UPDATE: Marko Bela: Eliminarea predarii Istoriei si Geografiei in limbile minoritatilor ar putea arunca in aer coalitia/ PDL: Legea lui Giurgiu nu va trece la Senat

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 17 mai 2011, 19:33 Actualitate | Esenţial

Marko Bela
Foto: AGERPRES
"Sustinerea unei initiative ca a domnului Giurgiu ar putea sa arunce in aer coalitia, va spun sincer". Declaratia a fost facuta de vicepremierul Marko Bela, care a precizat pentru Mediafax ca "faptul ca a trecut o astfel de initiativa demagogica si ultranationalista prin Camera Deputatilor in mod tacit dovedeste insa defectiunile coalitiei, si anume ca nu reusim sa avem majoritate nici pentru adoptarea unei legi, nici pentru respingerea unor proiecte proaste".

"Este o problema extrem de sensibila pentru noi, dar nu am cunostinta ca majoritatea guvernamentala sau cineva din majoritate ar sustine aceasta initiativa. Putem ridica problema daca apare o suspiciune ca lucrurile nu sunt in ordine, dar in afara de ideile extrem de proaste ale domnului Giurgiu eu nu am cunostinta ca in coalitie ar exista probleme in legatura cu istoria sau geografia", a continuat Marko Bela.

Fostul presedinte UDMR a precizat ca stie, in baza unei discutii cu premierul, ca seful Guvernului se delimiteaza de initiativele si proiectele lui Mircia Giurgiu, care zilnic propune "cate o prostie" in Camera Deputatilor.

Update: Vicepresedintele PDL Sever Voinescu a declarat, marti, ca a existat o disfunctiune la nivelul grupurilor deputatilor coalitiei la adoptarea tacita a abrogarii a studierii Istoriei si Geografiei in limba materna, mentionand ca PDL este convins ca aceasta lege nu va trece de Senat., potrivit Mediafax.

Voinescu a precizat că, din punctul de vedere al PDL, acest proiect de lege al deputatului Mircia Giurgiu, care nu mai este membru PDL, este "nefericită şi cu totul neavenită". El a spus că deputaţii PDL din Comisia de învăţământ au votat pentru un raport de respingere a acestei iniţiative legislative, iar proiectul a ajuns în această formă în plen.

Reactia vine dupa ce Camera Deputatilor a adoptat, marti, tacit, propunerea legislativa a deputatului Mircia Giurgiu potrivit careia se elimina din legea educatiei prevederea privind obligativitatea predarii Istoriei si Geografiei in limbile minoritatilor nationale. Initiativa legislativa a fost adoptata tacit deoarece termenul stabilit pentru dezbatere si vot final, 1 mai 2011, a fost depasit. Camera Deputatilor este primul for sesizat cu acest proiect, Senatul fiind camera decizionala.

In expunerea de motive care insoteste propunerea legislativa, initiatorul Mircia Giurgiu sustine ca, "in conditiile in care exista unitati de invatamant particulare in limba minoritatilor nationale, nu vedem sensul ca in scolile de stat Istoria si Geografia sa fie predate in limba materna a popoarelor conlocuitoare, mai ales ca acestea au posibilitatea de a studia in limba materna". In cadrul dezbaterilor din Parlament, deputatul PDL Mircia Giurgiu a declarat ca nu are nimic "cu nicio minoritate nationala". "O sa fiu de acord cu predarea istoriei si geografiei in limba maghiara atunci cand si romanii care traiesc in Ungaria vor invata in limba romana", a sustinut acesta.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4040 vizualizari

  • +7 (45 voturi)    
    e Romania (Marţi, 17 mai 2011, 18:30)

    ady [anonim]

    se vb si se scrie in romaneste..daca nu va place plecati in Ungaria...
    • -2 (16 voturi)    
      suntem cetateani european... (Marţi, 17 mai 2011, 22:30)

      _Dexter [anonim] i-a raspuns lui ady

      sa gandim si sa ne comportam ca atare.
      pai si cum vrei tu sa-si pastreze identitatea nationala daca nu macar invatand-usi numele inaintasilor si a locului unde traieste pe limba lui?!

      invers,
      tie ti-ar conveni ca despre Stefan cel Mare copii tai sa invete ca fiind Nagy Pista ?!!
      • +4 (12 voturi)    
        Ai fost pe aici prin Europa??? (Miercuri, 18 mai 2011, 9:11)

        Zak [anonim] i-a raspuns lui _Dexter

        Ai fost vreodata pe aici prin Europa sau scrii din Eu RO pa?

        Domnul Bela este singurul ultranationalist si gasca lui UDMR pentru ca condamna generatiile tinere de maghiari si secui sa NU cunoasca limba tarii in care traiesc in speranta ca astfel ii vor putea manipula mai usor , candva, in directia independentei.

        NU ESTE VORBA DE "ISTORIE" SAU DE "GEOGRAFIE", CI DE FAPTUL CA AU ELIMINAT PE BUNA DREPTATE LIMBA OFICIALA A STATULUI DIN INVATAMANTUL PENTRU MINORITATI!

        Cine merge in scolile din Harghita si Covasna va realiza ca acei scolari sunt, din punctul de vedere al cunoasterii limbii "de circulatie" in Romania, analfabeti. Ma intreb daca va scoate domnul Marko miliarde de euro pentru investitii pentru aceasta zona din buzunar pentru a face cat de cat o economie locala care sa-i tina pe toti acesti viitori cautatori de locuri de munca ocupati in intreprinderi "maghiare".
        • -2 (10 voturi)    
          deci ! (Miercuri, 18 mai 2011, 11:08)

          bingo [anonim] i-a raspuns lui Zak

          ori/ori.
          daca nu vor gazi locuri de munca, ori pleaca in alta parte, ori, invata romaneste.
          daca pleaca in alta parte a lumii, atunci tre' ca voi, romanii verzi, sa va bucurati :-)
          iar daca, pana la urma, tot invata romaneste, care'i problema ?!
          • +3 (3 voturi)    
            Esti la fel de verde (Miercuri, 18 mai 2011, 15:41)

            Zak [anonim] i-a raspuns lui bingo

            Esti la fel de verde ca verdele pe care-l vezi in jurul tau.

            Eu cred ca ar fi cazul sa depasim retorica nationala si sa vedem ca e in interesul majoritatii sa proteje minoritatile si sa ca e in interesul minoritatilor sa nu se autoexcluda din societatea majoritara in care traieste.

            Altfel ajungem la "solutiile" indicate de tine, cu siguranta...e numai o chestie de timp pana nu vor mai ramane decat bosorogi in Harghita si Covasna, alegatori fideli ai UDMR!
            • -2 (2 voturi)    
              si mata crezi ca, (Miercuri, 18 mai 2011, 18:28)

              bingo bingo verde verde [anonim] i-a raspuns lui Zak

              daca'i fortam sa invete istoria in limba romana ii vom tine in tzara...
              pai, ieri se dadu in stiri ca fac coada la pasapoartele de america..
              are vreo legatura cu limba romana ?
              se vorbea de ungurii din ro, voivodina si slovacia..

              apropo, ce crezi c'a vrut zmaily ala sa zica ?
    • -4 (10 voturi)    
      sezi bland, roman verde ! (Miercuri, 18 mai 2011, 9:31)

      panfilica fara frica [anonim] i-a raspuns lui ady

      ungurii, din viata publica, vorbesc romaneste mai corect decat marea majoritate a romanilor din acelasi spatiu public.
      ei invata ca la carte. voi invatati romaneste pe ulite si la scara blocului.
      nu e niciun necaz sa invete geografia si istoria tzarii in limba lor.
      sunt doua avantaje in asta: inteleg mai bine, dau mai multa atentie ,cand invata in limba materna, si simt pe limba lor, mai aproape de sufletul lor, ca sunt cetateni ai acestei tzari.
      manualele sunt aceleasi, aprobate de ministerul invatamantului din ro.
      hai sa fim seriosi.
      • +6 (12 voturi)    
        limba materna (Miercuri, 18 mai 2011, 9:36)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui panfilica fara frica

        Nu cred prietene ca in Germania de exemplu, turcii de acolo au cerut sa invete limba materna in scolile germane.Asa incat discutia e lipsita de sens.Dar, din pacate aceasta coalitie e facuta pe interese.Astept majorarea pragului electoral pentru partide undeva la 10%.
        • 0 (2 voturi)    
          . (Miercuri, 18 mai 2011, 16:43)

          yoyo [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Turcii sunt imigranti in Germania, habarnistule.
          • -1 (1 vot)    
            am incercat si io (Miercuri, 18 mai 2011, 18:30)

            panfil [anonim] i-a raspuns lui yoyo

            de doua ori sa'i explic.
            si asta, si mai multe...
            dar, comentariul s'a pierdut pe apa..miercurei.
            asta e. scriem, cu speranta ca apare.:-0
  • -2 (22 voturi)    
    Stai linistit nene hunule...se vegheaza... (Marţi, 17 mai 2011, 18:32)

    Cristian [anonim]

    Pt voi...
    Pt ca unii bolnavi de putere se agata de orice....
    • +1 (1 vot)    
      Update pt minusaci... (Miercuri, 18 mai 2011, 22:20)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Ce v-am zis?
  • +7 (35 voturi)    
    Incepe ! (Marţi, 17 mai 2011, 18:34)

    danielush [anonim]

    Probleme, Marko??!! Ce nu va convine?
  • -3 (27 voturi)    
    maghiara la scoala in Romania? (Marţi, 17 mai 2011, 18:45)

    UNU [anonim]

    limba straina... atat!!
    unde se mai invata in limba minoritatii materii de baza... ce suntem in tara lu papura voda... suntem intara lui ponta si antenescu!!
    • 0 (4 voturi)    
      repetam pana la tampire??? (Miercuri, 18 mai 2011, 12:22)

      canadian-batran [anonim] i-a raspuns lui UNU

      toata dezbaterea, inclusiv postari de mai jos, au avut loc acum 20 de ani la tentativa de separare a Quebec. Acelasi argumente, aceleasi rautati gratuite, aceleasi invective. Ce-ar fi sa le cititi inainte de a posta? AZI, mai toti copii din Quebec cu educatie formala sunt bilingvi functionali. Separatismul lingvistic nu a dus nicaieri si l-au abandonat chiar ei.
  • +18 (36 voturi)    
    ... (Marţi, 17 mai 2011, 19:09)

    alice [anonim]

    Ce face Marko Bela suna a santaj: daca nu obtin chestia asta, imi iau jucariile si plec. Si mai am o nedumerire: daca pana acum se studiau materiile astea in romana si in judetul Harghita inca sunt oameni care nu stiu romaneste, ce o sa intample cand or sa studieze si materiile astea in maghiara? Marko Bela si-a fixat drept scop politic o aberatie care ii dovedeste varsta inaintata si faptul ca e rupt de vremurile actuale. Mai degraba il intelegeam daca voia sa obtina ca maghiarii sa studieze in engleza. Parerea mea.
    • -1 (13 voturi)    
      e negociere (Marţi, 17 mai 2011, 23:28)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui alice

      Se numeşte negociere, nu santaj. Santaj ar fi dacă te-ar ameninţa că îţi omoară copii sau alte asemenea. Aici însă este o negociere în toată puterea cuvântului, vreţi să colaborăm, astea sunt condiţiile, asta oferim şi asta cerem.

      Pe mine altceva mă îngrijorează. Cu românii cum facem ca să înveţe româneşte? Uitaţi-vă în jurul vostru, este plin de agramaţi, semianalfabeţi, vorbitori de guţărească. Mi se pare cel puţin hilar să obligi ungurii să ducă mai departe limba română. Lasă-i domne să înveţe în ce limbă vor, chiar nu contează asta. Şi să încercăm să facem ceva cu ţiganii, care refuză să înveţe indiferent de limbă. Nu ştiu de ce întotdeauna refuzăm să vedem adevăratele probleme, ne încăpăţânăm să "rezolvăm" probleme imaginare şi apoi ne mirăm că suntem văzuţi ca fiind ţiganii europei...
      • -2 (8 voturi)    
        bine punctat (Miercuri, 18 mai 2011, 8:37)

        sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        desi in mare parte tind sa spun ca traiesc in Romania si e normal sa stie limba romana, totusi ai punctat foarte bine ambele probleme, si cea cu santajul, dar mai ales cea legata de analfabetii nostri......
    • 0 (6 voturi)    
      parerea ta! (Miercuri, 18 mai 2011, 9:03)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui alice

      Parerea ta, care este perfect logica, e si parerea mea: da, as fi inteles abandonarea limbii romane in favoarea unei cu circulatie internationala. Sau macar circulatie MAI LARGA decat limba romana, de exemplu rusa!
      Politica lor este aberanta, afirm asa nu din punct de vedere nationalist-sovin, ci strict logic, functional.
      Numai ca parerea noastra nu conteaza!
      Si este ingrijorator ca NU e vorba de o singura persoana, Marko, ce ar putea fi depasit, nebun, rupt de realitate, etc, ci de milioane de votanti UDMR, care considera ca este BINE ca ai lor copii sa invete o limba ce nu este vorbita decat de 8 milioane de oameni!
  • -1 (13 voturi)    
    Compromis: (Marţi, 17 mai 2011, 19:40)

    zit [anonim]

    In locul lor, lasati-le matematica, fizica si chimia (oare cum se spune Pitagora, Einstein si Berzelius in maghiara ?) ...
    • +5 (9 voturi)    
      probleme de identitate (Marţi, 17 mai 2011, 21:13)

      ochelari de cal [anonim] i-a raspuns lui zit

      Nu-mi vine sa cred ca nu stii ca acele materii se predau deja in limba maghara.
    • -5 (15 voturi)    
      Iorga (Marţi, 17 mai 2011, 21:23)

      Iorga [anonim] i-a raspuns lui zit

      :)) Mara geniu te crezi, si doar un mic penibil esti. Da, chiar e cazul ca TOATE subiectele sa fie predate in limba materna a fiecaruia.

      Sa ca sa-ti raspund la intrebarea ta "geniala": oare cum se spune Pitagora, Einstein si Berzelius in maghiara ? Uite: Pitagórász, Einsteni, Berzéliusz.
      • +2 (6 voturi)    
        MARI ROMANI IN VIATA. Astazi Iorga (Marţi, 17 mai 2011, 22:25)

        kolo [anonim] i-a raspuns lui Iorga

        Dupa aceeasi metoda ca Pitagorescu, Einsteinoiu si Berzeliusecu? Va auziti slab, maestre Iorghescu
      • -3 (3 voturi)    
        pitagora (Miercuri, 18 mai 2011, 9:42)

        Bez [anonim] i-a raspuns lui Iorga

        Vezi că Pitagora e doar românizarea numelui Πυθαγόρας (în caz că nu știai, Pitagora nu era român).

        Vezi că fiecare limbă își transcrie numele străine în funcție de fonetica și grafia proprie.
      • 0 (0 voturi)    
        Amice, (Joi, 19 mai 2011, 12:12)

        zit [anonim] i-a raspuns lui Iorga

        Chiar nu ma intereseaza cum se spune in maghiara (sau "maghara", cum scrie ala cu calu', de mai sus)... Si nici "mara" geniu nu sint... Iata exemplele unei bune invataturi pe care o primiti in limbile materne : nici sa scrieti corect nu stiti ... Ideea era ca nici macar nu va dati sema ca schimbarea unor denumiri, evenimente si alte chestii, in numele "pastrarii identitatii " nu face altceva decit sa va marginalizeze si sa va ingrdeasca in zone cu populatie de etnie majoritar maghiara ! Si, mai tragic, nu va dati seama ca voi doar slujiti intereselor altora pe care-i doare fix undeva de voi... Nu cred ca a trai in Timisoara poate fi altfel decit a trai in acelasi oras cu denumire in maghiara ... Si nu cred, asa cum am mai spus pe-aici, ca in Romania v-ar fi impiedicat cineva sa va pastrati traditiile mostenite din mosi-stramosi, fie unguri, fie romani ... Cind vei vrea sa te angajezi pe vreun post in alta zona decit Transilvania si nu vei lua examenul, sa nu te miri si sa nu tipi ca e xenofobie cind vei fi respins ca habar nu ai cine a fost Stefan cel Mare (era ipotetic) ... Si intr-o tara straina, cind te afli, CA TURIST, macar din respect, inveti numele oraselor si a citorva aspecte din istorie, in limba tarii respective (sau in una de circulatie internationala). Daramite cind esti CETATEAN al unei tari ... Problema e ca numai voi, si in Romania, aveti mult mai multe drepturi decit oricare alte etnii in alte tari, dar nu va ajunge ! Oricum, luati-va gindul, o data pentru totdeauna, ca veti obtine Ardealul ! Nu veti obtine altceva, probabil, decit pierderea, incet, incet a ceea ce ati obtinut !
  • +5 (25 voturi)    
    Bineinteles, (Marţi, 17 mai 2011, 19:43)

    Tony [anonim]

    Imediat sar in sus ungurii cei "civilizati", si incep santajul....care-i problema in magiara e alta geografie?
    • -2 (12 voturi)    
      nu (Marţi, 17 mai 2011, 20:14)

      anamaria [anonim] i-a raspuns lui Tony

      e alta istorie, nu alta geografie, asta vor ei
  • +2 (20 voturi)    
    asa..asa (Marţi, 17 mai 2011, 19:46)

    gica [anonim]

    Asa ! Simtiti ca se scufunda corabia si va pregatiti sa o luati pe urmatoarea. Pai..de 20 de ani v-a cam iesit , de ce nu v-ar mai iesi odata. Doar va bazati ca Romanii nu-s in stare sa faca un guven !
    S-ar putea sa aveti dreptate.

    rog publicarea acestui adevar deranjant.
  • +9 (25 voturi)    
    Marko Bela e un dobitoc (Marţi, 17 mai 2011, 19:49)

    mda [anonim]

    "o problema sensibila" o laie - e o problema sensibila pentru toti imbuibatii de politicieni, care ii "reprezinta" pe maghiari cam tot asa cum ne reprezinta ai nostri pe noi toti.

    toate jocurile penibile ale UDMR nu aduc decat marginalizare ungurilor sau secuilor. problemele reale ale acestora sunt lasate deoparte pentru ca politicienii au gasit cu ce sa se harjoneasca.
    felul in care se invata astazi limba romana in clasele maghiare este handicapant pentru elevi - in mod normal cam 50% dintre ore ar trebui facute in limba romana pentru ca elevii de limba maghiara sa poata deprinde limba romana la fel ca si colegii lor. in al doilea rand, pentru a nu perpetua prejudecatile dintre cele doua etnii, ar trebui incurajat amestecul elevilor, fluiditatea claselor si activitatile inter-clase, grupuri etc.

    sunt profesoara si am vazut cum, anul trecut, clasele de maghiara, desi compuse din elevi relativ buni, au avut un dezavantaj serios la bac. cum spunea si profesoara lor de romana - sunt bine intentionati, dar singura ocazie cu care vorbesc romana o reprezinta cele cateva ore din timpul scolii. termina liceul vorbind romana cel mult ca pe o limba straina bine stapanita.
    poate ca in momentul in care-ti cauti un loc de munca in ardeal e un dezavantaj ca nu stii germana, uneori maghiara, dar sunt cateva joburi care cer asta, in timp ce romana e ceruta de majoritatea...

    daca materiile s-ar preda prin rotatie in maghiara si romana in anii de studiu, ungurii sau secuii n-ar mai avea probleme cu a traduce termeni dintr-o limba in alta. iar unui copil care oricum vorbeste maghiara acasa ii vor fi suficiente orele de literatura maghiara si jumatate dintre materii predate in limba materna pentru a-si forma o identitate etnica solida si pentru a stapani cultura stramosilor sai.

    evident, nu trebuie neglijat aspectul socializarii si al bunei colaborari dintre etnii - un invatamant separatist nu poate aduce nimic bun.
    • +11 (17 voturi)    
      p.s. (Marţi, 17 mai 2011, 20:08)

      mda [anonim] i-a raspuns lui mda

      e elocvent cazul absolventilor de invatamant in limba straina - fie maghiara sau germana - incapabili sa numeasca in limba romana concepte din matematica, fizica etc. ce folos ca au facut limba si literatura romana in limba romana, sau istoria si geografia, daca ei nu se pot descurca in romana?

      nu fratiorilor, TOATE materiile (afara, evident, de limba si literatura maghiara sau romana sau, unde-i cazul, de religie) trebuie predate alternativ in romana si maghiara. sunt 8 ani in scoala generala si inca 4 in liceu asa ca e timp sa faci prin rotatie materiile in maghiara si romana. n-ai ce face cu profesorii maghiari? nu cred ca pe elevii romani ii va deranja sa aiba si profesori maghiari, chiar daca acestia au un usor accent sau nu vorbesc chiar la perfectie romana.
      • -3 (3 voturi)    
        limba maghiara (Miercuri, 18 mai 2011, 10:25)

        rob [anonim] i-a raspuns lui mda

        Acum cativa ani, cautam cursuri de limba maghiara...nu am gasit, in schimb era mai la indemana chineza si japoneza. Probabil nu este rentabil un astfel de curs din cauza ideiilor preconcepute si a xenofobiei. Chiar aveam nevoie de limba asta pt dezvoltare profesionala.
    • +2 (4 voturi)    
      concluzie irelevanta! (Miercuri, 18 mai 2011, 9:16)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui mda

      Analiza e corecta, ai perfecta dreptate cu " nu aduc decat marginalizare ungurilor sau secuilor. problemele reale ale acestora sunt lasate deoparte"

      Darconcluzia este nu gresita, ci irelevanta: lasa-l in pace pe Marko!
      Concluzia ce se desprinde de aici este ca SI EI SUNT ROMANI!
      Da, asa cum noi, romanii get-beget, de 21 de ani alegem si realegem pe aceiasi politicieni corupti, care ne fura, la fel procedeaza si ungurii din Romania, care isi voteaza pe aceiasi lideri ce NU LE VOR BINELE, nu le reprezinta cu adevarat interesele.
      Pot sa inteleg - nu sa aprob! - pe localnicul din Harghita care, atunci cand ii cer un pahar cu apa, isi aminteste de Imperiu si imi refuza cererea cu faimosul "Nem tudom!".
      Dar nu pot sa ii intelga atunci cand NU VOR SA STIE nici engelza, nici romana, ci doar limba lor, de criculatie foarte restransa ...
      • 0 (0 voturi)    
        enclavizarea lingvistica a ungurilor si a secuilor (Joi, 19 mai 2011, 8:04)

        misy [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        ...In tara in care CUCUL canta pe ..romaneste,nu vad de ce.... sa le fie maghiarilor ,ingradit dreptul de a-l asculta!
  • +8 (28 voturi)    
    Numai atat? (Marţi, 17 mai 2011, 20:02)

    Inna [anonim]

    Pai sa invete si limba romana in .. limba maghiara! Of, of, of !! Pai daca si in SUA fiecare minoritate ar fi cerut aceleasi enormitati ca pe la noi, ce s-ar fi intamplat ? Turnul Babel nu ar mai fi fost o legenda!
    Nu chiar, este asa de greu, sau .. insultator, ca un cetatean roman , fie el si de alta nationalitate sa invete, macar la scoala , notiuni de geografie si istorie nationala, in limba oficiala? Pot sa faca in 2 limbi daca vor, sa-si umple programa scolara cu dubluri, insa nici chiar asa cu pretentii aberante. Poate cine stie, vor sa elaboreze si propria biografie scolara, cu istoria si geografia vazuta din perspectiva proprie!
    • +3 (13 voturi)    
      sssst (Marţi, 17 mai 2011, 20:11)

      mda [anonim] i-a raspuns lui Inna

      nu le dati idei, ca cine stie, poate chiar se apuca si voteaza predarea in dublu. iar amaratii aia de copii n-au nici o vina ca un frustrat de politician n-are altceva mai bun de facut decat sa le nenoroceasca lor existenta.

      am spus mai sus: problema maghiarilor e lipsa de integrare si de oportunitati de lucru, socializare, studii, iar udmr-ul o tine langa cu insuficienta orelor in limba maghiara...
    • -2 (4 voturi)    
      in california (Miercuri, 18 mai 2011, 7:09)

      a [anonim] i-a raspuns lui Inna

      in scurt timp daca nu stii spaniola vei fi considerat minoritate. la fel si in miami etc.

      hasta la vista baby
    • 0 (4 voturi)    
      minoritati in sua (Miercuri, 18 mai 2011, 9:45)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Inna

      sua este un melting pot. minoritatile, unde sunt masive, au facilitati in scoala. in texas sunt scoli cu anumte materii predate in spaniola, de profesori bilingvi.
      in sua, statul nu dirijeaza scolile. scolile sunt ale comunitatilor locale, care hotarasc. scolile, pentru a fi recunoscute, trebuie sa aiba o curicula impusa, restul programei, limba, sunt hotarate de comunitate.
      ma refer la scoli publice. pe langa astea, sunt cele private, care sunt in ce limba vrea scoala. dar tot asa, trebuie sa respecte curicula impusa de stat. nu federala. scolile, atat cele publice, cat si cele private, au independenta politica.
      invatamantul, cultura, sanatatea, politia, sunt subordonate local. si comunitatile locale sunt implicate serios in controlul acestora. sunt banii lor.

      invatatul in limba materna este mai temeinic, mai putin superficial. atat timp cat invata aceiasi istorie si geografie, nu vad care e problema. scolile sunt in ro, se pot controla.
  • +7 (25 voturi)    
    Asa da. (Marţi, 17 mai 2011, 20:08)

    haiducul [anonim]

    In ce tara din lumea asta in scolile de stat se preda in limba oricarei minoritati.
    Cat despre iesirea UDMR de la guvernare nici nu se pune problema...nu lasa ei ciolanul.
    • -4 (12 voturi)    
      in multe tari (Marţi, 17 mai 2011, 22:48)

      zalan [anonim] i-a raspuns lui haiducul

      uite haiducule: Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Finlanda, Polonia, Letonia, Estonia, Slovacia, Croatia, Slovenia...si ai dreptate, probabil nu sunt din "lumea asta", a noastra, mai orientala si mai "conservatoare".
      • +3 (5 voturi)    
        E numai spune!!! (Marţi, 17 mai 2011, 23:06)

        haiducul [anonim] i-a raspuns lui zalan

        Uite ca nu am stiut sunt plecat de 26 de ani am trait si muncit in patru tari din Europa si nu am descoperit asta,
  • 0 (28 voturi)    
    Facem ce vrem in tara noastra (Marţi, 17 mai 2011, 20:10)

    Gheo Baci [anonim]

    unguri astia au cam mult tupeu in tara noastra, nu le place sa se duca in ungaria, doar cu buletinul.....
  • -6 (18 voturi)    
    doamne ajuta (Marţi, 17 mai 2011, 20:11)

    sellerman [utilizator]

    sa sara in aer coalitia cu tot cu membrii ei ....... sa se faca pulbere ............ hai ca usor usor incep sa si-o ia pedeleii in freza, poate scapam de ei mai repede ............
  • +4 (18 voturi)    
    Furtuna intr-un pahar cu apa (Marţi, 17 mai 2011, 20:12)

    Gutza [anonim]

    Senatul este for decizional. Si daca totusi trece si de senat legea trebuie promulgata de presedintele BASESCU. Asa ca.... USL-ul mai are de asteptat, multi ani, poate secole!
  • +11 (19 voturi)    
    Da si? Ce faceti? (Marţi, 17 mai 2011, 20:21)

    Andradda [utilizator]

    O sa fugiti la USL cu speranta ca aia va vor aproba doleantele?
    Pai fugiti, ce mai stati pe ganduri?
    Voi ati dormit in Parlament iar acum tot PDL e de vina?
  • +13 (15 voturi)    
    Si altfel spus (Marţi, 17 mai 2011, 20:33)

    Andradda [utilizator]

    Chiar, ce-o sa faca ungurii?
    O sa paraseasca coalitia pt ca in PDL exista 10 sau 20 de deputati care nu sunt de acord cu legea respectiva?

    Si o sa plece la UDMR, unde toti cei 200 de deputati si senatori s-au pronuntat impotriva legii?
    Care e logica?

    UDMR va ramane la santaj, pana in ultimul moment, sperand ca vor obtine pe ultima suta de metri legea respectiva.
    Daca vor pleca, vor pleca doar cu o luna inainte de alegeri, in functie de cum se prezinta sondajele.
    Acum, in urmatoarele luni nici prin gand nu le trece sa plece de la guvernare.
    Si chiar daca ar pleca, acest gest i-ar face pe multi nehotarati sa se prezinte la vot in favoarea PDL.
    Pe de alta parte, plecarea la USL s-ar face numai daca Ponta si Crin le vor promite ca ei vor vota legea.
    Ceea ce i-ar face pe USL sa castige voturile UDMR dar sa piarda alte voturi ale nationalistilor romani.

    Incurcata treaba.
  • -4 (18 voturi)    
    Marko Bela are dreptate... (Marţi, 17 mai 2011, 20:51)

    Rescatorul [anonim]

    UDMR s-a comportat corect si serios. Daca PDL nu este in stare sa faca la fel si risca efectele premizelor reformei, este tragic. Inseamna ca, in aceasta tara, nimic nu se poate face serios si cuvantul dat nu inseamna nimic.
    • +3 (13 voturi)    
      UDMR e un partid eficient, dar nu onest (Marţi, 17 mai 2011, 20:19)

      mda [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Marko Bela si partidul sau nu sunt nimic - functionari alienati care nu-i reprezinta pe cei ce le-au acordat increderea. luptele lor politice sunt orientate impotriva intereselor maghiarilor - prin urmare jocurile politice udmr pnl pdl sau altele nu au absolut nici o importanta.

      nu este bine pentru elevii maghiari sa termine invatamantul preuniversitar fara sa stapaneasca limba tarii in care trebuie sa traiasca, sa-si gaseasca de lucru, sa socializeze si sa-si creasca copiii. sentimentele de frustrare ale maghiarilor se datoreaza acestei separatii, practicate de decenii.
      anul trecut, cel mai bun elev al meu a fost un ungur. era, insa, la sectia romana :D
      anul asta l-am intalnit intr-o facultate buna, incantat de ce face si de colegii lui. :)
      dintre colegii lui de la sectia maghiara, insa, prea multi si-au picat bacul pentru ca, pe langa imbecilitatea invatamantului romanesc, au avut de infruntat si handicapul imens al cunoasterii limbii romane doar ca limba straina.
      • +3 (3 voturi)    
        UDMR nu e partid (Miercuri, 18 mai 2011, 12:08)

        LEC [anonim] i-a raspuns lui mda

        UDMR este propriu zis un ONG ; NU ESTE INSCRIS IN REGISTRUL PARTIDELOR POLITICE ; deci nu are vocatie de a participa la alegeri ; numai ca in politica de tip balcanic ce functioneaza la noi , multe si aproape orice este posibil , prin eludarea constitutiei.
        Teoretic , tot sistemul legislativ in care este implicat UDMR , este nul de drept , pentru ca s-a
        votat si de persoane care legal , nu aveau dreptul sa intre in parlament sub sigla UDMR
    • +10 (14 voturi)    
      cuvantul dat??? (Marţi, 17 mai 2011, 20:22)

      anamaria [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      in politica exista cuvantul dat? eu nu am vazut inca asa ceva si pot sa spun ca analizez de 22 de ani politica romaneasca. UDMR s-a comportat corect? Atunci de ce a semnat "antecontracte" cu USL stiind ca are un angajament cu PDL? UMDR asteapta sa vada cum bate vantul ca sa aleaga barca. Asa face din 1990. Si daca stam si analizam, ce cauta in guvern o organizatie culturala sau cum o fi, pentru ca nu a recunoscut niciodata ca ar fi partid politic. Si toata lumea tace si accepta jocul lor. Pacat ca nu sunt publice discutiile din sanul lor, ce bine se distreaza ca le merge. Parol
    • +6 (16 voturi)    
      Nu prea are dreptate (Marţi, 17 mai 2011, 21:39)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      Ceea ce a facut PDL (bine sau mai putin bine) a facut pt toata Romania, pt moldoveni, olteni, ardeleni si unguri deopotriva.
      Insa ceea ce cere UDMR este NUMAI pt unguri!

      Cred ca e o mare diferenta!

      Cand te folosesti de santaj nu cred ca mai poti avea pretentia ca esti om serios.

      Uite de exemplu la Frunda.
      Frunda e UDMrist si toata ziua e la TV si prin presa si latra la adresa PDL si cere iesirea din coalitie si alipirea UDMR de USL.
      Dar lui, Bela nu-i spune nimic. Nu-l trage deloc de maneca. Nici Boc nu-l ameninta pe Bela ca-i da afara.
      In schimb, cand cate-un PDL-ist carteste impotriva UDMR, imediat sate Bela cu amenintarile si cu jignirile!

      Deci, cum e cu "seriozitatea" asta ungureasca?

      Mai ales ca de 15 ani de cand sunt la guvernare, ungurii au tradat tot ce s-a putut trada.
      I-au tradat si pe PSD si pe PNL si pe PDL, in egala masura si de cate 3 ori pe fiecare, in functie NUMAI de interesele lor personale - maghiare.

      Sa fie asta un semn al "seriozitatii"?
      E ca si cum te amenint ca-ti rup o mana daca nu-mi faci pe plac si dupa ce-ti rup mana tu ma lauzi ca-s om serios pt ca ma tin de cuvant.
      • +8 (14 voturi)    
        nici macar nu cere pentru unguri (Marţi, 17 mai 2011, 21:40)

        mda [anonim] i-a raspuns lui Andradda

        sunt, si ei, politicieni de Romania. n-au nici o treaba urzelile lor cu interesele ungurilor si secuilor de rand.
        cu ce il ajuta pe un elev ungur sa nu cunoasca limba romana si sa se simta un strain in Romania ca si parintii sai? pentru ca, in cazul multor unguri, cam asta e senzatia pe care o au. foarte multi se simt izolati, marginalizati, unii mai insistenti chiar persecutati, desi la capitolul drepturi ale minoritatilor Romania e de departe printre cele mai liberale tari. Problema trebuie, asadar, cautata in alta parte: faptul ca ungurii sunt inca neintegrati, faptul ca traiesc, foarte multi, complet separati de populatia majoritara o fi avand el si avantaje (cine a vizitat vreodata un sat traditional de unguri poate stie la ce ma refer :) - sunt unele minunate), dar ii vitregeste de o groaza de oportunitati de munca, socializare, interactiuni culturale.

        in opinia mea, tot ce face UDMR-ul e sa continue o politica daunatoare pentru maghiari si contraproductiva, al carei unic scop e sa continue atitudinea negationista de dupa unirea din 1918 - ca poate, poate, Ardealul va reveni la Ungaria. dar in cele 95% sanse in care el va ramane in Romania, activitatea UDMR-ului e nula, ba chiar sporeste ostilitatea fata de unguri si secui care, saracii, n-au nici o vina. incrancenarea UDMR-ului ar fi demna de cauze mai bune. iar ungurii ar merita politicieni mai cinstiti si mai dedicati decat ipocritii astia. ce mi-e politica romaneasca, ce mi-e cea a UDMR-ului? nici una n-are cu cei pe care ar trebui sa-i reprezinte nici in clin, nici in maneca.
        • +2 (2 voturi)    
          Asa (Miercuri, 18 mai 2011, 8:14)

          sabo [utilizator] i-a raspuns lui mda

          ii ajuta pe ei
          politicienii unguri sa aiba o populatie CAPTIVA!!!
      • -1 (3 voturi)    
        Citeste, te rog, raspunsul pe care... (Miercuri, 18 mai 2011, 8:20)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Andradda

        l-am dat lui Romania Unitara. Ramane valabil pentru oricare alt comentariu desuet si contraproductiv. Am obosit sa mai lupt cu "morile de vant". Eu sunt si ma simt european. Poate pentru altii este greu. Pentru mine, nu.
    • +2 (12 voturi)    
      UDMR - solutia imorala (Marţi, 17 mai 2011, 22:33)

      RomaniaUnitara [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Daca PDLnu trece legea asta, a pierdut tot Ardealul si mai cade in sondaje 10 procente. Daca o trece va arata ca mai are o urma de mindriesi demnitate si nu face compromisuri peste cadavrele celor morti in Ardeal cu dragoste de tara. Bunicul meu a murit in Ardeal pentru cauza romaneasca, chinuit de unguri. Nu sint revansard, dar nici nu accept sa invat maghiara ca sa traiesc in tara mea.
      • -2 (6 voturi)    
        Traiesti in trecut... (Miercuri, 18 mai 2011, 8:17)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui RomaniaUnitara

        Cei care traiesc in trecut nu au viitor. Retine asta! Si pentru Alsacia si Lorena au murit multi nemti si francezi, dar asta nu inseamna ca, in secolul 21 si in UE, nemtii si francezii trebuie sa-si pastreze ranchiuna si sa-si scoata ochii. Invata sa fii european si-ti va fi mai bine. Si,...mai important, cuvantul dat trebuie respectat. Asta se numeste civilizatie si bun simt.
  • -4 (12 voturi)    
    BOC (Marţi, 17 mai 2011, 21:06)

    xzdg [anonim]

    daca faceti asta va votez EVER! udmr in afara politicii. sunt un partid ilegal! urasc pdl si tot ce tine de el dar daca faceti asta, VOTEZ PDL!
  • +1 (13 voturi)    
    ca in Ungaria (Marţi, 17 mai 2011, 21:34)

    iuiu [anonim]

    Românii din Ungaria studiază Istoria românilor în limba română, aşa că argumentele dl -ui Giurgiu nu au relevanţă. Aceaşi situaţie au şi românii din Ucraina. Limba română nu la ora de istorie se învaţă ci la orele de limba română.
    • +3 (15 voturi)    
      asa trebuia sa inceapa articolul! (Marţi, 17 mai 2011, 22:54)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui iuiu

      mai sunt si alte exemple dar noi preferam sa ne lasam "atatati" de ranchiuna unora. Cu ce m-ar deranja pe mine in ce limba invata maghiarii? Nu stiu romaneste la concurenta pe un post, e treaba lor, sunt destui romani care poate-l merita. Sau e cumva invidie ca ar putea obtine note mai bune in limba materna? Sau ne temem ca nu-i intelegem cand ne barfesc ca noi pe ei? Daca as trai in Ardeal mi-as ajuta copiii sa invete maghiara. O limba straina e valuta, doar pentru cine pricepe asta. Daca nu mai vorbiti o alta limba e greu de inteles. Fratilor, daca nu suntem toleranti, nimeni nu ne va tolera! Oricum ni s-a dus vestea in acest sens in EU.
  • +3 (9 voturi)    
    Iar despre cuvantul dat... (Marţi, 17 mai 2011, 21:44)

    Andradda [utilizator]

    sa fim seriosi.
    Asta merge doar de la persoana la persoana.
    Cred ca nici Basescu si nici Boc nu au avut cum sa-i dea cuvantul lui Bela in numele a 160 de deputati si senatori ai PDL.
    Toc ce i s-a promis lui Bela e ca ei vor sprijini acele legi si vor face tot posibilul sa fie aplicate.
    mai mult, sa fim seriosi, n-aveau ce sa faca.

    Parca Bela poate sa raspunda de cuvantul lui Frunda ? (de exemplu).
    Frunda mai are un pic si sare in barca USL cu inca vreo cativa dupa el.
    Ce-o sa faca Bela atunci?
  • +6 (10 voturi)    
    Domnu' Bela!!! (Marţi, 17 mai 2011, 22:09)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Domnu' Mircia Giurgiu nu mai face parte din PDL!!! De ceva vreme. Informati-va domnu' Bela! Si mai scuti-ne cu santajul asta de doi bani!!! Aia de la USL vor proceda identic. Va vor face sa parasiti barca guvernarii pentru niste iluzii iar mai apoi va vor trage tzeapa. Lasati retorica asta domnu' Bela! Nu mai impresionati pe nimeni. Ieri Frunda, azi matale, maine Borbely... Plecati domne la USL daca nu va mai simtiti confortabil!!! Si-asa aia mor de dragul vostru doar ca sa-si faca o majoritate parlamentara nicidecum din alte motive.
  • -2 (14 voturi)    
    Tot despre udmr. (Marţi, 17 mai 2011, 22:09)

    Dan Florin [anonim]

    Ungurii ar trebui să priceapă că în România în
    instituţiile publice se vorbeşte limba română - în şcoli - primării - tribunale etc . dacă nu vor au o posibilitate - UNGARIA . Cu aroganţa şi impertinenţa cunoscută prin paşi mărunţi au obţinut ce şi-au propus - funcţii în guvern , funcţii în judeţele în care nu este picior de ungur , folosirea limbii maghiare în instituţiile publice etc. Români - nu este cam mult ? Nu au fost umiliti destul românii ? Ce simte IANCU jIANU
    când un bozgor îl arde în piaţă? Unde este deminitatea românilor ?
  • -1 (13 voturi)    
    E halucinant! (Marţi, 17 mai 2011, 22:23)

    minotaur [anonim]

    De ce maghiarii trebuie sa aiba drepturi in plus fata de orice alt cetatean al acestei tari? Deja au autonomie culturala, vor efectiv sa dezbine tara? Rusine PDL ca te vinzi pentru citeva voturi! Turcii din Germania nu invata istoria in turca! Basescu, dormi?
  • 0 (12 voturi)    
    legea predarii istoriei (Marţi, 17 mai 2011, 22:45)

    dorina [anonim]

    du-te neica unde-a intarcat mutu iapa si ia-ti si toti
    ,,kerestoii,,dupa tine!!!
    ne ajung hotii nostri,nu mai avem nevoie si de voi!!!
  • -2 (4 voturi)    
    :)) (Marţi, 17 mai 2011, 23:09)

    Miahi [anonim]

    Stati linisti ca nu istoria si geografia in limba romana este problema. Oricum nu vor fi adoptate de parlament. Este numai o perdea de fum.

    Adevarele modificari sunt cele despre care nu vorbeste nimeni.

    Este vb de schimbarile care vizeaza universitatile particulare. In conditiile noii legi si a unui anuntat bacalaureat mai serios decat cel de anul trecut multe universitati (particulare in mare parte dar si unele de stat) vor ramane fara profesori si fara studenti.

    Parerea mea este ca asta ca asta se problema care ii doare cu adevarat!
  • +1 (7 voturi)    
    Invatamintul se face numai in limba romana (Miercuri, 18 mai 2011, 1:00)

    T+C [anonim]

    Invatamintul (de la gradinita si pina la facultate inclusiv) in Romania se face numai in limba romana.
  • +6 (6 voturi)    
    Trist (Miercuri, 18 mai 2011, 5:49)

    P.N [anonim]

    Am un fost coleg de facultate,un OM in primul rand, care preda in M.Ciuc. Am ramas prieteni si cand plec la parinti trec si pe la el.Am discutat problema invatamantului in limba maghiara. Copii maghiari nu vor putea sa-si gaseasca locuri de munca decat in zona unde SE FOLOSOSESTE LIMBA MAGHIARA ( preponderent in mediul rural ,nu in toata tara.Va asigur ca orice parinte responsabil isi da copilul la o scoala de limba romana.Politicenii UDMR se gandesc la numarul de voturi si nicidecum la viitorul copiilor. Este o realitate trista.
  • +2 (2 voturi)    
    Daca vrei . . . . (Miercuri, 18 mai 2011, 6:46)

    Gheorghe [anonim]

    . . . sa cauti vinovati Domnule Marko atunci ai face bine sa ii cauti in curtea proprie. Sa zicem ca romanii sunt asa cum zici dumneata ca sunt dar parlamentarii maghiari din camera ce au pazit? Ei nu s-au alarmat pentru faptul ca o lege care ii priveste poate trece in mod tacit? Nu! Ba mai mult au sarit ca arsi dupa 17 zile de la termenul respectiv. Legea nu va trece mai mult ca sigur dar ar cam fi cazul sa terminati cu santajul acesta ordinar ca a inceput sa enerveze. Si apoi in ce calitate vorbesti acum ca dupa stiinta mea Presedinte de partid e Kelemen Hunor. Cred ca Domnul Hunor ar cam trebui sa-ti spuna sa mai stai si in banca dumitale.
  • +3 (5 voturi)    
    felicitari domnule Giurgiu (Miercuri, 18 mai 2011, 7:04)

    liviu [anonim]

    nu stiu din ce partid faceti parte dar aveti sustinerea mea
  • +1 (3 voturi)    
    are dreptate (Miercuri, 18 mai 2011, 8:26)

    luxdesign28 [utilizator]

    a zis foarte bine
  • +3 (5 voturi)    
    da' Roberta, ce-a facut?! (Miercuri, 18 mai 2011, 8:29)

    costica [anonim]

    unde-a fost Roberta, cum a trecut de Roberta portocalie aceasta modificare legislativa de culoare portocalie si ea ?! Zice Sever Voinescu despre o " disfunctiune la nivelul grupurilor coalitiei" care a permis trecerea "prostiei" lui Giurgiu!! Altfel, coalitia este in functie sau mai mereu in disfunctie, Dle Voinescu??!!!! Va invarte UDMR cum vrea si cum poate !!! Bravo PDL, asa puteti conduce Romania, cu mana de UDMRisti din Romania, altfel azi erati in opozitie cum o sa fiti definitiv si pentru totdeauna din 2012 sau chiar mai repede!!!!
    • -2 (2 voturi)    
      nu numai roberta (Miercuri, 18 mai 2011, 11:32)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui costica

      ea nu poate pune la vot daca nare quorum.
      seful grupului parlamentar pdl. ala n'a putut convinge analfabetii rromani verzi sa iasa sa voteze impotriva legii.
      ce, daca's pedelisti, sunt mai breji ?!
      tot rrromani verzi, care umfla pepturile geto dacice si nu'si vand tzara. la unguri. :-)
      asa o sa se intample si in senat, ca nici ei nu's mai dusi prin lume sau la scoala.
      va fi ca mircia giurgiu. si mai ales ca vagim.
      observati ce nume are, are numele de mircia, dela mircia voievod. mircia ! rrrroman ...verd..neee ! rosu.
      rosu sindical.
  • +1 (3 voturi)    
    Defectiune portocalie, (Miercuri, 18 mai 2011, 9:32)

    catalin_mattei [utilizator]

    Poate ne amintim emisiunea "Copiii spun lucruri traznite".. de ce?.. Pentru ca ce se intampla poate fi pus sum semnul "PDL-istii spun lucruri trasnite".. este adevarat ca ei le si fac. Este amuzanta situatia de fata caci nu USL, nu cine stie ce forte oculte ci chiar ei isi fac singuri probleme. PDL-ul cade ca urmare a "valorii" membrilor sai. Este adevarat ca se apropie alegerile si ca unii parlamentari sunt ingroziti ca nu vor prinde locuri in viitoarea legislatura ( de asta nici nu mai vorbeste PDL de Parlamentul lui 300". oricum, PDL isi arata incapacitatea de a functiona normal si asta la putine zile dupa un congres care a aratat ca nimic nu se schimba si ca ce naste din FSN tto cu rosu se scrie.
  • +1 (3 voturi)    
    doar romana e esentiala in Romania atm (Miercuri, 18 mai 2011, 9:54)

    Adrian [anonim]

    Problema nu e ca invata in limba maghiara. Problema e ca invata in maghiara pe banii statului.

    Costurile sunt evident mai mari ca sa predai intr-o alta limba din cauza specializarii si exclusivitatii. Plus, in cartile de istorie si geografie in limba maghiara pot mult mai usor sa se strecoare slogane anti romanesti. Astfel de slogane nu ajuta pe nimeni pe termen lung.

    E adevarat ca si maghiarii platesc taxe insa asta nu justifica costuri mai ridicate. Deci pana la urma e un privilegiu. Si in Romania nu ai nevoie de limba maghiara ca sa te descurci.
    • -4 (4 voturi)    
      O intrebare!!! (Miercuri, 18 mai 2011, 9:38)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      Sunteti de acord cu invatamantul in limba materna pt romanii din Ucraina? ( ma refer inclusiv la geografie si istorie- cerere considerata ca fireasca chiar de catre unii reprezentanti ai statului roman) . De ce pun aceasta intrebare?.. pentru ca sunt unii care sustin acest demers dar sunt impotriva invatamantului in lb maghiara pe teritoriul Romaniei.
  • -2 (2 voturi)    
    de acord (Miercuri, 18 mai 2011, 10:17)

    Caragiale [anonim]

    Sunt de acord sa beneficieze de predare in limba "materna ". Propun asadar sa invete Matematica si Biologia in ce limba vor ei.

    Doar ca ei..vor Istoria si Geografia. Oare de ce ?
  • +1 (3 voturi)    
    o parere (Miercuri, 18 mai 2011, 11:11)

    dorel [anonim]

    Pe pasaportul lor scrie Romania. Au cetatenie romana, asadar, e elementar sa cunoasca limba romana. PDL da asigurari ca legea nu va trece la Senat. Normal ca nu va trece, ca doar in Parlamentul Romaniei nu mai exista romani care sa apere interesel acestei tari. Atat PDL, cat si PSD si PNL mai demult, s-au facut pres in fata UDMR. Le-au dat tot, doar ca sa ramana la putere si sa poata fura in voie.,
  • +2 (2 voturi)    
    bravo (Miercuri, 18 mai 2011, 11:25)

    cineva12 [anonim]

    BRAVO MIRCEA GIURGIU!!! In sfarsit initiative romanesti!
    • -2 (2 voturi)    
      pe roman il cheama MIRCIA (Miercuri, 18 mai 2011, 13:26)

      roman diesel [anonim] i-a raspuns lui cineva12

      ati pronuntat mircea, cu accent unguresc :-)
  • 0 (0 voturi)    
    Legea educatiei (Miercuri, 18 mai 2011, 11:29)

    costel [anonim]

    Daca modificarea Legii educatiei pica la Senat,nu poate pica decit daca PSD,PNL si PC,voteaza impotriva modificarii,daca nu ,nu.In Senat coalitia are a majoritate fragila.Acum vor vedea UDMR cit de seriosi sunt PSD,PNL si PC,care-i cheama alaturi de ei.
  • -3 (3 voturi)    
    Nu inteleg de unde atata patima pentru... (Miercuri, 18 mai 2011, 12:06)

    Rescatorul [anonim]

    o chestiune absolut normala. Daca ungurii vor sa invete in limba lor si sa mearga apoi sa munceasca in Ungaria, nu inteleg care este problema. Cine vrea sa munceasca in Romania sau in UE, va invata limba romana, limba engleza, limba franceza, limba spaniola, sau limba germana. care-i problema? De altfel, aici este si multa ipocrizie. Importante sunt cunostintele de istorie si geografie, nu limba in care le obtii. Oare copii care invata in scolile engleze, franceze, sau germane din Romania in ce limba or invata istoria si geografia? Tot in limba romana? E greu sa fii european si civilizat. Dar, nu inteleg incapatanarea cu care ne situam pe pozitii retrograde.
    • 0 (2 voturi)    
      Ce fel de oameni suntem? Mai avem uzul ratiunii? (Miercuri, 18 mai 2011, 20:05)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Nu inteleg de unde atata patima pentru o chestiune absolut normala. Daca ungurii vor sa invete in limba lor si sa mearga apoi sa munceasca in Ungaria, nu inteleg care este problema. Cine vrea sa munceasca in Romania sau in UE, va invata limba romana, limba engleza, limba franceza, limba spaniola, sau limba germana. care-i problema? De altfel, aici este si multa ipocrizie. Importante sunt cunostintele de istorie si geografie, nu limba in care le obtii. Oare copii care invata in scolile engleze, franceze, sau germane din Romania in ce limba or invata istoria si geografia? Tot in limba romana? E greu sa fii european si civilizat. Dar, nu inteleg incapatanarea cu care ne situam pe pozitii retrograde.
  • +2 (2 voturi)    
    geoistorie panonica (Miercuri, 18 mai 2011, 12:44)

    je [anonim]

    Pai daca vorbim de geografie si istorie cum poate fi invatata in alta limba ???!!! (de exemplu minoritatea romana in vizita la parcul national piatra galbena din SUA = Yellowstone National Park ), sau sa inveti despre Vf Moldoveanu maghiarizat..pai nu se cocoseaza de ras mioritza balaie???? .Bravo Dle.
    Mircia !
  • +2 (2 voturi)    
    pe banii cui ? (Miercuri, 18 mai 2011, 12:49)

    marius t [anonim]

    pretentiile UDMR sunt de mult exagerate, acum insa depasesc orice limita a unui elementar bun simt. dar de bun simt nu ii poti acuza pe udmr-isti ...
    cu alte cuvinte, parlamentarii lor, ai udmr, fac parte din parlamentul romaniei, traiesc pe bani publici, adunati de la noi toti, pentru a sustine cauza / cauzele ungurilor, a unor drepturi discriminatorii fata de romani, aceeasi romani care platesc aceasta activitate, nu ?
    numai cu complicitatea lasa ,tradatoare de tara a inconstientilor "politiceni: romani s-a putut ajunge aici.
    nu ca autonomia ar mai interesa pe vreun ungur intreg la minte, pe ei ii inteerseaza unde muncesc si ce duc acasa copiilor, de subiect fiind interesate doar cateva minti infierbantate si fara prea multi neuroni.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version