Traian Basescu: Avem garantii juridice ca nici o racheta care exista acum pe teritoriul Federatiei Ruse nu va atinge vreodata teritoriul Romaniei?

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 20 mai 2011, 10:57 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu a declarat joi, intr-un interviu pentru TVR1, ca declaratiile presedintelui rus Dmitri Medvedev cu privire la scutul antiracheta nu trebuie dramatizate, insa Romania va trebui sa ii asigure "confortul ca aceste instrumente militare nu vizeaza lovituri impotriva Federatiei Ruse".

Potrivit sefului statului, declaratia presedintelui rus "trebuie tratata cu condescendenta necesara unui sef de stat, a unei mari puteri nucleare."

"Ceea ce inseamna ca domnului presedinte Medvedev, la momentul potrivit, va trebui sa-i dam confortul ca aceste instrumente militare nu vizeaza lovituri impotriva Federatiei Ruse si mai ales ca - n-am niciun dubiu - domnul Medvedev este gata sa dea si dansul Romaniei garantii ca nicio racheta care exista acum pe teritoriul Federatiei Ruse nu va atinge vreodata teritoriul Romaniei," a afirmat Basescu.

Presedintele Dmitri Medvedev a avertizat miercuri ca Rusia ar putea abandona noul tratat de dezarmare nucleara START, semnat cu Statele Unite, cu riscul de a se reveni la epoca Razboiului Rece, daca nu se ajunge la un acord intre cele doua tari asupra scutului american antiracheta.

"Sper ca la acele probleme ridicate impreuna cu prietenul meu, presedintele SUA, Barack Obama, vor veni raspunsuri si vom putea elabora un model de colaborare legat de sistemul de aparare aeriana. Daca nu vom reusi acest lucru, vom fi obligati la masuri de raspuns, ceea ce nu dorim absolut deloc, adica sa vorbim despre dezvoltarea potentialului nostru nuclear de atac: ar fi un scenariu dintre cele mai rele posibile, pentru ca acest scenariu ne-ar arunca inapoi in razboiul rece", a spus Medvedev.

"Eu n-as face o drama din aceasta afirmatie. Ne vedem de interesul nostru national si tratam cu respect pozitia oricui. Dansul doreste garantii juridice. Sigur ca si Romania se intreaba - 'Oare noi avem vreo garantie juridica?' Constatam ca n-avem. Avem dreptul sa discutam subiectul", a mai spus presedintele.

Romania si SUA au ajuns la un acord asupra amplasarii elementelor scutului american anti-racheta in localitatea Deveselu - un pas important pe drumul constituirii scutului american in Europa Centrala si de Est. Rusia s-a aratat in repetate rinduri iritata de colaborarea militara strinsa intre SUA si statele din zona controlata pina in urma cu doua decenii de fosta URSS.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

4067 vizualizari

  • -23 (29 voturi)    
    ce rachete ma .. (Vineri, 20 mai 2011, 10:10)

    dares [anonim]

    medvedev ala delireaza?
    rusii daca-si trimit numa tancurile ..in cateva saptamani suntem ocupati ..ce sa mai faci cu antiaeriana in fata tancurilor ??
    • +8 (16 voturi)    
      monsieur (Vineri, 20 mai 2011, 10:26)

      ady [anonim] i-a raspuns lui dares

      te afli in 2011 nu 1939..asta daca nu esti pui de comunistoid
      • -1 (1 vot)    
        Basescu minte prin omisiune oare ? (Vineri, 20 mai 2011, 21:53)

        geo [anonim] i-a raspuns lui ady

        conform proiectului scutu anti-racheta trebuia sa protejeze instalatiile militare SUA si NATO si nu populatia tarii.
        s-a schimbat cumva ceva in proiect si nu stiu eu ?
    • +9 (11 voturi)    
      Morcovul rușilor. (Vineri, 20 mai 2011, 11:02)

      florin [anonim] i-a raspuns lui dares

      Tancurile sunt vulnerabile din aer, greu de mascat mai ales când se deplasează.O formație de 3 elicoptere antitanc pot distruge o companie de tancuri în2-3 minute ca în Furtună în Deșert din Irak. Rachetele balistice sunt lente cu o traiectorie la vedere prin înălțimea mare de zbor deci ușor de contraatac.Pericolul este prin numărul mare de lansări concomitente și din locuri diferite deci creșterea șanselor de lovi o țintă programată. Apropo=România pentru ruși este o țintă din totdeauna chiar și în timpul lui Ceaușescu așa că...
      • 0 (0 voturi)    
        daca si cu parca.. (Sâmbătă, 21 mai 2011, 20:34)

        dares [anonim] i-a raspuns lui florin

        avem noi elicoptere??
        ce am scris eu si ce ati raspuns voi ..
        antiaeriana ..ma refeream la rachetele anti-racheta aduse de americani la noi cu toata logistica lor aferenta..

        daca nu stii cumva tancurile sunt insotite de lansatoare de rachete antiaeriene ..asa ca elicopterele alea ale tale cad in 20 de secunde toate 3

        singurul pericol veritabil poate fi o racheta nucleara ..
        s-a cam dus vremea tancurilor...
        da vad ca sunt unii nostalgici ..
    • +1 (13 voturi)    
      care anti-aeriana (Vineri, 20 mai 2011, 11:47)

      maryus315 [anonim] i-a raspuns lui dares

      care anti-aeriana? Hawk -urile alea inoperabile sau Volhov-urile din anii 70?
    • +6 (6 voturi)    
      Tancurile... (Vineri, 20 mai 2011, 13:37)

      PzKfW=Panzerkampwagen [anonim] i-a raspuns lui dares

      La momentu' la care noi discutam, durata medie de viata a unui blindat (MBT, APC, etc.) pe campul de lupta este cca. 4,00 minute, adica 240 de secunde!!!
    • 0 (0 voturi)    
      n'are benzina. (Duminică, 22 mai 2011, 8:35)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui dares

      ..............
  • +2 (14 voturi)    
    Rachete cu robineti (Vineri, 20 mai 2011, 10:21)

    Vizitiul [utilizator]

    Interesant caci atentia este indreptata spre rachete iar la final, rusu inchide robinetul si se duce totul de rapa.

    Ca asa e in tenis. Stai asa, voi despre ce fel de rachete vorbiti? :)
  • +16 (20 voturi)    
    Rusii si garantiile ... (Vineri, 20 mai 2011, 10:32)

    Dani.El [utilizator]

    Chair si daca am avea toate garantiile din lume in rusi tot nu putem avea incredere. Probabil acelasi tip de garantii il avea Romania cand le-a dat in custodie tezaurul in 1916 ... pe care nici acum nu l-a recuperat.

    Rusii stiu doar politica pumnului ... Eu sunt total de acord ca trebuie sa ne pregatim pentru orice eventualitate. Vor garantii? Ei ce garantii garantii prezinta? Pentru ca, pana una-alta, ei ne-au atacat intotdeauna primii!
    • +5 (9 voturi)    
      Se vede treaba ca (Vineri, 20 mai 2011, 12:55)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Dani.El

      rusii incep sa se teama!
      Parca maraiau, chilotarii comunisti ca Basescu este izolat! E uite ca este bagat in seama si inca tare rau de tot!
      Bravo, Base, da/le rusilor ceea ce ne/au dat si ei noua! Cu varf si indesat!
      Mai ales... indesat!
  • +10 (12 voturi)    
    Nu exista garantie (Vineri, 20 mai 2011, 10:34)

    BX [anonim]

    Orice document, intelegere, garantie, tratat in caz de conflict e nul.
    Deci ...
    • +6 (6 voturi)    
      nu e chiar asa (Vineri, 20 mai 2011, 13:22)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui BX

      exista mai multe tratate care trebuie respectate chiar daca statele sunt in conflict. de exemplu, tratamentul prizonierilor. altele se refera la armele de distrugere in masa, populatia civila etc.
      nu e chiar asa simplu.

      sunt de acord ca nu sunt respectate 100% de nicio parte dar nici chiar ignorate complet. macar pentru motivul ca razboaiele se mai si termina.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt (Duminică, 22 mai 2011, 11:10)

        sunt [anonim] i-a raspuns lui Marian

        sunt respectate daca esti slab. invingatorii scriu istoria si fac procesele. in rest... vae victis!
    • 0 (0 voturi)    
      si-atunci ?! (Duminică, 22 mai 2011, 8:38)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui BX

      ...........................
  • +3 (7 voturi)    
    vremuri apuse (Vineri, 20 mai 2011, 11:17)

    El Condor [anonim]

    Se pare ca au trecut vremurile in care unii presedinti, parlamentari, deputati, guverne, conduceau o tara de prosti.
  • +8 (14 voturi)    
    ups (Vineri, 20 mai 2011, 11:30)

    maryus315 [anonim]

    Romania vrea garantii de la Rusia (kacoi-balsoi super nuclear power) ca cica n-ar fi vizata de rachete..
    Urmatorul presedinte rus va lua garantia si va merge cu ea la privata ca e scrisa pe hartie..cam asta e valoarea la rusi a unei promisiuni fie si ea juridica..

    PS cu tezaurul nostru nu era ceva si in scris? Aaa, a fost alt "maret conducator" de s-a sters cu ea.
    • 0 (0 voturi)    
      hartie (Vineri, 20 mai 2011, 11:55)

      akmm [anonim] i-a raspuns lui maryus315

      pe viitor va trebui sa fim mai atenti la hartia pe care semnam....
  • +3 (7 voturi)    
    credibilitate (Vineri, 20 mai 2011, 11:53)

    ElCondor [anonim]

    Ii cred pe RUSI, cu o conditie : sa inapoieze Romaniei tot ce nu au inapoiat si erau facute acte juridice : tezaurul Romaniei; Basarabia; Bucovina; Insula Serpilor; submarinele din cel de-al doilea razboi mondial ( chiar daca sunt piese de muzeu ).
  • -6 (12 voturi)    
    base si butonu' (Vineri, 20 mai 2011, 12:05)

    marian [anonim]

    Ca de obicei Base se baga in seama degeaba. Romania, in aceasta afacere, e garsoniera unde SUA isi face treaba murdara. Cand si cum o face (SUA) nu e treaba noastra. Ursu' vrea garantii de la unchiul Sam nu de la matroana Base.
    • +3 (7 voturi)    
      cam asa sta treaba! (Vineri, 20 mai 2011, 13:28)

      dare_devil [utilizator] i-a raspuns lui marian

      daca nu se amplasa scutul la noi se putea construi in alta parte corect nu?
      -si atunci pozitia rusiei ar fi fost mai putin agresiva? nu cred
      -si daca se construia in alta tara nu eram noi oare garsoniera rusiei ??(prefer limba americana decat rusa) pt ca stationau la noi posibil...

      asa s-a amplasat la noi iar rusii trebuie sa stea la distanta. se simt iritati de toata treaba asta pt ca asa SUA are un varf de sulita exact in coasta RUSIEI!!
      • -2 (2 voturi)    
        Garsoniera (Vineri, 20 mai 2011, 18:26)

        marian [anonim] i-a raspuns lui dare_devil

        I-am deranjat pe basei. Dupa marele gest de vitejie al sefului, ei nu se asteptau. Ii intreb: de ce Romania trebuie sa fie o garsoniera (a americanilor sau a rusilor)? Oare nu am invatat ca noi trebuie sa fim puternici pentru a fi bagati in seama nu numai la treburile murdare?
  • +5 (9 voturi)    
    Scutul e o garantie o hartie cu rusii niciodata (Vineri, 20 mai 2011, 12:19)

    georgio [anonim]

    Imperiul Tarist Rus, URSS, Federatia Rusa a incalcat unilateral tratatele cu Romania sau Polonia de fiecare data cand au avut ocazia. Orice hartie semnata cu ceva politician rus si-a dovedit in ultima 100 de ani irelevanta. Scutul este binevenit si necesar tocmai datorita lipsei crase de credibilitate a establishment-ului politic de la Moskova.
    • -2 (2 voturi)    
      scutul apara cateva baze militare atat (Vineri, 20 mai 2011, 22:09)

      geo [anonim] i-a raspuns lui georgio

      Basescu a pus Romania pe lista de tinte a rachetelor nucleare ale Planetei.
      scutul a fost proiectat dupa cum arata initial sa apere instalatiile NATO si nu teritoriul Romaniei in intregime.
  • +1 (1 vot)    
    ilici (Vineri, 20 mai 2011, 15:34)

    Paleopterix [utilizator]

    Vi-l inchipuiti pe ilici iliescov facand asemenea afirmatii la adresa mentorilor lui kgb-isti? Daca e sa ii doresc ceva Romaniei, ar fi ca ciuma de psd in frunte cu ilici , nasase sau veninosul ala de ponta, sa nu mai ajunga in veci la putere.
    • -2 (2 voturi)    
      Basescu era mai mare pe vremea PCR (Vineri, 20 mai 2011, 22:12)

      geo [anonim] i-a raspuns lui Paleopterix

      decat Iliescu.
      cat despre declaratiile Presedintelui Basescu se vad bine nema Shenghen, nu vorbeste nimeni cu el la intalnirile oficiale , Romania e izolata ... dar cum le zie el Basescu,vinovat de genocidul pensiilor,salariior,al sistemului medical,al distrugerii invatamantului...
      lipsei de infrastructura...
      ma de ce frumos le zice el...da cum numara copiii lui de suflet 1 vot cat 5 cum talhareste dumnealui ziariste prin parcari ...ma da bine le zice...
  • -1 (3 voturi)    
    Nelamurire (Vineri, 20 mai 2011, 16:58)

    Vasile [anonim]

    Oare americanilor le place asa mult presedintele Basescu si din aceasta "dragoste" a rezultat amplasarea acestui scut, care, intre noi fie vorba, are si ceva dezavantaje, nu numai parti bune. Sa fie ei indragostiti de plaiurile astea mioritice, de conducatorii acestor meleaguri minunate sau de multe alte lucruri "extraordinare"? Stau si ma intreb carui fapt se datoreaza acest atasament al americanilor fata de romani?!!! Voi ce ziceti?
  • 0 (0 voturi)    
    Substrat (Vineri, 20 mai 2011, 18:45)

    Vizitiul [utilizator]

    Acum m-am prins de substratul acestei declaratii. Pai ganditi-va, in ce context nu vor atinnge rachetele teritoriul Romaniei?

    Raspuns: Daca teritoriul in cauza devine teritoriu rusesc.
    • +1 (1 vot)    
      da' ce... (Sâmbătă, 21 mai 2011, 17:07)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      ... tu asa ii stii pe rusi? Ca nu-si napastuiesc propriul teritoriu ?!
      Vrei sa-ti dau niste exemple de masacre ale propriului popor in Rusia?
  • -1 (1 vot)    
    referitor la subiect si nu numai ... (Duminică, 22 mai 2011, 1:38)

    Daniel [anonim]

    Toate comentariile pro-Basiste au plusuri la voturi si toate anti-Basiste au minusuri , pfff , ce site de "presa" sau mai bine zis ce cititori "selecti" opineaza aici :). Acum referitor la subiect : atata timp cat vor exista puteri nucleare (care sa nu aibe vreun acord politic, si chiar si asa) va exista un razboi rece , in momentul de fata americanii isi plaseaza nesimtit rachetele de interceptare intr-o manevra de intimidare similara cu cea din Cuba facuta de rusi (pentru cei avizati). Rusia se bucura de privilegiul cuvantului la nivel mondial , privilegiu de care nu o sa se mai bucure odata scutul instalat - asta e motivul pentru care au nevoie de garantii. Referitor la pozitia noastra in toate astea ... exact cum spunea un comentator mai sus - se poate inchide robinetul si atunci sa vedem cum ne incalzesc rachetele americane :)
    • 0 (0 voturi)    
      dar (Duminică, 22 mai 2011, 11:12)

      dar [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      dar ce select esti tu... sa te credem pe propriul cuvant ca esti competent? in materie de laudat, desigur. cu "lauda de sine" nu te pui.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri