Mesajul premierului Viktor Orban: Sa fie Ardealul si natiunea ungara asa cum au fost

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 15 martie 2011, 15:38 Actualitate | Esenţial

Sa fie Ardealul cum a fost si natiunea ungara cum a fost, este mesajul transmis de premierul ungar Viktor Orban maghiarilor care participa la manifestarile de marcare a Revolutiei de la 1848-1849, organizate, marti, de Partidul Civic Maghiar (PCM) si de Consiliul National Secuiesc (CNS) la Targu Mures, relateaza Agerpres.

"Ar fi bine ca ungurimea din Ardeal sa nu dureze doar 2-3 generatii, ci sa se mentina in continuare prin fluctuatiile generatiilor, in mod absolut normal, liber, lucrand pentru comunitate. Sa ne aducem aminte de stapanii Ardealului, de sotiile lor, care au fost un exemplu de toleranta, domnitorii Ardealului care au inteles ca Ardealul trebuie sa fie un pamant de solidaritate. Un lucru este foarte important: sa nu lasam steagul sa cada la pamant, pentru ca daca va cadea, cineva tot trebuie sa-l ridice. Trebuie sa predam generatiilor tinere capacitatea noastra intelectuala, forta noastra, credinta noastra, coloana noastra vertebrala. Este un mesaj de viitor, de speranta. Sa fie Ardealul cum a fost si natiunea ungara cum a fost. Asta va doresc din suflet', se arata in mesajul lui Viktor Orban, citit la Targu Mures de Erzsebet Ajtay, din partea Ambasadei Ungariei la Bucuresti.

In mesajul premierului se mai arata ca poetul Sandor Petofi stia, in timpul Revolutiei maghiare, ca adevaratele batalii se vor da in Ardeal si ca forta maghiarilor este aceasta regiune.

"Petofi, cand a venit in Ardeal a stiut foarte bine ca forta maghiarilor de atunci o constituie Ardealul, ca ardelenii sunt coloana vertebrala a ungurilor. Petofi a scris ca fiecare picatura de sange a eroilor maghiari valoreaza aur. De fapt, Ardealul a fost luat de la noi de tarile si puterile care au avut un scop foarte bine definit, de a atata natiunile si de a desena niste granite la care ei sa fie in continuare puternici si dirijori. Acum aceasta lupta se duce prin pace, prin calm si intelegere, ca sa predam stafeta generatiilor viitoare", se mai arata in mesaj.

In mesajul presedintelui Ungariei, Schmit Pal, prezentat de acelasi diplomat in timpul manifestarii, se arata ca ziua de 15 martie este o amintire a evenimentelor din 1848-1849 si ca pentru maghiari este foarte important pentru ca inseamna respect fata de cultura si inseamna unitatea acestei natiuni.

"Fiecare ungur care traieste in tara mama sau oriunde altundeva in lume simte ca, atunci cand vine primavara, trebuie sa ne adunam sa punem cocardele. In acelasi timp, este un eveniment in care putem face un bilant asupra starii natiunii. Avem foarte multe de facut. Suntem in fata unor probleme deosebite. Am avut si avem si acum foarte multe probleme la care nu putem astepta (...) Am decis sa fie Ziua Solidaritati Nationale, am rezolvat primirea cetateniei maghiare a celor care traiesc in afara granitelor Ungariei, cu conditia, sau in primul rand, ca sa nu-si paraseasca pamantul natal. Acum ne indreptam spre noua Constitutie care a fost inaintata Parlamentului, care formuleaza si exprima solidaritatea tuturor ungurilor dar in acelasi timp si responsabilitatea Ungariei pentru toti ungurii indiferent unde traiesc in lume", a mai spus presedintele Schmit Pal, in mesajul sau.

Vorbitorii de la manifestarea organizata la statuia poetului Sandor Petofi din Targu Mures au mai reiterat dorinta de autonomie a secuilor si au accentuat ca acele crezuri ale Revolutiei ungare din 1848 sunt inca valabile.


Citeste mai multe despre   






















16132 vizualizari

  • +7 (27 voturi)    
    mai incercati-ne voi mult (Marţi, 15 martie 2011, 15:45)

    cristi [anonim]

    ca o sa fie razboi civil
    • +15 (15 voturi)    
      Sunt pus in incurcatura (Marţi, 15 martie 2011, 16:29)

      don giovanni [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Nu stiu cum suna in maghiara si nu stiu care este genul de retorica politica care ii excita pe unguri, dar mesajul lui V Orban suna, cel putin in romana, ca naiba. Este un mesaj adresat (intentionat?)carutasilor si drojdierilor: "sa nu lasam steagul sa cada la pamant, pentru ca daca va cadea, cineva tot trebuie sa-l ridice", etc., etc. Sa fie vorba de nivelul intelectual al lui Orban sau de cel al target-ului sau?
      Pe de alta parte, sunt ingrijorat de participarea la happening-ul lui Cibilica franaru' de la Miercurea: personal, contam pe o audienta cat de cat, nu pe cei cinci copilasi care se hlizeau pe acolo. Ingrijorator este si faptul ca unul dintre ei da dovada chiar la varsta lui frageda ca are capul pe umeri si l-a luat pe frac-su de la spectacol si au ramas doar trei copilasi in final. Repet, ma asteptam la cel putin cateva sute de maghiari/secui/tibetani infierbantati sa "ridice steagurile" si sa faca ceva, nu stiu, o aroganta... Asa, sunt ingrijorat de ceea ce pare o populatie locala cu capul pe umeri si lasindu-l pe Cibilica in legea lui... Este si vina politiei care l-a lasat pe Cibilica sa isi faca numarul (hai, Cibilica, ce naiba, doar atat poti?) in loc sa il transforme in 'martir" :)))
      • 0 (0 voturi)    
        pai... (Miercuri, 16 martie 2011, 22:40)

        dw [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

        si a zis cinva ca la unguri "masele" ( "andrisantele" mesajului, cum bine ai remarcat) sunt compuse din academicieni si 'telectuali
        ?:)
    • 0 (6 voturi)    
      Ulciorul nu se duce de multe ori la apa... (Joi, 17 martie 2011, 9:23)

      mihaela [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Ar trebui sa nu uite niciodata ..... ca noi ROMANII .... am ajuns intr-o zi la ei in capitala ..... si nu se stie niciodata ..... ce o sa se intample .... daca ne mai calca mult pe batatura ....
      • 0 (0 voturi)    
        asa este (Luni, 15 august 2011, 12:00)

        mic ioan [anonim] i-a raspuns lui mihaela

        oare si fara sprijinul rusilor am fi ajuns acolo la budapesta? noi nu suntem instare de nimic inafara de hotie si manele!
        • 0 (0 voturi)    
          mai invata (Duminică, 27 noiembrie 2011, 0:50)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui mic ioan

          // In 1919, rusii ii sprijineau pe unguri care erau deja stat sovietic. Romanii au trecut Tisa IMPOTRIVA vointei Antantei si nu ne-am oprit pana nu l-am izgonit pe Bela Kun si majoritatea armatei ungare a capitulat.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian-Romanian_war_of_1919(editat de HotNews.ro)
  • -1 (17 voturi)    
    "dorinta de autonomie a secuilor" (Marţi, 15 martie 2011, 15:50)

    costica [anonim]

    "De fapt, Ardealul a fost luat de la noi de tarile si puterile care au avut un scop foarte bine definit, de a atata natiunile si de a desena niste granite la care ei sa fie in continuare puternici si dirijori. Acum aceasta lupta se duce prin pace, prin calm si intelegere, ca sa predam stafeta generatiilor viitoare".

    Zice corect Dl Orban Victor si mai ales le zice direct asta daca cineva mai avea vreo rezerva in ce priveste obiectivele maghiarilor din Romania!!
    Va doresc dragi concetateni maghiari sa obtineti AUTONOMIA TERITORIALA mult visata(sunt convins ca veti reusi, stiti bine cum si ce trebuie, nici o problema) , vreo 2-3 guverne viitoare cu UDMR in guvern (si cu PDL si cu PNL si cu PSD si cu UNPR) si o veti obtine!! Pas cu pas, politica pasilor marunti, asa cum ati obtinut pana azi in 20 de ani ceea nici nu concepeau romanii sa auda!! Azi, deja le-ati obtinut, veti obtine si autonomia teritoriala, prestai-i pe cei cu care guvernati, au nevoie de UDMR ca altfel se darama sandramaua si asa veti obtine tot ceea ce va doriti!! SUCCES!!!
    • +3 (13 voturi)    
      corect (Marţi, 15 martie 2011, 16:04)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui costica

      bine zici. isi cunosc scopul si au rabdare
  • +16 (20 voturi)    
    eee..vrabia mălai visează (Marţi, 15 martie 2011, 15:52)

    visio [anonim]

    și românii vor să se unească cu moldovenii de peste prut, numai că nu se va întâmpla pe timpul vieții noastre; așa și ungurii, ei vor Ardealul dar uită că românii sunt majoritari în proporție de 95% de câteva mii de ani; deci, nu prea văd șanse reale; desigur că vin alegerile și la ei...dar poate le facem o surpriză și îi scutim de efortul acesta...
    • +8 (8 voturi)    
      gargara cu cei de musetel... (Marţi, 15 martie 2011, 17:27)

      gigel unguru' [anonim] i-a raspuns lui visio

      nici unui ungur din Ugaria nu-i pasa de gargara asta cu unirea.... daca le-ar fi pasat de cei fara de tara din areal i-ar fi dat cetatenia lu Tokes acum 20 de ani nu acum ... si poate fi un lucru pozitiv din posibila unire ...cu toata populatia romana a ardealului, prin vot, putem alipi ungaria romaniei in viitor
      • +1 (11 voturi)    
        ungurii (Marţi, 15 martie 2011, 19:18)

        visio [anonim] i-a raspuns lui gigel unguru'

        trebuie să ne plătească chirie pentru pământul pe care pășesc și aerul respirat; le place sau nu le place, adevărul esteu nul singur: Ungaria este pământ românesc de mai mult de 2500 ani; sincer, ungurii au uitat ce au pățit acum 2 ani; se pare că mai vor..nu e bai, îi mai servim că avemd e unde...
        • 0 (0 voturi)    
          2500 (Miercuri, 16 martie 2011, 21:36)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui visio

          vi si vorbesti,nici macar n-ai cunostinte minime la istorie...ar trebuii sa-ti fie rusine....2500 de ani???mi-ar fi rusine sa postez asa ceva....dar asa sunte-ti voi... va scrie-ti istoria singuri,fiecare dupa placul lui.data viitoare sa te documentezi inainte sa faci asemenea afirmatii.nu comenta numai ca sa te afli in discutii,daca nu stii
          • 0 (0 voturi)    
            grama (Miercuri, 14 august 2013, 23:15)

            grama [anonim] i-a raspuns lui anonim

            In primul rand, daca tot te chinui sa vorbesti romana, fa-o corect. Vii in loc de vi, trebui in loc de trebuii, sunteti in loc de sunte-ti, scrieti in loc de scrie-ti. Cat priveste problema Ardealului, dacii extrageau aur din Apuseni, intr-o perioada cand hunii nici nu stiau ce e aia campia Panoniei.
    • 0 (0 voturi)    
      românii sunt majoritari în proporție de 95% de cât (Miercuri, 16 martie 2011, 21:31)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui visio

      "românii sunt majoritari în proporție de 95% de câteva mii de ani".....de cate mii de ani?daca nu te superi.asta-i aberatie deja
  • +18 (22 voturi)    
    Scade atentia majoritatii (Marţi, 15 martie 2011, 15:52)

    De ce la Targu Mures [anonim]

    Aplicand regula "picaturii chinezesti" maghiarii continua sa invrajbeasca prin declaratii hazardate pe care prea putini le sanctioneaza, iar atunci cand o fac, multi cad in extremism. Ardealul, chiar si atunci cand era inclus in Imperiul Austro-Ungar, avea populatie majoritara de nationalitate romana. Tupeul fara margini din astfel de declaratii sau gesturi ca la Miercurea Ciuc ma jigneste, iar autoritatile se fac ca ploua...
  • +3 (11 voturi)    
    Logica istoriei (Marţi, 15 martie 2011, 15:55)

    kurtosicolacs [anonim]

    Logica istoriei nu respecta gandirea politica.In aceiasi logica Statele Unite ar trebuii sa revina indienilor ,Franta normanzilor,crimea mongolilor,istanbului grecilor,Sicilia spaniolilor,Spania arabilor si Ungaria hunilor. O intrebare pentru cine se pricepe.de ce maghiari isi denumesc statul Hungaria dar limba pe care o vorbesc limba maghiara.Teritoriul geografic pe care il ocupa se numeste Ungaria dar nu exista o limba ungara????
    Rezulta ca oamenii stau ilegal in teritoriul geografic respectiv.Teritoriul se numeste Hungaria deci locuitorii erau huni care nu mai sunt .Oamenii seriosi stau in tzara care se numeste ca si limba si ca natiunea.Este singura natiune care sta intun teritoriu geografic care nu ii poarta numele poporului.Ar trebuii sa se numeasca maghiaria
    • +4 (12 voturi)    
      pacat ca dumneata nu o ai (Marţi, 15 martie 2011, 17:24)

      József [anonim] i-a raspuns lui kurtosicolacs

      Tara se numeste Magyarország (Ungaria) iar locuitorii ei sunt magyarok (maghiari sau unguri). Daca romanii nu au reusit sa traduca numele perfect, nu e problema maghiarilor, corect?
      • +3 (9 voturi)    
        Corect! (Marţi, 15 martie 2011, 18:00)

        Americanu' [anonim] i-a raspuns lui József

        Dar ai uitat un aspect important: NUMAI maghiarii isi spun tarii lor asa "perfect". Celelalte tari au traduceri mult asemanatoare celei romanesti... Deci, nu e problema romanilor ca maghiarii ascund faptul ca traiesc in Ungaria!
    • +3 (3 voturi)    
      Logica absenta nu cea a istoriei... (Miercuri, 16 martie 2011, 20:12)

      mamaliga [anonim] i-a raspuns lui kurtosicolacs

      poate sa stea in spatele comentariilor tale.
      Daca ai avea un nivel minim de cultura ai sti ca "Hungaria" nu este in lb. maghiara, este una dintre multiplele traduceri (Hungary, Ungarn, Hongrie, etc.). In maghiara Ungaria se numeste "Magyarorszag".
      Apropo, stiai ca cei care traiesc in Nederlanden vorbesc flamanda sau franceza sau ca cei din Suisse vorbesc franceza, italiana sau germana (limba vorbita si in statele numite Deutschland si Österreich :)
      • -2 (2 voturi)    
        Cultura (Joi, 17 martie 2011, 10:45)

        goldraku [anonim] i-a raspuns lui mamaliga

        Ai dreptate dar aia au cultura si creier dar astia nu au creier , cultura ...de unde ?
    • -1 (3 voturi)    
      despre numele ungaria (Miercuri, 16 martie 2011, 23:00)

      sdfhg [anonim] i-a raspuns lui kurtosicolacs

      ungaria a fost luat de maghiari pt a-si cauta radacini false in istorie. sunt inconjurati de popoare cu stramosi celebri si puternici, daci, romani si slavi. ei... zero. atunci istoricii lor si-au cautat stramosii printre turci, inventand o asemanare cu limba. pe atunci turcii erau poarta. vazand ca sunt ridicoli, au scormonit in istoria locului si au vazut ca prin campia panonica au trecut HUNII si si-au numit tara hungaria!! liderul hun, din Atla-i a devenit Attila, iar sotia lui.... culmea Ildiko (sa mori de ras). uitand insa ca hunii veneau din ASIA, de la granita Mongoliei cu China. erau popor ASIATIC, cu pielea galbena. apoi au vazut ca sunt de rasul lumii, si-au redenumit tara maghiarosag sau ceva de genu asta... impleticeala de limba de crestin. cine vrea detalii sa caute pe google. "De originibus populorum Transilvanae" ajuta la studiu. de aici se vede ce fel de natie sunt si de ce le spun ardelenii bozgori (popor fara tara). orice ungur care vorbeste cum a facut orban despre pamantul romanesc trebuie pocnit peste gura. era o vreme cand onoarea si memoria stramosilor nostri era la mare valoare.
    • -1 (1 vot)    
      CORECT (Joi, 17 martie 2011, 10:42)

      goldraku [anonim] i-a raspuns lui kurtosicolacs

      In primul rand ei trebuie sa plateasca chirie si sa arate actul de proprietate. Cei din Romania ar trebui sa invete corect romaneste.
    • 0 (0 voturi)    
      Logica istoriei (Joi, 17 martie 2011, 17:46)

      kürtös kalács [anonim] i-a raspuns lui kurtosicolacs

      Doar romanii zic Ungaria si limba maghiara. In ungureste ar veni Magyarország si magyar nyelv asa ca degeaba comentezi si tu doar sa fii in tema...nici o alta limba nu face diferenta asta decat limba romana!
    • 0 (0 voturi)    
      Lipsa de logica a unor unguri (Marţi, 22 martie 2011, 23:11)

      Mihaela [anonim] i-a raspuns lui kurtosicolacs

      Slovacia nu o vreti? ... doar Bratislava a fost capitala Ungariei pana in 1948! Vorbiti fara sa ganditi si aveti pretentii aberante .Stiti ce este mai hazliu ? Totul este doar incitare politica ,ungurii din Ungaria nici macar nu va vor si nici nu dau doi bani pe fratii lor din Ardeal !
      Daca tot nu va place in Romania ce cautati aici ? Plecati ,politicieni lor va asteapta cu bratele deschise ,au nevoie de voturi si de forta de munca ieftina si bruta ,sunteti candidatii ideali!
      • 0 (0 voturi)    
        vai de ei!!! (Joi, 23 iunie 2011, 12:53)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

        bravo......un raspuns de nota 10..........nu le convine,?...sa plece...sa ne lase in pace ca avem noi problemele noastre......nimeni nu-i tine aici.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns lui Mihaela (Luni, 10 septembrie 2012, 16:36)

          Janos [anonim] i-a raspuns lui sorin

          De ce nu plecam? Pentru ca Erdely este tara noastra pamint natal maghiar. Romania a primit cadou penrtu tradare de la aliati. Tot restul istoriei ramanesti este minciuna. Un gospodar nu i-si lasa gospodaria daca este invadat de sobolani.
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns corect (Marţi, 13 august 2013, 11:26)

            raspuns [anonim] i-a raspuns lui Janos

            Erdelyorszag ! decat sa ne conduca tiganii prefer sa ne conduca maghiarii.
  • +6 (10 voturi)    
    Represalii (Marţi, 15 martie 2011, 15:55)

    laptele si cornul [anonim]

    propun sa nu mai consumam kurtoskalaks.
    • 0 (6 voturi)    
      de acord (Marţi, 15 martie 2011, 17:15)

      ostap bender [anonim] i-a raspuns lui laptele si cornul

      =)) asta e, din pacate, singura forma de opozitie care ne e la indemana. politicienii nu fac nimic.
  • +16 (16 voturi)    
    Ce se va intampla in urmatorii 30-40 de ani? (Marţi, 15 martie 2011, 15:57)

    Ungaria imbatraneste [anonim]

    Ungaria are o rata de scadere demografica mai mare ca a Romaniei, in timp ce populatia tiganeasca (oficial 7% din populatia ungara) creste rapid.
    Raportul etnic se schimba atat de dramatic, incat in ianuarie 2011 miliardarul evreu de origine maghiara Soros anunta ca peste o generatie 30% dintre tinerii care vor intra pe piata muncii din Ungaria vor fi tigani de etnie.

    Institutul ungar de studii demografice a anuntat ca pentru prima oara de la infiintare, republica ungara a trecut sub pragul de 10 milioane locuitori, la 9,96 milioane, in decembrie 2010.

    Votul masiv acordat FIDESZ (care a obtinut doua treimi din mandate) a fost justificat si de aceasta teama a 'disparitiei' etniei maghiare.

    Va rog sa observati ca si Orban Viktor, in discursul sau, indeamna la rezistenta contra disparitiei, se teme ca se va intampla inclusiv in Transilvania in 2-3 generatii, adica in circa 50 de ani.

    Legea cetateniei e un instrument foarte dificil de manipulat, tinerii care vor lua cetatenie ungara vor fi extrem de tentati sa emigreze definitiv catre ceea ce presedintele Ungariei, Schmit Pal, numeste chiar el in discurs ''tara-mama''.

    De ce sa nu emigreze secuii daca acolo e mai mult loc (populatia scade mai repede ca in Romania), daca sunt mai multe autostrazi, daca sunt salarii si pensii mai mari ? Senatorul UDMR Frunda Gyorgy a criticat dur legea cetateniei pe exact acelasi motiv.

    Populatia maghiara de la noi (includem maghiarii si secui, nu tiganii 'gabori') e imbatranita, sunt multe sate unde mai mult de jumate din populatie e formata din pensionari (UDMR s-a opus scaderii pensiilor, iar la CC balanta votului a fost inclinata de judecatorul propus de UDMR!).

    Spre deosebire de Ungaria, Romania are totusi o regiune cu dinamism demografic, e vorba de Moldova. In ultimii ani moldovenii au plecat spre Italia si Spania, dar criza a blocat totul, e posibil ca urmatoarea generatie sa plece spre Romania de peste Carpati..si inca nu ne-am unit cu Basarabia..
  • +9 (13 voturi)    
    Ce doresc io` ungurilor.... (Marţi, 15 martie 2011, 16:01)

    Ronin [utilizator]

    ....pai cam tot ceea ce ne doresc si ei noua........la patrat....
  • +20 (22 voturi)    
    Mda... (Marţi, 15 martie 2011, 16:03)

    Hopeless [anonim]

    "Sa fie Ardealul cum a fost si natiunea ungara cum a fost. Asta va doresc din suflet', se arata in mesajul lui Viktor Orban, citit la Targu Mures de Erzsebet Ajtay, din partea Ambasadei Ungariei la Bucuresti".

    Deci sa intelegem ca acesta este mesajul si pozitia ambasadei Ungariei la Bucuresti, ambasada care bineinteles promoveaza politica Ungariei. Deci ungurii vin si ne spun oficial, la noi acasa, ca mai devreme sau mai tarziu o sa ne ia Ardealul.... Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar sincer mi-e greata de tupeul ungurilor si de nepasarea si ignoranta politicienilor nostri. Nu zice nimeni sa se recurga la metode sau limbaj extreme dar nici chiar asa, sa-i lase sa ne injure la noi in casa.... Rusine....
    • +12 (16 voturi)    
      corect (Marţi, 15 martie 2011, 16:53)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Hopeless

      Cand romanii din Budapesta au vrut sa sarbatoreasca 1 Decembrie la Teatrul National Maghiar a iesit un mare scadal si pana la urma autoritatile maghiare au anulat evenimentul considerandu-l o jignire la adresa natinuii maghiare. Noi nu suntem in stare nici sa reactionam in vreun fel la toate aceste jigniri aduse la noi acasa.
      • +4 (8 voturi)    
        foarte bun comentariul!!! (Marţi, 15 martie 2011, 17:39)

        costica [anonim] i-a raspuns lui un roman

        felicitari!! aveti dreptate, din pacate !!
      • 0 (0 voturi)    
        corect...e corect... (Joi, 17 martie 2011, 20:07)

        Deea [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Exact.Pentru ca noi suntem ...toleranti.Din pacate,nuc cred ca se mai cunoaste semnificatia termenului.Cu atata lipsa de atitudine mi-e si teama sa ma gandesc la ce ne rezerva viitorul.
    • +5 (5 voturi)    
      La 1848, Ardealul era sub austrieci (Miercuri, 16 martie 2011, 21:08)

      Ela [anonim] i-a raspuns lui Hopeless

      Putina istorie: La 1848, Ardealul era sub austrieci, mai exact era Imperiul Habsburgic, maghiarii erau si ei natiune - hai sa zicem - asuprita, de aceea a izbucnit Revolutia. Abia in 1864 se partajeaza Imperiul in Austro-Ungar.
      • 0 (0 voturi)    
        asa este (Sâmbătă, 19 martie 2011, 20:01)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Ela

        Si atunci pe buna dreptate ce cautau acei revolutionari in transilvania?sau gindul lor ascuns era sa stapineasca ardealul lucru care sa si-intimplat la 1867 De atunci a inceput adevaratul calvar a romanilor ardeleni .Tot de atunci a inceput maghiarizarea fortataa romanilor (pina si in cimitire-numele) sau construit sute de biserici monumente ,scoli numai de limba maghiara ,au vrut sa schimbe si raportul etnic dar nu au reusit,de asemenea au construit castele si cladiri impozante (din bani cui) pe care UDMR-ul le-a revendicat aproape pe toate si multe din ele le-au dobindit ,cu ajutorul vajnicului roman Hrebenciuc care prin 2002 era insarcinat de partid cu problema etnicilor maghiari mai ales pe probleme de restituiri si de a asigura linistea=partidului
  • +8 (12 voturi)    
    Mai degraba forta maghiarilor... (Marţi, 15 martie 2011, 16:03)

    Un observator [anonim]

    ... e undeva pe langa Tibet. Undeva departe, in Asia, langa strabuni.
  • -4 (8 voturi)    
    raul s-a facut (Marţi, 15 martie 2011, 16:12)

    eu [anonim]

    Ar trebui tiparita istoria ardealului ,si difuzata gratuit spre corecta cunoastere.Ar fi trebuit,acum insa sub mareata conducere a marelui cirmaci,istoria vine de la buda si pesta.S-a permis asta la schimb cu marele jaf. Sa va fie de cap ,dragi compatrioti aveti ce v-ati dorit.Societatea civila va filizofa pe aceasta tema.Pseudo elita adica.Ratatii.Complexatii. Oportunistii. Cei pe care s-au sprijinit in istorie toti dictatorii,fie ei si luminati. Si apoi uitati.
  • -4 (8 voturi)    
    Chestiunea e pur economica (Marţi, 15 martie 2011, 16:12)

    eu [anonim]

    Daca guvernul de la Bucuresti ar fi unul capabil sa aduca RO la un nivel Europei de Vest (cel putin Germania sau Franta) atunci ungurii din Budapesta s-ar ruga de noi sa-i luam si pe ei in barca noastra. Asa, se roaga de fapt maghiarii nostri - folosind diverse pretexte si ocazii - sa fie luati in barca celor de la Budapesta care apropo nici nu vor sa auda . Adevarul e ca li se rupe in 14 ambelor parti la cine e acum Ardealul sau cine l-a luat de la cine cat ii roade ca aia din Ungaria au autostrazi, mai produc una-alta, au salariu mediu de 3 ori mai mare in EUR (adica putere de cumparare), protectie sociala mai buna, asistenta medicala decenta si multe alte lucruri absolut normale.
    • -6 (10 voturi)    
      subscriu la ce ai scris mai sus (Marţi, 15 martie 2011, 16:30)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui eu

      si sper intr-o impartire cat mai rapida a romaniei pe regiuni; cred ca e singura cale de a accelera procesul de dezvoltare.
      • 0 (0 voturi)    
        lung ii drumul gorjului (Sâmbătă, 19 martie 2011, 20:10)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Si una din regiuni sa fie Harghita-Covasna-Mures daca-se poate nu?,draghe hadrian bacsy.
  • +3 (3 voturi)    
    unu (Marţi, 15 martie 2011, 16:20)

    unu [anonim]

    vor fi cu siguranta asa cum au fost ...acum 2000 de ani
  • +5 (7 voturi)    
    sa va fie rusine (Marţi, 15 martie 2011, 16:37)

    christy [anonim]

    sa va fie rusine, aveti asemenea tupeu. oare uitati ce sa intamplat cu adevarat de satele ip si traznea, urmariti documentarul Once.Upon.A.Time.In.Transylvania la urma va rog sa urati ardealului ce credeti de cuvinta.pana una alta pacat , istoria nu va iarta si nici neamul romanesc
  • +7 (11 voturi)    
    Rezolvare Simpla (Marţi, 15 martie 2011, 16:43)

    Leinad [anonim]

    Problema cu cetatenia se poate rezolva foarte simplu, in spiritul Tratatului de la Lisabona care interzice detinerea de catre o persoana a doua cetatenii, cand amandoua statele ale caror cetateni sunt fac parte din UE.
    Deci o Lege simpla, in spiritul acestui Tratat (pe care ungurii l-am semnat cu mana tremuranda) - vezi si exemplul Slovaciei, de interzicere de detinere a ambelor cetatenii. Cu alte cuvinte, ori este roman, ori maghiar. Nu poti fi si una si alta!!!
    Si uite asa scapam de UDMR-isti de la Guvernare...
    • +2 (2 voturi)    
      si-atunci, (Miercuri, 16 martie 2011, 14:12)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Leinad

      cum de ungurii i-au dat cetatenie lui tokes, inca romanul din p.e.?
      sa inteleg ca tokes va renunta la cetatenia romana, sau ca ii va fi retrasa cetatenia romana in baza tratatului respectiv?
      • 0 (0 voturi)    
        si-atunci (Joi, 17 martie 2011, 20:12)

        Deea [anonim] i-a raspuns lui nahir

        vezi sa nu....
  • +8 (10 voturi)    
    Primitivismul hunilor persista! (Marţi, 15 martie 2011, 16:48)

    Avram Iancu [anonim]

    ceea ce a facut cibi barna in centrul orasului miercurea ciuc astazi este rezultatul instigarilor directe si permanente a autoritatilor oficiale de la budapeste-premierul ungar, presedintele parlamentului ungar , alti politicieni unguri-si al politiucii constant revansarde a budapestei importiva romaniei, chiar dupa intrarea celor doua tari in ue. este total condamnabila si profund anti-nationala tacerea autoritatilor romane fata de aceasta politica anti-romaneasca si anti-europeana a ungariei, ca si cardasia guvernamentala cu udmr-ul exponentul oficial al politicii constant revansarde a budapestei fata de romania.
    actiunea de "informare" a lui cibi barna este , de fapt o grava instigare la violenta si crime impotriva poporului roman, asa cum asemenea acte s-au comis la intrarea trupelor hortiste in partea de nord a transilvaniei zmulsa vremelnic romaniei prin dictatul de la viena, dar pe care politicienii nostri le-au uitat!!!.
    masuri imediate pe care autoritatile romane trebuie sa le ia:
    auto-sesizarea din oficiu a procuraturii-auziti doamna kovesi-cu numele dv. iunguresc?!!- si inceperea imediata a urmaririi penale impotriva lui cibi barna, pentru infractiunile grave la adresa sigurantei nationale a statului roman si trimiterea sa in justitie pentru aceste fapte reprobabile; desfiintarea si interzicerea organizatiei para-militare al carei sef este cibi barna.
    in al doilea rand, adoptarea de catre parlamentul romaniei, imediat, a unei decizii de a se interzice pentreu viitor, pentru todeauna in romania, a oricarei manifestari oficiale si neoficiale de comemorare a zilei maghiarimii sau a altor asemenea actiuni simbolice maghiare, care s-au dovedit ca , an de an au un tot mai pronuntat caracter revansard, revizioist, cu sprijinul participarea si declaratiile instigatoare ale reprezentantilor oficiali ai autoritatilor de la budapesta, care in fiecare an sunt prezente pe pamantul ardealului romanesc, pangarindu-l cu otrava declaratiilor lor imunde.
  • 0 (4 voturi)    
    grandomania ungureasca (Marţi, 15 martie 2011, 16:49)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Saracii,dupa socialismul lor tip gulasch,ungu-
    rii au ajuns acum sa se hraneasca cu iluzii desarte.Ardealul nu va mai fi "al lor" in veci!
    Cu un premier ca Boc,avid de putere,vor mai
    obtine incet-incet cate ceva dar,sper,ca niciodata sa nu le fie servit Ardealul pe tava
    de catre cozile de topor romanesti!Votati-l
    pe dl.Boc si de acum incolo,la fel ca si pe sleahta lui de lingai "ardeleni"!
  • +2 (4 voturi)    
    Pentru tovarasul Orban, (Marţi, 15 martie 2011, 17:14)

    dan [anonim]

    Mai Orbanel sezi mumos caci altfel nu mai primesti bombon. Ce-ai vrei sa moara Mamita?
    Straduieste-te sa intelegi acest mesaj.
  • -1 (5 voturi)    
    mda.. (Marţi, 15 martie 2011, 17:29)

    Stefan [anonim]

    Decat sclav in Ungaria mai bine liber in mocirla din Romania.

    Un transilvanean a carui stramosi erau vazuti ca tolerati in propria lor tara.
  • +2 (6 voturi)    
    asculta mai orbane... (Marţi, 15 martie 2011, 17:34)

    nu conteaza [anonim]

    armata romana a mai pus 1 data steagul in centrul budapestei...
  • +1 (7 voturi)    
    ardealul e al secuilor (Marţi, 15 martie 2011, 17:39)

    bogdan [anonim]

    Secuii au luat deja ardealul cu acte in regula, batem degeaba din gura pt ca e deja al lor daca nu stiati.
    Statul roman le-a retrocedat atata pamant si paduri, cu acte aduse de la Budapesta, incat suprafata di acte depaseste suprafata reala a terenurilor forestiere.
    Ce credeti ca de ce nu mai avem paduri, au doar ei si taie tot, rad totul in urma lor ramane ca dupa tsunami.
    Uitati-va la bugetul alocat comunelor secuiesti si celor romanesti din judetul Harghita, ex.{comuna Remetea sau Carta 8 mil. lei iar mun Toplita 1,29 mil lei, la fel si la Bilbor 1,28 mil lei}, cel putin la Bilbor o comuna cu 3OOO de locuitori, drumul judetean de acces in comuna este un drum neasfaltat, mai rau decat un drum forestier, iar in comunele ungurilor totul este asfaltat, canalizare etc.
    Spuneti-va parerea.
  • +5 (7 voturi)    
    Ba sa fie Romania dodoloatza.... (Marţi, 15 martie 2011, 19:20)

    dadan [utilizator]

    ca in anul 82 BC de ex......
    check this out Orbane ...priveste si ia aminte la harta de mai jos....

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dacia_82_BC.png
  • -2 (6 voturi)    
    sunteti strainii (Marţi, 15 martie 2011, 21:45)

    simi [anonim]

    unguri au venite ca si hotii si acuma freau sa ia ce au furat chiar si ungaria nu este al lor,,
  • +5 (7 voturi)    
    Vicepremierul maghiar a CERUT autonomie teritorial (Marţi, 15 martie 2011, 22:27)

    costica [anonim]

    Vicepremierul ungar, Semjen Zsolt prezent la manifestarile de la Miercurea Ciuc, a afirmat:
    • "Odată cu depunerea jurământului faţă de statul ungar, la solicitarea cetăţeniei ungare, fraţii noştri din Ardeal au devenit şi fraţii noştri de cetăţenie. Noi sprijinim dezideratul obţinerii autonomiei în zonele locuite de maghiari, pentru că tot ceea ce este normal în Europa trebuie să fie normal în orice ţară a Uniunii Europene".

    • "Acolo unde o naţiune trăieşte în minoritate, cerem să i se acorde autonomia culturală, iar acolo unde comunităţile de maghiari trăiesc în majoritate, compact, aşa cum este în Ţinutul Secuiesc, să se acorde autonomia teritorială şi toate formele de autonomie, conform regulilor şi normelor europene".

    Prezent la manifestare, preşedintele UDMR, Kelemen Hunor, a fost de acord cu vicepremierul ungar.

    Declaraţia lui Semjen Zsolt vine după ce preşedintele Parlamentului Ungariei, Kover Laszlo, a declarat şi el, sâmbătă seară, la Targu Mureş, că statul ungar sprijină dorinţa de autonomie a secuilor fiindcă "ceea ce vreţi dumneavoastră este legal, corect şi modern", autonomia teritorială a Ţinutului Secuiesc este "porunca lui Dumnezeu" şi este întemeiată din punct de vedere moral deoarece "corespunde voinţei Creatorului şi voinţei oamenilor".


    Nici un oficial roman de la putere nu a luat atitudine fata de declaratiile Vicepremieruluui maghiar care si-a permis sa "ceara " autonomie teritorila ptr etnicii maghiari din Transilvania !!!
  • -3 (7 voturi)    
    Tradatorul (Miercuri, 16 martie 2011, 8:24)

    atent [anonim]

    Lasa ca are grija tradatorul de basecu sa-i ajute sa-si implineasca visele!
  • +3 (7 voturi)    
    Ardealu e al nost ! (Miercuri, 16 martie 2011, 9:51)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Ardealu e al nost !
    Ungaria are o obsesie cu "teritoriile pierdute".
    Dar in decursul istoriei Ungurii s-au purtat neomeneşte cu naţionalităţile subjugate !
    Spiritul revanşard din păcate nu ajută la nimic. În România Ungurii şi Secuii sunt numai o insulă , o enclavă , participă la guvernare , etc. Nu sunt colonizaţi !
    Stimaţi concetăţeni, aveţi grijă cum vă purtaţi cu Românii !
  • +2 (2 voturi)    
    Orban asta nu trebuie bagat in seama (Miercuri, 16 martie 2011, 15:02)

    ... [anonim]

    are zilele numarate in Ungaria,ca il doboara 'masterii' ca n-a luat de la FMI,si a furat din pensiile private.
  • +3 (3 voturi)    
    aho, aho.... (Miercuri, 16 martie 2011, 18:04)

    mihai [anonim]

    nu-mi place ce a spus Viktor Orban, daca asta a spus...dar pe el il doare undeva de maghiarii din Romania asa cum pe politicienii nationalisti i doare undeva de romani... de ce? comentariile de mai jos este exact rezultatul acestor afirmatii ale politicienilor - sa ne uram intre noi, sa ne injuram, sa ne fie frica unu' de altu'...se numeste MANIPULARE IN MASA...ce pacat ca inca mai inghitim ce ne vinde omul politic si mass-media...oricum nu se va intampla niciodata ce ar fi afirmat Viktor Orban...cine pune botul la asa ceva (ca-i roman sau maghiar) inseamna ca i-ar placea sa vada mai multa suferinta si jale...e foarte simplu: toate astea nu duc decat intr-un singur loc. parca romanii si maghiarii erau crestini.. cei care-s crestini de aici, cum impacati mesajele lui Isus cu comment-urile voastre de pro-ura?? nici nu stiu de ce ma obosesc sa scriu aici, ca pe mai tarziu sa fiu injurat (cum e traditia la noi)...poate ca tot sper ca in unii din voi mai licareste un dram de intelepciune si dorinta de a trai civilizat si in pace...nu vom trai civilizat si in pace cu atitudine razboinica...nici romanii, nici ungurii..va doresc la toti (romani si maghiari) sanatate si multa intelepciune!
  • +2 (2 voturi)    
    inadmisibil (Miercuri, 16 martie 2011, 22:39)

    qqq [anonim]

    daca premierul maghiar isi permita sa spuna asta despre pamantul romanesc sfintit de sangele martirilor nostri, imi permit sa spun si eu: incercati si natiunea maghiara va disparea de pe fata pamantului.
    • 0 (0 voturi)    
      ar trebui sa te gandesti inainte sa spui ceva (Joi, 17 martie 2011, 23:25)

      gabi.... [anonim] i-a raspuns lui qqq

      In primul rand nu stiu cine esti dar nici nu ma intereseaza prea mult. Nimeni nu zice nimica voua cand va plangeti de basarabia ce ati pierdut asa ca te rog sa nu mai spui asemenea cuvinte ca nu mi se pare drept. Dar trebuie sa specific ca in ciuda faptului ca sunt maghiar in romanai nici eu nu vad rostul acestor afirmatii si nu sunt de acord cu ele cum nici cu autonomie in aceasta forma. As dori autonomie teritoriala care sa ne asigure tuturor din ardeal faptul ca banii ce platim ca impozit sa se intoarca napoi si sa nu se duca in alte regiuni unde oamenii sunt lenesi si nu vor sa lucreze. Asta ii parerea mea
      • 0 (0 voturi)    
        gabore (Sâmbătă, 19 martie 2011, 20:32)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui gabi....

        Tu sti ce inseamna autonomie teritoriala ?stat in stat ,cu institutii propri politie proprie etc.cu o limba straina de cea romana.Sa nu-mi pomeneste de catalunia sau de tirol pt. ca sint diferite in toate privintele de ardeal de-la traditii la politici locale etc.Ce stat cu scaun la cap ar accepta asa ceva .
  • -2 (2 voturi)    
    presedintele meu (Miercuri, 16 martie 2011, 22:42)

    sgf [anonim]

    e un tradator de tara si un las. sa raspunda pe acelasi ton. inadmisibila tacerea tradatorilor pdlisti. este rolul presedintelui sa raspunda. sau nu are curajul sa o faca. RUSINE. mi-e rusina ca sunt roman! mi-e rusine ca am un asemenea presedinte!
  • -1 (1 vot)    
    Lupta doar de dragul discursurilor demagogice (Miercuri, 16 martie 2011, 23:12)

    ana [anonim]

    Din pacate singura persoana pe care eu am vazut-o de atatea ori ripostand la discursuri demagogice de genul celui tinut de Viktor Orban, nu mai este printre noi....sunt convinsa ca daca ar fi fost inca in viata l-am fi auzit azi pe Adrian Paunescu, criticand dur aceste idei...
    Am avut colegi maghiari in facultate, si de fiecare data cand am discutat probleme de istorie ajungeam toti la concluzia ca toate instigarile astea la sovinism nu sunt decat vorbe goale care nu pot fi receptate decat de niste oameni fara cultura.
    Traim intr-o era a globalizarii....ar trebui sa fim destul de inteligenti incat sa ne pastram traditiile, obiceiurile....iar lupta dintre romani si maghiari nu este o traditie...este doar o unealta folosita de oamenii politici ai tuturor timpurilor pentru a-si urmari scopurile personale
  • 0 (0 voturi)    
    "Sa fie ... cum au fost" (Joi, 17 martie 2011, 1:37)

    grunespferd [utilizator]

    Nu se poate.
    Pur si simplu. In loc sa bateti campii cu prostii nationaliste mai bine v-ati gandi voi ungurii daca n-ar fi mai sanatos sa aveti Romania aliata decati sa atatati raci tampite. O alianta si excelenta cooperare intre Romania si Ungaria si Polonia, nu neaparat in ideea unei Inter Marium ar fi mult interesanta decat prostiile debitate de un intamplator turist pe scaunul de prim ministru al ungariei.

    Sa fim sanatosi, in ciuda tampitilor de ambele parti ale granitei.
  • 0 (0 voturi)    
    astazi suntem mai europeni decat ungurii (Joi, 17 martie 2011, 5:02)

    Mihai [anonim]

    Romanii si-au insusit principiile europene si nu l-au mai votat pe Vadim iar ca rasplata ungurii ni l-au impus pe Tokes. Aici vorbiti de FIDESZ dar uitati ca inca 17% are JOBBIK, partid neo-nazist. Ungaria astazi pute de sovinism si anti-semitism. Va asigur ca Europa este foarte atenta la ce se intampla acolo. In primul rand au intors o lege a presei data de Orban iar pe postul national german de televiziune se transmit regulat reportaje despre Jobbik. UDMR-ul a incercat sa mascheze realitatea ungureasca dar astazi in sfarsit a iesit la iveala iar balega nu mai poate fi bagata inapoi in vaca. Spre diferenta de inceputul anilor 90, cand ungurii erau urati de un procent relativ mic de nationalisti romani, astazi UDMR-ul a reusit sa trezeasca resentimente in randul intregii populatiei romane iar aceasta se va traduce in voturi impotriva celor cu care colaboreaza politic. Antonescu le-a spus ca usa se inchide iar astazi s-a inchis.
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere Raspuns la mesajul premierului ungar (Joi, 17 martie 2011, 7:34)

    Ion Damsescu [anonim]

    Orban Viktor a spus cam asa: "Sa fie Ardealul si natiunea ungara asa cum au fost "

    Cred ca raspunsul ar fi trebuit sa fie cam asa:

    " Sa fie Ardealul si natiunea romana asa cum au fost in timpul marelui si infloritorului imperiu a lui DECEBAL, care a atras multe neamuri aici. si mai atrage si acuma"
  • 0 (0 voturi)    
    rusine (Joi, 17 martie 2011, 14:58)

    burebista [anonim]

    Cred ca orban,nu mai are viagra si singurul lucru care il mai excita este un discurs murdar si revizionist.Ceea ce doare mai mult,este lipsa de reactie a MAE,Nu putem tolera la nesfarsit aceste marlanii.
  • 0 (0 voturi)    
    o oarecare parere (Joi, 17 martie 2011, 15:49)

    theaba [utilizator]

    politica externa e ca si politica interna.
    doar nu credeti ca pe plan extern politicienii NOSTRII ar fi mai breji.
    nici macar cand sunt injurati in fata de unguri nu reactioneaza. asta e onoarea lor.
  • 0 (0 voturi)    
    completare (Joi, 17 martie 2011, 15:57)

    theaba [utilizator]

    problema e la noi in casa de multa vreme. noi le permitem noi ii admiram pe ici pe colo. daca m-as duce sa ma plimb in Budapesta cu steagul romaniei in mana cum ar reactiona ai nostri politicieni. ca natiune ungaria nu este in europa. este doar formal in UE. este cea mai sovina tara. mentalitatea poporului maghiar este asemanatoare cu politica lui Hitler. germanii mai stiu sa faca diferente.
    in romania sunt considerati fraieri cei care cred in romania. "e dovada de spirit european sa NU fii patriot."
    sper ca cine va citi mesaju va si vedea dezamagirea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    Ungaria... (Joi, 17 martie 2011, 17:26)

    Abdul [anonim]

    Toti istoricii sunt de comun acord ca romanii isi au originile din contopirea romanilorcu dacii (cei mai bravi dintre traci) ... se stie ca dacii au stapanit un teritoriu ce se intindea si pe meleagurile ungariei de astazi. Poporul maghiar s-a stabilit pe aceste meleaguri dupa caderea imperiului roman fiind un popor originar din zona mongoliei de astazi (huni, tatari - popoare migratoare). cel mai bun argument sta chiar la radacina genetica a acestor popoare si la nivel lingvistic (fac parte din rasa fino-ugrica), limba lor fiind din aceeasi familie de limbi cu Finlanda. corectati-ma daca gresesc... sa spui ca ceva este al tau dupa mii de ani de schimbari politice, de teritorii, de civilizatie este cel putin aberant. asta ar insemna sa revendicam si noi fostul teritoriu dacic sau macar o particica din fostul imperiu roman. :)
  • 0 (0 voturi)    
    degeaba (Joi, 17 martie 2011, 20:30)

    Petru [anonim]

    Fratilor, v-ati pierdut timpul degeaba scriind aici romane de comentarii deoarece acesta stire este un fals si o restalmacire a ceea ce a spus sau a transmis Orban, Schmit sau reprezentata ambasadei Ungariei. De ce presa, mass media manipuleaza din nou si creaza stari tensionate??? S-a spus in discursurile incriminate ca a aparut fraza "am pierdut Ardealul"...( da, la 1848!!) din "cauza marilor puterilor (Imp. Habsburgic si cel Tarist) iar referitor la unificarea natiunii maghiare s-a referit la acordarea cetateniei maghiare ungurilor din Ardeal. Atat! Toate celelalte lucruri sint gaselnite si rastalmaciri jurnalistico-politicienesti. Nu va mai lasati pusi pe jar de niste manipulatori de opinie! Informati-va corect si lasati-va perjudacatile deoparte.
  • 0 (0 voturi)    
    Ardealul (Sâmbătă, 19 martie 2011, 12:23)

    anonim [anonim]

    Interesante comentarii. Traim de in Romania de zeci de ani si unguri, sasi tigani turci etc si am trait bine impreuna.Ma mira ca un simplu articol deja ne ia mintiile in loc sa ne gandim de cine santem condusi si mai ales cum. Roberta anastase a "furat" voturile in parlament fara macar sa le numere, motiunea de cenzura a picat pentru ca unii domni parlamentari nu au avut voie nici macar sa voteze. Toti platim taxe si impozite si dansii nici macar nu sau ridicat sa voteze, indiferent de votul pro sau contra macar atata decenta trebuiau sa aiba a se deplasa pana la urne. Ne lipseste atitudinea
  • 0 (0 voturi)    
    Csibi Barna contra Avram iancu (Sâmbătă, 19 martie 2011, 20:25)

    attila_the_hun [anonim]

    Csibi Barna, desi nu-l cunosc nu a facut altceva, decat a pus laeea nu ne vrea nimeni locul lui pe acest Avram Iancu, care a omorat mii de unguri in timpul Revolutiei din 1948. Pe streang! Avram Iancu s-a supus neconditionat propagandei austriece, care l-au folosit pentru slabirea Revolutiei ungare din 1948. Desi Revolutia garanta drepturi egale tuturor natiunilor imperiului austro-ungar, acest Avram Iancu, a reusit sa talharesca judetele Alba, Cluj, Bihor, furand tot ce-i statea in cale. Oricum, poporul lui Avram Iancu de azi, romanii de azi fac la fel, nu numai in Romania, ci in toata Europa. De aceea nu ne mai vrea nimeni in Europa. Noroc ca io mai am o sansa.... fiind ungur, sa cer cetatenia maghiara si sa nu mi cad in oala de romi, sau rromani ....
  • 0 (0 voturi)    
    despe Basarabia (Vineri, 17 iunie 2011, 9:18)

    greg [anonim]

    La noi in R. Moldova e o problema mult mai mare decat la voi cu ungurii, aici e o problema mare cu rusificarea, care e tot mai intensa, daca 70% din populatie sunt moldoveni (romani) si 30 % ucrainieni, rusi,gagauzi, atunci ce tine de limba vorbita, in orasele mari proportia e invers, de Tiraspol ,Tighina si Comrat nici nu vorbesc, acolo 100% se vorbeste ruseste, Balti - 75%, Chisinau - 50% (datorita studentilor veniti la Chisinau care vorbesc romana). Daca statul nu va lua vreo masura, sau nu ne vom uni cu voi, pai riscam sa ne uitam limba, moldoveni ce vorbesc ruseste, dar voua de peste prut va e in pl de noi, noi nu mai rezistam, multi au creerul spalat si voteaza conducerea care sustine rusificarea, desi neoficial... ajutoooooor Romania!!! Macar faceti-ne cetateniile romane, pierdute anterior, se fac ele acum, dar intr-un ritm foaaarte lent,....
  • 0 (0 voturi)    
    . (Marţi, 15 noiembrie 2011, 23:12)

    z [anonim]

    despre ” ardealul , pamant romanesc ” , realitatea istorica e foarte sensibila.

    e adevarat ca teritoriul a facut parte din DACIA REX , dar de la retragerea aureliana pana la descalecatul hun , nu avem decat vesti sporadice despre cnezate si voevodate in acea zona….si daca mai luam si numele ( atestate istoric ) ale conducatorilor acelei perioade intunecate istoriceste ( pavel chinezu , glad , menumorut ) , o sa constati ca problema romaneasca acolo e sensibila tare…..

    IAR DE LA FORMAREA PRINCIPATELOR PANA LA MAREA UNIRE , ARDEALUL A APARTINUT UNGARIEI ( din punct de vedere administrativ )….

    Ne place , nu ne place , sunt 1000 de ani de istorie , care nu pot fi stersi cu buretele…iar pactul de la TRIANON ii doare pe unguri inca suficient de tare…


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri