VIDEO Emil Boc anunta o "ofensiva generala", care implica si Jandarmeria, impotriva muncii la negru: Legislatia se respecta, nu se publica doar in Monitorul Oficial

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 26 aprilie 2011, 11:22 Actualitate | Esenţial

Societatile care folosesc munca la negru risca amenzi de 3-4 ori mai mari decat cele actuale si chiar pedepse penale, prin noul Cod al Muncii, a declarat marti premierul Emil Boc, care i-a avertizat pe toti cei care recurg la aceasta forma de evaziune fiscala sa incheie contracte de munca.

"Atrag atentia ferm tuturor celor care utilizeaza sau se gandesc sa utilizeze forme ilegale sa incheie contracte de munca", a afirmat el, la iesirea din Ministerul Muncii, unde a preluat interimatul, dupa demisia lui Ioan Botis.

"Am stabilit, impreuna cu ministrul de Interne, cu Ministerul Finantelor, un program complex de combatere a muncii la negru, cu scopul de a creste numarul contractelor de munca. In subsidiar ne intereseaza numarul amenzilor sau sanctiunea penala. Exact cum am facut in cazul combaterii evaziunii fiscale, cand am pus la masa autoritati diferite cu competente in acest domeniu, exact asa vom face si in privinta muncii la negru, punand la aceeasi masa Inspectia Muncii, Garda Financiara, Ministerul de Interne, inclusiv Jandarmeria, pentru a realiza un plan complet si complex de combatere a muncii la negru", a spus Emil Boc, citat de Agerpres.

Seful Executivului a adaugat ca vineri va semna si normele metodologice la Legea zilierilor si a precizat ca toti cei ce folosesc aceasta forma de angajare trebuie sa respecte legea, "pentru ca si acolo exista sanctiuni aspre".

Este o "ofensiva generala pentru a atrage atentia ca legislatia se respecta si nu se publica doar in Monitorul Oficial", a spus prim-ministrul, subliniind ca intentia guvernului este sa aplice sanctiuni mai dure pentru munca la negru.

Emil Boc a intrerupt declaratiile de presa, la insistentele reporterilor, afirmand: "Multumesc, ma duc la munca, gata, multumesc!".



Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

2954 vizualizari

  • +5 (17 voturi)    
    hahah (Marţi, 26 aprilie 2011, 11:30)

    kin3zu78 [utilizator]

    piticul boc-poc e tare rau. Pe cand se va respecta legislatia si in domeniul coprutiei , a lucrarilor pe bani publici luate cu dedicatie , a defrisarilor , a clanurilor tiganesti etc, etc , etc , ca la astea pana acuma doar sa publicat in MO. :)
    • +5 (7 voturi)    
      O masura corecta ! (Marţi, 26 aprilie 2011, 15:10)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Nu inteleg de ce in comentarii facem uz de atac la persoana. Acum ce mai este gresit in aceasta masura. Nu e normal sa respectam legea? E normal sa muncim la negru ?
      • +1 (3 voturi)    
        :) (Marţi, 26 aprilie 2011, 16:31)

        me [anonim] i-a raspuns lui Ana

        Este o vorba: "Oamenii ilustri discuta idei, oamenii medii discuta evenimente si oamenii marunti ii discuta pe altii". Nu este greu de inteles nivelul general al populatiei. Asta este. Priceput la aruncat cu oua si pietre, specialist in macroeconomie, politica si spart seminte cu talent. Dar cam atat.
        • -1 (3 voturi)    
          la noi oamenii la putere (Marţi, 26 aprilie 2011, 18:47)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui me

          nu sunt ilustrii.Sunt oameni politici a caror unica tinta este, dupa cum bine zice Dl. Boc, partidul sa iasa in alegeri. Inasprirea pedepselor pentru munca la negru este o masura buna, daca angajatorul + angajatul n-ar plati impreuna cam 80% din valoarea care se produce. Astazi se stie, nu-ti poti realiza o afacere din munca cinstita (nu tunuri si comenzi de stat) ca sa fi si pe profit. Muncesti de te spetesti pentru altii pana ce pierzi tot ce-ai investit. Climatul politic , nesiguranta si imprumuturile statului pe piata privata fac ca bancile sa fie extrem de reticente in a acorda credite. Rezultatul actiunii guvernului : vor falimenta si mai multe firme. Remisiunea economica se amana.
          • 0 (0 voturi)    
            nu si pt Boc (Marţi, 26 aprilie 2011, 22:12)

            Popiccone [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

            Emil Boc e primul premier care a facut ce a putut mai bine pentru tara, in ciuda scaderii vertiginoase in sondaje. Trebuie sa fii redus intelectual sau membru al unui partid de opzotiei, sau amandoua, ca sa spui ca pe Boc il intereseaza mai mult sa ramana la putere decat interesul oamenilor.
  • -2 (18 voturi)    
    Taxare cu japca (Marţi, 26 aprilie 2011, 11:48)

    flavian [utilizator]

    Iar noi ne repliem si lansam o ofensiva generala impotriva taxarii cu japca si contributiei la fondul destinat hotiei la nivel inalt.

    Votati partidul inexistent. Pentru o clasa politica inexistenta si un jaf la nivel de stat inexistent.
    • +3 (9 voturi)    
      :) (Marţi, 26 aprilie 2011, 12:57)

      alex [anonim] i-a raspuns lui flavian

      Flavian,

      Eu m-as multumi si cu o garantie a statului asupra proprietatii. Care nu exista.

      Cata vreme un proprietar nu poate obtine un "titlu de proprietate" care sa aiba urmatoarele calitati:
      - sa fie emis de stat ca garant al proprietatii
      - sa poarte numele proprietarului pe el (nu alt nume al fostilor proprietari samd)
      - sa stea la proprietar
      in Romania nu exista proprietate garantata de stat.

      Registrul cadastral si cartea funciara pot disparea de pe o zi pe alta: pot arde, pot fi "hackuite" de vreun Tincode etc sau se pot intampla o gramada de lucruri. Nu exista o garantie care sa stea in posesia celui care garanteaza (statul).

      Cine intentioneaza o repliere pe subiectul asta, are suportul meu 100%.

      PS: nu ma deranjeaza ca statul intensifica eforturile contra muncii la negru, dar ai dreptate ca si statul trebuie sa isi dea seama ca are si obligatii (nu doar drepturi).
      • -1 (13 voturi)    
        Pe mine statul ma lasa rece (Marţi, 26 aprilie 2011, 13:36)

        flavian [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Pe mine statul ma lasa rece, la fel si "garantiile" oferite de el. Statului ii urez cel mult un faliment placut. Asa cum ziceam, votati partidul inexistent, pentru un stat inexistent. Pentru mine nu exista munca la negru la gri sau la roz sau de alt gen, ci doar munca. Punct.

        Cat priveste proprietatea, e mult de povestit. Poti incepe cu un google: dileme dreptul proprietate
        • -1 (15 voturi)    
          Munca este doar munca (Marţi, 26 aprilie 2011, 13:48)

          DumiDum [utilizator] i-a raspuns lui flavian

          Corect. Munca este doar munca si atat. Degeaba vor sa ne prosteasca unii ca suntem datori statului cu ceva. Nu suntem datori cu nimic. Munca pe care o fac eu o cedez voluntar cui vreau si daca vreau.

          De ce trebuie sa vina statul sa-mi ia cu japca cat vrea si cum vrea din munca MEA ? Care e diferenta intre boierul sau regele care imi lua bir pe vremuri si Boc-ul de acum ? Amandoi ma ameninta cu bataia daca nu-mi platesc dijma stapanului.
        • 0 (12 voturi)    
          Dreptul de a spune nu (Marţi, 26 aprilie 2011, 13:50)

          DumiDum [utilizator] i-a raspuns lui flavian

          Unde este dreptul de a spune nu ? Unde-i libertatea mea de a refuza "beneficiile" oferite de stat, adica o pensie mizera si un serviciul medical inexistent ?

          De ce sa fiu eu obligat sa dau munca mea altuia ? Cu ce drept vin ei sa-mi ceara ? Cine e statul asta care ne fura mereu si se face ca ne da apoi ceva in schimb ? De ce sa fim obligati sa-l suportam daca nu vrem ?
  • +4 (10 voturi)    
    Fapte nu vorbe goale! (Marţi, 26 aprilie 2011, 12:18)

    Gianni [utilizator]

    noi salariatii asteptam ofensiva! desi ma indoiesc ca se vor vedea efectele..
  • +1 (13 voturi)    
    jandarmeria ??? (Marţi, 26 aprilie 2011, 12:46)

    kin3zu78 [utilizator]

    mai ramane sa ii prinda cu arcanul pe cei care calca gresit sau pe cei cu dedicatie politica ;) nu vad ce treaba are jandarmeria in aceasta treaba ?? Politia ecomonica de ce isi mai incaseaza salariile ??? Eu propun sa ramana doar jandarmeria , in rest sa desfiintam tot, sri, politia de frontiera,portuara , maritima etc, etc. asa facem economie si la bugetut de stat si facem si treaba buna .. cica . Cred ca a mancat prea multe oua dl premier.
    • +6 (8 voturi)    
      decit sa te miri atit (Marţi, 26 aprilie 2011, 13:47)

      excalibur [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      mai bine arunca o privire peste gard
      In Germania - care e un exemplu in ce priveste relatiile de munca- treaba asta (amusinarea si pedepsirea muncii la negru) este in sarcina serviciului vamal (Zollamt).. Ei ce zici? ATi s-a taiat rasuflarea??? Asa ca nu te mai repezi ca o fata mare si nu-i mai tine tu socoteala lui Boc (cite oua a mincat) ci mai bine ai grija de ale tale (daca ai)
  • +1 (5 voturi)    
    La ce folosete "ofensiva generala"? (Marţi, 26 aprilie 2011, 13:19)

    Costel [anonim]

    Totdeuna se gandeste ca nu sunt bani la buget pentru ca se face frauda. Au impresia ca nu sunt locuri de munca pentru ca lumea lucreaza la negru. Nu o contest, pentru ca eu sunt in cautarea unui loc de munca si am raspuns la un anunt de genul "ofer carte de munca",de parca firma x ofera carte de munca si firma y nu, si intr-un final mi s-a propus sa lucrez fara carte de munca ca doar in anunt nu spune cand imi ofera cartea de munca.
    De proasta organizare de la agentiile de somaj ce zice domnul Boc?
    Mi-as fi dorit sa existe la agentia de somaj toate locurile de munca disponibile, sa ofere o sansa la angajare oricui. Daca m-am vazut cu sacii in caruta sa-mi pese si de cel care nu a reusit sa-i puna. Iar agentii economici sa tina telefoanele deschise cand anunta un loc de munca, macar intre orele 9-17.
    • +3 (3 voturi)    
      si ce sa mai faca agentii ec?? (Marţi, 26 aprilie 2011, 13:51)

      excalibur [utilizator] i-a raspuns lui Costel

      daca esti calificat si cauti cu sirg, o sa dai de locul tau... Chestia cu agentii o sa fie valabila la inversarea raportului cerere/oferta... atunci nu numai ca o sa tina telefonul deschis 24/24 dar te suna ei precis... SUCCES
  • +3 (3 voturi)    
    reforma, dar mai bine nu (Marţi, 26 aprilie 2011, 13:49)

    manfred [utilizator]

    La o adica nu ne place ca nu sint banii de salarii si pensii, dar cind se incearca limitarea muncii la negru, bineinteles ca nu ne place si cautam acul in carul cu fin. De ce nu e bine ca se pune presiune pe angajatori ca sa angajeze oamenii cu carte de munca?
  • 0 (4 voturi)    
    Munca... (Marţi, 26 aprilie 2011, 14:17)

    Kata [anonim]

    Baieti, mai bine combateti LENEA de toate culorile. Ar fi ceva mult mai benefic decat sa combati munca la negru. Sigur vor fi unii care se gandesc la impozite sau alte maruntisuri. Daca va ganditi un pic o sa constatati ca lenea ne costa insutit mai mult decat lipsa impozitelor luate de pe spinarea celor ce muncesc la negru. Din pacate tara asta procedeaza numai anapoda. Isi mai aduce aminte cineva despre o lege care sa-i dea un sentiment de satisfactie? Nu cred... Eu unul, cand aud ca s-a mai dat o lege (nu conteaza despre ce anume) deja simt gheata pe sira spinarii si ma intreb daca Administratia din Romania lucreaza pentru romani sau impotriva lor...
    • +4 (4 voturi)    
      sa incepem cu Crin ! (Marţi, 26 aprilie 2011, 15:12)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Kata

      Primul roman care trebuie convins ca trebuie sa munceasca e CRIN , ca de 10 ani primeste bani de la stat pentru absenta lui permanenta din Parlament.
    • +4 (4 voturi)    
      Combateti LENEA..... (Marţi, 26 aprilie 2011, 15:36)

      Sedlex [anonim] i-a raspuns lui Kata

      :))...LOL... Cum te-ai gandit tu ca o sa vina Boc la tine dimineata sa iti bata in geam si sa iti spuna: "Hai trezestete puiule si dute la munca".
      Ce treaba are guvernul cu lenea din tara?
      Vrei sa muncesti bine.... nu vrei treaba ta, mori de foame.
  • +4 (4 voturi)    
    Pe semne... (Marţi, 26 aprilie 2011, 16:15)

    Sedlex [anonim]

    ...sunt multi care lucreaza la negru in tara asta si le convine. Altfel nu-mi explic de ce initiative domnului Boc este privita ca o ofensa la adresa poporului. Mie cel putin nu-mi convine sa lucrez pentru salariul minim pe economie in contract. In primul rand pentru ca nu am garantia ca nu o sa se trezeasca patronul intr-o zi ca el nu este obligat sa imi dea salariul la care ne-am inteles. In al doilea rand nu este corect ca eu sa platesc cotizatie intreaga la stat in timp ce altii ocolesc legea si beneficiaza de aceleasi drepturi.
    Sunt de acord ca serviciile medicale pentru care suntem obligati sa cotizam in fiecare luna nu sunt dintre cele mai bune dar pana cand o sa avem destule spitale private incat sa poata interveni in toate localitatile din Ro nu prea avem alta aptiune si decat sa fil lasat in strada parca as prefera un spital mai putin dotat. In plus spitalele tot cu banii de la buget se doteaza asa ca cel putin in teorie mai multe incasari la buget inseamna mai multe dotari in spitale.... in teorie. Cat despre pensii, daca acum ni se da posibilitatea sa renuntam la pensie probabil jumatate dintre noi am face-o, dar ce facem cu actuali pensionari??? Ii lasam sa moara de foame? De unde o sa le mai platim pensiile ?(daca sunt sau nu meritate este o cu totul alta discutie).
  • +4 (6 voturi)    
    despre boc, pentru romani (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:33)

    Mircea Popescu [anonim]

    Multumesc, ma duc la munca, gata, multumesc! - o atitudine cat se poate de corecta a premierului. Lucrurile bune se intampla numai oamenilor buni iar romanii au noroc ca in fruntea guvernului se afla un personaj politic integru, pentru care moralitatea si demnitatea sunt mai presus de toate. Daca cineva poate sa aduc dreptatea in aceasta tara, acel om este Emil Boc.
  • +5 (7 voturi)    
    Emil Boc este corect cu romanii (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:36)

    crinutza [anonim]

    Ma bucur sa vad ca Emil Boc isi merita locul la guvernare, este printre putinii care au reusit sa faca ceva de cand a fost ales...actiunile sale sunt in folosul tuturor romanilor
  • +4 (6 voturi)    
    la culcare (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:46)

    Adelline [anonim]

    cum nu le place multora ca li s-a cam terminat petrecerea de cand cu domnul Emil Boc. Mai intai vamile si acum sectorul muncii, toate le ia la curatat
  • +3 (5 voturi)    
    numai asa (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:48)

    Cristi Capusan [anonim]

    Doar cu masuri drastice se mai poate face ceva in tara asta. bine macar ca are cine sa ia astfel de masuri. Domnului Boc nu i-a fost niciodata frica sa ia in piept evazionistii si mafiotii
  • +4 (6 voturi)    
    comentarii rautacioase (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:50)

    paul vaneu [anonim]

    Comentariile prin care Emil Boc este criticat si atacat sunt nefondate...de ce in loc sa aruncam cu pietre nu ne uitam la realizarile acestui ministru de pana acum? Oricum chiar daca a fost criticat si atacat, Emil Boc si-a pastrat pozitia ferma, a adoptat legi care au contribuit la dezvoltarea Romaniei. Este un om corect si intelept
  • +3 (5 voturi)    
    muncitori cu ziua... (Marţi, 26 aprilie 2011, 17:56)

    catalin best for u [anonim]

    In Romania, sunt foarte multi oameni care muncesc cu ziua, oameni care nu vor fi rasplatiti la vremea pensionarii asa cum trebuie...din pacate, ignoranta de care au dat dovada pana acum guvernantii a facut sa ajungem in aceasta situatie. Emil Boc este singurul capabil sa schimbe situatie acestor oameni, sa ii ajute sa fie angajati cu acte in regula.Bravo
  • +4 (6 voturi)    
    moda (Marţi, 26 aprilie 2011, 18:02)

    sasha [anonim]

    in romania e o moda sa dam cu bolovani in oricine e la conducere, fara discernamant. o dam inainte ca asa ne-am obisnuit. Emil Boc se intampla sa fie cel mai competent premier pe care l-a vazut tara asta. iar ultima masura e foarte tare! abia astept sa vad ce se intampla
  • +2 (4 voturi)    
    laudabil (Marţi, 26 aprilie 2011, 18:31)

    Elena David [anonim]

    Initiativa premierului in ceea ce priveste munca la negru este un demers demn de lauda. Este nevoie de o reforma benefica si in acest sistem, iar un om corect si hotarat precum Emil Boc este cel mai potrivit pentru acest lucru.
  • 0 (2 voturi)    
    masuri juste (Marţi, 26 aprilie 2011, 18:32)

    Maria B [anonim]

    Niste masuri corecte si necesare din partea unui om cu viziuni adevarate! Bravo domnule Boc pentru lupta impotriva coruptiei si pentru faptul ca amintiti romanilor ca legile in aceasta tara se respecta! Premierul e un politician onest care da dovada de profesionalism peste tot unde se implica!
  • +1 (3 voturi)    
    munca la negru (Marţi, 26 aprilie 2011, 18:44)

    P.S.Alex [anonim]

    munca la negru este cu adevarat o problema in Romania...noroc insa cu oameni care lupta impotriva ei... Emil Boc este un om hotarat sa transforme Romania intr-o tara europeana civilizata iar prin masurile sale va realiza acest lucru...
  • 0 (2 voturi)    
    codul muncii (Marţi, 26 aprilie 2011, 18:44)

    Horia S [anonim]

    Noul Cod al Muncii este o dovada ca avem parte de un premier vizionar si modern care actioneaza spre binele majoritatii. "Ofensiva generala" impotriva muncii la negru este modalitatea premierului de a declara razboi tuturor ilegalitatilor din Romania. Cu un premier onest vom avea o tara adevarata!
  • +3 (3 voturi)    
    Extraordinar (Marţi, 26 aprilie 2011, 19:56)

    Sedlex [utilizator]

    Nu stiu daca sa ma bucur sau nu.
    Asa cum am scris si mai sus, masura luata de dl. Emil Boc mi se pare una foarte buna dar nu pot sa nu observ ca ultimele aprox. 10 comentarii suna cam la fel si sunt total contrare comentariilor postate dimineata.
    Explicatiile pot fi urmatoarele:
    1. Fie cineva face propaganda pro Emil Boc si a postat 10 com. in care spune acelas lucru in diferite forme;
    2. Fie romanii s-au desteptat brusc si incep sa rationeze inainte sa arunce pietre;
    3. Fie se vede o diferenta de IQ intre cei care au timp sa comenteze dimineata si cei care au timp sa comenteze seara.
    Care sa fie oare?????
  • +2 (4 voturi)    
    ............ (Marţi, 26 aprilie 2011, 20:21)

    bogdaan [anonim]

    cred ca este pentru prima data cand vad comm pro actualul guvern.....chiar ma bucur sa vad ca din ce in ce mai multe pers realizeaza ca majoritatea masurilor luate erau necesare si sunt foasrte benefice Romaniei.......
  • 0 (2 voturi)    
    Boc (Marţi, 26 aprilie 2011, 21:29)

    de dreapta [anonim]

    Emil Boc e primul premier care are curajul sa puna piciorul in prag si sa spuna NU muncii la negru.Munca la negru creste evaziunea fiscala si duce la imposibilitatea statului de a plati pensii si salarii. De ce sa sufere pensionarii si bugetarii pentru niste patroni care vor sa faca profit exagerat?!
  • 0 (0 voturi)    
    Munca la negru... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:54)

    daveben [anonim]

    Este absolut normala aceasta pozitie a premierului.. Pina la urma munca la negru si evaziunea fiscala au adus pagume imense la buget care nu inseamna nimic altceva decit saracirea acestei tari...
  • 0 (0 voturi)    
    responsabil (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:27)

    ina [anonim]

    Boc este un om perseverent, la guvernare cauta sa-si duca la indeplinire toate programele si proiectele pe care si le-a propus ca sa schimbe ceva in tara asta de corupti si de demagogii din partidele de opozitie,care nu fac altceva decat sa atace personele in mod jignitor si nu fac nimic pentru popor.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri