VIDEO Bugetul Capitalei a fost votat de Consiliul General / Prioritate pentru subventiile RADET, RATB. S-au dat bani mai putini pentru unele lucrari de infrastructura​

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:57 Actualitate | Esenţial

Sorin Oprescu
Foto: Agerpres
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a votat, miercuri seara, bugetul Capitalei, propus de primarul general Sorin Oprescu, la care au fost adaugate numeroase amendamente, cele mai importante fiind cele care asigura subventiile RADET si RATB, dar si cele care asigura finantarea mai redusa a unor proiecte de infrastructura, in contextul in care in varianta votata anterior aceastea aveau finantarea taiata, in special cele demarate deja. Proiectul de Buget cu amendamentele propuse de PDL-PNG-PRM a fost votat de 31 de consilieri, in timp ce 20 de consilieri s-au opus. Inainte de vot, primarul general Sorin Oprescu a spus ca "desi poate proiectul de buget pe 2011 nu este cel mai bun, este cel mai bine gandit impreuna si admis cu 67 de amendamente".

Inainte de a-l aproba, consilierii PDL, care detin majoritatea in consiliu, au propus amendamente prin care mai multe sume de bani sunt relocate de la alte proiecte pentru subventiile la RADET si RATB.

Conform amendamentelor propuse de grupul PDL, bugetul adoptat dispune de venituri totale de 4,282 miliarde lei, fata de varianta propusa initial de 4,588 miliarde lei. In ceea ce priveste concesiunile si chiriile, se inregistreaza o scadere de la 327 de milioane lei, la 246 milioane lei.

Cat priveste capitolul cheltuieli, bugetul votat prevede o scadere de la 5,108 miliarde lei, la 4,801 miliarde lei.

In ceea ce priveste subventia pentru incalzire, Primaria va acorda mai multi bani decat ce va acorda Guvernul. Aceasta schimbare vine in contextul in care Executivul a preluat cheltuieli pentru lucrarile la Stadionul National. In cazul finantarii lucrarilor la Stadionului National, suma alocata scade de la 382 milioane lei la 193 milioane lei.

Subventia de la stat pentru energia tehnica scade de la 250 milioane lei la 24,5 milioane lei, in timp ce subventia pentru energia electrica de la Primaria Capitalei ramane la 563 milioane lei.



La transport (RATB) se constata o crestere a bugetului de la 429 milioane lei la 489 milioane lei.

In ceea ce priveste investitiile, in cazul proiectului de conectare a Splaiului Independentei cu autostrada A1, penetratia Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti (proiect a carui finantare a fost taiata total de setul precedent de amendamente PDL), in bugetul adoptat miercuri, fondurile sunt mai reduse (3 milioane lei) fata de bugetul original propus de primarul general (28 milioane lei).

Diametrala Buzesti-Uranus a inregistrat o scadere a sumei alocate de la 45 de milioane lei la 30 milioane lei
, asta in contextul in care in varianta de buget votata in luna februarie finantarea proiectului a fost taiata total.

Fondurile s-au taiat pentru Autoritatea de Supraveghere a Animalelor, de unde s-au eliminat banii pentru echipamente, masini si alte mijloace de transport. ASA are un buget mai mic cu noua milioane lei, de la 17 milioane cat prevedea bugetul primariei la opt milioane in noua versiune a bugetului adopt de consiliul general. S-au taiat fonduri si in cazul mai multor proiecte de mansardare a unor spitale, precum si inc azul achizitionarii de bani pentru parcuri.

Inainte de a citi amendamentele si a da votul pe buget, primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu, a facut un apel la toti consilierii generali sa voteze bugetul carcaterizandu-l ca fiind "cel mai bun buget gandit impreuna cu 67 de amendamente admise".

"Timp de 3 saptamani am stat si am negociat coloana de coloana 102 amendamente. Din cele 102 amendamente modificate de PDL in 28 februarie, in urma discutiilor, s-a ajuns la o varianta comuna pe 67 de pozitii. S-au deblocat de la bun inceput niste probleme la care toate lumea era de acord ca sunt prioritare. Caldura, RADET-ul, transportul in comun si investitiile in curs. Deblocarea problemelor RADET si RATB reprezinta 'cheia de bolta a incheierii bugetului'", a precizat Oprescu.

"Am sa fac apel catre toti consilierii generali. Eu nu spun ca este un buget exhaustiv. Nu spun ca este cel mai bun buget din toata lumea. Este cel mai bun buget gandit impreuna cu 67 de amendamente admise. Orice modificare prin amendamente nu face altceva decat sa ne oblige sa bagam lucrari in conservare, lucru ce nu putem sa-l facem. Aceste investitiii au venit pe baza de contract", a continuat edilul.

"Nu s-au luat bani de la subzistenta sau de la asistenta sociala, insa s-au luat bani de la reabilitarea cimitirelor si de la lucrarile de mansardare a spitalelor", a spus Oprescu in fata consilierilor generali.

Viceprimarul Mircea Raicu a precizat ca investitiile "de care vorbeste domnul Oprescu sunt cele initiate de noi, primarii PDL. De aceea l-am sustinut si il vom sustine neconditionat pe domnul Oprescu in aceasta privinta".

Raicu l-a atentionat pe primarul general ca sumele care apar la capitolul venituri in noul buget nu sunt reale, fiind trecuta suma de 150 milioane lei. "Diferenta majora a venit in dreptul veniturilor. Anul trecut noi am incasat 70 de milioane. In buget este permis sa se introduca decat sume certe", a declarat Raicu.

De cealalta parte, Oprescu a sustinut ca sumele trecute la venituri sunt aprobate in bugetul de stat. "Sunt jumatate din suma care este trecuta in bugetul de stat, aprobata de Guvern prin OUG, iar cuantumul ei este de 300 si ceva de milioane. Sigur ca are ceva dreptate, avand in vederea experienta anilor trecuti, pentru ca niciodata nu am vazut sumele astea intregi. Am pus jumatate, pentru ca 24 de milioane deja le-am primit", a declarat edilul sef.

Printre amendamentele adoptate, s-au eliminat sumele alocate achizitionarii de echipamente si masini pentru societatile care se ocupa de gestionarea cainilor comunitari, precum si achizitionarii de banci pentru parcuri.

Bugetul Capitalei a fost votat, initial, la sedinta Consiliului General din 28 februarie. Consilierii PDL au facut atunci o serie de amendamente prin care circa 500 de milioane lei au fost relocati de la alte proiecte propuse de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, pentru subventiile la RADET si RATB. Astfel, 235 de milioane de lei au fost luati din fondurile alocate pentru lucrarile la Stadionul National. In plus, a fost taiata finantarea pentru principalele proiecte de urbanism ale Capitalei: Planul Integrat de Dezvoltare Urbana pentru centrul Capitalei, detalierea Zonelor Protejate, harta acustica a Capitalei, reamenajarea pietelor din centrul capitalei (Piata Unirii, Piata Universitati, Piata Victoriei), inventarul cladirilor ilegale din Bucuresti si studiul de fezabilitate pentru autostrada suspendata. Oprescu a declarat atunci ca bugetul votat de consilierii PDL este nefunctional si ca il va ataca in instanta.

Citeste si:

Stire in curs de actualizare


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

4132 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    RADET (Miercuri, 13 aprilie 2011, 21:02)

    kid_rahova [utilizator]

    sa se autofinanteze . metrorex cum poate ?
    • +2 (2 voturi)    
      autofinantare... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:30)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui kid_rahova

      Crezi tu ca Metrorex se autofinanteaza? Dimpotriva astia iau(adica FURA) banii de subventii de la Ministerul Transporturilor (nu doar de la bucuresteni ca mine) si fac ceea ce intr-o economie de piata un Consiliul al Concurentei ar numi concurenta neloiala.

      In rest sunt de acord cu tine: Sa se autofinanteze.
      Valabil nu doar pentru RADET si Metrorex dar si pentru RATB, CFR,TAROM, CNADR, Spitale., etc..
      • +1 (3 voturi)    
        Autofinantare (Joi, 14 aprilie 2011, 1:19)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui _tudor_

        Autofinantare nu inseamna altceva decat cresterea preturilor la bilete, indiferent ca vb de RATB sau CFR. Daca sunteti pregatiti sa platiti preturi mai mari...lasati-i sa se autofinanteze
        • +2 (2 voturi)    
          ? (Joi, 14 aprilie 2011, 4:53)

          andu2 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

          eu nu inteleg de ce pt metroul bucuresti sa plateasca unul din timisoara ,de exemplu. pana la urma finantarea de la guvern nu pica din cer...
          • +1 (1 vot)    
            corect cu autofinantzare (Joi, 14 aprilie 2011, 8:50)

            luke citywlaker [anonim] i-a raspuns lui andu2

            numai ca ar scumpi biletele pen'ca soferii, vatmanii si toti lucratorii vor salarii mari.
            daca cheltuielile ar fi la nivelul puterii de cumparare a calatorului, n'ar fi problema. aia dela metrorex faceau greve de solidaritate asta toamna, cand fierbea tzara in spatele copilotilor nationali si socialisti.
            sau, ca sa nu fie "itepretari" socialisti si nationali :=)
            in marile orase de peste ocean, ny, montreal, metroul este la administratia locala, comasat cu transportul de suprafata. se dau bilete de transfer. adica, daca trebuie sa schimbi cu un alt traseu, in continuarea calatoriei, daca au statie comuna, ceri la primul sofer un bilet de transfer si nu mai platesti la al doilea autobuz.
            in buc. au divizat traseele ca daca tre' s'ajungi dintr'o margine in alta, si n'ai metrou, platesit 3-4 bilete.
            daca transportul in comun ar fi bine coordona, ar fi mai putini care si'ar folosi propriile mijloace, s'ar circula mai lejer, ar fi poluare mai mica.
            poate daca vine marean, c'a fost "dincolo" in schimb "da iesperentza"...:=)
        • +1 (1 vot)    
          Autofinantare... (Joi, 14 aprilie 2011, 7:13)

          _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Radu

          Bineintelesca sunt pregatit...
          Afara de argumentul de mai jos ( de ce sa plateasca altii - impozite - pentru ceea ce primesc doar unii -subventii.
          Solutia naturala a autofinantarii este falimentul.
          Voi plati atat cat imi voi permite adica atat cat merita. Si anume voi plati celui care merita o valoare corecta a serviciului furnizat.
          In particular Struto-camila RATB+Metrorex e doar o complicatie "smechera" ca sa poata unii si altii fura mai bine... Vezi ce spun dei din provincie despre treaba asta. Dace un operator privat si vrea sa furnizeze transport public in Bucuresti (sau alt oras) nu poate pentru ca e monopol local. Desi la Metrorex nu se pune.

          Da! Transportul public metropolitan e subventionat in multe locuri. Dar nu ca la noi.
          Banii luati de la cetateni sunt "primiti" inapoi prin lispa congestiei rutiere si calitatea aerului respirat. Ceea ce nu e casul, mai ales pentru Bucuresti.
          Daca o sa am un autobuz (tramvai/metrou) la 2 minute pe artere dedicate exclusiv transporului public zi si noapte sunt de acord cu plata unor subventii. Dar eu nu vad nici macar un proiect pentru asa ceva.
        • 0 (0 voturi)    
          pai (Joi, 14 aprilie 2011, 10:18)

          pai [anonim] i-a raspuns lui Radu

          pai si degeaba sunt preturile mici la bilete daca pana la urma, acoperim pierderile prin subventii platite tot de noi, prin impozite. adica ne furam singuri caciula de pe cap, dar avem satiscatia ca "am furat o caciula".
          ce luam pe mere, dam pe pere. sau cum sa ne scarpinam la urechea dreapta cu mana stanga...
  • +1 (1 vot)    
    Catastrofa Oprescu (Miercuri, 13 aprilie 2011, 22:03)

    Liviu Iordache [anonim]

    Catastrofa Oprescu, cel care a distrus singurul grup statuar de clasa, cel de la universitate, pentru a face nimic, e pus pe furat rau de tot! Nici nu trebuie sa te uiti prea mult in gura lui sa-ti dai seama. Iata, in bugetul pe care il voia el bagase subventia de la guvern pentru caldura (300 milioane de euro, in total, juliti 150 milioane) la venituri! Dupa care ii impartea pe studii de fezabilitate si alte magarii de genul asta. Adica voia sa ia subventia data cu tinta clara de guvern pe spagile lui indirecte! Apoi, ne-a dat o dovada de nesimtire grasa la B1tv aseara (in fata unor mumii pe nume Turcescu si Cristoiu, miroase a repartitii de case la astia, prea au fost de lemn tanase), spunind ca dublarea pretului la stadionul national s-a datorat tva-ului! Una ca tva-ul nu-i de 100 la suta, ba multa vreme a fost 19 la suta, dar pretul initial era cu tva! In plus, ne crede idioti congenitali, spunindu-ne ca a inventat el arenele moderne, cu restaurante, spatii comerciale. Va imaginati, in momentul ala la Emirates in Londra sau pe Anfield, ca sa nu mai spunem la Munchen sau pe Nou Camp au pus aia mina pe picamere, sa faca si ei frumos! Mai distrusule, la Nou Camp este un muzeu mai mare decit muzeul de arta al Romaniei, este si un hotel, asa cum este peste tot! Pe cine crezi tu ca mai pacalesti?
    • 0 (2 voturi)    
      Unii o cer! (Joi, 14 aprilie 2011, 0:54)

      Cineva [anonim] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      "Draga" domnule, desi stiu ca nu e indicat, in general, sa te contrazici cu prostii pentru ca te vor aduce la nivelul lor si te vor bate cu experienta, uneori pur si simplu nu ma pot abtine.

      Ca atare, te invit politicos sa iti imaginezi cam ce inseamna diferitele constructii de care atat de frumos vorbesti, fara "magariile de studii de fezabilitate".

      Sincer, doreste-ti sa te afli cat mai departe posibil de constructii facute fara "magarille" respective in cazul unui cutremur ca zau ca nu o sa ma pot abtine sa nu ma bucur de raul altuia, respectiv rezultatul "inteligentei" de care dati dovada maria voastre.
      Multa minte!
    • 0 (0 voturi)    
      tinta clara "subventia" (Joi, 14 aprilie 2011, 7:29)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Liviu Iordache

      tinta clara "subventia" vs tot felul de studii de fezabilitate fara rost.
      In ultimul caz banii ajung in buzunarul unui "baiat destept" care-si ia un BMW sa-l distruga intr-un gard. Evident ca nu-i cea mai buna cheltuiala dar In felul asta un bucurestean care face ventile pentru BMW nu-si piede locul de munca.
      In cazul subventiilor toti banii se duc in spartura din teava aia a RADET-ului din fata blocului meu. Adica sunt bani pierduti prin definitie.
  • 0 (0 voturi)    
    unde se duc tonele de bani? (Joi, 14 aprilie 2011, 4:56)

    andu2 [utilizator]

    5,108 miliarde lei, la 4,801 miliarde lei.
    va imaginati suma asta? o vedeti pe strada?
  • 0 (2 voturi)    
    subventiile=prioritatile consilierilor portocalii (Joi, 14 aprilie 2011, 8:44)

    costica [anonim]

    cu subventii la caldura si RATB si care sa asigure in continuare voturile bucurestenilor pentru PDL ce nevoie de investitii mai are Bucurestiul, ca si Romania de altfel?? Dl Basescu si Boc pe de-o parte spun ca statul social pentru romani cu mana intinsa ne-a adus in saracia asta si ca investitiile vor fi prioritare, dar asta numai in vorbe, scade asistenta sociala dar pentru amaratii ailalti, pentru bucuresteni se mentin subventiile la caldura, la RATB, la fel biletul de metrou e la un pret subventionat de statul roman plin de bani !!! O sa ajunga Romania tarile din vest si romanii la nivelul de trai din UE, cum spunea Dl Boc la lansarea motiunii de sefie la PDL mai zilele trecute la Sfantu Asteapta!!! Pomeni in continuu si minciuni la fel....SILA.
  • 0 (0 voturi)    
    RATB-ul (Joi, 14 aprilie 2011, 14:23)

    Stepanida [utilizator]

    trebuie sa-si piarda statutul de regie,in momentul in care va incepe productia de tramvaie!Sa se transforme in societate comerciala,si sa se autofinanateze!Si uite asa,scapa Oprescu de o gaura neagra!
  • 0 (0 voturi)    
    Pasajul INUTIL Mihai Bravu-Splaiul Unirii (Vineri, 15 aprilie 2011, 9:44)

    toto [anonim]

    NU inteleg cine si de ce a fortat inceperea santierului ;lucrarile au fost abandonate si sudul Bucurestiului blocat inutil. Banuiala mea e ca Oprescu e pretenar cu Romstrade(constructorul).


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică