CCR: Prevederile noului Cod al muncii, constitutionale

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2011, 13:33 Actualitate | Esenţial

Prevederile Legii de modificare a Codului muncii, adoptata prin angajarea raspunderii Guvernului, sunt constitutionale, a decis miercuri Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR), potrivit Agerpres.

Judecatorii Curtii au respins astfel sesizarea formulata de 112 deputati PNL si PSD privind Legea de modificare a Codului muncii.

Decizia CCR este definitiva si general obligatorie, urmand sa fie transmisa presedintelui Romaniei pentru a promulga actul normativ.

Uniunea Social Liberala a depus in urma cu o saptamana sesizarea la Curtea Constitutionala a Romaniei in legatura cu neconstitutionalitatea prevederilor Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii.

"Textul sesizarii critica in prima parte modul abuziv in care din nou Guvernul a inteles sa-si angajeze raspunderea pe un proiect de lege care va influenta in viitor foarte serios viata romanilor, evitand din nou dezbaterile parlamentare", declara, pe 17 martie, liderul deputatilor PSD, Mircea Dusa.

Potrivit acestuia, in partea a doua a sesizarii, se critica proiectul de lege pe fond, vizavi de articolele din Constitutie referitoare la dreptul muncii, dreptul la timpul de odihna, dreptul la concediu, dreptul la salarizare, dreptul a se asocia si dreptul la greva. Totodata, s-a avut in vedere articolul din Constitutie care se refera la faptul ca statul trebuie sa asigure un trai decent tuturor cetatenilor.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4083 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    . (Miercuri, 23 martie 2011, 13:44)

    iorgos [anonim]

    Bravo ! O veste buna !
    • -20 (26 voturi)    
      esti patron? (Miercuri, 23 martie 2011, 14:00)

      me [anonim] i-a raspuns lui iorgos

      daca nu te rog sa-mi spui peste 1 an daca vei considera lafel
      eu cred ca nu

      1 - CC nu mai are nici o relevanta. e sau nu e constitutionala, oricum nu conteaza pentru ca nu-i mai crede nimeni. micsorarea pensiilor prostilor a fost constitutionala, dar micsorarea pensiilor lor, nu...
      2 - noul cod al muncii e o prostie, unele lucruri trebuiau facute da nu in halu asta
      3 - sindicatele sunt distruse in nou cod ceea ce e o prostie... toate tarile au asa ceva. ce faceau sindicatele e alta discutie
      4 - tot ce face noul cod e sa dea puterii posibilitatea de a matura pe jos cu bugetarii ceea ce nu e ok (nu-s bugetar ca sa clarificam)
      5 - sa terminam cu "bugetarii castiga mult" si "bugetarii muncesc putin" ca nu e cihar asa. Si la particular se pot aplica zicalele astea la anumite firme ... este o ura intre grupurile sociale pe care eu personal nu o inteleg. inteleg in schimb d c a incurajat-o basescu. (a se citi divide et impera)
      6 - asumarea raspunderii (care nu ii face sa aiba nici o raspundere) e defapt o smecherie de a scapa de parlament... ceea ce am da peste cap democratia... daca facea asta psd urlati "comunistii" daca face ppdl e ok... asta chiar nu vede nimeni?!
      • +15 (19 voturi)    
        Dar tu ce esti? (Miercuri, 23 martie 2011, 14:18)

        DanSu [anonim] i-a raspuns lui me

        1 - CC verifica daca legile respecta constitutia sau nu. Constitutia nu are relevanta doar pentru cei ce considera ca pot face orice, fara sa tina cont de lege. Punct. Restul e "severineala"
        2. cumva, ceva exemple de lucruri bune si ceva de lucruri rele?
        3. Cu ce sunt distruse sindicatele? Cumva pentru ca promovarile/concedierile se fac pe baza de competenta?
        4. Nu inteleg, cumva cu vamesii corupti, functionarii mituibili & co - ar trebui mangaiati pe frunte?
        5. Si eu sunt de acord sa terminam cu bugetarii care castiga prea mult si lucreaza prea putin. La particulari, acestea se pot aplica exact pana la primul bilant unde se face diferenta intre vandut si incasat. Restul e vrajeala.
        6. Daca "a scapa de parlament" insemna "in sfarsit se mai poate ceva legifera in tara asta" sunt de acord cu tine.
      • +10 (14 voturi)    
        esti sindicalist? (Miercuri, 23 martie 2011, 14:19)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui me

        1. atunci de ce au mai reclamat legea la CC daca nu are importanta. daca spunea ca nu-i constitutionala, mai comentai la fel acum?
        2 - 6 poti sa aduci texte din noua lege care sa sustina insinuarile tale?

        sunt angajat la privat si crede-ma ca aveam nevoie de asa ceva. nu este perfecta, dar este mult superioara legii actuale. este loc de imbunatatire, dar este un start. cineva trebuia s-o faca. economia din anii 90 si chiar mai tarziu nu mai este aceiasi cu ce se-ntampla acum. in special dupa criza. libertatea sindicalistilor s-a vazut unde a dus. sefii de sindicat sunt putrezi de bogati si membrii sindicali nu se descurca cu banii de pe o zi pe alta. sa nu mai vorbim de productivitatea muncii care lasa de dorit.
      • -7 (13 voturi)    
        corect (Miercuri, 23 martie 2011, 14:20)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui me

        subscriu comentariului tau. abuzurile patronilor nu vor intarzia sa apara. crezi ca pe mine daca ma dadeau afara de la firma, dadeam firma in judecata? nu, pentru ca nu aveam bani. acum nu mai am nici sansa.
        • +1 (3 voturi)    
          Vai de optica voastra. (Miercuri, 23 martie 2011, 17:05)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui nenea

          Pai daca gandesti cum sa-l fentezi pe patron sa nu te dea afara inseamna ca nu esti bun de nimic.Ia fii tu atat de bun ,incat patronul sa nu te dea afara nici daca ai facut o greseala minora.Care-i patronul tampit sa-si dea afara oamenii buni?
          • -1 (1 vot)    
            + (Miercuri, 23 martie 2011, 21:27)

            a [anonim] i-a raspuns lui mircea

            +++++++
            in rest no coment!
      • +11 (17 voturi)    
        . (Miercuri, 23 martie 2011, 14:24)

        iorgos [anonim] i-a raspuns lui me

        1. In Noul cod se reglementeaza si stimuleaza MUNCA si nu chiulul sau incompetenta ;
        2. Noul Cod al muncii este un cod de dreapta ;
        3. Sindicatele nu vorbesc niciodata de MUNCA , chiar ii deranjeaza acest cuvant , ei vorbesc de muncitori ;
        4. Bugetarii care isi fac treaba sa ramana cei care sunt incompetenti sau numiti politic sa plece ; sectorul bugetar trebuie restructurat

        Exista 2 tipuri de bugetari :
        -competenti , dar care nu-si fac treaba caci oricum nu vor fi promovati ( astia trebuie stimulati si noul cod asta face )
        - incompetenti , de obicei numiti politic sau pe baza de nepotism , care nu isi fac treaba pentru ca oricum nu ii da nimeni afara pentru ca au frati , unchi , veri , nasi care le tin spatele ( astia trebuie dati afara si noul cod asta face ).
        PS : Lucrez in mediul privat din 1995
        • -2 (8 voturi)    
          Vai de capul tau si al celor ca tine! (Miercuri, 23 martie 2011, 16:02)

          Crosheta [utilizator] i-a raspuns lui iorgos

          Vad ca esti spalat pe creier (daca ai asa ceva)! Iti doresc din tot sufletul sa ai parte de acest STIMULENT toata viata ta si toata cariera ta!
          1. Patronii, abia asteptau acest STIMULENT ca sa -si poata concedia angajatii cum vor ei si cand vor ei. Daca pana acuma n-ai auzit de 1.000 de ori ca daca ceva nu-ti convine (poate programul de lucru cu stat peste orele de program ore in sir saptamani la rand si binenteles ca orele nu erau platite suplimentar si alte asemenea STIMULENTE despre care vorbesti ..) poti sa pleci pentru ca mai asteapta 100 de oameni la usa sa-ti ia locul...pai, de azi inainte o sa ai aceasta ocazie nu doar sa o auzi ci si sa zbori fara drept de apel.
          2. De doi ani stateam cu frica in sin sa vedem daca se mai prelungeste CM incheiat pe cate un an pe durata determinata sau nu...Na, de acum o sa mai stam 1an ca sa vedem ce o mai fi. Intre timp nu trebuie sa uiti ca nu pot aplica pentru niciun credit. Daca am bafta, dupa 3 ani si imi incheie CM pe per. nedeterminata...pot aplica, daca nu...imi mai incerci norocul la o alta firma unde poate ma mai pot ameti 3 ani in care credit...NU....si uite ce frumoasa e viata! (Viata LOR! )
          Parca le-ar trebui angajatorilor 3 ani ca sa-si dea seama daca cineva e bun in ceea ce face sau nu. Pot sa-si dai seama dupa jumatate de an ...lejer! Intr-un an pot fi siguri daca e bun sau nu omul pentru un jobul pe care-l ofera.
          Acuma , hai sa le dam voie sa se joace cu oamenii 3 ani. Si sunt multi care profita de aceasta noua oportunitate! Si se vor face abuzuri la greu!
          O sa ajungem ca si chinezii. O sa lucram pentru nasturi, iar la ora 5 sau 6 cand plecam de la servici o sa aflam daca a doua zi mai venim la servici sau nu...ca deh...sa stimulam MUNCA si nu NEMUNCA!
          Iar in ceea ce priveste functionarii publici...cred ca traiesti intr-o alta dimensiune.
          Atata timp cat tot sistemul e politizat....nu stiu de unde vezi tu asa in roz viitorul de o sa se curete pe bune acest sistem si o sa fie dati afara cei ce freaca menta.
          • 0 (2 voturi)    
            nenea (Miercuri, 23 martie 2011, 20:22)

            sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Crosheta

            niciun angajator nu va da afara omul care produce si isi face treaba bine. interesul lui este xa firma sa fie profitabila. cat timp angajatul isi aduce aportul la acest lucru nu-l va da afara. niciun patron nu este tampit sa te dea afara ca nu-i place fata ta si risca sa-si puna firma in cap. tu crezi ca schimbarile de personal se fac cum viseaza unu noaptea?

            pe mine ca angajat ma ajuta. acum sunt obligati sa ne spuna exact ce avem de facut si care sunt criteriile de performanta. pana acum exista fisa postului doar ca trebuia. oricum faceai si altceva pe langa si daca greseai te dadea afara chiar daca nu era in fisa postului.

            nici nu stiti cat o sa ne ajute pe noi aia de punem mana si muncim. daca freci duda la munca este problema ta. dar nu veni sa ne spui ca patronul ne da afara dupa bunul lui plac.
      • +6 (12 voturi)    
        Pai... (Miercuri, 23 martie 2011, 14:25)

        Alius [anonim] i-a raspuns lui me

        .. nu asa a facut si PSD? Toti fac asa. CC nu a avut nici o relevanta nici pana acum. Sau avea relevanta numai cand era format din oamenii PSD-ului?

        Asta-i viata in Romania. Lasa ca vine PSD-ul si isi imune legile lor, inclusiv pensii si salarii mari, plus un Nou Cod al Muncii (copiat dupa acesta). Asa ca nu-ti vad supararea. Totul o sa fie frumos si bine, ai putina rabdare.
  • +7 (13 voturi)    
    Reformele... (Miercuri, 23 martie 2011, 14:05)

    stea [anonim]

    ...inainteaza indiferente la zbaterilor unui crin care se tine de ...ponte. Cui i se face frica de o societate cu reguli....vest-europene care duce la un trai decent?
  • -4 (12 voturi)    
    Este ok! (Miercuri, 23 martie 2011, 14:19)

    danielush [anonim]

    Este ok! Intr-o tara normala actualul Cod al Muncii ar fi fost o chestie normala ! Dar...ganditi-va cine va sunt sefii, cine va sunt oamenii politici pe care i-ati ales Ganditi-va pe ce criterii au fost alesi. Ganditi-va ca la noi subiectivismul si agatarea de putere e sport national. Actualul cod, nu este un pas inainte si dimpotriva adanceste si mai mult prapastia dintre cei care vor sa munceasca si o fac si cei care ...o freaca si detin puterea din...gura. Deci asistam acum la ingroparea normalitatii. Asta e!
  • -4 (10 voturi)    
    astept schimbarea! (Miercuri, 23 martie 2011, 14:41)

    kitto [utilizator]

    asteptam alegerile..sa schimbam codul muncii
  • -2 (8 voturi)    
    VIZAVI (Miercuri, 23 martie 2011, 14:41)

    Petre Dan Constantin [anonim]

    Vis-a-vis adică mai pe românește înseamnă față la față sau față în față. Obiectele sau persoanele pot fi situaqte vizavi. Concepțiile sau teoriile nu se pot afla vizavi dar limba română oferă alternative pentru cei care le caută dacă au si cultura exprimării. Mi se pare că mulți ziariști sunt ori comozi ori inculți. Cu scuzele de rigoare, eu n-am fost umanistt sund doar un tehnician mecanic, dar...
  • +8 (14 voturi)    
    Hmmm... (Miercuri, 23 martie 2011, 15:09)

    cristiaan [anonim]

    Saracu Pontanac si saracu Chiul Antonescu, chiar nu mai au nicio cale sa stopeze aceasta lege sclavagista? Adica e posibil asa ceva, o lege care sa stimuleze munca si performanta? Unde ne trezim, in SUA?

    A, ba da, mai au o cale! Sa conteste constitutionalitatea Curtii Constitutionale. Iar cand judecatorii Curtii Constitutionale o sa judece daca sunt constitutionali sau nu, sa ii recuze, ca doar sunt implicati emotional in speta data.
  • -2 (4 voturi)    
    cu parere de rau.... (Miercuri, 23 martie 2011, 16:03)

    capatu` satului [anonim]

    constatam ca in ultimii 15 ani Curtea Costitutionala s`a transformat intr`un instrument de lupta politica in mana partidului care a numit majoritatea judecatorilor;

    pana in urma cu 1 an majoritari erau judecatorii propusi de psd, astazi majoritari sunt judecatori propusi de pdl si udmr;

    se uita un lucru elementar, ce duce in timp la degradarea noastra ca stat de drept, legalitatea nu este o vale sinuasa in care fiecare este liber sa mearga dupa cum interpreteaza avocatul sau ca ar fi drumul cel mai bun, ci ar trebui sa fie o realitate obiectiva;

    nu are rost sa subliniez ca exista nenumarate cazuri in care Curtea Constitutionala a constatat conformitatea dispozitiilor constestate in justitie cu legea suprema iar CEDO a apreciat ca Romania nu respecta obligatiile asumate prin semnarea Conventiei Europene a Drepturilor Omului;
    asa ca intre constitutionalitatea intrinseca a unui act normativ si deciziile Curtii Constitutionale pot fi distante de la cer la pamant - ca in cazul sesizarii legate de modificarile la Codul Muncii;

    strict la sesizarea psd, as dori sa subliniez ca s`a mers prea mult pe motivele extrinseci decat pe substanta modificarilor si conformitatea acestora cu normele legale incidente in materia drepturilor omului: normele UE sunt din acest punct de vedere de departe inferioare celor conferite prin CEDO si Conventia OIM; problema conformitatii cu conventia OIM, prin raportare la CEDO si normele referitoare la drepturile personaelor a fost tratata superficial de psd....

    suntem saraci, da` nu suntem prosti.
    • +1 (3 voturi)    
      Zau? (Miercuri, 23 martie 2011, 16:21)

      George [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      Eu constat ca dumneata esti un postac uslas jalnic. Ramai acolo la tine in capatu' satului! Iti sade bine. Si incearca sa pui mana serios pe munca, lasa flecareala bolsevica!
    • +1 (1 vot)    
      Cu ce drept vorbesti in numele altora? (Miercuri, 23 martie 2011, 17:08)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      Felul cum comentezi spune totul.Esti prost si nu te mai ascunde in spatele altora .Fii barbat si arata ce poti tu si nu-mi turna mie baliverne cu" nu suntem".Daca te exprimi asa inseamna ca nu esti.
  • -2 (2 voturi)    
    Chrispother Pissaris (Miercuri, 23 martie 2011, 16:47)

    eu [anonim]

    Ati vazut ce a spus premiatul Nobel pentru Economie in 2010?
    Cica Spania a ales acelasi model de Code de Munca si a ajuns la un somaj real de 25%... ASA VREA SI PDL-ul ca apoi sa schimbe din nou legea si sa-i bage pe ai lor.

    eu lucrez la privat de cand ma stiu (de 8 ani)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version