VIDEO Urme de iod radioactiv in apa de ploaie si lapte de oaie din Romania. Nicolae Zamfir, director Institutul de Fizica Nucleara: "Valori extrem de mici, fara impact asupra populatiei si mediului"

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 12 aprilie 2011, 11:17 Actualitate | Esenţial

O echipa de cercetatori romani a detectat, in laboratorul de cercetari din mina Slanic Prahova, urme de iod radioactiv (I 131) in apa de ploaie si lapte de oaie provenit din zona Slanic. Nicolae Zamfir, directorul general al Institutului de Fizica si Inginerie Nucleara - Horia Hulubei (IFIN-HH), a declarat pentru HotNews.ro ca "aceste valori sunt atat de mici, incat nu au nici un impact asupra mediului si populatiei".

Potrivit studiului (vezi documentul atasat), masuratorile au relevat o concentratie de iod radioactiv in apa de ploaie intre 0,15 - 0,75 Bq/dm cub (Becquerel/litru), iar in laptele de oaie concentratia a fost de 5,2 Bq/dm cub.

Cei patru cercetatori (Romul Margineanu, Bogdan Mitrica, Ana Apostu, Claudia Gomoiu) arata ca, potrivit standardelor din Japonia, limita maxima admisa a concentratiei de iod radioactiv este de 300 Bq/dm cub pentru adulti si copii, si de 100 Bq/dm cub pentru bebelusi.

Cercetarea pune in legatura aparitia iodului radioactiv in apa de ploaie si laptele din Romania cu accidentul nuclear de la Fukushima. "Prezenta I 131 in Romania demonstreaza ca efectele unui accident nuclear pot fi evidentiate si la distante mai mari de 10.000 de km, fapt ce arata ca in acest moment norul radioactiv provenit de la Fukushima s-a raspandit practic asupra intregii emisfere nordice", se arata in concluziile studiului.

Mostrele de apa au fost colectate in 27 martie din Brasov si in 27 martie, 29 martie si 2 aprilie din Slanic-Prahova.​

Cercetarile vor continua, au declarat pentu HotNews.ro cercetatorii romani.



Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

9607 vizualizari

  • +8 (22 voturi)    
    paranoia ! (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:32)

    S0B0 [anonim]

    daca nu au nici un impact, care-i stirea ?
    • +9 (27 voturi)    
      sa aiba si cei de la Antene si iRealitatea (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:01)

      Doboritorul de Bizoni [utilizator] i-a raspuns lui S0B0

      ce spume sa faca la gura lor. si Voiculescu inca un motiv pentru suspendarea lui Basescu ca n-a respectat concentratia de iod din apa de ploaie si laptele de oaie.
      • -1 (11 voturi)    
        daca chiar vreti subiect de antena3 (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:47)

        abc [anonim] i-a raspuns lui Doboritorul de Bizoni

        Faza e ca a plouat in Romania exact cand a ajuns norul deasupra noastra. Grosul radiatiilor din nor cad la noi in cazul asta. Asta imi aduce aminte de Cernobal cand rusii au provocat ploaie artificiala in diverse state din URSS, pentru ca norul radioactiv se indrepta spre Moscova. Dupa ce a fost provocata ploaia norul radioactiv a ajuns la Moscova intr-o concentratie mult mai scazuta. Cativa piloti rusi, care au participal la actiunea de imprastiere in aer a agentului chimic care provoca ploaia, chiar au primit medalie pentru asta. Dupa 20 de ani s-a constatat ca in zonele unde au fost provocate ploile artificiale de rusi a fost un numar imens de cazuri de cancer.
        • +4 (6 voturi)    
          dovezi? (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:23)

          Traian_S [utilizator] i-a raspuns lui abc

          "numar imens de cazuri de cancer" - link, dovezi ceva?
          • +2 (2 voturi)    
            e deja bine stiut de cei pasionati de subiect (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:37)

            abc [anonim] i-a raspuns lui Traian_S

            Am vazut pe Discovery emisiunea. Am gasit si linkuri pe net pentru ce au facut rusii:

            http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1549366/How-we-made-the-Chernobyl-rain.html

            http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/article466947.ece

            Pentru ce a urmat dupa aceea in Belarus probabil sunt mii de linkuri gen:
            http://www.llrc.org/belarusokeanov.htm

            Idea e ca norii radioactivi se plimba deasupra Europei. Cand dau de o regiune unde ploua, scade mult concentratia norului dar creste cea in sol. Daca e de la Dumnezeu sau de la altcineva nu se stie, doar ca din prima zi cand a ajuns norul in Europa si pana acum, in Romania a fost vreme de ploaie continuu aproape.
    • +1 (13 voturi)    
      yod (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:01)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui S0B0

      La inceput se zicea ca explozia din Japonia e fara consecinte pt Romania, acum ca sunt consecinte, dar n-au impact major pt sanatate... ce urmeaza?

      p.s. oricum, pt romani mult mai periculos este iodul din alimente, pe care il ingurgitam zilnic in cantitati de mii de ori mai mari decat ar trebui. Si dupa aia ne miram de ce creste numarul de cancere...
      • +3 (5 voturi)    
        Sare din Ucraina (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:14)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Ca sa nu mai vorbim de faptul ca pe piata din Romania este sare alimentara din Ucraina ! Nu stiu daca este si iodata ! Pe aceasta a testat-o cineva ?
        • +7 (7 voturi)    
          ucraina (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:16)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

          hai sa nu confundam iodul alimentar cu cel radioactiv, chiar daca ambele, cand se depaseste masura, pot fi foarte nocive pt sanatatea umana
    • +3 (15 voturi)    
      ?? (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:03)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui S0B0

      Pai asta este stirea - ca valorile sunt foarte mici. Nu totul trebuie sa fie scandal de tabloid...
    • +6 (6 voturi)    
      Asceasta: (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:09)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui S0B0

      "Prezenta I 131 in Romania demonstreaza ca efectele unui accident nuclear pot fi evidentiate si la distante mai mari de 10.000 de km, fapt ce arata si faptul ca in acest moment norul radioactiv provenit de la Fukushima s-a raspandit practic asupra intregii emisfere nordice." Sau stire e doar ce are legatura cu pericolul, moartea si spaima?
    • +2 (6 voturi)    
      Realitate (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:12)

      galaxyranger [utilizator] i-a raspuns lui S0B0

      Stirea ar putea fi ca degeaba ne tot amagim ca in cazul producerii unui accident la o centrala nucleara aflata chiar si la mii de kilometri distanta, noi nu vom fi afectati defel.
    • +9 (11 voturi)    
      Usurel frate! (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:25)

      LiquidPaper [anonim] i-a raspuns lui S0B0

      .. tocmai asta e stirea, ca A CRESCUT radioactivitatea (iar asta suntem INDREPTATITI sa stim), dar ca NU E PERICULOASA. Ce te ogoiesti asa? Pun pariu ca daca nu zicea nimeni nimic, sareai in sus ca "Nu suntem informati! Astia ne ascund special ceva!". Acum, daca te informeaza corect, tot nu e bine, zici ca e paranoia!
      Mai relaxeaza-te si dumneata din cand in cand! Altfel, noroc si sanatate!
    • +1 (1 vot)    
      manipulare (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:28)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui S0B0

      Pai romanul scapa la urzici si produse mai ieftine de piata tarneasca cum ar fi branzica, iar vanzarile in marile supermarcketuri scad. Atunci se gaseste cineva sa arunce o soparla ca sa manipuleze oamenii spre marile magazine. Trebuie avut in vedere ca ioadul radioactiv are perioada de injumatatire de cateva zile. Cat timp ii trebuie sa faca ocolul lumii?
      Stire similara cu gaura de ozon, ca oamenii sa nu aiba timp sa se gandeasca la adevartele probleme care ii preocupa!
      • 0 (0 voturi)    
        Exact la asta ma gandeam si eu (Marţi, 12 aprilie 2011, 18:59)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui ioan

        Iodul are o perioada de injumatatire de 8 zile (sper sa nu ma insel pentru ca am citit aceasta informatie publicata de Boston Atomic/University ceva dupa intamplarile de la centrala atomica din Japonia) deci au trecut atatea zile...
    • +1 (1 vot)    
      pai (Marţi, 12 aprilie 2011, 16:09)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui S0B0

      stirea este ca o parte din I131 din Japonia s-a depus aici. concentratia este prea mica ca sa fie un pericol statistic vorbind (asta este partea a doua a stirii).

      uite alta informatie, backgroundul azi dimineata era de 0.14 micro-Sv/h, adica normal.. :)

      PS: nu va apucati inca de inghitit iod, nu este cazul.
  • -7 (17 voturi)    
    aparate geiger (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:35)

    nic [anonim]

    Da si inca odata da!!! daca guvernul japonez a mintit lumea timp de 1 luna ca nu este chiar asa de grav ca si ca si ca vom rezolva iar acum vin cu adevarul cind poate este prea tirziu credeti domnilor ziaristi ca mai cred pe cineva?? si mai ales un roman fie el guvernant,politician sau specialist???? Singurul lucru pe care am sa-l fac este sa-mi cumpar un aparat geiger sa fiu eu sigur ca nu maninc spanac sau beau apa contaminata!!!
    • +15 (19 voturi)    
      si daca respiri aer contaminat ce te faci? (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:44)

      marius [anonim] i-a raspuns lui nic

      te tii de nas?
      • +8 (10 voturi)    
        Cum ce ? (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:02)

        nick [anonim] i-a raspuns lui marius

        Respira in punga.
      • +7 (13 voturi)    
        cesiu 137 (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:04)

        nic [anonim] i-a raspuns lui marius

        Da de ce nu?? de masca nu ai auzit??? Dar nu iodul este atit de periculos!!! Aceste are timpul de injumatatire de 8 zile si toate stirile si toti asa zisi experti se leaga de iod dar uita de cesiu 137 care este cel mai periculos si care are timpul de injumatatire de 30 ani!!! Asta se acululeaza in plante in carne(animalele maninca iarba infestata)
        De asta trebuie sa te feresti mariuse si pe asta nu-l poti detecta decit cu aparatu' De cesiu nu vorbeste nimeni!!! Frica mare
        • +9 (11 voturi)    
          Fii mai calm, sau macar nu-i isteriza pe altii... (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:38)

          CD [anonim] i-a raspuns lui nic

          1. Si daca detectezi cesiul (chestie care nu e chiar atat de simpla cum pare, nu se face cu aparate "de uz casnic"), ce-o sa faci? O sa porti tot restul vietii masca pe fata? O sa emigrezi pe o planeta necontaminata?
          Aici se potriveste de minune vorba aia cu "you can run, but you can't hide..."
          2. Tocmai pentru ca are timpul de injumatatire relativ lung, cesiul incasat de la Cernobal in anumite zone din Romania genereaza si-n ziua de azi radioactivitate de sute de ori mai mare decat astia cativa Bq de la Fukushima. Media in Germania e de peste 2000Bq/m2. Iar cesiul ala e deja de multa vreme in sol si nu-l mai scoate in veci nimeni de-acolo... obisnuieste-te cu ideea asta.
          3. Standardele acceptate in UE sunt duble. Decimetrul ala cub de lapte e OK, zice Uniunea, daca nu depaseste 600Bq activitate. Iti faci mai mult rau singur dpdv psihic daca nu dormi noaptea gandindu-te cum se furiseaza radionuclidul pe gaura cheii si te iradiaza. Intelege ca nu ai ce face dpdv practic.
          4. In doze scazute efectele biologice ale radioactivitatii nu sunt foarte clare. Mistretii aia care au invadat Germania cica ar avea peste 25.000 Bq/kil, ba chiar pana la 50000, si par sa fie extrem de vioi, ba chiar mult mai precoci si mai inteligenti decat stramosii lor. Admit ca nu e un argument valabil, dar e mai bun decat panica oarba.
    • +10 (12 voturi)    
      Geiger (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:59)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui nic

      Un contor Geiger detecteaza si un atom radioactiv!
      De aceea ar trebui scris pe eticheta produsului: - A nu se folosi de catre paranoici.
    • +6 (8 voturi)    
      stai molcom conasule, nu fii nevricos (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:13)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui nic

      Amice, elemente radioactive exista in mod natural - doar ca in concentratii foarte mici si ca atare nivelul radiatiilor e scazut.

      Ca sa nu mai spun ca in anii '50-'60 puterile nucleare au facut o groaza de teste de suprafata cu bombe atomice....

      Oamenii au venit cu cifre clare, da' daca matale esti asa specialist, ce pot spune... cumpara-ti aparat Geiger, vinde-ti casa si fa-ti un buncar ca e mai sigur.
  • -8 (18 voturi)    
    responsabili??? (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:48)

    Ana [anonim]

    Dar exista cineva in Romania responsabil cu masuratorile astea? Sau noroc cu mina din Slanic? Dar la Timisoara? sau Iasi? Sau Constanta masoara cineva?
    De ce nu se fac publice? parca-i vad pe aia 4 cercetatori maziliti imediat! Ce s-o apucat sa masoare? alta treaba nu aveau? Ce daca laptele-i iradiat? si spanacu si ceapa si patrunjelul...
    • +9 (13 voturi)    
      ana bea lapte iradiat (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:01)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      Laptele nu e Iradiat.
      E doar Radioactiv. ;) Poate a fost radioactiv intotdeauna cu valorile alea infime. Daca nu aflai, in continuare lapte beai, si tot la fel ramaneai.
    • +11 (11 voturi)    
      Cine-i mai radioactiv ? (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:14)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui Ana

      The average human experiences 4400 becquerels from decaying potassium within the body

      Aia 0.75 Bq/l din apa de ploaie te ingrozesc ? Tu esti mai radioactiva decat 70 kg de apa de-aia .

      Mwuhahaha !
  • -6 (6 voturi)    
    Unitati de masura (Marţi, 12 aprilie 2011, 11:59)

    Claudiu [anonim]

    Concentrația unui element într-o soluție se măsoară în mg/L sau echivelent, nu în Bq/dm cub.
    • +9 (9 voturi)    
      aha (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:32)

      io [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

      iti recomand sa cumperi un kg de radioactivitate(in cazul in care la tine se masoara in mg sau echivalent kg)

      incearca totusi sa folosesti google daca nu ai idee despre ce vorbesti. incearca sa citesti aici ce inseamna Bq si de ce nu se masoara in grame
      http://en.wikipedia.org/wiki/Becquerel
      • 0 (0 voturi)    
        Serios? (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:25)

        Claudiu [anonim] i-a raspuns lui io

        Nu ai inteles. Una este concentratia, alta este cantitatea de radiatie. Concentratia se exprima in masa / volum, dacă vorbim de iod in apa de ploaie.

        Din ce am citit, s-a detectat strict cantitatea de radiatii, nu vad o legatura intre acestea si iod. Nu s-au detectat izotopi de iod. Oricum, articolul nu are relevanta daca nu a trecut prin mainile unor recenzori.

        Lasa Google si Wikipedia si mai pune mana pe-o carte de fizica.
        • 0 (2 voturi)    
          Ai dreptate, desigur... (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:42)

          CD [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

          ...dar stii la ce se refera, de fapt, cifrele.
          In plus, nu jurnalistul si cu atat mai putin cei de la IFIN sunt de vina.
          Povestea despre concentratia radiatiilor vine direct de la specialistii Ministerului Sanatatii ;-)
          http://www.ms.ro/?pag=62&id=8970&pg=1
        • +2 (2 voturi)    
          Cantitatea de radiatie (Marţi, 12 aprilie 2011, 17:18)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu

          claudiu = " Din ce am citit, s-a detectat strict cantitatea de radiatii, nu vad o legatura intre acestea si iod. Nu s-au detectat izotopi de iod. "

          Si cum vrei sa detecteze izotopii? Sa-i culeaga cu o penseta de marime atomica?
          Nu sti ca izotopii se detecteaza DUPA emisia radioactiva? Fiecare izotop emite un ANUME fel de radiatie, ceva pe acolo proportional cu constanta lui Planck... sti tu mai bine ca tu esti ala cu cartile. ;)
  • +8 (8 voturi)    
    CMA pentru iod in Romania (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:01)

    marian [anonim]

    "...arata ca, potrivit standardelor din Japonia, limita maxima admisa a concentratiei de iod radioactiv este de 300 Bq/dm cub pentru adulti si copii, si de 100 Bq/dm cub pentru bebelusi"

    Stirea este incompleta. CMA (concentratia maxima admisa) de iod radioactiv precizata in standardele romanesti este de ...?
    • -8 (8 voturi)    
      Probabil deja depasita. (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:42)

      AlinN [utilizator] i-a raspuns lui marian

      Si deci secreta. Manipulare intr-un subiect important. In loc de informatii la obiect, chiar nelinistitoare, "totul e OK", combinat cu cativa bizoni care striga "paranoia" si cred ca se rezolva problema. Nimic despre cesiu. Cat despre trolli, m-am confruntat si eu cu ei cand am indraznit sa spun ca Fukushima este cel putin la fel de grava ca si Cernobil, si acum deja este oficial, deci nu va luati dupa ei... Desi foarte multe nu sunt de facut impotriva Cesiului precautia, bunul simt, nu strica. Spre exemplu n-ar fi cea mai fericita idee sa mancati doar lactate incepand de azi.
      • +4 (4 voturi)    
        Studiu (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:16)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        http://www.rpii.ie/getdoc/900e8c8c-4856-448a-a9a7-4f197c6e400c/Env-Mon-Rep-08.aspx

        Monitorizare in Irlanda pre Fukushima.
        Realitatea nu este sincronizata cu perceptia umana . Vezi de exemplu graficul
        Figure A – Committed effective doses to typical seafood consumer from caesium-137, 1982-2008
        Tu tot nu vrei sa intelegi ca au existat peste 500 (cinci sute) bombe atomice detonate in atmosfera in anii pre isterici . Adica am trecut prin apocalipsa atomica dar fara sa ne prindem , lol . Dar si eu sunt de acord ca n-ar trebui sa se mai construiasca centrale in zone seismice. Ca sa nu mai zic de cele inundabile - la urma urmei tsunami-ul a generat tragedia asta .
  • -5 (9 voturi)    
    Rusine (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:17)

    aaaaa [anonim]

    De unde pana unde?

    Rusine ... are loc denigrarea produselor romanesti.
    Tradatorii ... cate bani ati luat ?
    Si cei ce au facut studiul si cei care ati publicat asa ceva.
  • +2 (2 voturi)    
    Termeni si explicatii (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:31)

    Adevarul [anonim]

    Poate intereseaza pe cineva (sunt explicatii si analize destul de interesante):
    http://vimeo.com/21541811
    http://vimeo.com/user6415562/videos/page:1/sort:newest
  • +1 (1 vot)    
    ne incadram in limitele de radioactivitate natural (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:39)

    ovi [anonim]

    Dupa cum a-ti citit este vorba de urme de I 131( adica cantitati extrem de mici, neglijabile)
  • +3 (7 voturi)    
    adad (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:41)

    dt [anonim]

    - care erau valorile inainte sa se scurga norul radioactiv la noi ?
    - care este numele standardului japonez ?
    - care sunt valorile din standardul romanesc ?
    - etc....
    cine scrie stirile astea ?
  • +8 (8 voturi)    
    Asta-i inceputul.... (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:48)

    CONU' [utilizator]

    Ar fi trebuit ca in articol sa compare aceste valori masurate cu valorile obisnuite ale radioactivitatii apei de ploaie si ale laptelui de oaie (ce rima !) din tara noastra sau sa specifice ca aceste valori obisnuite sunt zero (daca asa ar fi) si nu cu cele admisibile din japonia. Acum valorile sunt mici, dar nu cumva acesta este inceputul cresterii ? Ce , japonezii nu au zis la inceputul tragediei ca se raceste reactoarul 3 cu apa din ocean apoi ca nu este bine pentru ca apa respectiva accelereaza procesul de coroziune, apoi au evacuat-o in ocean si au vrut sa cimenteze reactorul, apoi au aparut probleme si la reactorul 2. Bag seama ca si la ei se minte la greu. Tot respectul pentru lucratorii care muncesc in centrala pentru reparatii, sunt eroi adevarati.
  • +3 (5 voturi)    
    Interesant (Marţi, 12 aprilie 2011, 12:48)

    io [anonim]

    Deci laptele de vaca este ok. La fel si cel de capra. Numai cel de oaie este cu problema. LMAO!
    • +1 (1 vot)    
      interesant (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:01)

      Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui io

      e clar, vor sa-i strice afacerile lui Jiji =))
      • +4 (4 voturi)    
        Dar mielu'... (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:30)

        CONU' [utilizator] i-a raspuns lui Adrian1

        Mielu' care suge laptele radioactiv de oaie si bea si apa de la ploaie, cum este? Nu cumva e mai bun un Paste cu curcan?
    • +1 (1 vot)    
      exista o explicatie. (Marţi, 12 aprilie 2011, 15:26)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui io

      Oaia traieste la munte, si acolo sunt radiatii mai mari. E posibil sa fie de la stratul de ozon, si nu din Japonia. ;)

      De asemenea e foarte posibil sa fie niste valori deosebit de normale.

      Si se mai zicea ca de bei lapte scapi de radiatii mai repede. Probabil un mit urban; da uite ca vaca ramane CLEAN. :)
  • +3 (3 voturi)    
    radioctivitate (Marţi, 12 aprilie 2011, 13:58)

    moneymaker [utilizator]

    Problema cu iodul radioactiv este ca se fixeaza la nivelul glandei tiroide (iodul in general este procesat de glanda tiroida) si datorita radioactivitatii poate creste riscul de cancer al acesteia. De aceea in caz de accident nuclear se distribuie pastile de iodura de potasiu ca sa satureze cantitatea de iod in tiroida si astfel sa previna "depunerea" iodului radioactiv.
    Trebuie luata in considerare si valoarea determinata de catre cercetatori care este destul de mica. dar ingrijorator este ca a ajuns pana la noi.
    E bine ca se spune doar ca autorul articolului trebuia sa se documenteze putin si sa dea toate informatiile
    Valorile "normale" pentru Japonia sunt oricum mai mari decat cele acceptate in Romania, un exemplu, la ei un Lucrator Expus Profesional (care lucreaza intr-o centrala nucleara) are limita maxima de expunere la radiatii ionizante 200 mSv/an. In Romania, cei de la CNE Cernavoda au limita maxima (prin lege) de expunere 20 mSv/an
  • +1 (1 vot)    
    Trebuie sa fie o gluma ceva :) (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:10)

    Sting [utilizator]

    Apa de ploaie si lapte de oaie :))

    Chiar daca nu e gluma, pe mine nu m-a invins Cernobilul, si voi vreti sa ma sperii de Fukushima? E mai furioasa? Simte-mi ironia ! :))
  • 0 (0 voturi)    
    mai multe info (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:37)

    un roman [anonim]

    aici: http://www.woweather.com/weather/news/fukushima?VAR=nilujapan131&LANG=us&:HH=0
  • -1 (1 vot)    
    Felicitari cercetatorilor (Marţi, 12 aprilie 2011, 14:42)

    ion adrian [anonim]

    Are relevanta aratand ca exista o circulatie globala si ca deci nu ai unde sa te feresti daca dozele ar fi mari dar si ca avem masuratori de mare sensibilitate si ca deci vom sti oricand ce se intampla cu noi.
    • +2 (2 voturi)    
      In sfarsit! (Marţi, 12 aprilie 2011, 16:56)

      TomaN [anonim] i-a raspuns lui ion adrian

      a inteles cineva fondul problemei. Am citit tot felul de comentarii care mai de care mai inteligente. Nimeni nu a observat ca era vorba despre un articol stiintific si ca masuratoarea s-a efectuat in Mina de pa Slanic Prahova. De ce nu la suprafata? Sunt necesare ceva cunostinte si ceva creier sa intelegi de ce. Pentru ca la suprafata solului nivelul de radioactivitate foarte scazut al probelor masurate nu ar fi fost DETECTABIL fiind sub nivelul radiatiei inconjuratoare. Puteti intelege astfel cat de mare este valoarea mentionata. Doritorii de panica pot fi profund dezamagiti... puteti sa cumparati multe, multe contoare.
  • +1 (1 vot)    
    galben (Miercuri, 13 aprilie 2011, 9:02)

    Ana [anonim]

    Aparatul meu arata "galben" ( din verde-galben-rosu) pentru Cesiu ...cam de 2 saptamani! NU sunt specialista, dar ma uit ingrozita la el! NIMENI nu spune nimic! Mi-e greu sa cred ca nu se stie!
    Am contorul de mai multi ani, dar niciodata nu s-a miscat spre galben! NICIODATA!
    Intr-adevar, la Cernobal nu-l aveam, ca sa pot face o comparatie...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică