Efectele Legii Educatiei Nationale

Rectorii trebuie sa aleaga: conduc universitati, partide sau sunt parlamentari. Cine sunt politicienii incompatibili cu noua lege a educatiei

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 9 februarie 2011, 17:36 Actualitate | Esenţial

Andronescu, Robu, Popa si Dragulescu
Foto: Colaj / Sursa foto: Agerpres
Rectorii nu pot detine functii de demnitate publica si nici functii de conducere in cadrul unui partid politic. Prevederea face parte din Legea Educatiei Nationale si a intrat de miercuri in vigoare, ca urmare a trecerii celor 30 de zile de la publicarea actului legislativ in Monitorul Oficial. Cei mai afectati de aceasta masura sunt politicieni cu state vechi atat in Parlament, cat si la sefia unor universitati. Legea le da de astazi un ultimatum: pana in luna martie trebuie sa hotarasca ce aleg - functia de rector, pe cea de parlamentar sau o functie de conducere in partid. Printre ei: Ecaterina Andronescu, Nicolae Robu si Sefan Iosif Dragulescu.

I. Rectorii sunt obligati sa aleaga intre functia de la universitate si cea de demnitar

"Persoanele care ocupa o functie de conducere sau de demnitate publica nu pot exercita functia de rector pe perioada indeplinirii mandatului. Functia de rector este incompatibila cu detinerea de functii de conducere in cadrul unui partid politic, pe perioada exercitarii mandatului", spune noua lege a Educatiei.

Afectati de prima masura sunt patru rectori parlamentari: Nicolae Robu, Ecaterina Andronescu, Sefan Dragulescu si Florian Popa. Incepand de miercuri, acestia au la dispozitie 30 de zile pentru a alege functia la care renunta, transmite Mediafax.

Nicolae Robu detine functia de rector al Universitatii Politehnice din Timisoara si este, in acelasi timp, senator din partea PNL. Acesta sustine ca actualii rectori pot fi schimbati doar dupa finalizarea mandatelor si ca, personal, considera ca nu ar trebui sa ''abdice'' din una dintre cele doua functii. ''Legea Educatiei, la articolul 364 al. 2, spune foarte limpede ca la epuizarea actualelor mandate, viitoarele vor fi stabilite pe baza prezentei legi. De aici intelegem ca mandatele se deruleaza pana la finele lor, in termenii in care au fost obtinute. Exista un principiu al neretroactivitatii legilor care ar fi trebuit sa functioneze. Sper ca inca suntem un stat de drept si ca se vor respecta aceste prevederi'', a declarat Robu, citat de Agerpres.

Intrebat la ce functie va renunta, senatorul a replicat: ''eu nu am ajuns nici rector si nici parlamentar pentru ca am dorit eu sa ajung. Am fost ales rector cu o majoritate consistenta la primul mandat, la a doua - cu unanimitate de voturi, prin vot secret, iar ca senator am fost ales de cetatenii Timisoarei pentru patru ani. Nici nu as avea voie sa abdic de la mandatul pe care mi l-au dat cetatenii, adica membrii comunitatii academice din Timisoara''.  

Ecaterina Andronescu este rector al Universitatii Politehnica din Bucuresti si senator PSD.

Sefan Iosif Dragulescu este rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie "Victor Babes" Timisoara si ocupa in acelasi timp un loc de parlamentar, fiind deputat PDL.

Florian Popa detine functia de rector al Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila" Bucuresti si este deputat ales pe listele PSD.

Printre cei afectati de lege se numara si rectorul Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca, Andrei Marga, care implineste anul acesta 65 de ani. In cazul sau, articolele care il afecteaza sunt urmatoarele: "Personalul didactic si de cercetare se pensioneaza la implinirea varstei de 65 de ani" si "in invatamantul superior de stat, particular si confesional se interzice ocuparea oricarei functii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universitatii, dupa pensionare".

Legea mai prevede si faptul ca sotii, afinii si rudele pana la gradul III inclusiv nu mai pot ocupa concomitent functii de conducere intr-o universitate. "Persoanele care se afla in relatie de soti, afini si rude pana la gradul al III-lea inclusiv nu pot ocupa concomitent functii astfel incat unul sau una sa se afle fata de celalalt sau cealalta intr-o pozitie de conducere, control, autoritate sau evaluare institutionala la orice nivel in aceeasi universitate si nu pot fi numiti in comisii de doctorat, comisii de evaluare sau comisii de concurs ale caror decizii afecteaza sotii, rudele sau afinii pana la gradul al III-lea inclusiv", se arata in cadrul normativ.

Tot in cazul rectorilor, legea spune ca durata mandatului este de 4 ani si ca acesta poate fi innoit cel mult o data, in urma unui nou concurs. "O persoana nu poate fi rector al aceleiasi institutii de invatamant superior pentru mai mult de 8 ani, indiferent de perioada in care s-au derulat mandatele si de intreruperile acestora", mai precizeaza legea.

II. Peste 1.500 de profesori universitari vor fi pensionati prin noua lege

Noua lege a Educatiei a fost publicata in Monitorul Oficial pe 10 ianuarie, cu termen de intrare in vigoare de 30 de zile de la publicare. Cu alte cuvinte, astazi se implineste termenul de la care anumite prevederi ale actului legislativ trebuie sa fie aplicate. Printre masurile care trebuie aplicate incepand de miercuri se afla si urmatoarea prevedere: "Personalul didactic si de cercetare se pensioneaza la implinirea varstei de 65 de ani". Masura care duce la pensionarea a peste 1.500 de cadre didactice universitare si de cercetare, sustin rectorii citati de Mediafax.

Legea prevede si ca "in invatamantul superior de stat, particular si confesional se interzice ocuparea oricarei functii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universitatii, dupa pensionare". Cu alte cuvinte, vor inceta mandatele celor care detin functii de conducere sau de administrare in universitati, exceptie facand functiile de membru al consiliului de administratie al universitatilor particulare.

In ceea ce priveste momentul pensionarii profesorilor care implinesc 65 de ani, legea spune ca, "pentru motive temeinice, pensionarea personalului didactic de conducere, de indrumare si de control se poate face si in timpul anului scolar, cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii de invatamant, respectiv al inspectoratului scolar".

III. 80% dintre cadrele universitare care vor fi pensionate sunt conducatori de doctorat

Potrivit noii legi, "cadrele didactice si de cercetare care conduc doctorate se pensioneaza la implinirea varstei de 65 de ani". Acestia pot conduce doctoratele in desfasurare la data pensionarii pana la implinirea varstei de 70 de ani sau pot conduce noi studenti-doctoranzi, dupa implinirea varstei de 65 de ani, dar numai in regim de cotutela impreuna cu un cadru didactic si de cercetare care nu implineste varsta de pensionare pe toata durata desfasurarii doctoratului respectiv.

Cadrul legislativ mai precizeaza ca profesorii care conduc doctorate pana la implinirea varstei de 70 de ani, conform legii, o vor face in regim de plata cu ora.

In acest context, "admiterea la doctorat va fi ratata in toamna, intrucat majoritatea celor care vor fi pensionati, aproximativ 80 la suta, sunt conducatori de doctorat, iar altii candidati nu sunt", a declarat pentru Mediafax decanul Facultatii de Comunicare din cadrul SNSPA, Remus Pricopie.

IV. Reactia profesorilor universitari la modificarile aduse de Lege

Andrei Marga: Niciun profesor nu are privilegii. Iar clanurile, daca au existat, au fost tocmai in universitatile protejate de Traian Basescu

Intr-un comunicat remis la inceputul lunii ianuarie, Andrei Marga, rectorul Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca, a declarat ca Traian Basescu "promulga la repezeala o lege a educatiei prin care vrea sa transforme din timp directori de scoli si licee si rectori in agentii sai electorali". "Toate, absolut toate solutiile din Legea 2011, cu care se lauda Traian Basescu - curriculum la dispozitia scolii, descentralizare si integrare in comunitate, raspunderea publica a universitatilor, finantarea per capita, ierarhizarea universitatilor, abolirea vechimii in accesul pe postul de profesor, concursul pentru decanat si rectorat, masurile anticoruptie - si multe altele sunt preluate din "reforma Marga", pentru a-l cita pe preopinent. Traian Basescu a integrat solutiile plagiate intr-o politizare primitiva, care nu se mai practica in Europa, a invatamantului", a precizat Marga, citat de
Mediafax.

"Ce nepotism e mai exemplar decat promovarea unei odrasle agramate in institutii respectabile ale noii Europe? Niciun profesor nu are privilegii. Iar clanurile, daca au existat, au fost tocmai in universitatile protejate de Traian Basescu. Una a si creat, de altfel, un partid de buzunar al acestuia", sustine Marga.

Scrisoare deschisa a profesorilor de la Universitatea "Babes-Bolyai" catre Ministerul Educatiei: Anulati Legea Educatiei

Mai multi profesori din cadrul universitatii au solicitat miercuri Ministerului Educatiei "anularea Legii Educatiei Nationale", potrivit Agerpres. Intr-o scrisoare deschisa, acestia sustin ca "pensionarea profesorilor universitari la implinirea varstei de 65 de ani, cu pierderea calitatii, pe de o parte, si blocarea scoaterii la concurs a posturilor vacante, pe de alta parte, creeaza in Universitate o situatie dificila, deoarece se perturba si se dezorganizeaza anul universitar in desfasurare, pune Universitatea in situatia de a nu mai indeplini criteriile de acreditare, o lipseste de resursa umana cea mai calificata, reduce potentialul de cercetare stiintifica si cel al scolilor doctorale". Semnatarii scrisorii sustin ca pensionarea "va afecta grav un sistem aflat in criza de specialisti, al carui efectiv real este inca sub nevoile tarii".

Consiliul National al Rectorilor - despre legea care "decapiteaza 2.000 de profesori universitari"

Consiliul National al Rectorilor (CNR) s-a intrunit in urma cu aproape doua saptamani la Cluj, unde i-a cerut ministrului Educatiei, Daniel Funeriu, sa amendeze in regim de urgenta noua lege. Pensionarea profesorilor universitari la 65 de ani, cu pierderea calitatii de titulari, pe de o parte, si blocarea scoaterii la concurs a posturilor vacante, "creeaza in universitati o situatie foarte dificila", sustine CNR, citat de ziarul Faclia.

"Ca urmare, se solicita solutionarea, de urgenta: pentru a nu perturba anul universitar in desfasurare; pentru a nu pune universitatile in situatia de a nu mai indeplini criteriile de acreditare; pentru a beneficia de resursa umana cu cea mai inalta calificare; pentru a nu reduce potentialul de cercetare stiintifica si de conducere a lucrarilor de doctorat; pentru a nu decapita invatamintul superior prin pensionarea in acest an universitar a circa 2.000 de profesori universitari", se arata in apelul lansat de Consiliul National al Rectorilor.

Potrivit acestora, "obligativitatea la pensionare imediata ridica probleme importante cu privire la continuitatea cursurilor si examenelor in anul universitar aflat in desfasurare. De asemeni, actualele norme ale legii educatiei vor genera migrarea profesorilor universitari si a conducatorilor de doctorat spre tarile cu un sistem educational simplificat si eficient (conditii clare pentru obtinerea titlului de conducator de doctorat, proces birocratic simplificat, sistem educational inteligibil si stabil etc.)"

Jumatate dintre conducatorii de doctorate de la Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu - scosi la pensie

Legea afecteaza jumatate dintre conducatorii de doctorate de la Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu, a declarat pentru ziarul Tribuna rectorul Universitatii, Constantin Oprean. Potrivit acestuia, din cei 70 de conducatori de doctorat, aproximativ jumatate au depasit varsta de pensionare. 

"Ca sa ai dreptul de a conduce doctorate, trebuie sa ai productie stiintifica, trebuie sa ai vizibilitate internationala ca si cercetator, ca specialist. De obicei, se ajunge la stadiul acesta abia dupa o anumita varsta, care e apropiata de varsta de pensionare. Faptul ca nu se mai pot conduce doctoranzi dupa varsta pensionarii e grav pentru ca atunci ai un colectiv format in jurul tau, atunci vezi roadele muncii de atatia ani. Este o decapitare a experientei profesionale", a explicat rectorul Universitatii "Lucian Blaga" din Sibiu.

V. Mai multe specializari si programe de facultati se desfiinteaza, incepand de astazi

Incepand de miercuri, "institutiile de invatamant superior acreditate inceteaza procesul didactic la toate specializarile/programele de studii care nu au fost autorizate sa functioneze provizoriu sau acreditate". Cu alte cuvinte, universitatile sunt obligate sa inchida acele specializari care nu au fost acreditate sau care nu au fost autorizate.

In cazul in care o facultate nu respecta legea si nu desfiinteaza specializarile fara autorizatie sau acreditare, aceasta va intra in lichidare. "Continuarea procesului didactic la aceste specializari/programe de studii sau initierea procesului didactic la alte specializari/programe de studii neautorizate ori neacreditate reprezinta o incalcare a legii, institutia de invatamant superior fiind sanctionata cu intrarea in lichidare, iar vinovatii urmand a fi sanctionati potrivit prevederilor legale", se arata in textul legii.

In ceea ce-i priveste pe studentii si absolventii care urmeaza sau au urmat o astfel de specializare, ei "au dreptul sa isi finalizeze studiile la specializari/programe de studii identice sau similare din acelasi domeniu al specializarii/programului de studii, autorizate sa functioneze provizoriu ori acreditate". Mai exact, acestia au dreptul sa se transfere la alte facultati.  

Vezi aici specializarile/programele de studii universitare de licenta acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu.

VI. Prevederile Legii Educatiei care intra in vigoare incepand din 2012

Pe langa masurile de mai sus, prevazute sa intre in vigoare la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, noua Lege a Educatiei Nationale contine si o serie de prevederi care intra in vigoare la alte date.
  • Clasa pregatitoare va fi introdusa in invatamantul primar incepand cu anul scolar 2012-2013. 
  • Odata cu trecerea clasei pregatitoare la invatamantul primar, invatamantul devine obligatoriu de la varsta de 6 ani.
  • Clasa a IX-a va fi integrata in invatamantul gimnazial incepand cu generatia de elevi care intra in clasa a V-a in anul scolar 2011 - 2012.
  • Examenul de bacalaureat va avea loc dupa noile prevederi ale legii abia in 2016, cand va termina liceul generatia de elevi care incepe clasa a IX-a in anul scolar 2012 -2013.
  • Costul standard per elev si principiul "finantarea urmeaza elevul" se vor aplica incepand cu 2012.
Mai exact, legea prevede ca "Ministerul Educatiei (...) stabileste anual costul standard per prescolar/elev, cost care sta la baza finantarii de baza. De suma aferenta beneficiaza toti prescolarii si elevii din invatamantul preuniversitar de stat, precum si prescolarii si elevii din invatamantul general obligatoriu, profesional si liceal, particular si confesional, care studiaza in unitati de invatamant acreditate si evaluate periodic, conform legislatiei in vigoare. Finantarea de baza a invatamantului preuniversitar se face dupa principiul 'resursa financiara urmeaza elevul', in baza caruia alocatia bugetara aferenta unui elev sau unui prescolar se transfera la unitatea de invatamant la care acesta invata".
  • Sprijinul de stat pentru exercitarea dreptului la educatie permanenta prin acordarea sumei reprezentand echivalentul in lei a 500 euro, care se acorda tuturor copiilor nou-nascuti, intra in vigoare din 2013. 
Principalele modificari aduse de Legea Educatiei Nationale care intra in vigoare incepand de miercuri:
  • Personalul didactic si de cercetare se pensioneaza la implinirea varstei de 65 de ani.
  • In invatamantul superior de stat, particular si confesional se interzice ocuparea oricarei functii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universitatii, dupa pensionare.
  • Cadrele didactice si de cercetare care conduc doctorate se pensioneaza la implinirea varstei de 65 de ani si:
  • a) pot conduce doctoratele in desfasurare la data pensionarii pana la implinirea varstei de 70 de ani;
  • b) dupa implinirea varstei de 65 de ani, pot conduce noi studenti-doctoranzi numai in regim de cotutela impreuna cu un cadru didactic si de cercetare care nu implineste varsta de pensionare pe toata durata desfasurarii doctoratului respectiv.
  • Personalul didactic de conducere, de indrumare si de control din invatamantul de stat se pensioneaza la data implinirii varstei legale de pensionare. Dupa data implinirii varstei legale de pensionare, se interzice indeplinirea oricarei functii de conducere, de indrumare sau de control.
  • Studentii-doctoranzi sunt incadrati (...) ca asistenti de cercetare ori asistenti universitari pe perioada determinata.
  • Studentii-doctoranzi beneficiaza de toate drepturile asistentilor de cercetare sau asistentilor universitari, inclusiv de vechimea in munca.
  • Un conducator de doctorat poate indruma simultan maximum 8 studenti-doctoranzi, aflati in diverse stadii ale studiilor de doctorat. (Pana acum, numarul maxim de doctoranzi indrumati de un conducator era de 15)
  • Persoanele care ocupa o functie de conducere sau de demnitate publica nu pot exercita functia de rector pe perioada indeplinirii mandatului.
  • Functia de rector este incompatibila cu detinerea de functii de conducere in cadrul unui partid politic, pe perioada exercitarii mandatului.
  • Durata mandatului de rector este de 4 ani. Mandatul poate fi innoit cel mult o data, in urma unui nou concurs, conform prevederilor Cartei universitare. O persoana nu poate fi rector al aceleiasi institutii de invatamant superior pentru mai mult de 8 ani, indiferent de perioada in care s-au derulat mandatele si de intreruperile acestora.
  • La data intrarii in vigoare a prezentei legi, institutiile de invatamant superior acreditate inceteaza procesul didactic la toate specializarile/programele de studii care nu au fost autorizate sa functioneze provizoriu sau acreditate.
  • Continuarea procesului didactic la aceste specializari/programe de studii sau initierea procesului didactic la alte specializari/programe de studii neautorizate ori neacreditate reprezinta o incalcare a legii, institutia de invatamant superior fiind sanctionata cu intrarea in lichidare, iar vinovatii urmand a fi sanctionati potrivit prevederilor legale.
  • Studentii si absolventii care au fost inmatriculati la specializarile/programele de studii care si-au incetat procesul didactic (...) au dreptul sa isi finalizeze studiile la specializari/programe de studii identice sau similare din acelasi domeniu al specializarii/programului de studii, autorizate sa functioneze provizoriu ori acreditate. Aspectele legate de finalizarea studiilor mentionate in prezentul alineat sunt reglementate prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, la propunerea ARACIS si cu consultarea Consiliului National al Rectorilor.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

24733 vizualizari

  • +53 (61 voturi)    
    FOARTE BINE (Miercuri, 9 februarie 2011, 17:41)

    MARIUS [anonim]

    Sa aleaga intre functii, ori universitar la catedra ori pauza si in Parlament.
    • -35 (45 voturi)    
      ne mai miram ca am ajuns unde am ajuns (Miercuri, 9 februarie 2011, 18:59)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui MARIUS

      amice, nu vrei sa citesti tu legea inainte sa comentezi? sau macar articolul?
      nu va mai fi permis sa fii si rector sau decat si parlaentar in acelasi timp. dar daca tu ai fi destept ai putea fi si profesor universitar si parlamentar. legea interzice sa ai functii de conducere in facultati/universitati si sa fii parlamentar.
      din punctul meu de vedere este o lege ciudata. profesorii universitari (mai ales rectorii si decanii) sunt niste oameni competenti. tocmai pe ei sa-i excluzi din parlament si sa dai voie unora fara prea multa scoala (ca sa nu fie un comentariu politic dau exemplu doar dolanescu si irina loghin) sa ajunga acolo mi se pare ciudat.
      ar trebui sa nu poti ajunge parlamentar fara doctorat intr-un domeniu mai degraba. sa excluzi perosanele competente nu mi se pare o miscare logica.
      • +30 (44 voturi)    
        Duduie (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:26)

        ictin [anonim] i-a raspuns lui adrian

        rectorii nostri si profesori universitari. Sa raman in ton cu tine, amice, intr-o unviersitate din vest rectorii nostrii astia competenti nu ar s-ar putea angaja nici ca spalatori de bude. Sunt profesori care in afara cartile din care si-au copiat cursul nu au mai citit nimic in viata lor. Si numai un mic exemplu de rector competent:
        http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8194841-andrei-marga-discuta-online-cititorii-hotnews-luni-ora-10-00.htm
        Adica tie asta ti se pare competent, care nu e in stare nici sa intretina o conversatie fara sa dea copy-paste?
        Nu multumesc, nu am nevoie de asemenea oameni competenti nici in parlament nici in universitati.
        • +7 (19 voturi)    
          Scuze! (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:28)

          Mih. [utilizator] i-a raspuns lui ictin

          Ai primit un minus din greseala...
          Si chiar daca treaba cu "budele" e exagerata (cei din vest nu ar angaja un profesor universitar din est acolo, din bun-simt, din decenta), in rest ai perfecta dreptate.
          • -9 (19 voturi)    
            si totusi (Miercuri, 9 februarie 2011, 23:59)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui Mih.

            preferati sa fie parlamentar un profesor sau medic sau irina loghin?
            sau paote vreti sa fie parlamentari agramatii care comenteaza pe-aici? sau poate vreti sa fie parlamentari unii care sa voteze fara sa citeasca ce voteaza (cum comenteaza ala fara sa citeasca macar articolul, nu mai zic de lege)?
            ca sa-i raspund unuia de pe-aici - nu sunt profesor dar am studii superioare si iq 120 - adica nu sunt chiar batut in cap [am macar atata inteligenta incat sa-mi dau seama cum se scrie corect - ma uit si eu cum scriu altii:))) ].
            • +11 (17 voturi)    
              nedumerit (Joi, 10 februarie 2011, 7:47)

              curios [anonim] i-a raspuns lui adrian

              daca (Marga dixit) cele mai multe masuri din LEN sunt preluate din reforma Marga,atunci: A. de ce sunt rele?B.de ce nu au fost aplicate cand era MArga ministru? PS. Rector si parlamentar poate crea conflicte de interese (mai ales la alocare de resurse). In plus cum se pot practica simultan doua joburi ce pretind timp plin? Numai dr.Ciohodaru la Iasi e un miracol: ponteaza timp plin la spital, la parlament si in invatamant. PS. cum o fi la englezi cu acest cumul de functii? este doctoratul necesar pt.parlament? dar studile superioare? Iar referitor la cele zise de Marga,eu personal (de gustibus) o prefer pe EBA lui Vadim,Becali sau Sorica Nicolai.
              • -4 (10 voturi)    
                normal ca esti nedumerit (Joi, 10 februarie 2011, 9:30)

                adrian [anonim] i-a raspuns lui curios

                daca o preferi pe eba nu poti fi decat nedumerit si confuz.
                probabil ca asa si vei ramane...
                eu am vorbit la modul general, nu m-am referit la marga sau la andronescu.
                dar parca n-as vrea in parlaemnt oameni care nu stie sa "vorbeste" sau lautari.
                se pare ca unii prefera totusi. sper doar sa nu fie majoritari
                nu poti fi si profesor si parlaemntar in acelasi timp. stiu profesorid e liceu renumiti in judetul din care proveneau care au intrerupt predarea pentru a fi in parlament.
                pana la urma excluderea profesorilor din randul parlaemtarilor mi se apre o idee buna. n-au de ce sa stea alaturi de acele sursuri iar asocierea ii dezavantajeaza. n-ai cum sa compari un profesor cu eba sau cu "dolanescu" sau cu becali.
                va rog sa nu va impacientati atat. n-am atacat pdl.
                eu oricand votez un profesor in loc de eba sau "dolanescu"
                n-am nimic cu dolanescu, a fost un cantaret foarte bun. dar nu era potrivit pentru parlament
                • +5 (7 voturi)    
                  Fii si tu mai atent (Joi, 10 februarie 2011, 10:58)

                  Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui adrian

                  Nu ai voie sa fii rector si parlamentar. De profesor si parlamentar nu se mentioneaza nimic.
                  • -1 (1 vot)    
                    citeste postarile mele cu atentie (Joi, 10 februarie 2011, 14:32)

                    adrian [anonim] i-a raspuns lui Thorgrim

                    nu eu am facut confuzia ci altcineva. eu am mers pe logica lui, dupa ce i-am explicat ca greseste ca sa-i arat unde greseste
                • +2 (4 voturi)    
                  Incearca (Joi, 10 februarie 2011, 11:21)

                  Bogdan [anonim] i-a raspuns lui adrian

                  sa lasi limba Romana in pace. Orice teza vei sustine intr-un limbaj agramat va fi inutil. Vezi la calculul IQ sa nu fie o eroare (o virgula undeva). La 120 macar sa scrii corect in limba Romana ar fi fost de asteptat.
                  • -1 (1 vot)    
                    si unde am gresit? (Joi, 10 februarie 2011, 14:34)

                    adrian [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

                    s-ar putea tu sa ai impresia ca eu am gresit tocmai din necunaostere
                • +4 (4 voturi)    
                  ochii pe Commons (Joi, 10 februarie 2011, 12:32)

                  curios [anonim] i-a raspuns lui adrian

                  structura parlamentului englez e publica. Acolo ajung cei ce sunt capabili sa fie votati (in UK e vot uninominal PUR). Ca vorbesc in slan/cockney sau dialectul Eton nu e relevant, nivelul de studii iar nu e relevant. Tot respectul pt. membrii Academiei Romane de exemplu, dar or fi capabili sa convinga electorii din Cocarlati? as fi curios sa-l vad pe dl.prof Marga intr-un colegiu chiar si urban!
        • -8 (16 voturi)    
          Mirare... (Joi, 10 februarie 2011, 5:23)

          yamacri [anonim] i-a raspuns lui ictin

          Nene... sunteti sanatosi???
          Chiar si oamenii cu realizari didactice si profesorale deosebite apreciati de lumea universitara ii negati???
          Ati vrea ca un bolnav mintal ca Funeriu sa predea ceva la vre-o universitate>>>???
          Nu am crezut ca se poate ca cineva cu ceva studii sa nu realizeze de ce urmareste Basinescu folosind pioni ca Funeriu... Vrea sa coboare nivelul ca sa poata elconduce prosti...Nu ii trebuiesc oameni inteligenti bine scoliti ci tineri bulversati...
          Dar mai e putin si scapam si toate aceste legi tampite se vor schimba... curand....
          ...###...
          • +9 (13 voturi)    
            Bolnav mental (Joi, 10 februarie 2011, 11:07)

            ictin [anonim] i-a raspuns lui yamacri

            Pana una alta bolnavul asta mental, cum il numesti tu, a predat la universitati. Bine, nu la universitati din Romania, deoarece stia prea multe pentru binele lui.
            Eu unul cand am facut facultatea vroiam sa fac o cariera in cercetare. Era ce imi doream cel mai mult. Nu am putut din cauza acestor cadre didactice cu merite deosebite cum le numesti tu. Intr-adevar, am avut si profesori cu adevarat merituosi, dar erau marginalizati de catre dinozaurii astia pe care ii aperi tu.
            Acesti profesori si rectori cu merite deosebite au BLOCAT total cercetarea in Romania. Nici macar un studiu de cercetare serios nu se poate face in universitatile din Romania. Daca ca profesor tanar si competent sau ca student incerci sa atragi proiecte de cercetare private in universitati, intrebarea acestor mumii e simpla: "Mie ce ii iese? Daca nu imi iese mie 90% fara sa misc un deget, deoarece oricum sunt prea prost sa fac ceva, nu aveti aprobare". Cunosc oameni cu adevarat compenteti si geniali care au ales sa faca cercetare in alte tari, deaoarece in Romania aveau interzis de la acesti oameni "deosebiti"

            Si ca o concluzie ia sa vedem ce merite deosebite au acei dinozauri de care vorbesti:
            http://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/clubul-rectorilor-cu-activitate-stiintifica-zero-216157.html
            Si cat de bolnav mental e Funeriu:
            http://www.ziare.com/daniel-funeriu/stiri-daniel-funeriu/petru-daniel-funeriu-curriculum-vitae-171428
          • +6 (8 voturi)    
            pana aici te duce prostia! (Joi, 10 februarie 2011, 12:00)

            leopold [anonim] i-a raspuns lui yamacri

            Acest " bolnav mintal" are realizari stiintifice deosebite recunoscute de organisme stiintifice internationale si nu garantate de una precum Ecaterina Andronescu(Doamne,ce nume are si asta),depasitul Marga.Tu ce recunoastere ai?In primul rand esti un agramat care canta asa cum ii canta altii,un postac indroctinat,pus pe ''on" cu aceesi melodie.Ratatule !Om de doi bani!
        • +4 (4 voturi)    
          O parere avizata (Joi, 10 februarie 2011, 14:19)

          DinuD [utilizator] i-a raspuns lui ictin

          in ceea cel priveste pe Nicolae Robu.
          Il cunosc din copilarie (am facut generala si Liceul impreuna).
          Era una dintre "somitatile" scolii la Matematica si Fizica.
          Deci chestia aceea cu spalatul...cel putin in cazul lui... nu tine.
          Referitor la LEN.
          Orice lege care sa rascoleasca sistemul retrograd si inchistat de azi este mai buna decit stagnarea.
          Faptul ca se sparg gastile familiale din universitati nu este chiar asa un lucru rau. Chiar si cu sacrificiul unor membri de familie valorosi (cunosc citeva familii care s-au cunoscut pe bancile facultatii si si-au cladit o cariera onesta in invatamint cladita pe valoare si competenta. Acum , din cauza celor cu PCR la baza, acestia vor fi victime colaterale) este mai bine sa incercam sa curatam apele din invatamint.
      • +33 (39 voturi)    
        ori alba ori neagra (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:28)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Tu cate meserii poti face de'odata si sa le faci bine? Astia sunt de departe iresponsabili, o functie de ministru sau de parlamentar implica multe responsabilitati, ori ei isi permit sa "le faca pe toate". Culmea este ca unii dintre ei isi mai fac timp si pentru primit spagi. Va dati seama ce oameni responsabili avem ...
        • -13 (19 voturi)    
          sa-ti explic (Joi, 10 februarie 2011, 0:04)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui adonis84

          parlamentar nu este o meserie - poate fi o ocupatie.
          pe acelasi principiu daca profesorii nu pot si parlamentari pentru ca nu pot face doua lucruri deodata, probabil ca nici inginerii nu pot fi parlamentari.
          cred ca lautarii ar putea.
          poate fac astia de propun asemenea legi o scoala de parlamentari, ca sa ajunga parlamentari oameni calificati pentru asta, cu meseria de parlamentar, nu? :)))
          • +5 (13 voturi)    
            Profesori universitari = escroci cu acte in regula (Joi, 10 februarie 2011, 1:12)

            Gino [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Armata asta de mari profesori universitari
            ia scolit pe toti conducatori romaniei,fie ministri,directori,sefi,ingineri...primari,parlamentari,beizadele ...de toate culorile...Iar rezultatul pe plan European suntem pe ultimul loc la egalitate cu Bulgaria...Daca erau capabili aveau un cuvint greu de spus in tara
            asta...Dar ce vad oameni capabili au plecat afara si au facut din nou facultatea....iar cei ramasi in tara ...dupa invataturile lor ,,avansate'' numai incapabili si hoti...au iesit din universitatile Romanesti...vorbesc de majoritate...cei capabili sunt extrem de putini si sunt magenalizati...Multi dintre escroci astia au iesit la pensie ..iau pensie grasa si sunt dinou angajati si la stat si la particular....iar tineri nu au locuri de munca
            Toti nemernici astia sunt raspunzatori de
            nivelul de viata din Romania...ei au supervizat generatii de ratati cu diploma..
            Multi o sa zica am invatat in Romania scoala adevarata....si acum ma descurc in Occident...fals asta a fost pina in 1990 caci nu existau variate de timp liber....Acum cine mai discuta cu tine daca nu ai facut facultatea afara...iar multi au invatat aici ca era gratis invatamintul...caci fiind amariti
            nu-si puteau permite plata unei facultati. Un om normal ,,intelectual'' alta treaba nu are decit sa ,,munceasca'' pe sapte planuri fara sa-i pese de timpul liber personal...ce exemplu da ei...,,multimi'' Cine le-a permis
            sa ocupe n...functii...va spun eu elevi lor premianti...
            Acum apare si-si face loc generatia care a studiat afara si schimba regulile jocului...
            La puscarie cu voi...caci pe aia adevarati ia-ti lichidat la Canal....
            • +2 (4 voturi)    
              eu imi aduc aminte ca i-am raspuns lui gino (Joi, 10 februarie 2011, 9:38)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui Gino

              si a trecut ceva vreme ... multumesc
          • +1 (5 voturi)    
            nedumerire (Joi, 10 februarie 2011, 8:18)

            toiu [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Unde scrie in lege ca nu poti fi si profesor si parlamentar in acelasi timp?
            • +6 (6 voturi)    
              pai nici nu scrie (Joi, 10 februarie 2011, 9:32)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui toiu

              doar unii care comenteaza pe-aici au inteles asa.
              rectotii nu pot fi parlamentari. raspunsul care continea ideea "daca nici profesorii" este dat cuiva care nu prea palce profesorii in general. probabil a fost persecutat la scoala. dupa cu scrie cred ca a fost persecutat cam des
              • +2 (4 voturi)    
                prevederi (Joi, 10 februarie 2011, 12:09)

                Toma [anonim] i-a raspuns lui adrian

                Legea prevede ca un profesor care are functie de conducere in universitatea sa nu poata avea functie de conducere intr-un partid sau sa nu fie parlamentar deoarece se creeaza un conflict de interese. Si sincer daca va uitat la tot vestul nu veti gasi profesori universitari care sa aiba si functii de conducere in universitate si sa fie si politicieni de cariera. Legea nu interzice dreptul de a fi inscris intr-un partid, nici nu interzice sa fi parlamentar ca profesor, dar prevede sa faci o alegere daca ai functie de conducere in acea universitate.
                In alta ordine de idei doamne da sa il pensioneze pe marga si toata clica lui, ca oricum sunt dinozauri nesimtiti. Poate asa se invata si astia tineri care au apucat sa o ia pe calea dinozaurilor ca nu sunt acolo pe vecie. Un Paragraf care ar trebui sa fie foarte clar este conditiile in care un angajat al universitatii poate fi dat afara, fie el rector sau spalator de toalete.
          • -4 (4 voturi)    
            DE STAT (Joi, 10 februarie 2011, 11:21)

            a [anonim] i-a raspuns lui adrian

            hai sa-ti explic eu ca nu trebuie sa fii neaparat si parlamentar si rector la o universitate DE STAT. DE STAT.
          • +5 (5 voturi)    
            sa-ti explic si eu (Joi, 10 februarie 2011, 14:03)

            _Rem [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Parlamentar nu e ocupatie in timpul liber, nu e un hobby. Parlamentari pot fi rectori, medici, directori, ingineri, agricultori, oricine este votat de oameni. Dar odata ajunsi parlamentari nu isi pot pastra postul de rector, director, nu mai ara campul si nici nu isi pot continua jobul la nu stiu ce multinationala. Este simplu, logic si nu inteleg de ce nu vreti sa pricepeti lucrul asta.
            • +1 (3 voturi)    
              inca o data (Joi, 10 februarie 2011, 14:39)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui _Rem

              eu am inteles. am si dat exemplul cu profesorul recunoscut in judet care a intrerupt predarea cat a fost deputat.
              nu pot sa inteleaga cei care coemteaza fara sa citeasca legea (sau amcar articolul). ei se bucura pentru faptul ca profsorii nu pot fi parlamentari. ceea ce este fals. pot fi. nu pot fi rectori si parlamentari sau rectori si sefi de filiala de partid
          • +2 (2 voturi)    
            Rectorii nu pot fi si parlamentari! (Joi, 10 februarie 2011, 15:46)

            Optimista [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            Lasa domnule la o parte intoxicarile sau poate ca totusi nu intelegi nimic din aceasta lege. Poti sa fi profesor si parlamentar cit " vrea muschii tăi”.
            Nu poti fi insa rector si parlamentar pentru că rector este o ”funcție” nu o ”profesie”.
            Cred ca aceasta confuzie ti se trage de la iubita ta Abramburica alias Caterina Andronescu care intretine intentionat aceasta confuzie prin disperatele ei interventii televizate. Se face că nu ințelege și crede ca vorbeste doar cu proștii creduli de la adunarile lor electorale. Poate că ar fi mai bine să vă povestească cum a ajuns „profesor universitar„ pe baza unei singure carțulii intitulat „inrumr delborator”. Dar cine se mai sinchisește de adevăr și moralitate când e vorba de spusele politicienilor ?
      • +4 (16 voturi)    
        ?????? (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:15)

        danarad [anonim] i-a raspuns lui adrian

        care competenti tovarase ? m-ai iesi pe strada si uitate imprejurul tau,ai idei cam timpite,ai vazut tu undeva in lume,facultate de parlamentar ? sint competenti la plagiat...
        • +3 (13 voturi)    
          ”m-ai iesi”, ”uitate” ??? (Miercuri, 9 februarie 2011, 23:46)

          educator [anonim] i-a raspuns lui danarad

          Culmea e ca tocmai agramatii se gasesc sa-i critice pe profesori!

          E mai bine sa intre in politica analfabeti ca tine care sa faca legi? Eu prefer un profesor.


          Inapoi la clasa a 2a!
          • -1 (3 voturi)    
            serios?? (Joi, 10 februarie 2011, 12:14)

            Toma [anonim] i-a raspuns lui educator

            Vrei sa spui te preferi pe tine, nu orice profesor. Ca doar complexul acesta de superioritate in a manui limba romana nu poate proveni doar din conditia mizera de asistent de profesor sau conferentiar. Dar si daca nu ai fi tot nu inteleg de unde complexul asta de superioritate atata timp cat tot anonim ramaneti. Poate ar fi o idee sa nu fiti atat de condescendent fata de conationalii dumneavoastra si ar fi o idee sa puneti umarul intr-adevar la a educa si partea needucata a populatiei romaniei. Incercati o organizatie non-guvernamentala care se ocupa de saraci, romi, analfabeti. Poate prin ei 2 sambete pe luna veti putea ajuta la alfabetizarea romaniei, daca tot va deranjeaza asa tare.
      • +11 (21 voturi)    
        sigur esti profesor sau afin! (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:20)

        rochiri [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Doar doua ideii :

        1) Universitatile din Romania sunt de kkt
        2) Majoritatea profesorilor din univeristatile din Romania sunt de kkt
        • -1 (7 voturi)    
          in plus: vorbim de cad(av)rele (Joi, 10 februarie 2011, 3:41)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

          universitare in multe cazuri!!
          • +1 (7 voturi)    
            n-am auzit aceeasi parere (Joi, 10 februarie 2011, 9:37)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui zaboo

            sunt convins ca isarescu si vasilescu nu sunt considerati cadavre sau dinozauri.
            desi vasilescu are 75 de ani deci s-ar inscrie cu brio in categorie. iar isarescu este pe margine - are 62 de ani. profesorii la 65 de ani sunt considerati dinozauri. daca la 65 ani sunt dinozauri la 62 sigur nu sunt homo sappiens
            • +3 (3 voturi)    
              Dinozauri... (Joi, 10 februarie 2011, 14:06)

              _Rem [utilizator] i-a raspuns lui adrian

              Nu oricine vechi in bransa si batran e dinozaur. Dinozauri sunt aia care sunt depasiti de situatie / vreme, dar au in continuare o mare putere de decizie. Si de multe ori deciziile sunt proaste.
        • +2 (4 voturi)    
          ideii (Joi, 10 februarie 2011, 11:26)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

          idei != ideii

          O singura idee: gramatica ta e de kkt
      • 0 (4 voturi)    
        stimată doamnă (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:20)

        aac [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        DESTUL! După cum spuneți: de-aia am ajuns aici.
      • +4 (8 voturi)    
        postacule, (Joi, 10 februarie 2011, 9:38)

        leopold [anonim] i-a raspuns lui adrian

        spune-ne si noua cand au astia timp efectiv sa fie la parlament,sa conduca o institutie de invatamant superior,sa predea,sa faca cercetare,sa mearga la sedintele de partid,,sa activeze intr-una din comisiile parlamentare,sa mearga in colegiu sa se intalneasca cu alegatorii ,sa manance ,sa doarma si in cazul Ecaterinei Andronescu sa mearga la coafor,la manechiura si pedichiura ,sa mearga la shopping (are costume pe ea de cel putin 1000 euro ) ? Este clar ca niciuna dintre activitati nu este facuta cum trebuie.
        • 0 (4 voturi)    
          hai sa punem pierde vara (Joi, 10 februarie 2011, 10:38)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui leopold

          astia au mult timp liber, oameni care n-au facut nimic in viata lor.
          afaceristii nu sunt buni ca fac afaceri cu statul. profesorii nu sunt buni ca n-au timp de ore (retine ca nu m-am referit la andronescu) desi eu am spus ca au fost aprlaemntari profesori care au renuntat la ore in cei 4 ani.
          hai sa punem lautari ca astia au timp.
          probabil ca tu votezi manelisti. eu o sa aleg cultura
          • +1 (5 voturi)    
            cultura (Joi, 10 februarie 2011, 11:30)

            soare [anonim] i-a raspuns lui adrian

            pe care o alegi tu se pare ca e cultura de ciuperci toxice (cultura bolsevica a mamutilor comunisti care nu vor sa lase locul unora mai tineri) . nu imi plac nici mie manelistii dar nu uita ce partid a promovat cantaretii (irina dolanescu). prefer un om ca funeriu care decat un comunist cu state vechi ca margarina ala . apropo, cine i-a dat diploma de facultate lui vanghele?
            • 0 (0 voturi)    
              prma promovat cantaretii de muzica populara (Joi, 10 februarie 2011, 14:41)

              adrian [anonim] i-a raspuns lui soare

              iar pdl este sustinut de manelisti. cauta pe youtube - manea basescu si vezi cate gasesti
      • +3 (9 voturi)    
        am uitat (Joi, 10 februarie 2011, 9:50)

        leopold [anonim] i-a raspuns lui adrian

        sa adaug ,printre activitatile acestor nulitati si aparitiile televizate,fuga de la ir la a3 si invers.
      • +1 (5 voturi)    
        Profesor, decan, parlamentar, superman (Joi, 10 februarie 2011, 10:30)

        ion [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Frate, dar e oare normal si posibil sa fie un om si parlamentar si profesor universitar si rector? Si sa aiba eventual si 67 de ani, daca se poate? Oare in Germania se poate asa ceva? Sau in USA?

        Nu, nene, nu e normal. Nu se poate asa ceva. Doar daca nu avem supermani printre noi.

        Hai ca destul au supt si ei din buget. Sa mai lase si pe altii, mai tineri.
      • +1 (5 voturi)    
        Poti sa fii profesor parlamentar (Joi, 10 februarie 2011, 10:56)

        Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Poti fi profesor si parlamentar daca vrei, nu e nici o problema dpv. legal. Dar sa fii profesor, rector si parlamentar, parca e cam mult pentru o zi de 24 de ore cum avem noi pe Pamant. Adica eu il stiu pe dl. Robu de cand era doar profesor-rector fara a fi si parlamentar. La cursuri (cand avea timp sa vina) presta foarte slabut.
      • +1 (3 voturi)    
        Ai dreptate doar partial (Joi, 10 februarie 2011, 13:58)

        _Rem [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Este intr-adevar de dorit sa avem profesori universitari in parlament, pentru ca teoretic sunt elite in domeniul lor. Dar in acelasi timp mi se pare normal ca odata ajuns parlamentar sa renunti la celelalte functii publice, fie el rector sau altceva.

        Gandeste-te ca parlamentarul este de fapt un angajat al statului. Este votat de oameni sa ii reprezinte acolo, sa fie prezent cand se voteaza o lege de exemplu. Nu mi se pare normal sa ocupi in acelasi timp doua posturi de responabilitate atat de mare. Cand ai timp sa fii si rector si parlamentar?

        Pune-te in urmatoarea situatie ipotetica: tu angajezi un rector sa lucreze pentru tine datorita calitatilor lui deosebite. Dar iti convine ca el sa isi exercite si postul de rector in acelasi timp?
        • 0 (0 voturi)    
          tu ai citit ce-am scris eu toata ziua? (Joi, 10 februarie 2011, 14:43)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui _Rem

          pari ca ma contrazici cu ideile mele. reciteste ce-am scris
    • +28 (32 voturi)    
      caterinka trebuia de mult data afara din (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:20)

      Lori [anonim] i-a raspuns lui MARIUS

      invatamant ! a distrus invatamantul romanesc , discuta numai cu retardati ca sindicalistul Nistor ,este o pupincurista de prim rang a lui Iliescu ,Geoana si astazi a junelui Ponta!
      • +4 (8 voturi)    
        eheee (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:34)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Lori

        Cate am avut de suferit dupa urma ei ...
      • -4 (8 voturi)    
        corect, sa discute cu Eba! (Miercuri, 9 februarie 2011, 23:47)

        sictireanu [anonim] i-a raspuns lui Lori

        sau cu Pasat?
    • +4 (4 voturi)    
      este putin cam aberant (Joi, 10 februarie 2011, 9:44)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui MARIUS

      Nu stiu cum e in "lumea civilizata", dar nu vad de ce un academician, un profesor, sau alt intelectual cu importanta in functia si actiunile pe care le intreprinde , nu poate legifera.

      Omul ala poate fi destept, poate fi capabil.
      De ce sa nu poata avea un cuvant de spun in cadrul Parlamentului, unde SE FAC LEGI, legi care ar trebui facute de oameni capabili si cu experienta in domeniile in care sunt date?
    • 0 (0 voturi)    
      oare??? (Sâmbătă, 12 februarie 2011, 13:21)

      actionman [utilizator] i-a raspuns lui MARIUS

      Bănuiesc că ai zece clase,..şi cei care au votat cu +,la fel.Adică,ce,vouă vă trebuie şcoală ?Nu ! De aia v-aţi repezit cu aprobarea.
      Legea ar fi fost justă dacă ar fi dus ideea până la capăt,adică atât în cazul universităţilor (cum s-a făcut) cât şi în cazul şcolilor şi liceelor ! Exemplu concret : la noi în urbe sunt şapte licee iar directorii lor sunt fie (şi) consilieri judeţeni din partea unui partid,de regulă pdl,fie consilieri locali,asta însemnând înregimentare politică voită şi ţintită atât de funeriu cât şi de tandemul marinelu'-piticania !
      Acum mai zici tot FOARTE BINE ?
      Eu zic că fiecare lucru trebuie întors pe ambele feţe şi cântărit,judecat şi abia la urmă etichetat !
  • +34 (40 voturi)    
    felicitari !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Miercuri, 9 februarie 2011, 17:53)

    absolvent [anonim]

    pentru noua lege a invatamintului ,d lui Funeriu si celorlalti colegi care au lucrat la aceasta lege .Ar fi multe de comentat in legatura cu partea buna a acestei legi dar important este sa poti spune totul in cit mai putine cuvinte...felicitari!
  • +29 (35 voturi)    
    profesorii univ. - in rand cu lumea (Miercuri, 9 februarie 2011, 17:55)

    robbie [anonim]

    toti profii de la alte nivele - gimnaziu si liceu - au trecut prin acest proces. doar zeii din facultati nu au voie sa fie atinsi (ghici de ce?), tocmai pentru ca mai toti sunt si politicieni de va(r)za. daca mai vor sa profeseze, sa faca la fel ca si cei de la ciclurile primare, pe baza de plata cu ora. daca nu le convine, pensie placuta! si inca ceva: inca tot nu sunt concursuri pe bune pentru ocuparea posturilor din facultati!
  • +35 (41 voturi)    
    asta e culmea! (Miercuri, 9 februarie 2011, 18:03)

    pehash [utilizator]

    legea este scrisa special ca sa faca loc tinerilor, dar dinozaurii se plang ca fara ei invatamantul nu mai poate continua. nici macar nu-si pot imagina ca profesori de 30-40-50 de ani ar putea sa ocupe aceste functii.
  • +11 (17 voturi)    
    - (Miercuri, 9 februarie 2011, 18:14)

    D. [anonim]

    Sa vedem ce se va intampla la UAV Arad. Am o presimtire:...nimic.
  • +28 (34 voturi)    
    Deci d-aia nu e legea buna! (Miercuri, 9 februarie 2011, 18:17)

    Lorenzo Monkson [anonim]

    Asta era una din aspectele "negative" ale legii! Faptul ca dinozaurii sint impinsi la pensie nu e bine. Invatamantul romanesc universitar se duce de ripa fara cursurile lor vechi de 40 de ani !!! Lumea se va opri in loc fara ei!!!!
    Oameni buni, daca vreti sa mai munciti dupa pensie de ce nu va angajati la privat, pe contract in cercetare sau consiliere?
  • -9 (13 voturi)    
    titlul este tendentios... (Miercuri, 9 februarie 2011, 18:25)

    Mihai [anonim]

    in clasicul stil la care lumea va comenta ceva de genul: "eeeeeeextraordinar, alta timpenie facuta de cei ce ne conduc"
  • +26 (30 voturi)    
    La Bucuresti la Psihologie (Miercuri, 9 februarie 2011, 18:27)

    Alexandru [anonim]

    La Universitatea din Bucuresti - Facultatea de Psihologie sunt vreo doua cuiburi de alde familisti convinsi.

    Familia Mitrofan are singura vreo 7 membri prin conducere.

    Chiar sunt curios daca ii va afecta cumva legea.
  • +27 (33 voturi)    
    tinar universitar (Miercuri, 9 februarie 2011, 18:48)

    andu [anonim]

    sunt tinar universitar, 34 ani, inca la nivel de lector dr, cu toate ca am carte publicata la o editura prestigioasa din afara, articole in afara, conduc granturi de la 31 de ani, in concluzie, la cerintele actuale pot fi lejer prof. Insa ... nu am vechime, deci tre sa mai stau. Noua lege e buna, insa sa vedem aplicarea ei, caci aici e buba, trecerea la fapte!!
  • -20 (26 voturi)    
    Uite cum legea nu este facuta pentru toti (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:01)

    valisa [utilizator]

    Ci numai pentru camarila politica. Daca ati fi vrut sa fiti corecti, ati fi dat o astfel de lege si pentru cei care sunt patroni de firme si fac afaceri cu statul Acolo este adevarata incompatibilitate si nu in domeniul invatamantului.
    Cu fiecare lege stramba pe care o dati, va mai loviti un pic in tibie. In curand nu o sa mai puteti merge.
    • +18 (24 voturi)    
      Draga postacule, (Miercuri, 9 februarie 2011, 20:30)

      nick [anonim] i-a raspuns lui valisa

      Ia-ti "valisa" si du-te!
      Pe voi nu va scoate nimeni la pensie? Va lasa sefii sa aberati pe aici pana la mumificare ?
    • +4 (10 voturi)    
      Aha...adica ? (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:46)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui valisa

      Cam ce ai vrut sa scrii? ca statul nu are voie sa faca afaceri cu firme private ...Dar cu care ? alea de stat?Pai ne chinuim de 20 de ani sa scapam de beleaua numita prosta gestionare in firmele de stat ...A , si conducerea la firmele de stat cine o pune? Dumnezeu? Eu cred ca habar nu ai ce ai scris...
      • +3 (5 voturi)    
        mai costele (Joi, 10 februarie 2011, 0:06)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Costica

        omul a zis sa nu mai fie parlamentari patronii ca sa nu mai fac afaceri cu statul. tu ce-ai inteles? nimic, ca de obicei. dar de comentat tot comentezi
        • -1 (1 vot)    
          Parlamentari (Joi, 10 februarie 2011, 11:07)

          Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui adrian

          Un parlamentar nu administreaza fonduri si nu poate sa incheie contracte comerciale in numele statului. Deci nu e nici o incompatibilitate intre demnitatea de parlamentar si calitatea de patron. Un angajat la guvern/agentie de stat/primarie, etc. poate incheia contracte comerciale, si pare-mi-se ca in cazul astora exista o lege care le interzica sa fie administratori la societati comerciale private.
  • -2 (16 voturi)    
    traduceti gresit textul legii (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:01)

    lpec [anonim]

    Spuneti "sotii, afinii si rudele pana la gradul III inclusiv nu mai pot ocupa concomitent functii de conducere intr-o universitate"

    Or, in textul legii pe care-l reproduceti in continuare, se spune clar asa:

    "Persoanele care se afla in relatie de soti, afini si rude pana la gradul al III-lea inclusiv nu pot ocupa concomitent functii astfel incat unul sau una sa se afle fata de celalalt sau cealalta intr-o pozitie de conducere, control, autoritate sau evaluare institutionala la orice nivel in aceeasi universitate si nu pot fi numiti in comisii de doctorat, comisii de evaluare sau comisii de concurs ale caror decizii afecteaza sotii, rudele sau afinii pana la gradul al III-lea inclusiv"

    Traducere: Daca sotul este rector, sotia nu mai poate fi profesor sau femeie de serviciu in aceeasi universitate, decit daca sotul isi da demisia din functia de rector. Daca nasul este decan, finul nu mai poate fi asistent in aceeasi universitate, decit daca nasul isi da demisia. Si asa mai departe.

    Daca se va aplica legea, va fi jale si jelanie!
    • +4 (8 voturi)    
      Conflict de interese (Miercuri, 9 februarie 2011, 22:32)

      Petronius. [anonim] i-a raspuns lui lpec

      De fapt, se reglementeaza un concept cunoscut de mult in alte tari: conflictul de interese.
      • +2 (6 voturi)    
        Exact, (Miercuri, 9 februarie 2011, 23:42)

        ipec [anonim] i-a raspuns lui Petronius.

        numai ca din exprimarea HN reiesea doar faptul ca rudele nu au voie sa ocupe concomitent posturi de conducere.

        Or legea spune mai clar si mai mult: nu ai voie sa ocupi o functie de conducere/control/evaluare intr-o universitate, daca ai rude sau afini care lucreaza in aceeasi universitate, indiferent daca acestia ocupa sau nu functii de conducere la rindul lor.

        E clar si va fi jale mare in clanurile universitare din Romania.
        • -1 (1 vot)    
          Nu chiar (Joi, 10 februarie 2011, 11:10)

          Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui ipec

          Legea nu iti interzice tie sa fii decan la facultatea X daca nevasta-ta e decan la facultatea Y, facultatile X si Y fiind din cadrul aceleiasi universitati.
  • +14 (18 voturi)    
    ce facem cu familiile din universitati??? (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:07)

    gogu [anonim]

    la universitatea din Pitesti pentru 460 de cadre didactice exista doar 180 de nume proprii distincte. spre exemplu exista 5 barbu (numele rectorului), 7 georgescu, etc.... o fi rude, n-o fi rude, 1/3 din universitari au rude in universitate???? cine poate raspunde???
    • +3 (5 voturi)    
      ce fel de universitate (Joi, 10 februarie 2011, 9:48)

      leopold [anonim] i-a raspuns lui gogu

      este asta de la Pitesti?Am inteles ca au si la Suceava,Targoviste,Botosani si in alte orase de provincie unde transportul public se face cu caruta.Romania s-a transformat intr-o tara in care se emit mai multe diplome decat certificate de valoare.Aceste " filiale" universitare trebuie desfiintate rapid. Scoala adevarata trebuie sa se faca in centre univesitare,cu profesori competenti, cu rectori cu activitate stiintifica recunoscuta si nu cu actualii rectori bezmetici de cate activitati colaterale au.Nu este nevoie sa conduci caruta sau tractorul si sa fii licentiat in drept.Sper ca domnul Funeriu sa duca la bun sfarsit ceea ce a inceput.Oricum,felicitari.Dupa douazeci de ani de deriva ,daca aceasta lege se aplica,vom intra intr-o normalitate.
      • +1 (1 vot)    
        tu pe unde traiesti? (Joi, 10 februarie 2011, 14:00)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui leopold

        Tu nu ai auzit de Herculane? Au o mare universitate acolo, ce scotea mai multi studenti decat ASE-ul.
  • +16 (22 voturi)    
    Cum adica? (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:07)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Sa loveasca 75% in usl(a)si?
    Cum o sa mai ia goagal examenele?
    • +2 (4 voturi)    
      o sa le ia (Joi, 10 februarie 2011, 7:40)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      asa cum le-a luat udrea la cantemir si acum e si profesoara la cantemir
      • +1 (1 vot)    
        Udrea nu e goagăl, măi Șmuțele! (Joi, 10 februarie 2011, 16:04)

        Optimista [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Să-ți fie rușine că o compari pe Elena Udrea cu tâmpitul de ”goagăl”. Mie femeia asta îmi place; este deșteaptă și pragmatică și pe lângă ea, multe ”politiciene” psd-iste și chiar pnl-iste nu sunt decât niște țațe ridicole. Mi se face pielea de găină numai când o văd pe baba aia psd-istă care o pupa pe Teo in parlament după celebrul gest scabros al acesteia (scuze dar nici măcar nu-mi mai amintesc cum o cheamă, dar e penibilă rău în toate aparițiile publice)
  • +18 (24 voturi)    
    De ce nu au motive de suparare universitarii (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:08)

    Rhadoo [utilizator]

    Prin alte tari, care intamplator au si universitati in top 500, si un ma refer aici doar la Anglia, SUA, Franta, Suedia, Germania, ma refer la Slovenia, Polonia, Olanda etc, daca un profesor universitar nu are activitate de cercetare, nu scrie carti si articole, nu tine seminarii la conferinte, este foarte frumos atentionat si chiar i se pune in vedere ca trebuie sa ia masuri, altfel este disponibilizat.
    De ce e Romania in afara topului 500? Pentru ca unul dintre cele mai importante criterii nu sunt valoarea studentilor, cum multi ingamfati gresit au impresia, ci activitatea profesorilor. Ceea ce dovedeste ca profesorii universitari romani sunt depasiti de situatie, decadenti, mereu cu nasul pe sus .... Pacat de exceptiile de la regula, dar din pacate sunt prea putine.
    • +1 (9 voturi)    
      Mie imi place decadenta cu stil ... (Miercuri, 9 februarie 2011, 20:24)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      N-as reprosa unui individ ca e decadent. Poate retrograd. N-as reprosa unui profesor universitar ca e cu nasul pe sus. Poate are de ce.

      Zic si eu ...
      • +6 (12 voturi)    
        Alta parere (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:38)

        Mih. [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        Cei care "au de ce" sa tina ceva sus, cu adevarat si cu temei, utilizeaza in acest scop fruntea/capul, nu nasul...
        • -2 (4 voturi)    
          Bravo. (Joi, 10 februarie 2011, 9:53)

          Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Mih.

          Foarte buna replica.
    • +1 (3 voturi)    
      Si mai este o problema... (Joi, 10 februarie 2011, 6:44)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      O alta problema la universitarul roman este plagiatul. Cred ca peste 90% din carti, lucrari de doctorat, articole, etc sunt copiate din alte surse.
      Se poate face un test simplu: luam o carte a unui "respectat" profesor universitar. Deschidem cartea arbitrar. Copiem o fraza in google si dam search. Rezultat: cateva alte carti contin aceeasi fraza.
      Este extrem de greu (daca nu imposibil) de gasit o carte scrisa de un universitar roman care sa zica ceva nou care nu a mai fost spus pana atunci.
  • +16 (20 voturi)    
    OK. (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:11)

    Nea Costica [anonim]

    vere, ce reactie crezi ca are cel care e atins la fesu', adica la interesu. cu stima, nc.
  • +18 (24 voturi)    
    hahaha (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:16)

    panfilache [anonim]

    caterinca aburescu tre'sa opteze.
    io zic sa ramana la telviziuni, ca are talent. ea si bunicuta dela peneleu, pardon, useleu, fosta sefa la pensii.
    si'asa, petrec mai mult timp pa la latrinele lui felix si vintu, decat pe la alte munci.
    se pare ca_caterinca aburescu e numai onoric rectorita.
    s'auzim de bine.
  • +17 (23 voturi)    
    excelent (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:27)

    pragmatism [utilizator]

    Lucrez in sist de educatie preuniversitar de 18 ani si pot spune ca aceasta lege face ordine si separa apele in sistem. Toti ministrii de pana acum au fost prof universitari si au avut grija sa acorde niste privilegii aproape nesimtite celor din universitar, aruncand preuniversitarul in mizerie si derizoriu. Acum, Funeriu readuce preuniversitarul pe pozitia cuvenita.
  • +12 (18 voturi)    
    auleou (Miercuri, 9 februarie 2011, 19:39)

    Walker [anonim]

    Si Dan Voiculescu -Crescent - Felix -Grivco -Intact este profesor. I se spune Dom' Profesor
  • +13 (17 voturi)    
    O intrebare pentru rectorii nervosi. (Miercuri, 9 februarie 2011, 20:00)

    adrian88000 [utilizator]

    Daca un inginer, care lucreaza la o firma oarecare, sau un medic care lucreza intr-un spital , sunt alesi parlamentari , ce se intampla? Lucreaza si la firma , lucreza si in spital si face garzi? Si in acelasi timp isi face datoria de parlamentar? Plen , comisii, teritoriu, etc.?Este platit si de firma si de parlament?
  • +13 (17 voturi)    
    Zic rectorii (Miercuri, 9 februarie 2011, 20:16)

    Dr. Dr. [anonim]

    Mi-a placut mult declaratia CNR: "Aplicarea actualei legi (pensionarea la 65 de ani) antrenează o hemoragie a valorilor"
    Nu putem lasa asta sa se intample. Sa le punem un garou. La carotida.
  • +7 (11 voturi)    
    e bine.. dar se poate si mai bine... (Miercuri, 9 februarie 2011, 20:24)

    all [anonim]

    partea cu 65 de ani........ foarte deacord.. nu mai ai loc de batrani, sa faci ceva.. ca tanar.. tre sa stai vreo 50 de ani ca sa prinzi un post... tot respectul pentru eforturile depuse.. dar sa traiasca si tinerii.... si partea cu politicu e aproape ok... dar aici mai e de lucrat..
  • +8 (12 voturi)    
    Foarte buna treaba (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:07)

    denvarel [utilizator]

    Eu invatam la Universitatea din Craiova Fortran si programarea cartelelor cand a aparut Win 3.1! De ce? Probabil pentru ca un dinozaur nu era nici pensionat si/sau nu vroia/putea sa ne predea Pascal sau C de exemplu.
    Apropo pe la ASE se mai face Foxpro acum?
    • +2 (6 voturi)    
      s-a trecut la Cobol :D (Miercuri, 9 februarie 2011, 22:35)

      Petronius. [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Probabil ca s-a trecut la Cobol :D
  • +3 (7 voturi)    
    Ce-o sa zica colegii mei, Academicienii ? (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:13)

    Dr.Mengele [anonim]

    Poate ca aceasta Lege va trimite in Cismigiu si pe venerabilii profesori mult sariti de 70 de ani si conservati gratie statului de academicieni, facuti, in majoritatea cazurilor pe `puncte`
  • +6 (10 voturi)    
    Nici generatia tanara nu se lasa mai prejos... (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:17)

    JJ [anonim]

    Unii rectori sunt nelinistiti ca n-au reusit sa-i "plaseze" bine pe toti tinerii "de viitor".

    Iata de exemplu, ultraperformantele profesorului de 40 ani Tiplica, care a ajuns conferentiar la dermatologie Colentina fara nici o publicatie internationala in vreo revista din primele 50 din lume. (www.univermed-cdgm.ro/dwl/autoeval/2006_Tiplica1.pdf)....iar ulterior a ajuns profesor numarandu-si drept publicatii articole scrise in revista Muzeului Judetean de Stiinte Satu-Mare.
  • +3 (7 voturi)    
    legea e buna, dar ... (Miercuri, 9 februarie 2011, 21:31)

    sp [anonim]

    Legea este per ansamblu foarte buna. Loveste in dinozauri (cativa dintre ei totusi competenti, trebuie sa recunoastem) si de aceea se agita ei atat. Problema este ca, pentru o vreme, va crea un gol in invatamantul universitar, gol care va fi umplut fie la repezeala (deci prost), fie va dura ceva timp de acum incolo. De aceea trebuia probabil prevazuta o perioada de tranzitie ceva mai lunga de 30 de zile.

    De exemplu, in vechiul format, dreptul de conducere a unui doctorat putea fi acordat doar celor cu functie de profesor (nu si conferentiarilor sau lectorilor). Asta insemna ca marea majoritate obtineau acest drept abia dupa 45-50 de ani. In consecinta, proportii importante dintre conducatorii de doctorat in invatamantul romanesc au peste 65 de ani. Daca legea se aplica de maine, ne trezim (asa cum declarau si cel de la SNSPA si cel de la Sibiu) cu maxim jumatate dintre conducatorii actuali. In plus, numarul de doctoranzi per conducator, a scazut de la 15 la 8. Aceasta va da nastere unei nevoi acute de conducatori de doctorat care mi-e teama ca va fi umpluta la repezeala, cu toate cadrele care ar putea indeplini acest rol (deci criteriile de competenta vor fi mult trecute cu vederea) si asta se va intoarce ca un bumerang impotriva actualei legi, pentru ca nu va imbunatati neaparat calitatea sistemului. Exista totusi si o prevedere excelenta in actuala lege, in urma careia conducatorii de doctorat nu mai trebuie sa fie musai profesori ci doar sa aiba titlul de doctori si sa indeplineasca niste criterii destul de dure de competenta (publicatii, cercetare, etc.). Asteptam de mult timp o schimbare ca asta in invatamantul romanesc.
  • +4 (8 voturi)    
    sunt mubaraci (Miercuri, 9 februarie 2011, 22:56)

    nico [anonim]

    astia de peste 65 ani nu sunt dinosauri sau elefanti, sunt mubaraci, adica in functie pana mor si cuplati la portofelul statului.
  • -2 (4 voturi)    
    inlocuirea cetatenilor romani in institutiile (Joi, 10 februarie 2011, 6:09)

    manoliu valentin [anonim]

    Aceasta lege face parte din planul FMI si SOROS de inlocuirea cetatenilor romani in institutiile statului roman cu cetateni straini adusi la studii gratuite pe banii romanilor pentru exterminarea cetatenilor romani.

    Silviu Brucan: in Romania se va instaura democratia peste 20 de ani.

    Tradus in limba romana, insemna: dupa 20 de ani, atunci cand in toate institutiile statului Roman vor fi numai cetateni straini adusi la studii gratuite conform:

    H.G. nr.549/1991 si HG 288/1993 privind acordarea unor facilitati pentru scolarizarea in Romania a cetatenilor de origine romana avand domiciliul in strainatate ( cine era PRESEDINTE? Cine era consilier prezidential? ILIESCU-MIRONOV cetateni de etnie sovietica: DUPA NOI TOT NOI, zice WALTER ROMAN NEULANDER cand a venit pe tancuri in 1944 cu sprijinul regelui Mihai).

    Pentru anul universitar 2011-2012 priviti: http://www.mae.ro/node/1794


    Studenti moldoveni-rusi-ucrainieni (etalon EUGEN TOMAC cetatean UCRAINIAN -de etnie -rusa, asta cu romani de pretutindeni este o minciuna ordinara MIRONOV ALEXANDRU era fosrte pornit dupa 1989 impotriva poporului ROMAN si spunea ca in institutiile statului ROMAN trebuie sa fie adusi cetateni RUSI, asa cum este el si numai ei trebuie sa conduca ROMANIA si acum PRIVITI.)angajat in MAE negociaza pentru romania cumpararea de avioane F16 si scutul anitracheta american) adusi la studii gratuite in romania pe banii romanilor au facut diferenta si au fost finantati si condusi de SOROS si Basescu.

    Eugen Tomac (n. 27 iunie 1981, satul Babele, raionul Ismail, regiunea Odesa, Ucraina) este un politician, istoric şi jurnalist român. A venit în România la vârsta de 17 ani prin programul de burse oferit de Guvernul României etnicilor români din jurul graniţelor. Eugen Tomac este profesor de istorie la Institutul Eudoxiu Hurmuzachi pentru românii de pretutindeni, instituţie ce aparţine de Ministerul Afacerilor Externe, din unde studiază tineri din
    Albania, Bulgaria, Macedonia, Republica Moldova, Serbia,
  • +2 (2 voturi)    
    raspuns (Joi, 10 februarie 2011, 7:47)

    man [anonim]

    hai sa punem parlamentari pe un ,Popoviciu un Pasap o Eba ,sinteti penibili ne intoarcem la anii 50
    • +2 (4 voturi)    
      Ne-am intors deja (Joi, 10 februarie 2011, 10:05)

      TomaN [anonim] i-a raspuns lui man

      de vre-o 2 ani. Chiar nu se vede?
      Doar tehnicile sunt mai sofisticate, odata cu progresul tehnologic dar au ramas:
      Discursul generalizat impotriva unor categorii sociale alese dupa caz "dusman al poporului"
      Marginalizarea celor educati si asmutirea impotriva lor a incompetentilor.
      Promovarea in functii dupa criterii de dosar, rude.
      Teroarea indusa de arestari in ore de noapte, unele care gresesc casa (poate intentionat ca deja sunt cam multe erori)
      Securitatea care urmareste, inregistreaza si face dosare.
      Grupe care se ocupa cu propaganda (norocul lor cu internetul ca nu mai trebuie sa tina discursuri in mijlocul satului... )
      Nu invatam nimic din istorie!
      Pe cand si CANALUL?
  • 0 (4 voturi)    
    RoBu nu a fost alesul ! (Joi, 10 februarie 2011, 8:02)

    Matei [anonim]

    Ii poate reaminti cineva laudarosului ala de Robu ca el NU A FOST ALES de cetatenii Timisoarei ci a fost numit senator in virtutea unei legi care l-a facut senator in conditiile in care nu a castigat alegerile din colegiu. Sa nu-si faca griji, cetatenii Timisoarei nu l-au vrut senator nici la alegeri si cu atat mai putin acum cand s-a dovedit ca este un imp[otent om politic. Sa-si dea linistit demisia ca nu var plande dupa el nici macar colegii din PNL!
  • -1 (3 voturi)    
    Cum ramane cu PSD-ul? (Joi, 10 februarie 2011, 8:04)

    mariage [utilizator]

    Mai deunazi scotea oamenii in strada pentru "genocidul" guvernului care vroia sa stabileasca varsta de pensionare la 65 de ani, ca rectori ar ramane toate nulitatile pana la imbalsamare si asa nu fac nimic in afara de incasaera spagii ca la Siret.
  • +3 (7 voturi)    
    ce minune! (Joi, 10 februarie 2011, 8:37)

    kllaus [anonim]

    Cand il prind pe Funeriu il pup!
    Chiar daca nu o fi el cel mai bun ministru, a intra in cuibul cu viespi e un mare merit.
    E plin de dinozauri in Universitatile romanesti, care, pe langa faptul ca sunt ei incompetenti, mai promoveaza si tineri incompetenti, dintre rude sau amante.
  • +2 (2 voturi)    
    Dar cursantii care fac cursuri in timp ce sunt la (Joi, 10 februarie 2011, 9:08)

    drosu [anonim]

    In primul rand ar trebui rezolvata problema invatamantului superior...
    Sunt acum cadre didactice universitare fosti soferi, instalatori, s.a.m.d.. Mai ceva ca pe vremea mea, cand mai existau profesori cu facultatea muncitoreasca.
    Am vazut de curand C.V.-ul unei tari persoane, cu care am lucrat impreuna prin anii 80, si mai mult de un formular nu era in stare... acum are doctorate, MBA, alte doua diplome de facultate...
    Ar trebui ca si facultatile celelalte sa se faca numai la zi... Este aceeasi problema si pentru cursanti, nu numai pentru rectori.
    Comunistii, cat erau ei de indoctrinati, in anii '80 au interzis facultatile la f.f. si chiar si seral, pentru ca absolventii erau prea slabi pregatiti... Dupa ce desfiintam 75% din facultatile private, sa ne uitam si la rectori...
  • -1 (1 vot)    
    Cuvantul "concomitent" a schimbat interpretarea... (Joi, 10 februarie 2011, 9:19)

    Andrei [anonim]

    Intr-o versiune anterioara a legii Educatiei, se preciza clar ca nu pot exista in cadrul aceleiasi universitati rude, din care una sa aiba o functie de conducere. Este foarte des intalnita situatia in care unul dintre parinti este decanul/seful de catedra al fiului/fiicei...
    La presiunea "transpartinica" s-a introdus "concomitent", adica ei nu pot ocupa concomitent functii de conducere... Cu asta s-a rezolvat, mafia merge inainte. FUNERIULE...de ce ai acceptat un asemenea compromis...?
  • 0 (2 voturi)    
    PROTESTATARI (Joi, 10 februarie 2011, 10:40)

    Petre Dan Constantin [anonim]

    Cohorta de protestatari care cer desființarea noii legii a adus învățământul nostru în situația rușinoasă în care se află actualmente. Sigur vor fi și câțiva oameni cu merite printre cei care trebue să plece dar altfel nu se poate face curățenie. dacă vrem să se creeze o șansă pentru copii noștri trebue să susținem aplicarea riguroasă a legii.
  • +1 (1 vot)    
    Corect (Joi, 10 februarie 2011, 11:31)

    Pop [anonim]

    Adevărat, profesorii universitari nu au ce cauta în parlament. Acolo trebuie sa fie aleși și plătiți din bani publici numai oligofreni, industriași veroși, hoți, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    ori -ori. (Joi, 10 februarie 2011, 12:14)

    soare [anonim]

    poate nu am citit eu bine dar nu spune legea ca un profesor nu poate fi parlamentar . Rectorii si cei din functiile de conducere NU pot fi si parlamentari ceea ce mi se pare ceva normal, iar dupa pensionare pot dormi destul in parlament (daca ii mai voteaza cineva). ideea cu cantaretii si excrocii provine tot de la acesti binefacatori ai natiei care ne-au adus tara la stadiul acesta (sapa de lemn cu limbajul si purtarea lor de lichele comuniste).
  • 0 (2 voturi)    
    este putin cam aberant (Joi, 10 februarie 2011, 12:24)

    ION I [anonim]

    Nu stiu cum e in "lumea civilizata", dar nu vad de ce un academician, un profesor, sau alt intelectual cu importanta in functia si actiunile pe care le intreprinde , nu poate legifera.

    Omul ala poate fi destept, poate fi capabil.
    De ce sa nu poata avea un cuvant de spun in cadrul Parlamentului, unde SE FAC LEGI, legi care ar trebui facute de oameni capabili si cu experienta in domeniile in care sunt date?
  • 0 (0 voturi)    
    exercitiu de imaginatie: (Joi, 10 februarie 2011, 14:28)

    Reader [anonim]

    sunt rector (la poli sa zicem) si parlamentar. am eu chef ca de maine toti absolventii de liceu sa plateasca o taxa de 1 leu la poli pentru a avea dreptul sa mearga la orice alta facultate din tara. pot sa propun o astfel de lege? pot? ar avea sanse ca o astfel de lege sa treaca? ar avea. ce impact ar avea legea asta la nivel national? nu stiu, nu ma intereseaza ... interesul meu e sa strang bani la mine la facultate. ce fac cu ei dupa?! pai ... asta e alta discutie.
  • +1 (1 vot)    
    si... (Joi, 10 februarie 2011, 15:11)

    Analfabet [anonim]

    Ecaterina Andronescu este rector al Universitatii Politehnica din Bucuresti si senator PSD si sotia patronului firmei care renoveaza caminele in Regie.
  • 0 (0 voturi)    
    "Elita rosie"..... (Joi, 10 februarie 2011, 20:49)

    pedeserelu [anonim]

    a distrus tot ce era mai de pret in educatie si invatamant - INOCENTA actului pedagogic intre un cadru didactic dedicat profesiei si elevul nestiitor.... sa le fie rusine
  • 0 (0 voturi)    
    Rectorul sibian Oprean este urmarit penal (Vineri, 11 februarie 2011, 6:25)

    Incompatibilitate la Sibiu [anonim]

    Ceausistul Oprean, ajuns rector prin mari ilegalitati la Univ. Lucian Blaga, este urmarit penal pentru fapte deosebit de grave, constatate de instanta prin hotarare penala definitiva. Trebuie destuit de indata !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă