A murit Bartolomeu Anania, Mitropolitul Clujului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 31 ianuarie 2011, 20:06 Actualitate | Esenţial

Mitropolitul Bartolomeu Anania
Foto: Agerpres
IPS Bartolomeu Anania, Mitropolitul Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului, a incetat din viata luni seara, anunta Mediafax. Bartolomeu Anania era internat la Sectia de Terapie Intensiva din cadrul Clinicii de Chirurgie nr. I din Cluj-Napoca. El ar fi implinit, pe 18 martie, 90 de ani.

Mitropolitul Bartolomeu a fost externat, pe 24 ianuarie, din spitalul AKH din Viena, unde, in urma recomandarilor medicale, a fost internat timp de zece zile, in vederea unei interventii pe cord. Medicii austrieci au decis, insa, in urma investigatiilor clinice, ca inaltul ierarh nu poate fi operat, avand in vedere antecedentele medicale si varsta inaintata.

Trupul neinsufletit al lui Bartolomeu Anania, care a fost timp de 18 ani Arhiepiscop al Vadului, Feleacului si Clujului si Mitropolit al Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului, va fi depus in Catedrala Mitropolitana din Cluj-Napoca, unde toti cei care doresc ii vor putea aduce un ultim omagiu, potrivit unui comunicat al Biroului de presa al Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului si Clujului, citat de Agerpres.

"Cu regret si durere in suflet, dar cu nadejdea in mila si mangaierea care vin de la Dumnezeu, Consiliul Eparhial al Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului si Clujului anunta ca in ziua de 31 ianuarie 2011, la orele 19,25, Parintele nostru, Arhiepiscopul si Mitropolitul Bartolomeu Anania, si-a inceput calatoria spre Imparatia Cerurilor", se arata in comunicat.

Potrivit Arhiepiscopiei, decesul a survenit la Sectia de Terapie Intensiva a Clinicii Chirurgie I din Cluj-Napoca.

"Inconjurat de medici, prieteni, ucenici si colaboratori apropiati, trupul Inaltpreasfintitului Bartolomeu a cedat multiplelor afectiuni care i-au marcat ultima perioada de viata. (...) Ziua inmormantarii, in cripta ierarhilor de sub altarul Catedralei Mitropolitane, va fi anuntata ulterior. In toate aceste zile de doliu, ierarhii, clerul si Dumnezeu sa il odihneasca in pace si pe toti cei indurerati sa ii aline cu mangaierea Duhului Sfant!", se mai arata in comunicat.

  • Cine a fost Bartolomeu Anania

Pe numele sau real Valeriu Anania, Mitropolitul Bartolomeu Anania s-a nascut la 18 martie 1921 in comuna Glavile-Pitesteana din judetul Valcea. Cel ce avea sa devina, in martie 2006, Mitropolit al Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului a avut parte de o tinerete agitata, fiind arestat in trei randuri (1941, 1942 si 1958) dupa ce a fost acuzat de "activitati legionare" si condamnat la munca silnica pentru 25 de ani (ispasind 6 ani). S-a calugarit in 1942, fiind apoi student la Medicina, Conservator si ulterior la Teologie. Bartolomeu Anania nu este cunoscut doar in calitate de cleric ortodox, ci si de scriitor - poet si dramaturg.

In ianuarie 2008, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii a dat un verdict de colaborare cu fosta Securitate in cazul sau, CNSAS afirmand ca agentul cu numele de cod "Apostol" din dosarul de urmarire al fostului mitropolit al Ardealului Antonie Plamadeala era Valeriu Anania, mitropolitul Clujului.

La varsta de 12 ani, viitorul Mitropolit s-a inscris la Seminarul Teologic Central din Bucuresti, iar in 1935, minor fiind, a devenit membru al organizatiei "Manunchiul de prieteni", organizatie legionara a tineretului scolar, pentru ca din 1936 sa fie incadrat in "Fratia de Cruce", organizatie superioara celei dintai.

"Nu am apucat sa devin legionar din doua motive, unul formal si altul de fond: in ianuarie 1941, la vremea cand eu inca nu eram major (la aceea vreme majoratul era la 21 de ani) , "Fratia de Cruce" din Seminarul Central a fost desfiintata. In al doilea rand, in timpul scurtei guvernari legionare, dar si dupa aceea, mi-a fost dat sa vad si reversul medaliei, adica fata nestiuta a Garzii de Fier, cu care nu puteam fi de acord. Marturisesc insa ca in <Fratia de Cruce> din Seminar nu se facea politica, nici antisemitism, ci doar educatie, si ca nu am avut de invatat decat lucruri bune: iubire de Dumnezeu, de neam si de patrie, corectitudine, disciplina in munca, cultivarea adevarului, respect pentru avutul public, spirit de sacrificiu", afirma, mai tarziu, Bartolomeu Anania.

Viitorul Mitropolit avea sa fie insa arestat de 3 ori pentru legaturi cu legionarii sau activitati legionare: in 1941 (pentru 3 saptamani, dupa ce participase la funeraliile unui comandant legionar), in 1942 (pentru ca ar fi detinut in podul Manastirii Cernica materiale legionare si arme) si in 1958, sub acuzatia de activitate legionara inainte de 23 august 1944. A fost condamnat de catre Tribunalul Militar Ploiesti la 25 de ani de munca silnica pentru "uneltire contra ordinii sociale". Si-a ispasit pedeapsa in inchisoarea de la Aiud la sectia "politici". In timpul detentiei i-a murit mama, iar el a fost instiintat de acest fapt de catre fratele lui, inchis si el in aceeasi inchisoare. In 1964 a fost eliberat, impreuna cu alti detinuti politici, in urma unui decret dat de autoritati de desfiintare a detentiei politice.

In anul 1966 a fost trimis de catre Biserica Ortodoxa Romana in Statele Unite unde a indeplinit mai multe functii in cadrul Arhiepiscopiei Ortodoxe Romane: secretar eparhial, consilier cultural, secretar general al Congresului bisericesc, director al Serviciului "Publicatii".

In anul 1967 a fost hirotonit ieromonah de catre Arhiepiscopul Victorin, acordandu-i-se din partea Sfantului Sinod rangul de arhimandrit. Tine nenumarate conferinte si face parte din mai multe delegatii ale Bisericii Ortodoxe Romane peste hotare.

Reintors in tara, devine director al Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, intre anii 1976-1982. In anul 1982 se va retrage la Manastirea Varatec, pentru a se dedica scrisului.

In primavara anului 1990, Prea Cuviosul Arhimandrit Bartolomeu Anania a facut parte din Grupul de Reflectie pentru Innoirea Bisericii, alaturi de clericii Dumitru Staniloae, Constantin Galeriu, Daniel Ciobotea, Constantin Voicescu, Iustin Marchis, Toader Crasmariu si de mirenii Horia Bernea, Octavian Ghibu, Teodor Baconsky, Sorin Dumitrescu.

La 21 ianuarie 1993 este ales ca Arhiepiscop al Vadului, Feleacului si Clujului. In toamna anului 2005, nemultumit ca Andrei Andreicut, candidatul pe care l-a sustinut in mod public, nu a fost ales in functia de mitropolit al Ardealului, a initiat ruperea episcopiilor din nordul si centrul Ardealului de sub jurisdictia scaunului mitropolitan de la Sibiu.

Pe 2 martie 2006, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane l-a ridicat pe Prea Cuviosul Arhiepiscop Bartolomeu al Vadului, Feleacului si Clujului la rangul de Mitropolit al Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului - mitropolie infiintata canonic de catre Sfantul Sinod la 4 noiembrie 2005.

Inalt Prea Sfintitului Bartolomeu i-au fost decernate titlurile de Doctor Honoris Causa al Universitatii "Babes-Bolyai" din Cluj-Napoca (1 iunie 2001), al Universitatii de Medicina si Farmacie "Iuliu Hatieganu" din Cluj-Napoca (7 iulie 2001); "Cetatean de onoare" al municipiului Cluj-Napoca (25 ianuarie 1996); "Cetatean de onoare" al municipiului Bistrita (martie 2001) si "Cetatean de onoare" al municipiului Dej.

Pentru activitatea sa ecleziastica a fost distins cu: Crucea Patriarhala - Bucuresti, Ordinul Sfantului Mormant al Patriarhiei Ierusalimului, Ordinul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel al Patriarhiei Antiohiei, iar incepand cu 22 noiembrie 2010 era Membru de Onoare al Academiei Romane.

Sursa: Wikipedia.org.


Citeste mai multe despre   



  
13018 vizualizari
  • +6 (46 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte ! (Luni, 31 ianuarie 2011, 20:18)

    Luci [anonim]

    Odihneasca-se in pace !
  • +12 (56 voturi)    
    trebuie facut un sinod cu securistii ramasi (Luni, 31 ianuarie 2011, 20:27)

    stefan2008 [utilizator]

    ...mare bataie pe ciolan intre securistii de la Cluj.
  • +5 (61 voturi)    
    Dumnezeu să-l ierte! (Luni, 31 ianuarie 2011, 20:27)

    Iorest [anonim]

    A fost un Om cum secolul 21 nu prea mai dă. Dacă mulţi români i-au ignorat personalitatea sau l-au ponegrit, îmi exprim speranţa că moartea Mitropolitului pune capăt acestor lucruri. Viitorul aşează, în mod sigur, pe fiecare unde îi este locul. Iar Mitropolitul rămâne în sufletele credincioşilor ortodocşi, în sufletul iubitorilor literelor şi în sufletul celor care se mai autodefinesc drept români. Marea mea tristeţe este că nu toţi l-au preţuit în viaţă, iar după moartea oamenilor mari nu ne rămâne decât să trăim...cu oamenii mici. Odihneşte-te cu drepţii, Hristoase, sufletul adormitului robului tău!
    • +13 (33 voturi)    
      Dumnezeu sa-l ierte! (Luni, 31 ianuarie 2011, 20:38)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

      Deocamdata ma abtin de la alte comentarii. A murit un om.
      • +10 (56 voturi)    
        Nu te abtine! (Luni, 31 ianuarie 2011, 20:54)

        Marian Grunca [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        A murit unul care a huzurit pe banii enoriasilor si sub deviza "sa nu faci ce face popa, sa faci ce spune popa"! Un securist batran, care s-a indoit ca trestia sub vantul capitalismului de cumetrie si si-a continuat afacerile in liniste. Propun sa-i secularizam averea si sa facem niste scoli si spitale dupa valorificarea acesteia! De biserici si prelati prefacuti e plina tara, asa cum e plina de enoriasi creduli si fricosi, fara liber arbitru.
        • -2 (24 voturi)    
          Dumnezeu sa-l odihneasca! (Luni, 31 ianuarie 2011, 21:55)

          Elena7777777 [utilizator] i-a raspuns lui Marian Grunca

          Cat de marunt poti fi, sa spui astfel de nerozii la nici doua ore dupa ce sufletul acestui om minunat a trecut spre cealalta viata?
          Esti jalinc din cel putin doua motive: odata pt ca habar n-ai ce a fost si reprezentat acest mare roman pt noi cei din Ardeal atat inainte de '89 cat si dupa si inca odata pentru ca, n-ai pic de suflet [Editat de moderator]
          • +4 (4 voturi)    
            Nerozii? (Marţi, 1 februarie 2011, 12:31)

            bgd [utilizator] i-a raspuns lui Elena7777777

            Si daca a murit, ce? Respectul se castiga...nu se acorda gratuit, mort sau nu.
            Securistii nu merita respect...oricine ar fi si orice ar fi facut.
            • 0 (0 voturi)    
              corrrect! (Marţi, 1 februarie 2011, 15:15)

              srpc [utilizator] i-a raspuns lui bgd

              apare insa o alta intrebare: TOTI securistii, sau doar cei din tabara anti-Basescu? ca o ciudatenie, pentru uzul tau, Bartolomeu a ajuns mitropolit cu binecuvantarea directa a lui Basescu! oops, ce te faci acum?
              • +1 (1 vot)    
                ce te faci? (Marţi, 1 februarie 2011, 15:33)

                none [anonim] i-a raspuns lui srpc

                Ce te faci tu acum? Pentru ca nu te-ai contrazis decat pe tine insuti. Mai intai sugerezi ca Bartolomeu ar fi un securist din tabara anti-Basescu, apoi spui ca a fost pus cu binecuvantarea lui Basescu, dupa care ti se pare ca ai demonstrat ceva.
              • +1 (1 vot)    
                Toti securistii prietene... (Marţi, 1 februarie 2011, 15:51)

                bgd [utilizator] i-a raspuns lui srpc

                Absolut toti...fara nici o exceptie.

                Daca ti-am lasat cumva impresia ca as fi vreun sustinator fanatic de-al lui Basescu si PDl te rog sa ma scuzi...nu sunt.
                Singurul motiv pt care o fac e pt ca alternativa mi se pare mult mai proasta.
                Basescu pt mine e un om mic...un marlan needucat. Doar ca e singurul care doreste reformarea acestui sistem bolnav...si asta e f important daca ne dorim un viitor. Un viitor mai putin sumbru adica...pt ca viitorul stralucit a disparut o data cu acordul cu FMI, acord ce se datoreaza in principal dlui presedinte...
        • -6 (20 voturi)    
          A murit unul care a huzurit pe banii enoriasilor (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:14)

          ungureanugic [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

          Domnuleb Marian Grunca ,
          Sînt de acord cu dumneavoastră. Biserica (mai pe larg spus, orice formă de religie, ortodoxă, catolică, budistă, musulmană, etc, prin numărul ei mic de popi, sau cum s-or numi reprezentantii ei),a "exploatat" la maxim frica. Frica care stăpînește, nu știu de ce, și planta și animalul, fie el leu sau căprioară, dar și omul din orice pătură socială sau din orice nivel de cunoștințe acumulate (copil, adult, criminal, tînăr, bătrîn, cu carte, analfabet). Acceptă mai ușor creerul omului, (nu știu dacă și animalul sau planta)un Dumnezeu ca stăpîn. Un Dumnezeu care stăpînește prin exacerbarea fricii.
        • +6 (18 voturi)    
          Nu pareti... (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:14)

          Michael_ [utilizator] i-a raspuns lui Marian Grunca

          D-le Marian, ar fi bine sa ne aratati si noua lista averilor de care dv. stiti ca au fost agonisite de raposatul prelat, si sa ne vorbiti despre afacerile pe care cunoasteti ca mitropolitul si le-a continuat in liniste. Si poate ar fi bine sa aflati ca nu prin aruncarea de cuvinte murdare veti dobandi propria curatenie. Caci nu pareti dintre cei saraci cu duhul.
          • +13 (31 voturi)    
            Saracii (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:35)

            Zigzag [anonim] i-a raspuns lui Michael_

            Eu de prelat nu stiu nimic dar daca a fost securist nu dau doi bani pe el si nu-mi pare rau ca a murit. In schimb biserica ortodoxa este foarte bogata, fiind pe al doilea loc in romania dupa bcr. Spre deosebire de mastodontii financiari cu care concureaza, nu plateste impozit. Apoi mai si primeste nenumarate donatii de la stat, adica din banii nostri. Mai mult, profesorii de religie sunt platiti de la buget. Practic bor doar acumuleaza averi. Construiesc biserici monumentale cu ajutorul statului dar nu fac un camin de batrani sau un orfelinat. Sper ca in 20-30 de ani sa mai scada entuziasmul asta religios al poporului si poate isi mai reformeaza ideile si oamenii.
            • 0 (8 voturi)    
              sunt de acord (Marţi, 1 februarie 2011, 9:05)

              Nelu [anonim] i-a raspuns lui Zigzag

              Excelent comentariu! Subscriu100%.
        • -4 (22 voturi)    
          averea unui calugar (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:32)

          roman [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

          Sa iti dea tie Dumnezeu atata avere cat a facut Mitropolitul "pe spinarea enoriasilor". Sa nu ai parte toata viata ta de mai putin dar nici de mai mult.
        • -5 (7 voturi)    
          de ce? (Marţi, 1 februarie 2011, 8:19)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui Marian Grunca

          sa facem scoli si spitale ca sa aiba ce desfiinta apoi bocvernul?
          • 0 (0 voturi)    
            De-aia fac biserici? Că nu le desființează? (Miercuri, 2 februarie 2011, 0:31)

            ptc [utilizator] i-a raspuns lui srpc

            Bisericile se fac pe bani publici, adică ai noștri. Întrebarea rămâne, de aia fac biserici, că ălea nu le închid? Sau poate o fi din cauză că bisericile ălea sunt foarte bune la manipularea populației. BOR câștigă bani, politicienii voturi, deci indirect bani.

            Bună treabă, îmi vine să vomit.
        • +1 (1 vot)    
          cartea (Marţi, 1 februarie 2011, 10:11)

          tot omonim [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

          mai citeste
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Marţi, 1 februarie 2011, 17:42)

          Bibi [anonim] i-a raspuns lui Marian Grunca

          Mai plina i tzara de proshti ca tine! Atat de proshti incat nici nu mai are rost sa le dai replica, ca sigur nu inteleg nimic
    • +3 (17 voturi)    
      "Odihneşte-te cu drepţii, Hristoase" (Luni, 31 ianuarie 2011, 22:16)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

      ...ti se pare ca Hristosu ar fi nehodinit?
      • +3 (9 voturi)    
        Mistake (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:32)

        Iorest [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

        Errare humanum est. Am tastat gresit. "Odihneşte-l cu drepţii".
    • -3 (9 voturi)    
      A fost un Om cum secolul 21 nu prea mai dă. Dacă m (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:38)

      ungureanugica` [anonim] i-a raspuns lui Iorest

      DomnuMichael_ [utilizator] i-a raspuns lui Marian Grunca

      D-le Marian, ar fi bine sa ne aratati si noua lista averilor de care dv. stiti ca au fost agonisite de raposatul prelat, si sa ne vorbiti despre afacerile pe care cunoasteti ca mitropolitul si le-a continuat in liniste. Si poate ar fi bine sa aflati ca nu prin aruncarea de cuvinte murdare veti dobandi propria curatenie. Caci nu pareti dintre cei saraci cu duhulle "
      DomnuMichael, Ce dovezi materiale doriți? Biserici imense, averi de asemenea colosale stăpînite de un număr infim de mic de oameni-popi-papi-episcopi-imami-etc (sute de mii de hectare de pămînt, zeci de mii de metrii pătrați de construcții), nu știu despre conturi și bani; sigur Dumnezeii lor (Yehova, Alah, Buda, Iisus,le tin secrete)
      • +1 (9 voturi)    
        Nimeni nu vă cere (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:52)

        Michael_ [utilizator] i-a raspuns lui ungureanugica`

        Aici a fost vorba despre un anume prelat, am crezut ca veniti dvs. cu o listă. Despre slujitorii unui Dumnezeu ar fi bine sa vorbeasca aceia care au Vreunul. De unde nu este, fiti sigur ca nimeni nu vă cere.
        • +4 (4 voturi)    
          ba nu (Marţi, 1 februarie 2011, 11:09)

          zigzag [anonim] i-a raspuns lui Michael_

          despre slujitorii lui dumnezeu au dreptul sa vorbeasca si cei ce platesc impozit la stat si din banii lor este intretinut slujitorul lui dumnezeu. nici nu conteaza statutul meu de credincios, daca mi se iau bani din munca mea si o parte din ei ajung la biserica, pot sa comentez cat vreau.

          sincer vorbind eu as prefera ca statul sa nu sustina biserica si eu sa nu am de-a face cu slujitorii astia care coboara la poarta mitropoliei din masini de lux cu soferi, ca astia numai cuvantul domnului nu-l propovaduiesc,
    • +7 (13 voturi)    
      da da! (Marţi, 1 februarie 2011, 4:22)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Iorest

      Ii se mai spunea si buldozerul, pentru verva cu care rezolva daramarea bisericilor greco-catolice! :)

      Acum o sa afle daca Dumnezeu e ortodox ori nu.
    • 0 (0 voturi)    
      Conteaza cei care l-au iubit (Marţi, 1 februarie 2011, 14:16)

      Liana [anonim] i-a raspuns lui Iorest

      Ii priveste pe altii cum sunt, in ce ma priveste pe mine, atat cat l-am cunoscut, din presa, din interviuri, din cartea sa Noul testament - Biblia comentata, pentru ca era asa cum era, il voi respecta intotdeauna.
      O lacrima pentru un om, care n-a trecut prin viata degeaba!
  • -3 (21 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte (Luni, 31 ianuarie 2011, 20:59)

    SaintLo [anonim]

    daca o putea. Ma bucur ca sunt acolo sa-l vad la judecata.
  • -2 (28 voturi)    
    ... (Luni, 31 ianuarie 2011, 21:10)

    silviu [anonim]

    Dumnezeu sa-l ierte! Mare pacat...
  • -5 (9 voturi)    
    Dumnezeu sa l ierte! (Luni, 31 ianuarie 2011, 21:17)

    tudor [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=Gk4zfBggHQo&feature=player_embedded
  • -4 (8 voturi)    
    Fie-i tarana usoara.. (Luni, 31 ianuarie 2011, 21:44)

    claudia [anonim]

    Dumnezeu sa il odihneasca in pace!
  • -4 (12 voturi)    
    Dumnezeu sa-l odihneasca! (Luni, 31 ianuarie 2011, 21:45)

    teo.ro [utilizator]

    Credinciosii,biserica si in general intreaga societate romaneasca,pierde un un pastor,un parinte ,un model practic unul dintre ultimii ei mari ierarhi dar,avand nadejdea ca am castigat un rugator....Dumnezeu sa-l odihneasca!
  • -3 (11 voturi)    
    un mare carturar si ierarh (Luni, 31 ianuarie 2011, 21:55)

    Bogdan [anonim]

    Dumnezeu sa-l odihneasca!
  • -4 (12 voturi)    
    Dumnezeu... (Luni, 31 ianuarie 2011, 21:58)

    Adrian [anonim]

    ştie mai bine decât noi ce să facă, el iartă întotdeauna aşa cum un parinte îşi iartă copii dar judecă drept întotdeauna, ceea ce noi nu suntem în stare, fie suntem de-o parte fie de alta a adevărului. Eu nu ştiu dacă Bartolomeu Anania a fost bun sau rău dar sunt convins că o să fie drept judecat şi, indiferent ce a făcut, iertat, aşa cum o să fim cu toţii. Preot sau nu toţi trebuie să facem distincţia între bine şi rău iar atunci când nu ştim să facem această distincţie e mai bine să tăcem.
    • -1 (9 voturi)    
      Intrebare (Marţi, 1 februarie 2011, 0:04)

      Zigzag [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Scuza-ma ca te intreb dar poate stii sa-mi spui. De ce crezi ca dumnezeu stie mai bine decat noi ce sa faca? Crezi ca toate deciziile lui dumnezeu sunt bune? Moartea unui copil e o decizie inteleapta?
      • +2 (4 voturi)    
        deciiziile lui dumnezeu sunt intotdeauna bune (Marţi, 1 februarie 2011, 10:52)

        costel [anonim] i-a raspuns lui Zigzag

        cum altfel sa fie cand a decis ca un preot de 90 de ani trebuie sa se trateze la viena in timp ce atatia copii mor neingrijiti in tara? cati copii mor de foame in lume? cat plateste un inbogatit pe banii saracilor pentru o masa la burj al arab?
      • +1 (3 voturi)    
        din pacate (Marţi, 1 februarie 2011, 11:11)

        zigzag [anonim] i-a raspuns lui Zigzag

        mie minusurile nu-mi raspund la intrebare. inca astept argumente inteligente.
      • -2 (4 voturi)    
        DREPT (Marţi, 1 februarie 2011, 13:17)

        piktor [anonim] i-a raspuns lui Zigzag

        Esti frunza in vant si te porti batos ca si cum ai stapani cel putin pamantul. Nu stii ce se intampla peste o ora dar te crezi suficient de indreptatit sa-i ceri socoteala lui Dumnezeu.
        Esti om dar esti incapabil sa-ti vezi maretia. Tu crezi ca ai in spate un lung sir de maimute... Nu vezi lumina Taborului caci ochii ti-s inchisi, simti doar pamantul pe care il poti atinge.
        Si pentru ca nu vrei sa te ridici mai sus, pentru ca tarana te trage, te imbratiseaza, pentru ca atunci cand inchizi ochii nu e decat intuneric, negi pe insusi Dumnezeu.
        Prima minciuna a diavolului, cea care pierde pe cei mai multi, e ca Dumnezeu nu exista. Iar tu esti mandru ca te afli in aceasta categorie majoritara...
        Moare un copil si moare un batran. Asta nu spune decat ca moartea ne ia cand ne vine randul. Poate mai am de trait 50 de ani, poate azi mor. De ce sa traiasca oamenii 100 de ani si nu 300? de ce nu 500? de ce nu sunt nemuritori? Cartitor mai esti, avand in vedere ca nu poti raspunde la intrebari mult mai banale...
        In loc sa comentez tot timpul, pot face altceva: sa traiesc frumos. Iubind. Jertfind.
        Asta a facut si IPS Bartolomeu, Dumnezeu sa-l ierte!
        Unii sunt bogati, altii sunt saraci. O bogatie e lumeasca, in aur, o bogatie e sufleteasca, in credinta si dragoste. Dar cand mor, ce-mi ramane?
        Mergi in zigzag, cautand o cale, cand ea e dreapta. E si ingusta si grea. Dar e frumoasa.
        • +1 (3 voturi)    
          bravo (Marţi, 1 februarie 2011, 13:53)

          zigzag [utilizator] i-a raspuns lui piktor

          stiu de ce nu traim inca 300 de ani. la intrebare tot nu s-a raspuns. repet, poate nu ai inteles: de ce crezi tu ca dumnezeu stie mai bine decat mine ce sa faca? astept in continuare un raspuns rational care incepe cu "deoarece", nu sforaieli religioase.
          • 0 (2 voturi)    
            deoarece (Marţi, 1 februarie 2011, 15:00)

            bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

            deoarece Dumnezeu are experienţă mai mare de viaţă şi moarte. e pe aici dinaintea timpului, spaţiului şi a altor iluzii omeneşti...
            • 0 (2 voturi)    
              Hahahahaha! (Marţi, 1 februarie 2011, 20:02)

              Daniel Pena [anonim] i-a raspuns lui bors cu miere

              Eu cred ca dumnezeu e doar in capul tau. Timp, spatiu, nici macar nu stii ce inseamna astea si nici nu o sa afli. Traiesti intr-un cerc stramt, ingradit de biblie si ritualuri asa cum traiesc indienii in jungla Amazonului, inchinandu-se zeitatilor pe care si le-au inchipuit generatiile anterioare. Bine va zice o poezie d-asta: fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor e imparatia cerurilor. Ramai credul, dar nu insista sa ramanem si noi in intunericul Evului Mediu in care ti-au ramas ideile. 500 de ani lumea a dormit din cauza popilor, hai sa ne scuturam de "opiul maselor" si sa gandim.
              • 0 (2 voturi)    
                desteptule (Marţi, 1 februarie 2011, 20:30)

                piktor [anonim] i-a raspuns lui Daniel Pena

                Ai gandit. Si ce-ai aflat? Spune-ne si noua, sa nu murim prosti!
                • 0 (0 voturi)    
                  Indiferent ce ti se explica, la fel mori... (Miercuri, 2 februarie 2011, 0:35)

                  ptc [utilizator] i-a raspuns lui piktor

                  .
  • -2 (14 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte! (Luni, 31 ianuarie 2011, 22:06)

    Stefan Piceava [anonim]

    Multumim pentru tot ce ne-a daruit!
    Dumnezeu sa-l ierte!
  • +8 (24 voturi)    
    ... (Luni, 31 ianuarie 2011, 22:41)

    John Doe [anonim]

    A murit un mincinos .
  • +9 (25 voturi)    
    politician sub haina de preot (Luni, 31 ianuarie 2011, 22:55)

    iuliu [anonim]

    Daca se tinea departe de politica as fi varsat o lacrima. Politicienii cu roba de preot nu slujesc cauza Domnului
    • -2 (6 voturi)    
      DIN CONTRA (Marţi, 1 februarie 2011, 1:53)

      MUNTEAN VASILE [anonim] i-a raspuns lui iuliu

      Cel putin fostul mitropolit Bartolomeu Domnul sa-l ierte a recomandat in toata mitropolia ca preotii sa se abtina de la politica....incer as fii de acord sa se aplice invataturile crestine ortodoxe in politica....uite unde ne-au adus dupa inca 20 de alti ani de comunism ,,,,democratic<< teocratia e solutia unei societati sanatoase in care lichelele trebuie puse pe sarma...au distrus ei monarhiile...zicea azi la radio ca jandarmeria a propus sa cumpere de milioane ron euro?? echipament anti revolte sociale... nu cred ca e cazul, trebuie legi si legiuitori in care dreptatea sa se transpuna in practica in toate domeniile. STIU CA SUNT DEJA VISE --DAR Nadajduim in mila Domnului pentru a ne cerceta ca sa-l cinstim, nu e scump...Pacea Domnului Hristos cu noi toti!!
      • 0 (0 voturi)    
        Legi si legiuitori? (Marţi, 1 februarie 2011, 20:06)

        Marian Grunca [anonim] i-a raspuns lui MUNTEAN VASILE

        Si cine sa prinda infractorii? Cine sa inabuse manifestarile animalice ale unora si cine sa-i aduca in fata justitiei drepte? Ies procurorii si judecatorii in strada? E normal ca jandarmii sa fie dotati cu mijloace de interventie. Uneori infractorii au arme mai performante decat jandarmii sau politistii.
        Sau propui sa iasa preotii si sa faca vraji cu toiagul?
        Teocratie? Vrei sa ajungi sa muncesti pe mosiile bisericesti? Ne intoarcem in Evul Mediu? Credeam ca evoluam, dar se pare ca unii vor sa se intoarca in timpuri pe care nici macar nu le-au incercat.
  • -2 (16 voturi)    
    Sa nu fie uitat (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:00)

    Ateu [anonim]

    Daca nu era religia infecta care sa traga in jos stiinta -inclusiv medicina - timp de sute de ani, poate astazi ar fi trait in continuare.

    Religiile sunt cele ce trebuie sa moara, nu oamenii - nici macar cei ce se pun in slujba religiei!
    • 0 (0 voturi)    
      a fost student la medicina printre altele (Miercuri, 2 februarie 2011, 10:52)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Ateu

      Ce vorbiti domnule..
      Inaltpreasfintitul Bartolomeu Anania a fost student la medicina.
      as spune ca sunteti doar prost informat.
  • -3 (11 voturi)    
    Un mare suflet! (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:01)

    Ciprian [anonim]

    Sa ii odihneasca Dumnezeu sufeltul in pace!
  • -3 (13 voturi)    
    Anania (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:03)

    Popescu Ernest [anonim]

    D-zeu sa il ierte.
  • -3 (13 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte. (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:07)

    sorin [anonim]

    Dumnezeu sa-l ierte si sa-i fie tzarana usoara.
  • -2 (12 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:10)

    Nam [anonim]

    !
  • -6 (12 voturi)    
    Odihneasca-se in Pace! (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:12)

    claudiu [anonim]

    idiotilor, mare pacat ca l-a un asemenea OM i-ati gresit locul de nastere, nu exista comuna Glavile-Pitesteana in jud Vilcea, doar comuna Glavile si intr-adevar acolo s-a nascut!
    • -5 (13 voturi)    
      Te bate dumnezeu (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:37)

      Zigzag [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      Pentru asemenea greseli gramaticale. Cred ca esti ateu, un credincios adevarat ar fi scris corect.
  • -3 (11 voturi)    
    Dumnezeu sa il ierte! (Luni, 31 ianuarie 2011, 23:13)

    Mircea [anonim]

    Doar atat
  • +7 (11 voturi)    
    Adevarul inainte de toate !!! (Marţi, 1 februarie 2011, 0:02)

    Un Pacatos [anonim]

    "In ianuarie 2008, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii a dat un verdict de colaborare cu fosta Securitate in cazul sau, CNSAS afirmand ca agentul cu numele de cod "Apostol" din dosarul de urmarire al fostului mitropolit al Ardealului Antonie Plamadeala era Valeriu Anania, mitropolitul Clujului."
    Fara alte comenatrii. Eventual... Iuda n-a prea fost iubit de Nazarinean.
  • +5 (11 voturi)    
    comentariu (Marţi, 1 februarie 2011, 0:15)

    Dan [anonim]

    Preotii spun ca in rai este foarte bine dar niciunul nu se grabeste sa plece!
  • +5 (5 voturi)    
    Nu aveti dreptul sa puneti pumnul in gura nimanui! (Marţi, 1 februarie 2011, 0:19)

    Stefan M. [anonim]

    Nu aveti dreptul sa puneti pumnul in gura nimanui indiferent daca sunteti convinsi ca aveti dreptate!Indiferent cat de credinciosi sunteti sau nu....indiferent ca opiniile unora v-ar deraja...e dreptul lor sa isi exprime opinia si atata timp cat veti refuza sa intelegeti asta,nu veti fi mai buni decat cei pe care credeti ca ii "corectati" aruncand jigniri inutile.

    Acest om,controversat ce-i drept,a fost(fie ca va convine sau nu!) nu doar securist,ci ofiter activ, seful Securitatii in USA.Exista documente,exista chiar si marturii ale domniei sale,inainte sa fie decospirat de catre CNSAS,asa ca nu mai e nici un secret.Acelasi gen de marturie l-a dat si IPS Teodosie al Tomisului....
    Mai departe...raman doar parerile pro si contra,ce vor fi mereu destul de departe de realitate,ce de altfel nici nu conteaza,la fel ca si istoria!Conteaza doar ce ni se spune ca s-a intamplat,nicidecum ce a fost in realitate.
  • -5 (11 voturi)    
    hotnews (Marţi, 1 februarie 2011, 0:24)

    bogdan [anonim]

    Ar fi frumos sa blocati toate comentariile. Lucrul acesta l-ati facut in cazul lui Sorin Danilescu. Multumesc
  • +4 (6 voturi)    
    Andre SCRIMA (Marţi, 1 februarie 2011, 0:46)

    Christian [anonim]

    Ii scrie parintele Andre Scrima parintelui Bartolomeu Anania in 23 ianuarie 1966:
    "Nu-mi simt nici competenta, nici vocatia pentru ANUMITE treburi bisericesti: da-mi voie sa-ti spun doar, intru amintirea conversatiilor noastre de altadata (si a legaturii de prietenie subinteleasa), ca prezenta si lucrarea Sfintiei Tale in America, ca trimis din Romania in conjuctura stiuta, nu pot sa nu ma tulbure"

    Andre SCRIMA - Ortodoxia si incercarea comunismului, Editura Humanitas, 2008
  • +4 (6 voturi)    
    Cip Cirip Cirip Cirip (Marţi, 1 februarie 2011, 1:03)

    Al Doilea Capatos [anonim]

    "In ianuarie 2008, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii a dat un verdict de colaborare cu fosta Securitate in cazul sau, CNSAS afirmand ca agentul cu numele de cod "Apostol" din dosarul de urmarire al fostului mitropolit al Ardealului Antonie Plamadeala era Valeriu Anania, mitropolitul Clujului."

    Eu sunt Adevarul si Viata !!!
    Adevarul si Viata a fost bagat sub pres !!! Noi sa stralucim intru nimicnicia noastra trecatoare si nesemnificativa daca nu e intru Adevar, intru Domnul.
    Adevarul si Viata sa ne ierte pe noi toti , iubindu-L pana la propria destramare si umilitate sociala.
    Atunci cand esti un crestin autentic, ceea ce nu-i atat de simplu, iti recunosti cu usurinta scaparile. Recunoasterea slabiciunilor proprii dovedeste multa tarie.
    Doamne ajuta si iarta-i pacatele celui ce trece Dincolo !!!
  • +2 (8 voturi)    
    Requiem aeternam (Marţi, 1 februarie 2011, 1:20)

    Andrei [anonim]

    Cu toate pacatele, a avut niste predici cum rar mai auzi pe la ierarhi sau preoti.
    • 0 (4 voturi)    
      asta da (Marţi, 1 februarie 2011, 8:24)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      ca statura intelectuala ii lasa muuult in urma pe toti ceilalti ierarhi, plus o buna parte a pretinsilor intelectuali tineri de azi
  • +1 (13 voturi)    
    D-zeu sa-l odihneasca (Marţi, 1 februarie 2011, 1:27)

    Dragos M [anonim]

    Eh, daca ati stii voi mai multe depsre omul acesta, nu v-ati apuca sa-l injurati aici. Dar, cum ne sta noua bine, ii injuram pe aia despre care nu stim nimic pentru frustrarile noastre.
    D-zeu sa-l odihneasca. Sper sa apucam sa traim si noi atat de mult ca el.
  • -2 (12 voturi)    
    injuratarilor sai (Marţi, 1 februarie 2011, 1:28)

    mda [anonim]

    oameni buni. ok, injuratil-l. asta e meseria noilor blog-intelectualilor romani atotstiutori. Dar, poate ar fi bine sa cititi macar o carte a popii astuia. A scris destule. Bunaoara "Memoriile", e o brosurica de vreo 700 de pagini. Dar ce sunt 700 pag pt niste intelectuali? Macar asa, sa stiti mai bine pe cine injurati si o sa dormiti mai liinstiti. seara buna, sau mai bine noapte buna
  • -2 (10 voturi)    
    BRAVOOO (Marţi, 1 februarie 2011, 1:55)

    Kolaps [anonim]

    Sa traiesti moderatorule care cenzurezi mesajele! Iti meriti soarta! Sau dupa cum ar spune confratii tai crestini chiar iti meriti cei 30 de arginti. Sper sa-ti iei o ciocolata de ei!
  • +2 (6 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte! (Marţi, 1 februarie 2011, 3:06)

    Ioan [anonim]

    Ne vine si noua randul...
    • 0 (2 voturi)    
      Ce spune Andrei Marga (Marţi, 1 februarie 2011, 8:58)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      "Disparitia mitropolitului Bartolomeu Anania este o pierdere grea pentru Biserica Ortodoxa, pentru comunitatea Clujului, pentru Transilvania si pentru Romania. A fost un om cu o formatie si traire religioasa, un teolog competent, dar si o personalitate care a gandit pe cont propriu problemele timpului si si-a formulat mereu un punct de vedere personal, care a fost, in multe momente ale istoriei transilvane, unul de referinta", a declarat Andrei Marga pentru Antena3.



      Rectorul UBB Cluj crede ca una dintre cele mai mari realizari ale IPS Bartolomeu a fost traducerea Bibliei. "Una dintre marile realizari ale fostului mitropolit este traducerea Bibliei. Ca teolog, ca om de cultura, Bartolomeu Anania a cautat sa realizeze osmoza dintre cultura si religie. Actiunile sale, ca mitropolit in spatiul cultural al Romaniei, au fost pe ideea repunerii legaturilor profunde ale culturii si credintei", a mai spus Andrei Marga.
  • 0 (6 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte! (Marţi, 1 februarie 2011, 8:58)

    Anca [anonim]

    Cat valorati voi, cei care faceti comentariile acestea oribile tocmai in acest context? Sunteti voi echilibrati, intelepti? Caci tot ce se impune a fi spus e Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca!
  • -1 (5 voturi)    
    burse (Marţi, 1 februarie 2011, 9:06)

    andrei [anonim]

    Exista Fundaţia "Mitropolitul Bartolomeu" se acorda burse, dar deh, cine sa vada, cine sa stie, e mai usor sa improscati cu noroi... Vedeti ce spune si Marga despre el... parerile ateilor sunt distorsionate mult de tot. indiferent de credintele voastre nu aveti dreptul pur si simplu sa mintiti cu nerusinare si sa improscati cu murdarii un OM adevarat cum nu veti reusi in 10 vieti sa fiti.


    48 de burse oferite prin concurs de Fundaţia "Mitropolitul Bartolomeu"

    Fondul alocat pentru bursele anului şcolar şi universitar 2010-2011 este de 127.700 lei. Fundaţia „Mitropolitul Bartolomeu”, a luat fiinţă în anul 2008 şi a acordat până acum 59 de burse, unor tineri din întreaga ţară, în valoare totală de 139.000 lei.
    • +2 (4 voturi)    
      burse (Marţi, 1 februarie 2011, 14:00)

      zigzag [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Desigur, intre 200 si 500 de lei lunar pentru urmatoarele domenii: Teologia şi interpretarea ştiinţelor de astăzi, Teologia şi bioetica, Teologia şi artele. Nimic altceva, de la biserica pentru biserica. Nu-s burse adevarate, sunt alte facaturi religioase.
  • -1 (5 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte.... (Marţi, 1 februarie 2011, 9:22)

    vasi [anonim]

    Dumnezeu sa-l ierte si la fel si pe cei care vorbesc fara de ei acum la adresa Mitropolitului.
  • -2 (6 voturi)    
    NU judecati, ca sa nu fiti judecati (Marţi, 1 februarie 2011, 9:53)

    asASD [anonim]

    Daca a colaborat cu securitatea (dupa verdictul CNAS) nu inseamna ca a facut rau cuiva. Habar nu aveti ce presiune era din partea securitatii aupra tuturor clericilor in acea vreme.Colaborarea nu inseamna ca gandeai ca ei, faceai ca ei - securistii. Colaborarea insemna si o diplomatie, trebuia sa stai de vorba cu ei, sa-i duci cu vorba, sa le lasi impresia ca te au sub control

    Sa va mai spun ceva, tatal meu este preot de 35 de ani intr-un satuc.... de mai multe ori au venit la noi in casa securistii locali sa vada daca afla ceva sau pur si simplu sa-si faca datoria lor de vizite si sa te tina sub presiune. TIn minte prin 85 sau 87 cand comunistii voiau sa ia tot petecul de pamant de la sateni la CAP. Au intrat cu buldozerele in gradinile oamenilor, stricand viile si livezile. Se chinuiau cate o zi sa scoata din radacini cate un nuc vechi de 100 de ani... Au venit la tata sa-l intrebe ce parere are lumea, ce zice de ei. SI tata le-a zis "toata lumea de la mic la mare va uraste pentru raul pe care il faceti" De atunci nu i-am mai vazut la noi in curte....

    Ca sa trag o concluzie....
    1. nu judecati cu usurinta ca nu toti care au avut carnet de partid au fost rai, si nici cei care nu au avut carnet de partid au fost buni... In functia pe care o avea IPS Bartolomeu era imposibil sa nu ai anumite relatii cu securitatea....daca a facut rau sau daca a facut lucruri bune prin aceasta relatie nu putem noi judeca...

    2. Putini realizeaza sau le pasa ca anumite comentarii de pe Hotnews sunt facute de persoane din anumite confesiuni "crestine" care lupta de zeci de ani pentru daramarea Bisericii, "frati crestini" care sunt antrenati sa atace orice are legatura cu BOR ca sa ne converteasca la bisericile lor Nu e basm cunosc astfel de persoane si stiu ce "pregatire" au. NU zic ca BOR-ul de azi nu are destule bube.... dar noi toti putem face o schimbare, oamenii care conduc BOR sunt dintre noi si ca noi, nu s-au teleportat de pe Marte. Sa nu ne vindem sufletul lupilor insa
  • +1 (3 voturi)    
    subiectul zilei... (Marţi, 1 februarie 2011, 10:00)

    alex [anonim]

    A murit un om, nu un diavol sau un sfant. Cam plictisitoare existenta asta in alb si negru. Cu bune si cu rele, sigur a facut mai multe in viata decat mine. Nu stiu voi cum stati...
    Cat despre verdictele CNSAS, am asteptat multe si am obtinut un mare fis.
  • 0 (4 voturi)    
    daaa (Marţi, 1 februarie 2011, 10:15)

    Vlad [anonim]

    A murit bartolomeu
    Nu exista dumnezeu
    Laudati si cantati
    Si va bucurati!
    • +1 (3 voturi)    
      bravo (Marţi, 1 februarie 2011, 11:16)

      zigzag [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      foarte frumos :)
    • 0 (2 voturi)    
      Cam pripită (Marţi, 1 februarie 2011, 13:29)

      Michael_ [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Cam pripită concluzia... Dar mă tem că , tot bucurându-vă aşa, n-o să prea aveţi parte. Si nu ştiu cine v-ar putea ajuta.
  • 0 (4 voturi)    
    Celor care emit sentinte (Marţi, 1 februarie 2011, 10:28)

    Maria B [anonim]

    Mi-a ramas intiparit in minte un fragment din Biblia (explicata) a mitropolitului Barolomeu Anania, pe care de nenumarate ori am gasit de cuvinta sa il transmit mai departe oamenilor. Se referea la judecatile noastre, cei care nu avem toate datele problemei dar emitem sentinte.
    A fost un om deosebit, pe care l-am admirat mult atata cat l-am cunoscut, doar dein presa. Daca am fi mai cinstiti si mai profunzi am putea intelege mai multe despre conditia noastra, despre iubire si frumusete.
    Comportandu-ne in acest fel,nu ii putem atinge notorietatea, de fapt de autodenigram
    • +1 (3 voturi)    
      “Nu ma deranjeaza partile pe care nu le înteleg (Marţi, 1 februarie 2011, 14:17)

      zigzag [utilizator] i-a raspuns lui Maria B

      din Biblie, ci partile pe care le înteleg.” M. Twain.
      Stii care e diferenta intre un agnostic si un credincios? Agnosticul a citit biblia de cateva ori, credinciosul a vazut filmul sau i s-a povestit despre ce e vorba.
      • +1 (1 vot)    
        oglinda (Marţi, 1 februarie 2011, 15:05)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui zigzag

        cam trist să vorbeşti in citate de pe internet...şi dacă ai vedea un credincios la 2 m de tine nu l-ai recunoaşte...
  • +2 (2 voturi)    
    reeducator comunist spun unii, sfant spun altii (Marţi, 1 februarie 2011, 15:58)

    Sergiu [anonim]

    Unul dintre puţinii care au rezistat re-educarii comuniste in lagare a fost Grigore Caraza. In 2004 a scris in volumul
    "Aiud însângerat” : „Valeriu Anania, plin de importanţă, se plimba cu mâinile la spate prin faţa noastră, iar prin discursul pe care ni-l ţinea căuta să atingă cât mai mult coarda sentimentală. (…) îmi aduc aminte că, după ce după ce închideam ochii să nu-l mai văd, mă prindeam cu ambele mâini de marginea băncii pe care stăteam, până când simţeam că oasele au pătruns în lemn. (…) în jurul meu simţeam pe câte unul cum se prăbuşeşte. Aşa cum s-a întâmplat şi cu un bun prieten, avocat. (…) „Nu mai pot, Grigore! Iartă-mă! Simt că-mi cedează nervii... Şi s-a dus înspre Anania! Atunci, parcă l-am văzut prăbuşindu-se în gol...”.
  • 0 (0 voturi)    
    Patriarhul Roșu, colaborarea cu comuniștii... (Miercuri, 2 februarie 2011, 0:25)

    zergu [anonim]

    Anania, la fel ca Teoctist și ca Justinian Marina au colaborat cu Securitatea.

    http://www.youtube.com/watch?v=-MYlxop8PZw

    Justinian Marina a rămas în istorie pentru afirmația:
    "Cristos este Omul Nou. Omul Nou este omul
    sovietic.Prin urmare, Cristos este sovietic!".

    Anania încă nu are o asemenea afirmație care să fi ajuns la un grad de popularizare suficient, dar o să apară la un moment dat, cel mai probabil.
  • 0 (0 voturi)    
    Doamne iarta-i pe acesti oameni ca nu stiu ce fac! (Miercuri, 2 februarie 2011, 16:44)

    cristian [anonim]

    Dumnezeule mare? Fratilor?! Ce se petrece cu voi? A murit un om desavarsit caruia nu suntem demni sa-i sarutam picioarele noi cei atat de urati si de otarati! Unde erati voi cand el statea inchis in celula si batut zi de zi ca mergea pe coate de durere tarandu-se pe pamant! Cum de loviti un astfel de om? Ah diavole! Sa te certe pe tine Domnul! Ca din oftica a aprins pe unii oameni rai sa scrie lucruri murdare cum s-au spus si de Iisus insusi si l-au omorat ponegrindu-l si unii il injura pana astazi! Acest om este cel mai frumos om din cati eu am intalnit pe acest pamant in timpul meu! Cercetati ,lasati vrajba ,despre banii Sfintei Biserici, ca astea sunt de la diavolul! Purtati grija de suflet si ingenuncheati mai bine in Biserica si cereti-va iertare si nu mai huliti Biserica si pe slujitorii ei, ca sunt pusi acolo de Hristos! Ascultati numai o predica pe youtube, 10 min a Mitropolitului si veti plange de pocainta!
  • 0 (0 voturi)    
    dumnezeu sa-l odihneacsa in pace (Miercuri, 2 februarie 2011, 20:58)

    antonia [anonim]

    dumnezeu sa-l ierte!sa aiba grija de noi,pacatosii de acolo de sus,sa ne pazeasca pururea.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version