AUDIO INTERVIU Monica Macovei: "Nu vad ales la conducerea PDL pe cineva care are un dosar penal. Domnul Falca sa se duca sa-si rezolve mai intai dosarul, nu sa ceara amanari"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 4 noiembrie 2010, 19:50 Actualitate | Esenţial


Monica Macovei
Foto: Hotnews
"Eu nu vad ales la conducerea partidului pe cineva care are dosar penal. Domnul Falca sa se duca sa-si rezolve problema, poate e nevinovat, dar sa-si rezolve problema intai, nu sa tot ceara amanari", a declarat intr-un interviu HotNews.ro, europarlamentarul Monica Macovei. Fostul ministru al Justitiei a vorbit si despre marile dosare de coruptie blocate in instanta (vezi sectiunea Dosare Anticoruptie), despre recentele si controversatele alegeri pentru Consiliul Superior al Magistraturii si despre mecanismul unitar de lupta impotriva coruptiei la nivelul Uniunii Europene, co-initiat de ea in Parlamentul European.

Asculta aici interviul integral cu europarlamentarul Monica Macovei



Reporter: Doamna Macovei, sustineti un mecanism unitar de lupta impotriva coruptiei la nivelul Uniunii Europene. Cum si cand credeti ca un astfel de mecanism va putea fi pus in practica?

Monica Macovei: Probabil in circa doi-trei ani de zile, daca vointa politica se confirma si se intareste. E vorba de un mecanism la nivelul Uniunii pentru statele membre. In acest moment, fiecare stat membru este lasat sa faca ce vrea in domeniul anticoruptiei. Este momentul sa schimbam acest lucru. E clar ca nu e bine, ca nu-i va fi bine Uniunii pentru ca se vor pierde bani. Coruptia afecteaza in primul rand fondurile europene.

Rep: Spuneati ca, din cate stiti dumneavoastra, Romania s-ar opune unui astfel de proiect. Care credeti ca sunt motivele?

Monica Macovei: Nu stiu motivele, dar cred ca la sfarsitul anului 2009 cand s-a discutat acest lucru intre statele membre, Romania s-a opus. Nu cunosc motivele. Eu, una, cred ca pozitia buna si corecta a Romaniei este sa fie pentru, iar in ceea ce ma priveste eu asta fac.

Rep: Cum ar putea un astfel de mecanism sa rezolve cazurile in care dosarele de coruptie intentate unor nume mari sunt blocate in instanta?


Monica Macovei: Acest mecanism nu va rezolva cazurile concrete din Romania, dar desigur ca va fi pe anumite domenii, inclusiv pe justitie si coruptia din justitie sau din achizitii publice, vor fi niste indicatori la care se va uita UE, asa cum acum se uita pe baza Mecanismului de Verificare si Cooperare. Dar, intorcandu-ne la aceste cazuri, foarte multe dintre ele cu politicieni acuzati de frauda, coruptie, evaziune fiscala, spalare de bani, sunt de ani de zile blocate in instanta de judecata. Trebuie spus oamenilor. Ma bucur ca HotNews.ro are acea lista cu aceste dosare pentru ca lumea nu stie daca un dosar este de patru ani si ceva la Inalta Curte de Casatie si Justitie. As zice sa faceti si un pas mai departe, sa spuneti si cine sunt judecatorii din acele dosare. Trebuie facuta o presiune zilnica. Trebuie sa-i cheme CSM-ul si sa-i intrebe: 'Ce faceti de patru ani, de ce nu ati judecat macar o data pe fond?'. Astfel de judecatori nu ar rezista, ar fi dati afara in alte tari.

Rep: Ati spus ca CSM-ul ar trebui sa intervina in cazul dosarelor de coruptie blocate in instanta. Ce credeti dvs ca trebuie sa faca CSM-ul, concret?

Monica Macovei: In cazul dosarelor care nu s-au judecat. CSM-ul trebuie sa-i intrebe pe judecatori, pe grefieri, pe cine a contribuit la amanare de ce s-a amanat si sa verifice. Nu exista o explicatie pentru o amanare de ani de zile. Amani o data, de doua ori. Legea permite sa amani de cateva ori. Dar de la doua-trei ori pana la ani de zile, este o mare diferenta. Acei judecatori trebuie chemati, intrebati si, dupa opinia mea, dati afara.

Avem un caz din 2010 care ne arata retelele de coruptie intre politicieni, justitie, chiar cu judecatori de la ICCJ, si oamenii de afaceri. Deci pot sa ma intreb daca nu cumva amanarea acestor dosare pe rolul Inaltei Curti nu se datoreaza acestei retele care isi foloseste oamenii de acolo sa amane dosarele?

Rep: Ca tot vorbeam de CSM, acum cateva zile au fost alegeri pentru Consiliu. Ce pare aveti despre rezultate si de faptul ca o parte din fostii membri au ramas in functie?

Monica Macovei: Este ilegal ca o parte din fostii membri sa ramana in functie. Mandatul a fost de 6 ani, indiferent de cand l-ai inceput. A fost un mandat clar, deci trebuia sa plece si cei care au venit mai tarziu. Reamintesc oamenilor ca in parlamentul Romaniei, un deputat care a inceput dupa un an de zile fata de ceilalti, pleaca odata cu ceilalti. Nu zice ca 'eu mai stau un an de zile si nu faceti alegeri in circumscriptia mea electorala'. Deci e ilegal.

In al doilea rand, cei care au candidat pentru un al doilea mandat - Doamna Barbulescu, domnul Lupascu, domnul Chiujdea - au comis o ilegalitate. Legea spune foarte clar ca nu poti sa ai decat un singur mandat. Eu nu am nicio incredere intr-un CSM care, pentru propriile interese, interesele membrilor, incalca legea.

Trebuie sa recunoastem ca autoreglarea din interiorul sistemului prin CSM a fost un esec si cu cat lungim aceasta boala cu atat ne indreptam spre groapa, nu spre o rezolvare. Deci trebuie foarte urgent sa rezolvam acest lucru si cum sa facem altfel. E clar ca acest sistem a fost un esec.

Rep: Revenim la mecanismul impotriva coruptiei, ce sprijin ati avut in PDL din partea colegilor?


Monica Macovei: Am acest obiectiv si am pornit la acest drum... singura urmaresc acest obiectiv. M-am dus la cei din grupul EPP (n.r. - European People's Party), deci nu la romani, conducerea grupului EPP, la colegii mei din comisia LIBE (n.r. - Comisia pentru libertati civile, justitie si afaceri interne) si am obtinut sustinerea lor. Avem sustinerea grupului EPP. Asta era relevant.

Rep: Aveti sprijin in partid pentru reluarea subiectului modificarii statutului pe integritate?


Monica Macovei: Nu stiu in acest moment, dar voi afla cat de curand.

Rep: Credeti ca lucrurile se vor schimba dupa alegerile din PDL?

Monica Macovei: Depinde ce se va intampla la alegeri.

Rep: Dumneavoastra ce credeti ca se va intampla?

Monica Macovei: Nu stiu, sa vedem cine candideaza, cu ce obiective si cine castiga. Sigur, sper sa se schimbe lucrurile. E nevoie de lucrul asta, dar asta vom vedea dupa...

Rep: Doamna Udrea vorbea ieri de domnul Gheorghe Falca, domnul Baconschi este un posibil candidat, domnul Blaga candideaza. Dumneavoastra pe cine vedeti ales?


Monica Macovei: Nu vreau sa comentez in acest moment. Dar in niciun caz pe unul care are un dosar penal. Acum reamintesc ca domnul Falca este trimis in judecata si dansul de vreo doi ani si ceva. Sa se duca sa-si rezolve, poate ca e nevinovat, nu stiu... Dar sa se duca sa-si rezolve si sa ceara sa fie judecat cat mai repede, nu sa ceara amanarea. Trebuie sa fim consecventi. Pentru restul candidatilor discutam in functie de ce program au si ce obiective isi propun.

(N.r. - Elena Udrea a declarat, miercuri seara, la B1TV ca il vede pe primarul Aradului, Gheorghe Falca, in postura de candidat cu mari sanse la presedintia PDL: "Nu e important dacă eu l-aş vedea preşedinte al PDL pe Teodor Baconschi, dar l-aş vedea, da. Este în mod cert un plus pentru partidul nostru, avem nevoie de el. Consider că şi platforma cu care a venit ajută partidul. (...) Candidat la preşedinţia partidului, până acum, din câte ştiu, cu mari şanse, este domnul Falcă (Gheorghe Falcă, primarul Aradului şi fin al preşedintelui Traian Băsescu - n.r.)".)​








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9014 vizualizari

  • +26 (32 voturi)    
    Bravo! (Joi, 4 noiembrie 2010, 19:58)

    Gimmy [anonim]

    Toata stima, Monica Macovei!
    • +7 (13 voturi)    
      Proiect politic nou (Joi, 4 noiembrie 2010, 21:16)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

      Doamna Macovei ar trebui sa inceapa un proiect politic nou. Actualele partide politice nu se pot reforma din interior.
      • +4 (6 voturi)    
        ai dreptate (Vineri, 5 noiembrie 2010, 8:27)

        graur [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        insa trebuie sa vada pe cine ia alaturi de ea. trebuie si cativa oameni bataiosi. singura nu poate face fata. ar ramane izolata, asa cum e acum si in PDL
        • -5 (5 voturi)    
          CAM URAT: M-am dus ....deci nu la romani.... (Vineri, 5 noiembrie 2010, 9:18)

          Comunistu [anonim] i-a raspuns lui graur

          Asa credeam si eu.

          Evaluarile periodice ale Ambasadei SUA sau ale Comisiei Europene pe justitie contin
          formularile de neconfundat
          ale Monicăi Macovei.

          Baietii scriu dupa dictare , iar dansa e informatorul numarul 1 ...

          Dupa ultima evaluare UE...care acuza Romania ca nu este onorabila...in sensul ca nu-si respecta promisiunile ...Basescu a avut o zbucnire de năduf apropo de cei care trag sfori veninoase contra propriei tari.

          De indata ce vom deveni o provincie a Statelor Unite ale Europei - MM va putea fi Guvernator al Romaniei.
          Cata vreme e nevoie insa de voturi de ”la romani” - nici o sansa.

          PS. Evident ca Romania este lipsita
          de onorabilitate si nu-si respecta promisiunile . In primul rand fata de proprii sai cetateni. De exemplu fata de pensionari - ale caror venituri de mizerie sunt periodic puse in pericool de persoane de conditia lui Boc, Basescu sau Isarescu.
          • +5 (5 voturi)    
            Se simte aici mentalitatea (Vineri, 5 noiembrie 2010, 10:06)

            Sile [anonim] i-a raspuns lui Comunistu

            De ofiter de securitate, ramura pro Ceasuescu. O zi buna!
        • +2 (2 voturi)    
          uite ca a facut fata... (Sâmbătă, 6 noiembrie 2010, 3:32)

          mary [anonim] i-a raspuns lui graur

          ...Monica Macovei unei gasti de netrebnici si puterea ei consta tocmai in solitudinea cu care isi duce misiunile.

          Daca cineva vrea sa adere la misiunea ei, bine, daca nu Monica Macovei oricum merge inainte, asa ca unii cam mor de ciuda, dar nu-i bai...
      • +2 (2 voturi)    
        politica (Vineri, 5 noiembrie 2010, 11:33)

        dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        ma tem ca ai dreptate. dar cu cine? si cu ce mijloace? e nevoie de personalitati puternice, ireprosabile moral, cu mult spirit de sacrificiu. cativa care ar corespunde acestor standarde au fost deja ( preventiv!!) maculeti de cei platiti sa murdareasca tot ce e bun si cinstit in tara asta! si prostimea musca!
  • +24 (28 voturi)    
    Ma bucur (Joi, 4 noiembrie 2010, 19:59)

    M.aura [utilizator]

    Ca a mai ramas cineva consecvent in PDL.
  • -16 (22 voturi)    
    bok (Joi, 4 noiembrie 2010, 20:11)

    Mazeta [utilizator]

    - Elena Udrea anunta primul candidat la sefia PDL cu mari sanse - Gheorghe Falca, primarul Aradului si finul lui Traian Basescu

    - Monica Macovei: "Nu vad ales la conducerea PDL pe cineva care are un dosar penal. Domnul Falca sa se duca sa-si rezolve mai intai dosarul, nu sa ceara amanari"

    Hai ca iese cu paruiala in harem pt alegerea noului eunuc. Pe care o va prefera sultanul?
    • +9 (13 voturi)    
      mda (Joi, 4 noiembrie 2010, 22:44)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      iti compatimesc sincer familia.
  • -2 (12 voturi)    
    bravo monica (Joi, 4 noiembrie 2010, 20:39)

    dan [anonim]

    bravo monica, chiar ma mir ca in acest partid de origine fascista ( vezi principiul vocii unite) se gaseste cineva cu coloana vertebrala.
  • +15 (15 voturi)    
    Falca e toxic (Joi, 4 noiembrie 2010, 20:40)

    adi [anonim]

    Aoleu! Din cate vad pe portal.just in dosarul FALCA abia ce a fost admisa o expertiiza contabila. Eu zic ca intr-un an e gata si mai intr-un an se va raspunde la obiectiuni. Dupa aceea se va cere, desigur o contraexpertiza.
    Bravo dle Falca! Mult succes
  • +11 (15 voturi)    
    Macovei (Joi, 4 noiembrie 2010, 22:43)

    cosmin [anonim]

    ca-ntotdeauna, plina de bun-simt si decenta.
  • +4 (8 voturi)    
    Ca intodeauna,o femeie inteleapta,mult apreciata (Vineri, 5 noiembrie 2010, 2:32)

    canada [anonim]

    rare romance ca ia ,rare !
    asa femeie in occident inteleapta si care spune lucrurilor pe nume fara de teama daca nuuuu 90% -80% ar fi fost apreciata si votata in functii mari.

    Functii,avand si fonduri din taxele populatei si putere ca sa schimbe o raie stalinista comunista si corupta de pe corpul unei tarii si un popor.

    dar rumunia ii foarte departe de occident si se distantiaza la o viteza mare,de aceea este foarte inportant ca revolutia sa fie finalizata,dar de cine ?
    • +5 (5 voturi)    
      Indiferent ce vrei sa spui... (Vineri, 5 noiembrie 2010, 5:51)

      Romulus Iaru [utilizator] i-a raspuns lui canada

      Indiferent ce vrei sa spui... incearca sa o faci in limba romana.
      Poti sa incerci si intr-o limba de circulatie international, (incearca engleza sau franceza) doar corect gramatical sa fie.
      Nu cred ca ai auzit vre-odata la Monica Macovei un limbaj asemanator cu al tau.
      La noblesse oblige, my fellow canadian.
  • -7 (11 voturi)    
    D-na Macovei "uita" (Vineri, 5 noiembrie 2010, 3:18)

    Connaisseur [anonim]

    Ca dosarele se amana la nesfarsit si datorrita modificarilor,alea prin asumarea raspunderii guvernului din 2005, intiate chiar de ea cand era ministru. Pai, de 2-3 ori pentru un inculpat ,de 2-3 ori pentru altul si asa se fac anii, mai ales ca la ICCJ termenene se dau de la 3 luni in sus. Se mai invoca o neconstitutionalitate, si tot asa.... Si mai "uita" ca parlamentarii pot candida la nesfarsit , vezi M. Bela, si multi altii, care e parlamentar din 1990, spre deosebire de CSM unde se poate candida doar o data ( modificare introdusa tot de MM). Pai daca da ca exemplu situatia unui parlamentar sa fie consecventa ,nu doar cand ii serveste opiniei. Ce sa faci, nu suntem chiar toti dusi cu pluta sa umplem comentariile de osanale !
    • +5 (7 voturi)    
      Cu ce parte a corpului intelegi... (Vineri, 5 noiembrie 2010, 5:42)

      Romulus [anonim] i-a raspuns lui Connaisseur

      Si cu ce parte gandestii...

      "un deputat care a inceput dupa un an de zile fata de ceilalti, pleaca odata cu ceilalti"

      Ai nevoie de o traducere din romana in romana, de inca un neuron ca sa faci doi sau umbrela, ca sa nu-ti ploua-n gat ?
      • -1 (3 voturi)    
        Io uite asta nu inteleg (Vineri, 5 noiembrie 2010, 9:31)

        Comunistiu [anonim] i-a raspuns lui Romulus

        Dar daca domn Basescu demisioneaza...ca sti ca doar la asta se gandeste...si noi
        o alegem Presedinte, cum e si firesc, pe doamna Monica Macovei....dansa cat are mandatul ?
        Doar urmatorii 4 ani ...cat a mai ramas din basesc...sau un mandat de 5 ani ?

        Io zic ca 5 ! Si cred ca si tu zici ca 5.
        Analogia se poate face kusher si cu Presedintia nu doar cu Parlamentul.

        *
        Se mai poate faceo analogie si cu judecatorul de la Curtea Constitutionala care ....in loc sa plece acasa la terminarea mandatului lui Ninosu ....omul intrase de un an pe locul mortului...a fost numit pe inca un mandat de 9 ani...asa ca el va fi primul si probabil singurul din istorie - judecator la CC timp de 10 ani desi Constitutia spune ca doar 9 e voie. Constitutia , bre, nu neica nime...
        *
        Chijdea, Lupascu, Barbulescu au fost alesi democratic intr-un prim mandat...iar cand acel mandat era ”in curs”...Macovei a instituit interdictie la al doilea...interdictia aia se aplica doar celor care sunt alesi DUPA intrarea ei in vigoare
        • +1 (1 vot)    
          matele intentionat amesteci lucrurile? (Sâmbătă, 6 noiembrie 2010, 3:27)

          mary [anonim] i-a raspuns lui Comunistiu

          Cand se face completarea dupa demisia,moartea unui deminatar pentru completarea posturilor vacante este una - si completarea se face prin numire sau prin organizarea de noi alegeri cu mandat pentru durata ramasa pana la alegerile generale-, iar cand se organizeaza sesiunea de alegeri se presupune ca mandatul este incheiat (chiar daca ai stat 1 zi pe acel fotoliu) si un nou mandat incepe pentru o durata asumata conform legilor in vigoare.
          *
          Asadar tanti Teo Trandafir gospodina de la televiziune are mandat de numai 2 ani cat a mai ramas pana la alegerile parlamentare. Oare este clar?
          *
          Ok, astazi a intrat legea in vigoare care spune ca ai voie numai 1 mandat, si maine te prezinti pentru un nou madat, eu iti numar matale mandatul anterior? Eu zic ca da, si cred ca si matale zici ca mine.

          Asa ca gasca Ghijdea, Lupascu, Barbulescu au un mandat si mai vor un mandat in conditiile in care legea spune clar ca numai 1 mandat. deci NU AU VOIE sa mai participe. Ai inteles matale?

          Sanatate iti doresc si batranete linistita!
    • +3 (3 voturi)    
      pai si la CSM (Vineri, 5 noiembrie 2010, 8:26)

      graur [anonim] i-a raspuns lui Connaisseur

      Ti se pare tie ca i-a oprit cineva pe dinozauri sa candideze din nou? Nu ai vazut ce s-a intamplat?
  • +5 (5 voturi)    
    Avem nevoie de oameni ca si dumoineavoastra! (Vineri, 5 noiembrie 2010, 7:12)

    Stefan [anonim]

    RESPECT, DOAMNA!
  • +4 (4 voturi)    
    bine ar fi (Vineri, 5 noiembrie 2010, 8:32)

    andrei [anonim]

    Bine ar fi daca politica ar fi asa de simpla si ar fi facuta de oameni precum Macovei, insa realitatea e alta. In lumea politica unii se mananca pe altii, se calca pe cadavre si fiecare isi vede de propriile interese. O lumea prea dura pentru cineva finut ca dna Macovei. Drept dovada ca dumneaei a ajuns din ce in ce mai izolata (cel putin in politica de la noi). Ma bucur sa vad ca este asa de activa in PE.
  • +5 (5 voturi)    
    MM (Vineri, 5 noiembrie 2010, 8:35)

    Franz-Jozeph [anonim]

    Ma bucur sa mai citesc cate ceva despre Monica Macovei. Este, dupa mine, printre singurii oameni ok din politica. Pacat ca presa baga in seama alte "exemplare" (vezi ce se intampla la realitatea si antene), iar pe doamna Macovei mai toata lumea o ocoleste. Felicitari HotNews.ro ca scrieti si despre astfel de oameni.
  • +1 (1 vot)    
    ...unora sa le fie ..... (Vineri, 5 noiembrie 2010, 9:49)

    agora [anonim]

    Da ,ne bucuram acum si apreciem ce face dar sa ne amintim ce balcarita a fost pe cand era ministru si sa "ne " fie rusine pentru atunci ..
  • +1 (1 vot)    
    Nu e bine pentru ca se vor pierde bani (Vineri, 5 noiembrie 2010, 10:03)

    Sile [anonim]

    M-as fi asteptat la un argument mai puternic din partea d-nai Macovei. Banii nu sunt totul pe lume. E adevarat, coruptia e unul din cele mai grave fenomene ale sociatetii umane.Si pentru a o combate orice mijloc legal e util. Dar pentru asta acest instrument legal trebuie sa fie clar si coerent. Ceea ce noua ne lipseste deocamdata. Noi avem un cotet legislativ construit de si pentru Vulpea arhitect Iliescu et co. Sper ca actiunea d-nei Macovei sa fie pusa in practica.Pentru ca numai suturile in fund ale forurilor internationale , mai urnesc clasa politica din Romanika in directia reformei. O zi buna!
  • +1 (1 vot)    
    sa se infiinteze un nou partid (Vineri, 5 noiembrie 2010, 12:39)

    rocitizen [utilizator]

    ar fi util ca PDL sa se rupa si sa se infiinteze un adevarat partid de dreapta care sa aiba moralitatea si integritatea ca piloni de baza. Si Monica Macovei sa fie seful noului partid si sa decida ea cine merita sa faca parte din noul partid si cine nu. In aceasta femeie eu am incredere si as vota un partid condus de ea, precum si echipa pe care ea si-ar forma-o. Pacat ca sunt prea putini ca ea acolo in fata si puterea nu e in mainile lor. Mare pacat ca puterea e in mainile unor oameni malefici, fara constiinta si iresponsabili (parlamentari din toate partidele, judecatori de la Curtea Constitutionala, CSM si alte instante judecatoresti). Monica Macovei are toata sustinerea mea. Oamenii buni ca ea trebuie sa fie sustinuti, sa lupte, sa aiba curaj si sa nu se dea batuti. Trebuie sa ajunga acolo in fata si sa preia fraiele puterii, daca vrem ca Romania sa mai aiba o sansa. Altfel vom fi in continuare generatii de sacrificiu si vaci de muls, generatie dupa generatie...
    • +1 (1 vot)    
      subscriu (Vineri, 5 noiembrie 2010, 13:09)

      Doina [anonim] i-a raspuns lui rocitizen

      Monica Macovei trebuie sa se implice, sa devina vizibila.Dar pentru a avea sanse de reusita trebuie sa fie sprijinita.Masa critica exista dar nu cred ca exista mecanisme de coagulare .
    • +1 (1 vot)    
      hihihi (Sâmbătă, 6 noiembrie 2010, 3:11)

      mary [anonim] i-a raspuns lui rocitizen

      Numai este timp pentru un nou partid si in acelasi timp un nou partid desprins din PDL inseamna castigul PSd-ului.

      Asa a castigat PSD in 2000 cand a rupt PNL si pe Stolojan de Mugur Isarescu. Atunci voturile insumate de PNL si Isarescu ii duceau pe cei doi - in tandem - pe pozitia doua, si sa nu uitam ca nu a fost luat in calcul efectul sinergetic al acestei uniri. sigur in 2000 am fi putut avea atat presedinte si alt PM.Perioada de atunci a dus la reconsolidarea comunistilor de care numai scapam.

      Asadar solutia realista este reformarea din interior a PDL, si este singura viabila sa duca la o alta solutie decat PSD!

      Sa auzim numai de bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Sunteti intr-adevar o DOAMNA (Sâmbătă, 6 noiembrie 2010, 6:30)

    Audit [utilizator]

    Daca PDL-ul isi va alege la conducere un individ cercetat (punand placa "pana la decizia unei instante ...") e pierdut ca partid.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by