorului de stat).
    Pe cind o actiune in forta a guvernului "Acolo sint banii dumneavoastra"?
  • 0 (6 voturi)    
    sa vina in politica ?! (Joi, 26 mai 2011, 14:14)

    costica [anonim]

    Cu Udrea si Boc si Oltean si Roberta si alte specimene ??! M-ar mira sa vina, nu ma mira ca nu vine nici o persoana competenta si apreciata in tara asta... fauna din politica romaneasca este respingatoare, bag seama, fauna si-atat, de-aia suntem unde suntem.....
  • +1 (7 voturi)    
    auzi... (Joi, 26 mai 2011, 14:26)

    iulianv [anonim]

    ...da' angajamentele asumate cu amaratul asta de popor nu conteaza? e bine ca ne punem problema inlocuirii de ministri dupa ce si cum bifam cu FMI, UE, NATO, etc, da' ce-ar fi sa luam in seama, de exemplu, sirul nesfarsit de promisiuni desantate, aruncate la gramada prin campanii electorale si niciodata respectate?
  • +1 (7 voturi)    
    aveti dreptate (Joi, 26 mai 2011, 14:27)

    ofelia [anonim]

    D. presedinte aveti dreptate. Nimeni nu doreste in acest moment sa ajunga premier dupa Boc si prostiile sale care au nenorocit tara si romanii. Coborati la nivelul oamenilor de rand sa vedeti cum traiesc, vorbesc de cei care muncesc nu de milogi:
    - la tara merg de dimineata pana seara pe pamantul care l-au primit inapoi, il lucreaza si in toamna nu scot cat au investit. Norocul lor este ca au prin curte ce le trebuie si nu prea dau bani pe mancare.
    - la orase stau si se uita in vitrine si pe tarabe pentru ca nu le ajung banii din salariu sa cumpere mare lucru dupa ce platesc facturi. Ieri, intr-un mare oras din Romania am vazut o persoana care a cumparat 200 de grame de fasole uscata. Eu sincer asa ceva nu am mai vazut.
    In aceste conditii, cine doreste sa fie minstru sau premier? Numai oportunistii si oamenii de nimic.
  • +2 (6 voturi)    
    Oameni rai care nu vor sa se "inregimenteze"... (Joi, 26 mai 2011, 14:40)

    minus [anonim]

    Ce vremuri erau sub stalinism..."Cine nu e cu noi, este impotriva noastra...".
    Astazi am mai evoluat un pic, si uite asa ati ajuns sa va suparati ca este datoria BNR sa spuna ce trebuie facut, dar nu este datoria BNR sa faca in locul vostru!
    Pentru ca, prin statut "BNR sprijină politica economică generală a statului, fără prejudicierea îndeplinirii obiectivului său fundamental privind asigurarea şi menţinerea stabilităţii preţurilor. "

    Si uite asa ajungem la o intrebare stupida: ar fi posibil ca politica statului sa fie contra interselor BNR? Nu? Pai de ce or fi scris asta in statutul BNR?
    • +1 (1 vot)    
      plus (Joi, 26 mai 2011, 16:14)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui minus

      Observatia ta e foarte corecta! Si desi, asa cum iar ai obsevat bine, vei primi minusuri de la talibanii portocalii, ai de la mine un plus.
      Tara asta a ajuns sa fie impartita in doua: pro si contra lui Basescu si tot ce spui va fi interpretat in paradigma aceasta. Iar din pacate promotorul acestui clivaj daunator tuturor este, in mod ironic, chiar cel care ar trebui sa fie factorul de echilibru: presedintele Romaniei si totodata premierul de facto...
      P.S.
      Mi-a venit in minte o comparatie haioasa. Sa fii premier in Romania este ca si cum ai fi antrenor la Steaua, nu iei nici o decizie si esti balacarit permanent :))
  • 0 (6 voturi)    
    Sunt UDREA și sunt profesionistă ! (Joi, 26 mai 2011, 14:55)

    MIHAI 2 [anonim]

    Nu m-au prins ca pe fraiera de Ridzi , care i ea e profesionista.
  • +1 (7 voturi)    
    Sunt BASESCU si sunt meseriaș (Joi, 26 mai 2011, 15:08)

    MIHAI 2 [anonim]

    Va fac din vorbe cu vreau eu:
    83% dintre cei care s-au dus la vot =
    83% din populatie

    Restul de 17 % (pana la 100% ) este compus din cei care au votat im,potriva si din JUMATEA DE POPULATIE care a stat acasa.

    In plus acum pot sa va explic de ce Parlametul este
    torpilat sistematic prin
    - asumari nenumărate care inlocuiesc dezbaterile
    - extinderea naravului adoptarii tacite.

    O fac pentru ca-mi plac verbul dicta si pentru ca am in Parlament o majoritate pe care o misc cum vreau eu in copul de a dovedi inutilitatea bicamerlismului.

    PS. Sunt putin supărat pe Premierul Boc pentru ca nu mi-a anticipat miscaile i a scris in lucrarea de doctorat ca bicameralismul ar fi superior. In chestia asta nu prea a dat dovda de profesionlism.
  • 0 (0 voturi)    
    ma (Joi, 26 mai 2011, 15:19)

    ma [anonim]

    ma ofer eu pentru functiile de ministru de finante si de prim-ministru.
  • 0 (2 voturi)    
    Vai de cei din politie. (Joi, 26 mai 2011, 16:07)

    mircea [anonim]

    Respingerea legii va fi in dezavantajul politistilor.Daca se vota legea aveau niste salarii compensatorii.Asa ,vor fi nevoiti sa taie in carne vie.Vor trebui sa ia masuri disciplinare foarte dur,si la desfacerea disciplinara a contractului de munca nu te mai alegi cu nimic,ba zici mersi daca nu esti trimis si in judecata si-ti confisca averea.Priviti in ansamblu,prin toate localitatile,multi politisti nu vor fi in stare sa-si justifice averile.O examinare dura a politistilor,va scoate pe tusa mai multi politisti decat era prevazut in lege.Tot raul spre bine.
    • -1 (1 vot)    
      ce prostii vorbesti (Joi, 26 mai 2011, 16:25)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      te doare mintea...

      daca in urma unei examinari "dure" (sper ca te referi la cat de detaliata este) se observa ca unii dintre politisiti trebuie trimisi in judecata pentru abateri deosebit de grave, respectiv urmariti pentru recuperarea unor prejudicii, atunci chiar ii rog pe cei care au de gand sa faca asta sa nu mai astepte.

      in rest vorbesti sa nu taci. justificarea averilor nu este, din pacate, necesara in Romania
      • 0 (0 voturi)    
        da' de ce... (Joi, 26 mai 2011, 23:13)

        zexe [anonim] i-a raspuns lui justin

        ... "justificarea averilor nu este, din pacate, necesara in Romania", coane?!? eu as zice ca, din pacate, e chiar necesara si, din fericire, mai exista si oameni cinstiti pe lumea asta. no?!? zic si eu...
  • +1 (1 vot)    
    Analiza corecta (Joi, 26 mai 2011, 16:21)

    zone [utilizator]

    In general analiza presedintelui e corecta. La faza cu specialistii - inclusiv de la BNR e de o ipocrizie strigatoare la cer, caracteristica de altfel. Cine l-a trantit pe Croitoru in parlament? Nu ticalosii de politicieni? Si de la putere si din opozitie?
    Abia asteapta sa sufle-n trompeta populismului si unii si altii cu un prim ministru independent. Nu mai pot toti din parlament de dragul tarisoarei si poporului. Mai lasati-ma cu avioane de-astea, domnu presedinte...
  • +2 (2 voturi)    
    O administratie sufocanta pentru popor (Joi, 26 mai 2011, 18:26)

    ionela [anonim]

    In ultimii 10 ani s-au infiintat noi comune si orase fara ca ele sa aibe minimul de utilitati. In aceste nou infiintate comune si orase s-au angajat de-a lungul timpului peste 100.000 de oameni pe pile pe bani, etc. Acesti oameni isi mai dau si prime si isi acorda tot felul de sporuri tot din banii contribuabilului. Nu mai vorbesc de licitatii trucate , spagi pentru contracte . Toate aceste institutii rasarite in ultimii ani s-au infiintat cand populatia era in descrestere accentuata si milioane de romani au emigrat sau muncesc inUE. A-ti vazut vreodata Primar sarac in timpul mandatului sau ?
  • +1 (1 vot)    
    Uite eu ma ofer sa fiu prim ministru (Joi, 26 mai 2011, 18:43)

    sdaccccsd [anonim]

    Si sigur as fi mai bun decat boc. Ce tot atata fandoseala , va agatati cu unghiile de putere si va mai prefaceti si ca sunteti victime ?
    Multa fatarnicie.
  • +1 (1 vot)    
    inca o analiza stil WP..... (Joi, 26 mai 2011, 20:10)

    lili [anonim]

    cam asa ar arata o analiza a ziarului Washington Post, asa analizeaza si Presedintele nostru, detasat, povestitnd sfatos si aratand cum le stie el pe toate, numai ca dupa 6 ani de mandat nu poate arata deloc nici un progres in privinta Romaniei noastre, dimpotriva oamenii pleaca pe capete de saracie si de sila guvernantilor, zi de zi ceea ce se intampla in Romania te indeamna sa-ti faci bagajele si sa pleci cat mai departe... tinerii Romaniei sunt deja plecati sau hotarati sa plece.... de ce ar mai ramane, Romania nu va salta curand cu asemenea diletanti in ale guvernarii ca portocaliii Dlui Basescu.....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version