UPDATE Iasi: Tramvaiul implicat in accident a ramas fara frane din cauza unei caderi de tensiune. Regia Autonoma de Transport Iasi infirma informatia publicata de agentia Mediafax.

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 22 martie 2011, 15:40 Actualitate | Esenţial

Tramvaiul care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini, provocand moartea unei persoane si ranirea grava a altor cinci, ar fi ramas fara frane, la momentul accidentului, din cauza unei caderi de tensiune la reteaua electrica, afirma surse judiciare, citate de Mediafax.

UPDATE Regia Autonoma de Transport Iasi precizeaza ca nu a existat o intrerupere de tensiune in intervalul orar 13.00- 15.00 nu figureaza nici o intrerupere de tensiune. "In intervalul 15.02 -15.05 a fost solicitata de catre personalul RATP o decontare  pentru a putea interveni cu utilajele proprii. In plus, precizam faptul ca, in situatia in care un tramvai ramane fara tensiune de alimentare la retea, toate cele trei sisteme de franare raman in stare de functionare", precizeaza sursa citata.

In plus, acumulatorii mijlocului de transport nu au putut asigura tensiunea de franare in conditiile in care ar fi fost uzati.

Sistemul de franare al tramvaiului care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini functioneaza, acest lucru fiind demonstrat in timpul expertizei tehnice facute in depoul regiei, a declarat, marti dimineata, purtatorul de cuvant al regiei de transport Adrian Mihai.

El a spus ca este prematur sa se spuna ca a fost vorba in mod cert despre o eroare a vatmanului, adaugand ca doar ancheta va putea stabili acest lucru.

Accidentul s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce mijlocul de transport a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.

Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri si care cobora Copoul, a intrat in doua masini care asteptau la semafor si a acrosat alte trei autoturisme aflate pe banda de langa trotuar, dupa care s-a oprit intr-un autobuz care stationa si el la semafor.

In urma accidentului, o persoana a murit, ramanand prinsa intr-o masina, sub tramvai.

De asemenea, cinci persoane au fost ranite, patru dintre acestea fiind internate la Spitalul "Sfantul Spiridon", iar un barbat care a suferit un traumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie.

Pe numele vatmanului Cristi Diaconu, in varsta de 35 de ani, a fost intocmit dosar penal pentru ucidere din culpa.

Cristian Diaconu a fost angajat la RATP in anul 1997, initial ca muncitor necalificat, apoi ca vatman.

Potrivit conducerii regiei locale de transport, Diaconu a fost implicat in sase incidente rutiere minore, in anii 2002, 2003, 2005, 2008, 2009 si 2010.

Tramvaiul implicat in accident este acelasi mijloc de transport care in luna ianuarie a acestui an a luat foc in Zona Industriala a orasului, fara ca atunci sa fie inregistrate victime.

Tramvaiul este fabricat in anul 1973 si face parte dintr-un lot de tramvaie donat de Guvernul Elvetiei.

Luni seara, conducerea Primariei Iasi a decis ca si celelalte 13 tramvaie din acest lot sa fie retrase din circulatie, urmand sa fie supuse unei revizii amanuntite.

Regia locala de transport Iasi detine in total 150 de tramvaie, toate fiind aduse din Germania si Elvetia, intre anii 1997 si 2010, cel mai vechi fiind fabricat in 1959, iar cel mai nou in anul 1982.

Tramvaiele au fost aduse la Iasi, incepand cu anul 1997, din orasele germane Stuttgart, Halle, Darmstadt si Augsburg, dar si din Elvetia, in cadrul programului "Donatie de tramvaie" derulat de catre Guvernul Confederatiei Elvetiene prin Secretariatul de Stat pentru Relatii Economice (SECO), in parteneriat cu municipalitatea ieseana.

Primaria municipiului Iasi a incheiat un acord cu Guvernul Elvetiei, prin care acesta din urma a facut o donatie de 14 tramvaie si piese de schimb in valoare de 1,78 milioane de franci elvetieni. Acordul de asociere a fost prelungit pana la 31 decembrie 2010, cand la Iasi au fost aduse ultimele zece tramvaie BE 8/8, fabricate in 1973.


Citeste mai multe despre   























4932 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    IASI = KATASTROFA (Marţi, 22 martie 2011, 16:40)

    Valeriu CARGIU [anonim]

    Regret, in cazul caderii tensiunii franele sunt controlate de aerul comprimat.

    Inainte de ataca tramvaiul si alimentarea in energie, priviti si reflectati cum se circula in acest oras IASI.

    Nu sunt marcaje, panouri indicatoare se circula pe linia de tramvai, statiile nu sunt protejate, un ADEVARAT HAOS.

    Toata lumea se parcheaza unde se vrea, indolenta primariei este vina principala a accidentului.

    Orasul IASI este cel mai expus la risc si din alte puncte de vedere, cainii maidanezi, insecuritatea cetateanului pe trotuare, nu mai vorbim de trecerile de pietoni.

    Este o CATASTROFA, daca se adauga modul cum se deruleaza serviciile cu administratia locala, cum functionaeza politia municipala, murdaria din bucatariile restaurantelor, etc.
  • +6 (6 voturi)    
    era defect tramvaiul sau cum ? (Marţi, 22 martie 2011, 16:50)

    c [anonim]

    Un tramvai trebuie sa franeze si daca pica reteaua electrica. Nu se poate sa fie o omisiune chiar asa mare de proiectare, mai ales la elvetieni. Cel mai probabil tramvaiul era defect.
  • +5 (5 voturi)    
    Penibila explicatie . Chiar SORDIDA ! (Marţi, 22 martie 2011, 17:05)

    ultimul_mohican [utilizator]

    Fiindca cei cu o oarecare pregatire tehnica stiu ca sistemele de siguranta la instalatiile importante ca lifturi sau macarale , in lipsa tensiunii FRINEAZA mecanic imediat echipamentul . Altminteri un lift s-ar prabusi in gol daca ar disparea tensiunea iar o macara ar elibera sarcina din cirlig . N-avem motive sa credem ca la tramvaie ar fi altfel . Presupunem insa ca expertii comisiei de ancheta nu se vor lasa prea lesne ABURITI .
  • +5 (5 voturi)    
    ciudat (Marţi, 22 martie 2011, 17:24)

    justme [anonim]

    Franarea este principalul element de siguranta. Cand te duci cu masina personala la ITP iti purica franele ca pe nu stiu ce. Elementele de siguranta ar trebui sa fie redundante, sa existe un backup. Daca aceste tramvaie au un sistem auxiliar de franare de urgenta si n-a functionat, cei responsabili ar trebui sa intre pe mana procuraturii. Daca nu au deloc un asemenea sistem de urgenta ar trebui dati pe mana aceleiasi procuraturi reprezentantii autoritatilor locale care le-au contractat/acceptat/pus in circulatie.
  • +5 (5 voturi)    
    Motivarea accidentul cu intreruperea curentului... (Marţi, 22 martie 2011, 17:27)

    A.Corneliu [utilizator]

    ...este cel putin debila.
    Si in alta ordine de idei, asa arata tramvaiele primite de pomana.
    Cele produse candva in tara erau in orice caz mai bune si mai sigure decat aceste gioarse de mana a treia.
    Cine va fi oare dispus acum sa-si ia raspunderea pentru rezultatele distrugerii industriei care producrea candva si tramvaiele romanesti?
  • +3 (3 voturi)    
    DEFECȚIUNE TEHNICĂ (Marţi, 22 martie 2011, 17:33)

    Petre Dan Constantin [anonim]

    După cât știu în cazul acționării electrice lipsa tensiunii conduce automat la blocarea frânei. Punerea în funcțiune se tramnsmite prin deblocarea frânei iar dispariția accidentală a curentului provoacă automat blocasrea frânei.
  • +6 (6 voturi)    
    stiri de gradinita (Marţi, 22 martie 2011, 17:57)

    kllaus [anonim]

    Alo, trezirea!
    Unde credeti voi ca gasiti prostii carora sa le spuneti ca tramvaiul a ramas fara curent si acesta este motivul pentru care nu a mai putut frana?. Orice tramvai are cel putin 3 sisteme independente de franare. Se pare insa ca vatmanul numai pe voi va poate prosti. Mai intai cititi si voi ce este acela un tramvai, cum functioneaza si apoi scrieti articole de interes general. Nu este suficient sa fii pasager ca sa poti scrie un articol.
  • +1 (3 voturi)    
    bla bla (Marţi, 22 martie 2011, 19:27)

    gigi [anonim]

    comentariile denota inca o data ca romanii se cred priceputi la orice, si isi pot da cu parerea despre orice, fara sa aiba nicio cunostinta despre ce vorbesc.
    • +1 (1 vot)    
      who are u? (Miercuri, 23 martie 2011, 0:00)

      free gigi [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Esti seful de la tramvaie Iasi?

      Crezi ca nu am mai fost intr-un tramvai si s-a luat curentul? A franat omul imediat, si asta nu demult am vazut.

      Ca de obicei in Romania nimeni nu va plati.
      Daca era de vina vatmanul, dadeau de la inceput vina pe el, dar se pare ca era defect.
      Deci din cauza autoritatilor. A unei regii de stat ce tine de primarie.
      Intr-un oras civilizat toti plateau, de la mecanicul cu reparatiile pana la primar.
      La noi cel mai usor e sa dam vina pe hazard.
  • +1 (1 vot)    
    Vinovati sunt soferii (Marţi, 22 martie 2011, 20:49)

    ciprian [anonim]

    in primul rand la noi in tara ar trebui sa se respecte regulile de circulatie pentru ca soferii nu au voie sa stationeze la semafor,tramvaiul circula regulamentar pe banda lui,nu mai dati vina pe vatman un om chinuit cu un copil de 2 ani jumatate,munceste de la 12 la 12 pentru 8 milioane,asta e viata?,pai sa zicem ca nu ar fii mers franele,ce cautau masinile pe banda liniei de tramvai,dupa acest accident tragic masinile stationeaza la semafor pe banda liniei de tramvai sa se puna lege "INTERZIS CIRCULATIA PE BANDA DE TRAMVAI" soferii sunt orbi,surzi,inculti...nu respecta legile de circulatie iau permisul cu bani si pile,cunosc om schezofrenic cu probleme fizice care are carnet si e un pericol public,voi de ce dati vina pe vatman credeti ca el are o viata ca in povesti?,sa fii vatman nu inseamna sa dai din manivele ci sa fii cu ochii in 4 la toti cei care nu stiu regulile de circulatie...tramvaiele astea sunt de 40 de ani in functiune ele in elvetia functionau doar 8 ore pe zi,la noi se utilizeaza non-stop. oare chiar nu va e oarecum sa dati vina pe un singur om pentru atat dezastru? sunt soferii vinovati pentru moartea si problemele lor fizice afectate de acest accident...vatmanul nu are nici o vina chiar daca nu ar fii functionat franele soferii sa respecte REGULILE DE CIRCULATIE,in romania dai bani la politie vinovat si iesi bine saracu vatman ia si face puscarie,totul e de un dezastru in tara asta,in Bucuresti daca un sofer stationeaza pe linia de tramvai tamponeaza masina si o duce o statie mai departe pentru ca asta e legea la vatmani,ei in iasi acorda prioritate de stanga/dreapta...cei ce au plecat in tari straine cum circula masinile,stationeaza la semafor pe linia de tramvai? VATMANUL NU ESTE VINOVAT
    • +1 (1 vot)    
      cat de mult adevar (Miercuri, 23 martie 2011, 2:56)

      alexandru [anonim] i-a raspuns lui ciprian

      in tara asta lumea circula ca in jungla!!! trebuie sa aiba loc o asa tragedie ca soferii sa aiba respect pt regulile de circulatie ???????? imi vine sa urlu numai cand ma gandesc! mai ales acolo, toti desteptii, care n au chef sa stea cu 5 nenorociti de metri mai in spate se baga pe linia de tramvai, ca doar n or fi prosti sa ajunga cu 3 minute mai tarziu...cand poate sa te coste viata, sau un handicap pe viata! sigur, intr o lume normala un tramvai nu ar trebui sa scape de sub control, si ar trebui sa poatta frana, la fel si o masina sau un tren sau ce o fi. DAR NOI TRAIM IN ROMANIA! chiar merita sa iti risti atat de mult pt ca iti inchipui ca tie nu ti se poate intampla? in al doilea rand, eu cred ca adunatura aia de fiare e de vina. cei care sunt soferi, profesionisti sau nu, dar mai ales persoane care transporta sute de oameni zilnic, stiu cum li se ascut simturile cand se apropie o intersectie, mai ales una cu semafor. suntem atat de cretini sa credem ca un om ar vrea vreodata sa se izbeasca in sase masini, un OM, care are responsabilitatea atator oameni in spate!?!?!? din punctul asta de vedere, cei pedepsiti ar trebui sa fie nemernicii care au facut revizia aia tehnica. cat despre vatman, intr o lume normala, nu numai ca nu ar trebui pedepsit, dar ar trebui sa aiba chiar consiliere psihologica, si sprijin, ganditi va ca are pe constiinta viata unui om, fara sa fi fost catusi de putin capabil sa schimbe ceva. daca nu ar fi fost masinile alea pe linie? unde s ar fi oprit? daca lua in plin un autobuz care ar fi mers spre pacurari? va puteti inchipui ce carnagiu ar fi iesit acolo? CAND O SA NE TREZIM VREODATA, SA SCHIMBAM DIN RADACINA TOATA NENOROCITA ASTA DE TARA!?!?
    • 0 (0 voturi)    
      Moralistu' lui peste (Miercuri, 23 martie 2011, 15:17)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui ciprian

      Ai trecut vreodata prin intersectia aia la o ora de varf? Tu realizezi ce coada s-ar face daca nu s-ar folosi linia de tramvai acolo? Cei care vor sa faca la dreapta spre Pacurari sunt blocati de pietoni, care au verde in acelasi timp, deci practic intersectia e blocata daca nu se foloseste linia de tramvai. Am aceeasi intrebare pentru creierasul tau si despre toate intersectiile de pe Copou, cand vrei sa faci la stanga ce faci? Astepti pe prima banda? Daca franele nu au functionat, de acord VATMANUL NU E VINOVAT. Dar daca au functionat si vatmanul nu a putut opri pentru ca avea viteza prea mare sau pentru ca a vrut sa prinda verde atunci VATMANUL E VINOVAT. Asta a fost parerea mea, dar uite ca sa nu spui ca nu tin cont de parerea ta, eu propun sa ne dai o poza cu tine si noi soferii astia nesimtiti din Iasi, daca se intampla vreodata sa se faca rosu in timp ce treci strada sau daca traversezi prin loc nepermis iti promitem ca ne vom purta exact cum iti doresti: apasand pe acceleratie!
      • 0 (0 voturi)    
        esti varza (Sâmbătă, 26 martie 2011, 9:51)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        daca nu vrei sa mai astepti 2,3 min la semafor atunci riscate cu viata ///
      • 0 (0 voturi)    
        pentru stefan (Sâmbătă, 26 martie 2011, 21:51)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        Baiatule cum sa nu aiba tramvaiul viteza daca el nu mai avea frane ca sa incetinesca si daca nu avea frane, el tot a claxonat ca sa se dea masinile de pe linie nu? Dar soferii dobitoci au zis ca "las' sa claxoneze ca nu are cum sa nu opreasca ca doar nu o sa dea peste mine"
    • 0 (0 voturi)    
      circulatia pe linia de tramvai (Miercuri, 23 martie 2011, 16:30)

      ana [anonim] i-a raspuns lui ciprian

      Ciprian, in afara de faptul ca te crezi un foarte bun sofer, hai sa analizam pe concret situatia de la semaforul de pe Copou, din zona BCU:
      1. niciodata de cand s-a scos piatra cubica de pe linia de tramvai, in zona nu a existat marcaj cu linie continua intre linia de tramvai si banda destinata autovehiculelor, deci marcajul permite circulatia pe linia de tramvai.
      2. daca e sa judecam ....grosso modo semaforul cu pricina e unul care se adreseaza autovehiculelor. Daca banda aia era una destinata strict tramvaielor, atunci aceste tramvaie trebuiau sa aiba in aceasta zona un semafor dedicat STRICT lor (din ala cu luminite albe, in caz ca ai uitat!!), insa acel tip de semafor se regaseste abia in rondul din sensul giratoriu (acolo chiar nu ai ce cauta pe linia de tramvai).
      3. indiferent daca ai sau nu prioritate de trecere, macar etic, moral sau cum vrei tu sa-i zici, franezi atunci cand ai in cale un obstacol (cu atat mai mult cu cat e vorba de vieti omenesti). Sa-ti dau exemplul localitatii Motca, unde ar trebui sa calci macar 3-4 persoane la o singura trecere prin localitate, daca e sa intrebi: ce cauta ala pe banda mea de drum?!?
      Concluzie: hai sa nu mai improscam cu noroi doar ca sa ne dam talentati, desi nu suntem!
  • -1 (1 vot)    
    nu e vina vatmanului (Marţi, 22 martie 2011, 20:51)

    ana [anonim]

    De ce sa fie vina vatmanului daca masinile stateau pe linia de tramvai? Nu e voie sa stetea masinile pe linia de tramvai. Daca cei din masina a vazut ca tramvaiul nu incetineste de ce nu au incercat sa se dea de pe linie?
    Si eu nu cred ca a mers cu 70 km/h, sarea de pe linie fara sa mai punea patinele. Sarea din cauza vitezei.
  • +2 (2 voturi)    
    unde sunt banii pt tramvaie? (Marţi, 22 martie 2011, 20:55)

    cipris [anonim]

    firma RATP a primit sute de milioane de EURO unde sunt banii pentru tramvaie noi?...banii au fost acordati de fonduri europene pentru ministerul transportului, UNDE SUNT BANII?,unde sunt tramvaiele noi? folosim aceleasi tramvaie fabricate din 1973 si alea functionau 8 ore pe zi si aici toata ziua cum sa nu se defecteze VATMANUL asta e vechi nu lucreaza de cateva luni, tramvaiul asta a mai avut defecte,a ars la retragere in depou cum sa dai vina pe un om daca tramvaiele sunt niste jafuri.
    • 0 (2 voturi)    
      cum (Marţi, 22 martie 2011, 21:58)

      nicu [anonim] i-a raspuns lui cipris

      Cum de mai era in serviciu acest vatman? Sase accidente si el in continuare la manete. L-a controlat cineva psihologic?Acum ani multi in urma cind erau in circulatie ramele de Timisoara am observat niste semne facute cu panza de bomfaier pe maneta tramvaiului. Erau vreo sapte-opt. L-am intrebat pe vatman pe care-l stiam oarecum ce inseamna. Mi-a spus mandru ca sunt masinile pe care le-a pocnit cu tramvaiul acela. Se poarta si la Cristinel am impresia. Trebuie toti verificati la modul serios pentru ca unii nu stau bine cu mansarda si nu poti da viata oamenilor pe mana oricarui Cristinel cu gargauni.
      • +1 (1 vot)    
        pentru Nicu (Marţi, 22 martie 2011, 22:38)

        cipris [anonim] i-a raspuns lui nicu

        Domnu Nicu nea vatmanu lucreaza la R.A.T.P de 20 de ani si ghici cine e de vina pentru toate accidentele astea? Tolomacii care conduc cu permis luat cu bani si pile ca abia stiu sa porneasca o masina, si in primul rand masinile nu au voie pe linia de tramvai
  • 0 (0 voturi)    
    Masinile incurca totul (Marţi, 22 martie 2011, 22:25)

    Vasy [anonim]

    Daca masinile nu erau pe linia de tramvai si vatmanul daca avea viteza mare si trebuia sa opreasca pentru a sta la semafor, cand punea patinele intradevar sarea de pe linie dar nu se intampla aceasta tragedie. Poate ca era tragic dar nici chiar in halul asta.
    • 0 (0 voturi)    
      prioritati (Miercuri, 23 martie 2011, 0:05)

      Clujeanul [anonim] i-a raspuns lui Vasy

      Poate pe 70 - 80 % din liniile de tramvai se circula si cu masina regulamentar. Pentru ca nu sunt destule benzi. In Bucuresti linia 41, parca are o mare portiune din traseu cu banda dedicata.
      Oricum consider o prostie ideea de tramvai, fara banca dedicata. Ar putea folosi troleibuze (la fel de economice si ecologice) si mai ieftin de achizitionat si de intretinut.
  • 0 (0 voturi)    
    cine e de vina? (Marţi, 22 martie 2011, 22:33)

    Andrei [anonim]

    Pana la urma cine e de vina? Si cu ce pedeapsa se alege vinovatul?
    Vatmanul nu are cum sa fie vinovat pentru ca masinile erau pe linie si el a incercat sa puna frana dar daca tramvaiul nu s-a oprit ; s-a intamplat tragedia.
    • 0 (0 voturi)    
      Mortu' e de vina! (Miercuri, 23 martie 2011, 10:51)

      gica petrescu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Ce cauta el sub tramvai?
      De ce nu au fugit masinile din calea tramvaiului cand au vazut ca nu poate opri? Pt ca nu au vazut! Soferii cand stau la semafor se uita in fata nu in spate! Daca nu era autobuzul si masina mortului (Dzeu sa il ierte saracu ca a murit cu zile) tramvaiul bubuia alte masini care treceau pe verde in acea intersectie pt ca ar fi trebuit sa opreasca la semafor. Asa ca se putea si mai rau.
      Vatmanu are 14 ani in RATP si nu 20!
      Inca o dovada ca comentati numai tampenii pe aici!
      Sa spuna cineva cati vatmani au avut 7 accidente in 14 ani! Dintre care 4 consecutive in ultimi 4 ani 2008-2011.
      Intai ganditi si apoi comentati altfel consumati resursele degeaba!
  • 0 (0 voturi)    
    Elvetienii (Miercuri, 23 martie 2011, 10:32)

    Vlad [anonim]

    Elvetienii sunt de vina!!! Sa-i dam in judecata!!!
  • 0 (0 voturi)    
    apel (Sâmbătă, 26 martie 2011, 10:11)

    radu [anonim]

    riscativa fratilor ca doar sunteti smecheri pentru citeva min la semafor sa plinga familile voastre si sa dea vina pe ratp sau vatmani sau vreti sa ajungeti VEDETE la tv.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri