Consilierii generali au respins marti o propunere care stipula interzicerea ridicarii masinilor parcate ilegal in Bucuresti. Consilierul PNG Aurelian Badulescu a fost initiatorul propunerii. Mai multi consilieri au fost de acord cu un asemenea proiect de hotarare, insa au declarat ca el trebuie vizat mai intii de comisiile de specialitate, si apoi votat in Consiliu.

"Este absurd sa platesti 18 milioane ca ti-au ridicat masina vineri si ai venit sa o iei inapoi luni. Sumele practicate de firmele de ridicat masini sunt absurde. Se ridica masini si in alta parte, dar nu sunt sumele asa de mari, iar soferii au la dispozitie suficiente locuri de parcare", a declarat Aurelian Badulescu, initiatorul proiectului de hotarare.

In momentul de fata se ridica masinile in sectoarele 1, 2,3, 4 si 6.

In sectorul 1, costul eliberarii masinii este de 700 lei, in primele 24 ore (taxa de ridicare: 200 lei; taxa de transport: 200 lei; taxa de depozitare prima zi: 300 lei). Taxa de depozitare pentru fiecare 24 de ore este 300 lei.

In sectorul 2, costul pentru ridicare, transport si depozitare pentru primele 24 de ore este 550 lei. Taxa de depozitare pentru fiecare 24 de ore este 180 lei.

Tot 550 lei, pentru primele 24 ore, este si tariful din sectorul 3, insa taxa de depozitare pentru fiecare 24 de ore este de 150 lei.

In sectorul 4, taxa de ridicare si transport este de 476 lei. Pentru prima zi de depozitare nu se platesc taxe. Din a doua zi se plateste 297,5 lei.

Cel mai mic cost este in sectorul 6, de 500 lei, in primele 24 ore, iar taxa de depozitare pentru fiecare 24 de ore este de 220 lei.

La costul eliberarii masinii se mai adauga si amenda primita de la Politia Rutiera, intre 120 si 240 lei. Daca nu platesti in 48 de ore, suma se dubleaza. Impreuna cu amenda vei primi si 3 puncte de penalizare.