Asociatiile pentru protectia animalelor picheteaza luni Camera Deputatilor, nemultumite de proiectul de lege care prevede eutanasierea cainilor fara stapan

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 7 martie 2011, 8:48 Actualitate | Esenţial

Asociatiile pentru protectia animalelor picheteaza, luni, Camera Deputatilor, cerand deputatilor sa respinga modificarile aduse legii cainilor comunitari, care ar urma sa permita autoritatilor locale eutanasierea animalelor fara stapan, anunta Mediafax. Protestul este programat sa inceapa la ora 15.00, la poarta de intrare spre Camera Deputatilor, in zona Parcului Izvor, urmand sa se incheie la ora 19.00.

Reprezentii Asociatiei "Cutu, cutu" si GIA, organizatorii protestului, cer deputatilor sa respinga la discutiile din plenul Camerei Deputatilor proiectul de modificare a legii cainilor fara stapan, printre acestea fiind si posibilitatea eutanasierii atat a cainilor grav bolnavi, a celor agresivi, cat si a celor care nu sunt adoptati in sapte zile.

Organizatiile de protectie a animalelor spun ca modificarea legii cainilor fara stapan va permite uciderea in masa a maidanezilor si cer sterilizarea si readucerea acestora in locul de unde au fost luati.

Comisia pentru administratie publica, amenajarea teritoriului si echilibru ecologic din Camera Deputatilor a dat, in 1 martie, aviz favorabil proiectului de modificare a legii privind protectia animalelor, acesta urmand sa intre in dezbaterea plenului.

Organizatiile de protectie a animalelor spun ca daca proiectul de lege nu va fi discutat luni, vor continua protestul si marti, tot intre orele 15.00 si 19.00.

Reprezentantii ONG-urilor sustin ca eutanasia nu va rezolva problema cainilor strazii, asa cum nu a rezolvat-o nici intre 2001 si 2008, cand aceasta a fost permisa. Ei atrag atentia ca maidanezii apar si din cauza cetatenilor care ii abandoneaza si care nu sunt sanctionati.

De asemenea, acestia mai spun ca eutanasierea este o solutie pe termen scurt si foarte costisitoare, potrivit Organizatia Mondiale a Sanatatii, si incalca normele UE si Conventia Europeana cu privire la bunastarea animalelor.

Mai multe ONG-uri de protectie a animalelor au protestat la Palatul Parlamentului si in 1 martie, cand a fost luat in discutie proiectul de modificare a legii, la Comisia pentru administratie publica din Camera Deputatilor.

Deputatii din Comisie considera ca modificarile avizate, care dau posibilitatea autoritatilor locale sa decida ce sa faca in cazul cainilor fara stapan, sunt o solutie mai buna la problema cainilor comunitari. Potrivit acestora, autoritatile locale pot decide fie sterilizarea animalelor si propunerea spre adoptie, fie pastrarea lor in centre, fie eutanasierea dupa un anumit numar de zile. Totodata, legea da posibilitatea incheierii unor parteneriate intre autoritatile locale si ONG-urile de protectie a animalelor.

  • Modificarile legislative ce permit eutanasierea maidanezilor, propuse de prefectul Capitalei

Prefectul Capitalei, Mihai Atanasoaei, a anuntat, pe 27 aprilie 2010, ca a trimis Camerei Deputatilor propunerile de modificare a legii cainilor fara stapan, printre acestea fiind si posibilitatea eutanasierii atat a cainilor grav bolnavi, a celor agresivi, cat si a celor care nu sunt adoptati in sapte zile.

Potrivit prefectului, propunerile de lege respecta legislatia europeana si incearca rezolvarea problemelor provocate de cei aproximativ 40.000 de caini fara stapan din Capitala, asa cum arata datele ONG-urilor, sau a celor aproximativ 100.000 de caini fara stapan din Capitala, asa cum arata datele administratiei locale.

In privinta propunerilor aduse la noua lege, prefectul Capitalei arata ca "este incurajata adoptia cainilor fara stapan, care va fi facuta cu responsabilitate si spirit civic". In acest sens, persoanele care vor dori adoptarea a mai mult de doi caini trebuie sa faca dovada ca ii pot intretine si au spatiul necesar, sa aiba acordul vecinilor sau asociatiei de proprietari, sa plateasca taxele de sterilizare, microcipare si tratare de boli.

O alta propunere vizeaza amendarea persoanelor care adopta un caine si apoi ii dau drumul pe strada, a celor care hranesc in locuri publice cainii fara stapan, precum si a celor care nu isi inregistreaza animalele in registrele speciale sau nu isi sterilizeaza cainii de rasa comuna.

Marius Marinescu (PRM) este initiatorul Legii 9/2008 privind protectia animalelor, prin care a fost abrogata eutanasierea acestora. Conform acestui act normativ, care a modificat Legea 205/2004, constituie infractiune detinerea si comercializarea de animale salbatice, cu exceptia gradinilor zoologice, folosirea animalelor pentru cersetorie, omorarea animalelor, organizarea de lupte intre animale sau cu animale, maltratarea si schingiuirea acestora, despartirea puilor de mama pana la varsta de minimum opt saptamani, precum si interventiiile chirurgicale destinate modificarii aspectului unui animal sau altor scopuri necurative. Actul normativ prevede pedepse care pot merge pana la amenzi penale de 2.000 lei sau inchisoare de pana la un an.


Citeste mai multe despre   






















1209 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    sacalii (Luni, 7 martie 2011, 9:13)

    doru [anonim]

    Daca din 2001 in 2008 metoda nu a functionat, de ce cutu labutu, gia, si altii se trezesc de-abia astazi sa protesteze? Cand au murit oameni nici nu le-am auzit glasul. Cand mi-a fost muscat copilul nu a venit nici o printesa sa spuna ce trebuie facut. Acum se trezesc ca " animalutzele acelea nevinovate" trebuie aparate de nemernicia romanilor, amenintand cu sabotarea afacerilor romanesti din strainatate. Probabil ca eutanasia nu este cea mai buna solutie, dar asteptam o solutie de la cutu putu in anii ce-au trecut, nu acum. Probabil insa ca scaunele sunt calde si banii de la guvern sunt buni si-n timp ce copiii nostri sunt muscati de "nevinovatele animalutze". Pentru ca atunci cand vor disparea cainii va disparea si scopul existentei sacalilor de fonduri din birouri.
    • +6 (6 voturi)    
      proteseteaza (Luni, 7 martie 2011, 12:16)

      ceratozaur [anonim] i-a raspuns lui doru

      pentru ca le-ar lua papa de la gura. Cat timp cainii vor fi in continuare pe strazi, ei vor avea de unde sa ciuguleasca, cand nu o sa mai fie... s-a dus papica. Asa se intampla...cand se gaseste cineva care vrea sa rezolve problema hopa si asociatiile de protectie...de ce n-au facut ele pana acum adaposturi pentru cainii comunitari, ca bani au avut. Faptul ca sunt castrati nu-i impiedica sa muste, ca doar nu le scot dintii, dimpotriva unii devin chiar mai agresivi.
  • +3 (13 voturi)    
    oameni omorati (Luni, 7 martie 2011, 9:22)

    Radu [anonim]

    1. nu sunt de acord cu eutanasierea.
    2. este obligatoriu sa nu mai avem caini pe strazi

    Asa cum, atunci cand o femeie a fost omorata de o haita de caini, asociatiile foarte guralive acum au tacut malc, ar fi bine sa taca si acum, sa-si adune membrii si gandurile si sa gaseasca o solutie sa scapam de cainii de pe strazi - rapid. asta cu sterilizarea e o poveste pe care nu o mai crede nimeni.

    imi plac cainii insa inteleg ca e o diferenta uriasa intre a iubi un catel si a avea grija de el. asociatiile pentru protectia animalelor nu fac nimic - au doar gura foarte mare atunci cand cineva are o idee. si tac si se ascund atunci cand un om e omorat de caini - nu am auzit vreun comunicat in ziua cand femeia aia a fost sfasiata de caini.

    nu avem dreptul sa-i omoram, dar nici ei nu au dreptul asta.... iubiti-i dar la voi acasa!!!!!
  • +17 (21 voturi)    
    Orasele sunt pentru oameni, nu pentru caini (Luni, 7 martie 2011, 9:25)

    Euthanasius [anonim]

    Cei de la ONG-urile care iau bani degeaba sub pretext ca apara haitele de caini vagabonzi si sunt iubitori de animale, sunt de fapt schizofreni.
    Cainii mananca doar alimente pe baza de carne, le e absolut necesara carnea. Aceasta provine de la alte animale, sacrificate in abatoare. Daca nu ar mai fi ucise animale pt consumul uman si animal, atunci cainii ar sfarsi prin a muri de foame.

    Concret, cei de la Cutu-Cutu practica o vadita si violenta discriminare intre animale, ei considera ca doar unele animale merita ''iubite'' in schimb altele pot fi omorate pt a le hrani pe cele ''iubite'' !

    Nu e singura contradictie care arata gradul de afectiune psihica de care sufera acesti indivizi.

    Animalele in sine nu au si nu pot avea ''drepturi'', pentru ca aceste concepte juridice sunt atasate fiintelor vii cu constiinta de sine si capabile de responsabilitate fata de actele lor. Deocamdata, doar oamenii sunt raspunzatori si chiar si ei uneori sunt expertizati la tribunale sa se vada daca nu cumva au pierdut capacitatile ''de judecata''.

    Asa ca nu se poate vorbi de nici un fel de ''drept'' pt animale, doar de drepturi ale stapanilor de animale, problema deja rezolvata pozitiv.

    Insa animalele fara stapan ce constituie pericol mortal si care nu fac parte din sistemul ecologic local trebuie imediat indepartate din societate.

    Comunitatile care au bani de aruncat in caini cu ei sa ii poata tine in padocuri, hraniti pe viata pe banii publici.
    Cele care sunt sarace si nu-si pot permite asa ceva, daca animalele nu capata vreun stapan, sa le poata eutanasia.

    Daca apar ''adoptatori de caini'', atunci legislatia sa fie inasprita pt cazul in care acestia abandoneaza animalele adoptate, ca sa nu fie inselata si mintita intreaga comunitate.

    Propunerile de modificare a legii ''maidanezului Marinescu'' sunt foarte moderate in comparatie cu alte state unde se eutanasiaza fara multa discutie (4 milioane/an in USA, 80.000 in Franta).
    • -7 (7 voturi)    
      deci sugerezi (Luni, 7 martie 2011, 11:21)

      cdc [anonim] i-a raspuns lui Euthanasius

      ca ar trebui sa mancam caini? urmand argumentele tale se pare ca asta ar trebui sa fie o solutie viabila de a scapa de pb lor. Sa nu facem discriminari intre animale, daca le mancam pe unele atunci sa facem un abator si pentru caini.
  • +17 (19 voturi)    
    Excelent proiect de lege! (Luni, 7 martie 2011, 9:25)

    Heruvim [utilizator]

    Si noi MAJORITATEA de ce nu putem sustine un miting de incurajare pentru ca legea sa treaca? Unde e tipul ala cu adresa de mail pe yahoo?
  • +18 (20 voturi)    
    si noi? (Luni, 7 martie 2011, 9:25)

    Bogdan T [anonim]

    Suntem rusinea Europei in ce priveste controlul cainilor maidanezi.Orice turist se cruceste cand vede caini liberi,murdari paduchiosi,in mijlocul oraselor exact ca in Africa.
    Solutia noastra trebuie sa fie solutia lor,a europenilor.
    Domnilor guvernati,chiar daca nu organizam un miting de sustinere,suntem de acord cu dumneavoastra!
  • +14 (16 voturi)    
    Protest pentru fonduri (Luni, 7 martie 2011, 9:34)

    cris [anonim]

    La ce folosesc asociatiile de protectie a animaleor???
    La cheltuirea banului public...Ce protejaza... cainii comunitari.
    Daca am avea asociatii de protectie a animaleor cu adevarat atunci acestea s-ar implica in protejarea animalelor salbatice. Ar protesta pentru despaduriri. Pentru strangerea de fonduri ca sa le dea de mancare ursilor care coboara din barlog in localitatile din apropierea padurilor.
    In paduri insa nu merg masinile doamnelor de la protectia animalelor.
    Aceste doamne uita ca parcurile pentru copii au fost invadate de caini, iar parintii sunt nevoiti sa-si abandoneze copii in fata televizoarelor.
    PROTEJAM CAINII NU OAMENII, orasele si parcurile au fost facute pentru caini, nu pentru oameni.
  • +13 (15 voturi)    
    Ploiestiul este asediat de caini! (Luni, 7 martie 2011, 9:42)

    dan [anonim]

    Ploiestiul este un oras asediat de cainii vagabonzi! In centrul orasului esti atacat de zeci de caini!
    Primarul binenteles ca este preocupat doar de constructia unui nou stadion, de acolo ies bani.
    Este dictatura cainilor!
    • +7 (7 voturi)    
      da da (Luni, 7 martie 2011, 10:52)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui dan

      Elena Doamna si alte strazi ... :) lasa ca Volosevici si cei de la consiliul local isi plimba fundul cu masina, nu sunt in pericol sa fie compostati de patrupede
  • +5 (7 voturi)    
    Intrebare (Luni, 7 martie 2011, 9:53)

    gaga [anonim]

    Si dupa ce a initiat aceasta lege pt caini, care a dus la uciderea catorva oameni, la ranirea catorva zeci de mii anual, imbolnavirea a sute de mii (microbi, murdarie, etc) si probabil ca urmare la moartea multora, a plecat la o vanatoare strasnica?
  • +7 (7 voturi)    
    as propune... (Luni, 7 martie 2011, 10:47)

    egroeg [anonim]

    sa se completeze legea cu obligativitatea ONG-urilor sau Asociatiilor sau ale persoanelor care protesteaza atat de vehement sa aiba obligatia de a prelua si raspunde de toti caiinii fara stapan,cu sanctiuni severe daca-i mai lasa liberi si sanctiuni penale daca vreun caiine preluat musca un copil sau oricare alta persoana.
    • -7 (7 voturi)    
      fsd (Luni, 7 martie 2011, 11:27)

      fre [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      Ce modalitate inteligenta de a rezolva problema. "Eu nu-mi asum nici o responsabilitate, sa se ocupe altcineva!" Normal cand ai o astfel de gandire ti se pare cel mai simplu si firesc sa ucizi ceea ce nu intra in calculele tale simpliste. probabil, urmand principiul asta ai elimina si oamenii care nu sunt de acord cu tine sau te incomodeaza cu ceva. E mai usor sa extermini o intreaga populatie de caini decat sa incerci sa te implici in rezolvarea problemei. Asta e mentalitatea din cauza careia s-a ajuns in situatia asta. De a te spala pe maini si a lasa pe altii sa gestioneze situatia ca doar tu nu iubesti cainii deci , deh, nu e treaba ta!
      • +6 (6 voturi)    
        era tocmai ce am sugerat... (Luni, 7 martie 2011, 12:03)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui fre

        sa va implicati...nu doar sa protestati.. .cat priveste responsabilitatea....am doi caini in curte,nu pe strada...altfel minusul primit de tine
        spune restul.Oricum,am inteles ca pentru tine miile de persoane muscate sau atatea persoane decedate,ca sa nu mai spunem de spaimele provocate trecatorilor,tie ti se par normale,fara importanta.Asta chiar e o mentalitate de persoana elevata.
      • +4 (4 voturi)    
        solutii??? (Luni, 7 martie 2011, 14:24)

        Vendetta [anonim] i-a raspuns lui fre

        ai tu o solutie mai buna... ca pana acum nu vad decat retorica de 2 bani a ONG-urilor platite de mine sa nu faca nimic.... Din punctul meu de vedere, voi "marii iubitori de animale" sunteti mai periculosi decat cainii vagabonzi...
        Apoi ce treaba are iubirea cu abandonul?... Cum poti sa spui ca iubesti pe "cineva" dar il lasi sa traiasca singur pe strazi... Oh!!...Lasa-ma sa ghicesc, "ii respecti libertatea"...
      • +6 (6 voturi)    
        Cand nu se mai poate, faci ca in Danemarca... (Luni, 7 martie 2011, 14:24)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui fre

        Cainele printului consort a muscat un soldat din garda regala si a fost propus pentru eutanasiere.

        Replica printului Henrik:
        "There is no difference between a royal dog and any other"

        La noi sunt protejati de parca ar fi monumente ale naturii...

        http://www.abc.net.au/news/stories/2009/06/05/2589981.htm
        • -2 (2 voturi)    
          raspuns (Luni, 7 martie 2011, 21:24)

          ap [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Dar crezi ca noi, OAMENII, suntem cumva monumente ale naturii?! Ei, bine, tin sa te anunt ca nu suntem decit o veriga in lantul trofic. Si dc. pt. un ciinecare este mai putin rational decit un om nu este nimic nenatural sa manince si el un om dc il apuca foamea, cum ramine cu oamenii care ucid oameni?! Ca asta pare sa nu deranjeze pe nimeni!
  • +7 (7 voturi)    
    cainii vagabonzi (Luni, 7 martie 2011, 10:49)

    acinigrev [anonim]

    pai daca ONG-urile pt caini protesteaza ... noi ceilalti ce facem? ne lasam iarasi dusi de nas ... in loc sa aiba grija de copii au grija de caini, doar teroetic. noi toti trebuie sa fim educati in a ava grija de caini .. sunt pline parcurile si strazile de caca, de stapani care ii plimba liber. nu ai unde sa te joci cu copii inn parc ca dai de caca de caini sau de caini care maraie si sar la tine. pana cand sa mai rabdam?
  • +6 (6 voturi)    
    despre ong-uri (Luni, 7 martie 2011, 11:39)

    ralu [anonim]

    Am si eu niste neclaritati referitor la aceste ong-uri
    - membrii/simpatizantii lor iubesc cainii doar pentru ideea de caine sau ca "e si el un suflet"; un raspuns normal ar fi a doua varianta si atunci ma intreb oamenii astia sunt vegetarieni? (tin sa precizez ca dupa ultimele studii porcul, gaina sau mielul, sunt si ele "niste suflete")
    - cati caini au in intretinere fiecare ?
    - cate adaposturi si pentru cati caini au construit din finantare proprie?
    - oare viata pe care o duc acesti caini pe strada este una normala pentru un iubitor de animale? (mancare si apa cand apuca, paraziti cat cuprinde, iarna stau la -20 de grade....)
    - ce om cu toate tiglele pe casa renunta la dreptul lui de a merge linistit pe strada fie zi fie noapte, de a-si lasa copilul sa se joace in liniste fara a fi marait sau fara sa calce in rahati ?
  • -6 (6 voturi)    
    Doar ong-urile??? (Luni, 7 martie 2011, 12:28)

    Kiki [anonim]

    Sunt iubitoare de animale, am catei si pisici si ma crucesc ce citesc aici. Toata lumea, dar absolut toata, se ia de ong-uri. Dar voi, cetatenii obisnuiti, normali, ce faceti pentru a rezolva aceasta problema? Stiti cumva ca multi, atat de la tara dar si de la oras, nu sterilizeaza catelusele ci prefera sa le lase sa fete si apoi arunca puii in curtea altora sau ii abandoneaza in cutii pe unde apuca??? Eu am patit-o de 2 ori, gasind in curte aruncati catelusi. Nu credeti ca problema este a oamenilor si nu a animalelor??? Daca fiecare ar fi responsabil - si daca nu intelege de vorba buna, sa fie tras la raspundere prin amenda sau cu munca in folosul comunitatii, eventual la padoc, ca tot e nevoie - nu credeti ca in timp se rezolva problema? Uitati-va la tarile unde s-a aplicat deja eutanasierea in masa si problema tot nu a fost rezolvata. Se pot gasi alte solutii, dar prin implicarea intregii SOCIETATI. Sau... asteptam sa vina UE sa ne rezolve problemele - ca de, daca tot ne-au primit, sau americanii, asa cum sperau parintii nostri... Hai sa fim seriosi... Nici oamenii, nici animalele nu au de castigat din aceasta situatie. Tot comentati sa sunt boli si oameni muscati sau omorati... dar stiti cate atrocitati comit semenii vostri contra animalelor? aveti curaj sa priviti fotografiile-martor ale bietelor animale mutilate sau omorate cu buna stiinta, cu intentie si cu o obstinatie diabolica??? Educati oamenii, aveti pretentii in primul rand de la voi insiva si apoi de la atlii. Cine are cap, sa si-l foloseasca, ca nu-i doar de ornament sau de pus coarne. DECI, propunerea mea este sa venim cu reglementari foarte stricte, dar si care sa fie APLICATE, in ceea ce priveste abandonul, maltratarea sau alte rele aplicate animalelor aflate in ingrijire, precum si instituirea unei taxe modice, la nivel de comunitate, din care sa fie contruite si intretinute padocuri moderne, igienice (vezi documentare pe Animal Planet, unde problema este gestionata tot de oameni si comunitate).
    • +5 (5 voturi)    
      @kiki (Luni, 7 martie 2011, 12:45)

      @kiki [anonim] i-a raspuns lui Kiki

      pentru ca animalele sa fie abandonate, ele trebuie intai luate acasa. cine ia acasa 50.000 de caini cat se estimeaza ca are bucurestiul?
      solutia pe care o propui tu este intr-adevar foarte buna dar nu pentru acum, ci pentru viitor in scopul prevenii abandonului.
      problema este ce facem acum??? cum facem sa nu mai fie caini pe strada???
      • +2 (2 voturi)    
        Deci, dupa cum a mai scris in alta parte (Luni, 7 martie 2011, 18:02)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui @kiki

        se poate face un tzarc mare in care sa fie adunati toti si sa fie hraniti acolo de iubitorii de animale din banii lor.
        • -2 (2 voturi)    
          banii (Luni, 7 martie 2011, 18:27)

          kiki [anonim] i-a raspuns lui mcris

          Daca tu crezi ca fiecare banut pe care il dai sub forma de impozite si taxe este 100% cheltuit cu cap, adica eficient, fara a fi risipit sau a intra in buzunarele unora, esti naiv. Cate construcii, reparatii, achizitii, servicii etc. au fost umflate pe hartie, dar platite din bani publici, si nimeni nu s-a scandalizat - doar presa a urlat, pe ici, pe colo. Si atunci, ce mai conteaza 2-5 lei, cheltuiti pentru sanatatea, linistea, securitatea animalelor si a oamenilor? Nu-i mai simplu asa?
      • -2 (2 voturi)    
        completare (Luni, 7 martie 2011, 18:32)

        kiki [anonim] i-a raspuns lui @kiki

        Am uitat sa spun cum datorita unui caine pe care eu il hraneam am scapat de o tiganca care-mi fixa buzunarul paltonului in care aveam portofelul. Cum am strigat-o pe catelusa, tiganca a facut stanga-n prejur si m-a lasat in pace. Eu una, nu am patit-o cu animalele, ba chiar am si fost atacata pentru a mi se fura geanta - si nu de caini. Desigur, fiecare judeca si prin prisma experientei personale, dar incrincenarea asta pe subiectul eutanasiere ridica patimi, intuneca judecata si, in final, nimeni nu are de castigat.
  • +3 (3 voturi)    
    Romania da dovada de impotenta...legislativa (Luni, 7 martie 2011, 14:16)

    Vendetta [anonim]

    Sincer nu inteleg de ce ne cramponam in ONG-urile astea... Solutia este simpla: fie ii obligam pe toti membrii ong-urilor sa adopte (toti) cainii vagabonzi... fie aplicam sistemul american in care un caine vagabond prins de hingheri este tinut intr-o "crescatorie" timp de 2 saptamani, dupa care, daca nu isi gaseste stapan este eutanasiat...
    • +2 (2 voturi)    
      hinghieri? (Luni, 7 martie 2011, 14:24)

      raluca [anonim] i-a raspuns lui Vendetta

      stii cati hingheri sunt in bucuresti? 5
      daca asteptam dupa ei o sa am stranepoti pana scapam de caini
  • -2 (2 voturi)    
    caiinii comunitari (Luni, 7 martie 2011, 21:41)

    ap [anonim]

    Din ce am vazut pina acum, TOTI comiteti o eroare (sau o ipocrizie): ONG-urile nu sunt finantate de la buget ! Fondurile lor provin din donatii externe si interne. Exista unele adaposturi ale primariei, acelea sunt sponsorizate de la buget, nu ONGuril.
    Acum: acest numar crescut de maidanezi nu este nici intimplator si nici nu poate fi imputat ONGurilor. Basescu cind era primar a "palmat" 13 milioane de euro pt. asa zisele eutanasieri si a vazut ca este o afacere rentabila.Prin urmare a lasat ciinii sa se inmulteasca, nu a dat curs programelor de sterilizare propuse de ONG-uri si acuma, ce credeti?! Pai daca se apropie campania, i-ar strica niste milioane de euroi? Ca doar nu va imaginati ca ii pasa vreunui guvernant de voi si de copii vostri!
    Toti iubitorii de animale au cel putin un ciine in casa/apartament si alti citiva pe linga bloc. Eu am cinci in curtea institutiei, le/am facut sterilizari, vaccinari, cotet, am unul care trebuie operat la sold tate astea pe banii mei, asa PUTINI cum sunt, am vindut apropae tot ce am putu vinde ca sa am grija de ei. Mie nu cred ca mi se poate reprosa nimic.
    Aveti dreptate in ce priveste faptul ca ONGurile nu au vorbit deloc despre drepturile animalelor de sacrificiu, cele pe care se fac experimente, vivisectii, etc. Eu le/am propus lucrul acesta si personal as dori sa ma implic in "educarea" rominului, ca sa nu mai aiba impresia ca OMULUI ii estebpermis orice doar pt. ca este OM (este cel putin un viciu de judecata!)
    Cit priveste drepturile animalelor, sigur ca sunt proclamate de om, de aceea au putere: adica sunt tot drepturile omului de a trai intr-o lume in care TOATE animalele (din care face parte si omul) sa poata coabita. Soarele ne incalzeste la toti oasele, el nu face discriminare!
    Si ca sa inchei intr-o nota optimista: Camera deputatilor a respins astazi amendamentele introduse de Comisia de mediu ! We are back!
  • +1 (1 vot)    
    prea multa discutie (Marţi, 8 martie 2011, 14:26)

    c [anonim]

    eutanasierea este solutia! sper sa intelegeti pana la urma, idiotilor de politicieni, care ne chinuiti de ani de zile. bucuresti, cartiereul titan si nu numai este plin de caini, agresivi si imputit!
  • 0 (0 voturi)    
    spune nu eutanasierei (Joi, 10 martie 2011, 12:19)

    mari [anonim]

    Eutanasierea nu este o solutie!!! aceasta reprezinta un act de cruzime, costisitor, un act violent care contrazice drepturile la viata !!! persoanele care au fost muscate cu soguranta au avut un comportament neadecvat,in general copiii ridica mana la animal sau dau in el,iar acesta la randul lui etse normal sa se apere. in caz constrar,ar fi trebuit ca fiecare om sa fii fpst muscat ,ceea ce nu este adevarat...deci...repet...nu animalele sunt vinovate,ci OAMENII FARA SUFLET!!! SI GUVERNANTI FOMISTI. Cea mai buna solutie este adunarea tuturor, asezarea lor in centre, adaposturi speciale ...eutanasiati cei bonavi grav sau ffff batrani.si binenteles sterilizarea pentru restul animalelor. si aici se termina tot. Iar ulterior, sa se faca legi stricte pt cetateni care au animale, sa nu le abandoneze, sa nu le chinuie etc etc
    • 0 (0 voturi)    
      eutanasiere maidanezi (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:22)

      tzacae [anonim] i-a raspuns lui mari

      nu sunt de acord cu crima organizata impotriva maidanezilor...sa-si faca treaba autoritatile ,asa cum trebuie.mizeria de pe strada o facem noi bipezii ...unii dintre noi suntem mai imputiti decit ciinii vagabonzi....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi