Deputatii vor trebui sa se autentifice prin parole sau mijloace biometrice cand folosesc aparatele de vot electronic, potrivit unei informari prezentate luni Biroului permanent de catre secretarul general al Camerei, Gheorghe Barbu, transmite Agerpres.

In informare, Barbu arata ca, urmare a evenimentului din 16 noiembrie 2010, cand sedinta de vot final a fost intarziata aproximativ 20 de minte, a intreprins demersurile necesare elucidarii cauzelor acestei situatii si anume infiintarea unei comisii de ancheta, respectiv incheierea unui contract de prestari servicii de audit de securitate cu IBM Romania.

"In urma analizelor efectuate, a rezultat ca sistemul de vot electronic prezinta un nivel de securitate corespunzator si ca sunt respectate cele mai bune practici de securitate conform normativelor in domeniu", afirma Barbu, care mentioneaza, totusi, ca a dispus implementarea unor masuri in vederea fiabilizarii si cresterii nivelului de incredere privind securitatea sistemului de vot.

Astfel, pentru fiabilizarea sistemului de vot electronic s-a decis realizarea unui upgrade la calculatoare, configurarea unui calculator de rezerva, revizuirea unor proceduri si a fiselor de recuperare in caz de dezastru referitoare la aplicatiile sau datele si sistemele critice si implementarea unui serviciu de mentenanta post-garantie pentru acest sistem.

Masurile pentru cresterea securitatii sistemului de vot electronic privesc introducerea unui echipament suplimentar de protectie de tip firewall, actualizarea sistemelor de operare ale calculatoarelor cu ultimele pachete de securitate, configurarea lor pentru a permite auditarea ulterioara, dar si autentificarea nominala a utilizatorilor prin parole sau mijloace biometrice.

Potrivit materialului, aceste masuri vor fi implementate in termen de 45 de zile.

Secretarul general al Camerei Deputatilor informeaza ca, dupa implementarea acestor masuri, va fi reluata si afisarea online pe site-ul forului legislativ a rezultatelor de vot electronic, care a fost sistata pe 22 februarie.

In plus, Barbu mentioneaza ca masura administrativa pentru cresterea securitatii transmisiilor de date la nivelul intregului sistem informatic al Camerei Deputatilor implementarea standardului ISO 27001-2005 referitor la Sistemul de Management al Securitatii Informatiei incepand cu anul 2012 in functie de alocarea fondurilor necesare in bugetul forului legislativ.

Pe 16 noiembrie, in contextul boicotului opozitiei privind conducerea sedintelor de plen de catre Roberta Anastase, acuzata ca ar fi fraudat votul la legea pensiilor, votul final a fost intarziat mai bine de 20 de minute.

Sesiunea de vot final a sedintei de plen a Camerei Deputatilor a inceput, la acea data, cu un apel nominal la solicitarea liderului grupului parlamentar al UDMR, Olosz Gergely, dupa o disputa intre opozitie si putere privind cvorumul de sedinta.

In acest context, opozitia a acuzat puterea ca incearca sa tergiverseze sedinta pentru a putea pregati fraudarea votului. PNL si PSD au parasit sedinta, dupa ce in urma apelului nominal a reiesit ca in sala erau prezenti 171 de deputati.