VIDEO Iasi: Noi teste facute la tramvaiul implicat in accident arata ca sistemul de franare functioneaza

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2011, 11:52 Actualitate | Esenţial

Testele facute in noaptea de marti spre miercuri la tramvaiul implicat in accidentul de la Iasi, soldat cu un mort si cinci raniti grav, au aratat ca sistemul de franare al mijlocului de transportul functioneaza, reprezentantii comisiei de expertiza mergand pe ipoteza unei erori umane, relateaza Mediafax.

Mijlocul de transport a circulat mai intai pe strada Canta din Iasi, apoi in panta, unde s-a produs accidentul din zona Copou, fiind suspus unor teste la sistemul de franare. De fiecare data, tramvaiul a oprit in momentul in care au fost actionate franele.

In zona Copou, vagonul a fost oprit mai intai in statia de la Universitate, apoi in zona Casei Universitarilor, iar in ambele cazuri tramvaiul s-a oprit in momentul in care vatmanul a actionat franele.

"Am actionat franele succesiv la 30, la 40 si la 55 de kilometri la ora. Sistemul de franare nu a avut probleme la probele facute. Este clar ca vatmanul avea frane in momentul impactului. Problema este ce l-a facut sa le actioneze atat de tarziu in momentul accidentului. Inclin sa cred ca a fost vorba despre o eroare umana", a declarat Radu Gaiginschi, profesor in cadrul Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" din Iasi, membru al comisie de expertiza.

Testele s-au incheiat in jurul orei 01.30, cand tramvaiul a fost readus in depou si sigilat intr-o hala separata.

Directorul regiei locale de transport, Maricel Gherca, a afirmat ca la testele efectuate in panta unde s-a produs accidentul a participat si vatmanul care conducea luni mijlocul de transport.

"Am vorbit cu vatmanul si l-am intrebat ce crede el ca s-a intamplat. Nu a putut sa-mi explice. Eu nu pot sa ma pronunt vizavi de rezultatul testelor. Si celelalte tramvaie de acest tip vor testate, pe rand, in trafic", a afirmat directorul regiei, Maricel Gherca.

Potrivit acestuia, membrii comisiei constituite in acest caz vor continua expertizarea mijlocului de transport si se va apela inclusiv la spacialisti elvetieni.

O expertiza a tramvaiului a fost facuta si in noaptea de luni spre marti, concluzia specialistilor fiind ca sistemul de franare al tramvaiului functioneaza.

Un accident s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce un tramvai a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de rulare a mijlocului de transport, la semafor.



Citeste mai multe despre   






















3686 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Oare n-a fost... (Miercuri, 23 martie 2011, 12:05)

    A.Corneliu [utilizator]

    ...clar de la inceput?
    • -2 (2 voturi)    
      pai (Miercuri, 23 martie 2011, 12:10)

      b [anonim] i-a raspuns lui A.Corneliu

      Au testat in cati metri franeaza daca vine la vale cu 70km/h ? Am inteles ca acolo unde s-a intamplat accidentul era vale destul de inclinata ?
      • +2 (2 voturi)    
        E vale (Miercuri, 23 martie 2011, 13:13)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui b

        Dar daca in copilarie o urcam fara absolut nicio problema cu un jaf de bicicleta Pegas, nu cred ca putem spune ca e abrupta. Sunt cateva mult mai inclinate (pe Anastasie Panu si spre Tatarasi).
      • +3 (3 voturi)    
        aoleu, mai b (Miercuri, 23 martie 2011, 13:35)

        nemanipulabila [utilizator] i-a raspuns lui b

        Adica -chiar si in panta- tramvaiele pot circula cu 70 km/h ??? Adica cu mai mult de 50 km/h cat e limita in oras? Adica vatmanul vrei sa zici ca si-a dat seama ca e in panta tocmai spre finalul acesteia? Adica nu trebuia sa franeze/incetineasca preventiv de la inceputul pantei ca sa nu ajunga la situatia extrema si sa puna pe ceilalti in pericol??
        Acest vatman a avut parca vreo 10 accidente.... aproape unul in fiecare an. Vrei sa zici ca de fiecare data a fost in panta?

        Oare de ce nu scriu pe aici toti soferii loviti de tramvaie carora li s-a parut clar ca respectivele tramvaie nici n-au avut intentia de a frana? Eu am auzit de 2 cazuri de pe la cunostinte + am fost martora la 2 accidente cu tramvaie unde am vazut clar zero intentie franare/ incetinire desi vatmanul se afla mai sus si vede "situatia" de la zeci de metri... Ei bine, in toate aceste cazuri erau "probleme cu franele" si nu se mai cerceta pt. ca oricum masina era de vina conform reg. rutier, astfel vatmanul avea 2 scuze f bune si nu patea nimic-nimic.
        Totusi nu vreu sa cred ceea ce am auzit ca la depou vatmanii chiar faceau glume pe cati a mai lovit fiecare... O fi totusi un zvon rautacios.
        • +1 (3 voturi)    
          1 accident pe an (Miercuri, 23 martie 2011, 14:59)

          c [anonim] i-a raspuns lui nemanipulabila

          Pentru cineva care conduce zilnic 8-10 ore in trafic 365 zile pe an, nu e mult un accident usor pe an. Pentru cineva care conduce 15 minute pana la servici si 15 minute inapoi pana acasa ar fi mult. Si apoi cate din cele 10 accidente in care a fost implicat sunt din vina lui ? Daca intra cineva in tine se spune ca ai fost implicat intr-un accident dar nu puteai sa faci nimic.
        • +1 (1 vot)    
          unii vatmani sunt iresponsabili (Joi, 24 martie 2011, 13:48)

          biom [anonim] i-a raspuns lui nemanipulabila

          In 2008 si pe mine m-a lovit un tramvai din spate (din fericire, Doamne, foarte usor ... cand ma gandesc ca eram si cu copilul in masina). Eram incadrata stanga pentru a intra in curtea mat. ”E. Doamna” si asteptam sa treaca masinile ce veneau din vale. Tramvaiul care cobora din statia ”Elena Doamna” s-a oprit direct in spatele-dreapta al masinii mele, desi se vedea clar ca sunt pe acea banda ca sa fac un viraj regulamentar. Vatmanul mi-a spus ca sunt o proasta, ca tramvaiul era ”foarte mare” si trebuia sa ma dau la o parte (adica sa intru in cei ce veneau din vale!). Concluzia? ... eram vinovata complet, iar vatmanul a avut totala dreptate!
      • +2 (2 voturi)    
        70 km/h??? (Miercuri, 23 martie 2011, 13:41)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui b

        Tramvaiele din Iasi la 70 km/h sar singure de pe sine. Din cite am inteles tramvaiul avea viteza nitel mai mare decit de obicei, dar un vatman cu experienta nu avea cum sa nu incerce sa frineze din timp. Parerea mea e ca s-a intimplat ceva cu frinele. Nu-mi explic altfel cum un vatman intra cu tramvaliul in coloana de masini care asteapta la semafor...
        Iar panta e foarte lina, sunt alte locuri in Iasi cu panta mult mai mare.
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 23 martie 2011, 12:15)

    moa [anonim]

    Evident ca a functionat... si evident ca este eroare umana... toata lumea stia ca asa o sa se scoata nenorocitii de la regie
  • -2 (2 voturi)    
    deci (Miercuri, 23 martie 2011, 12:18)

    gigi [anonim]

    avem un tap ispasitor ?
  • +4 (4 voturi)    
    Poti sa ai incredere... (Miercuri, 23 martie 2011, 12:27)

    A.Corneliu [utilizator]

    ...ca testarea s-a facut cum trebuie. Cunosc portiunea, stiu despre ce e vorba si personal sunt convins ca boacana este imensa si apartine vatmanului.
    Este insa locul sa amintesc dotarea RATP Iasi exclusiv cu gioarse primite de pomana din strainatate, ceeace constituie o sursa potentiala de defectiuni si accidente, probabil nu a celui de fata.
  • -2 (4 voturi)    
    Poate se trezeste si Primaria (Miercuri, 23 martie 2011, 12:28)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Si sistematizeaza strazile in asa fel incat masinile sa poata astepta la semafor pe o banda separata de cea pe care se afla linia de tramvai...

    Mi se pare mie, sau masinile n-aveau ce cauta pe linia de tramvai ?
    Poate cineva din Iasi, care cunoaste bine locul accidentului, ne spune daca linia tramvaiului poate fi lasata libera de masinile care astepta la semafor...
    • +2 (2 voturi)    
      :( (Miercuri, 23 martie 2011, 12:41)

      gianni [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Nu, din pacate e foarte dificil sa nu stai pe linia tramvaiului daca vrei sa mergi inainte sau sa intri pe sensul giratoriu din zona (70-80% din masini). Banda 1 e rezervata pentru cei ce fac dreapta -cu verde intermitent - (maximum 20-25% din fluxul de masini). Ieri la o zi dupa accident se statea exact la fel.
    • +1 (1 vot)    
      ...solutie! (Miercuri, 23 martie 2011, 12:58)

      mishulica [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      mai bine ar scoate statuia lui Eminescu si ar pune-o in mijlocul Fundatiei, in rod, astfel fiecare va avea banda lui la semafor
    • +3 (3 voturi)    
      Nu prea (Miercuri, 23 martie 2011, 13:09)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Nu e loc decat de o banda pentru masini + una pt tramvai. Din cate tin eu minte regulamentul rutier, masinile ar fi avut interzis pe linie daca ar fi fost minim 2 benzi pt ele + una pt tramvai.

      In zona urmeaza sa se construiasca un tunel auto subteran pe directia Bv. Independentei -- Pacurari, ceea ce ar trebui sa duca la cozi mai mici la coborarea de pe Copou.

      Poate doar daca se va muta statuia lui Eminescu 50 de metri mai la vale, in rond, s-ar putea face loc, insa ma indoiesc ca ar schimba cu ceva situatia.


      In trecut liniile de tramvai erau pe partea dreapta, cum cobori Copoul, iar toate benzile auto erau pe partea stanga. Insa cred ca prin anii '80 liniile au fost mutate pe centrul strazii cu benzi auto de o parte si de alta. Poate e mai buna asezarea veche, insa mutarea liniilor acum ar costa o gramada de bani, in timp ce altele linii au nevoie mult mai mare de reabilitare.
  • +2 (4 voturi)    
    Vatmanul (Miercuri, 23 martie 2011, 12:45)

    Marius [anonim]

    Am vaga imprtesie ca vatmanul a vrut sa-i dea o lectie soferului stationat pe linie, dar a iesit mai prost decat se astepta!!!
  • +2 (2 voturi)    
    parerea mea (Miercuri, 23 martie 2011, 12:53)

    gabi [anonim]

    Am asistat la o cursa tramvai-versus autobuz chiar in zona respectiva si i-am atras atentia vatmanului de ce face chestia asta si a incetinit. Cred ca avea in jur de 50 Km/h!. Posibil sa fie acelasi personaj.
    Sunt iresponsabili si nu conduc deloc prudent avand in vedere starea sinelor si ca totusi este vorba de un tramvai.
    Probabil asa s-a intamplat si acum cu precizarea ca monstrul de 35t nu poate fi oprit totusi chiar asa de usor.
    In fine, din punctul meu de vedere directorul RATP este direct responsabil de ce s-a intamplat si ar trebui sa isi dea demisia imediat. Dar nu in romania.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu prea se poate (Miercuri, 23 martie 2011, 13:45)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Nu inteleg cum poti face cursa cu autobuzul cind la 50 de m sunt coloane de masini pe ambele benzi asteptind la semafor.
      • +2 (2 voturi)    
        ei nu (Miercuri, 23 martie 2011, 14:01)

        gabi [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        a inceput sa accelereze la vale imediat dupa interesectia cu facultatea de informatica si cu autobuzul langa el! Aproape de casa pogor i-am atras atentia si vatmanul a incetinit
        • +2 (2 voturi)    
          Inseamna ca tebuie dusi la psiholog (Miercuri, 23 martie 2011, 16:43)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui gabi

          daca spui tu, asha o fi. N-am nici un motiv sa nu te cred.
          Dar in cazul tramvaiului cu accidentul, din cite spun cei din tramvai, n-a frinat deloc. Si oricit de zurliu ar fi vatmanul, cind vede coloana de masini la 10-15 m, incearca sa frineze. Deci ori n-a frinat deloc, ceea ce mi se pare dubios, ori frinele n-au functionat
  • -2 (2 voturi)    
    accident tramvai fundatie copou (Miercuri, 23 martie 2011, 12:58)

    petronela [anonim]

    stiind zona pot sa va spun ca acolo se merge la fel ca in ziua accidentului, adica pe banda destinata tramvaiului circula masini desi teoretic nu au voie,dar romanul de ce sa respecte codul rutier...
    • +1 (1 vot)    
      Nu asta-i problema (Miercuri, 23 martie 2011, 13:48)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui petronela

      Daca nu erau masini care sa astepte la semafor, probabil tramvaiul ar fi intrat in intersectie pe rosu, iar rezultatele ar fi fost asemanatoare. Sau putea sa fie alt tramvai in fata si tot urit ar fi iesit.
      Problema e ca tramvaiul avea probleme la sistemul de frinare. iar cei care tocmai ii facusera ITP-ul, ar trebui sa dea niste lamuriri pe la procuratura
  • +1 (1 vot)    
    Clar (Miercuri, 23 martie 2011, 13:24)

    Alex [anonim]

    Vreu un raspuns clar si raspica din partea unui pasionat-cunoscator al tramvaiului.

    Care este sistemul de frnare de siguranta si cum se actioneaza in cazul lipsei tensiunii de alimentare.
    Daca tramvaiul nu frneaza decat cu tensiuen e o mare cretinatate !
    Incerc sa dezbat, nu apar nu acuz pe nimeni !
  • +2 (2 voturi)    
    A fost intentionat (Miercuri, 23 martie 2011, 16:27)

    George [anonim]

    Salut,

    Accidentul a fost lasat sa se intample. In caz de accident, vatmanul primeste niste zile libere pentru stres. In Timisoara, daca esti in pozitie de vinovat la o intersectie, intra in tine fara menajamente. Se da jos, cheama politia, suna la sediu si freaca linistit menta toata ziua pana se face cercetarea. Unii au luat-o urat de tot in freza, pentru ca soferii au observat clar ca au fost loviti intentionat. E o regula clara. Am fost intr-un tramvai ce a suprins un autoturism pe linia de circulatie. Am observat o accelerare dubioasa, urmata de un impact violent. Evident cel cu autoturismul era de vina. Vatmanul nu a actionat absolut deloc frana, ba chiar din contra a accelerat. Am ramas uimit de situatie, adica a fost un impact grabit. Ulterior am aflat motivele. Sper sa nu fiu implicat in asa ceva.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version