Ce sanse de angajare au absolventii facultatilor din Romania. Ofertele universitatilor vs. ofertele pietei muncii, pe un singur site

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 18 ianuarie 2011, 15:35 Actualitate | Esenţial

Bursa locurilor de munca
Foto: Agerpres
Medicii si arhitectii sunt singurii absolventi de studii superioare care isi gasesc "din prima" un loc de munca conform specializarilor pe care le-au urmat. Asta in timp ce facultatile de stiinte ale naturii sau silvicultura produc someri pe banda rulanta. Rezultatele fac parte dintr-un studiu referitor la integrarea absolventilor pe piata muncii, care a precedat lansarea Registrului National al Calificarilor din Invatamantul Superior din Romania. In contextul in care ofertele universitatilor sunt considerate irelevante de firmele din piata, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat marti ca oferta educationala a tuturor universitatilor din Romania si cerintele pietei muncii, pe fiecare specializare in parte, vor putea fi accesate prin portalul www.rncis.ro
  • Vezi in articol domeniile unde absolventii de facultati au sanse mici sa isi gaseasca de lucru
  • Vezi topul salariilor absolventilor, in functie de specializarea urmata
Cu alte cuvinte, studentii pot vedea ce sanse au sa se angajeze, in functie de studiile pe care le urmeaza, si spre ce masterate sau doctorate se pot indrepta. Portalul www.rncis.ro unifica programele educationale ale tuturor universitatilor din Romania, prezinta competentele profesionale pe care le dobandesc absolventii fiecarei facultati, cerintele pietei muncii referitoare la fiecare specializare, precum si locurile de munca unde se pot angaja absolventii, pe fiecare calificare. 

Timp necesar angajarii dupa absolvire
Foto: uecncfpa
"E un fel de Facebook al invatamantului superior", a declarat ministrul Educatiei, citandu-l pe Sorin Zaharia, managerul acestui proiect. "Si daca nu esti pe Facebook, nu existi, nu?", a continuat Funeriu.

Potrivit acestuia, prin discutii cu angajatorii, s-au definit competentele si cunostintele pe care trebuie sa le aiba specialistii iesiti de pe bancile facultatilor. In functie de acestea se va realiza "o standardizare in toate programele de studii, iar universitatile vor putea sa-si adapteze cat mai bine oferta educationala, astfel incat ceea ce iese din universitate sa corespunda cu ceea ce piata muncii are nevoie. Lucrurile nu se vor mai face dupa ureche, ci standardizat", a explicat Funeriu.

Site-ul lansat este parte a procesului Bologna, "in care Romania este mai avansata decat alte state partenere", sustine ministrul Educatiei. Proiectul a costat aproximativ 150.000 de euro, la realizarea portalului s-a lucrat timp de 9 luni si este cofinantat din Fondul Social European, a declarat Sorin Zaharia, manager al proiectului "Dezvoltarea unui sistem operational al calificarilor din invatamantul superior din Romania" - DOCIS.

Statusul absolventilor in functie de domeniu
Foto: uecncfpa
In baza acestui program, "universitatile vor trebui sa isi faca baze de date cu absolventii, pentru a sti ce se intampla cu ei dupa terminarea studiilor". In acest fel, "universitatile vor cunoaste ce trebuie sa stie fiecare specialist pe care il pregatesc", a precizat Daniel Funeriu. Acest proces "va scoate arbitrariul din oferta universitatilor"; "reputatia trebuie cuantificata", iar acest program "va scoate la iveala programele facute pe genunchi, programele improvizate, in care intra niste ore ca sa dam catedre unor oameni", sustine ministrul.

Integrarea absolventilor pe piata muncii. Cine are sanse si cine devine somer cu diploma

Implementarea acestui portal vine dupa realizarea unui studiu referitor la integrarea absolventilor pe piata muncii. Rezultatele studiului arata urmatoarele:

Programe de studiu care conduc la angajarea in specializarea absolvita:
  • calculatoarele
  • matematica
  • constructii civile si industriale
  • teologie pastorala
  • medicina
Absolventii acestor specializari lucreaza in proportie de peste 60% in joburi care sunt direct legate de specializarea absolvita. Specializarile pentru care au fost obtinute rezultate tendentiale sunt farmacia si pedagogia in invatamantul scolar si prescolar, pedagogia muzicala, informatica aplicata, instalatii pentru constructii, tehnologia informatiei si inginerie economica in constructii.

Programe de studiu care conduc la angajarea in domenii conexe celui absolvit:
  • stiinte politice
  • relatii internationale
  • comunicare si relaltii publice
  • administrarea afacerilor
  • economia comertului, turismului si serviciilor
  • informatica economica
  • afaceri internationale
  • management
  • marketing
  • electronica aplicata
  • tehnologii si sisteme in telecomunicatii
Absolventii acestor specializari lucreaza in proportie de 30-45% in joburi conexe specializarii absolvite. Studiul arata ca pe aceasta lista ar putea fi adaugate si urmatoarele specializari: sociologie, asistenta sociala, limba si literatura moderna, traducere si interpretare, jurnalism.
 
Programe de studiu care conduc la angajarea in domenii diferite de cel absolvit:
  • geografia turismului
  • limba si literatura romana
  • istorie
  • relatii internationale si studii europene
  • administratie publica
  • administratie europeana
Peste 40% dintre absolventii acestor specializari declara ca lucreaza in joburi care nu au legatura cu specializarea absolvita. Conform recrutorilor, angajatorii sunt mai degraba interesati de competentele pe care le au absolventii si de experienta anterioara de lucru si mai putin de specializarea absolvita sau de prestigiul universitatii. Dintre absolventii inclusi in esantionul studiului, 67% sunt angajati si 26% nu au un loc de munca.

Salariul absolventilor, in functie de specializarea urmata:
  • Arhitectura si urbanism - 71% (lucreaza in specializarea pe care au absolvit-o) - 1.877 lei (venit mediu lunar)
  • Sanatate - 89% - 1.270 lei
  • Stiinte ingineresti - 56% - 1.220 lei
  • Drept - 57% - 1.188 lei
  • Arte - 68% - 1.142 lei
  • Stiinte exacte - 58% - 1.134 de lei 
  • Stiinte umaniste - 45% - 1.098 lei
  • Medicina veterinara - 75% - 1.097 lei
  • Stiinte economice - 54% - 1.043 lei
  • Stiinte agricole si silvice - 54% - 1.040 lei
  • Stiinte sociale si politice - 51% - 985 lei
  • Stiinte ale naturii - 51% - 928 lei
  • Educatie fizica si sport - 58% - 826 lei
Numarul de oferte de angajare in functie de studii
Foto: uecncfpa
Venitul lunar mediu net al unui absolvent de studii superioare din ultimii 5 ani este de 1.087 Ron. Recrutorii sustin ca, imediat dupa absolvire, tinerii vin cu asteptari mult peste ce poate oferi piata muncii in ceea ce priveste salariul. Astfel, proaspetii absolventi ar dori la angajare un salariu de cel putin 1.500 Ron, "suma destul de mare in comparatie cu ceea ce se ofera in realitate", se arata in studiul citat. Vechimea in munca are un rol covarsitor in cresterea salariului, iar in primii cinci ani dupa angajare, un absolvent schimba in medie 3 locuri de munca. Motivul acestei dinamici il reprezinta gasirea unui salariu mai bun, sustin 90% dintre recrutori. 

Dupa absolvire, 1% dintre tineri devin patroni

Studiul arata ca 67% dintre absolventii chestionati sunt angajati si 26% nu au un loc de munca (aceasta categorie incluzandu-i atat pe someri, cat si pe cei aflati in afara pietei muncii din diferite motive). Ponderea celor care isi continua studiile intr-un program de master este de 27%, in timp ce doar 1% sunt patroni. Datele indica o pondere "destul de ridicata" a somerilor in randul absolventilor din perioada 2004-2009, 17% declarandu-se someri, se arata in raport.


Metode utilizate de catre angajatori, in ultimii ani, pentru recrutarea absolventilor de facultate:

  • Au aplicat pentru un loc de munca anuntat liber: 71%
  • Am utilizat alte contacte personale (parinti, rude, prieteni): 25%
  • Am contactat Agentia Fortelor de Munca: 22%
  • Ne-au contactat fara a sti despre vreun loc de munca liber: 13%
  • Am contactat o agentie de resurse umane: 9%
  • Angajam studenti, inca din timpul studiilor: 8%
  • Absolventii au dat anunt ca sunt in cautarea unui job: 3%
Ce spun absolventii si angajatorii despre ce se invata in universitati
  • angajatorii sunt mai degraba interesati de competentele pe care le au absolventii si de experienta anterioara de lucru, si mai putin de specializarea absolvita sau de prestigiul universitatii
  • in gasirea primului job, competentele de relationare intr-o echipa sunt mai importante decat cele dobandite in cadrul programelor de studii
  • absolventii considera ca 55% dintre cunostintele si abilitatile de care au nevoie la locul de munca au fost dobandite chiar la locul de munca, in timp ce doar 32% au fost dobandite in facultate, iar 14% in alte imprejurari
  • pentru 76% dintre angajatori nu conteaza daca un posibil angajat are o diploma de licenta sau are si diploma de master
  • angajatorii cred ca in invatamantul romanesc actual exista prea multe programe de studii
  • venitul lunar mediu net al unui absolvent de studii superioare din ultimii 5 ani este de 1.087 Ron
  • timpul mediu necesar pentru gasirea primului job este de 4 luni
  • intrarea cea mai lenta pe piata muncii o au absolventii de stiintele naturii si silvicultura, in timp ce absolventii de arhitectura, stiinte economice sau sanatate au cele mai mari sanse sa se angajeze rapid
  • absolventii din ultimii cinci ani considera ca modul de prezentare la interviu si personalitatea sunt factorii care au cea mai mare importanta in obtinerea primului job
  • recrutorii plaseaza cunoasterea unei limbi straine si abilitatile de lucru cu calculatorul ca avand importanta aproximativ egala cu modul de prezentare la interviu si cu tipul de personalitate
  • atat pentru absolventi, cat si pentru recrutori, competentele dobandite in cadrul programelor de studii ocupa un loc secundar, fata de competentele transversale  
  • in opinia recrutorilor, rezultatele la examenul de licenta si reputatia universitatii nu sunt deloc importante in decizia de angajare
  • 86% dintre absolventi considera ca au invatat meserie mai degraba la locul de munca si nu la facultate
  • 80% dintre angajatori declara ca nu au nicio preferinta legata de facultatea sau universitatea din care provine studentul
Studiul "Absolventii recenti de invatamant superior si integrarea lor pe piata muncii" a fost realizat in perioada 2004-2009 de Unitatea Executiva a Consiliului National al Calificarilor si al Formarii Profesionale a Adultilor (UECNCFPA) si a avut 3 grupuri tinta: 4.000 de angajatori, 5.500 de absolventi de licenta si 120 de recrutori. Cele trei sondaje au fost realizate la nivel national.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

27948 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    e (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:15)

    v [anonim]

    site facut de mantuaiala, combinat romana cu engleza si cu un singur search (care nu a mers - am selectionat IT (tehnologia informatiei)).
    Sunt curios cat a costat panarama (colegii mei de camin il fac cu 100 de euro max)
    Pacat....
  • -8 (8 voturi)    
    Stat vs particulare (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:22)

    vax [utilizator]

    Acum sa vina valurile cu aia ce cred ca daca au tocit ca boii la o universitate de stat si au fost umiliti de profesori, sunt mai competenti decat aia de la particulare.

    Ambele locuri sunt la fel de utile.
    • 0 (0 voturi)    
      daca taceai... (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 23:31)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui vax

      ... filozof ramaneai...
  • +5 (9 voturi)    
    raspuns (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:24)

    kllaus [anonim]

    Ca un raspuns la parerea angajatorilor conform careia asteptarile salariale ale absolventilor sunt ceva cam mari: este foarte adevarat, dar ele sunt corelate perfect cu asteptarile angajatorului care si-a cumparat cate 2-3 masini de 50.000 Euro, si-a facut vila la munte si la mare, isi intretine una sau doua amante, isi face concediile in Thailanda. Ia ghiciti voi cine urmeaza sa munceasca pentru astea.
    • -2 (10 voturi)    
      raspuns (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:36)

      florin [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      Si cine te opreste sa te faci angajator?
      • +4 (12 voturi)    
        patronii lui peste (Marţi, 18 ianuarie 2011, 18:25)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui florin

        Nu aveti sclavi angajati, nu aveti respect pentru angajati.

        Este bataie de joc, sa angajezi absolventi de studii superioare cu salariul de 1000 RON. In locul vostru mi-ar fi rusine sa merg pe strada, nu prea aveti onoare.

        Banii astia de'abi iti ajung de hhirie si haine, daca mai puni si transportul pana la locul de munca, plus ca trebuie sa te mai si distrezi... Practic la noi bani de haine si de distractie nu iti trebuiesc. Noi lucram in pl goala si ca sclavii. Daca se poate si pe stomacul gol, DACA O DUCEM NOI CAT MAI BINE, E BINE.
        • +1 (3 voturi)    
          Pe langa asta... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 21:01)

          Altu' [anonim] i-a raspuns lui adonis84

          Mai primim si morala ca nu vrem sa ramanem in tara, e ca in bancul despre cazanele din iad.
          • 0 (0 voturi)    
            ia da o tura prin vest (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 9:59)

            bulan [anonim] i-a raspuns lui Altu'

            cu ce ai invatat la Univ (nu IT-isti) si vezi cam ce munca ti se ofera!!!
            • +1 (1 vot)    
              tu ai lucrat vreodata cu colegi straini??? (Joi, 20 ianuarie 2011, 18:09)

              mike [anonim] i-a raspuns lui bulan

              iti spun eu ca ti se ofera!!!!

              daca ai o facultate ok (inginerie, medicina, arhitectura, IT, etc) ti se ofera. Daca ai o facultate umanista - probabil ca nu vei gasi nimic in domeniul tau decat cu foarte mare noroc.

              Crede-ma! Eu nu am avut nici o problema sa imi gasesc un job tehnic la care multi dintre voi nici nu visati. Si asta de 3 ori.

              Apropo - romanii sunt mult mai buni decat altii. Nu sunt cu nimic mai prejos decat alti europeni.
              Iar scoala aia romaneasca pe care o tot denigrati atata e mult mult mai buna decat altele din europa...
              Asa ca mai terminati cu vaicareala si nu va mai injositi singuri.
        • 0 (2 voturi)    
          patronii-lui-peste.ro (Marţi, 18 ianuarie 2011, 22:18)

          adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui adonis84

          S'au ofuscat patronii :) 2 minusuri ...
        • 0 (2 voturi)    
          esti revoltat? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 9:58)

          curios [anonim] i-a raspuns lui adonis84

          vezi ca absolventii declara IN MAJORITATE ca au capatat la MUNCA abilitatile necesare, NU LA STUDII. Deci cand ai absolvit ce stii sa faci (exclus EXACT arhitectii, IT, medici)??? ce poti sa faci pt. banii pe care-i ceri??? "tutorul" de la angajator care te aduce "up-to-speed" nu costa? eu a vazut absolventi de fac.de contabilitate care nu stiau ce este un NIR! cat salariu ar fi trebuit sa incaseze???
          • +1 (1 vot)    
            :) (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 13:41)

            adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui curios

            De ce ii angajati daca nu stiu ce este un NIR? Sunt atatia cu capul mare care nu isi gasesc de munca ... Dar evident, cer muuuult.

            Lucrez in cercetare, fiecare aparat cu care lucrez, ai nevoie de timp ca sa ii gasesti parametrii de care ai nevoie. Lafel este si cu locul de munca, ai nevoie de timp. Este normal ca absolventii sa aiba si hibe.
      • +3 (3 voturi)    
        Confuzie si/ ignoranta (Marţi, 18 ianuarie 2011, 22:03)

        Marianina [anonim] i-a raspuns lui florin

        Te avrtizez, in calitate de student la o universitate de stat ca faci mici confuzii. Ai dreptate cand spui ca exista studenti care tocesc mai mult decat sa gandeasca. Dar etichetarea "studentii de la facultatile de stat tocesc" este mult prea generalizata. Eu zic ca e asa: la universitatile de stat exista studenti care tocesc si studenti care gandesc, iar la universitatile particulare NU EXISTA STUDENTI, doar "contractanti". Nu neg insa competentele fiecarui student, indiferent de facultatea la care este inscris. Numai bine!
    • -2 (6 voturi)    
      raspuns (Marţi, 18 ianuarie 2011, 18:03)

      des [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      Daca faci o revolutie poate reusesti sa readuci comunismul!!
  • +6 (6 voturi)    
    Pai da... (Marţi, 18 ianuarie 2011, 16:32)

    virgil [anonim]

    Nu conteaza daca angajatul are diploma sau nu. Da' asta nu inseamna automat ca "facultatea nu are valoare" - conteaza foarte tare daca angajatul "stie ce trebuie". Si unele lucruri le mai afli si in facultate (sunt de acord ca lucrurile ar putea sta mai bine in privinta calitatii facultatilor, da' asta nu inseamna ca chiar nu te invata nimic)
    • +1 (5 voturi)    
      Ai gasit secretul :) (Marţi, 18 ianuarie 2011, 18:26)

      Ciubaka [utilizator] i-a raspuns lui virgil

      Oricine a facut o facultate tehnica (ca sa excludem aici medicina, arte, muzica si cele din gama), stie foarte bine ca nu se invata nimic in facultate, ci se invata in camin si la jobul/joburile din timpul facultatii.
      Si cine se asteapta ca dupa 4/5 ani in scoala sa fie primit intr-o firma fara sa dovedeasca ca are ceva experienta ci doar cu 10 pe linie in facultate, se inseala amarnic :)
  • -3 (3 voturi)    
    makes no sense (Marţi, 18 ianuarie 2011, 17:46)

    john [anonim]

    relevant, inconsistent and not based on facts
  • +1 (1 vot)    
    varza de sit (Marţi, 18 ianuarie 2011, 18:11)

    protozaur [anonim]

    cauti "Qualification name Ingineria informaţiei"
    si primesti
    "Graduation title Licențiat în conservare și restaurare de arhitectură"
    ...ce-are coada vacii cu stampila primariei?!
    cum nu strica, asa n-ajuta.
  • -1 (1 vot)    
    nimic nou pe frontul de " est" (Marţi, 18 ianuarie 2011, 18:45)

    andrei [anonim]

    mda, oricum stiam realitatea asta inainte de-a opta pentru facultate..astazi se face facultate pentru ca asa e moda (trendul)..trist este ca pentru unii, cei 3 sau 4 ani de liicenta plus 2 de master nu inseamna doar distractii si bani aruncati de la parinit pe alcool, tigari s.a....mai reprezinta si stresul din sesiune, banii cheltuiti pe mancare, chirie, intretinere, cursuri, etc..si la urma, dupa cativa ani de studii universitare, asa zise de " elita" , te transformi intr-un somer asemenea unuia care a terminat liceul si lucrat sau furat vreo 2 ani prn spania..nu se asteapta salariu de 1500 lei, se vrea doar integrarea in societate din punct de vedere social & economic..oricum, aceiasi vorba prosteasca din partea romanilor " asta e" , noi sa murim de foame..
    • +1 (1 vot)    
      Mda (Marţi, 18 ianuarie 2011, 22:42)

      Tocilar in vremuri stravechi [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Eu cand am intrat la facultate acu 16 ani, am dat 9 ore de examen si erau 30 de locuri...
      Dar cam toti care termina acu liceul, hop si la facultate cu dosarul. Devalorizarea continua, sa dam tarii cat mai multi studenti chiar daca piata muncii cere oameni priceputi la strung sau la schimbat becuri.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate! (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 23:38)

        mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui Tocilar in vremuri stravechi

        am terminat facultatea acum 12 ani. profesorii pe care i-am regasit la intalnirea de 10 ani se plangeau de calitatea studentilor de azi. numai la engleza ne povestea o profesoara cum a dat peste studenti care puneau sistematic - S la persoana a 3a singular pentru CAN, MAY, MUST, SHOULD si alte verbe modale.... de, invatasera si ei Present Simple si erau mandri! in schimb, curios, la negativ nu puneau DOESN'T verbelor astora... studenti la engleza!
  • +5 (5 voturi)    
    Experienta (Marţi, 18 ianuarie 2011, 22:38)

    GEO [anonim]

    Sunt student si ma aflu acum in Italia, intr-un program de schimb de experienta. Sunt aici de 3 luni de zile. Stau intr-un apartment (gasit pe internet) cu 3 studenti italieni. Am fost uimit sa vad ca ei studiaza in 75% din timpul liber , acasa sau la sala de lectura. Pe langa facultate mai au si alte activitati, muzica, dans, teatru. Aici nu se face prezenta la curs si ei merg la cursuri. Petrecerile la care am participat se termina pana cel mult la ora 1:00. Civilizatia, nu mai vorbesc, nu se urla, nu se tipa, nu se alearga. Bibliotecile sunt pline de studenti, daca vrei sa prinzi un loc bun, mai linistit, trebuie sa mergi de dimineata.
    In romania: 1. daca profu' nu face prezenta, nu merg (ce fraieri sunt aia care se trezesc de dimineata si merg la cursuri). 2. daca totusi profu' face prezenta, ma duc si dorm la cursuri. 3. de ce sa fim civilizati, doar suntem studenti cine are curajul sa se ia de noi. 4. in seara asta e petrecere la X, ok, maine nu mergem la ore. 5. De ce sa ma duc sa invat, pe cand pot sa stau sa fac un Counter, sau un Doota (nu le cunosc numela exact, sau altele). 6. Biblioteca, care biblioteca, da-mi adresa.
    Ar fi mult mai multe.
    Se intelege ca din cele spuse nu fac parte cei care totusi isi dau interesul. Respect pentru ei. E adevarat ca numai cu cele invatate in facultate nu poti sa ai pretentii de mare specialist, dar daca ai baza, poti sa te integrezi mai bine.
    Cred ca oricine isi da interesul si stie ce vrea de la viata, poate sa reuseasca. Si nu va asteptati sa ajungeti direct pe un scaun din piele, trebuie sa incepem de jos.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord (Marţi, 18 ianuarie 2011, 23:24)

      bubu [anonim] i-a raspuns lui GEO

      bravo geo!!!
    • +1 (1 vot)    
      Nota 10 (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 3:36)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui GEO

      Mai adaug sesiunea de examene, iti rupi mainile scriind 3 ore la cursuri, 14 saptamani, dupa aia iti rupi mainile ca sa scrii la 3 subiecte, 3 ore si gata, esti mandru cand iei un 10, termini dar n-ai habar cu ce se mananca ceea ce tre sa faci pt ca constati ca in campul muncii e "altfel" iar profii ti-au predat de pe cursuri ingalbenite de 15 ani.
      La particulare nici nu-ti mai predau, iti dau documentul word sau pdf si te descurci, eventual cotizezi la examen si ai diploma garantata cu 4 ani inainte.
  • +1 (1 vot)    
    articol (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 4:43)

    Grigore [anonim]

    Care este intelesul cuvantului 'tendentiale", folosit in acest articol? Cuvantul nu poate fi gasit in dictionar (DEX).
  • 0 (0 voturi)    
    prost site (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 11:32)

    pht [anonim]

    cre-ca si eu faceam un site mai bun..
    oricum cautand inginer constructii hidrotehnice, nu gasesc nimic. e de mare ajutor..
  • +1 (1 vot)    
    Sanse de angajare ??? Nule (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 16:11)

    Dan Florin [anonim]

    Ce sanse de angajare au tinerii in Romania ?
    Am trei copii ,doi au plecat definitiv din tara stabilindu-se in Slovacia ( tot tara fosta comunista dar departe de Romania ),. Fata Alex .
    absolventa SNSPA in tara si absolventa a facultatii - relatii internationale diplomatie Forli - Italia ( cursuri la zi ) plus un master tot in Italia , stapaneste perfect italiana , engleza ,
    slovaca - scris -citit . Ar fi dorit sa se stabileasca in Romania - dar NU A AVUT LOC !!! Baiatul Alin
    absolvent al Facultatii de Drept cursuri de zi la Stat , zeci de interviuri reusite fara loc !!! Italiana ,
    engleza ,slovaca . Consider ca nu sunt genii dar ca ar fi avut un loc in Romania , numai ca Romania nu are nevoie de tineri pregatiti , are nevoie de slugi politice , ascultatori si incompetenti . Acum sunt intr-o tara care are nevoie de serviciile lor, bine platiti,respectati si cu sanse pentru un viitor si pentru copiii lor .
    Regret ca nu sunt langa noi si ca am ajuns sa fac naveta la Bratislava .
  • -1 (1 vot)    
    cine e de acord? (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 23:42)

    mirunamara [utilizator]

    Cine de acord cu spusele lui Funeriu: "Si daca nu esti pe Facebook, nu existi, nu?"??????
    Eu nu sunt pe Facebook, refuz din principiu sa-mi expun viata privata oricui. Cum poate cineva sa produa o asemenea gogomanie?
    Cine nu e pe Facebook pe aici si are impresia ca nu exista? CA EU EXIST. FARA FACEBOOK.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi