VIDEO Traian Basescu: Un eventual esec in progresul legat de dosarele de mare coruptie va aduce cu certitudine un raport negativ in vara

de R.M., V.M.     HotNews.ro
Luni, 21 februarie 2011, 13:23 Actualitate | Esenţial


"Nu vreau sa fie interpretata ca amestec in justitie, dar am obligatia sa veghez la buna functionare a institutiilor statului si subliniez ca ineficienta, lipsa de progrese in judecarea cazurilor de coruptie la nivel inalt va fi un elemente extrem de important daca se va manifesta si pana la raportul din vara acestui an, care este cel final. Un eventual esec in progresul legat de dosarele de mare coruptie cu certitudine va aduce Romaniei un raport negativ", a declarat presedintele Traian Basescu luni, la Palatul Cotroceni, intr-o declaratie de presa legata de Mecanismul de Cooperare si Verificare.



Declaratiile presedintelui Traian Basescu:
  • Nu este un raport definitiv, este un raport intermediar care a fost produs la solicitarea Romaniei, urmare a aprecierilor pe care noi le-am considerat exagerate in raportul din iulie 2010. Raportul intermediar publicat de Comisie prezinta obiectiv evolutiile in domeniul justitiei si al luptei impotriva coruptiei
  • Consider ca acest raport confirma angajamentul Romaniei de a reforma justitia. Romania a avut o atitudine constructiva fata de recomandarile Comisiei din luna decembrie 2010, dar si in raportul din iulie 2010
  • Ca orice raport, sunt subliniate evolutii pozitive dar sunt marcate si minusuri. Lucrurile pozitive nu trebuiesc privite triumfalist, sunt elemente de normalitate. Sunt politicieni care spuneau ce succese avem. Ce succese avem cand esti normal? Nu avem motive sa spune ce succese am avut, pana la urma suntem pe un drum catre normalitate
"Dosarele care vizeaza coruptia la nivel inalt inca nu se misca"
  • Voi insista asupra a ceea ce avem de facut. As marca in primul rand ceea ce raportul marcheaza ca fiind negativ, probabil cel mai important lucru, este faptul ca dosarele care vizeaza coruptia la nivel inalt inca nu se misca si aici responsabilitatea ICCJ e majora. Imi permit sa fac aceast subliniere cu atat mai mult cu cat raportul important nu e acesta, ci cel din iulie
  • Nu vreau sa fie interpretata ca amestec in justitie, dar am obligatia sa veghez la buna functionare a institutiilor statului si subliniez ca ineficienta, lipsa de progrese in judecarea cazurilor de coruptie la nivel inalt va fi un elemente extrem de important daca se va manifesta si pana la raportul din vara acestui an, care este cel final
  • Un eventual esec in progresul legat de dosarele de mare coruptie cu certitudine va aduce Romaniei un raport negativ. O spun public, toti trebuie sa fim constienti, si nu numai presedintele (...) ca un eventual esec va face ca raportul din vara sa fie unul negativ
  • Raportul subliniaza in mod negativ atitudinea Parlamentului cu privire la investigarea unor cazuri de coruptie a parlamentarilor: cazul Ridzi si Pasat. As face mentiunea ca niciodata nu o sa cer Parlamentului lucruri care nu sunt in interes national
"E aproape un obicei al unor judecatori sa creada ca sunt deasupra legii"
  • Alegerile din CSM sunt pe de o parte salutate, pe de alta parte se face remarca ca patru membri CSM nu indeplineau conditiile de eligibilitate pentru a fi membri
  • Vin sa subliniez un lucru: e aproape un obicei al unor judecatori sa creada ca ei sunt deasupra legii. As face si paranteza legata de unele decizii care inseamna amestec brutal in puterea executiva. Nu e in atributul magistratilor judecatori sa gestioneze bugetul de stat al Romaniei. E o simpla remarca
  • In continuare, efortul de imbunatatire a parameterilor de apreciere a modului cum functioneaza justitia trebuie consolidat. Raportul remarca pozitiv functionarea unor institutii ca Parchetul General, DNA, DGA si e foarte bine, dar avem nevoie sa functioneze intregul sistem, nu doar partea de politie si de parchete. Altfel nu vom avea justitie. Cetatenii nu vor putea capata incredere in stat daca legile se vor aplica diferit cetatenilor romani
  • In acelasi timp, trebuie sa remarc campaniile de discreditare a institutiilor statului duse de unele trusturi de presa. E pacat, pentru ca inseamna intentia institutiilor statului de a proba ca romanii pot sa aiba incredere in ele. La ce foloseste denigrarea actiunilor, fie ca sunt impotriva unor bande criminale locale sau ale unor funcitonari ai statului de langa frontiere
"Nimeni nu va mai dormi linistit daca stie ca incalca legea"
  • Trebuie continuata batalia impotriva evaziunii fiscale, la nivelul firmelor, in comertul intracomunitar cu legume, fructe, cartofi, cu carne, sau fie ca vorbim de evaziunea fiscala pe piata muncii, munca la negru. Sunt obiective majore ale institutiilor statului si nu vreau sa para ca un avertisment, dar nimeni nu mai poate dormi linistit in aceste domenii cand stie ca incalca legea
  • E un apel pe care il fac la toti cei implicati, sa isi reduca modul de a trai cu evaziunea, pentru ca nu vor mai trai bine in continuare, fie ca vorbim de evaziune comerciala sau de evaziune pe  piata muncii. Cu certitudine vor avea probleme cu modul in care vor trai
  • MCV nu are nicio legatura cu accesul Romaniei in spatiul Schengen, l-am tratat si il tratam separat. Conditiile de intrare sunt mentionate in tratatul nostru de aderare
HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile sefului statului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1956 vizualizari

  • -34 (38 voturi)    
    sa-ti fie rusine, Sarkozy! (Luni, 21 februarie 2011, 17:03)

    Mazeta [utilizator]

    am avut dreptate de la inceput, bah europenilor... si, daca nu stati in banca voastra, am sa va bag la bulau si vamesii vostri... io v-am zis...
    • +22 (26 voturi)    
      esti ridicol (Luni, 21 februarie 2011, 17:25)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      precum cei care nu au avut curajul sa il infunde pe Ion Iliescu in Dosarul Revolutiei sau pe Adrian Nastase aka Bombo in toate Gainariile cu sau fara Cornu...e si vina mea....dar mai ales vina ta de a infiera un afemeiat ca Sarkozy...nu e vina lui e vina noastra ca ne am desenat stramb istoria timp de 20 de ani..el si Angela acum ne spun..PAS ENCORE !!!
      • -8 (10 voturi)    
        pai ce te retine traiane? (Luni, 21 februarie 2011, 18:08)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui un domn

        am inteles ca nu poti sa-i bagi la parnaie pe nastaste si pe patriciu ca nu te lasa parlaemntul.
        dar acum ai majoritate in parlament, ii ai pe kovesi si pe morar. ce te retine sa-i bani la inchisoare (macar preventiv) si pe pasat si ridzi?
        da pe ai opozitiei nu poti ca-i apara opozitia baga-i pe-ai tai si arata-ne cat esti de corect
        • -7 (9 voturi)    
          eu voi egalitate dar nu pentru catei (Luni, 21 februarie 2011, 18:50)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui adrian

          cam asa si voi. sa faca ordine traian dar sa dea exemplu doar din randurile psd ca au destule exemple.
          de acord cu voi ca au destule exemple.
          dar daca tot ar trebui sa-i fie mai usor sa faca ordine in propria ograda de ce nu incepe cu ograda lui?
    • +10 (10 voturi)    
      drogurile si bautura te omoara de tinar ... (Luni, 21 februarie 2011, 17:42)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      zic doctorii, dar tu nu te lua dupa ei.

      Totusi (ca sa am partea mea de delir care vine de la tigari..), alianta parlamentara lasa mult de dorit ...
  • -27 (33 voturi)    
    ce?!!!cum?!!! (Luni, 21 februarie 2011, 17:18)

    Dorin [anonim]

    mai nenea presedintele,ne asteptam la altceva decat logoree...ce spui tu stim si noi poate mai bine decat tine...
    • +22 (26 voturi)    
      Uite ce, uite cum: (Luni, 21 februarie 2011, 17:27)

      nea brinza [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Esti un postac ordinar. Du-te si improasca rahat in alta parte.
      Logoree? daca ai avea tu altceva in creier decit... alta "ree" (modelul "dia") ai vedea ca e un discurs foarte bine chibzuit.
      De asemenea e singurul politician care e coerent si incearca sa indrepte mersul lucrurilor in directia care trebuie. De aia il uriti voi, astia.
  • -23 (27 voturi)    
    Basescu (Luni, 21 februarie 2011, 17:23)

    adrian [anonim]

    Mai bn basescu sa vada ce face cu interlopii neamurile lui tiganii si ca bercea si restul mizeriilor din tara.cum sa te respecte europa cand presedintele tau e ruda fie ea si prin alianta cu interlopii care terorizeaza tara si strainatatea?basescule esti o mare dezamagire rusine si un mare rau pt tara asta.

    Daca nu starpesti tiganii interlopii si hotii vei ramane un mare las si un corupt de prima mana
    sa ti fie rusine de starea natiunii si a imagini Romaniei
    • +19 (23 voturi)    
      Mai Adrian, (Luni, 21 februarie 2011, 17:35)

      SilasiMila [anonim] i-a raspuns lui adrian

      ...daca tot esti atat de in tema cu atributiile unui presedinte si crezi ca acestuia ii revine inclusiv ''starpirea'' anumitor categorii de cetateni, de ce nu candidezi matale la presedintie...cu siguranta esti un om cinstit, curajos si brav si vei fi votat de toti cei asemenea tie...
      • -2 (6 voturi)    
        Raspuns (Luni, 21 februarie 2011, 19:05)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui SilasiMila

        Daca nu as fi corect si as prefera sa ma manjesc ca sa zic asa as intra in politica adr marea mea problema e ca santem de rasul lumii ca natiune si asta doare.oamnenii asemeni mie ca de pilda dumenata presupun ca prefera sa si mentina demnitatea si respectul de sine nu sa se manjeasca.

        mi a parut bine, numai bine
    • +4 (6 voturi)    
      Somnul ratiunii naste monstri. (Luni, 21 februarie 2011, 18:10)

      nick [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Macar iti dai seama in ce hal aberezi sau esti lovit de vreun sindrom si o faci involuntar ?
      Indemni Presedintele unei tari sa "starpeasca" anumite categorii de oameni? Aia numiti de tine sunt cetateni ai tarii, indiferent de etnie sau de orice alta clasificare, indiferent de faptul ca tie iti plac sau nu, indiferent de ce au facut.
      Dincolo de aspectul penal al afirmatiilor tale, iti sugerez sa faci un control medical pentru ca e greu de crezut ca in anul 2011, un om care poate sa foloseasca un calculator poate sa gandeasca si sa faca publice asemenea ineptii.
      • -2 (4 voturi)    
        raspuns (Luni, 21 februarie 2011, 19:11)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui nick

        am impresia ca tu nu ai cea mai vaga idee de raul care l provoaca aceste elemnte.daca tu il sustii pe basescu spune o pe fata si nu abera la adresa unei persoane care nu e singulara in modul de a expune o situatie.eu nu afirm ca d ta nu ai stii sa folosesti un PC asa ca please behave yourself.
        • +1 (1 vot)    
          re-raspuns (Marţi, 22 februarie 2011, 10:21)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          Mi se pare evident ca nu esti in stare sa intelegi ce au altii de spus... si ca esti pus doar pe postat.

          In primul rand intelege ca basescu nu poate "starpi" aceste categorii care pateaza imaginea Romaniei. Mai mult de un discurs prin care avertizeaza oamenii justitiei ca au in mana soarta Romaniei in privinta aderarii la spatiul Schengen si de a incuraja progresul in cazurile de de coruptie la nivel inalt nu prea poate face nimic.

          In al doilea rand, referitor la cazurile Ridzi si Pasat, nu Basescu a facut paravan in Parlament pentru a ii proteja. Parlamentarii au facut asta de frica "ca le vine si lor randul".

          Incercati sa nu mai fiti orbiti de ura si poate ati intelege mai mult din ce se intampla in jurul vostru.
  • -21 (23 voturi)    
    Un esec produs de tine (Luni, 21 februarie 2011, 17:23)

    valisa [utilizator]

    Esti varza. Mai avem putin si scapam de tine, nasii tai, finii tai si toate neamurile definitiv.
    Imi vine sa vomit doar la gandul ca te-am votat.
    • +21 (25 voturi)    
      ti as da (Luni, 21 februarie 2011, 17:27)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui valisa

      foc la valiZa daca te as vedea...chiar daca e Chior..nesimtit..cum vrei tu..e singru care dupa 20 de ani are cohones sa se lupte cu Ciuma Rosie..Ciuma Galbena..si alti ciumati
      • -2 (6 voturi)    
        Dar cu ciuma... (Luni, 21 februarie 2011, 20:11)

        dragoshenko [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        portocalie nu?
        Scuze,scuze am uitat! Aia e muma, nu ciuma.
        • -1 (1 vot)    
          inca nu este testata (Marţi, 22 februarie 2011, 10:30)

          un domn [anonim] i-a raspuns lui dragoshenko

          omologata si sau nu stiu sa existe ca fiind periculoasa...insa ..in istoria romanilor ciuma rosie si galbena a facut ravagii..in visteria nationala..pana la insertul in wikipedia..ciuma rosie si galbena...din pacate sunt recunoscute,,daunatoare,,cea portocalie..inca nu
    • +15 (21 voturi)    
      ai dreptate... si vor venii ceilalti... (Luni, 21 februarie 2011, 17:28)

      echos [utilizator] i-a raspuns lui valisa

      si vom traii democratia adevarata, statun ne va da pensii, salarii, locuri de munca... nu ca astia care nu vor sa dea si numai taie... si vom incaleca pe o sa... si vom trai povestea... :)
    • +2 (6 voturi)    
      Citeste pe HotNews... (Luni, 21 februarie 2011, 21:12)

      Tase Rotta [utilizator] i-a raspuns lui valisa

      .....dosare de coruptie. De cei de acolo nu vrei sa scapi? Daca te referi ca vei scapa curand de Basescu iti transmit ca te afli intr-o mare eroare. Se simte dupa cum scrii ca nu o sa mai dormi linistit!
  • +19 (25 voturi)    
    Hai Traiane că e bine! (Luni, 21 februarie 2011, 17:28)

    aac [utilizator]

    Vedem că se poate! Încă puţin şi ieşim la liman. Cine are minte pricepe, n-are nevoie de desene explicative iar după reacţia postacilor interlopilor sîntem pe calea cea bună.
  • +14 (20 voturi)    
    Stim dar nu facem nimic. (Luni, 21 februarie 2011, 17:30)

    dorin bretan [anonim]

    Sigur ca toti stiam ce se intampla in vami de zeci de ani si acum s-a intamplat sa-i si prinda. Stiam ca avem politicieni , judecatori , afaceristi corupti si acum se intampla sa-i si aresteze. La ce te asteptai Tizule ? sa iasa cu AKM in piata publica ? Si daca stii , tu ai facut ceva?
  • +14 (22 voturi)    
    Nimeni nu se mai poate situa deasupra legii! (Luni, 21 februarie 2011, 17:33)

    turnuldecontrall.blogspot.com [utilizator]

    Acesta este mesajul cheie. Institutiile de forta ale statului incep sa functioneze, in ciuda tuturor piedicilor.
  • +15 (21 voturi)    
    "uselistilor" de frunte .. (Luni, 21 februarie 2011, 17:41)

    romaya [utilizator]

    bravo ,baieti ,sunteti primii la post ,nici nu se terminase conferinta de presa ,dar n-are importanta asta pentru voi - ca voi erati "la butoane ...e o intrecere care posteaza primul sau ce ?
    Da' singura intrebare "la obiect " pusa de antenista sigur v-a placut ..
    • -7 (11 voturi)    
      Asta e al 119lea dosar deci i-a folosit lui Bercea (Luni, 21 februarie 2011, 17:56)

      mil [anonim] i-a raspuns lui romaya

      sa fie ruda prin alianta cu presedintele...si cu altii. Ce servicii are daca nu i-au spus ca Bercea e mafiotu' judetului Olt?

      Cand s-a dus la tagul romilor de la Rm Valcea stia foarte bine cu cine are de a face...s-a dus cu First Lady sa o decoreze Bercea cu oridinul Cocoselul de Aur..plus ca frate-su stia si el de cine e vorba cand i-a nasit Deci nu, nu are niciun motiv sa o faca pe niznaiu' Base.

      Si raspunsul lui Base, cu o intrebare... ziaristu' nu putea sa raspunda la ea. Presedinte smecher...si atat.
      • +4 (8 voturi)    
        E.. nu esti bine informat .. (Luni, 21 februarie 2011, 18:57)

        romaya [utilizator] i-a raspuns lui mil

        Eu stiu sigur si din surse sigure ca bercea asta are 119,58 dosare ,adica fara numar..fara numar..
        si mai stiu ca nu l-a nasit M. Basescu ci i-a botezat o nepoata ..Iar in conferinta de presa era vorba de raportul pe justitie al C.E.. dar voi o tot tineti langaa....creiere spalate .
      • +2 (6 voturi)    
        ruda prin alianta???? sau simpli nasi... (Luni, 21 februarie 2011, 19:30)

        echos [utilizator] i-a raspuns lui mil

        conform DEX "Rudele prin alianţă sau afinitate sunt acele persoane care aparţin familiilor diferite şi a căror membri s-au căsătorit între ei"
        si uite asa expresia "scoala scoate tampiti" se confirma!
      • +1 (1 vot)    
        intoxicare cu premeditare? (Marţi, 22 februarie 2011, 7:50)

        bula [anonim] i-a raspuns lui mil

        Bercea are SASE (6) dosare cu totul, nu toate penale. Familia are 119 - inclusiv economice. Cat o fi familia de mare stii tu? Daca o luam pe familie si Tiriac are multe dosare, desi mustaciosul personal NU are.
  • -4 (12 voturi)    
    ICCJ (Luni, 21 februarie 2011, 17:49)

    demaGOGU [anonim]

    mesajul real: s-a dat voie de la Bruxelles ptr pestii mari: in acest moment, daca ar exista un asemenea pariu desigur, as sugera toti banii pe capul lui Nastase pana la noul raport din Iulie

    sa fie acest cap suficient ptr ca trufasa Ioropa sa renunte la MCV?
    • +7 (9 voturi)    
      daaaaa (Luni, 21 februarie 2011, 18:01)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      merita sa pun macar o suta de parai...cum spun tziganii cocalai din pesede..usele..scuze..fie tzigani galbeni fie roshii..daaaa..ce pot s ar aduna ...creste PIB ul pana la Cer..cum ar spune Artanuu...
  • -3 (7 voturi)    
    Rade harb de oala sparta (Luni, 21 februarie 2011, 20:15)

    dragoshenko [utilizator]

    Cine si-a gasit ma sa ne atraga atentia asupra "marii coruptii" ? Basescu?
    Nu pot decat sa rad (amar ce-i drept) de asa o "stire".
    Off, Doamne ca bine au gandit romanii: paine si circ si plebea e a ta! Mai rau cu painea la noi, ca circ....
    • +1 (7 voturi)    
      Vezi sa nu razi invers ... (Luni, 21 februarie 2011, 20:47)

      romaya [utilizator] i-a raspuns lui dragoshenko

      Ia "lumineaza-ne "tu ,cine -i indreptatit sa ne vorbeasca de coruptie ?? Poate : Nastase, Nica ,Rosanu, Vantu, Voiculescu, Patriciu....sunt atatia de unde poti alege..
      • +2 (6 voturi)    
        Nici unul (Luni, 21 februarie 2011, 23:27)

        dragoshenko [utilizator] i-a raspuns lui romaya

        Nu am zis ca aia enumerati de tine ar fi, ci doar ca Basescu nu e. Si daca vrei, mai continui cu: Videanu, Udrea, Oprescu, Blaga, etc. Nu cred ca exista politician actual care sa poata arata cu degetul spre vreun mare corupt fara a se arata si pe el.
        • 0 (2 voturi)    
          cel putin Base... (Marţi, 22 februarie 2011, 10:26)

          _Rem [utilizator] i-a raspuns lui dragoshenko

          nu si-a blocat dosarul in cazul "Flota" atunci cand era parlamentar... s-ar putea spune ca nu are nimic de ascuns.

          si nu mai are mult si i se termina mandatul. si atunci poate fi cercetat pentru toate cazurile de coruptie care il implica.
  • 0 (0 voturi)    
    Carucioare (Marţi, 22 februarie 2011, 14:42)

    Vizitiul [utilizator]

    Io zic ca va bagati in afaceri cu carucioare, caci vanzarile merg bine in Romania :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by