VIDEO Emil Boc: Guvernul nu-si poate permite sa plateasca majorarea salariilor profesorilor cu 50%/ Exista posibilitatea asumarii raspunderii pe proiectul privind uniformizarea salariilor

de C.P, V.M.     HotNews.ro
Joi, 31 martie 2011, 20:10 Actualitate | Esenţial

Guvernul a discutat intr-o prima lectura un proiect de act normativ privind uniformizarea salarizarii in invatamant, astfel incat cei care au castigat in  instanta majorarea salariilor cu 50% sa nu beneficieze de aceste sume, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei de joi a Executivului. Potrivit  acestuia, unii profesori au castigat in tribunale majorarea salariilor, insa altii nu au castigat acest drept. Prin adoptarea noului act normativ, salariile  celor care au avut castig de cauza in instanta vor avea salarii egale cu ale celorlalti profesori. Emil Boc nu exclude varianta angajarii raspunderii in  Parlament asupra proiectului de lege.

"Romania nu isi poate permite sa plateasca astazi majorarea salariilor profesorilor cu 50%. Datorita unor practici judiciare, unor profesori li s-a admis majorarea salariilor cu 50%, iar altii nu au primit in instanta aceasta majorare", a explicat  Boc.
  • Premierul sustine ca majorarea salariilor profesorilor cu 50% ar fi presupus un efort financiar de 500 milioane de euro in 2011, bani care ar fi trebuit imprumutati. In cazul in care ar fi permis aceste majorari, ar fi fost compromisa tinta de deficit bugetar si stabilitatea financiara a tarii.
"Romania nu are resursele financiare de a putea sustine majorarea salariilor cu 50%. Trebuie sa venim cu un act normativ care sa uniformizeze aceste  salarii", a mai spus premierul. Acesta sustine ca solutia nu este acordarea unor pomeni electorale. "Cu riscul de a fi impopular, vreau sa spun ca nu putem  sa dam mai mult decat avem. Guvernul nu va cadea in patima populismului (...) Ii inteleg foarte bine pe romani, pe pensionari, pe profesori, care o duc foarte greu, dar solutia nu este sa vindem iluzii  si sa dam pomeni electorale".

"De unde avem aceasta problema? In 2008, Parlamentul a adoptat majorarea salariala cu 50%. Guvernul Tariceanu a dat o ordonanta de urgenta prin care a limitat cresterea salariilor profesorilor la 17%. In urma declararii neconstitutionalitatii acestei ordonante, in instante au aparut practici neunitare in decursul timpului, ca in cazul Botosani si Suceava. Noua lege a salarizarii adoptata anul trecut spune ca salariul din octombrie se majoreaza cu 15%, asa cum a fost pentru tot bugetarul. Pe de alta parte, exista foarte multi profesori care au salariile majorate doar cu 17%. In aceste conditii, in Romania e nevoie sa spunem ca atat isi poate permite tara: 17% majorarea din 2008, plus 15% majorarea care a fost aprobata pentru toti bugetarii", a explicat premierul Emil Boc.

"Exista posibilitatea asumarii raspunderii pe acest proiect de lege", a mai spus Emil Boc. Acesta a precizat ca proiectul va fi trimis saptamana viitoare Consiliului Economic si Social pentru avizare. Decizia privind modalitatea de adoptare a actului normativ va fi luata numai dupa ce vor fi adunate avizele necesare.



Citeste mai multe despre   






















4625 vizualizari

  • +9 (29 voturi)    
    Un precedent (Joi, 31 martie 2011, 20:30)

    anonim [anonim]

    Executivul vrea sa spuna ca angajatorul si nu justitia este cel care dicteaza nivelul salariial pe care-l acorda angajatilor sai.

    Se sparge un mit, acela ca un salariu este un drept castigat ce nu poate fi diminuat daca te inscrii in sindicat.
    • -1 (27 voturi)    
      POrobabil ca nu ai inteles despre ce este vorba ! (Joi, 31 martie 2011, 20:52)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Lucrurile stau asa:
      Daca te angajezi si semnezi un contract (angajatorul, statul, prin lege a semnat un angajament...) iar la sfarsitul lunii cu toate ca angajatul a indeplinit partea lui, iar salarul nu a fost platit mergi la judet (judecator) unde cel ce nu a facut plata este obligat sa o plateasca !
      Nivelul salarial nu este stabilit de justitie (cum ai inteles tu, pentru asta este lege !!!!) ci doar impus a fi platit, daca statul refuza sa aplice legea tot de el creata!
      De ce nu modifica legea acest guvern incompetent si impotent ? Iar apoi sa o aplice!
      O lege incorecta (cum a fost aceasta) se CORECTEAZA ! Nu se refuza aplicarea ei (aceasta se numeste Anarhie si nu are legatura cu statul de drept)
      Pana modifica legea, drepturile se achita ! Integral! asa este corect.
      • +9 (21 voturi)    
        Mai e si varianta ... (Joi, 31 martie 2011, 22:22)

        Sandu [anonim] i-a raspuns lui Eu

        ca angajatorul sa nu aiba bani si
        1. sa inchida portile
        2. face credit sa plateasca ultima luna si sa trimita 50% sau 75% sau 90% in somaj, in speranta ca numai cu restul poate sa plateasca salariile si creditul inapoi.
        3. fuge cu banii ramasi si este/nu este prins.
        4. se spanzura

        Dar toti vor ca:
        Angajatorul sa faca credit si sa plateasca tot + sporuri + prima + petrecerea de Pasti/ Craciun/ Sf. Paraschiva, sa nu dea afara pe nimeni si sa nu incerce sa mareasca productivitatea sau sa schimbe ceva, pana la adanci batranete, si viata fara de moarte...
        Pentru ca asa e LEGEA.

        Keep dreaming..... Angajatorul are sigur magic/super powers.
      • +8 (8 voturi)    
        Si uite inca o solutie ..... (Joi, 31 martie 2011, 22:32)

        Sandu [anonim] i-a raspuns lui Eu

        Sa se dea inca o LEGE - nu o anulam pe asta ca sunt proteste.

        1. Impozitul fix de 16% se micsoreaza la 10%.
        2. Se adauga un impozit variabil care se calculeaza la sf. anului astfel incat fiecare cetatean platitor de impozit plateste o cota din deficit. Daca suma este prea mare pentru anumiti cetateni, se executa silit cetatenii respectivi pentru neplata impozitului.

        Va fi o LEGE. Se aplica integral. Asa este corect.

        culmea e ca impozitul 2 se aplica si fara lege, dar netransparent. Si numai unii, mai fraieri, il platesc. Si mai se platesc si dobanzi de penalizare la el. Daca devine transparent, poate vor plati toti. si poate nu ne mai convine sa platim dobanzi de penalizare si-l platim mai repede.
      • +2 (2 voturi)    
        Sa presupunem, (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:51)

        ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        doar pentru a diminua emotia, ca nu e vorba de profesori.
        Ci de IT-sti.
        Esti de acord ca parlamentul sa legifereze salariile tuturor lucratorilor in IT?
        Ce treaba are parlamentul cu relatiile angajat/angajator?
        Ce e aia contract colectiv? Nu sunt de acord cu asa ceva platit din impozitul meu.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu am nici o emotie (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:22)

          EU [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

          Daca IT-sti sunt angajati ai statului TREBUIE sa legifereze salarizarea acestora.
          De aia se cheama bugetari, ca sunt platiti de la Buget, deci angajatorul este STATUL (in una din formele lui).
          Nu era vorba deprofesorii de la privat.
          Parlamentul nu are nici o treaba/legatura (din pacate cu nimic)...
          momentan cei platiti de la buget sunt platiti in baza unor legi... pe care trebuie sa lecreeze/voteze parlamentul.
          Cam asta este legatura parlamentului cu relatia angajator/angajat...
          Ai prefera ca un angajat sa fie platit de stat in functie de cheremul unui sef ????
          Preferi contracte individuale cu toti cei 1.200.000 salariati???
          • +1 (1 vot)    
            fleoshc (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:39)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui EU

            statul poate avea multe definitii...
            constitutia spune ca guvernul conduce administratia publica. deci e normal ca guvernul sa decida salariile.
            parlamentul voteaza bugetul statului apoi acelasi parlament da o lege prin care cere guvernului sa cheltuie peste bugetul votat. aberant.
      • +4 (4 voturi)    
        lucrurile stau altfel (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        angajatorul vine si-ti spune ca o sa-ti reduca salariul sau trebuie sa te dea afara. tu te faci ca ploua.. de duci in continuare la munca pe salariul mai mic, dar in paralel il dai in judecata si ceri si restul de salariu. ai fi putut sa-ti dai demisia... dar esti prea ipocrit sa faci asa ceva.
        parerea mea: ar trebui privatizat tot sistemul educational. sa-i vezi pe sindicalisti ce ochi mari vor face cand privatul va prefera sa initieze procedura de faliment in loc sa le dea salarii castigate in instanta fara nici o fundamentare economica...
    • -4 (6 voturi)    
      imi pare rau... (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:39)

      me [anonim] i-a raspuns lui anonim

      salariu este un drept castigat care nu poate fi diminuat potrivit constitutiei (decat ca forma de pedeapsa).
      ce au facut ei a fost sa ocoleasca putin legea.

      PS: cine a promulgat legea cu 50% marire? ca nu eu!
      PPS: nu ma freca ca nu pdlul ca TOTO au cotat-o... Inainte de alegeri dam, apoi luam!
      PPPS: nu intelege gresit nu sunt de acord cu aceasta lege, dar guvernul a actionat criminal si fara nici o urma de scrupule sau bun simt
      • +2 (8 voturi)    
        Salariul e un drept? (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:53)

        ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui me

        Ar trebui sa-i spun si patronului meu asta.
        Sa vedem ce zice.
        Sau mai bine nu?
        • 0 (2 voturi)    
          nu... e cum vrea patronu tau (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:28)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui ciupi 2

          Ai dreptate... nu este un drept.

          Patronul tau poate iti da la sfarsit de luna jumate de salar. Sau poate nu iti mai da nimic ca doar deh... nu ai niciun drept.

          Ai dreptate... patronul tau poate sa faca ce vrea el ca doar tu esti un simplu negru pe plantatie, JOE.
        • +1 (1 vot)    
          Da (Vineri, 1 aprilie 2011, 15:04)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui ciupi 2

          Da, salariul tau este un drept.

          Cuantumul salariului este determinat de suma pentru care ai semnat in contract. La privat, ca sa ti se micsoreze salariul trebuie sa semnezi alt contract.

          Acum la stat, lucrurile sunt ceva mai complexe. Odata pentru ca nu exista o continuitate in "conducere" ca la privat (chiar daca directorii se pot schimba exista un consiliu de conducere sau un patron care sa vegheze la buna functionare a lucrurilor). Asa ca un idiot poate dubla sa zicem salariile unui segment de bugetari chiar daca nu exista suficienti bani. Ce faci in situatia asta?

          Normal ar fi sa nu existe riscul sa nu se poata plati aceste salarii. Normal ar fi ca in caz in care statul nu mai poate plati aceste salarii sa dea oameni afara. Da, daca ar avea sange asta ar face. Dar nici varianta asta nu este agreata de nimeni de la buget.... Si atunci care este solutia?
        • 0 (0 voturi)    
          eu nu vorbesc... (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:29)

          me [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

          de patronul tau care nu respecta legea.
          eu vorbesc de cum e legea si ce ar trebui sa faca patronul tau
    • -3 (5 voturi)    
      apropos... (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:56)

      me [anonim] i-a raspuns lui anonim

      tu d c crezi ca au dat codu muncii?
      exact ca sa poata taia usor din salarii in liniste cand vor...
      ne reintoarcem incet incet spre sclavagism
      • +4 (4 voturi)    
        draga me (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:57)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui me

        Vorbeste te rog la singular.
        Multi dintre noi nu lucram la stat si pt acestia dintre noi situatia e simpla. Atata timp cand suntem eficienti si companiile unde lucram fac bani pe seama noastra... ne platesc. In ziua in care bilantul iese pe minus... unul sau mai multi dintre noi isi cauta de lucru. E un pricipiu simplu!
        Nu Boc (guv Ro) ma plateste. el nu are nici o legatura cu compania unde lucrez eu. Eu o sa fiu data afara cand nu mai sunt eficient indiferent de ce zice Boc. Statul nu imi garanteaza mie venitul. Astea sunt conceptii prost interpretate din perioada comunista!
        • 0 (2 voturi)    
          draga oarecare (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:35)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          La nivel teoretic ai dreptate. Sunt totusi si diverse variatiuni pe aceasta tema a eficientei,

          Cand bilantul este negativ pentru ca e.g. echipa de vanzari nu este competenta e ok sa pleci acasa, tu, simplu muncitor?

          Poate tu, fiind un muncitor excelent, iti vei gasi repede de lucru. Ca doar sunt o gramada de locuri disponibile si patronii asteapta exact oamenii ca tine, care au fost dati afara pe criterii de eficienta (las ca le explici tu la viitorii patroni cum ca fostul patron e prost si nu a stiut care erau criteriile de eficienta pe care trebuia sa le aplice in cazul tau).

          Conceptiile alea "prost interpretate din perioada comunista" exista in mai toate codurile muncii europene.

          Parerea mea insa este ca tu nu iti cunosti drepturile, deci ti-e usor sa renunti la ele, sau nu plangi cand iti sunt luate.
        • 0 (0 voturi)    
          nici eu nu lucrez la stat... (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:28)

          me [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

          faci niste presupuneri gresite.
          nu sunt bugetar.

          cei drept am omis faptul ca acest cod al muncii este facut ca sa puna cu botu pe labe angajatii la stat. cei de la privat nu sunt asa afectati, pentru ca la provat oricare ar fi legea tot ce vrea face patronu.

          iar presupui prost. eram prea mic in perioada comunismului ca sa am conceptii de atunci.

          statul garanteaza (sau ar trebui sa garanteze) ca patronii nu fac abuzuri. adica nu lucrezi overtime neplatit si mai mult de 48h, nu ti se taie pe nedrept din salariu, ti se da salariu la timp, chestii d-astea.
    • 0 (0 voturi)    
      discuția este alta (Duminică, 3 aprilie 2011, 1:16)

      visio [anonim] i-a raspuns lui anonim

      și pleacă de la guvernul Tăriceanu, implicit ministrul de finanțe Vosganian, care au adoptat legea (în Parlament) dar au blocat-o din cauza crizei deși prietenii politicienilor (sau clientela politică) aveau salarii bune și contracte perfecte, inatacabile în justiție; deci, trăiască pnl cu primul ministru si ministru de finanțe; evident că pe timp de criză reduci orice cheltuieli; la fel de vinovat se face si Președintele Băsescu care știa foarte bine că nu sunt bani, dar acoperit de legislație a fost ”obligat” să promulge legea; la fel d emare influență negativă au avut-o și televiziunile lui SOV și ale turnătorului felix; dar cel mai mult dăunează incultura românului care preferă OTV dar vrea salariu de neamț; zilele trecute am vb cu o educatoare revoltată că i-a redus salariul de bază; am întrebat-o dacă ia mai mulți bani ca înainte sau mai puțini, și mi-a spus că ia mai mult cu 20 lei; sunt trei chestiuni aici: ori românul e prost, ori e plătit să fie prost, ori sistemul existent până anul trecut a fost deficient; caz în care politicienii de după 89 până la Boc trebuie băgați în pușcării; părerea mea este că dacă România ar fi avut echipă de miniștrii din mediul privat, mulți bugetari plecau acasă iar sindicatele nici nu deschideau gura la cât sunt de corupte; cu ocazia acestei crize economice s-a văzut clar că mediul privat ține România deasupra apei; avem nevoie de alt managment, de alt tip de gândire dacă vrem să trăim ca nemții, dacă vrem să avem un nivel de trai crescut și potrivit unei vieți decente; ori putem să luăm mita electorală(care simte nevoia și are obiceiul) și să mergem din sărăcie în sărăcie lucie...dacă asta vor românii, asta vor avea; doar pentru asta s-a murit în Decembrie 1989, nu?
  • +5 (25 voturi)    
    Nu mai inteleg nimic (Joi, 31 martie 2011, 20:34)

    Orpheus [utilizator]

    Deci se vrea o lege care sa anuleze un drept primit in instanta judecatoreasca de unii cetateni? Se poate asa ceva? Asta fara nicio legatura cu subiectul procesului.

    Cu adevarat suntem o tara bananiera!
    • +1 (25 voturi)    
      Poate tu. (Joi, 31 martie 2011, 21:01)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      Poate tu crezi ca traiesti intr-o tara bananiera,de iti inchipui ca salariul poate fi stabilit in justitie.Cand o plati un judecator din propriul buzunar acel salariu,atunci da poti spune ca o hotarare judecatoreasca trebuie aplicata.In caz contrar ,o hotarare judecatoreasca in aceasta speta este un abuz,o depasire a competentelor de catre unii judecatori.
      • +7 (19 voturi)    
        Salariul e stabilit de contractul (Joi, 31 martie 2011, 21:24)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui mircea

        individual de munca. Justitia, in acest caz, a stabilit ca salariul incasat de profesori nu respecta contractul fiecaruia si trebuie majorat cu 50% pentru a respecta contractul semnat de altfel si de angajat si de angajator. Este clar ca in acest caz angajatorul nu are posibilitatea sa respecte un contract semnat chiar de el. Tu, pe viitor, ai mai semna vreun contract cu un asemenea angajator?
      • +5 (19 voturi)    
        Nu te supara (Joi, 31 martie 2011, 22:31)

        Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        dar esti complet pe dinafara... Intereseaza-te te rog cum se castiga in State procese impotriva oricui vrei tu, daca ti se incalca drepturile salariale. Este vorba de un contract de munca, pe care, fara nici un pic de remuscari, panarama asta de guvern l-a incalcat in mod grosolan! Mai sunteti multi zombie pe aici?! Vi s-au spalat creierele mai rau ca pe vremea impuscatului...
    • -2 (20 voturi)    
      "Drept" este un fals ! (Joi, 31 martie 2011, 21:07)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      Chestiile financiare nu sunt "drept castigat" si aia care ii ainvata pe altii ar trebui sa stie dar sunt prea bagati in asta! Ei vor bani mai multi care daca nu sunt acoperiti real , apar in inflatie. PSD asta a faut mereu , a dat bani mai multi alora care tipau mai tare uitand de restul si inflatia galopa...E o tampenie asta cu "dreptul" caaci nimeni nu le ia salariul iar nivelul salariului e cu totul alta poveste, mai ales la cei care nu fac nimic pentru el !
      • +4 (8 voturi)    
        N-ai dreptate... (Joi, 31 martie 2011, 23:04)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Costica

        Din moment ce ambele parti semneaza acel contract de munca....salariul este un drept contractual. Simplu...
        Daca angajatorul nu-si respecta partea...este dat in judecata si obligat sa o faca.
        Nu exista loc de interpretare.
    • +2 (2 voturi)    
      exact! (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:41)

      me [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      guvernul nu poate anula decizii judecatoresti, sau legi data chiar de el...
      asta intr-o tara civilizata, la noi...
  • +12 (20 voturi)    
    Inconstientii (Joi, 31 martie 2011, 20:36)

    CezarN [utilizator]

    Cand s-a propus si votat legea care prevedea marirea salariilor profesorilor cu 50% s-au intalnit multe dintre defectele fundamentale ale poporului roman, defecte care au fost la locul si la momentul potrivit pentru a se intalni cu dezastrul.

    A fost inconstienta unei categorii profesionale - profesorii - de la care, pe masura lefii cerute, asteptarile sunt mai mari, de a-si vinde voturile si de a privi o campanie electorala numai si numai ca un bun moment de renegociere a salariilor, aruncand astfel in derizoriu o manifestare fundamentala a democratiei, deturnand de la rostul sau ocazia si cadrul de a discuta despre viitorul Romaniei, despre diferite viziuni asupra acestui viitor, despre caile de a aduce prosperitatea mai aproape de noi, de noi toti, nu doar mai aproape de aceia care prin alegator inteleg zaraf de voturi.

    A fost apoi dragostea severineana de ciolan, inconstienta parlamentarilor educati de profesorii-zarafi, parlamentari care, dupa ce au fost un mandat lung cat anii de liceu doar cu ochii dupa furat, copiind (la fel ca in liceu) unul de la celalalt metodele de furt, s-au trezit la finalul celor patru ani ca nu au nimic bun de prezentat comisiei de examinare (electoratul) si, la fel ca la finalul liceului, s-au gandit sa-si cumpere notele de trecere a bacalaureatului si de realegere (voturile, in cazul de fata) dand spaga la profesori, cei mai numerosi bugetari, cele mai numeroase voturi, nu? Gand la gand cu bucurie. Si asa s-a nascut legea de marire a salariilor profesorilor cu 50%, lege votata la foc automat de catre toti demagogii din Parlament, indiferent de culoarea politica in care cioara din ei s-a vopsit in papagal. Fara a prevedea in acea lege si sursa de finantare a acestei cresteri nefiresti, mult peste nivelul general de crestere a economiei romanesti.

    Manifestarea unui alt defect national ne pandeste: acela de a nu invata nimic din greselile trecutului. Caci opozitia va promite ca va da acesti bani cu pretul de a ne afunda in criza.
    • +2 (14 voturi)    
      Si Basescu ? (Joi, 31 martie 2011, 20:44)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      ce rol ajucat in aceasta chestiune ?
      El de ce nu este pomenit ???
      • +3 (11 voturi)    
        2000 (Joi, 31 martie 2011, 20:59)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        Ptr ca este limita de 2000 de caractere/mesaj, de aia :))
      • +1 (15 voturi)    
        nu e voie de la partid (Joi, 31 martie 2011, 21:29)

        sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        nuuu, nu el a promulgat legea, asta nu e pomana electorala, tu nu vezi ca astia nu vad decat ce rau fac ceilalti? numai ceilalti promit, numei ceilalti sunt de vine, suntem in 2011, condusi de basescu din 2004 si ei inca dau vina pe greaua mostenire, mai ai nevoie de alte justificari?
        • +1 (5 voturi)    
          de la un utilizator! (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:18)

          bula [anonim] i-a raspuns lui sellerman

          ma asteptam la mult mai mult! Cf. Constitutiei: A. cine conduce RO? cine face legi? cine executa legile? B. Presed, indiferent de nume NU EMITE decrete ci contrasemneaza (decorari, ministri etc). C. Presedintele nu poate emite decret nici pt. angajarea unui portar la stadion D. De cate ori poate triomite la reexaminare o lege? ODATA!!! E. la o lege votata in UNANIMITATE ar fi avut vreun sens sa o trimita inapoi? Fii pragmatic, nu emotional sau carcotas politic!!! F. in privinta promisiunilor, citeste discursurile lui Ponta!
          • +3 (3 voturi)    
            ce legi emite Parlamentul?! (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:24)

            costica [anonim] i-a raspuns lui bula

            ca Guvernul Boc si-a asumat raspunderea la 99,99% din actele legislative din ultimii 2 ani iar Parlamentul ia bani degeaba, pai ce legi emit astia,ard gazul de pomana !! cat priveste puterea lui Basescu, nu e asa cum zici deloc pentru ca Dl Boc e figurant si-atat, ce si cum se petrece in Romania se hotaraste la Cotroceni, uita-te in cablogramele de la Wikileaks, Dl Boc nu este nici macar mentionat, cum zicea bine Dan Tapalaga ieri in HotNews:

            "Emil Boc lipseste semnificativ SI din telegramele WikiLeaks" !!!

            Cat priveste Legea de majorare a salariilor profesorilor din 2008 an electoral si plin de minciuni ca si 2009 las-o balta, cat au mintit Basescu si Boc o sa vada ei in 2012, tine minte....
            Asa ca lasa-ma cu ce face si ce drege Guvernul sau Basescu.....
            • +1 (1 vot)    
              tu nu intelegi? (Vineri, 1 aprilie 2011, 14:18)

              prudent [anonim] i-a raspuns lui costica

              legea maririi salariilor nu a trecut prin parlament? Dar chiar si asumarea raspunderii TOT in fata parlamenutlui se face. Oricum, NU presed. face legi!
        • +1 (5 voturi)    
          corect! (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:50)

          me [anonim] i-a raspuns lui sellerman

          si base a facut cam ce a vrut.
          ce lege a vrut a fost declarata constiturionala/neconstitutionala, a promulgat toate legile vrute de el etc...
          si totusi o ducem din ce in ce mai rau...
          vina este evident a celor dinainte...
          care dau vina pe ceausescu , care da vina pe dej, care da vina pe regele mihai, carol... decebal, traian, burebista... pana la urma adam e de vina pentru toate relele din romania...

          romanii au un dar de a arunca pisica moarta in curtea vecinului! nu am auzit un presedinte care sa spuna: "am gresit". aici ma refel la greseli grave.
          tot dau vina pe cei dinainte.
          oricune ar veni la putere din cei ce au sanse la ora actuala sau au avut, ar face numai lucurri pentru propriul bine si nu pentru cel al tarii!
          nustiu d c nu inteleg oamenii acest lucru.
          basescu spre deosebire de psn stie mai bine sa vrajeasca oamenii (mai baga 3 zile in puscarie unu important, care evident ca nu e condamnat si nu pateste nimic, mai critica pe ailalti)... lucruri de genu asta prind, desi nu ajuta pe nimeni cu nimic!

          base are si o sustinere "surprinzatoare" din partea CC si SRI, chiar DNA as zice.
          DNA aresteaza surprinzator liderii de sindicat exact la timp ca sa nu poata lupta impotriva legii muncii. nu inainte! au pastrat acuzatiile pentru cand le pot folosi in favoarea lor? asta nu este justitie!
          CC publica si respinde exact ce vrea pdl, desi unele din ele nu prea au cum sa respecte constitutia, dar se interpreteaza si se gasesc portite.
          SRI publica rapoarte prin care spune ca unele filme unt facaturi, desi sri a evitat sa spuna asta, dar putea fi usor interpretat. O sa spuneti ca nu l-a lovit pe acel copil!. Ba da, sau oricum a lovit copii! D c? Daca nu lovea nega de la inceput, ori el s-a abtinut! Daca ma intrebi pe mine daca am lovit pe cineva, iti spun sigur ca nu indiferent ce filme imi arati pentru ca stiu ca nu am facut asta! El "nu isi amintea". Ceea ce inseamna ca a facut acest lucru.
    • +4 (10 voturi)    
      precizare (Joi, 31 martie 2011, 21:05)

      matei l [anonim] i-a raspuns lui CezarN

      "Caci opozitia va promite ca va da acesti bani cu pretul de a ne afunda in criza. " Te referi la opozitia din toamna lui 2008? Tariceanu ajunsese la fundul sacului cu pomenile electorale si cu un deficit bugetar foarte mare si a realizat ca nu mai are de unde mari salariile profesorilor dar Boc si cu Gioana dedeau din pinteni ca ei vor plati profesorii mai bine inca din prima zi de guvernare. Din spate a venit si artileria grea (Basescu) - care trebuia sa-l defiinteze total pe Tariceanu - si care sustinea si el sus si tare ca sunt bani pentru lefurile majorate ale profesorilor. Concluzia - doua cete, smintiti si misei.
      • 0 (2 voturi)    
        pot sa te cred (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:20)

        simplicius [anonim] i-a raspuns lui matei l

        dar numai daca scrii un comentariu paralel si despre marirea pensiilor in 2007/2008 si despre urletele lui Vosganian in sprijinul maririi pensiilor si a existentei bugetului necesar. PS. GAURA PERENA la pensii e mai mare -si creste- decat diferenta de salarii la profi. BELEAUA ESTE ca le avem CUMULATE!
  • +10 (22 voturi)    
    s-a intors roata! (Joi, 31 martie 2011, 20:38)

    bibi [anonim]

    pe vremea cand tariceanu era pm si spunea ca nu sunt bani pentru punerea in aplicare a legii privind marirea salariilor cu 50%, ce sustinea boc?

    boc spunea asa:
    1. ca daca tariceanu nu poate sa gaseasca bani pentru aplicarea legii, sa plece!
    2. ca o lege trebuie aplicata!
    3. ca atunci cand va veni el la putere, va aplica legea!.

    ce spune acum boc?? cine e adevaratul demagog???
    • 0 (16 voturi)    
      Ti-am dat plus dar... (Joi, 31 martie 2011, 21:21)

      Costika [utilizator] i-a raspuns lui bibi

      ...uiti sa spui ca au disparut niste bani din buget , cam 1.5 miliarde euro....ca nu se stia executia bugetara si ca Tariceanu a ascuns ca a facut deficit 5% in an de "crestre economica" de 7% (adica 12% diferenta intr-un an!). Daca vrei sa ai o imagine, citeste raportul Curtii de Conturi (condusa de Vacaroiu) sa vezi ce scriu aia de executia bugetara Taricenista...
      • +1 (13 voturi)    
        Bani disparuti (Joi, 31 martie 2011, 22:06)

        DanL [anonim] i-a raspuns lui Costika

        Te referi la banii pe care Basescu i-a "cedat" Irakului?
        • +1 (3 voturi)    
          Vad ca pe aici... (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:16)

          Costica [anonim] i-a raspuns lui DanL

          ...scriu nhumai interesatii de bani mai multi , nu conteaza de unde siu cu ce !
          Nu , e vorba de fondul National de dezvoltare devalizat, de 2 miliarde date de Craciun bugetelor locale etc- de exemplu o femeie de serviciu de la un centru cultural judetean a luat premii de 30 milioane in decembrie !!!
          Si nu mai bagati voi brusc in buget banii care nu i-a vazut nici Ceausescu (alea 2 miliarde erau de atunci, ce te face sa crezi ca daca Saddam nu le-a platit , le-ar fi platit astia care sunt acum?)
          Voua va pasa doar de bani , macar recunoasteti...din 2007 am acelasi salariu si daca nu-mi convine , pot pleca, nu sunt bugetar care sa aiba sindicat politic in spate...POate imi spunteti si mie ce alta solutie decat aia a lui Vacaroiu are USL :tiparirea de bani-care va da bani cati vreti dar fara valoare....ca vad ca aveti impresia ca sunt bani si nu vor sa vii dea-aveti impresia ca astia or fi vreo secta de masochisti carora le place sa-i spurce cei ca voi ? Macar asta ar trebui sa va deschida ochii, nu uitati ca bugetarii iau banii de la ceilalti, nu aduc bani la buget...
      • 0 (0 voturi)    
        pe bune? (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:51)

        me [anonim] i-a raspuns lui Costika

        daca e asa tariceanu trebuie sa fie la zijala nu in pnl.
        altfel guvernul si/sau justitia este incompetenta.
        oricum al lua-o nu da bine pentru pdl si boc!
    • +2 (8 voturi)    
      vrei sa ti se si raspunda? (Joi, 31 martie 2011, 21:30)

      sellerman [utilizator] i-a raspuns lui bibi

      nuuuu , nu are cine, au bagat capul in pamant ca strutii ...
  • +7 (7 voturi)    
    salarizare (Joi, 31 martie 2011, 20:55)

    legea [anonim]

    Si cu legea salarizarii unice cum ramane?parca dl.Boc si-a asumat raspunderea?
    • +2 (2 voturi)    
      asumarea raspunderii (Vineri, 1 aprilie 2011, 2:32)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui legea

      E o chestie ce suna foarte serios si pretentios. "Asumarea Raspunderii"! Cui naiba foloseste si ce reprezinta? O forma de dezinformare? Chiar nu inteleg.

      Orice guvern e raspunzator pentru TOT ce face cat e la putere. Daca ai stampula cu "asumarea raspunderii"(TM), atunci ce? Care e diferenta? Pare mai serios? Murim pe raspunderea lui?

      Vai de capul nostru. Asa, in general.
      • +2 (2 voturi)    
        diferenta e.... (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:53)

        me [anonim] i-a raspuns lui Demigod

        ca prin asumarea raspunderii scapi de parlament!
        in rest... care raspundere?
        ca orice lege ar da nu patesc nimic... decat eventual nu mai sunt la putere, dar oricum au furat suficient sa nu-si faca griji (atentie vb. de toti nu numai de pdl)
  • +5 (9 voturi)    
    boc in dec 2008 promitea ca majoreaza cu 50% (Joi, 31 martie 2011, 21:11)

    radu [anonim]

    boc cand spune adevraul si cand minte? cCred ca nici el nu stie. Probabil ca minte tot timpul.
    Nici un profesor din tara asta nu mai voteaza pdl.
    Totul este minciuna. Pare o pacaleala de 1 aprilie.
    • +1 (1 vot)    
      nu ca promitea, AU VOTAT !!!!! (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:15)

      costica [anonim] i-a raspuns lui radu

      In 2008 cand Tariceanu s-a impotrivit majorarii salariilor profesorilor cu 50% argumentand ca nu sunt bani la buget pentru asta, Dl Basescu si Dl Boc l-au atacat si l-a jignit chiar Dl Basescu declarand sus si tare ca sunt bani dar ca ei trebuie dirijati cum trebuie!!!! Dl Basescu a si promulgat acea lege care ulterior nu a fost aplicata niciodata dupa ce imediat la sfarsit de 2008 PDL a venit la guvernare! dar ce mai conta, obiectivul lor de a castiga alegerile fusese indeplinit cu marea minciuna a majorarii salariilor profesorilor cu 50% !!!! La fel a mintit dl Basescu in 2009 cand a chemat romanii la acel referendum ptr scaderea numarului de parlamentari la 300, romanii l-au crezut si l-au si votat a 2-a oara ca Presedinte, iar Parlamentul Romaniei are in continuare 469(aproape 500 membri) in continuare, ca nici nu vor sa auda parlamentarii de referendumul ala iar Dl basescu tace si el ca n-are chef sa-l suspende astia de urgenta......
  • +6 (12 voturi)    
    Şi totuşi... (Joi, 31 martie 2011, 21:19)

    TOLSTOI [anonim]

    Pentru preoţi s-au găsit bani pentru majorarea cu 50 % ? Cei care fac comentarii la adresa dascălilor au fost corigenţi la mai multe materii în şcoală ?
  • +8 (12 voturi)    
    Respectarea legilor in Romania (Joi, 31 martie 2011, 22:03)

    DanL [anonim]

    Deci respectarea legilor este facultativa in Romania? Pentru toti cetatenii? Putem si noi sa spunem ca nu ne platim impozitele pentru ca "nu ne permite bugetul"? Chiar ma incurca extrem de rau banii pe care-i dau acestor incompetenti.
    • +1 (1 vot)    
      nu chiar... (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:54)

      me [anonim] i-a raspuns lui DanL

      este facultativa pentur cei ce au justitia si CCu la degetu mic...
      pentru ceilali fraieri...
      vb. aia "toate animalele sunt egale, dar unele animale sunt mai egale decat celelalte"
  • -3 (11 voturi)    
    Solutia este un compromis .... (Joi, 31 martie 2011, 22:12)

    Sandu [anonim]

    1. Se elibereaza certificate de valoare bugetarilor, cu plata cand exista excedent bugetar si prioritati de plata: adica se platesc in ordinea emiterii pana la consumarea excedentului bugetar.

    2. Certificatele se acumuleaza pana cand vin la putere cei din USL, care au promis deja ca le achita din sumele recuperate din abuzurile PDL. USL nu are nevoie de excedent bugetar sa arunce cu bani in populatie. Chiar e de preferat un deficit mai mare, pentru "dezvoltare".

    3. Certificatele sunt cumparate de Vantu sau cine o fi preferatul USL atunci, la 1/10 din valoare si platite sau transformate in actiuni de catre stat la intreaga valoare numai catre acea persoana/firma. (Istoria se reia de la guvernul Vacaroiu)

    4. USL tipareste bani cu putin timp inainte de alegeri, numai dupa cei initiati schimba lei pe valuta. Alegerile sunt castigate de dreapta. Cursul explodeaza si dreapta pierde previzibil orice sustinere. Reluam procesul de la pasul 1, de cate ori este nevoie.
    • +1 (1 vot)    
      . (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:07)

      nic2000 [utilizator] i-a raspuns lui Sandu

      f tare comentariul! trist dar adevarat!
  • +4 (10 voturi)    
    eu chiar credeam ca o sa le mareasca la toti.... (Joi, 31 martie 2011, 22:21)

    costica [anonim]

    acum ca tot iesim din recesiune si va fi biiiiiineeee la tot poporul zau ca nu-l inteleg pe Boc de ce nu le mareste la toti!!! Pai, daca iesim din recesiunea aia urata si Romania merge tot mai bine cum se infoia pana azi Dl Boc, acum de ce o intoarce el si zice ca n-a spus chiar asa ??!! minciunele, minciunele toata ziua, buna ziua.... nu va mai vindecati de minciunile astea, sunteti cronicizati deja....lasa ca o sa va vindecati dupa 2012, cativa ani de opozitie, vreo 4, chiar 8 cred ca v-ar vindeca oarecum.... pana ajungeti iar la putere si-acolo va imbolnaviti cu totii de minciunica cronica.....
    • +1 (1 vot)    
      din criza... (Vineri, 1 aprilie 2011, 8:13)

      Skalid [anonim] i-a raspuns lui costica

      au iesit numai ai lor. Unde mai pui cu unii de-ai lor nu au fost niciodata in afectati de criza :)

      *"ai lor": termen generic care se refera la ce intelege cititorul!
  • +4 (8 voturi)    
    Sa se dubleze toate salariile prin lege (Joi, 31 martie 2011, 22:34)

    Sandu [anonim]

    .... chiar inainte de alegeri.

    Parca a incercat mobutu sese seko chestia asta si a fost reales de mai multe ori.
  • +3 (3 voturi)    
    marire cu 0.92% (Joi, 31 martie 2011, 23:38)

    beitriu [anonim]

    o crestere de 17% in 2008 urmata de taierea lefurilor cu 25% si marirea cu 15% a lefiurilor taiate inseamna ca in 2 ani cresterea reala e de doar 0.92%. Cam atata isi permite Romania pt profesori...
  • +4 (8 voturi)    
    Jalnic (Joi, 31 martie 2011, 23:53)

    Vasile Iliescu [anonim]

    Permanent acest guvern, acest presedinte cat si cei dinaintea lor au avut aceeasi problema cu profesorii, cu cei din invatamant. NU EXISTA BANI! ni se spune frecvent, dar o tara care gaseste in permanenta bani pentru judecatori, politisti, functionari in ministere sau agentii, dar care alege sa plateasca un profesor cu 875 de lei pe luna spre exemplu, nu poate spera la mai bine, practic aproape orice sansa ca un popor sa devina mai capabil prin invatamant este ruinata. Vedem in jurul nostru in fiecare zi ca exista o degradare umana din ce in ce mai puternica, acest lucru se va accentua in anii urmatori cu consecinte dramatice asupra oamenilor si ma refer aici la cresterea infractionalitatii, faptul ca vom fi considerati in continuare si chiar mai puternic o natiune de mana a treia, la nivelul unei tari din Africa, faptul ca oamenii inteleg dn ce in ce mai putin din ceea ce se intampla in jurul lor si sunt capabili din ce in cemai putin sa traga niste concluzii si sa poata lua niste decizii de tip european. Un invatamant slab inseamna pana la urma condamnarea unei natiuni la mediocritate. Nu vom reusi in aceste conditii sa micsoram decalajul care ne desparte de natiunile dezvoltate din Europa, practic suntem condamnati la saracie, standard scazut de viata, speranta mai mica cu 10 ani decat a celor care locuiesc in Vestul Europei.
  • +5 (7 voturi)    
    normal... (Vineri, 1 aprilie 2011, 2:18)

    Demigod [utilizator]

    Profesorii au fost intotdeauna fraierii vostri. Intai le-ati promis la maxim, apoi le-ati taiat inainte sa le dati ceea ce ati mintit.
    Pentru ca sunt din pacate dependenti de voi, si n-au caracter de miner sa vina sa faca galagie sa va loveasca cu creta si tabla in cap de incompetenti.

    Privatizati invatamantul si mai scapati de o povara din buget! Asta doar daca puteri rezolva probleme gen CFR, Posta Romana... chestii minore pt. un stat ce se pretinde competent.
  • +3 (5 voturi)    
    de la un profesor! (Vineri, 1 aprilie 2011, 2:46)

    bogdan [anonim]

    De ce nu dati autonomie scolilor?
    De ce uniformizati totul in invatamant?
    Stiti ca acum, in fiecare luna, salariile sunt date numai dupa avizarea data de inspectorate?
    De ce nu lasati profesorii sa-si negocieze singuri salariile la nivel de scoala, unde sunt angajati?
    • 0 (2 voturi)    
      Nu tine (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:48)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      imi i9maginez un profesor de istorie din Botosani o sa aiba un salriu diferit de un coleg din Calafat!!
      Nu tine este nepractic si incoerent!
      • +1 (1 vot)    
        ai dreptate!!! (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:17)

        catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui sabo

        O Hotarare judecatoreasca definitiva luata in favoarea unui profesor din Botosani trebuie sa se aplice unitar oricarui profesor aflat pe teritoriul romanesc.. acesta este mersul normal al justitiei si asta ar insemna respectarea justitiei la nivel de autoritate centrala
      • 0 (2 voturi)    
        optiuni (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:34)

        Demigod [utilizator] i-a raspuns lui sabo

        Daca un profesor de istorie din Botosani e nemultumit de salar, si totusi e un profesor grozav, n-are decat sa ia trenul la Cluj si sa se angajeze acolo pe mai multi bani.

        Privatizarea si autonomia creaza competitie. Competitia creaza calitate. In fine, n-o sa scapam niciodata de mentalitatile comuniste.
        • +1 (1 vot)    
          o sa scapam (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:52)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui Demigod

          Dar nu asa cum ai vrea tu. Adica nu de azi pe maine.

          Eu stiu... tu esti in floarea varstei, ai inceput sa vezi cum se lucreaza in Vest, ai inceput sa ai o alta mentalitate (crede-ma ca nu o ai pe cea din Vest, ci doar una mai apropiata).

          Totusi, nu putem sacrifica generatia care ne precede. Faptul ca nu putem schimba mentalitatea unor oameni de 50-60 de ani nu inseamna ca trebuie sa ii ingropam. Au trait toata tineretea lor sub comunism, sunt circumstante atenuante.

          Dupa cum ziceam, o sa scapam de aceasta mentalitate. In aproximativ 10-15 ani vom putea aplica ceea ce iti doresti tu (desi nu sunt sigur ca iti doresti asta, sau ca ti-o vei dori peste 10-15 ani).

          Ti-am dat totusi un + de incurajare :)
    • +2 (2 voturi)    
      de la un bucurestean ! (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:11)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Invatamantul e gratuit! Macar atat in tara asta de %$#$#!!! Cine o sa-si mai permita sa-si trimita copii la scoala ?? Lasa-le si celor mai saraci o sansa, ca bogatia nu e direct proportionala cu inteligenta sau instruirea si viceversa!
      Uita-te la facultatile tari din Bucuresti si o sa vezi ca la toate mai mult de jumatate din elevi sunt din provincie!
      P.S.
      Nu te obliga nimeni sa mergi la scolile gratuite! Exista scoli pentru cei cu bani (gradinite, scoli generale, facultati), dar sunt exclusiviste!
  • +2 (6 voturi)    
    guvern care isi permite sa fure (Vineri, 1 aprilie 2011, 6:12)

    eba [anonim]

    si sa plateasca infractorii mai mult decit pe cei cinstiti, de ce mai alegem? si mai mult...ce alegem???
  • +2 (6 voturi)    
    Discriminarea si abuz (Vineri, 1 aprilie 2011, 7:58)

    hahaha [anonim]

    Masura luata este un caz clar de discriminare pe motiv de domiciliere si zonalitate.
    De ce unii profesori au luat salariul marit si altii nu au dreptul datorita legii pe care doresc acesti ciocoi sa o treaca prin asumarea raspunderii
    Masura este un abuz al statului prin care acesta foloseste pozitia sa de administrator al banilor publici pentru a crea inechitate in sistem. Unii au primit salariul marit iar alti nu si in plus creeaza o lege pentru ca aceasta sa actioneze retroactiv.
    Cine mai voteaza portocale stricate asa sa pateasca
  • +2 (6 voturi)    
    Boc nu are bani pentru romani (Vineri, 1 aprilie 2011, 8:15)

    manoiuval [anonim]

    Boc nu are bani pentru romani, dar are zeci si sute de milioane de euro pentru case de avocatura, corporatii straine, ARLO, Rafo si altele si mai mult resursele energetice naturale si finaciare ale Romaniei sunt controlate de grupuri mafiote romanesti si straine.

    Platim persoane fizice rudele lui BOC, Basescu si alti, sa-si fac firme, dar a distrus sute de mii de firme ale cetatenilor romani.
  • +1 (3 voturi)    
    demisia necunoscuta "smecherilor" (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:05)

    Bogdan [anonim]

    Cand ajunge romanul intr-o institutie sau intr-un post cheie nu-l mai dai dus de acolo nici cu armata a XIV-a ! !! Vezi Severin, vezi Lucescu recent, dar lista e foarte lunga...Si culmea, tin cu dintii de posturile lor numai pentru binele nostru (suntem prea prosti sa realizam sacrificiul lor :P) si dintr-un patriotism la fel de strain noua!
    Boc nu poate. Asta e, o sa suferim cu totii, toata tara, alaturi de el, o sa-l incurajam, poate-poate reuseste. Demisia, normal, nu e o solutie...
  • +1 (3 voturi)    
    "De unde avem aceasta problema?" (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:08)

    ion [anonim]

    - datorita colectarii ineficiente = evaziune :
    În anul 2009, veniturile totale la bugetul consolidat au reprezentat 32,1% din PIB, România ocupând ultimul loc în UE, față de Bulgaria - 36,9% din PIB, Ungaria - 45,8%, Cehia - 40,3% și Polonia - 37,4%
  • +3 (5 voturi)    
    Justitia, (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:15)

    catalin_mattei [utilizator]

    Acea lege care prevedea cresterea salariilor profesorilor cu 50% a fost adoptata aproape in unanimitate de un Parlament din care facea parte si dl Boc, iar promulgarea ei a fost facuta de dl Basescu care sublinia la acel moment justetea legii.. sa ne amintim ca cei ce guvernau atunci, Cabinetul Tariceanu, s-au opus acestei masuri dar au fost neascultati inclusiv de proprii membrii de partid. In acest context, hotararile judecatoresti sunt absolut normale caci ele vin sa arate ca o lege adoptata si promulgata trebuie pusa in practica. Vina ca nu este o masura unitara este a sistemului legislativ romanesc care nu acorda unei hotarari judecatoresti definitive rolul ce il are de exemplu in SUA. Din aceasta perspectiva legea ce o doreste dl Boc vine sa dea peste nas justitiei ( judecatorilor) care nu iau masurile ce convin guvernarii. Stimati domni! Judecatorii nu sunt institutii economice care sa analizeze dpdv economic! Din pacate in acest moment Guvernul Boc culege ceea ce a semanat si PDL-ul si dl Basescu la momentul in care s-a adoptat legea respectiva. O lege isi produce efectele pana la momentul in care este abrogata.. asa ca dl jurist Boc ( cica profesor de drept- sarmani studenti ce ies din mana sa!!!) este intr-o situatie ingrata.. Poate ca functia il depaseste prea mult si e cazul sa plece si sa se organizeze alegeri anticipate care sa arate ceea ce poporul doreste ( banuiesc ca acest lucru este si o dorinta a domnului Basescu care mereu ne-a spus / a spus politicienilor romani, ca este bine sa ne intoarcem la popor).. deci.. ALEGERI ANTICIPATE!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Lovitura de maestru (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:21)

      Andra99 [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Aceasta lege populista a fost o lovitura de maestru data de PNL, pentru ca indiferent ce pozitie ar fi adoptat Basescu, ar fi iesit prost. Daca nu ar fi promulgat legea, ar fi pierdut alegerile si astazi toata lumea "radea, canta, dansa si se pupa pe gingii". Cei din PNL+PSD sa nu uite ca nivelul mizerabil al salarizarii dascalilor se datoreaza in principal politicii duse de ei cand au fost ei la putere, aproape 20 de ani. Revenirea acestor oameni la putere nu ar fi de dorit, avand in vedere ca au lasat goala visteria tarii in pragul celei mai grave crize economice din ultima suta de ani.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru echitate (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:30)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui Andra99

        adauga te rog la lista de guvernanti UDMR + PDL (prin diversele partide pe la care s-au preumblat inainte de aparitia PD-ului)
  • +2 (4 voturi)    
    Bani pentru profesor (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:22)

    Mandravela [utilizator]

    Normal ca nu sant bani pentru profesori pentru ca au dat la popi.

    Guvernul a suplimentat cu 25 de milioane de lei bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte

    http://www.agerpres.ro/media/index.php/cultura/item/58585-Guvernul-a-suplimentat-cu-25-de-milioane-de-lei-bugetul-Secretariatului-de-Stat-pentru-Culte.html

    Asa se va moderniza Romania !!
    • +1 (3 voturi)    
      Fireste ca a marit salariile pt popi. (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:00)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Mandravela

      boc este un colivar si in consecinta a marit salariile pentru popi.
  • +2 (2 voturi)    
    Eu nu inteleg o chestie (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:23)

    sebi [anonim]

    Parlamentarii au votat in octombrie sau noiembrie 2008 aiureala asta de lege. Era evident de pe atunci, cand vezi Doamne inca nu ne lovise criza, ca o asemenea majorare o sa provoaca dezechilibre bugetare. Totusi, legea a fost promulgata, deci vorba aia, dura lex, sed lex, trebuia aplicata. Legal ar fi fost sa se propuna o alta lege care sa modifice, recte sa anuleze, efectele legale produse de legea asta. Totusi, in 2 ani jumatate nimeni din guvern nu si-a asumat raspunderea politica pentru treaba asta. Au preferat sa tergiverseze treaba, ceea ce are ca efect faptul ca Statul nu mai respecta legile sale, ceea ce contravine principiului domniei legii, Rechstaat-ului sau cum vreti sa-i spuneti. Si eu cred ca asta e un lucru mult mai grav decat reducerea salariilor cu 25% sau alte "capricii" ale acestui guvern. Pentru ca macar alea s-au facut pe baza unor legi.
    • -1 (3 voturi)    
      zici bine !!! (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:12)

      costica [anonim] i-a raspuns lui sebi

      "Totusi, in 2 ani jumatate nimeni din guvern nu si-a asumat raspunderea politica pentru treaba asta."

      Numai ca astia ce guverneaza acum sunt cei care in 2008 au sustinut majorarea ca sa castige alegerile si sa-i puna piedica lui Tariceanu care s-a opus declarand ca nu sunt bani!!! Numai ca Dl Basescu a sustinut sus si tare ca sunt bani, la fel si Dl Boc i-a tinut isonul, dar asta numai pana ce PDL a castigat alegerile si au venit la guvernare!! Dupa aia au uitat pur si simplu ce-au sustinut, adica cum i-au pacalit pe profesori care au votat PDL intr-o veselie, altfel nu ar fi castigat alegerile PDL.... la fel au mintit in 2009 cu Referendumul ptr reducerea numarului de parlamentari, numai pana ce Basescu i-a pacalit din nou pe romanii care l-au crezut si iar au votat ceea ce el le-a promis... dar la fel Basescu a uitat dupa ce a fost reales... minciuni, minciuni, ce este aia "sa-si asume raspunderea politica", asa ceva nu exista la astia !!!! MINT si atat.
  • +1 (1 vot)    
    Ar putea face mult mai multe (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:15)

    mra [utilizator]

    pentru ca,oricum, parerea societatii civile nu-l intereseaza
    Asadar, ii propun primului ministru urmatoarele legi, adoptate printr-o singura asumare a raspunderii:

    - legea desfintarii parlamentului, pentru a putea pune in aplicare legile imediat ce ii trec prin minte (va dati seama cati bani se economisesc fara parlament?)
    - legea interzicerea partidelor care nu sunt de acord cu legile propuse;
    - legea privind alegerea pe viata a primului ministru si a presedintelui;
    - legea prin care angajatii - indiferent de tipul de proiprietate al angajatorului - sa aduca bani de acasa ca sa fie primiti la serviciu
    - legea prin care toate promisiunile facute inainte de alegeri si ne respectate sa fie trecute ca vina a opozitiei si drept urmare nule
    ....
  • -1 (3 voturi)    
    Nu poate? Sa plece! (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:40)

    utialj [anonim]

    Exact asta spunea Boc despre tariceanu in 2008!
    Ei, acum in 2011, se aplica si la el insusi?
    Nu, ca e demagog.
  • +3 (3 voturi)    
    Bine c-a avut 3 miliarde€ pt BOR (Vineri, 1 aprilie 2011, 14:49)

    Alui [anonim]

    De ce plateste statul LAIC salariile a 18000 de popi si a finantat constructia a peste 30000 de biserici?
  • 0 (0 voturi)    
    pomanagii.. (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 23:20)

    danarad [anonim]

    se pling,ei care muncesc doua zile pe saptamina,si opt luni dintr-un an,mai mult de jumatate din salariul minim, nu merita!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version