​AUDIO Jonathan Calvert, jurnalist Sunday Times:  Probele noastre sunt clare. Adrian Severin ne-a trimis o factura pentru amendamentul din PE

de Attila Biro     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2011, 17:53 Actualitate | Esenţial

Sunday Times
Foto: Hotnews
Jurnalistul britanic Jonathan Calvert, cel care a coordonat echipa de ziaristi a Sunday Times care a publicat investigatia “Mita in Parlamentul European”, a declarat pentru HotNews.ro ca detine o factura trimisa de Adrian Severin pentru promovarea in Parlamentul European a unui amendament la o directiva europeana. Jonathan Calvert spune ca Adrian Severin este singurul europarlamentar roman care si-a pus la dispozitie contra cost serviciile si ca  Sunday Times va numi inca un europarlamentar care a acceptat sa fie platit pentru a sustine amendamente in PE. Asculta un scurt interviu audio

Listen!

Jonathan Calvert a coordonat investigatia publicata de Sunday Times si a explicat cum a inceput ancheta jurnalistica. “Am avut mai multe informatii de la cativa oameni ca exista legaturi stranse intre lobbyisti si europarlamentari. Am lucrat initial la acest subiect si am decis sa dovedim asta printr-o operatiune incognito”, spune Jonathan Calvert.

Pentru a testa integritatea europarlamentarilor si veridicitatea informatiilor legate de platile lobbyistilor, jurnalistii de la Sunday Times au inventat o companie de lobby, dar si o companie de investitii din Rusia. Prin intermediul celor doua companii false, jurnalistii au contactat 60 de europarlamentari. Dintre acestia, 14 s-au aratat interesati de propunerile asa-zisilor lobbyisti. In final, doar Adrian Severin, Zoran Thaler (Sovenia) si Ernst Strasser au intrat in dialog cu ziaristii de la Sunday Times deghizati in lobbyisti.

Jurnalistul britanic Jonathan Calvert a raspuns si acuzatiilor facute de Adrian Severin, care a declarat ca reporterii au mistificat adevarul, ca nu exista probe care sa il incrimineze si ca el nu a solicitat bani pentru promovarea amedamentului la o directiva europeana. “Probele noastre sunt clare. Adrian Severin ne-a trimis o factura pentru amendamentul din PE”, a declarat Jonathan Calvert.

Printre cei 60 de europarlamentari care au fost abordati de jurnalistii britanici aflati sub acoperire, singurul roman vizat a fost Adrian Severin. “Din cei 60 cred ca unul singur a fost roman. Din cei 14 doar Adrian Severin era din Romania”.  Jonathan Calvert a mai declarat si ca in urmatoarea editie a Sunday Times ar urma sa mai nominalizeze inca un europarlamentar care si-ar fi vandut serviciile echipei de falsi lobbyisti. “S-ar putea sa mai numim un parlamentar in cadrul acestei investigatii. Nu este din Romania”, a declarat  Jonathan Calvert pentru HotNews.ro



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

7504 vizualizari

  • +51 (51 voturi)    
    Demolati-l, Distrugeti-l, Terminati-l ! (Miercuri, 23 martie 2011, 18:08)

    ND [anonim]

    Va multumim Sunday Times ca ne curatati gunoaiele din politica romaneasca !
    • +18 (18 voturi)    
      Ai dreptate... (Miercuri, 23 martie 2011, 18:53)

      Hopeless [anonim] i-a raspuns lui ND

      ....dar ce pret platim, fir-ar sa fie de treaba...
      • +15 (17 voturi)    
        Grija mare (Miercuri, 23 martie 2011, 19:55)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Hopeless

        Grija mare pe cine votam pe mai departe.
        • +5 (5 voturi)    
          Ce noroc pe parlamentarii romani ! (Joi, 24 martie 2011, 9:39)

          Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          Ce noroc pe parlamentarii romani - caci ziaristii respectivi au incercat sa discute doar cu un parlamentar european din Romania.

          Daca ar fi avut pe lista mai multi, ar fi avut mult mai multe dovezi - deoarece sigur ar fi "muscat" mai mult de unul, si in plus negocierea ar fi fost mai interesanta, deoarece ar fi intervenit "mecanismul de piata" ...

          "Patria si Dreptul Meu !"

          .
    • +14 (14 voturi)    
      sa facem mai mult (Miercuri, 23 martie 2011, 19:41)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui ND

      cine face o petitie sa-si deschida astia birou in Romania. Ma angajez sa virez aia 3% din impozit lor pe urmatorii 5 ani. in 5 ani ne curata de specimene gen savarina :)
      • +10 (10 voturi)    
        cam greu (Miercuri, 23 martie 2011, 21:46)

        adyQ [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        cum sa ne curete de specimene? tu nu vezi ca la fel face si acolo? degeaba a fost prins cu matza`n sac ca o tine pe a lui...si nu vrea nici cum sa isi dea demisia
        la fel ca el stim cu totii ca avem specimene din astea la noi si chiar dovedite public, dar vezi vreunu sa isi dea demisia? deci ce rost ar avea sa isi deschida biroul? si degeaba ca nu avem ce sa le facem...
        • +4 (4 voturi)    
          este un cadavru politic (Joi, 24 martie 2011, 1:04)

          Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

          Tipul isi da seama ca nu va fi ales nici ca primar de comuna, mai vrea sa apuce si el cateva salarii grase de 7 mii eurici.
    • +13 (13 voturi)    
      dar si noi trebuie sa il carpim pe nesimtit! (Miercuri, 23 martie 2011, 19:45)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui ND

      cu vopsea rosie sa ii scriem*corupt* pe casuta personala trasa la pieptul lui de pionier in febra anilor 90 cand gunoaiele aduse la suprafata de lovitura de stat pe post de conducatori ai Romaniei! trebuie haituit ,face Romania de ras!nu ii pasa el avand domiciliul stramosilor pe malul Iordanului!
    • +2 (2 voturi)    
      A fii om e lucru mare !! (Miercuri, 23 martie 2011, 20:10)

      Melanie [anonim] i-a raspuns lui ND

      Asa cum vedeti se poate utiliza impersonalul, insa altii care n-au atitea scoli utilizeaza verbul la forma personala e un gunoi.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 23 martie 2011, 20:39)

      d [anonim] i-a raspuns lui ND

      Nu, nu. El singur s-a terminat. Nu ziaristii sunt de vina, el e.
  • +37 (37 voturi)    
    Prea politicos i se cere demisia! (Miercuri, 23 martie 2011, 18:11)

    Lilia73 [utilizator]

    ”jurnalist Sunday Times: Probele noastre sunt clare.” Asa este, sunt clare, dar uitati ca personajul e dintr-o specie anume..se va suci ca o pisica in cadere si tot in picioare va ateriza! Cred ca se revolta toata Europa de comportamentul acestui smecher-spagar de Romania!
  • +29 (29 voturi)    
    scoala (Miercuri, 23 martie 2011, 18:12)

    gaga [anonim]

    are scoala, nu gluma, severin. scoala lui ilici si a lui bombonel, constiinta de semizeu mai presus de lege si de evidente. nu disponibilitatea la coruptie face specialitatea acestei scoli, ci nerusinarea manierei de a nega, metodele de rastalmacire, de dezinformare , de desfigurare a sensului etic si moral.
    • +19 (19 voturi)    
      deocamdata (Miercuri, 23 martie 2011, 18:26)

      releu [utilizator] i-a raspuns lui gaga

      doar Severin a fost singurul roman din grupul tinta...
      Daca erau mai multi romanei abordati, cine stie....
      Oricum, cu Severin, unu', da' bun
      • +11 (11 voturi)    
        unul si bun (Miercuri, 23 martie 2011, 18:54)

        unul [anonim] i-a raspuns lui releu

        Pai ia sa vedem ce procentaj de "specimene" avem: unul abordat, unul "cazut". Adica 100%. Sunt foarte tari astia de la Sunday Times. Au nimerit-o din prima. Exact atatea "specimene avem in politica: 100%. Sunt de acord cu ei. Voi nu?
  • +38 (40 voturi)    
    Nu stie domnu englez cum se face jurnalismul (Miercuri, 23 martie 2011, 18:17)

    Daniel [anonim]

    in Romania...

    Mogulul iti da telefon, de ex. Vantu Corinei Dragotescu:
    Vantu: Alo, Corina iubita mea,
    Dragotescu (jurnalist): da stapane..

    Si urmeaza explicatia impotriva cui sa latre si pe cine sa atace...

    Apoi, cand nu mai are nevoie, ii da afara ca pe Ursu si pe aia care era cu el.., iar daca vreoun alt mogul are nevoie de latratori, ii aduce la el...

    Ce face Sunday Times nu este jurnalism, dupa criteriile romanesti, din mai multe motive:
    - [ ] nu au un mogul sef;
    - [ ] nu il acuza pe Basescu ca e dictator;
    - [ ] nu folosesc filme trucate;
    - [ ] au inregistrari, iar in Romania doar securitatea facea inregistrari, deci este clar ca sunt securisti;

    Eu as da 2% din impozitul meu catre Sunday Times sa isi deschida un sediu si in Romania.
    • +19 (19 voturi)    
      Apararea lui Severin (Miercuri, 23 martie 2011, 19:07)

      ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Pai, n-ai vazut, Bursucul tocmai cu asta se apara: ca jurnalistii au intrat in Parlamentul European sub identitate falsa (daca erau, Doamne fereste, niste teroristi?), ca nu l-au anuntat ca vor sa-l inregistreze, etc. Mai ramane sa spuna ca stia ca acestia sunt, de fapt, ziaristi si a vrut sa-i incerce, sa vada daca duc ancheta pana la capat. Sau o fi crezut ca sunt jurnalisti sub acoperire (deghizati in europeni) de la Antene si a vrut sa-i faca o farsa lui Felix.
    • +7 (7 voturi)    
      you get the point (Miercuri, 23 martie 2011, 22:58)

      cimabue1500 [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Da, cu 2% din impozit catre Sunday Times in Ro. vor spune ca ai intrat in conspiratia universala impotriva a lui A.S. Revenind, alfabetizarea incepe din punctul in care se intelege ca tipul de investigatie Sunday Times este o investigatie tipic jurnalismului de calitate, ca este metoda investigativa in politie et alii. Retele intregi de pedofili, de crima organizata, etc. au fost depistate facand uz de aceasta metoda. N-ar fi rau ca HotNews sa explice si acest lucru, deloc neglijabil. Dl. Severin nu pare alfabetizat in acest sens, poate-l ajuta cineva.
  • +12 (20 voturi)    
    ghinion ca l-au abordat numa' pe Severin (Miercuri, 23 martie 2011, 18:25)

    zambara [anonim]

    << ...Printre cei 60 de europarlamentari care au fost abordati de jurnalistii britanici aflati sub acoperire, singurul roman vizat a fost Adrian Severin...>>
    Pai trebuiau sa-i vizeze doar pe romani ca aveau procentaj de 100%. N-ar fi avut doar 3 dispusi sa primeasca bani ci ar fi avut minim 33 :)
    Ce ghinion am avut. Am fi avut sansa sa scapam de Becali, Eba and Co.
    • +11 (11 voturi)    
      stai linistit (Miercuri, 23 martie 2011, 19:11)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui zambara

      ce crezi ca aia de la Sunday Times nu au avut informatii care si cum face? ei au contactat pe cei mai dispusi sa faca asta, Becali nu avea cum sa intre in joucul asta, ce crezi ca ciobanul stie limbi straine :) si apoi el nu prea da pe la Bruxelles, la fel si Vadim. Eba nu se pricepe decat la operatii estetice.
    • +15 (15 voturi)    
      :))) (Miercuri, 23 martie 2011, 19:14)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui zambara

      Becali nici nu stie definitia cuvantului lobby, probabil ca nici cuvantul cum se scrie nu stie... ce vroiai sa discute aia cu gig al nostru? Faceau febra musculara la maini daca il abordau + ca el scapa usor...spunea ca nu a inteles ce vor aia si gata, ca daca ar fi inteles el nu facea nimic rau... :)))))
  • +11 (15 voturi)    
    O sugestie pentru Sunday Times (Miercuri, 23 martie 2011, 18:34)

    Nico [anonim]

    Jurnalistii englezi ar putea extine investigatiile si asupra jurnalistilor mogulilor. Sa te tii cati vor cere mita pentru lobby in numele lui Basescu!!! Doar asa vor putea fi puse pe butuci celor doua trustruri care au pus Romania pe butuci.
  • -16 (16 voturi)    
    Mai trimitea factura daca era vorba e coruptie? (Miercuri, 23 martie 2011, 18:38)

    traian [anonim]

    Bai tampitilor de jurnalisti britanici, daca era vorba de coruptie sau trafic de influenta va mai trimitea factura?
    • +16 (16 voturi)    
      Lobby (Miercuri, 23 martie 2011, 19:22)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui traian

      Prietene am impresia ca nu conosti termenul de lobby. Putea sa trimita cea mai frumoasa si deosebita factura, tot coruptie se numea. Cand accepti sa faci lobby pentru o organizatie in primul rand trebuie sa o faci public inscriindute in registrul parlamentului european de lobby in care specifici Numele tau, positia pe care o ai in parlament, clientul (cu nume ...adresa etc) caruia ii acorzi suportul de lobby si nu se face nici o factura (nu se iau bani) pentru ca atunci cand faci lobby nu ai dreptul sa primesti bani daca esti functionar public (legiuitor) Daca nu era parlamentar ci avea o companie de lobby, avea tot dreptul sa faca facturi si totul era corect si normal. Dar el este europarlamentar platit din bugetul Uniunii si nu are dreptul sa primeasca alti bani in afara de acest salariu. Pune mana si citeste legea lobby-ului din PE.
    • +8 (8 voturi)    
      :)) (Miercuri, 23 martie 2011, 19:41)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui traian

      Fain :) De ce fain? Pentru că-n cazul ăsta - admiţând că a acţionat de bună-credinţă - europarlamentarul bursuc dovedeşte că habar n-are de legile EU.
      • +2 (2 voturi)    
        nici vorba (Joi, 24 martie 2011, 1:14)

        Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        nici vorba de buna-credinta, uita-te la wikipedia la adrian severin, vezi ce CV are, imposibil sa nu stie, a fost sete feroce de spaga. Mentalitate balcanica, lipsa de valori, lipsa de verticalitate, tradare fata de europeni, lipsa de interes pt. viitorul europenilor, tradarea electoratului, etc.

        Daca toti am merge cu furatul unde am ajunge?

        Uneori nu este bine sa punem in fata binelui comun propria persoana, civilizatia nu a inceput cu mine si nu se va sfarsi cu persoana mea. Trebuie sa lasam si noi ceva bun dupa noi.
    • -1 (3 voturi)    
      Mai trimitea factura daca era vorba e coruptie (Miercuri, 23 martie 2011, 20:36)

      yellow0670 [utilizator] i-a raspuns lui traian

      mai citeste.....
  • +8 (10 voturi)    
    hj (Miercuri, 23 martie 2011, 18:38)

    dan [anonim]

    Doamne da prost mai e Severin asta!!!Sa emiti factura pt asa ceva???
    • +11 (11 voturi)    
      a emis factura pentru altceva (Miercuri, 23 martie 2011, 19:45)

      zambara [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Factura era pentru consultanta pe chestiuni procedurale nu pentru ca a "reusit" depunerea amendamentului. El le-a si spus englezilor ca va face factura in felul asta ca sa mascheze plata pentru serviciul cerut.
  • +3 (7 voturi)    
    Popor si politicieni de nimic. (Miercuri, 23 martie 2011, 18:40)

    haiducul [anonim]

    In rest....mai nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      ciudat... (Joi, 24 martie 2011, 15:14)

      Jagged Fel [utilizator] i-a raspuns lui haiducul

      un haiduc care sa spuna ca poprul e de nimic...contradictie de termeni...esti mai degraba ciocoi :)
      lasand gluma deoparte, daca tu consideri ca poporul e de nimic, te rog sa iti schimbi cetatenia....nu meritam ca o asemenea personalitate stralucitoare sa poarte numele de "roman"...cu alte cuvinte, nu te meritam (asta ca sa pricepi ce si cum)
  • +10 (10 voturi)    
    O propunere (Miercuri, 23 martie 2011, 18:53)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    The Times nu-si poate deschide un birou si in Romania? Nu de altceva dar avem mare nevoie de jurnalisti integri si nesupusi intereselor meschine ale unora ca Felix, Nus si Dinu Paturica. Pe de alta parte avem mare nevoie si de anchete serioase care sa scoata la lumina toate magariile pe care le fac politicienii romani.
    Iata diferenta dintre The Sunday Times ( acesta fiind editia de dumnica a cotidianului englez The Times) si presa din Romania!!! Iata diferenta dintre politicianul occidental (a se vedea ceea ce s-a intamplat cu Strasser si cum a reactionat acesta in urma scandalului provocat de The Sunday Times) si politicianul roman tip ventuza (Adrian Severin) care sta lipit cu tot corpul si extremitatile de scaunul pe care a apucat sa se aseze.

    P.S. Ii rog pe jurnalistii de la The Sunday Times sa-l distruga iremediabil pe tovarasul ventuza Adrian Severin zis si "neprihanitul". Sa scoata la iveala toate dovezile pe care le detin pentru a-l face de ras pe acest ticalos.
  • +2 (2 voturi)    
    se poate mai mult de atat (Miercuri, 23 martie 2011, 18:59)

    ego [anonim]

    http://www.facebook.com/pages/Demisia-lui-Adrian-Severin-din-Parlamentul-UE/137351099667743
  • -9 (9 voturi)    
    LOL (Miercuri, 23 martie 2011, 19:08)

    Codruta N [utilizator]

    Si ce scria pe factura? Cum ii zicea la chesti care urma sa fie platita? :))
    Ce fraier, si Severin! atat de fraier incat aproape ca i se estompeaza "vina". Pai, daca era TRU in locul lui... >:)
  • -8 (8 voturi)    
    romania curata? (Miercuri, 23 martie 2011, 19:47)

    adrian neseverin [anonim]

    Am citit asta acum citeva ceasuri pe Realitatea, care preluau dupa Romania curata. Sa inteleg ca voi nu citati, nu preluati, si v-ati gindit pur si simplu mai spre seara sa faceti un interviu? Profesionistilor!
    • +4 (4 voturi)    
      Ideile bune pot fi preluate...! (Miercuri, 23 martie 2011, 21:19)

      NeluPribeagu [utilizator] i-a raspuns lui adrian neseverin

      Uite, mai nea neseverine, cum va strica voua realitatea!
      Mie unul mi s-a defectat telecomanda si nu mai pot privi...realitatea si...nicio paguba... oricum facaturile de reporteri, jurnalisti, politicieni, sindicalisti s.a. ce se perinda de voie, de nevoie pe acolo deformeaza voit realitatea. Probabil si alti cititori de pe HN au la fel ca si mine telecomenzile defecte.
      Ideea preluata de acolo si lansata aici pe HN pentru mine a fost noua si bine venita si nu stiu cum as fi aflat-o in alt mod.
      Doar nu ai fi vrut sa se scrie "citez" ...angajatii HOTILOR.
      Mersi de intelegere si bunavointa!
  • +4 (4 voturi)    
    H2O!!! (Miercuri, 23 martie 2011, 20:52)

    mm [anonim]

    De unde se vede ca severin nu e doar escroc, e si prost, in incercarea lui de a se salva cumva! Ar trebui sa afle si Sunday Times cum a fost treaba cu H2O!
  • +4 (4 voturi)    
    aha ! (Miercuri, 23 martie 2011, 21:29)

    panfil [anonim]

    deci, a lucrat legal, cu acte.
    d'aia zice omul ca are dreptate.
    declara venitul la fisc, platea foncierea ..:-)
  • -6 (6 voturi)    
    ''Justitia'' YouTube (Miercuri, 23 martie 2011, 23:09)

    Undercoveru Justitiar [anonim]

    Nene, insularii astia care traiesc numa cu kamera ascunsa in fund, sa se duca sa-si spioneze palatul lor cu lorzi, nu sa dea lectii de anticoruptie la Bruxelles. Astia au calcat vo' 10 legi legate de spionarea unei persoane intr-o tara ca Belgia si ar trebui si ei trimisi la parnaie. Severin si-a dat arama pe fata dar ar trebui judecat si condamnat pe LEGE, nu pe inregistrari HOT downloadabile pe toate chat-urile. Vinovatul dovedit in fata curtii merge apoi direct la parnaie....altfel o sa fie tot un foc de paie.
  • +5 (5 voturi)    
    Principii (Joi, 24 martie 2011, 5:07)

    Mihai [anonim]

    Sunt de acord ca orice persoana sa beneficieze de prezumtia de nevinovatie si numai justitia sa se poata pronunta asupra vinovatiei (justitia neutra si corecta). Coruptie exista in orice tara. Persoanele publice (parlamentari, senatori,lorzi, primari, functionari publici,etc) in tarile democratice au resposabilitate si in momentul in care in presa au ajuns stiri compromitatoare (acei ziaristi chiar au dovezi si nu scriu un articol doar pentru senzational ca majoritatea de la noi) au bunul simt si isi dau demisia. Ei vor fi trecuti pe linie moarta in cadrul partidului sau organizatiei din care fac parte.
    Cu alte cuvinte "au fost prosti si prinsi cu mata in sac". Partidul are nevoie de persoane integre care sa nu planeze asupra lor nici o suspiciune - oficial ei lupta impotriva coruptiei. Acesta fiind unul din principiile de baza ale unei democratii.
    As propune o dictatura care sa ne invete cum sa ne comportam intr-o astfel de societate.
    Felicitari ziaristilor britanici si dle severin ai putin respect fata de persoana proprie si paraseste scena. Daca ai fi facut-o din prima zi erai baiat destept, dar asa.....
    Ar trebui acest caz sa fie un exemplu pt persoanele publice de la noi din tara.
  • 0 (0 voturi)    
    vot uninominal (Vineri, 25 martie 2011, 15:56)

    manager ue [anonim]

    o remarca: multi din cei care il critica acum l-au votat si l-ar vota in continuare daca s-ar afla pe lista unui partid. inca se voteaza liste nu persoane.ceea ce a propus basesc cu uninomnal ar da toate gunoaiele afara dar ar intra multi independenti care vor dori sa schimbe ceva.
    inca este utopie in romania unde este evaziune fiscala si coruptie de la vanzatoarea din piata careia i se lasa bacsis pana la mircea basescu care e nasul lui mondial.
    cereti toti uninominal si apoi se va schimba ceva in romania dupa 22 de ani.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi