Inalt oficial rus: Mai devreme sau mai tarziu, scutul american din Romania va antrena un raspuns din partea Rusiei

de Olga Popescu     HotNews.ro
Joi, 19 mai 2011, 17:13 Actualitate | Esenţial

Aflat in Transnistria, presedintele comisiei Dumei de stat pentru afaceri internationale, Konstantin Kosaciov, a declarat ca intentia Washingtonului de a face din Romania o platforma pentru desfasurarea sistemului american anti-racheta poate provoca o riposta militara din partea Rusiei, scrie agentia Regnum, citand Kommersant-Moldova.

"Mai devreme sau mai tarziu, acest lucru va antrena un raspuns din partea Rusiei, care nu va depinde insa de vointa politica, ci va fi un element justificat si previzibil de pura planificare militara", a spus oficialul rus.

El a explicat ca militarii au logica lor, "ei actioneaza intotdeauna in interesele apararii statului lor".

Kosiaciov si-a exprimat, in context, speranta, ca rachetele de interceptare care vor fi amplasate pe teritoriul Romaniei nu vor reprezenta, din punctul de vdere al arsenalului strategic al Rusiei, o amenintare.

La randul lor, oficialii transnistreni sunt nelinistiti de planurile SUA in Romania. Astfel, seful delegatiei tiraspolene la Comisia unica de control care coordoneaza misiunea de mentinere a pacii de pe Nistru, Oleg Beliakov, crede ca „apropierea unui element militar activ al NATO de granitele Moldovei indica faptul ca nu este exclusa o asimilare a fortelor armate ale Moldovei si Rusiei intr-un sistem strategic unic. Ceea ce poate complica situatia din Transnistria. Pentru noi de preferat ar fi sporirea prezentei militare ruse in regiune, dar acest lucru depinde de politicieni”, a subliniat Beliakov.​























7131 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Pai geopolitic (Joi, 19 mai 2011, 16:20)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Suntem mai aproape de imperiul rus, dar asta nu justifica isteria pe care o seamana, nah....daca citeste un oficial rus ceea ce scriu, sa se gandeasca, de ce am instala o baza sol sol sau sol aer daca ei au cateva sute de focoase nucleare si am deveni tinta pentru ele..
    • -10 (24 voturi)    
      nu eram noi tinta.. (Joi, 19 mai 2011, 18:21)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Noi santem prea mici dar asa vestul se asigura ca deseurile de cele mai multe ori extrem de toxice vor cadea departe de ei, adica la noi.
      • +6 (6 voturi)    
        deseuri (Joi, 19 mai 2011, 23:51)

        Robert [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Gogule probleme mai? Bateria de la Deveselu este impotriva rachetelor balistice. Balistice insemnand ca ele zboara in cam la 200 - 300 km inaltime, asta fiind si zona in care trebuie sa fie lovite de rachetele antibalistice. Asta inseamna ca deseurile nu cad pe Romania ci intra in orbita si se imprastie pe o zona foarte larga.
        • +5 (5 voturi)    
          ... (Vineri, 20 mai 2011, 10:02)

          dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui Robert

          asteptam cu interes urmatoare declaratie a lui basescu, sa ii mai puna inca o data cu botu' pe labe pe rusi, nu ca slugile pesediste sau mai nou useliste.
    • -5 (7 voturi)    
      Intentia pentru care au fost create dispozitivele (Vineri, 20 mai 2011, 0:13)

      Nu este de gluma [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Intentia se va materializa mai devreme sau mai tarziu ..candva...Doamne fereste.Ce se poate intampla, in caz de pericol cu linia ferata nationala? Se poate intrerupe legatura cu Timisoara?
    • +4 (4 voturi)    
      Santajul si etajul. (Vineri, 20 mai 2011, 7:18)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Pai cum mai santajeaza rusii (pt papica si dolarasi) Vestul si America daca sunt protejate de scut....
    • +4 (4 voturi)    
      oricum (Vineri, 20 mai 2011, 9:25)

      oricum [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      oricum, rusia a "raspuns" si fara scut. au uitat cotropirea statelor baltice, a basarabiei si bucovinei, imperialismul rosu din "uniunea republicilor socialiste sovietice"? ca sa nu mai spun de impartirea poloniei (de 3 ori) si masacrele de la katyn, de la kolyma, din "arhipelagul gulag"...

      nu le e scarba sa se pretinda oameni? niste lupi moralisti cu o morala fetida...
  • +24 (34 voturi)    
    URSS a supravietuit doar prin forta (Joi, 19 mai 2011, 16:34)

    Ion Ilici [anonim]

    Vor muri datorita impactului de la EST. Chinezii nu ii vor ierta niciodata ca le-au furat Siberia.
    Oricum o natiune care se afirma doar prin forta pumnului, nu are nici un viitor.
    Asa ca cocul mic, tavarascii.
    • 0 (0 voturi)    
      dar si Mongolia... (Vineri, 20 mai 2011, 14:45)

      ktalin [anonim] i-a raspuns lui Ion Ilici

      chinezii au in memorie Basarabia lor, care este Mongolia.
      Noi nu suntem foarte in tema cu asta, dar su mari resentimente.
      Kazahii, Turkmenii si alte popoare asiatice mongoloide sunt din ce in ce mai atasati de chinezi vs rusi.
      • 0 (0 voturi)    
        Gresit (Duminică, 22 mai 2011, 12:13)

        adamo [anonim] i-a raspuns lui ktalin

        Nu Mongolia, Siberia

        Rusia va plati nota de plata cand chinezii vor invada Siberia, pentru a o lua inapoi.

        Iar Rusii corupti pana la lacrimi, vor avea un stapan crud si nemilos.

        De aceea, este bine sa ne apropiem de chinezi
  • +15 (19 voturi)    
    extraordinar ... (Joi, 19 mai 2011, 16:48)

    GoPo [anonim]

    da, si?
  • +21 (23 voturi)    
    Vor Moldova... (Joi, 19 mai 2011, 16:51)

    Nenorocitii... [anonim]

    "o asimilare a fortelor armate ale Moldovei si Rusiei intr-un sistem strategic unic."

    Ne ameninta cu Moldova, nenorocitii... E singurul lucru care mai pot sa il faca...

    Dar nu conteaza, rabdarea e o virtute, o sa le trebuiasca vize sa vina in Romania din Schengen.

    George, tocmai de asta sunt turbati, ca nu au cu ce sa ne santajeze...
    a) cu gazele nu, ca la cat luam noi, e prea putin, doar 10% din necesar, ne-am descurca la o adica. b) cu marea Neagra nu, tocmai am luat o parte din platoul continental al marii, plus americanii la Kogalniceanu plus turcii NATO.
  • +27 (27 voturi)    
    rusi prosti.. (Joi, 19 mai 2011, 16:56)

    simi [anonim]

    mai inati ar trebui rusia sa-si rezolve problemele cre le au .. lumea moare de foame ... gardieni care obliga detinuti sa se mutileze pe corpuri pt a nu fi batuti.. politisti cirupti .. criminali chiar din frunte tari... rusi si ukraineni sunt cei mai spurcati oameni... nu trebuie bagati in seama de autoritatile romane... jos mafia rusa...
  • +24 (24 voturi)    
    Bau-baul Rusiei. (Joi, 19 mai 2011, 17:16)

    florin [anonim]

    Păi când era bază U.R.S.S. nu eram țintă? Țintă pentru ruși am fost din dintodeauna în cursul istoriei cu pagube economice și financiare deosebite care se văd și se simt și astăzi.Armata 14 Tranistria ce rol are? Același rol pentru care a fost creată ,de invadare(pentru ruși de apărare înaintată) sau de menținere a păcii(a cui pace?).
  • +37 (37 voturi)    
    Ce faceti bolsevicilor? Ne amenintati? (Joi, 19 mai 2011, 17:23)

    George [anonim]

    Observ ca in ultima vreme rusii ba ne santajeaza, ba ne ameninta... Au cumva impresia ca ne tremura fundul de frica? Se inseala amarnic. Ar fi mai bine pentru ei sa termine cu provocarile astea sistematice la adresa tarii noastre. Nu e deajuns ca au umplut Romania cu cozi de topor care le servesc interesele... Scarbele.
    • +18 (18 voturi)    
      buna dimineata, George! (Joi, 19 mai 2011, 16:29)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui George

      Acum te-ai trezit?
      Spui ca "in ultima vreme", dar asa este nu de azi, de ieri, ci de multe veacuri!
      Asta a fost dintotdeauna politica mega-statului din zona estica. Pe vremuri isi ziceau Hoarda de Aur, dar aveau aceleasi obiceiuri. Si nu numai pe noi ne amenintau!
      Mult inainte de Putin, Brejnev, Stalin sau de imperiul tzarist, aceeasi ciolveci atacau pe bizantini, care din aceasta cauza au pus la punct "focul grecesc", singura modalitate de impiedica navalirea lui Ivan peste ei ...
      • +19 (19 voturi)    
        ??? (Joi, 19 mai 2011, 18:18)

        George [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        Iti pare cumva ca dormeam si ca de-abia m-am trezit? Ti-am lasat cumva impresia ca n-as cunoaste istoria? Ca nu stiu cu cine avem de-a face mai la est? Esti in grava eroare Cristian. Observatia mea se refera la ultimele cateva luni de zile, de cand rusii pare ca au intrat in trepidatii nervoase privind scutul antiracheta ce urmeaza sa fie amplasat in Romania. Defapt pe ei ii ingrijoreaza faptul ca Romania isi intareste capacitatea de aparare. Lucru care mi se pare extrem de suspect. Rusii stiu prea bine ca acest scut este unul pur defensiv si nicidecum unul ofensiv. Isteria lor este total nejustificata. Si-au propus insa sa ne agreseze verbal, sa ne ameninte si sa ne santajeze dar toata aceasta ofensiva rusa ascunde alte motivatii. Sa ne aducem aminte ca mai ieri, Medvedev ii punea in garda pe ucrainieni ca e cazul sa se gandeasca bine ce vor sa aleaga: UE sau Rusia. Retorica ruseasca este una paguboasa pentru simplul motiv ca si-asa nu-si gasesc deloc simpatie in tarile pe care odinioara le-au tinut sub bocancul complexului militar sovietic. pierderea rolului de mare putere ii face pe rusi sa-si piarda orice umbra de ratiune si, la urma urmei, de diplomatie. Practic politica lor externa si genul asta de retorica agresiva tradeaza slabiciune. Impotenta. Rusia nu mai reprezinta nimic in plan militar si nici economic. Economic n-a reprezentat defapt niciodata mai nimic. In afara de resursele naturale de care benefiziaza rusii nu pot oferi nimic altceva la export. Rusia este dependenta de exportul de petrol, de gaze naturale si de arme. desi la capitolul armament putem constata, si nu sunt deloc povesti, au ajuns jalnici. Acum ce sa faca si ei? Ameninta si santajeaza. Problema lor e ca nu mai sperie cu adevarat pe nimeni. Influenta Rusiei este la cel mai de jos nivel iar mai sus de atat nici nu mai poate urca. Deci, rezumand, nu ma crede un naiv care de-abia s-a trezit dintr-un somn al ignorantei. cunosc istoria asa ca nu e nevoie sa mi-o povestesti pe scurt. Pricepi?
        • +8 (8 voturi)    
          nu zaietz (Joi, 19 mai 2011, 20:40)

          dserban [utilizator] i-a raspuns lui George

          [In afara de resursele naturale de care benefiziaza rusii nu pot oferi nimic altceva la export.]

          Aici te contrazic! Aveau niste lanterne si jocuri cu Nu zaietz pagadi ceva de speriat! :))
        • 0 (0 voturi)    
          scuze! (Sâmbătă, 21 mai 2011, 8:46)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui George

          Foarte bine ca stii Istoria, dar eroarea mea este scuzabila:
          - am vazut inceputul mesajulul "in ultima vreme, rusii "
          - sunt destui oameni care nu cunos sau NU VOR SA CUNOASCA Istoria, spun ca nu are nicio importanta ce a fost ieri, ce sa mai vorbim de 1989, de 1948 sau de Burebista, trecutul este mort, si nu conteaza decat viitor, adica magazinele de fitze,ultimul model de Ipad si gipanul ...

          O obsrrvatie: spui ca <<Retorica ruseasca este una paguboasa pentru simplul motiv ca si-asa nu-si gasesc deloc simpatie >> dar nu este asa, ruznacii nu au vrut nciodata sa trezeasca SIMPATIE, ei s-au bazat numai si numai pe frotza si amenintari!

          Nu stiu pe plan mondial daca Federatia rusa mai este sau nu o superputere, dar noi suntem oricum mult prea aproape de Imperiul de la rasarit, cadem in raza lor de actiune ...
      • +1 (3 voturi)    
        Noapte buna! (Joi, 19 mai 2011, 21:36)

        Socrates [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        Inainte sa dai lectii altora, poate ar fi frumos sa te documentezi:

        1. "Focul grecesc" a fost utilizat de bizantini mult inainte de aparitia "ciolovecilor". Substante incendiare au fos folosite inca din antichitate.
        Vezi:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_fire

        2. Hoarda de Aur erau tatari, nu rusi, si s-au razboit cu rusii cateva sute de ani.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Horde

        3. Fara invazia tatara(mongola) din 1241 noi am fi fost acum provincii ungare. Stiu ca suna mai frumos sa urli ca "vin tatarii!" dar asta e adevarul - doar dupa invazia tatara a Ungariei si pacificarea stepelor de catre mongoli s-au putut forma principatele romanesti.

        4. Rusii nu au avut nici un razboi cu bizantinii. Pana la caderea Constantinopolelui in 1453, Rusia era o tara mica, dezbinata si aflata sub influenta Lituaniei si a tatarilor.
    • -10 (14 voturi)    
      malc (Joi, 19 mai 2011, 16:30)

      sovieta [anonim] i-a raspuns lui George

      a fi curajos nu inseamna a nu iti fie frica. de regula prostii sunt primii care mor neinfricati.

      rusia se apropie incet incet de o relatie normala, ferma dar civilizata cu restul lumii.

      e pacat ca un astfel de sistem sa forteze ursul sa devina agresiv.

      este insa o ocazie majora pentru urmatoarea etapa in relatia rusia-lume: cooperarea militara.
    • +13 (23 voturi)    
      . (Joi, 19 mai 2011, 16:55)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui George

      Corect. Prin amenintarile astea nu castiga nimic. Mai mult, face ca o mare parte din populatia din Romania - si nu numai - nu numai sa accepte acest scut, ci chiar sa-l doreasca din pricina unui rival instabil la Est de noi. Eu acceptam scutul, acum chiar il doresc. Si nu as vrea 24 de rachete, ci as vrea 80-100 pentru a ne putea apara cat mai bine de aceasta tara care pe zi ce trece arata tot mai plictisitoare in amenintarile ei.
      Ma tot gandesc, poate ar trebui sa le raspundem cu aceeasi moneda. O mica amenintare ca initiem un program nuclear militar. Stiu si rusii ca in cel mult 1 an de zile Romania are capacitatea de a face primul test nuclear militar. Cum se "apara" ei cu amenintari ne putem apara si noi, nu? Doar nu suntem fiii ploii!
      • -4 (14 voturi)    
        Naiv... (Joi, 19 mai 2011, 18:54)

        mimo [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        Esti naiv ... ca multi altii...

        Scutul nu e pentru apararea Romaniei. Ci pentru apararea SUA si a bazelor sale in Vest (UK, Germania, Italia).

        In afara de asta ai un pic dreptate - Romania ar trebui rapid sa devina o putere economica si mai ales militara in zona. Cel putin la nivelul Poloniei...

        Dar...
        • -1 (3 voturi)    
          . (Joi, 19 mai 2011, 20:43)

          radukku [utilizator] i-a raspuns lui mimo

          Acum au baze si in Est, chiar mult mai importante strategic decat cele din Vest.
          • +1 (3 voturi)    
            . (Vineri, 20 mai 2011, 10:58)

            mimo [utilizator] i-a raspuns lui radukku

            Da, care? Ar trebui sa ai grije ce ineptii emiti...

            M Kogalniceanu nu e baza permanenta - are o valoare ca escala spre Orientul Mijlociu. Atit.

            Se pare ca vor instaura una perrmanenta in Polonia. Dar Polonia e mult mai avansata ca Romania din pdv economic si militar.

            Nu exista nici o decizie ferma de a stabili baze permanente in Romania.

            Iar toata discuti despre bazele din Ro e inutila - ceea ce am zis mai sus nu se schimba.

            Scutul nu e acolo pentru apararea Romanei - observ ca nici media nu e clara de acest lucru, iar politicienilor le convine confuzia...
            • 0 (0 voturi)    
              imi pare rau! (Duminică, 22 mai 2011, 6:27)

              Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui mimo

              Nu stiu ce decizii geopolitice vor lua marile puteri, dar cu certitudine afirmatia din final este adevarata : "Scutul nu e acolo pentru apararea Romanei " !
              Sigur ca da, din punct de vedere tehnic, chiar la un nivel elementar, trebuie sa fie clar lucrul asta - scutul apara, cu o eficienta necunoscuta, ce se afla in SPATELE sa, nu are cum sa protejeze chiar zona unde este instalat. Pe de alta parte, orice ataca impotriva bazei de la Deveselu ar semnala clar americanilor ca noua URSS se pregateste de atac general, asa ca ar pierde efectul de surpriza. Dar pe noi nu prea ne-ar mai consola asta ...
      • -1 (3 voturi)    
        primul test nuclear (Joi, 19 mai 2011, 23:53)

        nickescool [anonim] i-a raspuns lui radukku

        Primul test nuclear ,da,corect ,dar mai intai sa bata un vant prielnic sa se poata vedea testul de fumul de la motoarele CRUCIsatorului Marasesti.Mare ti e gradina ta Doamne!
      • -1 (3 voturi)    
        test nuclear romanesc (Vineri, 20 mai 2011, 11:01)

        lord sith [anonim] i-a raspuns lui radukku

        ciudat cat de stupid puteti gandi. romanistan nu are bani sa cumpere cateva avioane f-16 reconditionate si ar avea bani pt inarmare nucleara. fregatele noastre[tot vechituri cumparate le second hand] nu sunt armate[am vazut un tabel comparativ armele de pe fregatele noastre si cele de pe fregatele NATO,e jale ce e acolo!]si dumneata vb de inarmarea nucleara a romaniei....ca sa ai armata tare trebuie sa ai economie tare. de unde bani??mai ganditi si voi inainte sa deschideti gura.
    • -10 (22 voturi)    
      Usurel (Joi, 19 mai 2011, 17:49)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui George

      Usurel cu spumele :-) Politicianul ala a exprimat o opinie, n-a dat cu parul. Inca. Pe de alta parte insa, Rusia ramane o putere militara care nu poate fi neglijata. Ceva mai multa prudenta, ceva mai multe garantii din partea americanilor erau de dorit, dar cu asa conducatori ...
      Si nu va speriati, daca vor sa ne faca rau, nu e obligatoriu sa mai recurga la forta militara. S-au modernizat si ei. Metodele economice ustura mai rau ... O sa vedem la iarna ce se va intampla. Pana atunci, e vara si e bine :-)
      • +19 (21 voturi)    
        "Spume"? (Joi, 19 mai 2011, 18:33)

        George [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Uite care e problema, cate se poate de scurt. Romania este o tara suverana. Da? Care face parte dintr-o alianta militara (NATO) si una economico-politica (UE). Pricepi? Romania are dreptul sa-si apere teritoriul iar pentru asta are dreptul sa-si amplaseze pe teritoriul sau un sistem de rachete pur defensiv. Asa cum dealtfel se va si intampla. Da? Asa cum si Rusia are amplasate pe teritoriul sau astfel de sisteme de aparare, asa si noi avem dreptul asta. Iti reamintesc ca rusii au si sisteme de rachete exclusiv ofensive. Noi de ce n-am avea dreptul sa ne simtim amenintati de acestea? Da? Pe mine nu ma inspaimanta faptul ca Rusia "ramane o mare putere militara"... Asa cum te inspaimanta si observ ca te impresioneaza pana la tremurat pe tine. Matale ce ne propui? Sa ne lasam calcati in picioare de bocancul rusesc, asa cum s-a intamplat in mai toata istoria noastra? Doar pentru ca Rusia "ramane o mare putere militara"? Care "putere militara" amice? Ca Rusia nu mai sperie pe nimeni. Rusia este doar o caricatura a ceea ce era candva prin anii 60-70. Revenind ... Politicianul ala nu are dreptul sa exprime opinii care sa sune a amenintari si santaj la adresa Romaniei. Si punct. Intelegi asta? Observ ca esti tare ingaduitor cu retorica "politicianului" rus, ceea ce nu mi se pare deloc in regula. Opinii rusinoase si injositoare de tipul asta am mai auzit eu... De genul sa stam las cu capul la cutie ca daca nu o facem rusii ne calca in picioare. Nu-mi pare deloc in regula modul in care gandesti domnule Adrian. Nu te supara dar ai mentalitate de sclav. Sti cumva matale ce garantii ne-au oferit americanii? Faptul ca facem parte din NATO e o garnatie domnule Adrian. Daca nu stiai asta. Exista un tratat in care se spune negru pe alb ce se intampla daca am fi atacati. Da? Pana una alta n-ai decat sa pleci capul matale daca rusii iti spun sa faci asta. Eu n-o voi face. Pricepi?
        • -4 (6 voturi)    
          bun, si? (Vineri, 20 mai 2011, 1:28)

          Lae [anonim] i-a raspuns lui George

          Ce te face sa mergi pe ideea ca musai Rusia ar vrea sa "atace" pe cineva (si mai ales pe noi) o data ce chiar tu spui ca nu e o "mare putere militara" si nici economica? Crezi ca ii mananca undeva si n-au in cap decat razboaie? Si daca ar ataca, ce anume ar face cu noi? Sa se lege la cap cu o tara saraca si cu un popor sucit? Avea dreptate acela dinainte care zicea de "spume". Mai george, tu esti sigur ca nu esti Base, jucandu-se din plictiseala de-a-n soldateii in vreo cursa lunga de tot unde n-are cu ce altceva mai bun sa se distreze?
        • -1 (1 vot)    
          Te aprinzi cam repede (Vineri, 20 mai 2011, 10:29)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui George

          Tu ai in cap doar razboaie ... militare, uitand ca exista si alte metode mai subtile de a ataca o tara : alea economice. Daca-si pun mintea cu noi, ne aduc in genunchi fara sa traga nici macar un glont. Nu doar Rusia e in situatia asta, sa-i zicem privilegiata, ci si SUA si China, cred.
          Cat despre rusi, spun ca-i o mare putere militara chiar si pentru simplul fapt ca-s multi. Prosti, prosti, dar multi.
          Mentalitatea mea nu e de "sclav", ci a unuia care e constient de vecinii sai. Decat sa ne pricopsim cu niste baze militare ale americanilor, mai bine ne alegeam cu mai multe fabrici si in general cu afaceri de-ale lor aici, cat mai multe. Asa ar avea interes real sa apere teritoriul asta. In situatia de fata insa, suntem carne de tun daca Doamne fereste, se intampla ceva rau.
      • +18 (18 voturi)    
        Care "usurel"? (Joi, 19 mai 2011, 18:36)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Imi pare mie sau tu cumva ne propui sa tinem capul aplecat asa cum esti tu obisnuit s-o faci ori de cate ori se rastesc rusii la noi? Tie nu ti se pare revoltator si umilitor ca politicianul ala sa ne ameninte explicit? Inseamna ca ai o problema omule. Una de lipsa de patrotism.
      • +11 (11 voturi)    
        Rusii sa nu uite. (Joi, 19 mai 2011, 20:47)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Fara americani si englezi,rusii vorbeau acum germana si japoneza.Rusii sunt infantili daca isi inchipuie ca pot lupta singuri impotriva tuturor.Asa a vrut si Hitler si uite ce a iesit.Din varii motive,rusii nu vor reusi sa realizeze nici cat a realizat Hitler.Nu cu amenintari,rusii vor reusi sa aiva o relatie normala cu tarile lumii.Parca si-o cauta cu lumanarea.La ora actuala rusii nu stau prea bine nici economic,nici militar,nici politic,nici in plan intern,nici in plan extern.Se comporta ca niste bezmetici beti,la o petrecere.
      • +4 (4 voturi)    
        Hai, ma !... (Joi, 19 mai 2011, 21:13)

        Marse [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        "A exprimat o opinie, n-a dat cu parul ..."

        Ce-ar fi daca vre-un birocarat de pe la Casa lLba ar exprima si el o opinie de genul:

        "Rusia e o petrada patetica, nici n-avem nevoie sa miscam un deget; doar la un clipit din ochi de-al Presedintelui cum ca e voie, chinezii vor invada Siberia cea plina de resurse ..."


        Tot asa, la gluma, ar considera Putin ca e declaratia ?...
  • +24 (26 voturi)    
    Scutul si Romania (Joi, 19 mai 2011, 17:30)

    judex [anonim]

    1) Romania a inceput conteze in jocurile internationale cu miza mare (Nabucco, scutul, Moldova si strategia dunareana fiind cele mai importante). Acest lucru face ca si miza alegerilor din 2012 sa depaseasca cadrul intern.
    2) Sper ca "inaltul oficial rus" sa fi vorbit doar pentru sine si sa fie dat afara din diplomatie. Scutul nefiind indreptat acum impotriva Rusiei, orice actiune a Rusiei impotriva Ro sau a scutului (fie aceasta directa, sau lansata prin intermediul cozilor de topor din Ro sau al aliatilor Rusiei asiatici / europeni) va fi privita ca un act ostil al Rusiei impotriva NATO si UE si va duce la includerea Rusiei printre inamicii potentiali vizati de scut.
  • -12 (22 voturi)    
    am vrut americani, au venit americanii (Joi, 19 mai 2011, 17:30)

    FAQ Romania [utilizator]

    Americanii nu sunt prosti, nici rusi nu sunt tampiti sa nu vada rostul acestui "scut". Prosti suntem noi ca il avem pe teritoriul tarii. Sper sa nu se ajunga la raspunsul Rusiei si sa vedem cat de mult le va fi pasat americanilor de "ospitalitatea noastra". Stie cineva o tara pe planeta asta care a beneficiat de vizita americanilor?
    • +5 (13 voturi)    
      "Uitarea" (Joi, 19 mai 2011, 17:07)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui FAQ Romania

      Da, cam toate.
      Dar de fapt si tu stii marile economii ale lumii si influentele americane. Doar te prefaci ca le-ai uitat.
      • -3 (3 voturi)    
        Ma faci sa rad (Vineri, 20 mai 2011, 2:05)

        FAQ Romania [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Cam toate? Intoarcete la manele copile si lasa part-time-ul de postac pdl-ist. Una este sa ai relatie de la egal la egal cu Rusia si alta este sa-i calci pe coada. Daca nu esti "anti-rus" nu inseamna ca esti pro-rus asta nu inteleg spalatii pe creier, care pun botul la toate ineptiile basesciene.
        Locul nostru este in UE. Noi trebuie sa fim parteneri ai proiectelor UE, nu sa fim sagetile americanilor. Prezenta lor aici costa foarte mult tara asta si inca nici nu am inceput sa platim cu adevarat. Tara nu are nimic de castigat din asta, doar un grup de cateva zeci de persoane. SI pentru economiile la care visezi tu, daca nu te deranjeaza un documentar: http://www.youtube.com/watch?v=rpbWNUGUBNo - asta ramane dupa USA, asta ramane dupa FMI. Contra-exemple nu exista. Inainte sa faci scandal uita-te de cine este produs si cine a mai lucrat la materialul asta. Nu, nu sunt bolsevicii.
    • +2 (2 voturi)    
      ?!?!? (Vineri, 20 mai 2011, 9:39)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui FAQ Romania

      Corea de Sud...

      RFG

      vrei sa mai continui?..sau sau era mai bine in RDG?

      Iar in Coreea de Nord curge lapte si miere...

      intre rusi si americani decizia este de o simplitate evidenta...
  • +24 (24 voturi)    
    "Dumei" rusesti (Joi, 19 mai 2011, 17:31)

    stefan [anonim]

    Aici este vorba de o nostalgie la care unii mai suspina. Sa fie oare vorba de rusia in care soldatii sunt hraniti cu mancare de caine sau in care spionii vand informatii secrete pe o sticla de vodca? In momentul in care faci asemenea afirmatii trebuie macar sa ai o sustinere (economica). Situatia Rusiei este exact noul tip de LADA, porneste la a 5-a cheie, arata ca dracu si cand vrei sa inchizi un portbagaj iti trebuie un lacat. Astept aderarea Ukrainei la nato, dupa care ne vor mai lasa in pace bolsevicii cu declaratiile lor.
  • +15 (15 voturi)    
    sau? (Joi, 19 mai 2011, 17:46)

    sau [anonim]

    Sau vor sa isi justifice astfel o viitoare invazie a Moldovei?
    Vezi: "apropierea unui element militar activ al NATO de granitele Moldovei indica faptul ca nu este exclusa o asimilare a fortelor armate ale Moldovei si Rusiei intr-un sistem strategic unic".

    Adica Moldova n-are nimic de zis la treaba asta? De ce cica "parteneriat" Ruso-moldovenesc si nu NATO-Moldova? Asta din urma ar fi macar chiar parteneriat, cu mai multe avantaje pt Moldova. Celalalt ar fi un mic 'urss"............:(
    • +19 (19 voturi)    
      Rabdare si tutun (Joi, 19 mai 2011, 17:18)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui sau

      Moldova nu este decisa. Fratii nostri nu stiu ce vor. Rusia isi urmareste inteligent interesele prin aceasta afirmatie. Moldova si Romania, chiar daca nu se sperie, isi mai pun niste intrebari. Declaratia ruseasca a lucrat.

      Romania si restul lumii au facut tot ceea ce s-a putut pentru a scoate Moldova de sub influenta falimentara a Rusiei. Restul depinde de fratii nostri moldoveni. Cind se vor "coace" la minte, or sa culeaga roadele.
  • +18 (20 voturi)    
    Tovarischi Konstantin Kosaciov (Joi, 19 mai 2011, 17:50)

    yellowdog [utilizator]

    Nu trebie sa va otzaratzi asa, mai aveti 1 anisor rabdare, ajunge USL-ul la putere si va da Romania pe gratis. 22 milioane de sclavi abia asteapta talpa ruseasca pe grumaz...
    • -1 (3 voturi)    
      Tovarischi Konstantin Kosaciov (Vineri, 20 mai 2011, 9:13)

      Terente [anonim] i-a raspuns lui yellowdog

      1. Ce sa mai dea USL-ul? N-a facut-o tandri gasca cacanie!
      2. Esti "smecher" prost gramada; cu rusa e simplu, dar nu pentre alde tine!
  • +19 (19 voturi)    
    cata nesimtire ... (Joi, 19 mai 2011, 17:50)

    ion [anonim]

    adica face declaratii din statul "fantoma" transnistria ? .. adica baza vastra militara ? adica voi ati instalat acolo o armata si inca mai faceti reprosuri altei tari care face parte dintr-o bloc militar si poate sa faca cam ce vrea pe teritoriul ei, sunteti culmea !! pana la urma e adevarat ca nu se tem rusii de Romania, dar mai uita ca face parte din Nato, ceea ce complica complet lucrurile. Oricum multa bafta in dezlipit rugina de pe tancuri !!!
  • +26 (28 voturi)    
    asa sunt rusii (Joi, 19 mai 2011, 17:50)

    acer [anonim]

    cel mai tampit popor din lume...nu bat la usa,nu cer voie,fura tot ce ai,iti omoara copiii,iti siluiesc femeia si la sfarsit isi fac nevoile in mijlocul sufrageriei...din cauza asta este bine ca avem prieteni americani si europeni desi nici ei nu sunt perfecti
    • -12 (16 voturi)    
      oare vorbesti de romani? (Joi, 19 mai 2011, 18:32)

      bula [anonim] i-a raspuns lui acer

      noi sintem mai rai....iar prosti....cu gramada...
      • +7 (9 voturi)    
        bula (Joi, 19 mai 2011, 18:10)

        acer [anonim] i-a raspuns lui bula

        daca asta este parerea ta despre tine.... ce sa spun decat ca te-ai referit numai la tine sau la anturajul tau...e bine pt tine sa tii aproape de ei ca sa nu-i dezamagesti
      • +6 (10 voturi)    
        "Noi"? (Joi, 19 mai 2011, 18:38)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui bula

        Care "noi"? Ca tu in mod cert nu esti roman. Chiar nu ti-e rusine?
    • 0 (0 voturi)    
      nu, nu sunt tampiti! (Duminică, 22 mai 2011, 6:35)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui acer

      In primul rand, nu sunt prosti: rusii au avut excelenti matematicieni si sahisti.
      Apoi, nu faca asata din prostie, ci PENTU CA POT.
      Fostul imperiu sovietic se intindea pe mai mult de 180 de grade longitudine, si chiar actuala federatie Rusa este o tara super-gigantica. De aia isi permit sa sa nu bata la usa si sa nu ceara voie cand navalesc peste tine!
      Ramane perfect valabil bancul pe care il stiam de mult:
      - cu cine se invecineaza federatia Rusa?
      - cu cine vrea ea!
  • +20 (20 voturi)    
    Granitele Rusiei (Joi, 19 mai 2011, 17:52)

    Andradda [utilizator]

    Toata lumea cunoaste granitele oficiale ale Rusiei insa se pare ca Rusia vrea mereu si o granita "virtuala" sa-i spunem asa.
    Nu le-ajung granitele oficiale ei mai vor ca in afara acelor granite sa mai existe inca o granita extinsa cu sute si chiar mii de km, unde sa nu calce picior de american sau european.

    Rusii astia cred ca sunt cat se poate de nemultumiti ca nu mai exista razboiul rece.
    Prin incetarea acelei perioade de instabilitate, Rusii si-au pierdut si un mare potential de santaj direct la adresa tuturor celor care chipurile ar fi uneltit impotriva Kremlinului.
    Si de aceea , se pare ca faca tot posibilul si cauta orice pretext sa arate lumii ca ei sunt cei mai cei...si ca nimeni pe planeta asta nu poate sa miste fara acordul lor.
    E drept ca nici americanii nu-s mai "cuminti" dar parca totusi sunt mai rezervati si mai deschisi la discutii.
  • +20 (20 voturi)    
    Gargara ieftina (Joi, 19 mai 2011, 17:59)

    Doc [anonim]

    mentita sa impresioneze anumite segmente al populatiei si politicului.

    Stabilirea scutului in Romania a fost acceptata de mult timp de catre rusi (initial s-a dorit amplasarea scutului in Polonia dar la insistentel rusilor Obama a decis sa il puna in Romania)

    Deci Rusia stia de la bun inceput unde va fi amplasat scutul. Gargara asta ieftina si de doi lei sa si-o tina bolsevicii acestia pentru ei.

    Prea m-am saturat sa le tot dam (noi, europenii, americanii) explicatii acestor alcoolici agresivi cu tendinte imperialiste ramasi inca in Evul Mediu.
    • +6 (6 voturi)    
      S-ar putea sa ai dreptate. (Joi, 19 mai 2011, 20:57)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Doc

      Rusii sa sondeze scena politica romaneasca.Sa vada ce reactie are populatia la semenea declaratii,pentru a-si instrui oamenii lor din Romania cu ce mesaj sa vina in alegeri.Normal ca oamenii lor sunt preponderent in USL(Uniunea Slugilor lui Lenin).
  • -3 (9 voturi)    
    iar (Joi, 19 mai 2011, 19:02)

    gica [anonim]

    iar ne-am pus fundul la bataie si se desfasoara aici forte si razboaie care nu-s ale noastre.
    creiere bolnave hotarasc cursa inarmarilor
    • +5 (5 voturi)    
      mda (Joi, 19 mai 2011, 20:52)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui gica

      Va fi razboiul nostru dupa ce anexeaza si moldova noastra? Orice tara care se respecta trebuie sa fie activa pe scena geopoliticii, sa faca tot posibilul sa asigure securitatea cetatenilor sai. Tine pacifismul pentru tine, asta nu e o poltica viabila la nivel de tara.
  • +8 (8 voturi)    
    Eh, rusii vor sa aibe accces la (Joi, 19 mai 2011, 20:48)

    Dan [anonim]

    tehnologia militara americana. Acesta este singurul motiv pentru care fac atata scandal si pt care vor ei atat de tare un sistem comun. Ei vor sa fie inclusi in sistemul NATO. Dar uita ca nu au nici un drept. Ei nu sunt o tara NATO. Dar nu inteleg de ce sunt atat de obsedati de tehnologie militara rusii astia. Oricum au focoase nucleare cat sa distruga lumea. Ce le mai trebuie? Ei se para ca daca nu stiu ca sunt mai avansati militar decat americanii, nu se simt sanatosi. Zau ca sunt chiar penibili cu obsesia lor fata de arme si de armata. Populatia le moare de foame dar ei doar chef de scandal si de arme au. Un popor de betivi, de puturosi si de talhari.
    • +2 (2 voturi)    
      A durat ceva, dar a vsosit si Analiza Exacta! (Vineri, 20 mai 2011, 7:22)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Bravo Dane!
      • +1 (1 vot)    
        Eu spun doar adevarul (Vineri, 20 mai 2011, 15:27)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

        Eu spun doar adevarul. Sincer sa fiu, ma asteptam sa-mi raspunda verun rusofil spalat pe ceier, dar ma bucur sa vad ca mai exista si oameni cu mintea limpede in Romania.
    • +3 (3 voturi)    
      sunt (Vineri, 20 mai 2011, 9:24)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Problema cu armele nucleare pe care le tot flutura rusii eu cred ca au mari probleme de functionalitate. Daca ar fi sa le lanseze am o vaga impresie ca explodeaza in hangarele de lansare si de aici disperarea lor de a coopera cu nato, le e cam frica de chinezi si de cei pe care iau cam fu...t decenii de-a randul. Au pierdut cel mai mare contract cu MIG-35 pt. ca nu l-au adus la stadiul de functionare.
      • 0 (0 voturi)    
        Da, adevarul este ca armata rusa (Vineri, 20 mai 2011, 15:36)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Geo

        advarul este ca armata rusa se afla intr-o stare destul de proasta. Multa coruptie si multe abuzuri.Dar nu stiu ce sa spun de rachetele lor. Parerea mea e ca, fiind niste obsedati de arme, au avut grija de ele totusi. Nu la acest capitol sunt ei in urma, ci la capitolul aparare anti-racheta. America a facut progrese uriase fata de Rusia in apararea anti-racheta, rusii nu au prea investit in domeniul acesta. Iar acum vor sa recupereze, dar ei vor sa recupereze prin santaj si amenintari. Rusii astia chiar ca sunt niste jeguri. Pe vremea cand Bush vroia sa instaleze aia 10 interceptori mai puternici in Polonia, chiar Putin le-a propus americanilor sa-i instaleze mai la sud, dand ca exemplu Romania. Iar acum fac scandalul pe care-l fac si vin cu tot felul de amenintari. E clar ca vor doar sa aibe acces la tehnologia americana prntru ca nu suporta sa stie ca americanii ar fi mai avansati ca ei intr-un domeniu militar. Iar americanii, normal ca nu sunt dispusi sa faca acest schimb cu ei. Vom vedea ce se va intampla. Sa vedem de ce este in stare mintea imbibata in vodka a rusilor.
  • +7 (7 voturi)    
    Hai, ca-i bine...! (Joi, 19 mai 2011, 21:01)

    Rescatorul [anonim]

    Mai avem sa mai intram si in spatiul Schengen si s-a terminat cu sperantele rusilor de a ne mai ingloba in CSI. Nici macar USL nu mai poate face nimic. Ma uit la cine sare de obicei repede in favoarea rusilor: Iliescu, Nastase, Vozganian si, foarte ciudat (chiar daca mai subtil), Titus Corlatean. Evident, mai sunt si altii. Incet-incet ii vom vedea pe toti.
  • -5 (5 voturi)    
    gafa de proportii.. (Joi, 19 mai 2011, 21:09)

    val [anonim]

    ... a pres. T Basescu: vorbind , la emisiunea PRIM PLAN -TVR 1, de reactia pres Medvedev, a spus "Vom trata cu CONDESCENDENTA de rigoare, pentru presedintele Medvedev, aceasta afirmatie". Dl TB nu stie ca CONDESCENDENTA are si sensul de (Peior.) Aer de superioritate, infatuare, semeție. – Din fr. condescendance. Va urla media!! :)
    Pe de alta parte, lipsa de cultura si educatia precara face ca multi moldovalahi sa se considere parte a unui "neam" superior (apud Nae Ionescu, M Vulcanescu etc.), care are misiunea divina de a curata lumea de rusi, unguri si alti vecini nemernici, care ameninta nevinovatul, ortodoxul si neintainatul popor din Gradina Maicii Domnului. Si, evident, asigurand si paza Europei civilizate in fata invaziilor barbare (rusii, normal), ca dintotdeauna. Mai, parca suntem copii de la scolile ajutatorare.
    Chiar nu va dati seama de ridicol?? :((
  • +11 (11 voturi)    
    Rusia si transnistria ameninta Romania! (Joi, 19 mai 2011, 21:11)

    Costin1968 [utilizator]

    Un raposat general rus (Lebed) al armatei a 14-a din Transnistria a spus ca in 3 ore ajunge la Bucuresti.De acord , Rusia este o putere militara si in trei ore, armata 14, cu voluntari transnistreni cu tot, ar ajunge la Bucuresti.DAR NU SE VOR MAI INTOARCE NICIODATA LA SANUL(CU VODCHI) AL MAICII RUSII...
    • 0 (0 voturi)    
      imi aduc aminte! (Duminică, 22 mai 2011, 6:41)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      Sigur ca retin declaratia generalului Lebedev (nu stiam ca a murit), poreclit "mancatorul de romani" pentru ce facuse in Transnistria. La vremea respectiva, faceam haz de necaz |sa creada el ca ajunge in 3 ore, pe drumurile noastre cu gropi, transportoarele si tancurile grele se vor impotmoli, sau macar vor merga f. greu!"
  • +6 (6 voturi)    
    ok, o sa intrati cu armata in Romania, si? (Joi, 19 mai 2011, 21:51)

    Vali. [anonim]

    da, ruscanilor, o s-o faceti, stiu asta.... dar va dati seama ce urmeaza dupa, nu? urmeaza o mare capaceala a rusiei cu toata gama de arme, de la est la vest si de la nord la sud .. ce? imperiile nu dispar? alcoolici imputiti!
  • -2 (2 voturi)    
    Cavaleria grea ajunge greu aici (Joi, 19 mai 2011, 22:43)

    Petru Moldovan [utilizator]

    Magarii aia de austrieci au intrat in UE dar nu in NATO, asa ca tancurile americanilor trebuie in principiu sa faca un ocol Germania-Cehia-Slovacia-Ungaria-Romania (atentie cai ferate varza). Tot drumul poate lua pana la 3 zile dupa care le-o trag rusilor, dar pana atunci macar aia de prin Moldova si de prin Maramures nu o sa o duca prea bine. Si asta presupunand ca cei din Ucraina devin 100% leguma si rusii se plimba pe la ei ca acasa.

    Pana la urma cred ca e vorba de chestii electorale rusesti, ca nu au baietii curajul sa-si foloseasca muschii, poate ce mult sa ii incoarde ca mai inainte in Razboiul Rece unde s-au tot amenintat 50 de ani dar nu au facut in final nimic...
  • +4 (4 voturi)    
    tari ruşii (Vineri, 20 mai 2011, 2:52)

    ampersand [utilizator]

    Tocmai ce-am citit într-un articol al Reuters că soldaţi ruşi au primit "de sus" mâncare de câini:

    Whistleblower says Russian troops fed dog food:
    http://www.reuters.com/article/2011/05/19/us-russia-troops-dogfood-idUSTRE74I4TH20110519
    • -1 (1 vot)    
      pai... (Vineri, 20 mai 2011, 9:44)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      tot zicea marinelu'...exporturi exporturi!...asta este o oportunitate imensa! Domnu' Doctoru'....ai auzit ?! Exporta comunitarii!!!
  • +1 (1 vot)    
    Mai devreme sau mai tarziu (Vineri, 20 mai 2011, 8:22)

    Adi din Maadi [anonim]

    Mai devreme sau mai tarziu problema transnistriei va antrena un raspuns din partea Romaniei
  • +2 (2 voturi)    
    Rusia (Vineri, 20 mai 2011, 11:26)

    Sandu [anonim]

    Acesta este un ,,zgomotos'' ,cu alte cuvinte ne-a adresat o declaratie de razboi voalata,sunt inacceptabile asemenea declaratii intre doua state.
  • 0 (0 voturi)    
    planurile rusilor (Vineri, 20 mai 2011, 11:51)

    zic si io [anonim]

    http://www.eutimes.net/2011/05/russia-unveils-plans-for-invincible-icbm/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+TheEuropeanUnionTimes+%28The+European+Union+Times%29


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version