Proiectul Legii Asistentei Sociale: Sprijin minim de 273 lei pentru o persoana fara venituri, ajutoare de cel putin 100 lei pentru rechizite si indemnizatie de cel putin 750 lei pentru cresterea copilului

de Claudia Pirvoiu HotNews.ro
Joi, 25 noiembrie 2010, 18:37 Actualitate | Esenţial

 documente
(25 Nov 2010) DOC, 919KB
(25 Nov 2010) DOC, 85KB
Ministrul Muncii, Ioan Botis, a anuntat recent ca a propus Coalitiei o reforma in domeniul asistentei sociale, iar in acest sens a elaborat un proiect care  va fi supus dezbaterii publice. Potrivit proiectului va fi instituit venitul minim de insertie, in locul venitului minim garantat. Nivelul acestuia va fi de cel putin 273 lei pentru o persoana singura si de 509 lei pentru o familie formata din doi adulti. Valoarea venitului creste in functie de numarul de copii  aflati in intretinere, ajungand sa depaseasca 800 de lei pentru o persoana singura cu cinci copii si 1.000 lei pentru o familie cu cinci copii.  In ceea ce  priveste indemnizatia pentru cresterea copilului, ar putea fi acordata pe o perioada de 12 luni sau, in cazul copilului cu handicap, pe o perioada de 24  luni. Cuantumul indemnizatiei este de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni inaintea datei nasterii copilului, dar nu mai putin de 750 lei  si nu mai mult de 4.000 lei. Proiectul mai prevede alocarea de ajutoare intre 100 si 250 de lei in vederea achizitionarii de rechizite pentru scolari. Aceste  sume sunt reduse in cazul in care scolarii inregistreaza absente nejustificate. Suma este redusa proportional cu numarul absentelor.

Venitul minim de insertie

Venitul minim de insertie este o forma de sprijin pentru familiile fara venituri sau cu venituri reduse in scopul asigurarii incluziunii sociale a acestora.

Nivelul lunar al venitului minim de insertie pentru persoana singura si familiile monoparentale este de:

  • 273 lei pentru persoana singura;
  • 393 lei pentru persoana singura care are 1 copil in intretinere;
  • 509 lei pentru persoana singura care are 2 copii in intretinere;
  • 623 lei pentru persoana singura care are 3 copii in intretinere;
  • 734 lei pentru persoana singura care are 4 copii in intretinere;
  • 843 lei pentru persoana singura care are 5 copii in intretinere;
  • cate 60 lei pentru fiecare copil in plus peste numarul de 5;
  • cate 40 lei pentru fiecare adult peste numarul de 1.

Nivelul lunar al venitului minim de insertie pentru familii este de:

  • 509 lei pentru familia formata din 2 adulti;
  • 623 lei pentru familia formata din 2 adulti care au 1 copil in intretinere;
  • 734 lei pentru familia formata din 2 adulti care au 2 copii in intretinere;
  • 843 lei pentru familia formata din 2 adulti care au 3 copii in intretinere;
  • 950 lei pentru familia formata din 2 adulti care au 4 copii in intretinere;
  • 1.057 lei pentru familia formata din 2 adulti care au 5 copii in intretinere
  • cate 50 lei in plus pentru fiecare copil peste numarul de 5
  • cate 30 lei in plus pentru fiecare adult peste numarul de 2.

Ajutorul social se stabileste ca diferenta intre nivelurile venitului minim de insertie stabilite si venitul net lunar al familiei sau al persoanei singure.

Familiile si persoanele singure cu venituri nete lunare pana la nivelul venitului minim de insertie beneficiaza de o majorare cu 100 lei pentru fiecare  persoana aflata in aceasta situatie a cuantumului ajutorului social pe familie, in cazul in care cel putin un membru al familiei face dovada ca lucreaza pe  baza de contract individual de munca, are statut de functionar public sau presteaza o activitate, realizand venituri cu caracter salarial.

Pentru sumele acordate ca ajutor social, conform prevederilor prezentei legi, una dintre persoanele majore apte de munca din familia beneficiara are  obligatia de a presta lunar, la solicitarea primarului, actiuni sau lucrari de interes local, fara a se putea depasi regimul normal de lucru si cu  respectarea normelor de securitate si igiena a muncii.

Ajutoare pentru achizitionarea de rechizite

Pentru familiile cu copii de varsta scolara ajutorul social se acorda in conditiile in care copiii frecventeaza fara intrerupere cursurile unei forme de  invatamant.

Sumele alocate pentru rechizite scolare sunt diferentiate in functie de nivelul de invatamant:

  • 100 lei/copil din invatamantul prescolar din grupa mijlocie si grupa mare, pregatitoare pentru scoala
  • 200 lei/elev din invatamantul primar
  • 250 lei/elev din invatamantul gimnazial si liceal.

In cazul in care se constata absente nejustificate pe parcursul unui semestru scolar, cuantumul ajutorului social se diminueaza proportional cu numarul  absentelor:

  • cu cate 5% pentru fiecare copil care inregistreaza un numar de maxim 10 absente;
  • cu cate 10% pentru fiecare copil care inregistreaza un numar maxim de 20 absente.

Indemnizatia pentru cresterea copilului

Concediul si indemnizatia se acorda pe o perioada de 12 luni sau, in cazul copilului cu handicap, pe o perioada de 24 de luni, de la incetarea concediului de  maternitate sau, dupa caz de la data nasterii copilului.

Cuantumul indemnizatiei este de 85% din media veniturilor impozabile conform Codului Fiscal, realizate pe ultimele 12 luni inaintea datei nasterii copilului,  dar nu mai putin de 750 lei si nu mai mult de 4.000 lei. Cuantumul se majoreaza cu 750 lei pentru fiecare copil nascut dintr-o sarcina gemelara, de tripleti  sau multipleti, incepand cu al doilea copil provenit dintr-o astfel de nastere.

Cuantumul indemnizatiei va fi de 600 lei pentru persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, s-a aflat timp de 12 luni in situatii  asimilate, potrivit legii. De exemplu, pot fi situatii in care persoana a fost trimisa in misiune permanenta in strainatate, a efectuat sau efectueaza  serviciul militar pe baza de voluntariat, frecventeaza, fara intrerupere, cursurile de zi ale invatamantului preuniversitar etc. Cititi in documentul atasat  care sunt situatiile asimilate, potrivit legii.

Dupa incetarea dreptului la indemnizatie, mamele au dreptul la concediu fara plata, pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani.

Persoanele care isi reiau sau incep o activitate profesionala, beneficiaza de un stimulent lunar, pe o perioada de 12 luni sau, in cazul copilului cu handicap, pe o perioada de 24 de luni, de la incetarea concediului de maternitate sau, dupa caz de la data nasterii copilului.
Cuantumul stimulentului este de 100 lei, pentru primele 6 luni de la incetarea concediului de maternitate si de 400 lei pentru urmatoarele 6 luni sau dupa caz urmatoarele 18 luni, in cazul copilului cu handicap.

Ajutoare pentru persoane cu handicap

Adultul cu handicap care nu are venituri beneficiaza de o indemnizatie lunara:
  • in cuantum de 340 lei, pentru adultul cu handicap grav;
  • in cuantum de 250 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • in cuantum de 35 lei, pentru adultul cu handicap mediu.

Adultul cu handicap care realizeaza venituri beneficiaza de o indemnizatie lunara:

  • in cuantum de 205 lei, pentru adultul cu handicap grav;
  • in cuantum de 160 lei, pentru adultul cu handicap accentuat;
  • in cuantum de 20 lei, pentru adultul cu handicap mediu.

Ajutoare pentru tratament in strainatate

Persoanele cu afectiuni de sanatate deosebit de grave ale caror tratamente medicale sau interventii chirurgicale nu pot fi efectuate in cadrul  sistemului de sanatate din Romania pot beneficia de sprijin din partea statutului pentru efectuarea acestora in clinicile din strainatate. Sumele necesare finantarii sprijinului sunt suportate de la bugetul de stat alocat Ministerului Sanatatii. In situatia in care bugetul alocat Ministerului Sanatatii nu poate sustine toate solicitarile formulate in acest sens, Ministerul Muncii poate co-finanta o parte din sumele necesare.


Citeste mai multe despre   



  
5804 vizualizari
  • -1 (11 voturi)    
    Plati compensatorii (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:51)

    carjan adrian [anonim]

    Excelenta idee , dacat sa muncesti cu salariul minim pe economie sau sa primesti somaj 12 luni , mai bine faci 5 copii , si scapi de griji toata viata .
    • +2 (10 voturi)    
      penibil (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:38)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui carjan adrian

      mai bine le-ar da ceva de munca in folosul comunitatii decat bani de pomana. mai nou cersetoria e legalizata..
      daca pana acum o familie cu un copil avea doar unul din membri angajat cu salariul minim, e mai rentabil sa stea acasa..
      cine o sa mai plateasca taxe in romania daca e promulgata aceasta lege e fraier cu diploma.
      • +3 (5 voturi)    
        mai citeşte... (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:31)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        şi pe urmă comentează...sunt stabilite anumite condiţii de acordare.
    • +5 (5 voturi)    
      chiar ar fi bine (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:26)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui carjan adrian

      Copiii sunt o investiţie în viitor.
      • +1 (3 voturi)    
        plati compensatorii (Vineri, 26 noiembrie 2010, 12:38)

        adi [anonim] i-a raspuns lui bors cu miere

        care copii? ca daca ne gandim cine are copii multi stim si ce fac acei copii cand ajung mari
    • +3 (3 voturi)    
      sa nu dati cu pietre... (Joi, 25 noiembrie 2010, 23:02)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui carjan adrian

      dar as vrea sa ma ajute cineva sa ma lamuresc daca aceasta lege se va aplica si mamicilor care beneficiaza de aceasta indemnizatie...
      scuze dar nu am prea putut intelege articolul:
      "Art. 227 - Prevederile prezentei Cărţi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2012 cu excepţia prevederilor Titlului III Capitolul I Secţiunea a 2-a Subvenţionarea furnizorilor privaţi, care se aplică pentru anul bugetar 2013."
      • -2 (4 voturi)    
        despre intrarea in vigoare (Vineri, 26 noiembrie 2010, 8:45)

        acasa1284285656193 [utilizator] i-a raspuns lui resita31

        Ai copiat exact continutul articolului si zici
        ca nu ai inteles!?Nu pricep de ce va apucati sa turnati copii fara sa stiti pe ce lume traiti!V-ati invatat sa vi se dea mura-n gura
        fara sa mai ganditi;de-aia traiti asa de bine
        si-si bat toti joc de voi!
        • +3 (3 voturi)    
          pt " despre intrarea in vigoare" (Vineri, 26 noiembrie 2010, 15:55)

          felice [anonim] i-a raspuns lui acasa1284285656193

          Frumos vb, mai..., nu toarna nimeni copii, cotizezi ca fraiera pt stat, ca sa ai dreptul sa stai sa ti cresti copilul decent .. ii. Foarte frumos!
          Nu cred ca primesc indemnizatie mamele care nu au cotizat.Intr-o alta ordine de idei, nu cred ca ai copii ca sa stii ce efort inseamna asta din toate punctele de vedere, de la cel material la cel psihic(oboseala etc)
          Mai intereseaza-te si dupa aceea vb Toti isi dau cu parearea ca sunt ei desteptii pamantului si le cuprind pe toate
  • +6 (10 voturi)    
    PROSTIE!!! (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:56)

    senki [anonim]

    astai prost baga mi-as...
    astazi salarul minim pe 600 ron brut adica 461 ron net.
    la doua persoane 912 RON.
    la ora actuala o familie de tigan (aoleo, rom) cu 1 copil ia vreo 280-300 RON/luna dupa aceasta lege va lua 623. RON.
    Astia sunt nebuni pe bune ar trebui sa facem ceva!
    • +4 (8 voturi)    
      nu sunt nebuni! (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:23)

      rom jamaican [anonim] i-a raspuns lui senki

      Nu sunt nebuni! vor sa sporeasca sporul natural de votaci usor de cumparat cu galetile portocalii. ;)
  • +4 (8 voturi)    
    mama si copilul (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:58)

    Gogu [anonim]

    Avem un cretin drept ministru si-o sleahta de hoti de ce-a mai joasa speta in parlament. Ca sa faca rost de bani astia ar vinde orice (si pe-ale lor mame).

    Mama si socru-meu s-au dus. Tata inca lucreaza si soacra-mea sta tare prost cu sanatatea (mai mult avem noi grija de ea).
    Cu cine las copilul?
    Locurile in crese se dau de prin mai si pana atunci mai e multa vreme. In gradinitele particulare nu ti-l primesc daca nu poate sa manance singur.

    Cum ziceam ... un cretin! Partea proasta e ca asta a ajuns ministru.
  • +7 (11 voturi)    
    Vai de noi (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:28)

    drak latinu [utilizator]

    Daca primesc bani mai multi per puradel o sa se inmulteasca tiganii ca ciupercile ( otravitoare ).
    • -2 (8 voturi)    
      Şi voi, arienii ? (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:34)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui drak latinu

      Cine vă opreşte să vă înmulţiţi ?
    • 0 (2 voturi)    
      daca (Vineri, 26 noiembrie 2010, 10:04)

      mim [anonim] i-a raspuns lui drak latinu

      e bine daca legea ar conditiona ajutorul dat de:
      - sa limiteze numarul de copii aflati in intretinere la 2 (daca se inmultesc prea mult nu primesc ajutor social)
      - daca nu isi trimit copii la scoala (cat este obligatorie) sa piarda dreptul
      - si de bun simt pentru ceilalti ar fi sa fie obligati si la ceva ore in folosul comunitatii
  • +6 (10 voturi)    
    haules (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:41)

    v [anonim]

    chikalaka, eu cu phemeia cu 10 puradei ma socsesi. II trimite acu la ciordeala doar 6 ziua pe saptamana, iar in a 7 a la bisercia la pomana.
    Traiasca tovarasu protocaliu, ca pe vreme lu ceasca nu puteam sa facem nimik, acu e timpu nostru
    hai rrrrrromania

    Ah, as da shi o lege prin care sa nu mai lase pe romanu sa plece la munca in afara, ca nu mai are cine sa plateasca la chikalaka chikicea. Sau si mai bine sa le ceara la aia de afara o taxa de solidaritate cu puradelu meu
  • +3 (7 voturi)    
    Cum se numeste asta? (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:09)

    ictin [anonim]

    Deci onor domn' ministru scade concediu maternal si banii de salariu maternal pt. mamele care muncesc, sub pretextul sa incurajeze intoarcerea lor la munca. In acelasi timp acelasi individ creste banii dati de la stat pentru mamele care nu muncesc dar toarna copiii.
    Astfel domn' ministru vrea sa fim toti egali, adica fiecare munceste cat poate si primeste dupa cat are nevoie. Si stim cu totii cum se numeste asta. Sa va dau un indiciu daca nu va prindeti: a pustiit Romania timp de 45 de ani.
  • +6 (8 voturi)    
    amendament (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:17)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    ar trebui doar adaugat ca acesti bani sa ii primeasca numai copiii care nu au absente nemotivate la scoala si au o medie de peste 7(sa zicem). inteleg sa sprijin oamenii saraci dar cu intentii bune. nu sunt de acord sa sprijin tiganii cu 7 copii viitori hoti.
  • 0 (4 voturi)    
    se aplica retroactiv? (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:24)

    horia [anonim]

    Ce se intampla cu mamele care sunt acum in concediu de maternitate?
  • +6 (8 voturi)    
    Multumim din suflet (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:39)

    Stanescu [anonim]

    acestor burtosi nesimtiti si imbecili care ajung ministri desi nu depasesc nivelul de competenta al unui docher analfabet.

    Partidul lu' Basescu isi cumpara votanti din randul somerilor, al tiganilor si al cersetorilor. Foarte corect pentru o gasca de mafioti "de dreapta". Nu-i nimic , baieti, ne vedem la vot !
    • -1 (5 voturi)    
      Oameni buni! (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:23)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Stanescu

      Natalitatea trebuie bine sa creasca, cine ne va plati altfel pensiile? Tiganii peste 10-15 ani nu vor mai putea fura, vor munci alaturi de noi, tara se reformeaza si evolueaza. Mai bine romani, decat azilanti, desi nu sunt impotriva lor. Dar una e sa fii ingrijit de un roman (la azilul de batrani), alta de un strain care nu vorbeste bine romaneste. Aceste ajutoare functioneaza in toata Europa, deci trebuie sa fim toleranti.
      • +6 (6 voturi)    
        nu ai inteles (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:33)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui roman diaspora

        nu am nimic cu tiganii, ca rasa. am probleme cu tiganii care vor sa traiasca fara sa munceasca. prin acesti bani nu sprijini munca. alocatiile trebuie date numai familiilor care isi trimit copiii la scoala, indiferent de rasa.
      • 0 (8 voturi)    
        corect (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:35)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui roman diaspora

        Statul este obligat să stimuleze natalitatea, dacă nu vrea să dispară.
      • +6 (8 voturi)    
        esti de un optimism (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:55)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui roman diaspora

        fantastic....
        E tragic daca se aproba asa ceva.
        In loc sa dea bani la toti lenesii care n-au contribuit mai bine construiesc crese sau dau indemnizatie 2 ani.
      • 0 (6 voturi)    
        De acord (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:57)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

        Faza cu romii e depasita. Nu stiu daca cineva s-a uitat la maturatorii de strada din Bucuresti. Deci 99% dintre ei sunt tigani si toti incadrati cu contract de munca, adica platesc asigurari sociale. Incet, incet vor munci si ceilalti tigani. Chestia e ca isi dau seama si ei ca sa furi nu e asa usor si oricum nu e suficient pentru a trai. Daca nu furi "meserias", gen Patriciu, nu traiesti din maruntis.
        • +6 (6 voturi)    
          diaspora..sa-i platiti voi daca va sunt asa dragi (Joi, 25 noiembrie 2010, 22:37)

          fmm [anonim] i-a raspuns lui daniel

          Nu cred ca un copil care isi vede parinti cum primesc bani stand degeaba or sa fie incurajati sa munceasca. Or sa fie niste asistati sociali toata viata. Si noi fraierii care muncesc o sa platim si mai mult sa ii intretinem in timp ce ei se inmultesc. Dupa ce ca FMI-ul ne ameninta cu un colaps economic legea asta ne mai trebuie.
          • +1 (3 voturi)    
            Solidaritate! (Vineri, 26 noiembrie 2010, 0:09)

            roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui fmm

            Dac raman somer, primesc somaj 2 ani, apoi ajutor social, ok? Fara ajutor social ce fac?
            Cu timpul somajul va creste iar ajutorul social va ramane pe loc. Asa e in toata lumea civilizata. Ajutorul social iti ofera strictul necesar. Statul trebuie sa-si intretina "asistatii", pana-si gasesc de lucru.
            Femeile care n-au de lucru ar putea avea grija de 2-3 copii, barbatii ar putea ajuta batranii la cumparaturi, parintii si bunicii nostri la tara ar avea nevoie de noi, daca suntem someri. Daca vrem sa fim si asistati si domni...e prea mult.
            Iar cei care muncim sa fim mai toleranti! Oricand putem ajunge si noi in situatia de "asistat social"!
        • +5 (5 voturi)    
          Aiurea (Joi, 25 noiembrie 2010, 23:00)

          Dr. Mengele [anonim] i-a raspuns lui daniel

          Prietene, baţi câmpii la fel ca şi domnul cu borşul. Cei de la Salubritate sunt numai o fracţiune insignifiantă din milioanele care freacă menta şi trăiesc pe spinarea noastră. No disrespect and no offense.
        • +1 (1 vot)    
          hai spune sincer (Vineri, 26 noiembrie 2010, 7:32)

          ruddy [utilizator] i-a raspuns lui daniel

          ai carnet PDL nu? la articolul cu reducerea perioadei erai impotriva aruncarii banilor contribuabililor iar acum esti pentru ... hai sa inmultim numarul celor care stau acasa si beau si mananca pe banii mei in loc sa stimulam pe cei care muncesc sa isi creasca copii bine sa aiba si tara aceasta un viitor. Daca intradevar esti din diaspora stai jos ca esti rupt de tara total.
  • +2 (4 voturi)    
    Ce se intimpla cu tara asta? (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:42)

    tepes [utilizator]

    Nu-i de gluma ,daca am inteles bine 2adulti cu 5 copii vor lua in mina peste 10 milioane,dar legea nu ne spune cine beneficiaza deacesti bani.Cei care au avut un servici sau indiferent daca ai avut sau nu,in acest caz populatia tiganeasca in citiva ani sa zicem 15 ani aproape ne vor depasi,explozia demografica in rindul tiganilor va creste exponential.Sa lucre romanii pt.a creste puradei?asta se vrea ? probabil,nu peste mult timp vom deveni minoritari si pe buna dreptate vechea Romanie se va numi tara tiganilor RRomania
  • +6 (8 voturi)    
    Bani pentru tigani! (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:46)

    Roman discriminat [anonim]

    Oare nu v-ati dat seama ? Banii astia sunt dedicati tiganilor.
    Din contributiile celor ce muncesc sunt intretinuti cei ce stau si voteaza.

    Romanii nu fac copii dar platesc inca un salariu din care intretin copii etniei.
    • -2 (4 voturi)    
      aşa şi ? (Joi, 25 noiembrie 2010, 22:21)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui Roman discriminat

      Care-i problema ? Să voteze şi cetăţenii de etnie română dacă nu le convine, să facă şi ei copii mai mulţi, dacă le pasă de viitor.
  • +6 (8 voturi)    
    tara puturoshilor (Joi, 25 noiembrie 2010, 21:46)

    scarbit [anonim]

    sunt medic si castig 850 de lei pe luna; si chiar muncesc, uneori 12 ore pe zi stau in spital; statul da bani puturosilor care nu vor sa munceasca aproape cat unora care chiar muncesc; cativa muncesc in tara asta si multi stau si primesc bani moca; mie-e scarba, e o tara de rahat, in 2 ani am taiat-o de aici, tara de leneshi, puturoshi pe care sa fim politically right ii numim asistati social; realitatea este ca NU VOR SA MUNCEASCA; la tzara toti asteapta ajutorul sa-l lase in carciuma unde consuma pe caiet iar daca vrei sa iei oameni cu ziua la munca nu gasesti; daca as fi prim ministru as taia maine toate ajutoarele sociale la persoanele sanatoase si cu putere de munca, dar asta nu se va intampla caci asistatii nostri merg la vot; acesti asistati sunt de o asemenea lene incat nu se deranjaza nici sa mearga la primarie sa ridice ajutoarele (zahar, ulei etc) cerand primariei sa le fie aduse acasa; sincer, vede cineva vreun viitor pt aceasta tara ? eu nu vad
    • -2 (4 voturi)    
      850 fara alte atentii (Joi, 25 noiembrie 2010, 22:29)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui scarbit

      Stiu ca medicii muncesc mult. Dar nu imi place cum pui problema. Marea majoritate a medicilor castiga mult mai mult (din onorarii, cadouri. spagi..etc).
      Azi am dat 1200 lei in spital ca sa se miste lucrurile. Si aceasta suma era minimul posibil. Nu stiu daca primesti ceva peste acei 850 dar hai sa nu ne vaitam si sa generalizam pt ca mi-e teama ca o dam in ipocrizie.
  • 0 (4 voturi)    
    nu va inteleg (Joi, 25 noiembrie 2010, 22:21)

    Eugen [anonim]

    Oameni buni. Cine sa va mai inteleaga? Cand se iau bani va suparati, cand se dau, iar va suparati. Ce ar trebui sa faca un ministru, parlamentar primar sau orice altceva ca sa va multumeasca? Invatati sa vedeti partea buna. Natalitatea va creste si atunci cand vom iesi la pensie poate vom ajunge macar 1:1 (salariati - pensionari). Orice lege care are drept scop sprijinirea familiei si cresterea copiilor este o investitie foarte buna in viitor. Si mai usor cu discriminarea pentru ca eu stiu o groaza de romani puturosi. Nu natia conteaza ci caracterul. Sunt roman.
    • +1 (1 vot)    
      chiar ca nu intelegi (Vineri, 26 noiembrie 2010, 7:35)

      ruddy [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      aceasta lege nu da bani ci ia bani de la cei care contribuie si mai aduce ceva nou se reduce perioada in care o mama responsabila (contribuabila) poate sa stea cu copilul acasa....deci hai sa dam in cei care aduc bani la buget si sa tragem voturi de la cei care taie frunze la caini
    • +1 (1 vot)    
      problema nu e "se da sau nu" (Vineri, 26 noiembrie 2010, 8:28)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

      ci la cine. E revoltator sa injumatatesti cic pe ideea de a face economie si in loc sa construiesti crese sa ii dai celor care n-au muncit in viata lor!
  • +4 (4 voturi)    
    bautura (Vineri, 26 noiembrie 2010, 0:44)

    andu [anonim]

    bani de bautura. s-au mai dat cupoane pt calculatoare si le videau pe 150 de lei. o sa se dea si bani si caiete tot nu o sa aiba
  • -1 (1 vot)    
    nu ati citit nici unu proiectul de lege (Vineri, 26 noiembrie 2010, 9:49)

    Alex [anonim]

    Va limitati la a citi rezumatul hotnews si emiteti prejudecati si pareri ce nu au nici o legatura cu legea asta.

    CIC se reduce de la 2 ani la 1 an. Daca vrei sa stai 2 ani pt ca nu ai unde naiba sa duci un copil de 1 an, stai un an FARA PLATA.
    CIC se da obligatoriu o luna si tatalui. Deci femeia poate sta doar 11 luni in CIC.
    Daca nu ai lucrat si nu ai platit impozite, ci ai fost somer sau in CIC pentru un copil anterior, in anul anterior nasterii copilului al doilea, primesti doar 600 RON, indiferent ce salariu si ce contributii ai platit.
    Daca ai nascut al patrulea copil si peste nu primesti nici CIC nici vreo indemnizatie, indiferent cat ai muncit si cat ai contribuit. Primesti doar 4 luni concediu fara plata mama si 4 luni concediu fara plata tata.

    Cei care nu au de gand sa mai faca copii sa taca. Au beneficiat deja de 2 ani CIC cu 85% din salariu, si daca au facut 2 copii unu dupa altu au stat si 4 ani in cic cu 85% din salariu.Iar daca au mai mult de 3 copii sa se gandeasca cum e sa te intorci la serviciu dupa 8 luni (timp in care nu ai primit nici un ban)si unde ai putea da un copil de 8 luni.

    In rest va vaitati ca albii nu fac copii. Desi contribuie la asigurari sociale.
  • +1 (1 vot)    
    Daca legea iese in forma asta (Vineri, 26 noiembrie 2010, 10:36)

    SKB [anonim]

    Eu zic ca PDL sa nici nu se mai chinuie sa faca campanie electorala. Cheltuie aiurea bani.

    Adica asa vrea Botis sa stimuleze munca. Platind pe cap de vita furajata.

    Asta e, daca nu am dat foc la Valea Jiului in '90. Degeaba a facut Botis facultatea la Cluj, tot miner fara creier ramane.
  • +1 (1 vot)    
    ce ne facem (Vineri, 26 noiembrie 2010, 10:46)

    gipsi mo [anonim]

    ce ne facem ca,acum tziganii face 6-7 copii ca sa traieste din alocatzie iar dupa noua lege vor face 10-12 copii si o sa are bani mai mult decit rumanii si peste 30 de ani vor fi 80% din populatzia tzarii?oare,din ratziuni electorale si populism,poate cineva intzelege acest fapt cu totul si cu totul antinatzional???ar trebui ajutoare sociale date numai alora care nu au maini sau picioare;muncesti ca prostul in ture si ai bani mai putzini decit o putoare care mai face 3 puradei si sparge semintze la coltz de strada si rade de fraieri!!!se va purcede la munca in tzarisoara noastra numai cand se desfiintzeaza ajutoarele sociale de tip electoral comunist!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Frate (Vineri, 3 decembrie 2010, 16:37)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui gipsi mo

      Atat comunismul cat si capitalismul sunt ant-ortodoxie, adica implicit, anti sufletul pur romanesc ... Aici e defapt buba, cheia, ne-au instrainat total de Dumnezeu, acum suntem doar o populatie, nu o natie, o populatie confuza, spalata, o masa de manevra cu care se face ce se vrea ... Cu iertare
  • +2 (2 voturi)    
    Mincinosilor si incapabililor!!!!! Acasa cu voi!!! (Vineri, 26 noiembrie 2010, 11:42)

    Nico [anonim]

    Domnule ministru, v-ati gandit mult la prevederile astea privind indemnizatia pentru mame? Am un bebelus de 8 luni si ce alternative imi oferiti? Daca ma intorc maine la munca o sa primesc 100 de lei pentru urmatoarele 4 luni...ca sa fac ce cu ei????? Aveti macar idee de cate crese mai sunt functionale in tara asta? Sa-l las pe mana unei bone care sa mi-l nenoroceasca pe viata? Sau sa stau cu el acasa pana la 2 ani si dupa 12 luni sa-l cresc cu aer????
    Sunt "convinsa" ca multe mame o sa se intoarca la munca imediat dupa ce au nascut, ca sa poata primi asa cum spune legea 100 de lei pentru primele 6 luni si 400 de lei pentru urmatoarele 6....pai atunci la ce sa mai faci copii?
  • -1 (1 vot)    
    e bine (Vineri, 26 noiembrie 2010, 12:18)

    any [anonim]

    se refera la mamele casnice,fiind proiectul p.c.
  • -1 (1 vot)    
    MDA... (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 19:06)

    ela [anonim]

    Acum 20 de ani concediul pre- si post natal impreuna erau vreo 3 luni, la femeile acelea, mamele noastre de fapt,cine s-a gandit ?
    Ne-am obisnuit numa' sa cerem de la stat ... sa cersim bani pentru neputinta noastra de a ne descurca in viata.
    Puradeii primeau bani acum 20 de ani, de ce nu li s-ar da si acum ca cersetoria e meseria lor.
    Eu una nu sunt de acord nici cu pensia minima garantat nici cu venit minim garantat. De ce sa dau eu taxe la stat sa se duca pe apa sambetei la toti puturosii tarii ? (pe bautura si alte chestii inutile , etc ...)
    Cine vrea bani SA MUNCEASCA...
    Nimeni nu mai vrea sa munceasca, dar bani sa primeasca toata lumea.
    Si acum ajungem la vorba aceea " de unde nu e nici Dumnezeu nu cere"
    • 0 (0 voturi)    
      citeste cum trebuie! (Luni, 29 noiembrie 2010, 0:28)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui ela

      Cic este numai pentru cele care au cotizat, nu "cerseste" nimeni indemnizatie, si e in alt articol; ce apare aici da, e o cretinatate pentru ca se refera la a da fara conditii. Una e o indemnizatie pentru primii doi copii pentru o mama care a muncit (unele peste 10 ani tinand cont de faptul ca multe devin mame dupa 30 de ani) si alta pomana pentru una care sta acasa si toarna copil dupa copil.
      • 0 (0 voturi)    
        am citit (Luni, 29 noiembrie 2010, 15:05)

        ela [anonim] i-a raspuns lui dj

        mamele care fac copii dupa 30 de ani nu-s chiar asa numeroase, majoritatea ii fac pana la 25 de ani (ca statistica pt RO asa zice), deci nu prea au cotizat mult (daca au fost studente spre exemplu ... pana la 23-24 de ani)
        Si este o "cersetorie" atata vreme cat primesti bani si vechime in munca fara sa faci altceva decat sa cresti un copil.
        In strainatate mama sta acasa cu copilul pana la 10+... ani si mai mult, si nu mai cere nimeni "bani de la stat" este treaba sotului sa faca bani pentru intretinerea familiei. La noi femeia e hamalita si acasa si la servici.
  • 0 (0 voturi)    
    Indemnizatie mame (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:31)

    Andra [anonim]

    nu scrie nicaieri ce se intampla cu mamele care sunt in crestere copil pe legea veche? Daca de ex am 1 an si 2 luni ce se intampla? de la 1 ianuarie ma prezint la munca? Angajatorul nu e obligat sa ma primeasca tinand cont ca am dat o declaratie ca suspend activitatea pe perioada de 2 ani? S-a angajat alta persoana in locul meu pe perioada determinata? Pe ce post ma intorc eu???


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version