Ministerul Transporturilor va inlocui categoriile de trenuri de calatori cu clase europene; tarifele vor fi modificate

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2011, 16:43 Actualitate | Esenţial

Ministerul Transporturilor va inlocui pana la sfarsitul anului categoriile de trenuri operate de CFR Calatori (intercity, rapid, accelerat si personal) cu cele din legislatia europeana, astfel ca si tarifele biletelor vor fi modificate pentru a fi in concordanta cu noile grupe de trenuri, anunta Mediafax.

"Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri si anume: intercity, rapid, accelerat, personal in trenuri Intercity, InterRegio si Regio sunt necesare modificari legislative, modificarea reglementarilor si dispozitiilor profesionale in domeniu, precum si modificarea variantelor tarifare de vanzare si implicit a softului de vanzare", se arata intr-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

Ordinul va intra in vigoare la 11 decembrie, cand va intra in vigoare viitorul mers al trenurilor.

Noile categorii de trenuri vor fi Intercity (IC) - care la randul lor se clasifica in Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC si Intercity Night -, InterRegio (IR) - Interregio IR si Interregio Night -, respectiv Regio (R) - Regio Express, Regio si Regio Urban/Suburban.

Trenurile Intercity Eurocity IC opereaza intre orasele importante, in trafic intern sau international si respecta in totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circula in aceleasi conditii, insa noaptea. Trenurile Intercity IC opereaza intre orasele importante, circula de regula in timpul zilei, incluzand destinatii internationale, si asigura o viteza medie de minim 60 kilometri pe ora.

In schimb, trenurile Intercity Night circula noaptea si trebuie sa ofere servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit si/sau cuseta, iar viteza medie minima este de 55 kilometri pe ora. De asemenea, acest tip de tren poate avea in compunere vagoane ale operatorilor feroviari straini care ofera servicii specifice proprii si pot avea ca serviciu optional transportul autoturismelor cu vagoane specializate.

Trenuri InterRegio vor opri in principalele gari care asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de calatori si vor avea o viteza medie de 45 de kilometri pe ora. Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteza medie de minim 40 km/ora, vor avea vagoane de dormit si/sau cuseta, au opriri frecvente, in majoritatea oraselor din parcurs, si pot avea vagoane ale operatorilor straini si pentru transportul autoturismelor.

Trenurile de tipul Regio Express vor avea functia unor trenuri personale, pentru ca vor asigura transportul pentru arii geografice restranse, la o viteza de minim 35 kilometri pe ora, iar de regula nu vor circula in intervalul orar 23:00 - 4:00.

Trenul Regio este de asemenea ca un personal, respectiv va opri in toate statiile si haltele, va circula cu viteza de minim 35 km/ora, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu. Pentru asigurarea legaturii, trenurile regio vor fi disponibile obligatoriu, in statiile noduri de cale ferata, la minim 15 minute dupa sosirea trenurilor interregio sau intercity si la sosirea in statiile noduri de cale ferata cu minim 15 minute inaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity.

Trenurile de navetisti se vor numi Regio urban si Regio suburban si vor circula in jurul oraselor, vor asigura legaturile la si de la trenurile interregio. Serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2679 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Hai Rapidu! (Joi, 3 martie 2011, 17:06)

    Cheferistu [anonim]

    Propun categoria Regio Lente, in care trenurile vor avea o viteza media de maximum 20 kilometri pe ora. In felul asta facem economie de carburanti. Cel mai bine sa nu mai fie trenuri de loc,. Pe biciclete toata lumea!
    • -1 (1 vot)    
      comentariu (Vineri, 4 martie 2011, 0:17)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui Cheferistu

      buna seara,

      pe langa comentariul de mai jos (cu statistici), mai aveam un comentariu trimis inainte care era in concordanta cu termenii si conditiile de utilizare.

      il puteti publica? va multumesc.
  • +11 (15 voturi)    
    In rezumat (Joi, 3 martie 2011, 17:13)

    barbidoc [anonim]

    Trenurile vor fi tot alea pe care le stim de 50 de ani, dar de maine nu se mai duce poporul la targ cu personalul ci cu regio suburban, deci biletele pe CFR se scumpesc (din nou).

    Am si eu o intrebare: WC-urile in regio suburban miros la fel ca alea din trenurile personal?
    • +8 (10 voturi)    
      cat dam, atata face (Joi, 3 martie 2011, 17:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui barbidoc

      poporul care se duce la targ cu personalul sau mai nou cu regio suburban nu poate fi afectat de cresterea biletelor pentru ca oricum nu le-a platit niciodata, 'nashul' este omniprezent.
      • +1 (3 voturi)    
        se vor instala automate! (Joi, 3 martie 2011, 21:08)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Ne vom cumpara bilete de la automat, nasul are salariu doar sa ne controleze! Incet, incet trebuie sa ne aliniem.
  • +7 (9 voturi)    
    cfr (Joi, 3 martie 2011, 17:15)

    sergiu [anonim]

    clase europene, conditii romanesti, viteze ... de melc ...
    • +3 (7 voturi)    
      faliment la orizont... (Joi, 3 martie 2011, 18:08)

      costica [anonim] i-a raspuns lui sergiu

      in orizontul apropiat.... mi-au placut comentariile de pe forum, am ras mult, desi.... bine ca nu merg prea des cu trenul, Doamne fereste ....
  • +3 (5 voturi)    
    Aburi (Joi, 3 martie 2011, 17:16)

    stefan [anonim]

    Altii care iarasi ne cred mai prosti decat suntem! E clar ca redenumesc trenurile in ... straineza, ca sa mareasca pretul biletelor pana la grinda.

    Am un comentariu major de facut:
    in mod sigur este nevoie de o erata in text - vitezele de 35, 40, etc. km/h vor fi cele MAXIME.

    Pacat de noi ca traim sa vedem in ce hal au adus CFR-ul!
    Si macar de-ar fi autostrazi si sosele cat-de-cat.

    Am avut si avem intr-adevar manageri criminali. Pai unde era Romania in Europa cu caile ferate acum 100 de ani? Asta ar trebui sa scrieti, ce am fost si ce-am ajuns.

    Fiindca dati-mi voie sa ma indoiesc ca rebotezatul Regio Express de exemplu,va fi altceva decat un amarat de personal ruginit, rupt, murdar si plin de purici si raie, cu care ajungi ... maine la destinatie.
  • +11 (11 voturi)    
    CFR ? (Joi, 3 martie 2011, 17:17)

    marin [anonim]

    In 1911 Bucuresti - Constanta = 4 ore
    In 2011 Bucuresti - Constanta = 6 ore

    As dori ca CFR sa dea faliment cat mai repede si in locul lor sa vina o companie privata (preferabil nemteasca).
    • -3 (5 voturi)    
      sorry (Joi, 3 martie 2011, 19:30)

      c# [anonim] i-a raspuns lui marin

      dar n-ai dreptate.
      poate in 1911 era 4 ore, dar in 2005 era 2.5 ore iar acum este 3.5 ore.
    • +4 (4 voturi)    
      da, asa e (Joi, 3 martie 2011, 19:52)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui marin

      brasov-cluj, 1970, 5h
      2011,6h
      brasov-bucuresti, 1970, 2h 20 min
      2011, 5-6 h (variabil)
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Joi, 3 martie 2011, 17:27)

    ion [anonim]

    Aceeasi Marie cu alta palarie. Daca de la Cluj la Bucuresti faci tot o noapte sincer nu prea ma intereseaza cum se numeste trenul
  • +7 (7 voturi)    
    Mda (Joi, 3 martie 2011, 17:31)

    Vizitiul [utilizator]

    Adica schimba numele...iar pentru asta cresc si preturile, ce penibil. 60km media de viteza la IC? Rusine!
    • +1 (1 vot)    
      nu-s 60 (Joi, 3 martie 2011, 19:16)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Sunt 50 km/ h, viteza "medie" >:
      • 0 (2 voturi)    
        Eu asta am citit: (Joi, 3 martie 2011, 23:01)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        "Trenurile Intercity Eurocity IC opereaza intre orasele importante, in trafic intern sau international si respecta in totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circula in aceleasi conditii, insa noaptea. Trenurile Intercity IC opereaza intre orasele importante, circula de regula in timpul zilei, incluzand destinatii internationale, si asigura o viteza medie de minim 60 kilometri pe ora."

        Oricum, penibil :)
  • +5 (7 voturi)    
    trenuri (Joi, 3 martie 2011, 17:34)

    razvan [anonim]

    Iata cateva precizari :
    sa nu creasca preturile cu mai mult de 10% pe general (deoarece lumea in Romania are varianta microbuzelor si autocarelor)
    pretul ridicat la carburanti va ajuta trenurile sa fie mai pline
    asa cum in prezent din Bucuresti pleaca/sosesc numai trenuri cu vagoane modernizate sa fie in toata tara
    mai multe controale in trenuri pentru ca oamenii sa plateasca biletul
  • +8 (8 voturi)    
    CFR (Joi, 3 martie 2011, 17:55)

    MihaiP [anonim]

    Pana un alta eu am mers azi noapte 450 si ceva de km in aproape 11 ore adica cu o viteza de aprox 40 km/h.
    Trenul nu a avut intarziere, asa merge el.

    40 km/h. Vi se pare normal? in 2011?
    • 0 (0 voturi)    
      Viteza de Coreea de Nord (Vineri, 4 martie 2011, 8:16)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui MihaiP

      Am urmarit pe net un reportaj al unui pasionat de cai ferate ce a mers de la Moscova pana in Coreea de Nord cu trenul. Pe teritoriul "Republicii Populare Democrate", trenul international circula cu vitezele astea.

      Nu suntem singurii deci - dar comparatie cu Coreea de Nord ar cam trebui sa ne puna pe ganduri....
  • +4 (4 voturi)    
    un soricel inpersonal (Joi, 3 martie 2011, 18:24)

    ggjupanu [utilizator]

    va rog sa ma credeti , am vazut recent intr-un personal un soricel mic , cred ca fusese atras de cojile de seminte de pe jos.
    • +1 (3 voturi)    
      mizeria o facem noi, (Joi, 3 martie 2011, 21:11)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui ggjupanu

      deci si noi ar trebui sa ne schimbam! Nasul ar trebui sa ne amendeze fara retinere, numai asa invatam sa pastram curatenia. Trist, dar adevarat.
  • +3 (5 voturi)    
    seeeriooossss.... :D (Joi, 3 martie 2011, 19:13)

    Codruta N [utilizator]

    Presupun ca si VITEZA de circulatie a acestor "categorii europene" va fi identica cu cea cu care circula acele trenuri prin Europa >:

    Parerea mea este ca madam Boagiu, ca sa ii ajute pe "prietenii de partid", tzeparii care fac "transporturi auto", vrea sa dea o ULTIMA lovitura transportului de calatori pe CFR, marind tarifele pana la imposibil (pentru majoritatea romanilor) fara sa dea NICI un PIC de "calitate" in schimb!!!

    Da! vreau "tarife europene" - dar la ele vreau VITEZA "europeana" si CONFORT "european"!
  • +3 (3 voturi)    
    in plus (Joi, 3 martie 2011, 19:14)

    Codruta N [utilizator]

    vreau si GARI "europene" si PEROANE "europene" la garile aleaaaa...!
  • +3 (3 voturi)    
    Trenurilor din Romania nu se incadreaza in nici o (Joi, 3 martie 2011, 19:41)

    .... [utilizator]

    categorie de trenuri europene. E doar un motiv penibil de a baga mana in buzunarele eventualilor calatori care oricum vor fi mai putini in urma aplicarii acestei masuri.
  • 0 (2 voturi)    
    nu va mai certati baieti (Joi, 3 martie 2011, 20:58)

    ION I [anonim]

    vedeti aici statisticile proprii (Sursa datelor – Institutul Naţional de Statistică):

    http://www.mt.ro/statistici/feroviar.html

    Viteza medie comercială a trenurilor de pasageri ( km / h ) = 44
  • 0 (2 voturi)    
    CFR = CRIMELE FERATE REGIO (Joi, 3 martie 2011, 23:12)

    cipi [anonim]

    sa vedeti sinucideri pe calea ferata! pai una e sa te sfartece un personal si alta sa te pulverizeze un regio!! da bine la imagine! apropo: sinele si macazurile cum se vor numi? nu de alta, dar sa stim si noi romanii ce furam!
  • 0 (0 voturi)    
    romanul pretentios (Vineri, 4 martie 2011, 14:15)

    cbogdan [anonim]

    Ieri am calatorit cu R 791 /R 792 Bucuresti - Craiova si retur. Trenul a plecat si a sosit la minut. Vagoanele erau echipate cu prize pentru telefoane si calculator. Si daca sunt si trenuri murdare (nu era cazul acum) de vina cred ca sunt calatorii. Si in gara la Craiova am auzi fara sa vreau discutia unui controlor cu "seful": ii raporta furtul unor "tetiere" dintr-un vagon.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi