VIDEO Cseke Atilla: Ii rog pe cei care au scos oamenii in strada sa inceteze aceste manifestari

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:10 Actualitate | Esenţial

Ministrul Sanatatii, Cseke Atilla, le-a cerut, miercuri, celor care au scos oameni in strada sa protesteze fata de inchiderea spitalelor sa inceteze aceste manifestari, precizand ca masura inchiderii unitatilor sanitare trebuia luata chiar daca nu este populara, transmite Mediafax.

"Ii rog pe cei care au scos oamenii in strada sa inceteze aceste manifestari. Cseke poate fi ministru azi, maine sau poate sa nu mai fie ministru, dar toti vom fi pacientii acestui sistem. Nu este o masura populara, dar trebuia luata", a declarat ministrul Sanatatii.

Pentru a demonstra ca era necesar ca 67 de unitati sanitare sa fie inchise, Cseke Atilla a prezentat, miercuri, imagini cu o pacienta de la Centrul de Sanatate Baneasa, din judetul Constanta, care avusese un accident vascular cerebral si prezenta escare profunde, pana la os.

Ministrul a precizat ca femeia era internata de 32 de luni in unitatea sanitara, iar rani de o asemenea gravitate puteau fi facute in patru - sase luni de imobilizare.

"Astazi nu va prezint indicatori sau cifre. Vreau sa va arat imagini pentru a va arata si demonstra cum erau tratati pacientii in spitale. (...) Sase luni a fost imobilizata fara sa-i pese cuiva. Ca bolnav cronic, trebuia internata 50 de zile. Nu doar ca au tinut-o degeaba, dar au imbolnavit-o si de altceva", a declarat ministrul Cseke Atilla.

Dupa prezentarea imaginilor cu ranile femeii internate in Centrul de Sanatate de la Baneasa, demnitarul i-a intrebat pe cei care au criticat masura de inchidere a unitatilor medicale daca ar fi fost mai bine ca astfel de pacienti sa ramana intr-o institutie care nu poate fi spital.

"Ce ar trebui sa facem cu acest sistem? Sa luam masuri radicale sau sa pastram asemenea cazuri? Oamenii mor cu zile, macinati de rani. (...) Cine isi asuma suferinta acestei femei? Un om responsabil trebuie sa ia masuri", a mai spus Cseke Atilla, adaugand ca in acest caz va fi sesizat Colegiul Medicilor si toate institutiile abilitate.

Ministrul Sanatatii a anuntat, in acest context, ca a cerut directiilor de sanatate publica sa inceapa un control in toate spitalele, indiferent de reteaua in care se afla, pentru a verifica daca mai exista cazuri similare celui din Centrul de Sanatate de la Baneasa.

Seful Directiei de Sanatate Publica (DSP) din Constanta, Constantin Dina, a spus ca daca femeia nu ar fi fost transferata la Spitalul Judetean de Urgenta Constanta, nu s-ar fi aflat niciodata de modul in care era asistata.

Pe de alta parte, el a precizat ca exista semne de intrebare si in privinta diagnosticului stabilit in acest caz, deoarece centrul respectiv avea profil psihiatric, iar femeia nu pare a avea astfel de probleme.

Dina a declarat ca in centrul respectiv au fost inregistrati 80 de pacienti in trei luni, dar se dorea pastrarea Sectiei de psihiatrie pentru a se incasa 4,8 miliarde de lei.

"Erau 61 de oameni angajati si la un moment dat erau 63 de pacienti. Vom verifica la Casa Judeteana de Sanatate sa vedem cate cazuri au decontat", a mai spus seful DSP Constanta.

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate nu mai plateste din 1 aprilie servicii medicale celor 67 de spitale reprofilate in camine de batrani, functionarea lor in noua structura fiind asigurata de catre Ministerul Muncii, chiar daca un timp nu vor fi internati varstnici.



Citeste mai multe despre   






















​VIDEO MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii HotNews.ro

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.
  • Intalnirea s-a incheiat. Urmareste VIDEO in articol

1948 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    medicii lacomi de bani (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:15)

    Dr.Love [anonim]

    Nu se mai satura de bani ,viseaza milioane medici nostri.De unde milioane ca pacientii sunt saraci?De la stat de la furnizori de la reprezentanti de medicamente adica spaga domnule.Daca nu mai esti director de spital de unde mai iei spaga?Daca nu mai ai asigurate costurile unde mai operezi pe costul statului operatiile tale private pe bani???Le-a luat mintile banii
    • -2 (8 voturi)    
      banii le-au luat mintile, (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:24)

      elena [anonim] i-a raspuns lui Dr.Love

      nu le-a luat mintile. "succesuri" in continuare!
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 18:05)

        Jar [anonim] i-a raspuns lui elena

        si mai ales,multe "serviciuri".
  • -3 (15 voturi)    
    va rog sa.... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:20)

    umoristu [anonim]

    ca daca nu, ce?
    De la rugaminte pina la amenintare e numai un pas.
    Nea Cseke...deranjeaza un protest? sau ....nu e voie sa protestam? Pai tovarasu ministru al bolilor......eu si oricare altul putem protesta ORIUNDE , ORICIT SI PT ORICE. nici nu conteaza ca avem sau nu dreptate.,....putem protesta.
    Churchill spunea ceva de genul > "democratie inseamna ca tu nu poti fi de acord cu mine, iar eu sunt pregatit sa mor pentru a apara acest drept al tau" (cer scuze pt citatul parafrazat)...
    Deci tu nea cseke ........nu ma rogi NIMIC pe mine cetatean liber sa nu mai protestez. Indiferent ca am sau nu dreptate. Tu iti faci treaba - bine/rau, cum te duce capu/lasa partidu....si ne vedem cu tontii la vot, guzganilor
    • +1 (9 voturi)    
      aveti pretentii mari (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:33)

      elena [anonim] i-a raspuns lui umoristu

      ca dl ministru sau oricare alt reprezentant udmr sa inteleaga esenta democratiei, si modalitati de exprimare ale acesteia, cum ar fi un protest. Sa nu uitam ca aceasta formatiune politica nu are nici un principiu politic, cu exceptia celui etnic, si fac orice doar pentru a ramane la guvernare, inclusiv distrugerea sistemului de sanatate si asa fragil.
  • +2 (8 voturi)    
    erata> (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:22)

    umoristu [anonim]

    Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta până la moarte.

    citat din Winston Churchill
  • -7 (17 voturi)    
    am crezut ca nu-l duce capul dar, (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:23)

    elena [anonim]

    dl ministru este si f nesimtit. Este usor sa presupui sa acei oameni disperati sunt "scosi" in strada, eventual de psd si pnl, in loc sa se gandeasca la faptul ca poate le este greu, in special celor din mediul rural, sa parcurga distante atat de mari pana la un spital.
    • +3 (13 voturi)    
      Gandire de infirmiera (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:37)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui elena

      Vorbim de spitale cu bolnavi falsi, internati ca sa ia bani de la Casa.Vorbim de abuzuri ,fals intelectual si uz de fals.In forma continua.
    • +3 (11 voturi)    
      Nesimtia esti tu (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:39)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui elena

      Te exhibi aici cu nesimtire fara sa ai habar de ce se intampla.
    • +10 (20 voturi)    
      asta nu va fi un comentariu popular; dar... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:49)

      virgil [anonim] i-a raspuns lui elena

      Ungurul are dreptate.
      Stii cum sunt spitalele din Bucuresti? Ai fost prin ele? Mai departe... ai fost in spitale localitati mai mici (cum ar fi Focsani - care e totusi resedinta de judet!)? Acum extrapoleaza si incearca sa-ti imaginezi cum e un spital de genul Plopeni.
      Merita tinute spitalele alea? Ideal, frumos, ar fi sa avem spitale peste tot. Dar personalul sanitar este cum este, e prost platit, multi doctori buni au plecat (si oricum niciunde in Europa nu se inghesuie prea multi doctori buni sa lucreze "la tara") ... alea nu erau spitale in adevaratul sens al cuvantului, erau niste cladiri menite sa intretina (foarte scump) o iluzie.
      • +4 (6 voturi)    
        Nu stiu cat de popular... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 18:54)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui virgil

        o sa fie comentariul tau, dar ai dreptate!
    • +6 (16 voturi)    
      Tu nu ai inteles ca alea nu erau spitale? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:53)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui elena

      Erau niste cladiri in care niste femei numite asistente sunau la 112 si transferau pacientii la niste spitale adevarate. Pacientii pot suna la 112 de acasa, ies mai ieftin, nu mai dau spaga si la asa numitele centre de sanatate si la spitalul adevarat.
    • +6 (16 voturi)    
      OK (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:59)

      Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui elena

      Chiar la iRealitatea care i-a filmat din plin pe cei de la Buftea s-a spus că spitalul de la Buftea nu trebuie închis pentru că e o legătură specială între medici şi pacienţi. Dacă e o legătură aşa de specială de ce doar 30% dintre pacienţi se tratează la Buftea şi restul vin în capitală?!
      Una dintre cucoanele intervievate de Striblea a mai scăpat un porumbel: "Suntem în stradă de când aţi fost aici prima oară!"
      Vrei să susţii un sistem medical în care dai bani şi nu vezi nimic, este dreptul tău. Uite că eu nu mai doresc asta. Spital cu 20 de internaţi dintre care doar doi erau bolnavi, restul cazuri sociale, spital cu zeci de fişe deschise şi câţiva bolnavi internaţi, restul fantome...
  • -3 (11 voturi)    
    polivalent (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:33)

    traiang [utilizator]

    Nu stiam ca la drept se invata atatea lucruri inclusiv medicina ,probabil Csseke este cel mai bun medic dintre juristi altfel nu-mi explic expertiza lui pe acest domeniu Privitor la spitalele desfiintate nu am vazut nici o analiza pe performantele fiecarui spital in parte inclusiv numarul persoanelor deservite si infrastructura pana la un centru mare La cazul de fata ma intreb cum ar fi fost pacienta in nu stiu care catun fara o elementara ingrijire medicala si din o familie fara posibilitati.Oricum acest Czeke este o prezenta lamentabila in acest post !
  • -1 (11 voturi)    
    Inchidere spitale = CRIMA (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:40)

    Mircea [anonim]

    Interesant exemplu a dat individul care e ministru.
    In astfel de situatii nu se desfiinteaza spitale ci se rezolva problema la acel spital si eventual se completeaza profilul lui. Romania are probabil cel mai mic numar de paturi pe cap de locuitor.
    Toate spitalele au fost construite ca o necesitate, este datoria Ministerului sanatatii sa le faca sa functioneze eficient.
    Ministrule, tu si ceilalti care ati actionat pentru desfiintarea spitalelor, ati devenit criminali.
    • +2 (10 voturi)    
      va platesc de pomana... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 16:19)

      ella [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      pe voi astia care scrieti post-uri d-astea partinitoare. De nu stiu cate ori s-au prezentat statistici in care Romania era pe locul 2 in Europa la nr de paturi pe cap de locuitor:
      http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8472550-romania-angajat-reduca-numarul-paturi-mia-locuitori-vezi-cum-plaseaza-acest-lucru-fata-tarile-din-jur-cum-evoluat-numarul-paturi-sectiile-spital-ultimii-20.htm
      Spitalele alea nu au fost facute din necesitate, ci s-au sifonat niste bani, catre autoritatile locale si catre managerii de spitale. E foarte frumos sa ai spital cu linie de garda in fiecare sat, cand e necesar numai un medic de familie, care sa consulte. Asa ca termina cu vorbele astea mari, voi sunteti aia criminali, care trageti tara asta in jos, astfel incat trebuie sa se ajunga la situatii extreme.
      • 0 (4 voturi)    
        Da da.... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 17:05)

        compadre [utilizator] i-a raspuns lui ella

        Dar ce nu spui tu e ca pacientii nostrii stau de 10x mai mult timp internati in spital deci implicit avem de 10x mai putine paturi.(stau si cate 2 oameni in pat....chiar si la terapie intensiva, si tu ne spui noua ca avem prea multe spitale)

        PS: nu stau pentru ca vor de 10x mai mult timp internati in spital ci din cauza mangementului defectuos din spitale, tratamente invechite, lipsa medicamentelor si a banilor din sistem.
    • +1 (3 voturi)    
      Internatil pe Mircea (Miercuri, 13 aprilie 2011, 16:52)

      Dr.Ciomu [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      numai o zi la spitalul Buftea.Sigur se inbolnaveste si se transfera la un spital in Bucuresti.Unde da de dr.Ciomu si il opereaza de totzi banii.
  • 0 (8 voturi)    
    reamintesc (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:58)

    andrei1245 [utilizator]

    multor creaturi de pe bloguri, ca in romania socialismul fsn psd si pnl deocamdata este in opozitie.

    impartirea putinului bugetar cu zone sarace de votanti needucati si nemotivati pentru munca ai psd-ului trebuie sa inceteze.

    la munca! cotizati la cas si buget!

    hai romania moderna!
  • +3 (13 voturi)    
    am vazut aseara mitingul "spontan" de la Buftea (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:59)

    CCC [anonim]

    Era incredibila nesimtirea acelor oameni, care se plangeau de distante. Pai Buftea e langa Bucuresti, majoritatea locuitorilor din Buftea lucreaza in Bucuresti. Nu te poti plange ca nu ajungi in Bucuresti la spital, cand majoritatea locuitorilor din Ilfov ajung din proprie initiativa la spital in Bucuresti, pentru ca sunt spitale mai bune. Personal, am vazut o pacienta trimisa de la spitalul din Buftea anul trecut, la spitalul de urgenta Floreasca, pentru o durere de burta... Era o singura asistenta in tot spitalul de la Buftea care nu facea decat sa scrie trimiteri catre Floreasca... Ala e spital??? La ce sa-l mai platim? Pentru ca noi il platim, din banii nostrii...
  • -4 (14 voturi)    
    Un om fara onoare (Miercuri, 13 aprilie 2011, 16:02)

    Nicolae [anonim]

    Che ghevara asta de nea Czeche nu stie decit sa taie in carne vie, tara noastra involuand la stadiul de tara feudala, lipsita de sistem sanitar, de sistem de educatie, de infrastructura. Ajungem sa-i punem pe amaritii de pensionari de la tara sa mearga 40-50 de km pentru o consultatie, pentru un act medical absolut normal intr-o tara civilizata. Bugetul sanatatii a crescut de la an la an dar hotii astia unguri nu mai au limita la furaciuni si incearca sa ne distruga sistemul sanitar, cultura, etc... Oamenii mor in spitale si gogosarul asta face glume pe seama noastra. Cind au murit 8 bebelusi in maternitatea Giulesti trebuia sa-si dea demisia acest tilhar!! Cum de s-au sustinut spitalele in trecut, cind erau bani mult mai putini in bugetul sanatatii??? De ce nu a inchis spitale din bozgorime, din harghita, covasna??? Acolo sunt foarte rentabile pentru ca lucreaza pentru bozgorime.... Portocalii si colegii lor de hotii au devastat tara si au adus-o in sistemul feudale.
    • 0 (8 voturi)    
      lol (Miercuri, 13 aprilie 2011, 16:26)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      sper ca esti ironic. psdul a adus tara "in sistemul feudale" iar acum PDL incearca sa o aduca in secolul 21. incet incet se pare ca reuseste - toata stima. pacat ca sunt o gramada de paraziti care doar stiu sa dea din gura.
      • 0 (4 voturi)    
        Ai dreptate, PSD-ul e de vina (Miercuri, 13 aprilie 2011, 17:51)

        Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Ca de obicei portocaliul de serviciu are raspunsul pregatit: pds e de vina. Prietene ingust in gindire, de 7 ani taticul matale chelios e la cirma tarii, are guvernele pe care le-a dorit si noi involuam (daca stii ce inseamna cuvantul...). Daca tu consideri ca pdl incearca sa aduca tara in secolul 21 prin desfiintarea de spitale, taierea pensiilor si salariilor, tairea medicamentelor, taierea alocatiilor pentru handicapati, ceea ce a produs o emigrare in mada a fortei de munca activa, cu studii sau fara. Daca tu crezi ca intram in secolul 21 cu 2-3 milioane de oameni care au parasit tara atunci inseamna ca nu stii pe ce lume esti. Numai in tarile subdezvoltate emigreaza lumea cu milioanele... In caz ca nu stii, Romania nu ar trebui sa fie Somalia. Se pierde foarte multa forta de munca activa din cauza conditiilor proaste din tara. Un semn clar este ca avem cei mai putini salariati din ultimii zeci de ani, iar in loc sa se foloseasca miliardele de EURO de la UE s-a preferat sa se fure banii din buget - pentru ca nu se verifica. Si psd-ul a avut si bune si rele in mod indubitabil dar sa nu uitam cine este la cirma de 7 ani. Este strategia portocalie - noi nu avem nici o vina... Las-o jos!
  • -1 (3 voturi)    
    LoooL (Miercuri, 13 aprilie 2011, 17:14)

    jioijl [anonim]

    de cati ani conduc ungurii ministerul sanatatii in Romania ?

    de minim 15 ani.

    romanii sunt sanatosi ?

    nu.

    evident, e un ungur ce are grija de ei.

    si eu as face la fel in Ungaria. LoL :))
  • +1 (3 voturi)    
    0 barat (Miercuri, 13 aprilie 2011, 19:41)

    un [anonim]

    mi-e rusine de ministrul sanatatii.e cam mic la iq.
    1.ai cui sunt angajatii care au lasat-o pe batrana in acel hal???ministerul sanatatii
    2. daca acei angajati sunt incompetenti de ce ii mutati in alte spitale si nu ii dati afara???
    3. cum poti sa fii atat de cretin incat sa justifici reorganizarea spitalelor, aratand incompetenta propriilor angajati??in ce carte de management ati citit asta??

    parerea mea e ca cel putin un consilier al ministrului ar trebui dat afara, urgent...
  • +1 (3 voturi)    
    Ce (Miercuri, 13 aprilie 2011, 22:42)

    Cocolina [utilizator]

    atata galagie???Sau avem tupeul sa traim asistati de stat pt 100 de ani???
    In Italia s-au inchis tot asa f multe spitale,unde locuiesc eu e o comuna destul de mare,spitalul cel mai apropiat se afla la 13 km,un singur spital pt cateva zeci de sate,si nimeni nu a facut isterii,chiar daca nu e convenabil...dar aici se taie in carne vie cand e vb despre redresarea economiei.
    Ps:aici personalul isi face treaba si fara spaga...dar la noi nu,pt ca e o jignire sa nu le-o oferi...
  • +1 (1 vot)    
    Spitale inchise in Harghita si Covasna (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:22)

    misu [anonim]

    Raspuns: ZERO. Dl ministru tine la concetatenii lui!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi