Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

Andreas von Mettenheim, ambasadorul Germaniei, a discutat online cu cititorii HotNews.ro: Firmele germane care activeaza in domeniul distributiei gazelor din Romania sunt mai degraba nevoite sa vanda gazele sub nivelul pretului de achizitie

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 15 martie 2011, 19:29 Actualitate | Esenţial

Andreas von Mettenheim
Foto: bukarest.diplo.de
Ambasadorul Germaniei la Bucuresti, Andreas von Mettenheim, a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre temele zilei: investitiile germane in Romania si principalele piedici de natural legislativa, pactul de stabilitate si regulile mai stricte pentru statele membre UE, aderarea Romaniei la spatiul Schengen dar si politica energetica nucleara.

Discutia online va fi urmata de un interviu realizat de Dan Tapalaga. Inregistrarea audio va fi difuzata de Radio Deutsche Welle vineri, ora 17.00, in emisiunea Bucuresti punkt Bonn.
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori


Citeste mai multe despre   















Comentarii alese de moderator

  • Schengen (Marţi, 15 martie 2011, 20:25)
    Adrian Petre [anonim]

    Intrebari:
    1. Domnule ambasador, care dintre conditiile necesar a fi indeplinite pentru aderarea la spatiul Schengen nu a fost dusa la sfarsit de Romania?
    2. Cu ceva vreme in urma unii dintre investitorii germani in Romania se plangeau de birocratia din Romania, dar si de faptul ca li se solicita " spaga" pentru diferite aprobari; aveti cunostinta daca vreunul dintre respectivii investitori s-a adresat politiei, procuraturii? Cunoasteti rezultatul vreunei astfel de eventuale sesizari?

    Va multumesc pentru raspunsuri.

  • Investitii germane 2011-2012 (Marţi, 15 martie 2011, 21:37)
    Eugen [anonim]

    Domnule ambasador,

    Cum apreciati evolutia investiilor germane in Romania in in viitor, pe parcursul anilor 2011 / 2012 precum si intr-un orizont de 5 ani de acum incolo? Ma refer la creare de facilitati de productie, la unitati de cercetare-dezvoltare in diverse industrii, NU la puncte de vanzare de tip retail (lanturi gen LIDL, etc.).

    Sincer, ceea ce ma ingrijoreaza e ca pe fondul problemelor interne, ultima grija a companiilor germane e sa creeze locuri de munca (bine platite) in afara Germaniei. Nu vad de asemenea de ce guvernul dvs. ar favoriza acest lucru in viitorul imediat urmator.

    As aprecia niste exemple care sa infirme aceasta presupozitie, daca ele exista. Daca ne puteti mentiona unele industrii in care se pune problema unor investitii in perioada urmatoare, as fi interesat sa aflu acest lucru.

    De asemenea, din pct. dvs. de vedere ca si ambasador, as dori sa stiu care sunt factorii (politici, sociali, etc.) care in prezent ar actiona in mod activ, real (nu doar vorbe), in favoarea atragerii de noi investitii din partea firmelor germane in Romania.

    Cu respect,
    Eugen

  • Investitii,..? (Marţi, 15 martie 2011, 22:59)
    Peter Badesco [anonim]

    Cu privire la investitiile germane in Romania, si in raport cu asa numitul pact de stabilitate in UE, cum vede Germania faptul ca Guvernele Romaniei de mai bine de 20 de ani nu au fost capabile sa-si rezolve datoria istorica pe care o au fata de proprii cetateni. Si aici ma refer la cei deposedati de bunuri, case, pamanturi. Este posibil ca un investitor german ( sau strain ) sa poata avea incredere intr-un guvern care nu-si respecta proprile legi , cum ar fi cele de retrocedare sau despagubire. CEDO este practic asaltat de cetatenii romani. Va multumesc.

  • centrale nucleare (Miercuri, 16 martie 2011, 0:45)
    Yvonne Macdougall [anonim]

    va vorbi si despre centralele pe care doresc sa le inchida si ce impact va avea aceasta masura asupra pretului energiei/gazului/carbunelui pe pietele internationale?

  • investitii (Miercuri, 16 martie 2011, 0:59)
    Florin [anonim]

    Una din bogatiile Romaniei a fost populatia germana (sasii si svabii). Dupa 1990 au emigrat masiv in Germania, evident pentru o viata mult mai buna decat cea din Romania.
    In acest context poate fi Romania o tara atractiva pentru germani? S-ar intoarce germanii plecati pentru a investi?
    Puteti da cateva exemple de investitii germane din Romania?
    Daca dl Klaus Iohannis, primarull Sibiului, ar deveni presedintele Romaniei, atitudinea Germaniei fata de Romania s-ar imbunatati ?

  • Aderarea Romaniei la Spatiul Schengen (Miercuri, 16 martie 2011, 1:28)
    Emanuel [anonim]

    Domnule Ambasador, credeti ca Romania va intra in Spatiul Schengen in 2011?

  • Ne mai vreti? (Miercuri, 16 martie 2011, 7:29)
    gigi n [anonim]

    Guten Tag,Herr Ambassador.
    As dori un raspuns cat mai putin... diplomatic la intrebarea:
    Avand in vedere lipsa de loialitate(ca sa fiu delicat)a Romaniei fata de Germania din trecut,exista inca sustinere pentru romani din partea germanilor si,daca da,cum se manifesta ea.
    Vielen Dank.

  • Euro (Miercuri, 16 martie 2011, 8:23)
    alex [anonim]

    Domnule Ambasador,

    Criza deficitelor bugetare din Grecia, Irlanda Portugalia a scos in evidenta serioase lacune in modul de gandire si implementare a Euro. In conditiile in care conditiile impuse tarilor membre sunt dezavantajoase pentru cele mai putin dezvoltate credeti ca este in interesul Romaniei sa intre in zona Euro?
    Se are in vedere modificarea conditiilor de functionare in zona euro? Ma refer la masuri alternative care sa permita compensarea imposibilitatii devalorizarii.









2239 vizualizari

  • Schengen (Marţi, 15 martie 2011, 20:25)

    Adrian Petre [anonim]

    Intrebari:
    1. Domnule ambasador, care dintre conditiile necesar a fi indeplinite pentru aderarea la spatiul Schengen nu a fost dusa la sfarsit de Romania?
    2. Cu ceva vreme in urma unii dintre investitorii germani in Romania se plangeau de birocratia din Romania, dar si de faptul ca li se solicita " spaga" pentru diferite aprobari; aveti cunostinta daca vreunul dintre respectivii investitori s-a adresat politiei, procuraturii? Cunoasteti rezultatul vreunei astfel de eventuale sesizari?

    Va multumesc pentru raspunsuri.
    • raspunde (Miercuri, 16 martie 2011, 11:58)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian Petre

      Romania indeplineste criteriile tehnice pentru aderarea la spatiul Schengen. Pentru increderea pe care o manifesta celelalte state membre, este importanta si aplicarea acestor criterii tehnice pentru securizarea frontierelor externe ale UE.

      In ceea ce priveste coruptia, in momentul de fata exista anumite indoieli, confirmate si de masurile pe care parchetele romanesti le iau in combaterea coruptiei.

      In ceea ce priveste investorii germani, ei se plang nu arareori de birocratie si coruptie. Camera de Comert germano - romano si Ambasada Germaniei la Bucuresti ii sfatuiesc pe acesti investitori sa se adreseze justitiei.
  • Investitii germane 2011-2012 (Marţi, 15 martie 2011, 21:37)

    Eugen [anonim]

    Domnule ambasador,

    Cum apreciati evolutia investiilor germane in Romania in in viitor, pe parcursul anilor 2011 / 2012 precum si intr-un orizont de 5 ani de acum incolo? Ma refer la creare de facilitati de productie, la unitati de cercetare-dezvoltare in diverse industrii, NU la puncte de vanzare de tip retail (lanturi gen LIDL, etc.).

    Sincer, ceea ce ma ingrijoreaza e ca pe fondul problemelor interne, ultima grija a companiilor germane e sa creeze locuri de munca (bine platite) in afara Germaniei. Nu vad de asemenea de ce guvernul dvs. ar favoriza acest lucru in viitorul imediat urmator.

    As aprecia niste exemple care sa infirme aceasta presupozitie, daca ele exista. Daca ne puteti mentiona unele industrii in care se pune problema unor investitii in perioada urmatoare, as fi interesat sa aflu acest lucru.

    De asemenea, din pct. dvs. de vedere ca si ambasador, as dori sa stiu care sunt factorii (politici, sociali, etc.) care in prezent ar actiona in mod activ, real (nu doar vorbe), in favoarea atragerii de noi investitii din partea firmelor germane in Romania.

    Cu respect,
    Eugen
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:04)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eugen

      In momentul de fata investitiile germane in Romania au scazut puternic. Noi speram ca acest lucru se va imbunatati foarte tare in 2011 si 2012 in interesul ambelor tari. In investitiile germane exista un segment foarte important de cercetare si dezvoltare. Pe de-o parte vorbim de producatorii de piese pentru industria auto, pe de alta parte vorbim de producatorii de semi-conductori. Aceste doua ramuri se straduiesc sa colaboreze si cu universitatile romanesti.

      Acest lucru insa nu este suficient, pentru ca aceste doua domenii - cercetarea si dezvoltarea ar trebui sa beneficieze si de niste impulsuri din partea romana.

      Noi investitii se vor inregistra atunci cand va spori increderea in economia romaneasca. Vorbim de incredere in administratie, ma refer la birocratie, incredere in justitie si incredere intr-o infrastructura mai buna.

      In momentul de fata nu se contureaza mari investitii care vor fi efectuate in viitor.
  • Investitii,..? (Marţi, 15 martie 2011, 22:59)

    Peter Badesco [anonim]

    Cu privire la investitiile germane in Romania, si in raport cu asa numitul pact de stabilitate in UE, cum vede Germania faptul ca Guvernele Romaniei de mai bine de 20 de ani nu au fost capabile sa-si rezolve datoria istorica pe care o au fata de proprii cetateni. Si aici ma refer la cei deposedati de bunuri, case, pamanturi. Este posibil ca un investitor german ( sau strain ) sa poata avea incredere intr-un guvern care nu-si respecta proprile legi , cum ar fi cele de retrocedare sau despagubire. CEDO este practic asaltat de cetatenii romani. Va multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:06)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Peter Badesco

      Nu impartasesc opinia dvs negativa privind restituirea proprietatilor dupa nationalizari. Daca privim la intreaga Europa de Rasarit, Romania are o politica foarte cuprinzatoare in ce priveste restituirea proprietatilor.

      Faptul ca in cazuri individuale apar probleme nu este surprinzator. Cu toate acestea, guvernul roman face eforturi pentru a scurta toate aceste proceduri si pentru a le accelera.
  • centrale nucleare (Miercuri, 16 martie 2011, 0:45)

    Yvonne Macdougall [anonim]

    va vorbi si despre centralele pe care doresc sa le inchida si ce impact va avea aceasta masura asupra pretului energiei/gazului/carbunelui pe pietele internationale?
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:08)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Yvonne Macdougall

      Catastrofa care a avut loc in Japonia constitutie un prilej pentru noi sa ne gandim la riscurile pe care le presupune tehnologia nucleara. Securitatea populatiei trebuie sa se afle in prim plan.

      Ministrul german al economiei a precizat faptul ca inchiderea centralelor nulcelare ar putea duce la cresteri de pret in domeniul energiei. Oricat ar fi ele de nedorite, aceste cresteri de pret, ele nu vor putea fi decisive atunci cand se au in vedre hotarari cu privire la inchderea centralelor nucleare.
  • investitii (Miercuri, 16 martie 2011, 0:59)

    Florin [anonim]

    Una din bogatiile Romaniei a fost populatia germana (sasii si svabii). Dupa 1990 au emigrat masiv in Germania, evident pentru o viata mult mai buna decat cea din Romania.
    In acest context poate fi Romania o tara atractiva pentru germani? S-ar intoarce germanii plecati pentru a investi?
    Puteti da cateva exemple de investitii germane din Romania?
    Daca dl Klaus Iohannis, primarull Sibiului, ar deveni presedintele Romaniei, atitudinea Germaniei fata de Romania s-ar imbunatati ?
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:11)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      Romania a fost si este pentru Germania o tara atractiva. Desigur, observam ca minoritatea germana din aceasta tara se restrange tot mai tare ca numar si este tot mai imbatranita. Exista exemple de cetateni germeni proveniti din Romania, etnici germani, care s-au intors in Romania. Acest lucru il consideram o evolutie buna, dar atitudinea pozitiva a Germaniei fata de Romania nu depinde de acest lucru.
  • Aderarea Romaniei la Spatiul Schengen (Miercuri, 16 martie 2011, 1:28)

    Emanuel [anonim]

    Domnule Ambasador, credeti ca Romania va intra in Spatiul Schengen in 2011?
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:11)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emanuel

      Sper.
  • Ne mai vreti? (Miercuri, 16 martie 2011, 7:29)

    gigi n [anonim]

    Guten Tag,Herr Ambassador.
    As dori un raspuns cat mai putin... diplomatic la intrebarea:
    Avand in vedere lipsa de loialitate(ca sa fiu delicat)a Romaniei fata de Germania din trecut,exista inca sustinere pentru romani din partea germanilor si,daca da,cum se manifesta ea.
    Vielen Dank.
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:14)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi n

      Intrebarea dvs se poate referi doar la secolul trecut. Astazi, in 2011, putem privi cu satisfactie la faptul ca Romania a aderat si la UE si la NATO si cu sprijinul Germaniei. Aici vorbesc doi insi despre care presupun ca s-au nascut dupa cel de-al doilea razboi mondial. De aceea, acesta nu este doar un raspuns diplomatic.
  • Euro (Miercuri, 16 martie 2011, 8:23)

    alex [anonim]

    Domnule Ambasador,

    Criza deficitelor bugetare din Grecia, Irlanda Portugalia a scos in evidenta serioase lacune in modul de gandire si implementare a Euro. In conditiile in care conditiile impuse tarilor membre sunt dezavantajoase pentru cele mai putin dezvoltate credeti ca este in interesul Romaniei sa intre in zona Euro?
    Se are in vedere modificarea conditiilor de functionare in zona euro? Ma refer la masuri alternative care sa permita compensarea imposibilitatii devalorizarii.
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:17)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex

      Da, aveti dreptate, trebuie sa asiguram o noua conceptie a zonei euro din punct de vedere politic si eocnomic. La Consiliul European care va avea loc saptamana viitoare se vor lua decizii importante in acest sens. Baza deciziilor o va constituti o politica economica si bugetara rationala. O asemenea politica urmareste si Guvernul Romaniei si Banca Nationala a Romaniei. De aceea, Romania este sigur bine pregatatia sa adere intr-o buna zi la zona euro.
  • Atitudinea Germaniei vis-a-vis de Romaniei (Miercuri, 16 martie 2011, 8:26)

    Costin1968 [utilizator]

    Excelenta, atitudinea Germaniei fata de Romania este numai in functie de relatiile bilaterale si UE sau depinde si de atitudinea Rusiei, Ucrainei si ma rog, chiar si a Turciei ( emigranti, etc)
    Va multumesc!
    Voi aprecia chiar si lipsa raspunsului!
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:18)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Costin1968

      Desigur, nu. Cum v-a venit aceasta idee?
  • Relatiile romano-germane (Miercuri, 16 martie 2011, 8:33)

    Mihai [anonim]

    Excelenta,

    Exista, in prezent, "asperitati" in relatiile romano-germane din cauza carora nu este posibila incheierea unui Parteneriat strategic romano-german?
    Daca nu exista, de ce nu este incheiat un astfel de Parteneriat?

    Va multumesc pentru raspuns.
  • Relansarea economica (Miercuri, 16 martie 2011, 9:02)

    Teh-nik [anonim]

    D-le Ambasador ,
    cunoscandu-se forta si implicatiile economiei Germaniei in cea a Europei si a Romaniei implicit , considerati caracterizarea de optimism moderat in privinta crizei economice mai potrivita pentru anul acesta sau cel viitor?
    Cum percepe cetateanul german fiscalitatea in raport cu raspunsul institutiilor statului la problemele cu care acesta se confrunta ca cetatean si investitor in Romania si Germania?
    Va multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:21)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Teh-nik

      Eu nu vad nici o dificultate in relatiile germano romane. In ceea ce priveste parteneriatul strategic, noi, Germania, avem o alta cultura in ce priveste configurarea relatiilor cu alte state. Parteneriatul strategic poate fi de multe ori doar o eticheta. Pe noi ne intereseaza continutul. Noi, in calitate de parteneri in domeniul politic, cultural, economic, nu ne situam cu nimic mai prejos decat alte state care au incheiat un asemenea parteneriat strategic cu Romania.
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:24)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Teh-nik

      In ceea ce priveste criza economica, trendul nu poate si nu va fi decat unul ascendent. Diplomatii sunt intotdeauna optimisti, dar ei se mai si informeaza.

      Si cetatenii germani ar dori sa plateasca mai putine taxe. Per total, taxele si impozitele sunt platite ca suntem mai mult sau mai putin convinsi ca achitarea taxelor se intoarce sub forma unor servicii din partea statului catre noi. Exista insa cu siguranta o multime de concetateni care m-ar contrazice acum.
  • Allianz Tiriac Asigurari SA (Miercuri, 16 martie 2011, 9:46)

    Angela Toncescu [anonim]

    Domnule Ambasador,

    Este posibil ca Directia Comerciala a ambasadei Germaniei din Romania sa protejeze investitorii germani impotriva unor controale exercitate de catre ANAF, Garda Financiara etc impotriva unor practici evazioniste?
    Exemplul pe care vi-l ofer este Allianz Tiriac Asigurari SA, impotriva caruia sunt deschise de multa vreme multe anchete nefinalizate de catre autoritatile romane de foarte multa vreme.
    Va multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:26)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui Angela Toncescu

      Raspunsul este un NU clar. Eu nu cunosc un asemenea caz. Dimpotriva, noi suntem pentru ca Romania sa-si incaseze taxele si impozitele intr-un sistem reglat si echitabil. Acest lucru este cerut si de FMI.
  • DEUTCHLAND (Miercuri, 16 martie 2011, 10:30)

    OMULdinBANAT [anonim]

    Exzellenz,
    Was ist mit den deutschen Unternehmen, die Geld und unmoralisch Römer nehmen durch aberrante Wachstum der Preise für Erdgas (E ON Gas) oder das deutsch-russische Unternehmen, das Erdgas aus Russland nach Rumänien vermittelt, der den höchsten Preis in der EU ? Gesundheit und alles Gute
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:30)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui OMULdinBANAT

      Eu cred ca este mai degraba invers. Firmele germane care activeaza in domeniul distributiei gazelor din Romania sunt mai degraba nevoite sa vanda gazele sub nivelul pretului de achizitie. Cred ca toti sunt de acord ca pretul energiei va trebui sa creasca si nicidecum sa scada. Corect ar fi probabil ca toti consumatorii industriali sa plateasca gazul la pretul integral iar cetatenii sa plateasca un pret mai mic. Dar aceasta decizie va trebui sa o ia Autoritatea romana de reglementare in domeniul energiei.
  • europa gemana? (Miercuri, 16 martie 2011, 11:51)

    sorin [anonim]

    Azi datele economice (si demografice) ne arata ca ne indreptam catre o Europa germana.
    Are Germania vocatia de a fi actor mondial (istoria ne arata ca nu)?
    • raspuns (Miercuri, 16 martie 2011, 12:36)

      Andreas von Mettenheim [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin

      De unde aveti aceste date? Populatia Germaniei scade si imbatraneste. Nu avem vocatia unei misiuni globale. Cu toate acestea, in ultimii ani am invatat ca trebuie sa ne asumam responsabilitatea ca o natiune mare, industriala. Noi ne asumam aceasta responsabilitate nu singuri, ci in cercul aliatilor nostri europeni si euroatlantici. Deciziile la nivel european se iau de exemplu de 27 de state membre. Tocmai in depasirea crizei s-a dovedit Germania n-a putut sa se impuna in fata celorlalte state membre. Deci, Europa germana nu exista. Dar exista o Germanie europeana.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri