Construirea unei autostrazi va avea un cost standard pe kilometru de 5,05 - 6,1 milioane euro

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 7 noiembrie 2010, 18:12 Actualitate | Esenţial


Construirea unei autostrazi va avea un cost standard pe kilometru cuprins intre 5,05 milioane euro si 6,1 milioane euro, fara TVA, iar reparatia capitala a unei cai ferate va costa 1,19 milioane euro/km, fara TVA, se arata intr-un proiect de hotarare de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor si citat de Mediafax.

Proiectul contine 12 standarde de cost pentru obiective de investitii finantate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport.

"Standardele de cost elaborate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii constituie documente de referinta cu rol de ghidare in promovarea obiectivelor de investitii, finantate din fonduri publice, similare din punct de vedere tehnic cu obiectivele de referinta prezentate in standardele respective. Standardele de cost (...) se adreseaza operatorilor economici, pentru elaborarea ofertelor in vederea contractarii investitiilor din domeniul infrastructurii in transporturi si ordonatorului de credite pentru fundamentarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investitii si a necesarului de fonduri publice pentru finantarea programelor de investitii in conditii de eficienta economica", se arata in document.
  • Potrivit anexei documentului, costul standard pe kilometru pentru autostrazi extraurbane in zona de deal si de ses este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelasi tip de autostrada in zona de munte se ridica la 6,1 milioane euro.
  • Reabilitarea unui drum national clasa tehnica III are un cost standard de 761.000 euro/ km, iar cel pentru un drum national nou clasa tehnica III este de 3,86 milioane de euro/ km.
  • Pe segmentul feroviar, costurile standard pentru reabilitarea unei cai ferate coridor european si pentru reparatii capitale a unei linii de cale ferata sunt de 2,18 milioane euro/ km, respectiv 1,19 milioane euro/ km.
  • In sectorul naval au fost elaborate standarde pentru cheu maritim la -13,5 metri (21.450 euro/ml), cheu fluvial pereat (8.861 euro/ml) si punct de trecere a Dunarii cu bacul (551.845 euro/bucata).
  • Standarde de cost au fost elaborate si in domeniul aerian, standardul de cost pentru o pista de aterizare fiind, in functie de clasificare, de 391.071 euro/100 metri si, respectiv, 557.500 euro/100 metri.
Sumele nu includ TVA si au fost exprimate la un curs de 4,2 lei pentru un euro, luat in calcul la fundamentarea bugetului pentru acest an.

Potrivit documentului, prin elaborarea acestora se urmareste evitarea subfinantarii sau suprafinantarii cauzate de erorile de fundamentare a costurilor lucrarilor de investitii pentru obiectivele din domeniul infrastructurii de transport.

Standardele de cost vor fi actualizate periodic sau ori de cate ori este necesar, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, in functie de evolutia progresului tehnic si al preturilor resurselor specifice in domeniul infrastructurii in transporturi si/sau pe baza solicitarilor fundamentate de alte organe de specialitate.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3577 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    Extraordinar (Duminică, 7 noiembrie 2010, 18:54)

    Eclesiastul [utilizator]

    O da! Dupa 20 de ani de democratie adevarata Romania incepe sa mijeasca ochii! Nu sunt inginer dar inainte de standarde de cost nu ar fi trebuit sa vorbim de standarde de calitate? E nevoie urgenta de pedepsire a javrelor care inainte de a se apuca de organizarea acestei tari - s-au apucat de furat. Multi dintre ei nu mai sunt la conducere. Trebuie pedepsiti toti! Trebuie neparat sa o luam de la capat! Tot ce se intampla in zilele este o vrajeala.
    • +4 (10 voturi)    
      Studiaza d-ta ,cine a abrogat. (Duminică, 7 noiembrie 2010, 21:02)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Eclesiastul

      Legea averilor ilicite de care tremurau toti inainte de 1989.Legislatia privind calitatea in constructii si alte legi care aveau mai mult un caracter tehnic.Cum putea Iliescu si ai lui ciraci sa acapareze averea Romaniei?De ce ,acum,sar ca arsi cand e vorba de reglementari si justificari ale averilor?Cu cata greutate se pot reintroduce niste standarde.Dar daca nu esti inginer,lasa-i pe ingineri sa comenteze si invata.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Marţi, 16 noiembrie 2010, 23:41)

        Eclesiastul [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Dumneata precis esti un fost inginer care porti bască! Vezi de treaba matale că nu ai legătură cu subiectul!
    • +1 (1 vot)    
      //// (Luni, 8 noiembrie 2010, 11:13)

      Andrzej [anonim] i-a raspuns lui Eclesiastul

      Salut!
      Ce nu stie multa lume este ca la inceputul anilor '2000 existau deja indici de pret pentru lucrarile de constructii. Astfel spre exemplu pentru autostrada A2 pretul stabilit pe baza acestor indici era de 3,6 mil. eu.
      Nu ar fi rau daca aceste criterii ar fi stabiliti prin lege, si nu doar pt. constructia de autostrazi ci si pentru intreaga industir a constructiilor.

      Cat priveste constructia de autostrazi si noi drumuri preturile cresc enorm si din cauza inexistentei unei legi care sa reglementeze exproprierile in interes public, facand posibila speculatii aberante.
      Va las sa ghiciti cine are interes ca aceste legi sa nu existe dupa 20 de ani, si motivele care fac din Romania una din tarile cu cea mai proasta infrasructura.(editat de HotNews.ro)
  • +6 (6 voturi)    
    Fraieri pana la moarte (Duminică, 7 noiembrie 2010, 19:33)

    Calin [anonim]

    La Autostrada Transilvania au fost kilometri si cu 20 mil euro asta in timp ce in Bulgaria nu depaseau 4 milioane. E adevarat ca e munte si costurile sunt mai mari; dar e adevarat ca e si padure acolo ca s-a furat ca-n codru. Bechtel a gasit fraierii in Romania si subcontractorii in Turcia.
    • +3 (5 voturi)    
      dezinformati pana peste cap (Duminică, 7 noiembrie 2010, 21:57)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Calin

      20 mil / km nu a costat decat in zona in care trebuia decontaminta terenul ala pe care de zeci de ani fusesera depozitate deseuri toxice, deci pe o lungime de mai putin de un km.

      in medie, km de autostrada a costa 7 milioane si ceva cu tva. cifrele vânturate de presa sunt mai mari pentru ca cuprind si despagubirile, si studiile de fezabilitate, nu doar manopera facuta de bechtel.
  • +4 (4 voturi)    
    despre autostrada vestului (Duminică, 7 noiembrie 2010, 20:55)

    didi [anonim]

    am vazut scorurile la autostrada arad-timisoara, care ne arde pe noi in vestul tarii. costa de rupe. mult peste cat ar trebui sa coste in mod normal 1 km de autobahn. gasitit detalii pe www.opiniatimisoarei.ro. dar in fine traim in romania si asta ne tampeste
  • +4 (4 voturi)    
    Din ce? (Duminică, 7 noiembrie 2010, 21:48)

    Tyson [anonim]

    Le fac din metale pretioase?
  • 0 (4 voturi)    
    calea ferata?! (Luni, 8 noiembrie 2010, 0:15)

    cipax [utilizator]

    Toata lumea vorbeste de autostrada dar 2,18 mil/km reabilitare de cale ferata coridor european?! Adica sa refaci un terasament si sa pui 4 sine de 1 km este 2 mil euro? Asta inseamna ca doar reabilitarea caii ferate Bucuresti-Brasov costa 400 mil euro.... intradevar suntem prea saraci sa ne permitem ieftineli !!!
    • +2 (2 voturi)    
      alt habarnist! (Luni, 8 noiembrie 2010, 7:34)

      bula [anonim] i-a raspuns lui cipax

      largirea unui podetz amarat la 4 linii inseamna RECONSTRUIRE TOTALA. Dar tunele? Dar linia de alimentare cu curent??? dar exproproierea ca sa poti largi zona de protectie?
    • 0 (0 voturi)    
      CALEA FERATA (Luni, 8 noiembrie 2010, 13:07)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui cipax

      oricum e mai ieftina! go go go... numai sa le faca o data!
  • +2 (2 voturi)    
    Sa ne conduca nemtii sau femeile romance? (Luni, 8 noiembrie 2010, 6:10)

    hotnewsfil [utilizator]

    Cei care au condus politic si administrativ tara dupa '89 au adus-o in halul in care se afla : neincredere cvasi-totala in autoritati, jefuirea avutiei tarii, imbogatirea conducatorilor, evaziune fiscala masiva, coruptie peste tot, la toate nivelurile, combinatii dubioase transpartinice, creatie aproape exclusiva a sexului "tare", barbatii-stapani.
    Daca am fi bine-intentionati, in privinta intereselor generale ale tarii, ne-am recunoaste incapacitatea sa ne organizam trainic, sa promovam moralitatea si am angaja un grup de specialisti nemti care sa ne faca legi simple si eficiente, pentru toate domeniile importante, inclusiv un guvernator general al tarii, care sa administreze ne vreo cinci, zece ani.
    Desi la prima vedere pare exorbitant pretul pe care l-am avea de platit unei astfel de echipe de nemti, plusul de eficienta, de castig masiv care s-ar instala in intreaga tara ne-ar plasa rapid in randul tarilor celor mai bogate, mai bine organizate si mai credibile din Europa.
    O solutie mai putin eficienta, ca nivel si ritm de dezvoltare generala a tarii, ar fi sa aducem la conducere un grup de femei harnice, ferme, morale, care sa starpeasca rapid raul de la radacinile acestui stat, femei cum sunt Monica Macovei si Anca Boagiu. Sa le incredintam acestora decizia de a-si alcatui un grup de femei de categoria lor morala, care sa restructureze tara radical.
    O unire transpartinica a unor femei de calitatea morala a celor doua este strict necesara. In toate partidele exista femei de buna factura, care ar putea intra in grupul care sa salveze tara, sa o scoata din mocirla in care au afundat-o barbatii ce au meteahna dorintei neostoite de a fi stapani de familie, de companii, de bucati de tara, de o intreaga tara.
    Avem de ales intre cele doua solutii : cu nemti la conducerea tarii sau cu femei puternice si morale de pe meleagurile noastre.
    • 0 (0 voturi)    
      . (Luni, 8 noiembrie 2010, 16:36)

      Eclesiastul [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Interesant punct de vedere!
  • +1 (1 vot)    
    Istoria se repeta (Luni, 8 noiembrie 2010, 9:30)

    maca [anonim]

    Cand regele Romania a incheiat contracte pentru constructia primelor cai ferate in Ro cu firme din... Germania, Romania a platit sume enorme ( de doua rei ori mai mari decat in germania).
    Acum istoria se repeta. Numai ca nu e vorba despre Germania doar, ci despre toate EU.
    Oare de ce credetzi ca au acceptat astia din EU tzari asa de slabe si corupte gen Ro, BG, GR, etc?
    Pai unde sa mai primeasca ei contracte banoase decat in tzarile astea? caci la ei acasa sunt controlatzi si nu gasesc fraieri ca la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 8 noiembrie 2010, 11:27)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui maca

      Dar lasa tinereii sa creada in vrajeala cu UE si occidentul salvator.Cand majoritatea romaniilor se vor destepta vor avea o tara pustie .,saracita si un purcoi de datorii.Citeste scrisoarea lui Antonescu catre C.I.C .Brateanu si o sa gasesti aceasta clasa politica si stare a Romaniei exact ca atunci.Nimic al nostru .,totul al altora.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce tari is unii... (Luni, 8 noiembrie 2010, 11:55)

    BX [utilizator]

    De banii aia faceam o autostrada intreaga, nu un Km.
    Dar nah... banii efectivi care ajung acolo probabil reprezinta nici 10% din total. Restul e partea fiecaruia implicat.
  • 0 (0 voturi)    
    2 milioane EUROI (Luni, 8 noiembrie 2010, 15:42)

    HESS [anonim]

    Pt intretinerea unui km de cale ferata.Ce dracu fratiilor o sufla-n AUR?.Pun suruburi la tranverse din ARGINT.?Da ce linie este ? De TGV ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by