Guvernul a decis noi reguli de ocupare a posturilor din universitati. Concursurile devin publice

de Catalina Ciociltan     HotNews.ro
Miercuri, 4 mai 2011, 21:57 Actualitate | Esenţial

Guvernul a adoptat astăzi, prin Hotărâre de Guvern, metodologia cadru de concurs pentru ocuparea posturilor în învăţământul universitar, a anunţat la finalul şedinţei de Guvern, Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu. „Această Hotărâre de Guvern stabileşte cadrul în care instituţiile de învăţământ superior din România, deopotrivă publice şi private, vor putea să desfăşoare concursurile pentru posturile de asistent universitar cu titlu de doctor, lector, şef de lucrări, conferenţiar şi profesor universitar, angajaţi pe perioadă nedeterminată,”, a explicat ministrul.

Actul normativ prevede că persoanele care au relaţii de rudenie sau persoanele care au avut anterior anumite relaţii comerciale cu unii dintre candidaţi nu pot să facă parte din comisia de concurs, eliminându-se astfel „tot ceea ce ţine de posibilul nepotism universitar”.

În ceea ce priveşte ocuparea posturilor de conferenţiar şi profesor universitar, ministrul a precizat că cel puţin 3 membri din componenţa comisiei de concurs trebuie să fie din afara universităţii, iar pentru posturile de profesor universitar cel puţin un membru al comisiei de concurs trebuie să fie din străinătate. Totodată, o probă obligatorie pentru toţi candidaţii va consta în expunerea, pe parcursul a minim 45 minute, a planului de dezvoltare profesională. De asemenea, comisiile de concurs pentru posturile de conferenţiar şi profesor universitar vor fi publicate în Monitorul Oficial.

„Pentru a asigura maximul de transparenţă – de fapt transparenţa este cuvântul de ordine al acestei Hotărâri de Guvern şi a acestei metodologii - toate interviurile vor fi publice, anunţate transparent, din timp”, a adăugat ministrul.

Daniel Funeriu a explicat că „acest act normativ stabileşte, pentru prima dată, faptul că meritele profesionale sunt singurele care pot să ducă la obţinerea unui post în învăţământul superior”, iar criteriile de selecţie vor avea în vedere indicatori recunoscuţi internaţional.

„Nu sunt limite de vârstă. Singurul criteriu este calitatea judecată prin prisma indicatorilor internaţionali. Ne aliniem în sfârşit la standardele internaţionale modul în care se ocupă posturile în învăţământul superior”, a precizat ministrul.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5541 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    si pana acum concursul era public (Miercuri, 4 mai 2011, 22:07)

    gogu [anonim]

    dar aproape ca n-a existat concurs la care sa fie mai mult de un candidat pe loc. se scotea un post de profesor si exact un candidat concura. deci funeriu sau nu stie ce se intampla in universitatile romanesti sau nu vrea sa stie. si pana acum cel putin doi membrii ai comisiei erau din exterior. daca aveai un candidat mai slab, cei care organizau concursul se acopereau punand 3 membrii ai comisiei din exterior. si cel care trebuia tot iesea. criteriile Miclea erau destul de severe si probabil ca 80-90% din profesori nu le indeplineau, dar comisiiile locale de concurs si Consiliu National de Diplome se faceau ca nu vad ca nu sunt indeplinite criteriile. Din 2005 pana acum probabil ca marea majoritate a celor promovati nu indeplineau criteriile minimale ale lui Miclea. Problema nu a fost legea ci respectarea ei.
    • +2 (2 voturi)    
      in ce limba se tin concursurile? (Miercuri, 4 mai 2011, 22:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      daca un membru al comisiei pentru profesori universitari este strain, deci nu vorbeste limba romana,
      • +2 (2 voturi)    
        limba concursurilor (Joi, 5 mai 2011, 9:16)

        Victoria [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Si care e problema? Candidatul ar trebui sa poata comunica in cel putin o limba straina de circulatie internationala. Nu-i asa?
    • +3 (3 voturi)    
      Prof dermato cu art in revista muzeului istorie (Miercuri, 4 mai 2011, 22:41)

      FD [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Ai perfecta dreptate.
      Cunosc un caz - profesor de dermatologie la Spitalul Colentina, care s-a facut profesor avand drept publicatii indexate ISI niste "scrieri" in Revista muzeului Judetean de Istorie Satu-Mare (???). Si CNADTCU le-a numarat ca lucrari, facandu-se ca uita prevederea ca lucrarile sa fie in publicatii INDEXATE (nu doar cotate) ISI DIN DOMENIUL respectiv. Si cand te gandesti ca pentru profesor erau suficiente doar 2-3 articole ISI....dar unii nici pe acelea nu se pricep sa le scrie. Acum insa, fiind profesori, o sa-i invete pe altii cum s-o faca.
      • +2 (2 voturi)    
        cu grija (Miercuri, 4 mai 2011, 23:24)

        FF [anonim] i-a raspuns lui FD

        banuiesc ca doar graba te-a facut sa confunzi cotarea cu indexarea. mai precis, cotarea bate indexarea. daca esti cotat esti sigur si indexat (si ai primit si o "nota" pentru revista respectiva) pe cand daca esti indexat nu esti sigur si cotat...na, se mai intampla sa nu stii bine ce zici
    • +1 (1 vot)    
      Dumneavoastra nu cred (Joi, 5 mai 2011, 12:00)

      Ela [anonim] i-a raspuns lui gogu

      ca aveti legatura cu mediul universitar pentru ca, daca era asa, nu ati fi scris "membri" cu doi de "i".
  • +8 (8 voturi)    
    pandora (Miercuri, 4 mai 2011, 22:09)

    john doe [anonim]

    cutia a fost deschisa, sa vedem ce iese din ea.
    Marga se va umfla in pene iarasi (Antonescu si Ponta vor acuza ca PDL, UDMR si alti afiliati au oameni in functii obtinute fraudulos conform noii legi) si vom umple ore intregi de emisie cu aiureli, Vadim o sa argumenteze ca avem romani adevarati care trebuia sau fie de mult timp profesori (din bun simt patriotic trebuiau sa primeasca titlu de doctor intr-un domeniu la alegere --- moca).
    Atata timp cat nu avem o JUSTITIE functionala legile sunt de prisos. (astept cazurile mari de coruptie sa fie finalizate cu decizii irevocabile -- indiferent de sentinta doar irevocabile sa fie), doar asa conteaza legea...
  • +3 (5 voturi)    
    concurenta pe dracu (Miercuri, 4 mai 2011, 22:33)

    Mihai [anonim]

    Un conf (un om cam la 35 de ani, ceea ce insemna cam 10 ani de munca), castiga cam 2400 lei tot atat cat un absolvent bun de facultate (indiferent de facultate, nu mai vb de IT, limbi straine etc).

    Intre cine va fi concurenta????
    Nu va mai cumparati LCD-uri, renuntati ca excursii si puneti bani deoparte pentru studiile in strainatate ale copiilor.
    • +2 (2 voturi)    
      sunt si nu sunt de accord cu tine. (Miercuri, 4 mai 2011, 23:29)

      warchild [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      da nu o sa fie concurenta. si nu toate facultatile din romania sunt proaste. stiu cel putin una care e peste nivelul celor de acelasi profil din germania. singura problema in universitatile romanesti ramane modul de evaluare si promovare a studentilor. in general pilele afla de burse, pentru pile se organizeaza concursuri samd...
  • -1 (1 vot)    
    Si cum credeti ca se vor forma comisiile? (Miercuri, 4 mai 2011, 23:00)

    Justin Puscasu [anonim]

    Si sustinerea doctoratelor este publica, si acolo exista o comisie care cuprinde obligatoriu doi, trei membri din alte centre universitare. Ba chiar, acolo exista si o comisie nationala care mai analizeaza odata intreaga procedura.
    A crescut prin asta calitatea tezelor? NU. Sunt mai putini idioti cu diploma de doctor? NU.
    Comisiile astea se constituie pe baza unor relatii personale ale organizatorilor concursurilor, dupa principiul "o mana spala pe alta".
    Nu de comisii ducem lipsa ci de niste criterii clare, uniforme si obiective de evaluare a performantei.
    Domnul Funeriu pare ca nu intelege nimic din ce se intampla in ministerul asta.
  • -1 (1 vot)    
    cine plateste? (Miercuri, 4 mai 2011, 23:18)

    PedaGogu [utilizator]

    Si cine plateste distractia cu profesorul din strainatate? Ca doar n-o sa vina pe degeaba... Are Ministerul bani sau o sa puna catindatul din buzunar, ca doa o sa castige bine dupa aia? Bagi un ban, dar face.
  • 0 (0 voturi)    
    mai este o problema (Miercuri, 4 mai 2011, 23:29)

    X [anonim]

    din pacate multe dintre universitati nu au sesizat ministerului faptul ca daca un asistent, de exemplu, promova in urma concursului pe un post de elector vechiul sau post de asistent ar fi trebuit sa devina vacant. Din nefericire, ca posturi vacantate au fost socotite doar cele rezultate prin pensionare, deces sau demisie, iar posturile scoase la concurs au fost aproape fara exceptie posturi pentru promovare (se stie foarte bine ca ele nu prea au cum sa fie ocupate de persoane din exterior - mai ales de la lector in sus - din lipsa de conditii minime necesare). Cu alte cuvinte, incet (de fapt nu foarte) si sigur se micsoreaza numarul cadrelor universitare pana cand asistentii si lectorii vor ajunge in prag de disparitie. daca adaugi noua regula a celor doua norme, dar si regulile ARACIS in privinta numarului de titulari (inclusiv cea cu privire la procentul de profi-confi) devine foarte limpede ca in aproximativ 3-4 ani se va ajunge la un blocaj aproape total din punct de vedere administrativ. Ia cineva aminte la asta?
  • +2 (2 voturi)    
    un pas bun (Joi, 5 mai 2011, 0:11)

    I [utilizator]

    dar nu destul. Toate posturile de la stat ar trebui sa fie publicate pe site-urile de specialitate. Conditiile trebuie sa fie iarasi standard. De exemplu primaria Timisoara angaja pentru un post doar daca aveai minim 9 ani experienta in administratie. Cu alte cuvinte, postul era cu dedicatie: era un nene cu 9 ani experienta si printr-o simpla cerinta s-a eliminat concurenta (mai tanara si mai pregatita, pentru ca nu iti trebuie 9 ani sa inveti administratie).
  • -2 (2 voturi)    
    Legea educatiei complicata si nu elimina coruptia (Joi, 5 mai 2011, 0:38)

    Olga Popescu [anonim]

    Deci, ori domnul Funeriu&comp. nu intelege ce se intampla in universitatile romanesti si in sistemul preuniversitar, ori acesti baieti intelegbine - ceea ce eu cred ca asa este - si fac o lege de ochii lumii.

    Sa-i spunem realitatea din educatie, prin "legi" reale:

    Legea1. Toate posturile, de la gradinite pana la universitati se ocupa pe bani si/sau pe pile. Sumele/pilele sunt proportionale cu importanta postului!! Nu exista exceptii si nu vor exista niciodata!!

    Legea2. Nepotismul nu va fi eliminat prin masurile adoptate. Parintii, unchii, sotii, etc. au colegi care au si ei nepoti, fii fiice. De exemplu, tu de la Iasi vii la fiica-mea in comisie iar la anul vin eu de la Bucuresti la fiul tau in comisia de avansare. Asa e in SUA de exemplu, am vazut cu ochii mei.

    Legea3. Conferentiar: ca sa avansezi conferentiar, trebuia pana acum sa gasesti 2 tipi ca sa-ti faca scrisori de recomandare si inca 2, din afara institutiei, care sa faca parte din comisia de avansare. Acuma sunt 3 si inca 3. Va dati seama cati bani trebuie sa aiba un lector ca sa le dea la toti? Cine naiba iti face scrisoare de recomandare sau raport favorabil pe gratis? Si mai trebuie sa-i gasesti pe toti 6. De multe ori facultatea punea candidatii sa-si gaseasca comisia si apoi o aprobau. Sunt nebuni!!

    Legea4. Competenta: cunosc o gramada de cazuri in care tatici sau colegi ai lor au facut, in intregime, teza de doctorat si lucrari ISI candidatilor/candidatelor respectivi(e). Acestia au invatat pe de rost lucrarile, au promovat si sunt bine mersi, profesori!!! Chiar si in doua din comisiile CNATDCU sunt 6 astfel de impostori/impostoare pe care-i cunosc foarte bine. Metoda se practica si in Franta si in SUA, acolo am fost si am vazut, stie si domnul Funeriu, a vazut si el.

    Legea5. Sistemul ISI este departe de a fi infailibil!! Intrebati-l pe Grigore Perellman care a obtinut si refuzat medalia Fields (echivalentul premiului Nobel pentru matematica) acuma 3 ani. De ce a refuzat-o ?
  • 0 (0 voturi)    
    reforma in ocuparea posturilor universitare (Joi, 5 mai 2011, 8:51)

    geo [anonim]

    Revolutia obliga la reforma in copmponentele MODULUI DE PRODUCTIE actual si viitor Daca se respecta legea referitoare la varsta de pensionare max 60-65 ani ,.asa trebuie sa fie Sustin cei suspusi ca deabia acum sunt mai productiv,Inteleptii lumii daca facultatea trebuie sa o parcurgi exact in 4-5ani si ramai repetent si reiei anii universitari ca randamentul este dupa inseamna ca esti cu probleme si nu este de ras ci te poti trata ,Asa si la slujba,....Comisiile trebuie sa promoveze tinerii bine pregatiti ptr, ROMANIA care sa-i atraga pe cei pana la max vdp 60-65 drept consilierii lor Lucrarile daca sunt ,transparente cum se mai pastreaza siguranta inteligentei romanesti ,.[piraterie] Totul trebuie gandit in folosul ec .romanesti si a sustinatorului de lucrareEX Lucrarile bune sa fie predate studentilor la cursuri in anul urmatoe,..viiitor,,
  • +1 (1 vot)    
    care aliniere? care standarde internationale? (Joi, 5 mai 2011, 10:35)

    Denisa [anonim]

    Si universitatile ce promit in schimb pentru candidati? Cum sa anunti un plan de dezvoltare personala cand nu ai bani sa participi la o conferinta ISI - asta fiind obligatie profesionala? Sau cand nu ai un loc intr-un birou, nu ai o masa cu un scaun, un computer conectat la internet, nu ai acces direct la raftul cu carti in biblioteca universitara - ci numai intermediat la un rastimp de 60 de minute pana la 12 ore de o bibliotecara, indrumi lucrari de licenta pe un coridor sprijinit de un calorifer? Iar daca mai stai si in camin, acolo o sa te prinda si pensionarea fiindca in vecii vecilor nu iti cumperi o garsoniera dupa promovarile care iti maresc salariul cu 100 sau 200 lei pentru urmatorii 10 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru inceput (Joi, 5 mai 2011, 11:42)

      Demi Urgens [anonim] i-a raspuns lui Denisa

      Bine punctat, exact punctele esentiale si de bun simt, pe care "altii" le au.
      Dar trebuie inceput de undeva. Cand vor fi in sistem mai multi ca dvs. lucrurile vor fi indreptate.
      • 0 (0 voturi)    
        trenul urmator (Joi, 5 mai 2011, 12:30)

        Denisa [anonim] i-a raspuns lui Demi Urgens

        Nu sunt asa de optimista. Vor fi mai multi in sistem cand se vor debloca posturile, iar pana atunci destul de multi membri ai populatiei active isi vor fi gasit o a doua slujba ca sa-si poata plati facturile curente, amanand satisfacerea vreunei curiozitati stiintifice pentru mai tarziu in noapte, dupa cina.
  • 0 (0 voturi)    
    sugestie (Joi, 5 mai 2011, 10:57)

    Denisa [anonim]

    As sugera domnului ministru sa porneasca prin universitatile de stat sa verifice la fata locului conditiile de munca si oportunitatile de dezvoltare cu care se lauda. Nu este nevoie sa se amestece cu multimea, e suficient sa se retraga intr-un birou - daca gaseste vreunul gol, daca nu, o sala de curs sau pe scari - si sa se uite prin hartiile de la departamentele Financiar si de Personal, gaseste acolo toate datele.
  • 0 (0 voturi)    
    o gluma Funeriu... (Joi, 5 mai 2011, 11:25)

    reforma ? [anonim]

    Ce se intampla cu conferentiarii si profesorii actuali care nu indeplinesc standardele impuse si care au papat banii de la stat degeaba ? Este o situatie anormala pe care nu vrea sa o recunoasca. Ministrul se pricepe la lozinci si cam atat. Si se spune ca este destept ... chiar este ?
    Cat despre echitate... a pensionat doar pe aceia care nu aveau functii de decizie. De ce ? Daca stam sa judecam drept chiar aceia sunt problema !
    • 0 (0 voturi)    
      gluma proasta (Joi, 5 mai 2011, 12:43)

      Mihail [anonim] i-a raspuns lui reforma ?

      Nu se va intampla nimic. Vor continua sa pape banii si vor exploata in continuare asistentii si lectorii, care vor fi fortati sa le scrie mai multe lucrari ISI samd, ca domnii profi sa indeplineasca cerintele impuse.
      Asta pana cand se vor trezi ca nu mai au pe cine exploata.
      • 0 (0 voturi)    
        esecul lui Funeriu este evident deja (Joi, 5 mai 2011, 15:21)

        Adevarat [anonim] i-a raspuns lui Mihail

        Asa este, d-l Funeriu incurajeaza de fapt perpetuarea sistemului in care sefii bine infipti in comisii si comitete exploateaza fraierii pentru a-si construi un cv stiintific. Unii primesc bani de conferinte chiar daca acestea sunt slabe si se bazeaza pe recenzii puerile (este vorba si de rata de admisie) doar pentru ca seful este trecut ca si co-autor. Sau poate ca este vorba chiar despre conducatorul de doctorat. Cei care nu publica pentru sefi nu primesc niciodata bani de conferinte si in timp sunt aproape obligati sa iasa din sistem. In unele domenii unele conferinte sunt importante pentru ca in revistele bune se intra greu si dureaza. Nu orice asa zis ISI este de valoare. Este o aberatie doar sa numeri publicatii ISI fie acestea si cotate. Trebuie sa verifici daca specialistul respectiv a publicat in domeniul in care pretinde ca lucreaza si daca a adus un aport la stiinta. Poate ca amicul lui de la geografie l-a trecut coautor pe o lucrare desi el este matematician. L-a ajutata cu ceva metode statistice... in numararea norisorilor de furtuna...Bravo, are un ISI matematicianul ! Stie cineva de ce sistemul Funeriu nu incurajeaza publicatiile cu un singur autor ? De ce pentru a deveni profesor sau conferentiar nu exista o cerinta obligatorie de a avea cel putin o publicatie ca unic autor ? Cred ca acesta ar fi un test foarte dur pentru impostori. Trebuie sa platesca bine un "scientist" ca sa poata avea asa ceva.
        Ceea ce este evident pentru atat de multa lume, ii scapa ministrului.

        Din esecul lui Funeriu se vor alimenta si fostii ministri care au facut deja atat de mult rau. Pana la urma cerinta UE nu era sa il avem ministru pe Funeriu ci sa reformam invatamantul. Sa scapam invatamantul de impostori. Exista oameni valorosi si cinstiti si in tara. Poate ca acestia stiu ce inseamna reforma. Si ce daca nu se vor inscrie intr-un partid ?!
  • 0 (0 voturi)    
    Unde este reforma promisa ? (Joi, 5 mai 2011, 11:37)

    Reforma sau "lozinci repetate ca pentru prosti " ? [anonim]

    Am o sugestie. Ce-ar fi ca ministrul sa faca un sondaj de opinie prin universitati si sa fie de acord sa fie notata prestatia dumnealui ca ministru al invatamantului. Asa cum profesorii sunt evaluati de catre studenti , de ce nu ar fi si ministrul evaluat de catre profesori. Nimic politic aici.

    Evident ministrii anteriori nu intra in discutie pentru ca nu pot fi situati decat pe axa negativa spre minus infinit.

    Dar la ce asteptari am avut unii dintre noi... este pathetic ministrul Funeriu si reforma dumnealui.
  • 0 (0 voturi)    
    stufos, piramidal, birocratic (Joi, 5 mai 2011, 13:05)

    panfil flecaru [anonim]

    asta e invatzamantul suprior din ro.
    asistent, lector, conferentiar, prof. prof emeritus,
    prea multe titluri si ierarhizare.
    in america nu sunt asa de ierarhizati. de lector si confernetiar n'am auzit. in schimb, am auzit de profesori invitati, oameni de succes, se bat scolile pentru ei.
    e drept, universitatile americane nu's nici pe departe atat de bune ca ale noastre...

    birocratie, ierarhizare la extrem si multa fanfaronada.
    oxford college, sau vassar college, nu poate concura cu un colegiu national din ro...

    cineva zicea sa va trimiteti copiii la studii in strainatate. poate sa ramana pe acolo, ca daca se intorc, le vor trebui rabdare, timp si nervi buni pentru echivalarea diplomelor si profesarea in ro.

    s'auzim de bine !
  • +1 (1 vot)    
    Rugaminte catre Hotnews (Joi, 5 mai 2011, 13:48)

    Justin Puscasu [anonim]

    un link catre textul HG in cauza.
  • 0 (0 voturi)    
    nu prea e asa (Joi, 5 mai 2011, 15:40)

    Dedalus [anonim]

    1) O universitate particulara de-aia e "particulara" pentru ca dispune de reursele ei cum vrea.

    2) Certeriile nu au nici o treaba cu eficienta profesorilor. Daca un ome e profesor universitar bun, asta trebuie sa decida institutia respectiva, dupa cum ea doreste. Ea stie ce vrea sa faca, ea isi face planurile de invatamant pe termen lung, ea dcide daca Gheroghe cu 3 clase primare e mai bun decat ionescu cu 5 doctorate (ceea ce in Ro nu e chiar imposibil...).

    Daca eu vreau sa-l fac profesor de muzica pe Justin Biber, nu pot dupa legea asta, dar pot sa-l fac pe un caraghios care are zeci de lucrari...
    • 0 (0 voturi)    
      de gandit (Joi, 5 mai 2011, 16:16)

      Cred ca... [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Dvs. pledati pentru sistemul american nu pentru cel european care este pana la urma cel mai bun si echitabil. Doi full professor de la doua universitati din Romania trebuie sa fie comparabili ca valoare. Indiferent daca universitatea este sau nu particulara. Evident, ar trebui ca ministerul sa impuna un standard minim. In rest, daca universitatile din Bucuresti isi permit profesori mai buni decat universitatea din Pascani nu este problema nimanui. Pana la urma este si o problema de cerere si oferta. Dar pana sa vorbim despre astfel de lucruri mai este. Trebuie inceput cu NEPOTISMUL EXISTENT si IMPOSTORII care au strangulat efectiv universitatile. Pentru ca acesta este contextul in care s-ar desfasura examenele.

      Poate nu stiti dar in US exista multe universitati mici care furnizeaza absolventi (mai ales in management) dar acestia nu au sanse foarte mari sa isi gaseasca un job la fel de bun ca si cei de la universitati cu standarde inalte. Taxa de scoalarizare este insa mai mica la aceste universitati de mana a doua asa ca daca cel care nu isi permite Harvard, MIT, Stanford se multumeste cu ce poate.

      In Europa este alfel si este bine ca este cum este. Nu tot ce este in US este si foarte bun. Incurajez o analiza mai atenta in acest sens.

      O universitate particulara trebuie sa se supuna acelorasi standarde ca si universitatile de stat.

      Regulile nu trebuie facute pe baza exceptiilor ci pe baza normalitatii.
      • 0 (0 voturi)    
        universitati mici (Joi, 5 mai 2011, 17:46)

        crede si nu cerceta [anonim] i-a raspuns lui Cred ca...

        Poate nu stiti dar in US exista multe universitati mici care furnizeaza absolventi (mai ales in management) dar acestia nu au sanse foarte mari sa isi gaseasca un job la fel de bun ca si cei de la universitati cu standarde inalte.
        ....................
        de obicei, ieftine sunt cele de stat. si nu sunt mici. in unele state, sunt adevarate sisteme.
        in statul new york, suny, state univesity of ny este un gigant, un sistem format din patru centre, fiecare o univesitate de sine statatoare.
        suny at binghampton este o scoala f. buna.
        la fel suny at albany.
        la fel si university of california at la (ucla) sau univesity of california at berkeley.
        uta, univesity of texas at austin, este tot o scoala de stat, super.
        pennstate si multe altele, unde este mult mai ieftin ca la mit sau harvard.
        asta ref. la universitati mici.
        particulare, sunt unele cu adevarat mici, dar f.scumpe, cum ar fi vassar college, scoala de ivy league.
        nicio univ. romaneasca nu s'ar califica
        nici printre primele 300 din sua.

        conteaza selectivitatea scolii. ce intra acolo.
        in prima faza, ai dreptate, conteaza unde termini, dar, pe parcurs, angajatorii selecteaza mult mai bine, dupa merite.
        deci, in viata, conteaza pe unde treci, dar conteaza mai mult cat incarci la desagi.

        g.w.bush, nikiularu', a absolvit harvard.
        billy a terminat la georgetown. ambii au fost presedinti.
        • 0 (0 voturi)    
          'mici' as in 'second class' (Joi, 5 mai 2011, 22:46)

          cercetam si disecam dar nu credem si nu speram ! [anonim] i-a raspuns lui crede si nu cerceta

          'Mici' vs 'Mari'. Sau "first class univ." vs. "second class univ." In US este posibil sa nu iei tenure la o universitate 'mare' si sa fii acceptat la un alt tenure de catre o universitate 'mica'. Este discutabila comparatia intre universitatile 'mici' si univ. romanesti. Trebuie studiate cazuri punctuale. Dar pb dezbatuta era daca este sau nu necesar un examen cu cerinte clare minimale pentru a accede in ierarhia univ. romaneasca. In Europa sunt competitii cu comisii serioase si scortoase. In US se procedeaza sa spunem "ad-hoc" la nivel de universitate si totul merge bine dar sunt mult mai evoluati stiintific. Mai sunt insa 'accidente de etica' si pe acolo - parca a fost un scandal la MIT daca nu ma insel cu ani in urma...
          La noi a existat competitie si pana acum dar s-a judecat tot pe baza de cumetrii si nepotisme - cerinta cu incompatibilitate in comisie exista si pana acum si s-a tinut cont. Aici este paradoxul romanesc. Eu cred ca este rau ca nu poti sunta decizia universitatii pentru a obtine titluri stiintifice mari. In plus cred ca este o mare tampenie acel plan de dezvoltare profesionala. Daca nu se cer idei de la candidat pentru a fi folosite ulterior de catre cei din comisie - furtul de idei in lumea stiintifica nu este o gluma - atunci nu ii vad rostul. Se va iesi la o cafea/ bere/ vin timp de 45 de minute cel putin. Ar fi trebuit specificat ca acele 45 minute sunt destinate intrebarilor / disecarii activitatii stiintifice, publicatiilor, inventiilor candidatului. In privinta cerintelor pentru concurs exista doua tendinte in Europa - kilograme de publicatii in metrici ISI sau evaluarea ideilor / rezultatelor din publicatii de catre expertii in domeniu - cei care au citit tot in domeniul respectiv. In US se aplica al doilea sistem dar ei sunt mai evoluati. Daca la noi s-ar aplica al doilea sistem ar trebui stabilit pe fiecare specializare cine este personalitatea stiintifica internationala care va stabili/ superviza comisia. Altfel...
  • 0 (0 voturi)    
    povesti (Joi, 5 mai 2011, 19:44)

    catalin [anonim]

    peste tot in lume intrarea in mediul universitar se fac pe baza de recunoastere a valorii tanarului, de putin noroc sa fii la locul potrivit si atat. Nu exista loc unde sa se dea concurs, cel putin in mediul universitar, totul este facut pe baza de recomandari (perfect legale).
    Incetati sa mai cadeti in plasa intinsa de guvernanti si de gloata de reporteri care vorbesc cu patos despre ceva ce nu cunosc.
  • 0 (0 voturi)    
    aliniere (Marţi, 10 mai 2011, 11:24)

    onoriu [anonim]

    Lucrez in universitate si cunosc bine lucrurile! Pot sa va spun ca Funeriu este utopic si ca ceea ce propune el este irealizabil! In primul rand, modalitatea de evaluare este prea complicata si apoi motivatia sa este minora! Ce faci dupa ce ajungi profesor cu 3000 Ron/luna? Merita sa fie evaluat ca in Vest si platit ca in Est? Nu cred! Va fi un val de tineri cu dosare beton care va aplica, apoi se va dilua cererea si in final se va schimba legea!
    Ca asa e la noi! Iar referitor la nivelul de pregatire al profesorilor sunt dispus sa fiu pus fata in fata cu orice profesor din orice universitate din lume pentru a proba nivelul de pregatire in domeniul pe care il predau!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri