Sorin Oprescu: Autostrada suspendata din Beijing se poate face si in Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 2 martie 2011, 17:01 Actualitate | Esenţial

Oprescu, la Beijing
Foto: Primaria Bucuresti
​Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat miercuri, ca vrea sa inceapa cat mai repede lucrarile la autostrada suspendata. Edilul, care se afla in vizita in China, a facut aceasta afirmatie dupa ce a vazut autostrada suspendata care traverseaza centrul capitalei chineze, Beijing. Mai mult, Beijing Municipal Construction Group Co, compania care construieste autostrada de acolo, i-a dat asigurari edilului ca un proiect asemanator se poate face si la noi.

"Este foarte clar ca autostrada suspendata se poate face. Iata! Avem dovada vie a faptului ca 10 km au fost realizati in 2 ani de aceasta firma si am primit asigurari ca modelul poate fi implementat si la Bucuresti. Continuam discutiile, iar dorinta mea este aceea de a demara cat mai curand cu putinta acest proiect de fluidizare a traficului si in Capitala Romaniei", a declarat Sorin Oprescu.

Sorin Oprescu s-a intalnit cu reprezentantii companiei Beijing Municipal Construction Group Co. Ltd, in vederea unui schimb de experienta privind lucrarile de fluidizare a traficului. Compania are experienta in construirea de sosele suspendate, poduri si pasaje, fiind infiintata in urma cu 61 de ani.

Potrivit unui comunicat trimis de Primaria Capitalei, reprezentantii Beijing Municipal Construction Group Co. Ltd si-au aratat interesul pentru realizarea unei autostrazi suspendate la Bucuresti, tinandu-se cont si de infrastructura existenta in Capitala noastra.

Soseaua suspendata care strabate centrul Beijingului  este inca in constructie, in doi ani fiind realizati 9,6 km.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

7706 vizualizari

  • +27 (43 voturi)    
    Dus (Miercuri, 2 martie 2011, 17:05)

    Orpheus [utilizator]

    E absolut dus...
    • -15 (23 voturi)    
      este o opinia oficiala a d-nei Udrea? (Miercuri, 2 martie 2011, 17:40)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      nu a gasit si ea un alt cuvant?
      • +9 (15 voturi)    
        dar tu nu te gandesti decat la Udrea? (Miercuri, 2 martie 2011, 18:02)

        leopold [anonim] i-a raspuns lui marius

        De unde ia sclerozatul asta banii nu te gandesti?ITe-ai bucura sa-ti treaca suspendata prin casa?Asta n-a fost in stare sa duca la bun sfarsit un proiect,daramite sa mai si construiasca. Tine mortis sa mai castige un mandat si daca mai sunt unii ca tine care cred ca tot ce zboara se mananca.......Pune-ti neuronii la munca ,man.Sau intreaba-l pe Vanghelie daca nu-l sponsorizeaza ,mai ales dupa nunta cu 400 de oameni ca a facut-o de ziua lui.
      • +17 (21 voturi)    
        Chinezarii cu megalomanul Oprescu (Miercuri, 2 martie 2011, 18:03)

        Ping Pong [anonim] i-a raspuns lui marius

        1. Oprescu a promis asa ceva in campania precedenta, acum 3 ani, s-a trezit abia in ultima clipa, ca vin alegerile si prostimea miticeasca de Bucuresti trebuie sa vada ca se lucreaza la ceva ce n-are Parisu'. E o dovada clara ca omul asta e foarte prost administrator, face poante cu ziaristii si se agita pe cate o buza de sant sa arate ca se face ''treaba''.
        Nu exista nici macar 1 singur proiect initiat si terminat de Oprescu in 3 ani de mandat, nici unul !

        2. In sfarsit, a aflat si Oprescu ca un primar nu trebuie neaparat sa stea la cersit dupa banii guvernului (care nici nu mai are drept sa subventioneze) ci sa demonstreze ca are capacitatea sa mobilizeze resurse private pt binele bucurestenilor.
        Numai ca Oprescu are o problema de cinste, el a fost inregistrat in timp ce spunea asfaltatorilor sa se prefaca si ei ca muncesc sa vada oamenii ca astupa gropi. Cu 1.000 euro/bucata.

        3. Vom vedea cine va lua comisioane, cine va plati, chinezii isi aduc propria mafie de obicei. In Polonia furnizorii nu mai lucreaza cu constructorii chinezi !
        Vom vedea daca Oprescu va face proiectul dand de lucru oamenilor din Romania sau va contribui la bunastarea Chinei si a chinezilor.

        4. Calitatea lucrarilor e o problema mare la chinezi, au fost acolo poduri care s-au prabusit la inaugurare. Oprescu isi asuma un foarte mare risc, nu exista inca in UE autostrazi facute de China !

        5. Inteleg ca acest proiect de autostrada e foarte controversat si risca sa desfigureze Bucurestiul si sa distruga cladiri istorice, Oprescu pare Ceausescu 2.
        Capitala are nevoie de parcuri, de parcari subterane, de linii de metrou, de eliminarea cainilor comunitari, de izolari termice, fluidizarea circulatiei, etc.
        Oprescu vrea autostrada suspendata in mijlocul unei capitale europene si plute cu ventilatoare pe Dambovita. Penibil.

        6. Sunt alegator in Bucuresti si voi vota in functie de ceea ce va reusi concret sa faca Oprescu pt oras, nu pe planuri debile..
    • +6 (6 voturi)    
      GARGAUNI SI BAZACONII (Joi, 3 martie 2011, 10:59)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Beijingul este un oras enorm, peste 16000 km patrati. peste 17 milioane de locuitori si are un diametru de 178 km (cat de la Bucuresti, dincolo de brasov). O autosrtada de 10 km intr-un astfel de oras este legitima, ganditi-va cat ar insemna ca timp si bani sa folosestiin acest caz soseaua de centura. Dar in Bucuresti este o prostie inimaginabila (omori arhitectura orasului, il poluezi fonic inutil, cum credeti ca se vor simtii locatarii din proxima vecinatate a unei astfel de autostrazi, cand toti cei ce vor sa mearga spr e Constanta(in special TIR-urile Constanta fiind un port f. important) o vor folosi, pentru a mai scurta cei cativa km pe care i-ar face in plus pe centura. Si apoi,pe langa poluarea masiva a orasului, cum v-ar placea sa va plimbati prin Bucuresti pe sub o autostrada intens circulata? Bazaconii si megalomanii marca Oprescu! Crede ca in acest fel i se va pomeni vesnic numele, chiar daca va fi injurat de toti, nu conteaza decat gargaunii lui !
    • -1 (1 vot)    
      da fa-o domnule odata..... (Joi, 3 martie 2011, 16:39)

      un taximetrist [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      "oportunisti din toate colturile - uniti-va..." si cu hala matache si cu acum realizatu' pod basarab, cu tot ce se vrea ca este nevoie... apar oportunistii si se unesc; uf ce m-am saturat de ei.
    • -1 (1 vot)    
      Dusi sunt altii (Joi, 3 martie 2011, 18:57)

      vasilica [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      NU este dus. Dusi sunt cei care nu au habar de acest subiect, atat ca realizare practica cat si ca investitie (finantare). Sa mearga in China si sa vada, iar daca nu le permite ... timpul, sa intre putin pe net si sa se documenteze.
  • +5 (17 voturi)    
    in 2 ani... (Miercuri, 2 martie 2011, 17:09)

    Stefan [anonim]

    daca se munceste cu chinezi. Altfel....
  • +21 (29 voturi)    
    fa cat mai inalta autostrada aia sorine (Miercuri, 2 martie 2011, 17:10)

    blec-bierd [utilizator]

    sa avem unde sa ti legam cravata
  • +16 (22 voturi)    
    primar fara nicio treaba cu constructiile (Miercuri, 2 martie 2011, 17:13)

    adrian_vv [anonim]

    Se vede ca zanaticul asta n-are nicio treaba cu lumea reala.

    In lumea constructiilor, santierul e cea mai scurta perioada a proiectului. Activitatile cele mai time-consuming sunt in fazele preliminare, de proiectare si de licitatie/selectie a constructorului.

    Rad si necalificatii de el cand au ineptii d-astea.
    • +7 (7 voturi)    
      Ai dreptate. (Miercuri, 2 martie 2011, 19:27)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui adrian_vv

      Oprescu,daca era constructor ,probabil ca se ocupa de medicina.Poate facea si operatii.Oprescu,ca medic habar nu are ce se intampla cu spitalele din subordinea PMB,dar este priceput in constructii.Incepe sa aiva apucaturile lui Ceausescu,care toata ziua demola si construia prin Bucuresti,totul fara nici-un sens.Asa de fudulie.Despre apele pluviale din Bucuresti ,Oprescu a uitat.La prima ploaie incepe sa se fonfaie si a doua zi uita iar.O asemenea lucrare nu are impact vizual.Nu a facut nici macar un inventar al zonelor cu risc de inundatii si blocaje de circulatie in caz de ploi torentiale.Despre parcari,Oprescu le lasa pentru sfantul Asteapta.
  • +28 (30 voturi)    
    asta ne lipsea (Miercuri, 2 martie 2011, 17:13)

    dman [anonim]

    un beton dintr-un cap in altul al orasului, o constructie grobiana. Eu unul n-as vrea sa traiesc intr-un oras ca asta.
    E rau daca am ajuns sa luam exemplul beijingului.
    O centura decenta si un ring median rezolva problema traficlui.
  • +16 (18 voturi)    
    ce face??? (Miercuri, 2 martie 2011, 17:15)

    Gigel [anonim]

    Tot nu a renuntat la prostia asta?!?!
  • +18 (20 voturi)    
    Sorin Independentul... (Miercuri, 2 martie 2011, 17:18)

    Raluca [anonim]

    Sorine draga, poti sa faci matale si mama autostrazii suspendate...poti sa o faci pe cerc, pe raza, pe perna de aer...poti sa te plimbi pe la chinezi, pe la japonezi, pe la thailandeze...tot degeaba...nu mai poti pacali pe nimeni, tataie...ti-ai vazut valoarea la ultimele alegeri: undeva intre Becali si Vadim...
  • +9 (15 voturi)    
    Nu, va rog! (Miercuri, 2 martie 2011, 17:20)

    spanac [utilizator]

    Bai tata nu va bagati la din astea doar ca ati vazut la altii. La noi se fura, calitatea e cum e, romanul nu pune osul cum trebuie, apoi mai fura putin si apoi nu vad bine sa se prabuseasca o chestie din asta suspendata odata la cateva luni doar de dragul de a o avea. Nu sunteti in stare sa construiti o poteca pietruita dar va aruncati la autostrazi suspendate!
  • -4 (18 voturi)    
    Daca (Miercuri, 2 martie 2011, 17:22)

    cristi767 [utilizator]

    La cat a fost ironizat (cam pe buna dreptate pana acuma) Oprescu pentru autostrada asta suspendata, daca ar reusi sa o faca pana la urma, ar castiga primaria Bucurestiului pe viata :))
    • +7 (13 voturi)    
      ia-l acasa (Miercuri, 2 martie 2011, 18:05)

      leopold [anonim] i-a raspuns lui cristi767

      pe nebun si visati impreuna cai verzi pe pereti.
      • -5 (7 voturi)    
        n-am ce face cu el (Miercuri, 2 martie 2011, 19:03)

        cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui leopold

        Eu vorbeam "politica". Stii sa faci diferenta dintre un "DACA" si exprimarea unei opinii?

        Poti sa combati ideea? Daca nu, taci... si tu si cei care au dat minusuri...
  • +10 (12 voturi)    
    dar fetita a cui e? (Miercuri, 2 martie 2011, 17:22)

    gigiOne [anonim]

    chiar asa!
    fetita din poza a cui e?
    ca nu pare din china.
    pe banii cui s-a deplasat?
    ???
  • +13 (13 voturi)    
    Toar'su doctoru' (Miercuri, 2 martie 2011, 17:28)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Si cat o sa ne coste?
    Nu de alta dar vaz ca sub domnia dumneavoastra stadionul e aproape dublu, ca pret! De ce?
    Mai aveti nevoie de aparatura la clinica aia a dumneavoastra?
    Sa va aduc aminte ca Municipalul nici acum nu este gata, desi ati domnit acolo muuult si bine?
    Lasa/ne toar'su doctoru', nu vezi ca iti "cade" dintii?
    Scuze, am vorbit la goagal, dar poate asa intelegi si dumneata ceva!
  • +13 (13 voturi)    
    ALegeri (Miercuri, 2 martie 2011, 17:28)

    Cat-e-ceasul [utilizator]

    Ha ha ha, revine pe agenda publica autostrada suspendata? Tupeul acestui oprescu e egalat doar de prostia bucurestenilor care il vor vota a doua oara pe baza aceleiasi promisiuni SF - autostrada suspendata.
  • +17 (17 voturi)    
    Nebunia lui Oprescu... (Miercuri, 2 martie 2011, 17:33)

    Chiar Eu [utilizator]

    Daca Ceausescu n-a distrus de tot orasul asta poate reuseste Oprescu. In distrugeri Ceausescu s-a inspirat din Coreea de Nord, Oprescu din China - Beijing (22.000.000 locuitori vs. aprox 2.000.000 Bucuresti). De ce nu se inspira din capitalele europene: Londra, Paris, Roma, Madrid, Berlin etc..etc, orase mai mari ca Bucurestiul (atat ca numar de locuitori cat si ca suprafata)? Nu zicea ca face centrul vechi atat de pitoresc incat va fi al doilea in Europa dupa Praga? De ce nu se uita ce se intampla la Praga...or face si ei autostrazi suspendate? Nu cred, ca sunt oameni intregi la cap.
    In loc sa facem un metrou si transport in comun cat mai flexibil si afidabil si sa se descurajeze mersul cu masina care genereaza: poluare, zgomot, aspect imbacsit (masini parcate pe trotuar oriunde si oricand), nervi, aglomeratie, etc..noi facem autostrazi suspendate pentru fluidizarea traficului. Credeam ca pentru un medic e mai sensibil la asemenea probleme. Dar daca atata poate mintea domnului profesor universitar, atata poate!
  • +9 (9 voturi)    
    toronto (Miercuri, 2 martie 2011, 17:43)

    yolanda [anonim]

    toronto are un pic de autostrada suspendata in downtown si de vreo 7 ani de zile tot cauta sa scape de ea din cauza costurilor de intretinere.
    si daca primaria din Toronto se plange ca intretinerea a de 3km de autostrada suspendata costa prea mult ... cautati sa intelegeti.
    problema majora este ca autostrada suspendata trebuie intretinuta indiferent daca ai bani sau nu.
  • +9 (9 voturi)    
    greseala (care ne poate costa) capitala (Miercuri, 2 martie 2011, 17:46)

    alec [anonim]

    daca aceasta enormitate megalomana va fi aplicata in bucuresti (oras cu o arhitectura si un urbanism radical diferite fata de Beijing) consecinta va fi distrugerea pe termen lung, economica si sociala a orasului Bucuresti. Argumente? Gasiti in toate lucrarile de urbanism europene din ultimii 20 de ani.
  • +11 (11 voturi)    
    mda (Miercuri, 2 martie 2011, 17:52)

    alex [anonim]

    Faceti bai mai multe spatii verzi, gradini, parcuri etc.

    Lasati autostrazile si blocurile.
  • +8 (8 voturi)    
    O idee de cofinantare (Miercuri, 2 martie 2011, 17:54)

    Spartakus [anonim]

    Am râs noi când l-am auzit pe nenea Oprescu vorbind de autostrăzi suspendate şi alte minuni arhitectonice, dar uite că doftorul e ambiţios şi nu se lasă până nu le face. Primarul a plecat în China, să caute investitori asiatici pentru planul lui mirobolant. Personal, eu nu sunt convins că edilul va avea de la buget suficienţi bani să întindă autostrada peste Bucureşti, pentru că şi chinezii, cât or lucra ei de ieftin, gratis tot n-o s-o construiască. Oprescu e convins că pe la Soare-Răsare umblă câinii cu covrigi în coadă, când de fapt ei, săracii, umblă cel mult pe un platou, cu măr în gură şi bine pârpăliţi la foc domol. Dar asta ar fi o idee de cofinanţare: noi le dăm cărniţă, adică maidanezi la tavă, ei ne cer mai puţin bani pe autostrăzi! Probabil că pentru celălalt proiect de suflet al lui Oprescu, cel cu şoseaua perpendiculară la cerc, domnul cu scheleţi va face o vizită la atlanţi, că numai ăia aveau cunoştinţe imposibile de matematică…
  • -5 (7 voturi)    
    daca pana la urma (Miercuri, 2 martie 2011, 18:11)

    buha [utilizator]

    Daca pana la urma, Oprescu va fi fortat sa isi respecte promisiunil;e cu care a castigat primaria (una dintre ele autostrada suspendata) cred ca e minunat.

    La inceput nici el nu credea in ce spunea, dar daca ai bani poti face multe, daca nu ai te imprumuta bancile.
  • +11 (11 voturi)    
    aiureala (Miercuri, 2 martie 2011, 18:13)

    dan [anonim]

    omul asta e nebun si crede ca smecheriile ieftine tin ani de zile. El n-are bani de subventii la caldura si vrea austrazi suspendate in Buc.
  • +9 (9 voturi)    
    dus cu capul (Miercuri, 2 martie 2011, 18:18)

    andra [anonim]

    pai noi ne comparam cu china? avem noi parte de infrastructura beijingului? suntem noi cea mai mare putere economica din lume? aparent avem un primar de care la ora actuala se poate spune ca si-a pierdut mintile .....
  • +8 (8 voturi)    
    cai verzi pe pereti (Miercuri, 2 martie 2011, 18:19)

    Ana [anonim]

    De ce trebuia sa mearga pana la Beijin dl Oprescu, putea sa vada autostrada suspendata din China si pe Discovery, ca doar de la postul asta de televiziune se inspira cand vorbeste despre proiectele pentru Bucuresti. Din pacate, a ramas la serialul "mari dezastre"
  • +3 (3 voturi)    
    Trilulilu (Miercuri, 2 martie 2011, 19:24)

    pacient [anonim]

    Să mori tu!
  • -3 (7 voturi)    
    nu e o idee noua (Miercuri, 2 martie 2011, 19:25)

    dubon [anonim]

    In toate orasele civilizate din lumea asta exista o centura periferica in regim de autostrada, Beijingul este unul din exemple. Parisul are o autostrada periferica de zeci de ani (Boulevard périphérique), Berlinul, Londra, Munchen, care permite evitarea tranzitului prin centru.

    Aceasta varianta propuse de PMB traverseaza pe majoritatea traiectului periferia cartierelor comuniste si nicidecum centrul Bucurestiului. Din pacate centura actuala (care este oricum departe de cartiere) nu poate fi ridicata in nicun fel la rangul de autostrada (pe vremea lui Ceausescu nimeni nu si-a pus problema unui bulevard periferic), asa ca Oprescu a identificat un alt inel rutier.

    Hai sa fim mai constructivi si sa ne uitam si in curtea altora!

    In Bulgaria, la Sofia, autostrada suspendata este in curs de constructie (50% in 2011), din fonduri europene. Salonic tocmai a terminat bulevardul periferic in regim de autostrada. Budapesta si Belgrad au bulevard periferic. Suntem ultimii din Balcani care isi pun problema!
    • +7 (7 voturi)    
      Boulevard périphérique=centura (Miercuri, 2 martie 2011, 20:12)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui dubon

      Este centura Parisului. Asa se numesc pe romaneste "bulevardele periferice", centuri. Pai noi asta vrem: centura in regim de autostrada si nu"autostrazi suspendate prin oras. Centura actuala dupa cate stiu eu se tot largeste de cave timp.
  • +9 (9 voturi)    
    Visul suspendat (aerian) al domnului Oprescu (Miercuri, 2 martie 2011, 19:32)

    hotnewsfil [utilizator]

    O autostrada suspendata este foarte scumpa (va trebui sa fie proiectata pentru gradul 8 pe scara Richter - seismicitate), polueaza orasul (daca il traverseaza), il urateste, comporta probleme foarte icile de proiectare si de executie.
    Este preferabila solutia cu doua centuri de ocolire a orasului, cu minimum doua benzi pe un sens.
    Si, mai este o mica problema : 'noi n-avem rezerve de mii de miliarde de dolari, cum are China'.
    Realizarea unei autostrazi suspendate, de o asemenea anvergura, ar dura min.10, 15 ani. Este greu de admis ca domnul Oprescu va atinge aceasta performanta( sa fie primar inca vreo patru mandate).
    Ca sa ne dam seama de amploare si de durata realizarii unei asemenea lucrari, trebue sa multiplicam cu zece durata si costul imens al traversarii Dambovitei, la Grozavesti (lucrarea s-a inceput cu multi ani in urma, pe vremea cand era primar Traian Basescu).
    Vor fi dificultati imense cu exproprierile, cu licitatiile, etc. etc.)
    Speram ca cei din Consiliul Municipal vor fi mai realisti si il vor trage de maneca pe domnul Orescu. Cat va mai fi primar are multe alte lucrari de terminat, pe care sa le treaca in CV-ul personal.
  • +7 (7 voturi)    
    treziti-l cit mai e timp (Miercuri, 2 martie 2011, 19:53)

    Radu [anonim]

    Dragi BUcuresteni treziti-l pe visatorul asta .

    Domnu primar are o idee fixa (as spune vis dar e de fapt cosmar ) si ne-o serveste cind are timp.

    Deunazi s-a apucat de un pasaj pe calea vacaresti si nu stiu sa fii fost acolo marea problema a traficului in Bucuresti

    Cred ca in mintea lui orice proiect inceput (nu conteaza utilitatea reala ) conteaza la vot.
    Poate ii spune cineva ca e departe de ce are nevoie Bucurestiul .
    Parca tot el a venit cu idei gen sa bagam gaz in cimitire si fintini arteziene pe la obor .
    Cu ceasurile aurite problema e rezolvata .

    E momentul sa ne lase si sa mearga de unde a venit glumetul asta.

    Inca 4 ani pierduti .

    Cit oare ne mai trebuie sa ne trezim cind votam problema orasului .
  • +7 (7 voturi)    
    50 de ani ! (Miercuri, 2 martie 2011, 20:21)

    Ion [anonim]

    In Coreea de Sud au DEMOLAT o astfel de autostrada suspendata construita in anii 70 si au scos la iveala cursul de apa ascuns sub ea. Motivele : beneficiile indoielnice pentru trafic, poluarea, energiile negative.
    Cursul de apa a fost amenajat ca un spatiu de recreere urbana (poate fi traversat cu piciorul) si este celebrat ca un spirit viu al comunitatii.
    Intre Coreea de Sud si China nu sunt "decat" 50 de ani de dezvoltare, din pacate noi am ramas si in urma Chinei cu alti 50 de ani. De mentalitatea din Coreea de Sud ne despart 100 de ani, cel putin !

    http://www.preservenet.com/freeways/FreewaysCheonggye.html
    • 0 (0 voturi)    
      excelent (Joi, 3 martie 2011, 14:54)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Ion

      Pastrez link-ul sa-i dau cu el in cap lui Oprescu in campanie cand va incepe sa delireze.

      RATB e praf dpdv al eficientei si punctualitatii, nu mai zic de ce pierderi are. Semafoarele sunt desincronizate pe majoritatea drumurilor si intersectiilor. Se fac lucrari in bataie de joc care blocheaza pur si simplu traficul (vezi Stibei cu Berzei) Politia nu face absolut nimic sa-i mai civilizeze pe bizonii din trafic.

      Si nenea asta crede ca daca vine iar cu pacaleala asta (care oricum e un non-sens) o sa iasa iar primar.
  • -3 (3 voturi)    
    cel mai bun primar EVER (Miercuri, 2 martie 2011, 20:40)

    avi [anonim]

    va castiga cu 80% din voturi


    SORIN ESTI SUPER
    • +5 (5 voturi)    
      Ia-l acasa, daca e asa bun... (Miercuri, 2 martie 2011, 22:24)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui avi

      E atat de bun ca ar trebui facut "roll-back" la tot ce a inceput din proprie initiativa...
  • +4 (4 voturi)    
    Clar e dus (Miercuri, 2 martie 2011, 20:57)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Dar si firma aia face afirmatii fara sa fi facut o analiza....au zis ceva de genu.... "pff....da...facem tati....facem si cosmodrom daca vrei"
  • +7 (7 voturi)    
    i-a suspendat al de sus mintzile (Miercuri, 2 martie 2011, 21:09)

    ispirescu [anonim]

    megalomanu asta de duce de ripa ce a mai ramas din oras!
    numa el si ceausescu ce s-au mai inspirat din maretele realizari asiatice. Acum vede orasul ala de douajde milioane si vrea si el, asa cum se uita Ceausescu la fetele cu panglici colorate ale lui Kim Ir sen si voia si el.

    Pai in europa, orasele acum se dezvolta pe alte principii. s-a descoperit ca e mai important viatza sociala dintr-un cartier si starea de bine a locuitorilor, nu betoanele. De la autostrazi suspendate se trag numai rele, in jur orasul devine de nelocuit, imobilele isi pierd valoarea si se transforma in ghetouri pe o rza importanta (ginditi-va de cine vor fi ocupate). o astfel de constructie creeaza numai zone moarte, cu grave probleme infractionale.

    In europa, de vreo 20 de ani pur si simplu s-a schimbat radical filosofia. Orasele isi darima suspendatele, la NY o astfel de cale ferata a devenit parc (vezi High Line), si nu stiu cum sa faca mai umane cariterele, cu parcuri si locuri de socializare, ca sa nu mai devina focare de probleme sociale. credeti ca parcurile si spatiul public sunt asa, un moft? nu. ele sunt motoarele economice ale unei zone urbane.

    oprescu poate ca halucineaza, dar si noi suntem prosti daca il lasam
  • +3 (3 voturi)    
    Se va face daca.... (Joi, 3 martie 2011, 0:42)

    Gagarin [anonim]

    -Terenurile pe unde trece vor fi ale PSD-istilor;
    - daca acestia vor fi despagubiti cu 5000 mp;
    - daca finantarea va fi de la buget cu un contract confidential;
    - daca va mai castiga si al II-lea mandat ca "independent";
    - daca Vanghele va fi de acord;
    - daca spaga de va duce la PSD;

    Daca aceste conditii minimale vor fi indeplinite autostrada suspendata de Luna are toate sansele sa fie realizata intre doua corpuri ceresti una cu gravitatie si alta fara.
  • +3 (3 voturi)    
    primar "medic" al unei asezari bolnave (Joi, 3 martie 2011, 9:21)

    \ZXAS [anonim]

    mai sunt cateva sute de case monument istoric de distrus, si strazi, la asta se pricepe "medicul", doar la asta si la carnati record si ceasuri de prost gust la preturi astronomice
  • -2 (2 voturi)    
    Oprescu nu renunta! (Joi, 3 martie 2011, 11:27)

    Stepanida [utilizator]

    Si bine face!Chiar daca trebuie sa gaseasca sprijin in strainatate(in tara,de la cine?),nu renunta la acest proiect!Pur si simplu,nu s-a putut ocupa de acest proiect personal,pentru ca erau atatea de terminat,mostenite de la Videanu.
    • +2 (2 voturi)    
      asa e cind ai o obsesie (Joi, 3 martie 2011, 12:02)

      ispirescu [anonim] i-a raspuns lui Stepanida

      si de ce ma rog e bine sa avem o suspendata? care sunt beneficiile? nu am putea avea de exemplu o autostrada de centura, pe pamint?

      crede ca le ia ochii oamenilor simpli cu "realizari marete", si probabil chiar le ia! dar cititorii de aici sunt un pic mai istetzi, asa ca daca lucrati la biroul de presa al primariei, de stiti de ce a putut si nu a putut sa se ocupe personal primarul, mai bine gasiti alt loc...

      d.
  • +2 (2 voturi)    
    prostia n-are limite :( (Joi, 3 martie 2011, 12:06)

    trist [anonim]

    Primarul hotaraste pentru toti cetatenii sa urmesc mdolul asiatic de dezvoltarea urbana, in locul modelului european care! Interesant este ca raportul dintre bucuresti si beijing (scara, dimensiuni, istorie, etc) este cam 0,04. Daca respecta acest raport si pentru autostrada, si-o poate face la el acasa nu din buzunarele noastre si pentru disconfortul si haosul general.
    Ma ingrijoreaza insa cum sunt hotarite astfel de investitii fara consultare publica, fara studii de specialitate, fara o strategie de dezvoltare, coerenta si ssutenabila. Bucurestiul are nevoie de pietoni si spatii pentru oameni, nu pentru masini!!!
    Dle Primar, imi cer dreptul la spatiu pietonal, autostrada pentru pietoni, si nu suspendata, ci pe pamint pe toate strazile, si apoi cea pentru fiare vechi... daca mai e nevoie de ea.
  • 0 (0 voturi)    
    dar... (Joi, 3 martie 2011, 13:15)

    un oarecare [utilizator]

    De ce nu facem intai centura bucurestiului. o autostrada de jur imprejurul orasului. cred ca e mai ieftin si mai util Mai putin fum in oras + mai putin zgomot.
    si de 10 ori mai realizabil.

    p.s. : nu stiu ce ia Oprescu...dar e pe tratament puternic omu....
  • +2 (2 voturi)    
    concurs de idee (Joi, 3 martie 2011, 13:28)

    concurs [anonim]

    dle primar, concurs de arhitectura pentru aceasta tema ati organizat? in europa, din care facem parte, dezvoltarea oraselor se face cu concursuri de arhitectura, dezbateri publice si referendumuri. In china partidul unic bate cu pumnul in masa si dicteaza soarta tuturor. Impotriva acestui lucru am iesit in strada in 89 si 90! Cetatenii hotarasc soarta orasului lor si nu visele bolnave ale unui doctor ratat!
  • -1 (1 vot)    
    nu vad decat niste huidume ... (Joi, 3 martie 2011, 13:43)

    Freeware [anonim]

    Cel putin., in mare parte, cei care comenteaza sint niste ... retardati. Toti va luati de el ca nu face bine ca vrea autostrada asta, dar nici unul, si repet, NICI UNUL nu s-a gandit sa-i dea si o alternativa. Uite aici o idee contructiva, nu un comemtariu de "hai sa ma bag in seama": Hai sa facem autostrada asta ingropata. Toate orasele mari se chinuiesc acum sa-si aduca pe sub pamant tot traficul ( vezi Boston, New York, etc. ). Hai sa incercam sa ascundem cat mai mult din traficul asta din oras. Hai sa incepem si noi sa respiram un aer curat ( gazele din tunel vor putea fi transportate departe de centrul orasului ).
    Eu as fi fericit sa platesc taxa de "drum" daca stiu ca pot taia Bucurestiul, pe dedesupt, in cateva minute.
    • +1 (1 vot)    
      catre Freeware cel politicos (Joi, 3 martie 2011, 13:58)

      ispirescu [anonim] i-a raspuns lui Freeware

      vezi dumneata, domnule, care pentru stilul injurios nu ai merita sa primesti nici un raspuns: asta e si problema, ca domnul primar NU A CERUT solutii alternative!

      dumnealui le stie pe toate. Nu dezbatere, nu concurs, nimic! altminteri poate ar veni oameni cu idei, tuneluri sau nu.

      deci fara sa vrei ai pus degetul in rana.
    • +1 (1 vot)    
      taierea Bucurestiului (Joi, 3 martie 2011, 14:23)

      alec [anonim] i-a raspuns lui Freeware

      Stimate domnule Freeware. Orasele nu sunt facute pentru a fi taiate. Dimpotriva. Daca cititi comentariile de mai sus, exista cel putin unul care vorbeste despre CENTURA sau INELE CONCENTRICE (pot fi doua, trei, in functie de marimea orasului) care sa va permita dvs. si celorlalti oameni grabiti sa traverseze orasul de a o face cu un mic ocol insa civilizat, nestingherit, si eficient asa cum se face si prin alte parti. Chiar eu am postat un comentariu indemnand la consultarea practicilor urbanistice din ultimii 20 de ani din Europa care, va asigur, ofera solutii alternative, de la Stockholm la Barcelona...
      Tunelul/tunelele despre care vorbiti poate pot fi posibile in orsae care au o HARTA A INFRASTRUCTURII SUBTERANE si care sunt asezate pe soluri care permit astfel de proiecte. bucurestiul se pare ca nu... Pe de alta parte, traficul IN INTERIORUL ORASULUI se poate face si atlfel decat cu masina si va asigur ca aceasta este tendinta urbanismului European - deci alternative exista si au fost oferite domnului Primar pe multe cai (exemplele dvs. vin de pe "partea gresita a Atlanticului" daca imi permiteti, unde orasele au fost construite in mare parte DUPA aparitia si popularizarea automobilului. Tot in paranteza va semnalez ca orasele vor exista si dupa disparitie acestuia - se pare iminenta si mai apropiata decat s-ar crede - si ca ar fi excelent daca si urbanistii si primarii din Romania s-ar gandi la acest lucru).
      Primarii vin si trec, orasele raman, ca o binecuvantare pentru locuitori, sau ca un blestem. Sper ca d-l Oprescu sa nu ne blesteme sa traim intr-un oras in care poluarea va fi comparabila cu cea a Beijingului, ca sa mentionam doar o posibila consecinta a acestei enormitati de plan.
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Joi, 3 martie 2011, 13:45)

    Vlad [anonim]

    mai stim noi pe cineva care avea idei marete le la chinezi. A fost impuscat...
  • 0 (0 voturi)    
    De acord (Joi, 3 martie 2011, 13:49)

    ion [anonim]

    OK. Cine te opreste ?Mai e un an si vin alegerile.
    Fapte nu vorbe.....bla,bla,bla.M-am saturat de balivernele lui oprescu;bla,bla,bla
    Bucurestenii au primarul pe care il merita si care ESTE.
  • +1 (1 vot)    
    halal primar (Joi, 3 martie 2011, 13:53)

    halal primar [anonim]

    Sunt clujeanca, dar traiesc la Bucuresti in cea mai mare parte a timpului. Ma intreb, oare bucurestenii nu isi iubesc deloc orasul? cum sa vii cu asemenea bazaconie, fara consultarea publicului, sa le toci banii oamenilor.

    De ce pe centura nu e in stare sa faca cate o trecere suspendata, sa nu mai stea oamenii la bariere sau la intersectii ca prostii? am fost si afara si acolo orice om de pe strada stie ca nu e de facut suspendate in oras. chiar vorbeam cu niste prieteni din Franta, ce nebunie e la Bucuresti!

    De ce nu se cheltuiesc banii pentru spitale, strangerea copiilor si batranilor de pe strada (si ajutarea lor), curatarea orasului, renovarea ca la carte a centrului, rezolvarea problemei cainilor, construirea de parcari, optimizarea transportului in comun si multe altele care ard cu adevarat si poate nici nu sunt la fel de scumpe ca un plan deasta timpit si megaloman.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Joi, 3 martie 2011, 14:26)

    mishoo [anonim]

    creierul de comunist al lui oprescu ar putea sa scoata un proiect de autostrada si pe Everest, numai sa cheltuie banii populatiei pe ceva...
  • 0 (0 voturi)    
    Multi oameni care se vor a fi destepti (Vineri, 4 martie 2011, 15:51)

    dj [anonim]

    multi vorbesc dar in necunostinta de cauza!!! pay toti ziceti ca de ce sa faca o autostrada suspendata in mijlocul bucurestiului..... dar ca stati cate 2 ore in coloana din unirii pana in victoriei nu va convine.... problema este ca avem un oras care nu a fost proiectat sa sustina atata trafic, singura solutie viabila ar fi in mod ipotetic sa il nivelam cu totul si sa il construim de la 0, dar cum asa ceva nu se poate avem un primar care macar incearca sa gaseasca o solutie viabila sa circulam si noi un pic mai uman..... cat despre centuri de ce nu intrebati la ministerul transporturilor... ca ei se ocupa nu primaria capitalei.... sau asta nu se pune la socoteala. Ce nu vede nimeni e ca de cand cu el primar parca macar se misca ceva cu un pic mai mult talent in Bucuresti.... de exemplu pasarela din aviatiei care coboara de la politia capitalei...... cnd in ultimii 25 de ani a-ti vazut un santier care sa se miste asa repede? Sau hai sa il injuram pe Oprescu ca a desfiintat parcarile Dali care aparusera inclusiv pe trotuare si practic faceam "donatii" directe conturilor lu' madam Udrea. Dc tot nu stiti macar inainte sa scoateti o perla dati search pe google si cautati macar o bucatica de informatie reala... poate asa mai afla si lumea de ce se ocupa primaria capitalei si de ce se ocupa primariile de sector, de ce unele proiecte se opresc nu la primar ci la puterea de decizie... la consiliul primariei care opps e PDL si au interes sa ii puna bete in roate ca sa fie ei salvatorii ( vezi Stadionul Lia Manoliu), sau poate avem un guvern care stie cum sa ne creasca preturile in ritm accelerat ca sa nu zicem de altele si care nu e in stare sa discute o lege a exproprierilor cnd vine vorba de construirea de noi artere pt fluidizarea traficului. Da ata e tara care o meritam construita pe prostia populatiei ca ne e prea lene sa cautam un minim de informatie utila, noi traim doar din paine si circ si asta se vede din ce in ce mai mult in tot ce ne inconjoara.
    • 0 (0 voturi)    
      adevarata necunostinta de cauza (Vineri, 4 martie 2011, 16:33)

      ispirescu [anonim] i-a raspuns lui dj

      adevarata necunostinta de cauza e la mata. problemele de trafic din marile orase nu se rezolva cu autostrazi prin mijlocul lor. se rezolva cu alte solutii, moderne, pentru care s-au facut cercetari stiintifice.
      culmea, solutiile alea prevad... mai putin trafic, prin adoptarea de mijloace de transport in comun ultramoderne si ultrarapide, incurajarea... da! a mersului pe bicicleta, etc. Si culmea, peste tot in lume, solutiile alea fac orasul mai atractiv si mai bogat.

      si culmea, parizienii nu mor daca n-au masina proprie, multi chiar prefera sa inchirieze masina cind pleaca in weekend, astfel ca nu e nevoie sa betoneze jumate de oras ca sa faca parcari.

      si culmea, gradul de fericire al locuitorilor e mai ridicat!

      la noi exista tramvaiul 41 - merge excelent, se bucura de succes... si totusi? de ce nu s-a bagat un tramvai similar si pe diametrala Buzesti-Uranus? ca sa nu mai fie nevoie sa faca drum de 31 de metri? ca sa se poata moderniza zona fara sa se distruga totul.

      dar lumea ca matale, care n-are habar de nimic le spune de obicei altora ca vorbesc in necunostinta de cauza.
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazile suspendate sunt anacronice... (Vineri, 4 martie 2011, 17:45)

    alex [anonim]

    Hmmm...recomand articolul acesta in legatura cu autostrada suspedata, mi l-a trimis cineva anul trecut...

    http://www.beautifulromania.ro/blog/?p=12


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri