VIDEO ICCJ admite recursul in interesul legii privind cresterile salariale in Educatie. Profesorii pot castiga in instanta diferentele salariale cuvenite

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 5 aprilie 2011, 12:43 Actualitate | Esenţial

ICCJ a admis recursul in interesul legii formulat de procurorul general privind aplicarea Legii 221/2008 referitoare la cresterile salariale in Educatie, cadrele didactice avand astfel dreptul la plata diferentelor dintre drepturile salariale cuvenite potrivit OG 15/2008, aprobata prin legea 221, anunta Mediafax.

Inalta Curte de Casatie si Justitie a admis recursurile in interesul legii formulate de Colegiul de Conducere al Curtii de Apel Galati si de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.

"Ca efect al deciziilor Curtii Constitutionale prin care au fost declarate neconstitutionale Ordonantele de Urgenta ale Guvernului nr.136/2008, nr.151/2008 si nr.1/2009, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.15/2008, astfel cum a fost aprobata si modificata prin Legea nr.221/2008, constituie temei legal pentru diferenta dintre drepturile salariale cuvenite functiilor didactice potrivit acestui act normativ si drepturile salariale efectiv incasate, cu incepere de la 1 octombrie 2008 si pana la data de 31 decembrie 2009", potrivit deciziei luate luni.

Decizia este obligatorie, potrivit art.3307 alin.4 din Codul de procedura civila.

Procurorul general Laura Codruta Kovesi a sesizat ICCJ cu recurs in interesul legii dupa ce s-a constatat ca in practica judiciara nu exista un punct de vedere unitar privind aplicarea Legii 221/2008 care se refera la cresterile salariale pentru personalul din invatamant.

Verificarea practicii judiciare la nivelul intregii tari a fost facuta in urma sesizarii formulate de Colegiul de Conducere al Curtii de Apel Galati nr. 3225/25A din 13 mai 2010, transmisa prin adresa nr.47/SU/2010 din 19 mai 2010 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectiile Unite.

Astfel, s-a constatat ca practica judiciara este neunitara atat sub aspectul temeiniciei actiunilor formulate de reclamanti vizand acordarea diferentelor dintre drepturile salariale cuvenite in baza Legii nr. 221/2008, incepand cu data de 1 octombrie 2008 si drepturile salariale efectiv incasate, cat si sub aspectul perioadei pentru care au fost recunoscute aceste drepturi

Diversitatea deciziilor juridice luate a fost determinata de o apreciere diferita asupra efectelor in timp ale deciziilor pronuntate de Curtea Constitutionala referitor la actele normative care au vizat cresterea salariilor pentru personalul din invatamant.

Intr-o opinie majoritara, instantele au apreciat ca pretentiile reclamantilor sunt intemeiate, iar paratii au fost obligati la plata diferentelor dintre drepturile salariale cuvenite potrivit OG 15/2008 astfel cum a fost aprobata cu modificari prin Legea 221/2008 si drepturile salariale efectiv incasate, cu incepere de la 1 octombrie 2008 si pana la data de 31 decembrie 2009.

Intr-o alta opinie s-a apreciat ca pretentiile astfel formulate nu sunt intemeiate.

Intr-o alta orientare jurisprudentiala, pretentiile reclamantilor au fost respinse pentru perioada 1 octombrie 2008-2 decembrie 2008 si admise pentru perioadele ulterioare. In argumentarea acestor hotarari, s-a retinut ca OUG 136/2008 a fost declarata neconstitutionala in integralitatea ei prin decizia 1121 din 12 noiembrie 2008 a Curtii Constitutionale.

Procurorul general a aratat, in document, ca apreciaza ca fiind in litera si spiritul legii opinia majoritara, in sensul ca pretentiile reclamantilor sunt intemeiate, iar paratii sa fie obligati la plata diferentelor dintre drepturile salariale cuvenite potrivit OG 15/2008 astfel cum a fost aprobata cu modificari prin Legea 221/2008 si drepturile salariale efectiv incasate, cu incepere de la 1 octombrie 2008 si pana la data de 31 decembrie 2009.



Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

4349 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    eroare materiala (Marţi, 5 aprilie 2011, 12:56)

    gigi [anonim]

    nu exista articolul 3307 C proc civ....
    • 0 (2 voturi)    
      daca vrea Basescu exista! (Marţi, 5 aprilie 2011, 13:57)

      adi [anonim] i-a raspuns lui gigi

      orice articol!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu exista art 3307 Cpc, ai dreptate. (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:59)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      In realitate e vorba de art. 330 indice 7 alin. 4, care prevede:
      "Dezlegarea dată problemelor de drept judecate este obligatorie pentru instanţe de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial al României, Partea I".
    • 0 (0 voturi)    
      RE eroare materiala (Marţi, 5 aprilie 2011, 15:35)

      sicmar [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Mi se pare că ai cunoştinţe juridicie, aşa că nu înţeleg de ce faci pe deşteptul?
      Ştii bine că este art. 330 ind.7.
  • 0 (4 voturi)    
    dura lex, sed lex (Marţi, 5 aprilie 2011, 13:31)

    Mazeta [utilizator]

    oricat ar parea de paradoxal, problema a fost generata de Tariceanu, care a refuzat sa aplice legea de majorare a salariilor profesorilor, lege care a fost promovata de J.O. Basescu tocmai ca sa il dea jos pe Tariceanu.
    • +1 (3 voturi)    
      Si Boc-poc ce a facut? (Marţi, 5 aprilie 2011, 13:53)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu se lauda ca din secunda 2 mareste salariile?
    • +1 (3 voturi)    
      lasa ca o aplica Boc (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:13)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      si Basescu. Ca doar au castigat cu voturile profesorilor. Diferenta fiind mica fata de Geoana se poate spuna ca promisiunea asta a fost decisiva in castigarea alegerilor.
      • -1 (3 voturi)    
        ad chalendas Graecas (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:49)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

        Basescu a castigat nu cu voturile profesorilor, ci cu voturile pe care le-a furat.
    • +2 (4 voturi)    
      tu gandesti cat de putin? (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:22)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      legea a trecut de parlament si a ajuns pe masa lui Basescu. Tariceanu il roaga pe presedinte sa nu promulge legea. Dar fiind alegeri acesta o promulga. Tariceanu spune ca nu e bine. PDL vine si spune ca o sa aplice legea.
      Si tot tariceanu e de vine? Hai sa fim putin.. cat de putin cu bun simt si logica. Cum vine asta? Sau chiar nu conteaza nimic decat sa injuram pe unii?
      • -1 (3 voturi)    
        chiar asa sa fie? (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:32)

        unul [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        Ia sa ne aducem aminte.... Parlamentul adopta legea, base o trimite inapoi in parlament, parlamentul o adopta din nou. Curtea constitutionala zice ca e constitutionala. Conform Constitutiei base e OBLIGAT sa promulge legea. In 30 de zile! Asa zice constitutia.
        Asadar, de unde "Tariceanu il roaga pe presedinte sa nu promulge legea. Dar fiind alegeri acesta o promulga". Sa inteleg ca tariceanu l-a rugat pe base sa incalce Constitutia>? Foarte tare logica asta.
        • 0 (2 voturi)    
          obligat sa o promulge da... (Marţi, 5 aprilie 2011, 15:42)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui unul

          Dar cine tragea cu artileria cu tunurile cand Tariceanu a spus ca nu o va aplica ? Dl Basescu si cu dl Boc ... Cine a spus ca-l vor baga la inchisoare pe Tariceanu si Vosganian ? Dnii Basescu si Boc.
          Cine spunea ca o sa aplice aceasta lege din momentul in care va ajunge la putere ? Dl Boc...
          Cine nu a aplicat legea cand a ajuns totusi la putere? Dl Boc. De unde rezulta ca demagogia si goana dupa voturi este boala grea la romani
      • -1 (3 voturi)    
        Gogu (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:39)

        miki [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        Incerc sa te dumiresc.Dl Tariceanu,ca un mare brabat de stat,ca sa arate cit de tare este a avut banii pentru marire-din privatizarea BCR-dar,gainar cum este ia dat la primariile PNL si PSD pentru ca erau alegeri.Deci, bani erau asa cum bine a spus Basescu insa nu pentru scopul lui Basescu ci pentru cel de moment al lui Tariceanu.Ma mir ca nu le este rusine sa mai apara si el(Tariceanu) cit si armeanul din Craiova,finantist pirit,Vosganian.
        Vorba lui Basescu:sa va fie rusine!
      • -2 (4 voturi)    
        fiat justitia, pereat mundus (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:47)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        Tariceanu trebuia sa aplice legea sau sa isi dea demisia. Acelasi lucru trebuie sa il faca si Boc, si Basescu. Ori respecti legile, ori te duci la puscarie. Guvernantii sunt chemati sa puna legile in practica, nu sa le discute sau sa le ignore. Parlamentul voteaza legile si a facut-o in corpore. Iar faptul ca nu au fost/ nu sunt bani pt profesori, este o minciuna ordinara.

        p.s. cine injura?
      • +1 (1 vot)    
        _ (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:51)

        v [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        Nu ne ascundem dupa deget; sunt basist convins, dar in cazul de fata ai dreptate.
        Ocicum, din secunda in care se aplica marirea astept sa vad declaratii privind si impozit pe meditatii. Si control la sange. Poftim.
  • +2 (4 voturi)    
    problema generata de BASESCU si PDL (Marţi, 5 aprilie 2011, 13:54)

    aa [anonim]

    PSD - a sustinut si inca sustine legea
    PNL - a votat dar nu a sustinut legea ( :) )
    PDL - Boc tipa de zor ca legea trebuie aplicata cand erau altii la putere
    BASESCU - a PROMULGAT legea desi avea posibilitatea sa NU o faca.

    Basescu si Boc daca nu pun in executie aceasta hotarare trebuie trimisi in judecata .
    • -3 (5 voturi)    
      Pe banii mei? (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:58)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui aa

      Sper sa le plateasca diferentele esalonat pe 20 de ani.
      • 0 (0 voturi)    
        nu din banii tai / mei (Marţi, 5 aprilie 2011, 16:56)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        ci din banii lor, ai partidelor lor, ai parlamentului,...
        Si nu in 20 de ani, toti o data, inclusiv retroactiv.
        Daca au votat, sa plateasca.
        Noi am votat si platim
    • 0 (0 voturi)    
      de cate ori? (Joi, 7 aprilie 2011, 17:46)

      curios [anonim] i-a raspuns lui aa

      Basescu poate intoarce legea o SINGURA data! suntem de acord pana aici? Iar parlamentul o poate intoarce FARA modificari si atunci promulgarea este "automata". de acord pana aici?? Cand legea a trecut in UNANIMITATE avrea vruen sens sa o intoarca? nu vom sti cu precizie vreodata. Iar Tariceanu dand ordonanta de amanare pt. NUMAI PATRU luni, a pasat taciunele la urmatorul guvern in iteriorul ACELUIASI BUGET (iar eu cred ca stia ca OUG era neconstitutional si va cadea la CCR).
  • +2 (4 voturi)    
    demisia Boc (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:02)

    Vivi [anonim]

    Boc este acum un cadavru politic. Moartea sa politica a fost consemnata cand a declarat: am gresit. Exemplu de politician iresponsabil, incapabil si mincinos. Afara!
  • 0 (4 voturi)    
    MARE GRESEALA AU FACUT JUDECATORII (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:15)

    TURDEANUL [anonim]

    judecatorii au bagat tara in recesiune ! odata cu faptul ca nu au dat sentinte favorabile fostilor proprietari la care au fost confiscate proprietatile de comunisti si acum o baga si mai tare cu deciziile lor care nu au fundament economic !! eu cred ca ar trebui privatizat sistemul judecatoresc si fiecare sa-si ia leafa in functie modul corect de aplicare a legii nu dupa interesul unora !! daca bugetul nu permite de unde bani ?? de la noi privatii nu ???(editat de HotNews.ro)
    • 0 (2 voturi)    
      Din pacate (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:50)

      sebi [anonim] i-a raspuns lui TURDEANUL

      Politicienii au bagat tara in recesiune, pentru ca ei elaboreaza si voteaza legile astea lipsite de fundament economic. Judecatorii nu au ce face dacat sa aplice legile astea proaste.
      Iar politicienii de doi ani nu au fost in stare sa modifice legea asta facuta pe genunchi! Sau mai bine zis nu au avut curajul...
      • -1 (1 vot)    
        PDL si Basescu au bagat tara in CRIZA (Marţi, 5 aprilie 2011, 17:04)

        aa [anonim] i-a raspuns lui sebi

        nu "politicienii"
        cand PDL nu a fost la guvernare din 1989 pana in prezent tara a fost mereu pe crestere economica.
    • -2 (2 voturi)    
      vinzi private (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:53)

      smen [anonim] i-a raspuns lui TURDEANUL

      vreau sa imi iau si eu una la tara,da-mi detalii marimi,culoare etc
  • +3 (3 voturi)    
    asta nu e articol, (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:18)

    smallpox [anonim]

    este o transcriere aproape mot-a-mot a unor acte juridice, hotarari, recursuri, etc. ca atare este ilizibil pentru 99% din oamenii obisnuiti.

    ideea era ca respectivul jurnalist, care o fi si ala, sa ia textul si sa-l transpuna intr-un limbaj comun, si sa puncteze accesibil ideile mari, sau cel putin asta era considerat jurnalism intr-o vreme apusa, nu sa copieze direct.

    daca scrii ceva legat de avioane umpli articolul ala de ecuatii?
    • +2 (2 voturi)    
      _ (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:55)

      v [anonim] i-a raspuns lui smallpox

      Subscriu. Am vrut si eu sa zic acelasi lucru dar credeam ca sunt singurul care nu a inteles. E ca in povestea cu haina regelui :P
      Deci Hotnews, va rugam informatii mai digerate.
      Va multumim.
  • 0 (2 voturi)    
    si problemele lui funeriu nu s-au terminat (Marţi, 5 aprilie 2011, 15:50)

    gogu [anonim]

    salariul de concediu este media ultimilor trei luni de munca, pentru profesori mai, iunie si iulie 2010 pentru concediile din iulie august 2010 (prevedere in lege organica). Funeriu a platit media pe cele trei luni redusa cu 25% (ilegal binenteles). Si binenteles toti cei care au dat ministerul in judecata au castigat. Va urma acum un nou val de profesori care vor da ministerul in judecata pentru leafa de concediu din 2010. Da, este inadmisibila pasivitatea cu care asista acest ministru la toata aceasta joaca cu procesele si salariile. Intr-o alta ordine de idei nu este mai frumos acum ca Ministerul sa stabileasca salariile tuturor profesorilor dupa hotararea de azi decat sa astepte sa fie tarat in mii de judecati?? Judecatile costa iar banii ii va plati contribuabilul.
  • +1 (1 vot)    
    si cu cei care nu au dat in judecata? (Marţi, 5 aprilie 2011, 16:44)

    Andrei [anonim]

    cum ramane? trebuie sa dea si ei in judecata guvernul? ar trebuii gasita o solutie ... ca sa nu se aglomereze judecatoriile cu inca 200.000 de procese
    • 0 (0 voturi)    
      salarii profesori (Marţi, 5 aprilie 2011, 17:32)

      z [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Legea se aplica pentru toata lumea,fie că ai dat sau nu ministerul în judecată, fie că ești sau nu membru de sindicat. Începând de când și sub ce formă se va aplica (în câte tranșe se vor da banii pentru oct.2008-dec.2009), asta rămâne de văzut.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri