Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

​VIDEO Interviu Bogdan Aurescu: Tratatul nu contine anexe secrete. Costul unui interceptor este de 10 mil. dolari si va fi suportat de americani

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Joi, 5 mai 2011, 20:39 Actualitate | Esenţial

Bogdan Aurescu
Foto: Hotnews
Tratatul privind scutul antiracheta, care va fi semnat intre Romania si Statele Unite ale Americii, nu va contine anexe secrete, a declarat joi, intr-un interviu acordat HotNews.ro, secretarul de stat in Ministerul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu. El a precizat ca in Romania vor fi amplasate minimum 24 de interceptori de rachete, in trei silozuri de lansare, la care se va adauga un numar de interceptori de rezerva.

Bogdan Aurescu a afirmat ca Rusia a fost informata atat de catre partea romana, cat si prin intermediul Consiliului NATO - Rusia, de evolutiile legate de acest proiect si a pus recenta intensificare a retoricii Moscovei, dupa anuntarea locatiei bazei de la Deveselu, mai degraba pe seama oferirii unui prilej pentru partea rusa de a reitera o pozitie care este deja cunoscuta - "exista un anumit disconfort fata de proiect in intregul sau".

Secretarul de stat a reamintit, in acest context, ca ministrul de Externe al Rusiei, Serghei Lavrov, spunea de curant ca Moscova nu are o problema cu fazele 1 si 2 ale proiectului, ci mai degraba cu fazele 3 si 4 ale acestuia, care vor fi implementate in 2018 si 2020.

Romania urmeaza sa fie inclusa in faza 2 a proiectului.

Iata mai jos cele mai importante declaratii pe care Bogdan Aurescu le-a facut pentru HotNews.ro si inregistrarea interviului, prezentata in doua parti:




Negocierea si perfectarea acordului cu SUA

  • Discutiile vor continua cu negocierea aranjamentelor de implementare. Este vorba despre documentele cu caracter tehnic care asigura aplicarea acordului. Trebuie spus de la bun inceput ca exista un cadru juridic destul de cuprinzator in ce priveste prezenta americana in Romania. Este un acord incheiat in 2005 care permite prezenta trupelor americane pentru antrenament pe teritoriul Romaniei. In baza acelui acord au fost incheiate 18 aranjamente de implementare si in perioada urmatoare vom vedea daca aceste acorduri de implementare necesita modificari, imbunatatiri pentru a le adapta si noului acord. De asemenea, vor fi incheiate un numar de noi aranjamente de implementare specifice.
  • In ceea ce priveste acordul in sine, ma bucur ca la sfirsitul rundei a 7-a am reusit sa finalizam acest text. Urmeaza sa facem o serie de operatiuni tehnice care tin de verificarea textului, colationarea intre versiunea engleza si romana, urmeaza parafarea si semnarea.
  • Evident ca aceste aspecte legate de parafare si semnare vor fi stabilite pe canale diplomatice.
  • Ieri dimineata, impreuna cu doamna Taubscher, ne-am intilnit la Parlament cu membrii Comisiilor de Politica externa si pentru Aparare. A fost o intalnire extrem de buna, foarte pozitiva, in care nu am inregistrat nici o pozitie contrara acestui proiect, mai ales ca acest proiect bilateral romano-american are toate perspectivele de a deveni un proiect NATO, in urma deciziilor luate la summitul de la Lisabona de anul trecut, cind s-a decis crearea unui sistem NATO antiracheta in cadrul caruia acest proiect american va reprezenta contributia esentiala in jurul careia se va construi sistemul NATO.
  • Prin urmare, baza romaneasca de la Deveselu va deveni intr-un anumit orizont de timp baza NATO.
  • Absolut toti reprezentantii fortelor politice din Parlament au avut pozitii de sustinere a acestui proiect pe care l-au considerat extrem de important pentru interesele strategice si de securitate ale Romaniei. Ma bucur ca este un proiect de consens national si nu vom avea probleme la ratificarea in Parlament.
  • In ceea ce priveste textul in sine al acordului - pentru ca votul parlamentarilor va depinde si de continut, el deocamdata nu este public pentru ca pina la semnare va trebui si acordul celeilalte parti pentru publicare - va pot spune cu toata responsabilitatea ca a fost negociat extrem de temeinic si ca textul corespunde pe deplin intereselor partii romane.
  • Eu ma bucur ca informatia cu privire la locatie nu a aparut mai devreme. Inseamna ca modul in care am gestionat selectia locatiei a fost buna. Procesul de comunicare publica acum incepe.
  • Va fi un proces gradual de informare in zona.
Costuri, infrastructura si finantare
  • In perioada urmatoare se va prezenta planul de dezvoltare a infrastructurii din zona Deveselu, din baza. La orizontul anului 2015, cind situl de la Deveselu va deveni operational, putem spune ca intregul proces de dezvoltare, atat a bazei, cit si a aspectelor legate de baza, va fi finalizat.
  • Partea americana va plati tot ceea ce tine de amenajarea facilitatii ce va fi instalata in baza de la Deveselu, tot ce tine de sistemele de comanda, control, micul radar pentru controlul focului, costurile de amplasare si de intretinere anuala.
  • Generalul O'Reilly (Patrick O'Reilly - n.red.), seful Agentiei Americane Antiracheta, spunea la Slatina ca acest cost de amenajare a facilitatii din baza militara de la Deveselu va fi in jur de 400 milioane de dolari, cu aproximativ 20 de milioane de dolari costuri anuale de intretinere, la care se adauga costurile rachetelor.
  • Un interceptor este estimat la aproximativ zece milioane de dolari. Vor fi minimum 24 de interceptoare, in trei silozuri de lansare, la care se adauga un numar de interceptori de rezerva.
  • Se vor adauga aspectele legate de baza care se refera la facilitati, structura de acces, o serie de alte aspecte legate probabil si de cazarea celor probabil 150 - 200 de militari si civili americani care vor lucra in baza si care vor putea creste pana la 500 in cazul in care este necesar.
  • Baza ramane sub o comanda militara romaneasca, dar in functie de necesitatile de asigurare a securitatii bazei si de necesitatile operationale acest numar se va decide in momentul in care baza va fi efectiv aproape de finalizarea amenajarii.
Partea a doua a interviului



Relatia cu Rusia
  • Trebuie spus foarte clar ca negocierea acestui acord intre Romania si Statele Unite privind amplasarea unor elemente ale sistemului american antiracheta in Romania nu este un lucru nou.
  • Faptul ca va exista o locatie in Romania unde aceste interceptoare impreuna cu infrastructura aferenta vor fi amplasate iarasi nu e un lucru nou.
  • Singurul lucru care poate a fost nou in aceste zile a fost numele exact al localitatii si amplasarea geografica a acesteia, dar acest element in sine nu aduce nimic nou in ceea ce priveste ecuatia descurajarii ruse.
  • Partea rusa a fost informata cu privire la ceea ce se va intampla a doua zi la Bucuresti si in tara.
  • Exista un proces de consultare si comunicare NATO - Rusia in cadrul Consiliului NATO - Rusia.
  • Ieri a avut loc chiar o reuniunea a Consiliului NATO - Rusia in care si subiectul apararii antiracheta se afla pe agenda.
  • Prin urmare, nu este vorba despre ceva nou. Probabil ca momentul efectiv al anuntului a fost un prilej pentru partea rusa sa reitereze o pozitie care este deja stiuta, este deja cunoscuta, si anume ca exista un anumit disconfort fata de proiect in intregul sau.
  • As reaminti faptul ca nu de mult, acum doua sau trei saptamani, chiar ministrul de Externe rus spunea la un moment dat ca Rusia nu are o problema cu fazele 1 si 2 ale proiectului, ci mai degraba cu fazele 3 si 4 ale acestuia, care vor fi implementate in 2018 si 2020.
  • Pe de o parte, faza 1 a inceput deja, prin amplasarea in Marea Mediterana a unei nave Aegis care are acest sistem antiracheta instalat, USS Monterey, si din 7 martie practic a inceput prima faza a scutului sa se desfasoare.
  • Pe de alta parte, Romania urmeaza sa fie inclusa in acest proiect in 2015, in faza a 2-a.
  • Daca fazele 1 si 2, inclusiv situl romanesc, nu ridica probleme pentru Rusia, nu as mai avea in continuare ce sa comentez.
  • Noi suntem deschisi oricarei comunicari cu partea rusa si pe aceasta tema, ca si pe orice alta tema.
  • Pe 7 aprilie 2011, imediat dupa ce pe 6 aprilie am avut runda penultima de negociere, am avut consultari bilaterale cu omologul meu rus, Vladimir Titov.
  • I-am prezentat fara niciun fel de aspecte ascunse stadiul in care ne aflam.
  • Exista un canal de comunicare, nu am inregistrat o preocupare deosebita a partii ruse fata de acest proiect, sigur ca exista insa o preocupare fata de sistemul NATO ca intreg, pentru ca lucrurile sunt inca in curs de amenajare intre cele doua parti.
  • Avem permanent in atentie aceasta necesitate de a informa partenerii, aliatii nostri, iar Rusia este fara niciun fel de indoiala cel mai important partener al Aliantei Nord-Atlantice, deci si al Romaniei.
Beneficiile strategice pentru Romania
  • Acest proiect al participarii Romaniei in scutul antiracheta creste in intensitate si in substanta parteneriatul strategic romano-american pe aceasta zona de cooperare politico-militara si de securitate, creste securitatea nationala a Romaniei si creste profilul strategic al Romaniei in regiune.
  • Acest sit din Romania, care va face parte din proiectul american si apoi din proiectul NATO antiracheta, are un rol de a acoperi o zona mult mai larga decat teritoriul national al Romaniei, va acoperi o parte, la orizontul anului 2015, o parte mult mai consistenta din Europa Centrala si de Sud-Est.
  • Rolul strategic, de furnizor de securitate, al Romaniei, creste.
  • Nu pot sa fac publice in momentul de fata prevederi care sunt cuprinse in acord, ce pot sa va spun e ca absolut toate aspectele, absolut toate implicatiile in absolut toate domeniile care tin de acest proiect sunt avute in vedere, sunt reglementate prin acord sau prin aranjamentele de implementare subsecvente.
  • Fara indoiala, toata lumea poate sa fie cat se poate de sigura ca aspectele legate de securitate si de intelligence sunt avute in vedere undeva pe primele locuri.
  • Nu exista anexe secrete la contractele pe care Romania le incheie si va spun cu toata responsabilitatea nu doar ca profesor de drept international, care predau si dreptul tratatelor, dar ca unul dintre cei care au scris legea tratatelor din 2003, 590/2003, in momentul in care acest acord va fi semnat, cu acceptul celeilalte parti, textul lui poate sa devina public si nu vor exista niciun fel de anexe secrete sau alte asemenea chestiuni ascunse, totul este cat se poate de transparent.
  • Mergem si pe un precedent in acelasi domeniu, tratatul pe care SUA l-au semnat cu Polonia pe acelasi domeniu, cu privire la al 3-lea sit, cel din 2018, care va fi amplasat in Polonia, si veti vedea in acel moment, cand va fi publicat textul acordului, ca regimul juridic pe care l-am negociat si l-am convenit este unul foarte bun, care respecta fara niciun fel de dubiu, intr-un grad foarte inalt, interesele de securitate ale Romaniei si interesele Romaniei in ceea ce priveste efectiv regimul juridic.

Emisiunea "Bucuresti punkt Bonn" se transmite in fiecare vineri, de la ora 17:00, pe HotNews.ro si pe frecventele
Deutsche Welle Romania.
Emisiunile de stiri ale Deutsche Welle Romania le puteti asculta
aici.
Stirile zilei la Deutsche Welle Romania pot fi citite
aici.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5187 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    americano (Joi, 5 mai 2011, 22:17)

    stefan [anonim]

    Bunicul meu dupa razboi tot astepta sa vina americanii... dupa revolutie la fel, pana la urma au venit. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Foarte important ce se intampla, de acum americanii au in Romania interese de aparat.
    • +4 (14 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 6 mai 2011, 1:31)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      in alta ordine de idei, imi doresc ca dl Aurescu sa nu intre in politica! Am pierde un om valoros! Liiceni si Plesi etc. avem destui. E nevoie insa si de oameni ca dl Aurescu, oameni care sa
      si lucreze!
      • +9 (11 voturi)    
        hai sa fim mai toleranti (Vineri, 6 mai 2011, 2:53)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        Intradevar este un om foarte valoros din mai multe puncte de vedere, si cred ca ai dreptate ca ar fi mai bine sa isi pastreze o pozitie neutra fata de politica din ziua de azi, sa speram ca se vor mai schimba lucrurile sub aceste presiuni exterioare. Cat despre personajele la care faci referire, eu as zice sa ramanem mai rezervati... totusi eu zic ca intai sa ne uitam la noi si apoi la altii, fiecare face greseli sau uneori alegeri determinate de anumite circumstante, iar valoare lor ca scriitori este incontestabila... hai sa vedem si lucrurile pozitive !!
      • +8 (10 voturi)    
        Dami voie sa nu fiu de acord. (Vineri, 6 mai 2011, 9:07)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        Si atunci sa lasam sa se ocupe de politica toti excrocii si gargaragii care ne inebunesc cu minciunile lor.Gresit.Daca oameni ca d-lAurescu nu vor intra in politica,nu vom scapa de lichelele din politica.Nu putem trai ca doua entitati diferite:politicienii si oamenii de buna credinta,pentru-ca mai este o categorie mare care oscileaza dar de obicei merge pe mana oamenilor politici si atunci cei de buna credinta raman izolati si ineficienti.
        • +4 (4 voturi)    
          pai da (Vineri, 6 mai 2011, 9:54)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          Politica in sine e o porcarie si o marnalie.
          Politica nu rezolva probleme, ci le creaza. In cel mai rau caz trag o lege prin care sa INTERZICA problema apauta.
          Problemele lumii sunt rezolvate de experti. Nu de Geoana sau Basescu.
          • -2 (2 voturi)    
            Preferi o dictatura? (Vineri, 6 mai 2011, 17:42)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui Demigod

            O intrebare fara alte comentarii.
      • 0 (4 voturi)    
        Avem destui, parol? (Vineri, 6 mai 2011, 9:26)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        Mie oameni ca Liiceanu si Plesu mi se par unici. Si intelectuali de marca avem prea putini!
  • +3 (11 voturi)    
    observ (Vineri, 6 mai 2011, 8:31)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    cu satisfactie ca institutiile statului au inceput sa re reprezinte in fata natiunii echilibrat si natural.

    Se poate!
  • +4 (6 voturi)    
    aurescu de la aur (Vineri, 6 mai 2011, 9:31)

    anonim [anonim]

    Un om mare, profesionist asezat la locul potrivit.
    Merita tot respectul nostru.
    totodata ar fi bine sa avem mai multi plesi si liiceni.
  • -8 (12 voturi)    
    Invazia americana (Vineri, 6 mai 2011, 9:47)

    valisa [utilizator]

    Dragi romani, va gudurati pe langa americani precum catelusii pe langa stapan. Americanii sunt doar niste invadatori. Ei cred ca suma pasilor marunti le va asigura victoria finala - cucerirea Europei Centrale, apoi a Chinei si in final crearea unui cordon de izolare in jurul Rusiei. Cu mintea lor bolnava, acestia nu pricep ca pentru ceea ce fac in aste vremuri, vor fi exterminati in viitor.
    • +5 (9 voturi)    
      observ (Vineri, 6 mai 2011, 10:56)

      Tavi [anonim] i-a raspuns lui valisa

      valiso, tu ai sarcina de serviciu sa comentezi negativ toate stirile apropo de americani? am observat ca permanent e singurul tau fel de a latra ...mai lasa-ne!

      bag seama ca esti strain, nu roman, pt. ca incepi postarea cu: "dragi romani, va ....". Daca tot nu esti roman, ce te intereseaza ce facem noi?

      Apropo: Stii care ar fi pedeapsa pt. nen-tu Ilici care a chemat sovieticii in tara in '89????? Grontul sau streangul?
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 6 mai 2011, 15:26)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui valisa

      zi-mi ce ai luat?
      nu de alta dar vine weekendul... si vreau sa incerc ceva nou
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Vineri, 6 mai 2011, 10:09)

    anonim [anonim]

    O mica rectificare. Tratatul nu contine anexe secrete ... care sa poata fi divulgate.
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Vineri, 6 mai 2011, 11:32)

      Analfabet [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Nu era o aluzie la Ribbentrop-Molotov? :)
  • -2 (6 voturi)    
    tradare sa fie, dar sa o stim si noi (Vineri, 6 mai 2011, 10:46)

    Dedalus [anonim]

    "Singurul lucru care poate a fost nou in aceste zile a fost numele exact al localitatii si amplasarea geografica a acesteia, dar acest element in sine nu aduce nimic nou in ceea ce priveste ecuatia descurajarii ruse."

    Pai, parca partea americana daduse asigurari Rusiei ca scutul nu este indreptat impotriva ei ci a altor amenintari globale....
    • +2 (4 voturi)    
      Descurajare (Vineri, 6 mai 2011, 12:57)

      gdans [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Descurajarea unui atac al Rusiei asupra Romaniei.
      Este ca si cum daca am gard serios si un caine rau, borfasii nu mai au curaj sa fure.
      Cam multi rusofili !
  • 0 (4 voturi)    
    secrete (Vineri, 6 mai 2011, 11:04)

    secretomaniacul [anonim]

    pai daca sunt anexe secrete, normal ca nu vor fi cunoscute, si se va nega existenta lor. Lol !!
  • -1 (1 vot)    
    Viitor rece pentru Romanul de rand? (Vineri, 6 mai 2011, 16:32)

    Chinezul [anonim]

    Observ ca vecinii nostri slavi, aici ma refer la Bulgari, nu au acceptat sa gazduiasa nici una dintre componentele scutului antibalistic. Sa fie oare aceasta politica echidistanta una mai sanatoasa pentru starea de mai bine a populatiei pe timp de ... iarna?
    As dorii sa va aduc aminte ca dragii nostrii de la rasarit inca ne mai dau marea majoritate de gaze naturale de care avem nevoie pentru a incalzii casele si a tine pe picioare economia... :) Sa ne asteptam oare la o noua scumpire a gazelor pentru ca... i-a inghetat mana lui Medvedev pe robinet?
    Nu m-ar surprinde sa aud despre o astfel de masura pentru lunile viitoare. Politica rusa a mai atentat la astfel de masuri in trecut...
    Cu stima!
    • +3 (3 voturi)    
      pe termen scurt e adevarat ce spui (Vineri, 6 mai 2011, 16:54)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Chinezul

      Marea parte a gazului nu vine de rusi, ci vine din productia proprie, daca iti aduci aminte a fost o perioada cand rusii au inchis robinetul (si ridicat pretul) in acel moment se importa undeva la 9%. Se importa, mult deoarece se doreste pastrarea resurselor proprii, iar pentru iarna viitoare deja gazele sunt in proces de inmagazinare. Nu se poate juca la doua capete, ori cu rusii ori cu americanii... tu cu care vrei? Pe termen lung insa apropierea de americani o consider cea mai buna solutie.
      • +2 (2 voturi)    
        Parere (Vineri, 6 mai 2011, 17:04)

        Chinezul [anonim] i-a raspuns lui stefan

        Nu sunt familiar cu productia de gaz. Stiu ca RO are inca resurse decente in materie, dar aveam impresia ca suntem dependenti de produsele Rusesti.
        Cat despre "jocul la doua capete", este o alta chestiune. Parteneri in NATO, membri UE cu responsabilitati si interese clare in uniune, dar totusi tinem prea mult la politicile americane, cu toate ca acestea sunt nu intodeauna in conformitate cu viziunea europeana.
        • +1 (1 vot)    
          tot o parere :) (Vineri, 6 mai 2011, 18:45)

          stefan [anonim] i-a raspuns lui Chinezul

          Probabil ca ma insel si nu vreau sa par adept al conspiratiilor, dar UE are multe legaturi cu lumea americana care duc pana la intemeierea acesteia si aici ma refer la planul Marshall. Care la fel a fost o riposta in cele din urma in fata rusilor, dar ca dovada a urmat o perioada de continua dezvoltare pentru europa, si sa nu uitam de japonia si korea de sud. Si acum o sa imi sara in cap toti cu irak, afghanistan, si in Japonia s-a dat cu bomba nucleara... dar putini stiu ce fanatici erau liderii japonezi si ce au facut in china in ww2. Trebuie inteles ca pana in 1970 americana a pompat bani la greu in orientul mijlociu, iar cand buzunarul seicului Hasam s-a largit si a aparut OPEC au inceput si razboaiele. Implicatiile sunt simple la noi, avand interese de aparat aici... la alegeri ("libere") va castiga cine trebuie, adica cine nu prezinta o problema, adica psd este un partid ce va lua locul udmr si aste sper sa fie spre bine, deoarece sub presiune poate vom avea si noi o politica creativa.
  • 0 (4 voturi)    
    de ce? (Vineri, 6 mai 2011, 17:53)

    gopo111 [utilizator]

    de ce il dau pe gratis cu banii lor? undeva, ceva este ascuns nu se poate, sau cred ca sint la mijloc F-urile, cit de curind le v-om vedea cazind ca migurile prin tara, americani nu dau nimic GRATIS de ce ne-ar da noua? cred ca romania se inhama la ceva naspa parca vad, dar pt popor nu conteaza, alesi sa traiasca bine restul la canal
  • 0 (2 voturi)    
    Nu ii credeti oameni buni! (Sâmbătă, 7 mai 2011, 12:43)

    daniel [anonim]

    Desi cred ca o sa vorbesc la pereti, va spun sa nu credeti nicio vorba din toate astea (asta daca HotNews nu imi va cenzura mesajul, asa cum s-a intamplat in ultimile dati cu cateva dintre ele!...). In silozuri poate bine merci sa se instaleze intr-un timp foarte scurt rachete nucleare, asa cum s-a intamplat in Italia cu faimoasele Pershing. Dar in fine, cine sunt eu, un neica nimeni, asa ca nu aveti decat sa credti toata farsa asta. La urma urmelor timpul va decide, cand o sa vina vremea si o sa vedem la ce folosesc toate prostiile astea, insa ma tem ca va fi foarte tarziu...si s-ar putea sa ne para rau....tipic pt. noi romanii....
  • 0 (2 voturi)    
    Romanii vor sa se sinucida cu orice pret???? (Sâmbătă, 7 mai 2011, 12:43)

    mike [anonim]

    Am si eu 3 intrebari simple pentru politicienii romani:

    1. Cat e raza de actiune a rachetelor de interceptare?
    100km? 500km? 1000km? 2000km??

    2. Unde se estimeaza impactul cu racheta inamica???
    La 100-200km? de interceptor? 200-300km? 1000km?

    3. Ce se intampla cand o racheta purtatoare de focos nuclear e distrusa cam la 10km deasupra Romaniei???


    Acum - raspundeti si voi cititorii la intrebarile astea si fafaceti un scenariu.....

    ups!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      ups!!! (Duminică, 8 mai 2011, 1:24)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui mike

      Nu ştiu ce se întâmplă cu o rachetă nucleară ce e distrusă la 10 km deasupra României, dar ştiu ce se întâmplă când explodează pe teritoriul României.
      • +1 (1 vot)    
        No problem... (Duminică, 8 mai 2011, 5:28)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        ..avem o Romanie mai sigura, asa ni se spune
        pe toate posturile, nu?? Sigur, cu sute de rachete
        nucleare Iskander instalate in curand in Transnistria si indreptate catre toate orasele mari din Romania, inclusiv Bucuresti. I love this, yeah: a 'safer' Romania!
        Parafrazandu-l pe cineva faimos de acum cateva secole: Poor Romania...
  • -1 (1 vot)    
    Bogdan Aurescu si rachetele (Duminică, 8 mai 2011, 20:12)

    Doru [anonim]

    Dr. Bogdan Aurescu (conducator stiintific: prof. dr. Adrian Nastase) analizeaza incomplet efectele acceptarii scutului pe teritoriul Romaniei. Dezavantajele nu par a fi analizate pentru ca nu ne sunt prezentate! Iar dezavantajul principal este legat de faptul ca vom deveni noi insine o tinta principala intr-un eventual conflict. Cand faceam scoala de ofiteri de rezerva la arma chimica, in anii '70, obisnuiam sa-i intreb pe militarii care ne predau: bine, bine, dar toata tactica era functionala in afara atacurilor inamicului! El ne lasa sa degazam terenul de STL-uri sau sa eliminam urmele radiactive de pe soldatii care au suportat un atac nuclear. Cred ca scuturile astea ne-au adus in atentia terorismului anti-american! Presedintele nostru, marinar de profesie, ne-a spus textual ca "noi vom apara astfel teritoriul american", dupa care s-a corectat adaugand si "teritoriul romanesc". Ca intotdeauna americanii incearca sa indrepte atentia adversarilor lor asupra unor teritorii situate la mare disanta de propriul teritoriu! Daca nemtii lui Hitler ar mai fi avut baze, le-ar fi trimis cateva rachete balistice A10 (devenite Saturn), sa vada si ei ce inseamna sa fii bombardat. Ca turnurile...sunt la fel ca si Pearl Harbour!!!
  • -1 (1 vot)    
    Doru are dreptate: (Luni, 9 mai 2011, 5:37)

    daniel [anonim]

    Romania o sa protejeze gratitele SUA nu ale tarii noastre. Romania a vandut americanilor 'timp de reactie', adica in cazul unui atac, evident impotriva Rusiei, rusii or sa piarda ceva timp (si ogive nucleare) pana sa neutralizeze aceste, asa zise 'scuturi'. In acelasi timp SUA castiga timp ca sa se pregateasca. Fiecare 'scut' are un grad de absorbtie nuclear, adica atrage un consum de 10-15?? ogive. Acest lucru, cuplat cu o mare pacaleala si anume "reducerea arsenalului nuclear", evident rusesc, duce la sporirea sanselor de castig SUA (ce castig ao mai fi si ala...). Asta e oameni buni. Deci ce o sa vedem in viitorul apropiat??: si mai multe 'scuturi' cu diferite grade de absorbtie (ca tot se vehiculeaza notiunea...). Daca prin scuturile astea absob 20-30% din potentialul nuclear rusesc, the job is done!
    Btw: nu inteleg de ce suntem asa de rusofobi?? Au trecut multe, da multe decenii, si noi tot cu rusofobia asta...nu o sa fie bine, si noua ca oameni de rand, nu ne foloseste la nimic.

    Pana una alta: intrati pe google video, cautati pelicula "Threads" din 1984, apoi mai vorbim...
    adapativa cu optimism baban (ca sa aveti de unde da ...) inainte sa o vizionati!

    Nori negrii la orizont, urmatorii 10 ani or sa fie, sa zicem, interesanti, dar nu neaprat in sensul binelui.
    Asa avem o soarta trista...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi