MAE: Nici unui roman nu i s-a refuzat  intoarcerea din Japonia prin cursa Tarom pentru ca nu avea bani de bilet

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2011, 19:59 Actualitate | Esenţial

Directorul general de comunicare al MAE, Doris Mircea, a declarat, marti, ca nu au existat romani care sa se fi prezentat la aeroportul din Tokyo si sa nu fi fost imbarcati din lipsa de fonduri in cursa Tarom, plata facandu-se ulterior transportului, prin angajament.

Ea a mai spus ca din evaluarea MAE, s-a impus organizarea unei actiuni de evacuare iar personalul consular a lucrat contra cronometru si permanent atat la nivel de ambasada cat si in cadrul Directiei consulare.

"Cetatenii romani care s-au razgandit in ultimul moment au facut acest lucru pe propria raspundere. Nu au existat cetateni romani care sa se fi prezentat la aeroport si sa nu-i fi luat din cauza ca nu aveau fondurile necesare pentrru acoperirea costului biletelor de avion. Actiunea de sprijin pentru repatriere nu a luat sfarsit. Personalul de la Tokyo tine legatura cu cetatenii romani care mai doresc sa revina in tara", a spus ea, citata de Mediafax.

"In aceasta seara va pleca din Romania un nou consul catre Tokyo pentru a face rotatia cu cel care se afla deja acolo. Scopul este de a pastra personalul consular la capacitatea si in limitele normale", a spus ea.

De altfel, oficialul MAE a relatat pe larg modul in care s-a desfasurat operatiunea de evacuare din Japonia. "La data de 18 martie 2011 in Registrul Unic de Evidenta privind situatia cetatenilor romani din Japonia erau inregistrate 247 de persoane la care se adaugau membrii de familie. Astfel, a rezultat un total de 365 de inregistrari, 103 fiind copii minori. Solicitarile cetatenilor romani faceau referire la existenta unor curse supraaglomerate si la imposibilitatea gasirii unor locuri libere intr-un timp rezonabil, plus pretul foarte ridicat - intre 3.000 si 5.000 de euro de persoana -, solicitand astfel sprijin de la ambasada pentru interventie pe langa companiile aeriene", a declarat Mircea.

Ea a adaugat ca "de la momentul confirmarii de catre Tarom, in data de 18 martie 2011, ora 17.00, ora Romaniei, a orei decolarii, MAE a transmis operativ tuturor solicitantilor de asistenta informatii referitoare la formalitatile de imbarcare prin e-mail-uri circulare, adresate tuturor persoanelor care au avut o adresa de mail comunicata sau prin apeluri telefonice".

"In plus, in noaptea de 18 spre 19 martie 2011, opt functionari de la Departamentul Consular au contactat in repetate randuri toate persoanele inscrise in Registrul unic pentru a le comunica despre operarea cursei speciale Tarom si conditiile aferente. MAE a informat opinia publica in dupa-amiaza zilei de 18 martie cu privire la faptul ca va suporta jumatate din costurile biletelor de avion pe aceasta cursa aeriana speciala, cetatenii romani urmand sa acopere celalta jumatate atat pentru adulti cat si pentru copiii cu varste intre 1-14 ani. Costul biletului pentru adulti a fost de 1.000 de euro si cel pentru copiii cu varste intre 1 si 14 ani a fost de 500 de euro", a spus Doris Mircea.

"Nu numai ca biletele au fost subventionate - deci au fost mult mai accesibile decat cele de pe piata propriu-zisa - dar romanii care s-au intors din Japonia cu acea cursa vor putea plati dupa efectuarea cursei, prin angajament de plata. Nu le-a fost ceruta achitarea costurilor aferente la plecare - cum a fost situatia cu orice alt mijloc de transport al unei alte companii. De asemenea , sa luam in vedere faptul ca cetatenii romani din Japonia doreau sa revina cu avionul. Solicitarea lor era sa le facilitam locul pe cursele operationale, deci aveau in vedere achitarea costurilor de transport. Daca verificati pentru perioada respectiva costul unui bilet, veti constata ca depaseste cu mult 1.000 de euro", a spus oficialul MAE

Doris Mircea a explicat ca in datele de 17 si 18 martie costul ajungea si la 5.000 si la 8.000 de euro pe bilet iar locurile erau limitate.

Reactiile vin dupa ce multi dintre romanii repatriati, duminica noaptea, din Japonia la bordul unei curse Tarom s-au plans de pretul perceput pentru cursa - 1.000 de euro, criticand astfel autoritatile romane.


Citeste mai multe despre   






















3406 vizualizari

  • -5 (17 voturi)    
    Si totusi, cum s-a ajuns la pretul de 1000 EUR? (Marţi, 22 martie 2011, 20:13)

    johnson [anonim]

    Pretul la companiile aeriene de linie este dat de cerere si oferta. In perioada respectiva, cererea era foarte mare, iar locurile erau limitate, deci e normal ca pretul sa fi urcat la cateva mii de EUR.
    In conditii normale, poti gasi bilete dus-intors (!) la sub 1000 de EUR, deci costurile reale de operare (combustibil, taxe de aeroport, etc) sunt sub aceasta valoare.
    Inteleg ca TAROM a calculat pretul luand in calcul peste 300 de pasageri, ceea ce inseamna avion plin, deci costurile per persoana ar fi trebuit sa fie minime (200-300 de EUR).
    • -9 (19 voturi)    
      aveti dreptate... (Marţi, 22 martie 2011, 20:51)

      costica [anonim] i-a raspuns lui johnson

      In emisiunea "100 de minute" de azi de la Antena 3(exista inregistrata pe site-ul Antena3) Dna Alexandra Stoicescu declara exact ce spuneti Dvs. In urma comentariilor celor intorsi din Japonia ca li s-au cerut 1000 Euro, Antena 3 a cerut OFERTE de la urmatoarele companii pe ruta Bucuresti-Tokio si retur, ptr adulti.
      Ofertele primite au fost:
      KLM - 982 Euro
      BA - 833 Euro
      AirFrance - 989 Euro
      AliItalia - 971 Euro

      Explicatiile dlui Baconschi si ale Dlui Boc cum ca biletul de avion Bucuresti-Tokio consta intre 2000-3000 Euro, sa nu mai zic de bazaconiile Dnei asteia cu 5000 si 8000 Euro sunt aiurea!!
      Aiureli, abureli, habar n-au, probabil ca Tarom a urcat ptr ca aeronava s-a intors goala, de fapt.
      RUSINE, la cati bani se duc pe apa sambetei portocalii un gest de asemenea natura ptr romanii care au trecut prin acel cosmar era ca un ajutor ptr Japonia.
      Guvernul Romaniei nu are nici un Dumnezeu pe lumea asta...
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Marţi, 22 martie 2011, 21:06)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui costica

        "Ofertele primite au fost:
        KLM - 982 Euro
        BA - 833 Euro
        AirFrance - 989 Euro
        AliItalia - 971 Euro"

        Tarom a rotunjit la 1000EURO/bilet.

        pentru ~30EURO facem galagie??? (exceptand oferta BA). adica te-au salvat sa nu te bronzezi de la radiatii si tot tu faci figuri pentru 30EURO???

        mie mi se pare ca romanul tot roman ramane.

        serios... 30EURO... 120RON... trist.
        • -2 (2 voturi)    
          nu e ok (Miercuri, 23 martie 2011, 8:41)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui Vlad

          Companiile respective au preturi mai mici, in conditiile in care faci si profit.
          TAROM face profit dintr-o cursa charter care s-ar vrea mai mult sau mai putin umanitara?
          Nu era suficient sa isi acopere doar costurile?

          Apropo de costuri, nimeni de la minister sau de la TAROM nu a vorbit de costuri. Au justificat pretul doar spunand ca la altii era si mai scump.
      • +8 (12 voturi)    
        Da... preturi in conditii normale... (Marţi, 22 martie 2011, 21:33)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui costica

        Va uitati prea mult pe canale TV fara relevanta.

        Ofertele obtinute de la companii sint pentru zboruri in conditii normale.

        Din pacate, Japonia, ca destinatie, la ora actuala, nu mai face parte, de o saptamina cel putin, din categoria "destinatii in conditii normale".

        Imi pare rau ca nu aveti ocazia sa vedeti si reportaje de la fata locului facute de televiziuni adevarate, cu oameni care asteapta in terminalele aeroporturilor de zile intregi, si companii de zbor care solicita preturi la bilete intre 5 si 10 mii de euro / dolari.
        Cererea de plecare din Japonia este enorm de mare. Preturile biletelor in consecinta. Sa nu mai vorbim de faptul ca multe companii nu mai zboara spre Japonia, altele au redus numarul zborurilor.

        Faptul ca injurati pe cineva fara sa cunoasteti situatia reala, este scuzabila in cazul dumneavoastra, neavind toate datele problemei. Totusi traim intr-o perioada in care informatia este pretutindeni, pe Internet. Alta data, va recomand sa va informati mai bine inainte de a balacarii fara motiv.

        Cu drag, de departe, Radu
      • +12 (12 voturi)    
        dumnezeu nu vinde bilete de avion (Marţi, 22 martie 2011, 21:48)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui costica

        daca erau asa ieftine biletele de ce or mai fi acceptat fraierii aia de romani sa plateasca mai mult?
        hmmm.. oare pt ca preturile difera de la o zi la alta in functie de cerere? pentru ce zile or fi cerut slugile motanului oferta de pret? conteaza ca ala vb de preturile de pe 17/18 martie? de ex zborurile klm pt zilele urmatoare sunt cam 1000 de euro, dar in jur de 1 mai sunt 3500 euro.
        dar vorbim de audienta de antena3.. oameni obisnuiti sa inghita orice fara sa gandeasca.. daca or avea cu ce.
      • +2 (2 voturi)    
        Tarom (Marţi, 22 martie 2011, 22:41)

        Hell [utilizator] i-a raspuns lui costica

        Ce trebuie luat in calcul este faptul ca diferit de companiile mentionate, Tarom are in dotare o aeronava destul de veche si cu un cost pe kilometru mult mai ridicat decat ce aeronave folosesc companiile enumerate mai sus!
      • +7 (7 voturi)    
        Sa ni se dea! (Miercuri, 23 martie 2011, 0:28)

        Pomana [anonim] i-a raspuns lui costica

        E incredibil de cata rea-vointa dau dovada televiziunile de stiri si multi telespectatori ai acestora. Toate statele care au organizat curse speciale pentru evacuarea cetatenilor lor din Japonia au impus un sistem similar de rambursare a unei parti din costurile calatoriei:

        Those directly affected by last week's devastating earthquake and tsunami can fly free of charge.
        But people wishing to leave Japan who have not been directly affected will pay around £600 per seat.

        http://www.independent.co.uk/news/world/asia/evacuation-from-japan-gathers-pace-2245608.html

        Aussies told to evacuate Japan - at their own cost

        http://www.theage.com.au/world/aussies-told-to-evacuate-japan--at-their-own-cost-20110317-1by3u.html

        The Swedish Foreign Ministry on Friday offered Swedes and other Scandinavians wishing to leave Japan two additional SAS planes which will send them to Bangkok.

        Because of the limited flight capacity of the arranged planes, the travel cost will be paid by the passengers themselves, the statement said.

        "There aren't many options for leaving. That's why we're helping with extra planes," Foreign Ministry spokesperson Tobias Nilsson said.

        http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-03/18/c_13786696.htm

        Se pare ca multi romani s-au obisnuit ca Guvernul sa le dea, ca daca nu, ies in strada si tipa ca e dictatura.
      • -3 (3 voturi)    
        nu mai injurati portocaliul! (Miercuri, 23 martie 2011, 1:43)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui costica

        Aici orice spui este rau intentionat sau nedocumentat. Nu conteaza evidentele, nu conteaza ce parere personala ai, conteza doar sa nu aduci prjudicii de imagine culorii dragi.
        Conteaza ca inainte de plecarea aeronavei s-a declarat ca e o misiune de caritate? Nu! Mai nou misiunile de caritate se platesc, daca nu integral, macar juma-juma.
        Din cate am inteles eu, erau aproximativ 300 de persoane care urmau sa fie aduse in tara dar nu stiau ca vor trebui sa plateasca, acest lucru li s-a comunicat acolo, cu aeronava aterizata. Nu stiu de ce in tara au revenit doar 40 de persoane.... poate pentru ca era prea scump?Cred ca asa se justifica pretul de 2-3000 de euro pentru o persoana. Eu alta justificare pentru acest pret, nu piperat, nesimtit de scump, nu gasesc.
        Poate gasim pe cineva amabil, dintre cei avizati si documentati care se gasesc pe aici, sa ne explice si noua din ce a fost compus pretul respectiv. Considerand ca un pret de 800-1000 euro dus-intors are inclusa si o marja de profit, pe langa taxele de aeroport, combustibili, uzura aparatului si ce-o mai fi. Ce altceva ar mai fi putut influeta pretul?
        Aceasta cursa nu era o cursa de linie, era o cursa speciala si nu cred ca pretul a fost influentat de cererea mare de bilete de la companiile comerciale.

        Astept parerile specialistilor.
        • +2 (2 voturi)    
          s-a anuntat pe17 ca va fi cursa comerciala (Miercuri, 23 martie 2011, 9:32)

          Carmen [anonim] i-a raspuns lui cristi

          De ce nu te-ai dus , sa le platesti tu avionul daca asa consideri ca este normal?
          De donat bani pentru o sticla de apa, pentru cei care au ramas acolo, ai dat?
        • 0 (0 voturi)    
          fair play sau politica? (Miercuri, 23 martie 2011, 12:50)

          relu [anonim] i-a raspuns lui cristi

          Comentariul lui Cristi de mai sus mi se pare foarte decent si pertinent. Totusi a primit vot negativ.
          Daca ma uit si la restul, majoritatea comentariilor care nu sunt de acord cu modul in care a procedat guvernul si Tarom au primit voturi negative.
          Ar fi frumos ca cei care nu sunt de acord cu afirmatiile dintr-un comentariu (in afara de cele cu vocabular nepotrivit) sa puna si un comentariu cu punctul lor de vedere.
          Propun redactiei Hotnews sa faca o analiza pe baza adresei IP a celor care fac comentarii, si sa ii blocheze pe cei a caror meserie este sa dea minus-uri la kilogram.
      • +2 (2 voturi)    
        Mai Draga, (Miercuri, 23 martie 2011, 10:57)

        Audit [utilizator] i-a raspuns lui costica

        eu nu vad de ce din taxele platite de mine care castig in jur de 200 de EURO trebuie sa achit biletul celor ce castiga peste 10000 EURO??

        Chiar mergem cu cerseala la acest nivel?
    • +8 (8 voturi)    
      uite ca eu nu stiu sigur... (Marţi, 22 martie 2011, 20:54)

      cela [anonim] i-a raspuns lui johnson

      dar cred ca tarom-ul nu are cursa directa spre Tokio in mod uzual. De ce nu are? Poate pentru ca nu are conditii tehnice pt a pune preturi competitive pentru aceasta cursa. Deci la banii astia a putut s-o scoata Tarom-ul. Ce-i tot dati inainte cu celelalte tari, noi nu suntem Franta, nu suntem Spania, nu suntem Germania. Pur si simplu, prefer sa plateasca tratamentul unui bolnav de cancer in Romania, decat unui om capabil sa munceasca si care poate plati 1000 de euro in decurs de 6 luni. Luati-va soarta in maini!
    • +9 (9 voturi)    
      200-300 EUR? (Marţi, 22 martie 2011, 21:39)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui johnson

      Esti intreg la minte? 300 de euro pana in japonia si inapoi? Ia-mi si mie doua bilete la pretul asta, as vrea sa vizitez tokyo-ul.
      Ce atata gargara? Daca biletele sunt 300 de euro la Air France, sa mearga cu Air France.
      • +4 (4 voturi)    
        pret avion (Marţi, 22 martie 2011, 23:14)

        manicatide [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

        http://www.vola.ro/flight_search/from/Tokyo/to/Bucuresti/from_code/TYO/to_code/BUH/dd/24-03-2011/rd/24-03-2011/ad/1

        4044 Euro pt 24 martie Air France
    • +3 (3 voturi)    
      cand invatzamantul in Romania e gratuit (Miercuri, 23 martie 2011, 7:15)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui johnson

      uite ce efecte apar....
      tot ce ofera Romania trebuie sa fie gratuit,nu ?
      pt ca ne am nascut in Romania meritam totul gratuit ?
      si banutzul tre' sa l cheltuim in Bulgaria pt ca e mai frumos la mare ?
  • -8 (10 voturi)    
    Ntz! Baconski a spus exact motivul: (Marţi, 22 martie 2011, 20:25)

    Sarsaila [anonim]

    "Cine lucreaza in Japonia are bani, tata, nu puteam sa scapam ocazia de a-i dijmui."

    Acum v-ati dat seama ca era o ocazie rarisima pentru o lovitura de imagine. Dar voi ati calcat pe grebla si v-a venit coada in bot spectaculos. Tot o lovitura de imagine e si asta, nu? /!
  • -5 (5 voturi)    
    Suntem destepti (Marţi, 22 martie 2011, 20:44)

    matematica grea [anonim]

    e absolut incredibil.nimeni din cei angajati in discutia asta nu comunica cifre reale.pe skyscanner.net, daca dai o cautare pentru zboruri Tokyo Bucuresti cele mai mici preturi gasite sunt de 890 euro la companii aeriene consacrate (Japan Airlines, Airfrance, KLM, British Airways bilet dus-intors). De unde au scos-o cu 5000 de euro , 1000 de euro, 200-300 de euro?
    • +5 (5 voturi)    
      Nu suntem destepti (Marţi, 22 martie 2011, 21:43)

      matematica usoara [anonim] i-a raspuns lui matematica grea

      Zborul nu a fost dus-intors ci doar întors, asa cã preturile sar la 1885 de euro si nu existã zboruri disponibile decât la varã. Tot de pe skyscanner.net Oricine stie cã un zbor numai dus sau întors costã aproape dublu ca un zbor dus-intors.
    • +8 (8 voturi)    
      gasesti tu bilete azi tpe ruta asta (Marţi, 22 martie 2011, 22:21)

      celia [anonim] i-a raspuns lui matematica grea

      la preturile astea... Tokyo-Bucuresti, azi 22 martie la pretul de 890 de euro... Mai, va aberati groaznic... Si cine i-a impiedicat pe romani sa nu vina cu KLM, sa mai stiu eu cu ce??? Va spun eu, i-a impiedicat adevarul! Nu se gasesc bilete la pretul asta pe cursele astea decat peste 3-6 luni. E viata voastra si banii vostrii. Daca preferati sa scuipati mana care vi se intinde e problema voastra, pana la urma guvernul nu a facut decat un gest frumos, la ce capacitate tehnica avem. Stati acolo, printre daramaturi si radiatii, si injurati guvernul, ca doar asta ati invatat!!! Ei bine, asta meritati! Poate va ajuta guvernul japonez pe gratis, ca doar la ei platiti taxe si impozite...
      • +2 (2 voturi)    
        mi se pare (Miercuri, 23 martie 2011, 11:03)

        red [anonim] i-a raspuns lui celia

        un comentariu de bun simt. Fiecare a facut ceea ce a vrut, nu v-a luat Taromul cu forta sa va aduca in Romania. Altii care au ramas fara nimic, poate si-ar fi dorit sa dea 1000 euro pentru o viata mai sigura si cu cei dragi alaturi. Dar, romanul gaseste mereu ceva de comentat.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa zica bogdaproste (Marţi, 22 martie 2011, 20:46)

    barbidoc [anonim]

    In maxim 3-4 zile o sa fie 80.000 de euro un bilet. Scapa cine poate.
  • +7 (7 voturi)    
    si pana in Japonia (Marţi, 22 martie 2011, 20:48)

    kin3zu78 [utilizator]

    cu ce sa dus avionul TAROM ?? A mers pe fasole ??!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Aeronava (Marţi, 22 martie 2011, 22:47)

      Hell [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      Aeronava este un A 310-325ET (care nu stiu daca pana la urma este sau nu ET adica rezervoare suplimentare, spun asta pentru ca acu cativa ani respectivele rezervoare au fost indepartate) http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=20 http://en.wikipedia.org/wiki/A310
      • 0 (0 voturi)    
        hmm (Miercuri, 23 martie 2011, 3:37)

        Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui Hell

        Din cate am inteles a facut o escala, deci nu, nu e ET
  • -3 (11 voturi)    
    harababura Baconschi (Marţi, 22 martie 2011, 20:53)

    Costel Petre [anonim]

    Vineri seara, pe 18 martie, nici Ambasada Romaniei la Londra si nici Ministerul de Externe nu stiau cat va costa transportul, desi pe website-ul Ambasadei Romaniei la Tokio sumele erau deja afisate. Daca adaugam alunecarile din cazul tiganilor, a relatiei cu Franta si problema Schengen, ministrul roman de externe este numai bun de pus pe faras pentru harababura din minister. Cum insa PDL nu prea mai are pe cine pune in loc, Romania si-o ia in freza inca o data din cauza incompetentei celor care o conduc. As ruga agentia de stiri a PDL, Hotnews, sa imi respecte dreptul la opinie.
  • +3 (3 voturi)    
    Tarom (Marţi, 22 martie 2011, 21:09)

    Sorin [anonim]

    Preturile pentru un zbor din tokyo incep de la 800 de euro , cu durata zborului de 34 de ore , deci probabil escala in Londra de 12 ore ; si ajung pana la 4000 si asta in conditiile in care plecarea se face peste o saptamana si nu in conditiile in care toata lumea vrea sa plece din Japonia. Dar evident romanii nu sunt niciodata fericiti, ar fi trebuit sa le dea statul lor probabil 1000 de euro. Cine vrea sa incerce personal sa caute un bilet Tokyo-Bucuresti.
  • +10 (10 voturi)    
    astea sunt preturile (Marţi, 22 martie 2011, 21:24)

    Andrei D [anonim]

    sunt cel putin 2 chestiuni aici si fiecare trateaza doar cate una:
    - costurile unui bilet normal: o companie are mai multe clase de rezervare. cu cateva saptamani inainte de zbor gasesti bilete la clase de rezervare ieftine, apoi pe masura ce se ocupa locurile gasesti bilete din ce in ce mai scumpe, iar in final gasesti la business class. asa ca ce se explica pe antene este pretul minim, nu cel mediu.
    - costurile operationale. fiecare aeronava are costuri de operare mai mici sau mai mari. sunt short/medium/long courier. Tarom nu are in flota decat 2 aeronave long-courier Airbus A310 foarte vechi cu un cost de operare foarte mare. nu stiu exact, dar cel mai probabil au trimis un A310, drept urmare era normal sa incerce sa isi scoata si ei paguba cat de cat.

    bineinteles, de dragul polemicii fiecare acuza. de ce n-au luat bilete la celelalte linii? acum ca s-au vazut cu sacii in caruta se apuca sa acuze. se pare ca nu s-a prins nimic de ei din cultura japoneza
  • +7 (7 voturi)    
    Nu stau lucrurile chiar asa (Marţi, 22 martie 2011, 21:27)

    m [anonim]

    In cazul in care Tarom nu avea o cursa directa Bucuresti Tokio si un angajament anterior e normal ca taxele de aeroport sa fie mai mari in cazul unuia sau a catorva zboruri, fapt care ar explica si diferenta de pret care sincer nu mi se pare mare: 100-130 de EUR.
  • -6 (6 voturi)    
    da (Marţi, 22 martie 2011, 21:28)

    u got to love it [anonim]

    da, misto, pt zborul ala n-au gasit 50k-100k de euro, ca nu sunt bani, dar pt o tura in libia 3 luni se aloca aproape instant 4,5 milioane.

    u got to love it!
  • -4 (4 voturi)    
    cit costa sa inchiriezi un charter? (Marţi, 22 martie 2011, 22:13)

    cireasa [anonim]

    parca era 25k, acum cit mai e? 25000 / la vreo 200 locuri faceti calculul ca sa vedeti cit se cistiga. deci zicala ca numai mort scapi de taxe, e invechita, astia vor sa faca profit din orice.
    • +3 (3 voturi)    
      Charter (Marţi, 22 martie 2011, 22:59)

      Hell [utilizator] i-a raspuns lui cireasa

      Daca tu imi gasesti un charter capabil sa zboare cat un A310 la 25.000 eu ma angajez sa iau 10..... Ar fi interesant sa calculezi cat inseamna 61.000 de litri de kerosen (capacitate rezervoare si astea ajung doar dus ) x2 pentru ca pana acolo sigur nu a zburat cu aer ..... sa nu mai zic de celelalte costuri opertionale : tranzit spatii aerian al multor tari, Air Trafic Control, taxe aeroport, salarii personal de bord si navigant, verificare aeronava (obligatorie la zbor lung) costuri de exploatare..... si dupa ce calculezi toate astea constati ca 1000 de euro este totusi o suma plina de bun simt daca nu subventionata din BANI PUBLICI pentru niste neplatitori de taxe!!!! asa ca inainte de a abera asemenea aberatii ar trebui sa incerci sa faci diferenta intre matreata si aviatie.... amandoua zboara ii drept dar asta nu inseamna ca matreata duce si pasageri!!!
  • +3 (3 voturi)    
    informatie pret bilet (Marţi, 22 martie 2011, 22:26)

    lady_c [utilizator]

    daca dati o cautare pe biletedeavion.ro pretul acestora pe dus-intors variaza de la 730 euro la 6713 euro la aceeasi companie per adult.
    nu stiu ce curse are Taromul in Tokyo dar stiu ca are conditii de zbor f. bune si din acest motiv sunt destul de scumpi.
    si mai stiu ca invariabil nu se plateste in rate sau in 6 luni!
  • +3 (3 voturi)    
    nu prea va pricepeti (Marţi, 22 martie 2011, 22:30)

    jj [anonim]

    nici voi nici astia din minister
    in primul rand legat de pret - ce spun aia din minister e corect - pretul biletului de avion din tokyo in europa a explodat a ajuns 3k euro fata de o medie de 1.5k.
    Nu va uitati la oferte bucuresti -tokyo ci invers - din cauza ca multi au vrut sa plece din japonia prin tokyo, s-au ocupat toate cursele si companiile de transport au pus si ele de-o specula mica


    legat de ministeriabilii nostri - curati bolovani sa plece cu avionu gol din japonia si sa anunte in timp f scurt disponibilitatea acestui zbor. Nu mai vorbim ca s-a discutat de suportarea unui pret comparabil cu un bilet comercial, cand ar fi trebuit sa se vorbeasca de acoperirea costului, care e cam la jumatate fata de pretul comercial.
  • +3 (3 voturi)    
    Pret bilete avion (Marţi, 22 martie 2011, 22:50)

    corina [anonim]

    Cititi presa intenationala si o sa vedeti cam cat costau biletele de avion pentru cei care doreau sa scape din Japonia si cat de greu se mai gasea cate un loc pentru Europa in acele zile (17-18-19 martie)! Pretul biletelor de avion nu e ca la biletul de metrou, in primul rand e mai ieftin daca il cumperi cu multe saptamani inainte, de multe ori e mai ieftin dus-intors decat one-way, iar apoi la momente de inghesuiala (situatii clasice vacanta de vara luna august, in preajma craciunului si altele de genul asta) e clar mai scump decat in extrasezon). Asta sunt regulile, cererea si oferta momentului, aceasta dramatica situatie de last-minute departure din Japonia egal panica, inghesuiala si batalie pentru orice bilet. Preturile de 4000-5000 chiar 8000 euro la cursele de linie pentru Europa la clasa economy au fost cele care s-au platit si au fost destui care n-au mai incaput in avioane nici la banii astia. Asa ca un loc la o cursa speciala 1000 cu plata mai vedem noi cand a fost chiar un ajutor, pe care oricum nimeni altcineva decat statul roman nu l-a mai facut.
  • +3 (3 voturi)    
    Preturi zbor repartiere din Japonia... (Marţi, 22 martie 2011, 23:09)

    Radu [anonim]

    Zboruri de linie Japonia - Europa, Japonia - etc. nu mai exista de cel putin o saptamina...

    Lufthansa, de exemplu, nu mai zboara spre/dinspre Japonia de o saptamina. Doar curse de urgenta pentru evacuarea cetatenilor germani! Si ghici ce preturi au pentru cursele de urgenta... intre 5 si 10 mii de Euro !

    Daca Tarom a efectuat o cursa Bucuresti - Tokio - Bucuresti, sigur nu a efectuat-o in scopuri umanitare !

    Imi pare rau pentru cetatenii romani pusi in situatia de a plati o suma incredibila pentru a se putea repatria.

    Dar... au fost acolo pe propria lor raspundere !
    La fel cum au fost si altii, din alte tari si care au trebuit sa plateasca sume imense pentru a se putea intoarce in tara.
    Nu vorbesc aici de angajatii unor companii internationale, carora le-au fost platite biletele de intoarcere din Japonia (la aceleasi preturi imense !).

    Scuze, da' traim in capitalism (ca uneori ne place, alteori nu). Daca eram pe vremea impuscatului, nici macar o cursa de urgenta Tarom nu se organiza...

    De departe, cu drag, Radu
  • +2 (2 voturi)    
    Mai oameni buni (Miercuri, 23 martie 2011, 4:22)

    laurs [utilizator]

    Nu va mai certati asa ca orbii ca va scapa esentialul. Intrebarea de baza se pune astfel: vreti sa platiti beletele celor intorsi din Japonia din buzunarul vostru (prin taxe si empozite) sau nu?
    Daca le plateste statul, le platiti voi. Daca nu le plateste statul, le platesc cei care au calatorit. Cam la asta se rezuma totul. Ce mai conteaza cat costa, unde costa, cum costa si celelalte.
    Deci, cine vrea sa plateasca pentru ei si cine nu?
    • +1 (1 vot)    
      Cred . . . . (Miercuri, 23 martie 2011, 8:18)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui laurs

      . . . . de data asta le-ai inchis gura. Bravo!
    • 0 (0 voturi)    
      nu ai inteles nimic (Miercuri, 23 martie 2011, 16:44)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui laurs

      Nimeni nu spune ca trebuiau transportati pe gratis. Trebuiau taxati cu pretul corect al cursei.
      La pretul de 1000 de EUR exista suspiciuni ca Tarom a facut profit pe urma celor adusi din Japonia, intr-un context de criza.
      Pana Tarom nu spune cum a calculat pretul, toate discutiile sunt inutile.
  • 0 (0 voturi)    
    Doua proverbe romanesti! (Miercuri, 23 martie 2011, 8:07)

    gheorghe [anonim]

    Pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti. Si: Cand se vede romanul cu sacii in caruta uita dece ce la ajutat sa-i urce!
  • 0 (0 voturi)    
    ca sa ne intelegem costa 900 E sa pleci poimaine (Miercuri, 23 martie 2011, 9:24)

    minnie [anonim]

    http://www.vola.ro/flight_search/from/Tokyo/to/Bucuresti/from_code/TYO/to_code/BUH/dd/26-03-2011/rd/26-03-2011/ad/1/ow/1
  • 0 (0 voturi)    
    Ce spune legea? (Miercuri, 23 martie 2011, 11:46)

    Arbitru [anonim]

    La fotbal, daca esti jucator de camp, joci mingea cu piciorul, iar daca o atingi cu mana, e hent. La handbal, insa, este exact invers, asa ca degeaba comentam cum e la altii, degeaba calculam nu stiu ce costuri ale biletelor din Japonia acasa, daca nu stim prevederile legale in astfel de situatii.
    Am citit cateva comentarii aici, m-am uitat si la tv, insa nu am vazut niciun ziarist sa intrebe un reprezentant al MAE, ce prevede legea intr-o situatie cum este cea din Japonia? Daca exista prevedere legala, etc. Poate ziaristul acela exista si chiar a procedat asa, iar eu nu l-am vazut, e posibil, dar daca o fi facut-o cineva, ceilalti colegi de bresla de ce nu fac referire la demersul colegului lor, sau ei insisi sa intrebe un oficial? De ce? Ca sa facem o stire si din asta? Una nasoala? Dar daca autoritatile au procedat corect, iar pretul este ok?
    Si cand te gandesti cat de simplu ar fi sa consulti un om avizat...
    Dar asta e, Japonezii sunt loviti de cutremure si acum de tzunami, iar noi, zilnic, de presa!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi