Ioan Mircea Pascu: Diplomatia franceza a obtinut abtinerea Chinei si Rusiei.  Astfel, a fost deschisa calea pentru adoptarea rezolutiei ONU.

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 18 martie 2011, 10:47 Actualitate | Esenţial

Ioan Mircea Pascu
Foto: Agerpres
Consiliul de Securitate al ONU a votat, joi seara, autorizarea unei zone de excludere aeriana si luarea "tuturor masurilor necesare"- ceea ce presupune o actiune militara - pentru protejarea civililor, impotriva fortelor liderului Muammar Gaddafi. Europarlamentarul PSD Ioan Mircea Pascu, fost ministru al apararii in Guvernul Nastase, a discutat online cu cititorii HotNews.ro. Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu realizat de Dan Tapalaga.
  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
  • Cititi cu atentie regulile discutiei online pentru ca intrebarile sa fie validate


Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate


Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 marius

    Care este pozitia oficiala a Romaniei? Va trimite soldati in Libia?

    • Ioan Mircea Pascu

      Nu cred, intrucat nu dispunem de capacitatea necesara. Daca se pune problema unei interventii post conflict, nu este exlus, dar deocamdata nu discutam despre o asemenea faza.

      Daca NATO va decide utilizarea mijloacelor aflate la dispozitia sa pentru transpunerea in practica a rezolutiei ONU, Romania va sprijini politic aceasta decizie. Daca se va pune problema unei interventii post conflict, cred ca lucrurile vor fi evaluate prin prisma situatiei existente la momentul respectiv.

  • Întrebarea nr. 2 PSD-erbedeul

    Aderarea României la Uniunea Europeană a avut loc la 1 ianuarie 2007.
    Dvs. aţi avut funcţii în Ministerul Apărării în perioada Prieteniei Româno-Ruse.
    Cum apreciaţi acum/// decizia Consiliului de Securitate al ONU in cazul Libiei ?(editat de HotNews.ro)

    • Ioan Mircea Pascu

      Sa intelegem atunci ca Rusia a fost bucuroasa ca Romania a fost acceptata in NATO exact in perioada mentionata.

  • Întrebarea nr. 3 Jane Doe

    Domnule Pascu, cele doua intrebari, pe care doresc sa vi le adresez, sunt urmatoarele:

    1. Care considerati ca va fi reactia Lumii Arabe, in fata deschiderii, iminente, a unui nou conflict, in zona,, si cum credeti ca va arata harta geopolitica a Orientului Mijlociu, pe termen scurt si mediu?

    2. Va asteptati ca situatia din Bahrain sa escaladeze, conducand spre acelasi tip de Rezolutie, sau credeti ca parteneriatele strategice cu SUA, de care se bucura, atat respectivul stat, cat si Arabia Saudita, vor conduce catre un alt deznodamant?

    Va multumesc,
    LD

    • Ioan Mircea Pascu

      1. Sa nu uitma ca Liga Araba isi are sediul la Cairo, iar cei care au exercitat asupra Ligii Arabe sa-si anunte sprijinul pentru impunerea zonei de restrictie aeriana au fost revolutionarii care au daramat regimul Mubarak. Ca atare, eu vad in aceasta un sprijin acordat unora care incearca si ei sa faca acelasi lucru in tara lor. Cu alte cuvinte, la nivel popular exista sprijin in lumea araba pentru rezistenta libiana.

      Probabil vom avea doua zone: una in Africa de Nord, in care vom avea noi regimuri si alta in zona Golfului, care, probabil, isi va mentine regimurile actuale.

      2. Cred ca lucrurile s-au canalizat deja pe un fagas in care nu exista perspective pentru o rasturnare de regim in zona.

  • Întrebarea nr. 4 Mihaela

    Ce inseamna, exact, impunerea unei zone de restrictie aeriana deasupra unei tari?

    • Ioan Mircea Pascu

      Este o zona in care nu sunt permise decat zborurile avioanelor cu ajutoare umanitare. Orice tentativa a aviatiei libiene de a-si continua atacurile impotriva rebelilor va fi impiedicata de cei care asigura transpunerea zonei in practica. Bineinteles, asta deschide si posibilitatea unor lovituri fie impotriva instalatiilor anti-aeriene libiene, fie chiar razboi electronic de bruiaj a statiilor radar samd.

      Deci aceasta zona are menirea de a reechilibra situatia militara si a permite fortelor rebele sa se regrupeze si, eventual, sa castige din nou initiativa. Nu este exclus ca termenul foarte larg prin care a fost definita aceasta zona sa permita si alte genuri de actiuni militare impotriva fortelor militare libiene, daca acestea isi continua asaltul impotriva rebelilor.

  • Întrebarea nr. 5 Adrian

    Domnule Pascu,
    1. De ce credeti ca SUA si-au modificat pozitia initiala si au cerut instituirea zonei de interdictie aeriana deasupra Libiei? Ce urmareste Administratia Obama cu noua sa politica legata de Tripoli?
    2. As vrea sa comentati pozitiile adoptate de Rusia si China, care, desi puteau, nu si-au exprimat dreptul de veto in timpul reuniunii Consiliului de Securitate de joi. De ce au renuntat Moscova si Beijing sa-l sustina pe Muammar Gaddafi?
    Multumesc.

    • Ioan Mircea Pascu

      Pana miercuri Statele Unite au fost sceptice, iar joi si-au schimbat complet pozitia. Cred ca avem de-a face cu cel putin doua explicatii. Una strategica si anume ca colonelul Gaddafi i-a amenintat pe rebeli ca-i va extermina, ceea ce a determinat probabil revizuirea pozitiei americane pe considerente morale. Si alta tactica, anume obtinerea de catre diplomatia franceza a abtinerii Chinei si Rusiei. Ceea ce a deschis calea adoptarii rezolutiei. Aceasta rezolutie avea sanse sa treaca in conditiile in care dispunea de cel putin 9 voturi ale membrilor obisnuiti ai Consiliului - si au fost 10 - si absenta veto-ului vreunui membru permanent. Or, acest lucru s-a realizat prin abtinerea respectiva.

      Nici Moscova, nici Beijing-ul nu isi pot permite sa impinga sprijinul pana la capat, pentru ca, pana la urma, si pentru ei ceea ce a contat a fost spijinul Ligii Arabe si al populatiei care a rasturnat deja regimurile anterioare in zona. Abtinerea reprezinta de fapt un accept tacit. Sa nu uitam ca relatiile Frantei cu Rusia mai ales, care sunt foarte bune, au jucat si ele un rol important. Iar China nu se putea singulariza in aceste conditii ca sprijinitor al colonelului Gaddafi, mai ales in conditiile amenintarilor acestuia, pe care le mentionam anterior.

  • Întrebarea nr. 6 releu

    De ce nu s-a impus mai dinainte o actiune a LSA, intai diplomatica si apoi in teren, sustinuta eventual logistic de UE, NATO ...?

    • Ioan Mircea Pascu

      Putem spune ca rezolutia a fost luata in ultima clipa si a avut deja efecte pozitive intrucat colonelul Gaddafi a anuntat ca este gata sa poarte negocieri cu consiliul din Bengazi si se pare ca a oprit ofensiva impotriva acestora.

      Pentru ca, initial, Liga Araba nu a fost dispusa sa sprijine Consiliul de la Bengazi. Aceasta schimbare de opinie a survenit ca urmare a presiunii exercitate de cetatenii egipteni asupra sediului Ligii Arabe, care se afla la Cairo. Or, aceasta presiune a inceput sa fie exercitata dupa ce Consiliul UE a adoptat vinerea trecuta cele trei conditii pentru impunerea unei zone. Deci, populatia din Cairo a actionat in sensul urgentarii indeplinirii conditiilor respective. Pentru ca, Liga Araba a anuntat la ONU ca sprijina impunerea zonei. Ceea ce a permis realizarea celeilalte conditii, privind rezolutia Consiliului de Securitate de joi noaptea.

  • Întrebarea nr. 7 Vali.

    care sunt modalitatile oficiale prin care eu ca cetatean pot cere autoritatilor romane sa NU SE IMPLICE in Libia sub nici o forma pentru ca habar nu au in ce conflict in curs de mondializare se implica? care sunt pasii ?

    • Ioan Mircea Pascu

      Este de asteptat ca Romania sa faca ceea ce vor face ceilalti aliati din NATO si state membre UE. Chiar si asa, vedeti ca sunt state, ca Germania de pilda, care desi nu a votat impotriva rezolutiei CS ONU, a anuntat ca nu va participa cu forte la indeplinirea rezolutiei.

      Dvs bineinteles puteti sa va faceti publica opinia in aceasta privinta, chiar si in modul in care o ati procedat deja.

  • Întrebarea nr. 8 Ana

    Care este cel mai rau scenariu de acum incolo?

    • Ioan Mircea Pascu

      Sa castige militar Gaddafi impotriva rebelilor. Asta va impune, cel mai probabil, ridicarea stachetei din partea tarilor care transpun in practica rezolutia.

  • Întrebarea nr. 9 Cezar

    Buna ziua, domnule ministru Pascu! Ceea ce se intampla in Libia pare un scenariu deja vu, pentru ca aventura uliilor razboiului in Irak a inceput asemanator. Puterea lui Gaddafi este multidecenala, dar umorile belicoase nu s-au aprins (1), si nici nu a aparut o opozitie armata (2), ca acum, iar opinia publica pare putin dispusa sa mai achieseze la mult uzatul "argument" al drepturilor omului (acolo unde opozitia foloseste arme, este clar ca aceasta foloseste o scaldatoare nedemocratica). Cred ca miza crizei libiene este una geopolitica, dar nu-mi este clar daca este legata de revolutiile arabe (a) sau de criza petrolului (b), dilema despre care v-as ruga sa ne oferiti un punct de vedere. Multumesc!

    • Ioan Mircea Pascu

      In cazul Libiei, cred ca interesele imediate legate de petrol si afaceri in general cu regimul Gaddafi sunt destul de puternice pentru a fi determinat o actiune atat de tarzie. Acest lucru arata ca aveti dreptate atunci cand spuneti ca miza este geo-politica mai pronuntata decat in alte cazuri. In orice caz insa, ce s-a intamplat in Africa de Nord a surprins cercurile politice din multe centre de putere ale lumii, care nu au capacitatea de a controla absolut totul in orice parte a lumii.

  • Întrebarea nr. 10 Petronius.

    ////
    Se stie ca Romania nu a mai recuperat datoriile pe care Irakul le-a avut, desi aceasta a fost promisiunea la intrarea noastra in conflict. Datoria Libiana o vom mai recupera ?(editat de HotNews.ro)

    • Ioan Mircea Pascu

      Vom afla mai multe dupa pozitia finala pe care o va ocupa Steaua la finalul campionatului. Lasand jumatatea de gluma la o parte (dl Gigi Becali a spus ca a cumparat o buna parte din aceasta datorie) cred ca este o problema pe termen mai lung, intrucat daca se va ajunge la schimbarea de regim, va fi nevoie de timp pana cand noile autoritati vor lua cunostinta, vor analiza si vor accepta sau nu reinceperea platilor datoriei externe a statului libian.










Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2079 vizualizari

  • pozitie oficiala (Vineri, 18 martie 2011, 11:14)

    marius [anonim]

    Care este pozitia oficiala a Romaniei? Va trimite soldati in Libia?
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:04)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius

      Nu cred, intrucat nu dispunem de capacitatea necesara. Daca se pune problema unei interventii post conflict, nu este exlus, dar deocamdata nu discutam despre o asemenea faza.

      Daca NATO va decide utilizarea mijloacelor aflate la dispozitia sa pentru transpunerea in practica a rezolutiei ONU, Romania va sprijini politic aceasta decizie. Daca se va pune problema unei interventii post conflict, cred ca lucrurile vor fi evaluate prin prisma situatiei existente la momentul respectiv.
  • Cum apreciaţi acum decizia Consiliului de Securita (Vineri, 18 martie 2011, 11:15)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Aderarea României la Uniunea Europeană a avut loc la 1 ianuarie 2007.
    Dvs. aţi avut funcţii în Ministerul Apărării în perioada Prieteniei Româno-Ruse.
    Cum apreciaţi acum/// decizia Consiliului de Securitate al ONU in cazul Libiei ?(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:05)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Sa intelegem atunci ca Rusia a fost bucuroasa ca Romania a fost acceptata in NATO exact in perioada mentionata.
  • Buna ziua! (Vineri, 18 martie 2011, 11:24)

    Jane Doe [utilizator]

    Domnule Pascu, cele doua intrebari, pe care doresc sa vi le adresez, sunt urmatoarele:

    1. Care considerati ca va fi reactia Lumii Arabe, in fata deschiderii, iminente, a unui nou conflict, in zona,, si cum credeti ca va arata harta geopolitica a Orientului Mijlociu, pe termen scurt si mediu?

    2. Va asteptati ca situatia din Bahrain sa escaladeze, conducand spre acelasi tip de Rezolutie, sau credeti ca parteneriatele strategice cu SUA, de care se bucura, atat respectivul stat, cat si Arabia Saudita, vor conduce catre un alt deznodamant?

    Va multumesc,
    LD
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:08)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Jane Doe

      1. Sa nu uitma ca Liga Araba isi are sediul la Cairo, iar cei care au exercitat asupra Ligii Arabe sa-si anunte sprijinul pentru impunerea zonei de restrictie aeriana au fost revolutionarii care au daramat regimul Mubarak. Ca atare, eu vad in aceasta un sprijin acordat unora care incearca si ei sa faca acelasi lucru in tara lor. Cu alte cuvinte, la nivel popular exista sprijin in lumea araba pentru rezistenta libiana.

      Probabil vom avea doua zone: una in Africa de Nord, in care vom avea noi regimuri si alta in zona Golfului, care, probabil, isi va mentine regimurile actuale.

      2. Cred ca lucrurile s-au canalizat deja pe un fagas in care nu exista perspective pentru o rasturnare de regim in zona.
  • Intrebare pentru IM Pascu (Vineri, 18 martie 2011, 11:28)

    Mihaela [anonim]

    Ce inseamna, exact, impunerea unei zone de restrictie aeriana deasupra unei tari?
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:11)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela

      Este o zona in care nu sunt permise decat zborurile avioanelor cu ajutoare umanitare. Orice tentativa a aviatiei libiene de a-si continua atacurile impotriva rebelilor va fi impiedicata de cei care asigura transpunerea zonei in practica. Bineinteles, asta deschide si posibilitatea unor lovituri fie impotriva instalatiilor anti-aeriene libiene, fie chiar razboi electronic de bruiaj a statiilor radar samd.

      Deci aceasta zona are menirea de a reechilibra situatia militara si a permite fortelor rebele sa se regrupeze si, eventual, sa castige din nou initiativa. Nu este exclus ca termenul foarte larg prin care a fost definita aceasta zona sa permita si alte genuri de actiuni militare impotriva fortelor militare libiene, daca acestea isi continua asaltul impotriva rebelilor.
  • Libia (Vineri, 18 martie 2011, 11:37)

    Adrian [anonim]

    Domnule Pascu,
    1. De ce credeti ca SUA si-au modificat pozitia initiala si au cerut instituirea zonei de interdictie aeriana deasupra Libiei? Ce urmareste Administratia Obama cu noua sa politica legata de Tripoli?
    2. As vrea sa comentati pozitiile adoptate de Rusia si China, care, desi puteau, nu si-au exprimat dreptul de veto in timpul reuniunii Consiliului de Securitate de joi. De ce au renuntat Moscova si Beijing sa-l sustina pe Muammar Gaddafi?
    Multumesc.
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:16)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian

      Pana miercuri Statele Unite au fost sceptice, iar joi si-au schimbat complet pozitia. Cred ca avem de-a face cu cel putin doua explicatii. Una strategica si anume ca colonelul Gaddafi i-a amenintat pe rebeli ca-i va extermina, ceea ce a determinat probabil revizuirea pozitiei americane pe considerente morale. Si alta tactica, anume obtinerea de catre diplomatia franceza a abtinerii Chinei si Rusiei. Ceea ce a deschis calea adoptarii rezolutiei. Aceasta rezolutie avea sanse sa treaca in conditiile in care dispunea de cel putin 9 voturi ale membrilor obisnuiti ai Consiliului - si au fost 10 - si absenta veto-ului vreunui membru permanent. Or, acest lucru s-a realizat prin abtinerea respectiva.

      Nici Moscova, nici Beijing-ul nu isi pot permite sa impinga sprijinul pana la capat, pentru ca, pana la urma, si pentru ei ceea ce a contat a fost spijinul Ligii Arabe si al populatiei care a rasturnat deja regimurile anterioare in zona. Abtinerea reprezinta de fapt un accept tacit. Sa nu uitam ca relatiile Frantei cu Rusia mai ales, care sunt foarte bune, au jucat si ele un rol important. Iar China nu se putea singulariza in aceste conditii ca sprijinitor al colonelului Gaddafi, mai ales in conditiile amenintarilor acestuia, pe care le mentionam anterior.
  • Nu este deja prea tarziu? (Vineri, 18 martie 2011, 11:51)

    releu [utilizator]

    De ce nu s-a impus mai dinainte o actiune a LSA, intai diplomatica si apoi in teren, sustinuta eventual logistic de UE, NATO ...?
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:23)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui releu

      Putem spune ca rezolutia a fost luata in ultima clipa si a avut deja efecte pozitive intrucat colonelul Gaddafi a anuntat ca este gata sa poarte negocieri cu consiliul din Bengazi si se pare ca a oprit ofensiva impotriva acestora.

      Pentru ca, initial, Liga Araba nu a fost dispusa sa sprijine Consiliul de la Bengazi. Aceasta schimbare de opinie a survenit ca urmare a presiunii exercitate de cetatenii egipteni asupra sediului Ligii Arabe, care se afla la Cairo. Or, aceasta presiune a inceput sa fie exercitata dupa ce Consiliul UE a adoptat vinerea trecuta cele trei conditii pentru impunerea unei zone. Deci, populatia din Cairo a actionat in sensul urgentarii indeplinirii conditiilor respective. Pentru ca, Liga Araba a anuntat la ONU ca sprijina impunerea zonei. Ceea ce a permis realizarea celeilalte conditii, privind rezolutia Consiliului de Securitate de joi noaptea.
  • Cum putem impiedica implicarea Romaniei ? (Vineri, 18 martie 2011, 11:56)

    Vali. [anonim]

    care sunt modalitatile oficiale prin care eu ca cetatean pot cere autoritatilor romane sa NU SE IMPLICE in Libia sub nici o forma pentru ca habar nu au in ce conflict in curs de mondializare se implica? care sunt pasii ?
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:26)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vali.

      Este de asteptat ca Romania sa faca ceea ce vor face ceilalti aliati din NATO si state membre UE. Chiar si asa, vedeti ca sunt state, ca Germania de pilda, care desi nu a votat impotriva rezolutiei CS ONU, a anuntat ca nu va participa cu forte la indeplinirea rezolutiei.

      Dvs bineinteles puteti sa va faceti publica opinia in aceasta privinta, chiar si in modul in care o ati procedat deja.
  • scenariu (Vineri, 18 martie 2011, 11:57)

    Ana [anonim]

    Care este cel mai rau scenariu de acum incolo?
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:28)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana

      Sa castige militar Gaddafi impotriva rebelilor. Asta va impune, cel mai probabil, ridicarea stachetei din partea tarilor care transpun in practica rezolutia.
  • Miza crizei libiene (Vineri, 18 martie 2011, 12:06)

    Cezar [anonim]

    Buna ziua, domnule ministru Pascu! Ceea ce se intampla in Libia pare un scenariu deja vu, pentru ca aventura uliilor razboiului in Irak a inceput asemanator. Puterea lui Gaddafi este multidecenala, dar umorile belicoase nu s-au aprins (1), si nici nu a aparut o opozitie armata (2), ca acum, iar opinia publica pare putin dispusa sa mai achieseze la mult uzatul "argument" al drepturilor omului (acolo unde opozitia foloseste arme, este clar ca aceasta foloseste o scaldatoare nedemocratica). Cred ca miza crizei libiene este una geopolitica, dar nu-mi este clar daca este legata de revolutiile arabe (a) sau de criza petrolului (b), dilema despre care v-as ruga sa ne oferiti un punct de vedere. Multumesc!
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:31)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cezar

      In cazul Libiei, cred ca interesele imediate legate de petrol si afaceri in general cu regimul Gaddafi sunt destul de puternice pentru a fi determinat o actiune atat de tarzie. Acest lucru arata ca aveti dreptate atunci cand spuneti ca miza este geo-politica mai pronuntata decat in alte cazuri. In orice caz insa, ce s-a intamplat in Africa de Nord a surprins cercurile politice din multe centre de putere ale lumii, care nu au capacitatea de a controla absolut totul in orice parte a lumii.
  • O comparatie (Vineri, 18 martie 2011, 12:23)

    Petronius. [anonim]

    ////
    Se stie ca Romania nu a mai recuperat datoriile pe care Irakul le-a avut, desi aceasta a fost promisiunea la intrarea noastra in conflict. Datoria Libiana o vom mai recupera ?(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Vineri, 18 martie 2011, 12:44)

      Ioan Mircea Pascu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Petronius.

      Vom afla mai multe dupa pozitia finala pe care o va ocupa Steaua la finalul campionatului. Lasand jumatatea de gluma la o parte (dl Gigi Becali a spus ca a cumparat o buna parte din aceasta datorie) cred ca este o problema pe termen mai lung, intrucat daca se va ajunge la schimbarea de regim, va fi nevoie de timp pana cand noile autoritati vor lua cunostinta, vor analiza si vor accepta sau nu reinceperea platilor datoriei externe a statului libian.
  • chapeau (Vineri, 18 martie 2011, 13:26)

    ilie [anonim]

    Chapeau les francais!
    V-as intreba daca acum, odata ce pozitia franceza a prevalat fate de cea "moderata" sau retinuta, promovata inclusiv de catre presedintele Basescu, cum va evolua relatia diplomatica franco-romana, mai ales pe fondul tensiunilor existente?
    O a doua intrebare: cum intelegeti implicarea egipteana le presiune egipteana, recent facuta publica de catre Reuters, odata ce - foarte probabil - in Egipt se va impune, in curand, gruparea Fratii Musulmani (vezi deschiderea lor spre modificarea minimala, de etapa, a constitutiei locale) iar Cairo are, in prezent, un premier de aplecare islamica declarata? SUA are o intelegere discreta cu fundamentalistii islamici egipteni?
  • erata (Vineri, 18 martie 2011, 13:44)

    ilie [anonim]

    Imi cer iertare pentru formularea ambigua a celei de-a doua intrebari. Doream sa scriu: cum intelegeti implicarea egipteana in a-i inarma pe rebelii libieni, recent facuta publica de catre Reuters, odata ce - foarte probabil - in Egipt se va impune, in curand, gruparea Fratii Musulmani (vezi deschiderea lor spre modificarea minimala, de etapa, a constitutiei locale) iar Cairo are, in prezent, un premier de aplecare islamica declarata? SUA au o intelegere discreta cu fundamentalistii islamici egipteni?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri