Sebastian Lazaroiu: O revolutie sexuala este de asteptat in Romania, in 2019

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 14 februarie 2011, 14:39 Actualitate | Esenţial

Sebastian Lazaroiu
Foto: Agerpres
Peste opt ani, Romania s-ar putea confrunta cu o revolutie sexuala sau cu o crestere a agresivitatii. Rezultatul apartine unui studiu realizat de sociologul Sebastian Lazaroiu, in prezent consilier prezidential. Potrivit cercetarii intitulate "Demografia iubirii: revolutie sau razboi?", publicata de Lazaroiu in revista Q Magazine, in anul 2019, in Romania vor fi mai multi barbati la varsta casatoriei decat partenere disponibile. Rezultatul: riscul "cresterii agresivitatii (razboaie)". In acest context, una dintre solutiile creionate de consilierul prezidential este "legalizarea prostitutiei".
  

"Aglomeratia de mirese" care l-a dat jos pe Ceausescu

"Daca in 1989 aveam doua partenere la un barbat si s-a ajuns la o revolutie politica, in 2019 vom avea 1,3 parteneri la fiecare partenera, iar efectele nu sunt inca foarte usor de anticipat". Asa isi incepe Sebastian Lazaroiu studiul publicat in revista citata. Potrivit datelor sociologului, politica demografica agresiv pro-natalista de la sfarsitul anilor '60 a contribuit semnificativ la revolutia prin care Nicolae Ceausescu a fost dat jos, in '89. 

In perioade de "aglomeratie de mirese", "fetele lasa garda jos mai repede, iar baietii incearca sa profite cat mai mult de acest trend libertin. Numai ca, in 1989, frustrarea era de ambele parti. Fetele nu isi gaseau parteneri, iar baietii nu puteau profita de numarul mare de potentiale partenere din cauza regimului extrem de restrictiv. Un asemenea potential de frustrare a contribuit, cu siguranta, la revoltele de la sfarsitul lunii decembrie. Mai ales ca Revolutia din 1989 a fost una, in primul rand, a tinerilor iesiti in strada. Asadar, impiedicarea unei revolutii sexuale a dus la o revolutie politica", scrie Lazaroiu.

"Aglomeratia de miri" si pericolul unei revolutii sexuale

In Romania, in prezent, varsta medie la casatorie este de 29 de ani la barbati si aproximativ 26 de ani la femei. "Ce te faci cand sunt mai multi barbati de 29 de ani decat femei de 26 de ani? Sau cand ai situatia inversa?", intreaba sociologul. In 2019 vom avea 1,3 parteneri la fiecare partenera. "Aglomeratia de miri" ar putea avea drept consecinta cresterea violentei sexuale, adica majorarea numarului de violuri, de cazuri de violenta domestica initiata de barbati sau chiar "crime care au la baza motivatii si impulsuri sexuale". "Numarul mare de barbati fara partenere este, fara indoiala, un factor favorizant pentru instabilitate sociala, pentru formarea gastilor de cartier si cresterea crimelor cu violenta", sustine sociologul.

Printre cei mai afectati de acest fenomen demografic s-ar putea afla barbatii din mediile sarace, cu o educatie mai scazuta. Este de asteptat ca barbatii cu resurse mai mari sa se casatoreasca mai rapid, asa ca "potentialul de frustrare va fi cu atat mai mare la cei care raman "pe dinafara", cu cat el este accentuat de lipsa resurselor materiale. Ne asteptam sa avem mai multe "spite sterpe" la marginea societatii, in mediile sarace si cu o educatie mai scazuta, zone care, de altfel, au deja un potential ridicat de protest si instabilitate sociala".

"Femei mai fericite, barbati mai romantici"

Pe de alta parte, noua realitate demografica ar putea aduce o schimbare a comportamentului barbatilor aflati in cautarea unei perechi. Cercetatorii sustin ca in perioadele de aglomeratie de miri, "rata divorturilor este mai mica, barbatii sunt mai fideli si mai angajati in procurarea resurselor materiale pentru familie, exista o mai mare inclinatie a sotilor de a se ocupa de copii si o crestere, pe ansamblu, a ratei fertilitatii".

Cresterea fertilitatii poate insemna, insa, o noua crestere a numarului de nou-nascuti in 2019. Ceea ce se traduce printr-un "alt ciclu care va produce, peste 30 de ani, adica in jur de 2050, o discrepanta pe piata matrimoniala". "Asadar, o noua revolutie sexuala e de asteptat la jumatatea acestui secol in Romania", avertizeaza Lazaroiu.

Revenind la "bataia" barbatilor pe partenere din 2019, o urmare ar putea fi aceea ca barbatii vor deveni "mai romantici, mai tandri si mai atenti". De asemenea, femeile din medii modeste vor avea sanse mai mari sa isi gaseasca parteneri din clase superioare, iar "femeile mai putin atragatoare vor avea o sansa mai mare decat in mod obisnuit sa isi gaseasca un partener".

"Legalizarea prostitutiei - obligatorie"

Aceste "deficite din piata matrimoniala" nu pot fi corectate de catre guverne, sustine Lazaroiu, asa ca o parte dintre barbatii nascuti la sfarsitul anilor '80 in Romania nu isi vor putea intemeia o familie. Insa "ne putem astepta la o inflorire a industriilor sexuale, in special a prostitutiei. De altfel, statul trebuie sa ia in calcul legalizarea prostitutiei pentru a rezolva macar o parte din problema. Chiar daca multi dintre acesti barbati nu isi vor gasi o pereche stabila, va trebui ca ei sa isi satisfaca pulsiunile sexuale", se arata in studiul citat.

"La Cairo erau prea multi barbati frustrati"

Revoltele din ultima perioada din tarile arabe au si o explicatie demografica, sustine Sebastian Lazaroiu. Ca in Romania anului 1989, si la Cairo exista o "aglomeratie de mirese". "Tineri intrebati pe strazile din Cairo de ce au iesit in strada invocau repetat ca motiv imposibilitatea de a-si intemeia o familie din cauza saraciei", sustine sociologul. Si aici, la inceputul anilor '80 au fost promovate politici pro-nataliste, asemanatoare celor promovate de Ceausescu.

"In Egipt, de exemplu, populatia era de 44 de milioane de oameni in 1980, iar in 2010 ajunsese deja la 80 de milioane. Aceasta explozie demografica demonstreaza o crestere brusca a natalitatii spre sfarsitul anilor '80, care a produs 25 de ani mai tarziu, un numar mai mare de femei decat de barbati", se arata in cadrul studiului.

"Din cauza polarizarii sociale si a regulilor specifice societatilor traditionaliste (legate de zestre si statut social la casatorie), tinerii barbati din Egipt s-au confruntat cu oportunitati maritale mai mari (pentru ca erau mai multe potentiale partenere), in conditiile unor constrangeri materiale serioase, ceea ce nu poate duce decat la frustrare si, implicit, la protest".


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

10790 vizualizari

  • -8 (24 voturi)    
    Curiozitate (Luni, 14 februarie 2011, 14:47)

    Marius [anonim]

    Tipul asta care a produs aceste teorii a fost vreodata in Egypt ca sa poata intelege fenomenul la care se refera?
    • +4 (20 voturi)    
      Era o ideie. (Luni, 14 februarie 2011, 15:08)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Putea sa spuna si China,in loc de Egipt.Asta te deranjeaza?A lansat o ideie de dezbatere.Ai vrut sa o lansezi tu si ti-a luat-o inainte?Te-ai bagat prea repede.Cred ca trebuia sa astepti cativa comentatori si dupa aceia iti veneau ideile.
      • +4 (8 voturi)    
        Solutie (Luni, 14 februarie 2011, 15:23)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui mircea

        In anumite conditii, nu va fi nici o problema. Daca nivelul de trai in Romania va fi suficient de ridicat, asta ne va permite sa "importam" femei. Iar revolutiile, crizele economice, nu trebuie sa fie la noi. E suficient ca Rusia sa fie afectata si va deveni furnizorul pe care il cautam.
        • +4 (6 voturi)    
          Rusia + (Luni, 14 februarie 2011, 16:48)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

          Africa, sub-continentul indian, buna parte din Indochina, de ce nu chiar China etc.

          nu trebuie sa fim pesimisti. e suficient sa invatam sa fim mai putin xenofobi si sa facem tara atractiva pentru imigranti. in plus, tot prin 2019 vom simti foarte acut si lipsa fortei de munca in tara.
        • -1 (7 voturi)    
          solutii exista (Luni, 14 februarie 2011, 17:11)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          Sa luam legatura cu o tara infratita, Tailanda, Filipine, sa naturalizam niste missuri in pragul saraciei
        • +2 (2 voturi)    
          pai la nivel mondial (Marţi, 15 februarie 2011, 11:20)

          me [anonim] i-a raspuns lui Catalin

          parca populatia feminina era in crestere. de ce tre sa fie mereu romanii impotriva curentului? solutia probabil va fi naturala ... femeile din tari in care nu sunt destui barbati vor migra in romania in cautare de masculi feroce ...mrrrr :D
      • +2 (8 voturi)    
        Ce ie aea o ideie? (Luni, 14 februarie 2011, 16:00)

        marius [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Marius mi se pare ca a pus o intrebare de bun simt: Sociologul prezidential a vizitat Egiptul? Nu este o chestie de deranj, e pur si simplu o intrebare pentru a verifica sursele stimabilului.

        PS: ideie nu iezixta. puate a-i vrut sa spui "idee"...
        • +3 (3 voturi)    
          dl Lazaroiu a lansat o discutie (Luni, 14 februarie 2011, 18:48)

          Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui marius

          daca voi 2 vreti sa vorbiti despre Egipt , mergeti in treaba-va...
        • 0 (0 voturi)    
          Grea limba asta romana ;-) (Marţi, 15 februarie 2011, 14:03)

          Calin [anonim] i-a raspuns lui marius

          Dar nici a-i nu iezixta in acest context, ci ai.
      • -4 (4 voturi)    
        mare om, mare idee.. (Luni, 14 februarie 2011, 20:59)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        deci va fi violenta sexuala la noi pentru ca sunt prea putine femei de 26 de ani la prea multi barbati de 29.. (ca sa vezi, femeile peste 26 de ani nu mai intra in calcul..) si e revolutie la egipteni pentru ca sunt prea multe femei si barbatii sunt frustrati ca au prea multe optiuni?
        singura concluzie pe care o putem trage de aici este ca Sebastian Lazaroiu vede frustrari sexuale in orice combinatie demografica. poate ar fi timpul sa se duca sa se caute.. de frustrari.
    • +11 (21 voturi)    
      dar tu @Marius, (Luni, 14 februarie 2011, 15:08)

      victor L [anonim] i-a raspuns lui Marius

      tu ai habar de ceea ce e un studiu sociologic? daca ai fost sau nu in Egipt nu are importanta.
      In plus, invata sa-l citesti pe Lazaroiu; omul are, pe linga competente care s-ar putea sa nu iti fie clare, si un umor greu de inteles de mintile talibane.
    • +1 (3 voturi)    
      daca tu ai fost (Luni, 14 februarie 2011, 18:45)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      se vorbeste despre ceva ce dvs. nu prea pricepeti. Nu are legatura cu Egiptul...
    • +1 (1 vot)    
      ?@!^(%$) (Marţi, 15 februarie 2011, 11:12)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      sigur asta e motivul principal al razboaielor de pe glob... make love, not war...
  • -10 (16 voturi)    
    o tema esentiala (Luni, 14 februarie 2011, 14:58)

    bogdan [anonim]

    dl Lazaroiu abordeaza teme majore; solutiile lasa de dorit; cred ca generalizarea si valorizarea culturala a consumului de bromura ar duce la o calmare a spiritelor;
    • +7 (11 voturi)    
      Ai dreptate.Unii mai dezbat si alte teme. (Luni, 14 februarie 2011, 15:24)

      mvm [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Unii dezbat toata ziua ce manaca si ce pitipoanca au mai vazut.Altii mai dezbat si teme generale.Este cumva un pacat,sa gandesti?Poate ca prin 2019 am si uitat ca azi a fost o asemenea discutie.De ce te strofoci asa?Daca se referea la viitorul apropiat,poate ca ziceai ca prea esti luat pe nepregatite.Asa,pana-n 2019 ai timp sa te pregatesti pentru revolutia sexuala.Mult succes si nu dispera.Cand vrei ,poti.
  • +3 (13 voturi)    
    De ce? (Luni, 14 februarie 2011, 15:13)

    crina [anonim]

    Dar de ce vor fi mai multi barbati decat femei? Se vor avorta fetele? Se vor descoperi remedii la bolile barbatesti? Va scadea mortalitatea infantila masculina? Oricum, in lume se nasc mai multi baieti, dar o mare parte mor in primii 2 ani din cauze de patologie genetica.
    • +8 (10 voturi)    
      Mai precis (Luni, 14 februarie 2011, 15:27)

      Huitzilopochtli [anonim] i-a raspuns lui crina

      Numarul barbatilor si femeilor de o varsta calendaristica data este acelasi din ratiuni cromozomiale. Din XX si XY vor iesi intotdeauna XX si XY fiecare cu o probabilitate de 50%

      Lazaroiu vorbeste in schimb de varste sociale (sexuale :) si-ti da chiar un exemplu: barbatii de 29 de ani se casatoresc cu femei de 26 de ani.
      • 0 (2 voturi)    
        nascutii vii (Luni, 14 februarie 2011, 23:22)

        crina [anonim] i-a raspuns lui Huitzilopochtli

        @ Huitzilopochtli
        daca te-ai uita pe statistici, si ai cunoaste un pic de genetica, ai sti ca desi numarul de conceptii de baieti si fete poate fi egal, numarul baietilor nascuti e mai mare decat cel al fetelor. baietii au mai multe boli genetice
    • +1 (5 voturi)    
      de ce (Luni, 14 februarie 2011, 15:32)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui crina

      cel mai probabil din cauza imigratiei.
      sunt multi straini care isi iau neveste din romania si le duc la ei acasa, prea putine femei din vest vin sa-si cauta soti romani;
      banii sunt explicatia; multi divorteaza cand lucreaza in strainatate, barbatii sunt mai conservatori si se intorc, femeile mai fac o runda de copii si noilor sotiori vestici...
      pe de alta parte 'trendul' e rezultatul unei analize de pana in 2008. in ultimii 2 ani s-au intors destui de afara si s-au facut copii ceva mai multi;
      si ma indoiesc ca femeile vor fi mai fericite, cel mai probabil barbatii vor fi mai beti...
  • -2 (18 voturi)    
    Chiar vorbim aiurea ? Se pare ca da ! (Luni, 14 februarie 2011, 15:15)

    Tzutzunea [anonim]

    Numarul mai mare de femei disponibile poate sustine prostitutia si asa a fost tot timpul !
    Deci dupa logica acestui domn, dupa ce ca vor fi din ce in ce mai putine femei (daca va fi asa cum zice) le stimulam pe cat mai multe sa fie curve.
    Despre Egipt si "revolutia" romana ... ce sa mai zic ?
    L-as intreba despre Razboiul Rozelor, Cruciade, invazia tatara, etc.,etc. Si daca nici atunci nu era prostitutie , ba chiar legalizata (vezi harem-urile din Turcia sau China) ...
    Penibil !
    Nota doi, stai jos !
    Dar poate se referea la bordeluri de ... barbati, ca ei vor fi mai multi :-)
    Si acolo sa vina nu numai femei care sa-i plateasca.
    Ca asa este politic corect ! Nu ?
    • +1 (7 voturi)    
      Mda... (Luni, 14 februarie 2011, 15:30)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Tzutzunea

      Interesant...Fiecare intelege doar ce-i convine (sau nu-i convine)
  • +4 (8 voturi)    
    nu cred (Luni, 14 februarie 2011, 15:15)

    cdutu [utilizator]

    Nu cred ca sexul este atat de "raspunzator " pentru revolutii! O avea si el importanta, nu cred insa ca e atat de mare!
  • -3 (7 voturi)    
    ..revolutia bisexuala... ! (Luni, 14 februarie 2011, 15:17)

    bm [anonim]

    Cu cât omul devine mai civilizat, cu atât el este mai nevrozat (toţi nevroticii au tendinţe homosexuale latente)(S.Freud )
  • 0 (10 voturi)    
    are dreptate omu... (Luni, 14 februarie 2011, 15:18)

    spectator [anonim]

    mai ieri zicea chestii de politica, ceva ironii la adresa unor prezentatori de televiziune, ...l-am mai auzit emitand opinii specializate pe diverse teme sociopoliticoeconomicoliterarfolclorice. descoperirea cauzei principale a revoltei din Egipt, si anume : "oportunitati maritale mai mari (...), in conditiile unor constrangeri materiale serioase.." nu poate decat sa imi confirme inca o data geniul omului...; si cand te gandesti ca io ma uit ca bou' la CNN, BBC si alte canale media de duzina incercand sa inteleg cate ceva cand puteam numa bine sa-i cumpar cartea.
  • 0 (12 voturi)    
    Am ramas perplex! (Luni, 14 februarie 2011, 15:21)

    bob [anonim]

    Sincer, nu pot decat sa stau cu gura cascata la aceste ipoteze si la concluzie precum si la demonstratia ce le leaga!
    Sunt de acord ca o frustrare se rezolva rapid in plan sexual..dar solutia e temporara.
    Plus, in Egipt nu a fost revolutie pentru ca barbatii nu aveau femei. aveau destule! (bonus camile! :) ).
    Dar cum ar fi ca acest guvern sa ridice masele din prostie si ignoranta? in loc sa le bage capul in rahat si mai mult? Nu am castiga cu totii, decat sa multumim toti frustratii si ignorantii care vor calea usoara ?
    inca o data! UAU! Ce articol!!
    • +3 (3 voturi)    
      nu-i asa... (Marţi, 15 februarie 2011, 12:07)

      bubu [anonim] i-a raspuns lui bob

      locuiesc de ceva vreme intr-o tara araba si va confirm: o mare parte dintre barbatii tineri sufera profund din acest motiv:ca nu se pot casatori. e vorba de cei fara slujbe, desi cu studii superioare si de cei cu venituri insuficiente pt a se casatori. daca nu stiati, casatoria il costa pe barbat (in aceste tari) destul de mult - de ex, aici ei trebuie sa plateasca 3 zile de petrecere, sa aiba casa proprie si sa daruiasca miresei 200 grame aur. fara gluma!
      iar pe de alta parte, a fi necasatorit in aceste tari e o catastrofa, personala si sociala.
      pacat ca nu va informati mai mult inainte de a va repezi cu bla-bla-ul critic....
  • -6 (10 voturi)    
    Nedumerire (Luni, 14 februarie 2011, 15:24)

    Catalin [anonim]

    Studiul pe care l-a realizat Dl Lazaroiu poate fi un subiect deosebit de interesant. Evident ca exista si "parti" care desi sunt gustate caci au ceva de "scandal" , sunt destul de controversate. Stilul tabloid in care Hotnews a prezentat totul insumat cu lipsa de credibilitate ce a capatat-o sociologul Lazaroiu din pozitia sa de consilier la Cotroceni ( o serie de afirmatii ce au starnit hazul) ne pot face sa il criticam aspru pe autorul studiului dar cred ca nemeritat in lipsa unei lecturari a intregului sau demers stiintific. Daca domnia sa aduce argumente puternice ( situatii statistice, elemente de psihologia multimilor, aplecare deosebita pe modul de a fi al unui popor pornind de la traditiile sale) este posibil ca la final, noi cei ce ne-am dezvoltat o anume antipatie fata de Cotroceni sa adaugam un " mai bine ramanea doar sociolog"... oricum.. felicitari domnului pentru ca si-a gasit timp si pt meseria sa de baza!
    • +6 (12 voturi)    
      de unde si pana unde lipsa de credibilitate? (Luni, 14 februarie 2011, 15:32)

      Scippio [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Sa inteleg ca numai daca era consilierul lui Voiculescu sau al lui Vanghelie ar fi fost credibil?
      • +3 (9 voturi)    
        pt Scippio (Luni, 14 februarie 2011, 16:00)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Scippio

        In acest moment exista la nivelul societatii romanesti o falie imposibil de trecut intre cei pro si cei anti-Basescu.. pt o parte a celor dn tabara celor anti, simplul fapt ca Dl Lazaroiu este consilier al presedintelui Basescu ii aduce un minus de imagine ( tradusa in lipsa de credibilitate). Aici este vorba de o tratare superficiala a subiectului caci Dl Lazaroiu devine victima a lipsei de credibilitate a presedintelui. Exista si o lipsa de credibilitate cauzata de unele afirmatii ale distinsului domn, afirmatii in spatiul media pe subiecte de interes politic imediat, pozitii ce pentru mine sunt mai degraba o capitulare a sociologului si omului de stiinta S Lazaroiu in fata "privilegiului" de a fi consilier prezidential si a reprezenta o anume opinie. Daca cititi cu atentie am si facut precizarea ca lipsa de credibilitate a domnului Lazaroiu este legata de pozitia sa la Cotroceni
      • +1 (5 voturi)    
        revenire.. pt Scippio (Luni, 14 februarie 2011, 16:07)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Scippio

        un lucru nu pot intelege la acest subiect.. de ce fortam politicul pe aceasta tema?.. Daca citesti cu atentie vei vedea ca mi se pare nedrept sa facem o analiza pe demersul realizat de domnul Lazaroiu luand in considerare pozitia sa la Cotroceni si stilul de cancan in care este scris articolul... Banuiesc ca si dumneavoastra ati fi mult mai linistit sa vedem studiul din punct de vedere strict sociologic..
  • +4 (4 voturi)    
    interesant (Luni, 14 februarie 2011, 15:40)

    srpc [utilizator]

    cineva explica si violenta extraordinara manifestata in razboaiele din fosta Iugoslavie prin numarul mare de tineri ramasi fara preocupari care sa-i tina departe de "focul hormonal"; testosteron din belsug, joburi putine, saracie, educatie slaba, au avut ca rezultat masacre! la fel mafiile de dupa 2000 din Est, care au ca principali executanti tinerii, pot fi, partial, puse pe seama combinatiei explozive dintre hormonii nesatisfacuti si lipsa de preocupari constante, obositoare, limitative si acaparante.
    • +2 (2 voturi)    
      ideea nu-i noua (Luni, 14 februarie 2011, 16:16)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui srpc

      istoria arata ca razboaiele or izbucnit din motivul asta, cand numarul de fete < numarul de baieti (iar dupa razboi mereu o fo' bine, pentru ca baietii s-or macelarit intre ei si in consecinta iarasi erau mai multe fete decat baieti), dar la fel de verificat e si motivul neconcordantei intre forta de munca si mijloacele de productie. cu alte cuvinte, cu cat e mai multa forta de munca, cu atat somajul tinde sa creasca in lipsa de joburi. deci: facem provizii de conserve si ne bagam in beci in asteptarea razbelului sau muncim pe te miri ce si ne casatorim care cu cine putem?!?
  • -3 (7 voturi)    
    mare grija... (Luni, 14 februarie 2011, 17:05)

    mihai [anonim]

    domnule lazaroiu.... dupa o zi obositoare de ,,munca,, a domnului presedinte - de 16 ore - sa nu te confunde cu o rata (gasca) ca sa vezi atunci revolutie sexuala... astea da preocupari de consilier presidential... alba ca zapada ce mai zice?
  • +1 (5 voturi)    
    :))) (Luni, 14 februarie 2011, 17:19)

    :))) [anonim]

    Chinezii sunt in situatia asta deja...
    Detalii aici:

    http://www.digitaljournal.com/article/270819

    Si asta datorita politicii demografice absolut demente si iresponsabile pe care guvernul chinez a pus-o in aplicare de-a lungul anilor!

    E ABERANT sa "controlezi" populatia. Ca orice sistem, si populatia (un sistem) are propriile mecanisme de autoreglare.

    Pai cand crezi, ca si guvernul chinez, ca poti sa "controlezi" orice sistem, inclusiv populatia...se cheama ca te-a atins PARANOIA.

    Istoria (relativ) recenta a Romaniei a fost dominata de un alt paranoic ce a avut, si el, un plan de control al populatiei (recte: control al nasterilor).
    Interzicerea avorturilor in Romania ceausista a avut consecintele catastrofale si dramele ei. Rezultatele se vad si mai ales SE TRAIESC ASTAZI!

    Destul de trist...
    • 0 (2 voturi)    
      Tu ce crezi, sunt mai multi... (Marţi, 15 februarie 2011, 9:02)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui :)))

      chinezi in Romania sau mai multi romani in China?
      • 0 (2 voturi)    
        :))) (Marţi, 15 februarie 2011, 16:17)

        :))) [anonim] i-a raspuns lui mcris

        Ce legatura are ce spui tu cu subiectul articolului sau cu ce am scris eu...NU INTELEG!
        Poate ma lamuresti...
        :)))
        • 0 (0 voturi)    
          Acceasi legatura pe care o au chinezii (Joi, 17 februarie 2011, 13:49)

          mcris [utilizator] i-a raspuns lui :)))

          cu revolutia pe baze sexuale din Romania!
    • 0 (2 voturi)    
      invers (Miercuri, 16 februarie 2011, 11:19)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui :)))

      daca Guvernul chinez n-ar limita numarul de nasteri, populatia acelei tari ar fi deja dubla! si unde pana mea se regleaza singura populatia? cum? prin molime sau razboaie, eventual? daca-i permiti lui Gigi sa faca plozi cat vrea el la betie, iar apoi sa-i transfere in grija statului (care, umanist, nu-i lasa sa moara de mici) ne trezim cu hoarde uriase de indivizi de slaba calitate umana si civica! gandeste un pic, wtf!
      • +1 (1 vot)    
        Am gandit.... (Miercuri, 16 februarie 2011, 17:05)

        :))) [anonim] i-a raspuns lui srpc

        ...draga "srpc", si sa stii ca de regula asta si fac inainte de a posta ceva!

        ingrijorarea ta e falsa. uita-te putin la structura pe varste a populatiei chineze si vei intui, probabil, dezastrul ce-i asteapta. o populatie imbatranita, extrem de imbatranita si, colac peste pupaza, un deficit de femei. razi, dar e cat se poate de real.


        http://www.digitaljournal.com/article/270819


        apoi...in occident nu a existat nici un soi de control al populatiei. cu toate astea, occidentul se confrunta cu o natalitate extrem de scazuta, si, la fel ca si china, cu o imbatranire accentuata a populatiei.

        problema e mult mai complexa. aceleasi probleme le are si romania (uita-te la structura pe varste, la rata natalitatii).
        vei constata cam acelasi lucru...

        apoi...scuza-ma, dar china (alaturi de india) reprezinta, dpdv al onu, un "rezervor de populatie" pentru restul lumii. lume care se afla, cu putine exceptii (tari cu populatie tanara gen iran) intr-o imbatranire si decrepitudine greu de imaginat...

        acum...hai sa-ti dau si eu replica pe masura: "gandeste un pic, wtf"!!!
        :)))

        hai noroc si numai bine!
        :)))
  • 0 (0 voturi)    
    se rezolva! (Luni, 14 februarie 2011, 18:46)

    thinkbig [anonim]

    daca zice domnul asta ca proportia 'partener : partenera' va fi '1.3 : 1'. nu cred ca va fi vreo problema.
    cei 0.3 'parteneri' se descurca intre ei, daca nu cumva vor ramane mai multe 'partenere' nesatisfacute :-)
  • -2 (2 voturi)    
    dl Lazaroiu a demonstrat (Luni, 14 februarie 2011, 18:58)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    daca se putea mai mult decat a facut-o deja,
    ca obisnuitii online-ului nu au apetit pentru ce trece de epiderma, chiar daca include si cuvnatul 'sex' in text.

    si Alba ca Zapada a avut aceeasi soarta.

    Sa-i multumiti d-lui Lazaroiu ca isi ia timp sa ne intinda cate un colac de salvare din naclaiala zilnica.

    Oare ce spun sociologii?
  • +2 (2 voturi)    
    subiectul in sine (Luni, 14 februarie 2011, 19:26)

    LECHI [anonim]

    Este , desigur merituos , dar nu cred , sa fie motiv de alerta maxima ;
    Totusi , sunt unele aspecte:
    La ora actuala , sarbii au un deficit de vreo 100000 de neveste potentiale, si le cauta , de preferat in spatiul ortodox , inclusiv la noi.
    Chinezii , au deja un deficit serios de neveste, deoarece , traditional, baietii sunt brand de prestigiu;
    Ei absorb o populatie feminina , in special , din Vietnam
    In Germania , s-a propus , ca o casatorie, sa fie declarata expirata dupa un numar de ani, urmand ca partiel sa decida daca o reinoiesc sau nu
    Asa ca , se da o sansa , indivizilor sa contracteze o casatorie , cel putin , pe o perioada limitata.
    ( Contractul de casatorie , in forma cunoscuta de noi , nu are mai mult de 2-300 de ani
  • +2 (6 voturi)    
    prostitutia (Luni, 14 februarie 2011, 20:15)

    rares [anonim]

    legalizati prostitutia!! s-a practicat legal atatia zeci de mii de ani!!
  • +1 (3 voturi)    
    revolutia e alta (Luni, 14 februarie 2011, 21:44)

    rational [anonim]

    Cred ca in acest moment avem o criza alimentara , sociala , politica si mai ales financiara .. decat una sexuala ...
    daca nu avem nici ce manca ... ne mai arde de femei ?
  • +1 (1 vot)    
    Să încercăm o analiză ușor statistică: (Luni, 14 februarie 2011, 23:04)

    ilie pitagora [anonim]

    1) Într-un grup suficient de mare de nașteri asupra cărora nu se fac intervenții ”artificiale” vom avea mereu ponderea 50-50 între sexe

    2) Pentru că în ani diferiți numărul de nașteri poate sa difere semnificativ, se ajunge ca într-un an din viitor, dacă ne uităm de exemplu la toate femeile care au 26 de ani si la toți bărbații care au 30 de ani, să vedem că într-adevăr avem o diferență semnificativă. De aici, baza ”matematică” pentru studiul sociologic.

    3) Dar într-un an, nu se căsătoresc numai bărbați de 30 de ani cu femei de 26 de ani. Chiar daca media vârstelor celor ce se căsătoresc este 30, ea nu spune suficient: putem avea numai bărbați de 30 de ani SAU putem sa avem jumate dintre ei de 20 de ani si jumate dintre ei de 40 de ani. Deci legătura între anul ”revoluției sexuale” si natalitatea din anii corespunzători nu este descrisă doar de un număr. Pentru a face o prognoză ar fi bine să se considere și distribuția vărstelor, nu numai media lor.

    4) Apoi, presupunerea că media (și distribuția) vârstelor de căsătorie rămâne constanta timp de 10-15 ani este iarăși o simplificare.

    5) Concluzia mea ar fi că mai degrabă distribuția vârstelor celor care se căsătoresc se va ajusta. Dacă nu e război sau emigrație masiv dezechilibrată între sexe, o sa fie mereu parteneri disponibili.
    • 0 (0 voturi)    
      asa zic si eu, (Marţi, 15 februarie 2011, 11:10)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui ilie pitagora

      daca nu se vor intampla cataclisme (razboi, boli, foamete, emigrare masiva a tinerilor ...), vor fi mereu parteneri care sa se caute reciproc, numai ca se va ajusta media varstei de casatorie.
      Si cum e greu de crezut ca se poate intampla ceva din raul de mai sus, eu cred ca nu va fi nici o revolutie sexuala, ci numai o ajustare a varstei medii de casatorie.
    • 0 (0 voturi)    
      Pitagorician ucenic (Joi, 17 februarie 2011, 9:29)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui ilie pitagora

      Speculatia lui Lazaroiu suna bine, dar, ca si lui Ilie Pitagora, mi se pare insuficient fundamentata statistic.
      Apoi, dogma ca barbatii de 30 trebuie sa ia femei de 26 poate sa cada in orice clipa, la fel cum dogma ca prostitutia e imorala ar putea deveni istorie odata cu trecerea dincolo a segmentului demografic care o sustine.
      Si, in fond, prostitutia functioneaza asa de bine acum; n-ar fi pacat s-o legalizeze astia; sa-si bage guvernul coada si s-o strice ?
  • -1 (1 vot)    
    omu e disperat (Marţi, 15 februarie 2011, 11:12)

    adrian [anonim]

    sa para inteligent , si nu mai stie ce teorii sa arunce in eter pentru a parea un sociolog capabil ...

    e bine ca ne informeaza ca apa e incolora si inodora ...
  • +1 (1 vot)    
    paralogisme (Marţi, 15 februarie 2011, 11:29)

    Constantin Balasoiu [anonim]

    Aglomeratie de miri duce la revolutie sexuala, eventual violenta. Aglomeratia de mirese duce la caderea guvernelor. Solutia? Legalizarea prostitutiei. Sunteti devastator, dle Lazaroiu
  • 0 (0 voturi)    
    Animal spirit (Marţi, 15 februarie 2011, 11:58)

    Cristina [anonim]

    Are Robert Schiller o carte, Animal Spirit in care zice ca omul nu se enerveaza daca da mai multi bani pe o bere la bar, ca la supermarket. I se pare echitabil, accepta.
    Dar cand auzi la Europa Libera repetata la nesfarsit o scena in care sunt impuscati oameni nevinovati, cand afli multe multe amanunte scandaloase dintr-o data din Wikileaks, se activeaza instinctul social...
    In tarile arabe tot timpul e criza de miri, din moment ce se pot casatori cu mai multe femei... Ar fi o alta discutie cat de bine ar rezolva prostitutia problema asta. Pe la 250 inantea erei noastre un rege numidian (Algeria) si-a vandut tara de mai multe ori pentru o mireasa. Voltaire povesteste de obsesia pentru femei a marocanilor. E nisipul fierbinte, ce sa-i faci
  • 0 (2 voturi)    
    , (Marţi, 15 februarie 2011, 12:24)

    . [anonim]

    Tot ce vine de la Cotroceni este mizerabil.
  • +1 (1 vot)    
    Gresit (Marţi, 15 februarie 2011, 12:27)

    Giotto [anonim]

    Opinia dl.Lazuroiu este gresita. O atare situatie nu oate avea loc in Romania deoarece populatia Romaniei este in scadere, in comparatie cu ceea ce s-a petrecut in Egipt, unde populatia s-a sublat in 30 de ani.
    Fiind in scadere populatia, propritatile imobiliare, ce vor fi in numar relativ ridicat, vor fii un factor de detensionare a tensiunii sociale.
    Ceea ce nu e cazul in Egipt, acolo tineri nu au unde locui pentru a-si intemeia o familie. Nu au nici macar unde se intalni departe de ochii parintilor, pentru a relariona emotional si sexual.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce relationare sexuala, domnule? (Marţi, 15 februarie 2011, 14:28)

      Lechi [anonim] i-a raspuns lui Giotto

      Poate nu stii ca in tarile arabe , chestia cu relationarea sexuala inainte de casatorie, este
      grava de tot, de tot !
      Traditiile si cutumee\le lor sunt extrem de simple , dar se si aplca

      Imaginati-va , dl Giotto, ca mergeti cu un banner
      cu mesajul dv. in piata Trahrir in Cairo ; cam cate secunde ati mai avea de trait ?
      • 0 (0 voturi)    
        care-i faza cu banner-ul? (Marţi, 15 februarie 2011, 15:59)

        Giotto [anonim] i-a raspuns lui Lechi

        Va imaginati ca tineri de acolo se casatoresc toti virgini?
        Ori ca cine vreea sa faca sex merge cu bannerul pe strada?

        Si acolo tineri se intalnesc pe ascuns, departe de ochii parintilor, asta doar daca au unde.
        Iar in Egipt prea multi tinerii locuiasc cu parintii. Acolo sunt mai multi tineri ajunsi in jurul varstei de 30 de ani per familie, nu unul singur sau doi per familie precum in Occident. Sunt situatii frecvente cu 3-4 frati locuind cu familia desi sunt oameni in toatat puterea cuvantului. Ei privesc in jur si se vad lipsiti de perspective, fara slujbe, fara un rost social.
  • -1 (1 vot)    
    Durere (Marţi, 15 februarie 2011, 13:05)

    daniel [anonim]

    Ma doare sufletul pe ce porcarii se duc banii nostri! E cea mai mare tampenie produsa (din cate am eu cunostinta) de institutia prezidentiala de pana acum.

    Mai frate, da' baietul asta e statut rau de tot....

    Da' finalul mi-l place si mie: legalizarea prostitutiei. Dar pentru asta nu trebuia sa-mi iroseasca banii.
  • 0 (0 voturi)    
    greseala de transcriere ? (Marţi, 15 februarie 2011, 14:30)

    emilper [utilizator]

    "Din cauza polarizarii sociale si a regulilor specifice societatilor traditionaliste (legate de zestre si statut social la casatorie), tinerii barbati din Egipt s-au confruntat cu oportunitati maritale mai mari (pentru ca erau mai multe potentiale partenere), in conditiile unor constrangeri materiale serioase, ceea ce nu poate duce decat la frustrare si, implicit, la protest".

    oportunitati maritale mai mari duc la frustrari mai mari pentru barbati ? ... sau cele mai mici ?
  • 0 (0 voturi)    
    ideea nu este noua (Marţi, 15 februarie 2011, 15:19)

    Rational Idealist [anonim]

    De exemplu, referitor la Egipt: http://www.newyorker.com/online/blogs/newsdesk/2011/02/love-and-revolution.html

    O fi ceva la mijloc, dar prea e mare coincidenta cu Valentine's Day...
  • 0 (0 voturi)    
    Stadiul culinar casnic (Joi, 17 februarie 2011, 14:14)

    Camelian Propinatiu [anonim]

    Legalizarea prostitutiei e urgentata doar din considerente bugetare si implicit de turism sexual, dar ea nu poate schimba mare lucru, decât poate recuperator, in ce priveste praxisul erotic din RO, ramas tot atât de inapoiat, de monoton si de naiv ca pe vremea comunistilor. De fapt, din cauza bolsevismului, România nu s-a bucurat intens ca Occidentul de revolutia sexuala din secolul XX si azi, când lustratia, monarhismul si unionismul sunt esecuri care trebuie uitate, este bine sa marsam cu o Mare Recuperare pe acest deficit de initiere. La noi, televiziunile, presa, blogurile si chiar importul de carte au ramas la stadiul culinar casnic de intelegere a bucuriilor vietii. Legalizarea prostitutiei e doar demagogie murdara daca nu se coreleaza, pe toate canalele mediatice, incepând din anii de scoala si continuând pe tot parcursul vietii, cu un vast proiect de Luminare a Poporului privind ENORMA diversitate a practicilor si a accesoriilor erotice de care beneficiaza azi omenirea civilizata.
  • 0 (0 voturi)    
    Calcule gresite (Vineri, 18 februarie 2011, 15:28)

    Szabadi Tamas [anonim]

    Domnul Lăzăroiu a făcut greşeli de calculi, sau nu a calculat deloc. Era imposibil ca în 1989 sa fie cum a afirmat "Daca in 1989 aveam doua partenere la un barbat si s-a ajuns la o revolutie politica, in 2019 vom avea 1,3 parteneri la fiecare partenera", pentru motivul că in conformitate cu datele recensământului din 1992, la grupa de vîrstă *25-29 de ani respectiv la **30-34, care în 1989 erau bun de căsnicie (conform afirmaţiei lui S. L.) era cum urmează: gr*: total 1,34 de milioane, din care 0,68 masculin şi 0,65 deminin şi la **la totalul de 1,64 mil pers. 0,83 masculin şi 0,80 feminin. (Deci unde erau cele două mirese la fiecare mire????)
    În ce priveşte prognoza pentru anul 2019, e bine să apelăm la datele recensământului din 2002, unde la grupel de vârstă între *5-9 ani, **10-14 ani aveau componenţa pe sexe: *Total 1,14 mil, din care 0,58 mil masculin şi 0,55 feminin. Iar la gr. ** totalul era 1,57 milioane, din care masculin 0,8 mil şi feminin 0,77 mil. DECI DIFERNŢA ESTE NESEMNIFICATIVA. În plus, conform datelor seculare, băieţii mor mai des în accidente etc, deci dacă bărbaţii se nasc ceva mai mulţi, pînă la generaţiile de 35-37 de ani, numărul femeilor depăşeşte pe cel al bărbaţilor. Deci cum s-ar spune este o gogoaşă toată afimraţia, care se dezumflă, dacă trecem la argumantare pe bază de date.
    Apoi comparaţia României şi Egiptului (sau cu orice ţară arabaă, musulmană) nu este adecvată.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia ideala! (Luni, 9 mai 2011, 15:54)

    Ned.Kelly [anonim]

    Ar fii o solutie ,poate chiar cea mai buna .sa se imfiinteze o lege prin care sa se realizeze SUPRIMAREA noilor nascuti de gen masculin ..si asta in toate tarile nu doar in Romania ....cred ca in cazul respectiv am scapa de razboaie , violenta si orice problema


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică