Tramvaiul care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini, provocand moartea unei persoane si ranirea grava a altor cinci, ar fi ramas fara frane, la momentul accidentului, din cauza unei caderi de tensiune la reteaua electrica, afirma surse judiciare, citate de Mediafax.

UPDATE Regia Autonoma de Transport Iasi precizeaza ca nu a existat o intrerupere de tensiune in intervalul orar 13.00- 15.00 nu figureaza nici o intrerupere de tensiune. "In intervalul 15.02 -15.05 a fost solicitata de catre personalul RATP o decontare pentru a putea interveni cu utilajele proprii. In plus, precizam faptul ca, in situatia in care un tramvai ramane fara tensiune de alimentare la retea, toate cele trei sisteme de franare raman in stare de functionare", precizeaza sursa citata.

In plus, acumulatorii mijlocului de transport nu au putut asigura tensiunea de franare in conditiile in care ar fi fost uzati.

Sistemul de franare al tramvaiului care a deraiat, luni, la Iasi, si a lovit sase masini functioneaza, acest lucru fiind demonstrat in timpul expertizei tehnice facute in depoul regiei, a declarat, marti dimineata, purtatorul de cuvant al regiei de transport Adrian Mihai.

El a spus ca este prematur sa se spuna ca a fost vorba in mod cert despre o eroare a vatmanului, adaugand ca doar ancheta va putea stabili acest lucru.

Accidentul s-a petrecut luni dupa-amiaza, in jurul orei 14.00, in zona "Fundatie", o zona intens circulata din municipiul Iasi, dupa ce mijlocul de transport a intrat intr-o coloana de masini care erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.

Astfel, tramvaiul, care era plin cu pasageri si care cobora Copoul, a intrat in doua masini care asteptau la semafor si a acrosat alte trei autoturisme aflate pe banda de langa trotuar, dupa care s-a oprit intr-un autobuz care stationa si el la semafor.

In urma accidentului, o persoana a murit, ramanand prinsa intr-o masina, sub tramvai.

De asemenea, cinci persoane au fost ranite, patru dintre acestea fiind internate la Spitalul "Sfantul Spiridon", iar un barbat care a suferit un traumatism cranian este internat la Spitalul de Neurochirurgie.

Pe numele vatmanului Cristi Diaconu, in varsta de 35 de ani, a fost intocmit dosar penal pentru ucidere din culpa.

Cristian Diaconu a fost angajat la RATP in anul 1997, initial ca muncitor necalificat, apoi ca vatman.

Potrivit conducerii regiei locale de transport, Diaconu a fost implicat in sase incidente rutiere minore, in anii 2002, 2003, 2005, 2008, 2009 si 2010.

Tramvaiul implicat in accident este acelasi mijloc de transport care in luna ianuarie a acestui an a luat foc in Zona Industriala a orasului, fara ca atunci sa fie inregistrate victime.

Tramvaiul este fabricat in anul 1973 si face parte dintr-un lot de tramvaie donat de Guvernul Elvetiei.

Luni seara, conducerea Primariei Iasi a decis ca si celelalte 13 tramvaie din acest lot sa fie retrase din circulatie, urmand sa fie supuse unei revizii amanuntite.

Regia locala de transport Iasi detine in total 150 de tramvaie, toate fiind aduse din Germania si Elvetia, intre anii 1997 si 2010, cel mai vechi fiind fabricat in 1959, iar cel mai nou in anul 1982.

Tramvaiele au fost aduse la Iasi, incepand cu anul 1997, din orasele germane Stuttgart, Halle, Darmstadt si Augsburg, dar si din Elvetia, in cadrul programului "Donatie de tramvaie" derulat de catre Guvernul Confederatiei Elvetiene prin Secretariatul de Stat pentru Relatii Economice (SECO), in parteneriat cu municipalitatea ieseana.

Primaria municipiului Iasi a incheiat un acord cu Guvernul Elvetiei, prin care acesta din urma a facut o donatie de 14 tramvaie si piese de schimb in valoare de 1,78 milioane de franci elvetieni. Acordul de asociere a fost prelungit pana la 31 decembrie 2010, cand la Iasi au fost aduse ultimele zece tramvaie BE 8/8, fabricate in 1973.