Seful RATB cere municipalitatii majorarea pretului unei calatorii la 1,8 lei

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 18 mai 2011, 15:41 Actualitate | Esenţial

Regia Autonoma de Transport Bucuresti solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti "din doua in doua saptamani" majorarea pretului unei calatorii, existand inca din 2010 o solicitare privind cresterea pretului la 1,80 lei/calatorie, a declarat directorul general al RATB, Adrian Crit, potrivit Mediafax.

Pretul unei calatorii cu RATB este in prezent de 1,30 lei si nu a mai fost majorat din februarie 2008.

"Din doua in doua saptamani fac solicitari la municipalitate pentru cresterea tarifelor si argumentez de fiecare data aceasta crestere", a declarat Crit dupa o conferinta de presa.

El a explicat ca pretul combustibilului a crescut cu circa 25% in ultimul an, ca circa 500 de vehicule marca Mercedes au iesit din garantie, ceea ce inseamna costuri de exploatare mai mari, si ca este necesar sa existe in fiecare an un buget pentru reinnoirea parcului.

Intrebat ce sanse exista pentru majorarea pretului unei calatorii in acest an, seful RATB a raspuns ca "este destul de greu in acest an, dar din pacate daca in 2011 nu se intampla nimic, la anul o sa fie si mai greu".

El a precizat ca in Bucuresti exista zilnic in circulatie 850 de autobuze, 350 tramvaie si 195 de trolebuze, acoperind cererea.

"Aceasta este nevoia din momentul de fata si cred ca observati ca s-a redus parcul pentru ca aceasta este cererea in momentul de fata. Ne adaptam cererii pentru ca dorim sa nu avem costuri inutile. Gradul de incarcare la ora de varf nu depaseste circa 50 de persoane/vechicul, in conditiile in care capacitatea maxima este de 100 de persoane", a continuat Crit.

Intrebat ce costuri vor suporta clientii RATB dupa eliminarea biletelor, in urmatoarele zile, Crit a raspuns ca o persoana are la dispozitie mai multe modalitati de plata.

"Exista posibilitatea achizitiei unui card nominal de la un centru de vanzare online si incarcarea acestuia cu minim 15 lei sau cu un abonament, ceea ce inseamna ca persoanele nu trebuie sa achite costul suportului de card. Daca un client alege cardul nenominal trebuie sa achite costul suportului de card, de 3,70 lei daca acel card este de tip activ sau de 1,60 lei daca alega varianta unui card multiplu, care nu poate fi reincarcat. Apoi mai exista cardul emis impreuna cu BCR", a explicat seful RATB.

El a precizat ca RATB vrea sa lanseze cat mai repede posibil carduri speciale pentru pensionari, care beneficiaza de tarife preferentiale, pentru a avea o mai buna evidenta a celor care le utilizeaza.

Crit a sustinut ca nivelul fraudei pentru calatoriile cu RATB este in jur de 30%, iar sistemul de validare electronica va da posibilitatea de monitorizare a numarului de calatori.

El a mentionat ca RATB incaseaza lunar circa 20 de milioane de lei plus TVA, in conditiile in care exista zilnic aproximativ 2 milioane de calatori, dintre care circa 1,3 milioane de persoane au carduri active pentru plata calatoriei.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1086 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Exploatare autobuze (Miercuri, 18 mai 2011, 15:25)

    petru.pintea [utilizator]

    Daca va uitati la autobuzele noi Mercedes care circula prin oras veti observa ca multe dintre ele circula cu atentionare de revizie pe bord. Exploatarea acestor autobuze in conditii nerecomandate de producator (fara schimb de ulei, filtre la timp) microreaza viata acestora si implicit eficienta in exploatare. Asta poate duce la cresterea costurilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Pai da... (Miercuri, 18 mai 2011, 15:58)

    crs [anonim]

    Oricum nu aveam bani prea multi in buzunar...Acum o sa circul fara bilet sau pe jos... Da' de ce nu au taiat din salariile nesimtite ale directorilor ? Adica primesc o gramada de bani de la PMB , de ce nu le ajung banii? Cum gestioneaza ei banii? Se duc cumva in alta parte? Un fond creat cumva pentru un anumit ministru?
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca numai la bucuresti.. (Miercuri, 18 mai 2011, 21:04)

      hash [anonim] i-a raspuns lui crs

      tarifele ratb si taxele de parcare sunt atat de mici.
  • +2 (2 voturi)    
    da (Miercuri, 18 mai 2011, 16:03)

    I [utilizator]

    nu mai bine pune sefu niste automate de bilete?
  • +3 (3 voturi)    
    @crit (Miercuri, 18 mai 2011, 16:08)

    anonimul venetian [anonim]

    1.ar trebui revizuite traseele si adaptate la nevoi cu masini mai putine....si poate de urmarit cate din vehicule merg cu 10% plin intre orele de varf....
    2.din vehiculele iesite din garantie ia o parte si da-le buy back...cauta sa ai tot timpul garantie la masinile pe care le folosesti...te cosat mai putin leasingul decat intretinerea la masini vechi...interesul este sa le tii in miscare cu costuri cat mai mici de intretinere banuiesc
    3.cauta sa ai o pondere mai mare pe electric decat pe carburant...
    4.tine o parte din tramvaie in depou ..scoate-le doar la ore de varf(adica dimineata si seara)...
    5.ai consumuri mari la carburant si din cauza traficului ...daca nu presezi in directia schimbarii legii nu se va intampla nimic....unde e banda aia numai pentru transport public local pe arterele principale?
    6.daca inca mai subventionezi transporturi gratuite pe RATB e cazul sa te gandesti de doua ori....nu vorbesc despre pensionari si copii...atentie!
    7.daca ai stocuri de milioane de maturi si papuci prin depozite scapa repede de ele...eu unul nu te-as crede ca nu ai resurse daca ai stocuri mari de ani de zile...
    ce zici...mai ai nevoie de ridicarea tarifului la calatorii sau urmeaza sa faci o reducere?
    :)
  • +2 (4 voturi)    
    ratb e serviciu public, nu societate comerciala (Miercuri, 18 mai 2011, 16:29)

    adele [anonim]

    ratb nu este o societate comerciala privata care are menirea sa faca profit, ci un serviciu public, platit din banii bucurestenilor. prin urmare, la limita, daca toti bucurestenii ar folosi transportul in comun, atunci nimeni nu ar trebui sa plateasca nimic pe bilet, pentru ca a platit deja o data, atunci cand si-a platit taxele locale. cum insa nu toata lumea merge cu ratb, se plateste acest bilet de calatorie care nu reprezinta altceva decat o taxa pe care bucurestenii care merg cu ratb o platesc celor care nu folosesc acest serviciu public (returnandu-le practic o parte din taxele platite de acestea). prin urmare, dl crit nu trebuie sa se planga ca nu isi „scoate banii” pentru ca nu a investit domnia sa nici un ban. mai mult, noi bucurestenii investim in ratb (inclusiv in directorul sau) si am vrea sa primim un serviciu public ieftin si modern. transportul public ar trebui sa reprezinte prioritatea nr.1 intr-un oras pentru ca daca am avea un serviciu de calitate, el ar fi folosit de mai multi cetateni si acest lucru ar ajuta si la decongestionarea traficului si la diminuarea poluarii. asadar, subventia pentru ratb ar trebui marita (chiar si in detrimentul constructiei de poduri si autostrazi suspendate, de care beneficiaza doar posesorii de masini care insa nu platesc „bilete” pentru a returna banii celor care nu au), preturile biletelor scazute, controalele pentru depistarea fraudelor indesite. altfel spus, calatoria cu ratb trebuie incurajata. cu preturi prohibitive, nu rezolvam nimic
    • 0 (0 voturi)    
      Hmmmm (Miercuri, 18 mai 2011, 15:34)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui adele

      Eu am crezut mereu ca e companie pt transport de lux :)
    • 0 (0 voturi)    
      zau? (Miercuri, 18 mai 2011, 16:27)

      Zomby [anonim] i-a raspuns lui adele

      serviciu public NU bun public.
      de ce nu ii pun la plata pe pensionari?
      in ce capitala merg pensionari gratis? asta in masura in care ei toata ziua sunt in ratb, sa plateasca macar 50%, cum platesc elevii.
  • 0 (0 voturi)    
    Plata bilete plastic (Miercuri, 18 mai 2011, 16:43)

    gigel [anonim]

    Dupa ce a pus taxa pe biletul de plastic (o mare magarie), acum mai majoreaza si calatoria...
  • 0 (0 voturi)    
    gaura neagra (Miercuri, 18 mai 2011, 17:26)

    ghinda ioana [anonim]

    Nu ii mai satura pe PDL-istii din fruntea RATB subventiile grase date de CGMB ...acum isi doresc sa mareasca si pretul biletelor. HOTILOR!
  • 0 (0 voturi)    
    Sutalasuta taxatori (Miercuri, 18 mai 2011, 17:36)

    fishcod [anonim]

    ... Asta e viitorul, mijlocul de locomotie nu pleaca pina ce ultimul zburator nu a platit taxa. Fara sa am vreo statistica cred ca mai putin de juma din calatori platesc taxa. Toti acei care vand bilete ar trebuii urcati in tren pt control incasare... Toata stima domnu Oprescu ... Hai sa furam daca nu putem inventa... Sau.. Stai.. Chiar exista la un moment dat acest sistem si la noi...
  • 0 (0 voturi)    
    adio subventie, hello majorare (Miercuri, 18 mai 2011, 18:02)

    vladimir [anonim]

    gata? au si terminat banii primiti cadou de la primaria capitalei prin intermediul "prietenilor" din CGMB? pai in cazul asta decat sa ne gandim la eficientizarea acestei companii mai bine alegem varianta usoara si cu efecte vizibile imediat. Din pacate toata aceasta "eficientizare", care o sa existe doar la nivel teoretic, o sa o achitam ca de obicei tot noi cetatenii


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă