VIDEO Raed Arafat despre decesul de la Valcea: Nu excludem ipoteza ca starea de sanatate sa fi fost agravata de asezarea lui intr-o pozitie incorecta

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 8 aprilie 2011, 12:32 Actualitate | Esenţial

Ministerul Sanatatii nu exclude ipoteza ca starea de sanatate a barbatului de 41 de ani care a murit joi in Balcesti sa fi fost agravata de asezarea acestuia intr-o pozitie incorecta, intr-o masina particulara, a declarat vineri secretarul de stat Raed Arafat.

"Nu excludem ipoteza ca punand pacientul intr-o masina particulara intr-o pozitie incorecta sa fi agravat situatia din punct de vedere al deschiderii cailor respiratorii", a declarat acesta, intr-o conferinta de presa.

Raed Arafat a subliniat insa ca trebuie analizat de ce una dintre ambulantele care deserveau orasul Balcesti a stationat timp de 45 de minute la o interventie in orasul Dragasani.

El a explicat ca, in cazul unui pacient inconstient, "trebuie pastrate caile respiratorii deschise, intr-o pozitie laterala, lucru ce a fost comunicat de catre operatorul" care a raspuns la primul apel telefonic.



El a prezentat filmul evenimentelor care s-au intamplat ieri in judetul Valcea.
  • Ora 9.29 primul apel, de la un vecin, prin 112, dirijat imediat catre serviciul de ambulanta
Din primele discutii a rezultat ca pacientul e lesinat
Se discuta ca se va trimite o ambulanta si se recomanda ca bolnavul sa fie mentinut intr-o pozitie latarala
Apelantul spune ca a plecat si intrerupe convorbirea
Se incearca reluarea convorbirii telefonice, nu se raspunde
  • Ora 9.37 Apelantul spune ca pacientul a plecat cu o masina particulara catre Balcesti
Se solicita sa intre in legatura cu cel care e in masina, i se spune ca nu are numarul
  • Ora 9.53 revine apelantul, comunicand numarul de telefon al persoanei din masina si spune ca se apropie de Balcesti
De cinci ori incearca sa ia legatura cu apelantul

La Balcesti a fost comunicat decesul pacientului de doi medici de familie care se aflau acolo. Ambulanta care a ajuns acolo a confirmat si ea decesul, in urma unei hemoragii cerebrale si alte afectiuni mai vechi.

El a subliniat ca, pe langa convorbirile telefonice si radio, toate ambulantele sunt urmarite permanent prin GPS iar din datele existente rezulta ca ambulanta a ajuns la Dragasani la ora 9 si cinci minute, iar la 9.45 min se afla inca acolo.

"In mod normal nu are voie sa ramana mai mult de 15 minute, mai ales daca are in spate o zona descoperita. Puteau fi castigate 30 de minute daca se respectau procedurile", a precizat Raed Arafat, care a adaugat ca motivul pentru care a stationat ambulanta va fi analizat foarte atent.

In plus, a notat el, avand in vedere structura de specialitati de la Balcesti - ginecologi, ORL, medicina interna - si faptul ca acesta facea parte din categoria patru din punct de vedere al urgentelor, era de preferat ca acest barbat sa fi fost transportat rapid la spitalele din Craiova sau Valcea, deoarece avea nevoie de asistenta de urgenta.

Cu cat te opresti mai mult la spitale care nu pot sa faca ceva pentru pacient cu atat se reduc mai mult sansele acestuia, a notat Raed Arafat.

Raed Arafat a prezentat si filmul evenimentelor in cazul celuilalt barbat care a decedat tot joi, in orasul constantean Baneasa, in ambulanta care il transporta de la spitalul din localitate, inchis la 1 aprilie, la Spitalul Judetean Constanta.
  • Ora 9.11 Se primeste un apel da la o farmacie, un angajat s-a simtit rau si s-a solicitat ambulanta
S-a comunicat ca ambulantele sunt la interventie dar va ajunge una in cel mai scurt timp
  • 9.23 a intervenit la telefon medicul de familie, care a confirmat suspiciunea de infarct
  • 9.27 a venit ambulanta, care a plecat la 9.30 spre Constanta. Timpul de interventie a fost de 19 minute.
In drum catre Constanta, starea de sanatate a pacientului s-a agravat, acesta intrand in stop cardiac.

Raed Arafat a precizat ca in acest caz are un singur repros: "Dispeceratul de la Constanta trebuia sa trimita masina de reanimare dupa telefonul medicului de familie. S-ar fi castigat 15 minute. Intr-adevar, aici e un aspect care trebuie analizat mai mult".


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

2718 vizualizari

  • -5 (15 voturi)    
    murim in Romania (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:57)

    ion ion [anonim]

    Raed bate campii
    • +5 (9 voturi)    
      vai de capul tau! (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:55)

      george [anonim] i-a raspuns lui ion ion

      Ca sa intelegi, ma voi adresa la nivelul tau de pregatire si inteligenta.
      Ba Ioane, cine esti tu de iti permiti sa apreciezi ca Dl.(pentru ca este un domn) Arafat bate campii?
      Esti medic, ai lucrat sau lucrezi la SMURD?
      Pe ce te bazezi cand debitezi ineptii?
      Voi chiar nu intelegeti ca spitalele desfiintate consumau banii fara rost?
      A, ca asigurau locuri de munca pentru paznici, infirmiere, contabili si alti functionari, este adevarat, dar de protectia sociala se ocupa alt minister, nu Ministerul Sanatatii!
      • -2 (4 voturi)    
        si tu bati campii! (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:43)

        omo [anonim] i-a raspuns lui george

        Ba George, avand in vedere ca Arafat (care e un domn, sunt de acord!) nu se afla in tara, n-ai de unde sa stii ca a fost informat corect si complet, ceeace poate sa-l puna in pozitia de-a bate campii! Si, pentru obiectivitate, nici nu cred ca era vorba de SMURD ci de ambulante obisnuite.
        In alta ordine de idei, toti martorii spun ca omul a ajuns viu la fostul spital, prezenta unui medic internist fiind, in mod normal, suficienta pentru a pune rapid un diagnostic si-a face manevrele de resuscitare/stabilizare. Oricum, nimeni nu are cum demonstra contrariul, asa ca faptul ca spitalul a fost inchis poate fi considerat cauza principala a decesului!
        Pe de alta parte, toti contribuabilii romani platesc aceeasi cota CAS, ceeace inseamna ca trebuie sa beneficieze egal de servicii, altfel ar fi mai corect sa plateasca asigurari de sanatate in functie de distanta pana la primul spital! Asa-i ca suna ridicol!
        • +5 (5 voturi)    
          Pana aici! (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:30)

          Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui omo

          Ba fratilor, orice dar nu va luati de Arafat.

          Romania inca ii datoreaza multe. Prea multe. Cum ar fi SMURD. Daca nu era Arafat care s-a batut ca leul pentru SMURD si ulterior pentru serviciile de interventie rapida eram si acum in evul mediu din punctul asta de vedere. Motivele pentru care Arafat nu este inca ministru al sanatatii este probabil pentru ca este palestinian si ruda cu Yasser Arafat. (var sau ceva de genul asta). Omul asta nici macar nu e roman de fire si se bate pentru romania. Este militar. Am fost prezent la o interventie in '98 cand Arafat era militar si SMURD era un singur elicopter din Tg. Mures pe care lucra Arafat. Trebuia sa fii acolo in'98 sa vezi Science Fiction la o misiune SMURD in creierul muntilor. Si trebuia sa il vezi pe arafat cu combinezonul de pompier si cu tresele pe umar si gentuta lui cu mii de doze de injectie de toate felurile si echipamente de care nimeni nici macar nu auzise pe vremea aia (d-apai sa le vada). Iar serviciul SMURD de atunci care consta intr-un singur elicopter si Arafat era platit din donatii si banii lui personali. Mi-am dat seama inca de pe atunci ca el va ajunge departe.

          Asa ca va rog mult: orice dar nu va luati de Arafat!
          • +3 (3 voturi)    
            comentariu (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:07)

            KK [anonim] i-a raspuns lui Heruvim

            Pentru mine e atat de putin relevant ca nu e roman si cu cine e ruda...
            Mi-as dori ca dupa ce considera ca si-a terminat misiunea cu medicina de urgenta sa se ocupe de tot sistemul de sanatate. Nu am mai multa incredere in capacitatea cuiva de a-l scoate din buda.
  • -7 (17 voturi)    
    romanizarea (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:00)

    tepes [anonim]

    Domnule Arafat te-ai romanizat si dumneata. Deci vinovat este mortul sau cei din jurul sau care nu au stiut ce sa faca nefiind de specialiate.Atunci ar trebui sa ii invatam pe romani sa isi rezolve problemel de sanatate singuri fara sa mai apeleze la doctori. Cred ca asta si doriti. Multi romani ajung la doctor cu boli in stare avansata pentru ca sistemul isi bate joc de ei si de timpul lor. Omul incearca sa se trateze singur decat sa mearga la doctor
    • +6 (8 voturi)    
      asta ai inteles? (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:17)

      cris [anonim] i-a raspuns lui tepes

      Cand ti-a mai spus cineva detalii despre o interventie de ambulanta ca ora apelului, durata raspunsului, pasii intermediari? In plus pe langa transparenta observa si concluziile trase, care sunt concrete si spuse pentru imbunatatirea serviciilor, nu pentru ascunderea greselilor sub pres.

      Daca nu ar exista SMURD-ul, ai astepta in continuare un papuc troncanit care ajunge cand ajunge, asta daca ajunge ca n-a ramas fara motorina sau fara sofer sau fara medic ca sunt in greva sau in afara.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu ai dreptate in totalitate? (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:39)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui tepes

      Omul asta din Balcesti a fost dus de un vecin, cum s-ar zice "la doctor". Omul nici macar nu s-a interesat daca in spitalul respectiv aveau cum sa-l trateze. Nu orice doctor trateaza orice boala.
    • +9 (9 voturi)    
      Re: romanizarea (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:05)

      jj [anonim] i-a raspuns lui tepes

      Raed A se ocupa de medicina de urgenta, nu de cum sunt tratati pacientii pana ajung in starea de urgenta. Sunt de acord cu tine, dar nu e corect sa il acuzi pe el de asta.
      De cand se ocupa de serviciul de urgenta am vazut oameni dati afara pentru incompetenta, vad explicatii documentate si solide... mi se pare ca face o treaba buna acolo. Iar eu donez in continuare 2% la smurd...
  • +5 (7 voturi)    
    o nebunie totala... (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:15)

    gigi pentru [anonim]

    Este o isterie si o manipulare totala zilele astea pe TV.
    Nici unul din cazuri nu are ceva de-a face cu spitalele rurale -- cu sau fara ele, rezultatul ar fi fost aceleasi.De fapt, oamenii au ajuns deja morti la spital.

    Sunt probleme tipice care tin strict de sistemul de ambulant (disponibilitate, timp de interventie) pe care le stiam dinainte, si care trebuie rezolvate cu mai multi bani si mai buna pregatire.
    Tocmai de aia se inchid spitalele rurale, sa economisim bani pentru a investi in ambulanta si in spitalele specializate, unde se poate face ceva.
  • -6 (6 voturi)    
    demisia ministrului (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:16)

    mitica [anonim]

    Cum sa mearga toate bine daca la conducerea
    ministerului este un ungur.Nu am nimic impotriva ungurilor,dar ar fi trebuit la un minister atat de important sa fie un roman sau Raed Arafat macar,carora macar sa le pese catusi de putin de noi .
  • -4 (4 voturi)    
    Harababura dirijata din sanatate (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:17)

    ion roata [anonim]

    In primele zile de aplicare a unor reglementari in reteaua sanitare au aparut doua sincope care demonstreaza proasta aplicare a unei noi organizari
    si aceasta sa facut si cu rea intentie de acele prsoane care sau opus aplicarii acestei noi organizari din motive strict personale.Este o pierdere si totusi neinsemnata au murit doi oameni grav bolnavi si nu doi oameni sanatosi cum se intampla in accidentele de circulatie.
    Totusi cred ca organizatorii noilor organizari trebuia sa se astepte la o rezistenta din partea personalului spitalelor intrate in reorganizare dar si a MS si a directiilor sanitare judetene. Chestiunea a fost gandita foarte bine dar prost aplicata lasand loc sabotajului.
    Dar cred ca gindirea MS nu a fost facuta cu destula intelepcine.De ca nu sa mers ca in aceste unitati spitalicesti care trebuiau sa devina camine pentru batrani sa remana uniti mixte adica ca spitale zonale si ca camine pentru batrani,cu o singura conducere mult mai simplificata si cu personal bine gandit.Astfel Personalul medical ar fi rezolvat probleme de asigurare a asistentei sanitare si pentru louitorii din zona ca si ingrijirea medicala a asistatilor din caminul de batrani.Era nevoie de o singura bucatarie.doua sali pentru servirea mesei, cabinete medicale in regim de policlinica ca si ppentru ingrijirea pacientilor spitalizati.Personalul medical ramanea pe loc iar spitalul ar fi avut un dublu rol;ca spital in spatii bine determinate si ca camin de batrani ia restul spatiilor disponibile in acelasi spital.
    AAceasta gandire era mai practica,personalul medical mai bine utilizat si nu dadeam ocazia celor rai voitori.
  • -3 (5 voturi)    
    Vinovatii (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:18)

    Reactor [utilizator]

    Pai da, ce usor este sa dai vina pe altcineva. Cu cel din Constanta care a facut infarct si avea un spital proaspat inchis in zona, si a murit pe drum dupa o ora, cum ramane?!
  • -5 (5 voturi)    
    zenada (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:19)

    roman [anonim]

    dla arafat, aveti tot respectul meu pt tot ceea ce ati facut pana acum! va rog frumos sa nu ma dezamagiti sustinand cinismul unora. szistemul trebuie reformat, calitatea actului medical trebuie sa creasca. eu cred ca desfiintand doar cateva contracte "destepte" pe timp de un an sunt arhisuficiente pt a plati si salarii, si pensii si tot. ce-ar fi sa ganditi pe termen lung? puteti sustine un popor de bolnavi fizic si (tot mai mult) psihic, care imbatraneste pe zi ce trece? ma mir ca tocmai dvs va raliati cinismului guvernantilor cand, cred ca tocmai de "bine", ati decis sa ramaneti aici si sa nu va intoarceti in tara dvs. trist si ironic e ca tocmai un om, doctor, din neamul dvs v-a atacat aseara, expunandu-si cazul personal, macar din respect pt el, daca nu pt familiile mortilor de ieri ar trebui sa lasati propaganda si sa faceti ceva realmente bun pt sistem. a te face frate cu dracul pana treci puntea nu mai e de mult valabil cand dupa ce ajungi pe partea cealalta nu mai este nimic decat haos si distrugere. caci mie imi e grreu sa cred ca v-ati pierdut constiinta de tot. cu respect, inca
  • +2 (2 voturi)    
    apropo (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:32)

    roman [anonim]

    ps: ce-ar fi daca, in loc sa lucram cu ipoteze, lucram cu realitati? sigur, in inocenta mera presupun ca mai exista credinta si bun simt...
  • +4 (6 voturi)    
    imbunatatire (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:36)

    George [anonim]

    Salut "tepes",

    Nu il ataca pe acest om, pentur ca nu-l cunosti personal iar presupunerile tale nu au acoperire. Cauta mai multe despre activitatea lui si o sa te lamuresti.

    As sugera ca pe televiziunea nationala, atata cat mai este, sa fie facut un clip cu apelurile de urgenta. Sa fie explicat clar, la ce numar suni, cine iti raspunde, ce te intreaba si cu ce trebuie sa fii pragatit. E foarte important sa fie un clip care sa arate si ce trebuie sa spui la operator, pentru a ghida echipajele de ajutor. Cateva cuvinte despre ceea ce trebuie sa asiguri afectatului ar fi de mare folos.
  • -6 (6 voturi)    
    Pozitie incorecta?!! (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:39)

    Cocolores [anonim]

    Or fi gresit cei ce l-au adus ca l-au pus din gresala in pozita cu mainile incrucisate pe piept.
    Porbabi de aia a murit saracul.
    Astia da doctori !
  • +4 (4 voturi)    
    media (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:48)

    IULIAN [anonim]

    Am vazut cel putin 3 spitale dintre cele inchise acum 1 saptamna. Nici unul nu putea sa gestioneze cazurile de mai sus. Daca situatia era asa in toate spitalele inchise sunt de parere ca trebuia facut asa.
    As face si o ancheta in cazul mortii celor doua persoane: ce a facut medicul de familie pentru ei (anterior decesului) - analize, consult etc...
    Diseara la televizor.... Au murit 6 persoane pentru ca ministrul sanatatii nu a facut cate un spital in fiecare satuc. Mine la televizor... Ministrul sanatatii e vinovat in satucele de mai sus nu era maternitate si medic oncolog... sau pentru ca bate vantul.
    Sistemul de sanatate e foarte slab din trei motive:
    -lipsa bani
    -furt facut de stat si de firmele prestatoare
    -sistemul permite decontarea integrala a actului medical. De ex. in alte tari pentru Transplant plateste si omul; la noi nu.
  • +1 (1 vot)    
    mai e de lucru... (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:17)

    dr quinn [anonim]

    Mai e de lucru, desi cu Arafat lucrurile se misca mult mai bine decat inainte.
    Primul caz: tot n-am inteles de ce personalul medical care misuna in spitalul "inchis" de la Balcesti n-a scos nasul afara sa vada cu ce-l pot ajuta pe acel om (care ORICUM NU SCAPA, daca a murit de hemoragie cerebrala, dar cei dinauntru n-aveau de unde sti ce are, deci puteau macar sa se uite mai "de aproape" la el); nu mai vorbesc de faptul ca un serviciu de medicina interna TREBUIE sa fie capabil sa resusciteze sau sa ventileze asistat un pacient in dificultate respiratorie pana la venirea reanimatorilor ! Scuza ca era un spital de gineco-ORL-medicina interna, deci nu asigura Urgentele, NU TINE ! Scuza ca "Spitalul era inchis" tine mai mult (desi este extrem de discutabila daca erau medici inauntru) decat cea ca "spitalul nu era competent pe urgente". Daca inca nu s-a facut, TREBUIE IMPUS LA NIVEL NATIONAL ca orice unitate medicala sa poata asigura resuscitarea pacientilor in stop cardiorespirator pana la venirea echipajului de reanimare, cu obligatia verificarii periodice a functionarii echipamentelor necesare (asa-zisul "carucior de urgente") ! In occident s-a ajuns pana acolo sa se fabrice harti cu locurile de echipamente de resuscitare (exista si aplicatii i-phone cu aceste harti) plasate in spitale, primarii, posturi de politie etc sau la persoane particulare.
    Pt al doilea caz: intr-adevar, trebuia trimis un echipaj de reanimare dupa ce UN MEDIC a lansat deja ipoteza de infarct miocardic.
    • +2 (2 voturi)    
      instruirea lasa de dorit (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:35)

      George [anonim] i-a raspuns lui dr quinn

      Ai fi uimit sa vezi cati medici habar nu au cum sa faca o resuscitare in stop cardio-respirator. Vezi si tragi-comedia cu femeia care a nascut in toaleta. Eu nu sunt medic, dar cred ca ii depasesc pe multi deja angajati ca medici. Cand imi "recomanda" unii cate ceva, ma uit lung la ei si ii intreb ceva destul de complicat despre subiect. Multi incep sa bata campii ....
  • -1 (1 vot)    
    suna romaneste... (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:26)

    lili [anonim]

    Toti cei responsabili si-au facut datoria, pacientul a murit.... cam asa functioneaza sistemul sanitar din Romania in anul 2011..... Exceptie cateva spitale din marile centre universitare ale tarii, restul puteau fi inchise toate. Pe ce criterii le-au inchis pe cele 61 ramane un mister colorat politic, se pare. Locuiesc in judetul Covasna si toate cele 6 spitale din judet exista in continuare bine mersi desi judetul e atat de mic si distantele sunt mici intre orase si cu toate astea spitalele din Sf Gheorghe, Covasna, Tg Secuiesc, Intorsura Buzaului, Baraolt si Valcele exista bine mersi desi nu indelinesc conditii altfel decat alea desfiintate in multe locuri din tara.... Ce criterii or fi stat la baza listei respective a Dlui Ministru Cseke, ca in judetele Covasna si Harghita nu s-a desfiintat si nu a fost comasat nici 1 spital?! Toate sunt bine mersi.....
  • +1 (1 vot)    
    concluzii (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 18:40)

    Jean Valjean [anonim]

    1. Nu se va face o ancheta reala a celor intamplate; adevarul il vor cunoaste doar cateva persoane; "adevarul" pentru marele public va fi bine filtrat de Minister astfel incat sa loveasca in cine are interes.
    2. Este foarte adevarat ca aceste inchideri de spitale s-au facut pe baze de considerente subiective: fiecare a incercat sa-si "salveze" spitalul si au castigat cei care au avut un sprijin politic mai puternic.
    3. De ce nu se intelege faptul ca Guvernul actual incearca sa TAIE COSTURILE!? Pleca de la principii bune (de ex, eficientizare costurilor din sanatate) si le aplica ROMANESTE.
    4. Sa vedeti ce este si cu comasarile! Spitale performante (A) au fost unite cu spitale cu pierderi (B): rezultatul, un spital mai mare cu pierderi!! Aveati inainte medicamente cand va duceati la spitalul A, mai bine gestionat! Stati linistiti, ca daca veti merge acum nu mai sunt medicamente la spitalul A+B. De ce? Simplu: spitalul B era condus de cineva care stie cum se cheltuie banii repede si ineficient, si se va descurca acum sa cheltuie banii si spitalului A. Se stie ca este foarte usor sa cheltuiesti si foarte greu sa produci. Incompetenta este la mare rang acum, intr-o societate bolnava! Fuga la AKH (cine-si permite) sau fuga la Sfantul Petru (ceilalti)!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică