Eurostat: Romania are cel mai mic numar de adulti care stiu o limba straina din UE

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 24 septembrie 2010, 19:09 Actualitate | Esenţial

 documente
(24 Sep 2010) PDF, 131KB
Un sondaj Eurostat publicat vineri arata ca cei mai putini adulti care stiu o limba straina in randul tarilor din Uniunea Europeana se gasesc in Romania, unde doar 4,9% dintre persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 64 de ani considerau in anul 2007 ca au un nivel "bun" de stapanire a limbii engleze, fata de media UE de 15,9%.

De asemenea, 5,2% dintre romani isi evaluau cunostintele la nivelul profesionist, media UE fiind de 13,3%, si 14,3% la nivel de baza, fata de media de 29,6%.

30% dintre adultii europeni afirma ca stapanesc foarte bine sau bine o limba straina. Cunostintele de limbi straine difera foarte mult de la o tara la alta, pe locul 1 situandu-se Letonia, unde 55% dintre adulti spun ca stapanesc foarte bine o limba straina, urmata de Slovenia (45%) si Slovacia (44%). Pe ultimele locuri, cu cote sub 10%, se situeaza Franta, Romania, Ungaria, Italia, Polonia, Bulgaria, Marea Britanie si Cehia.

Cele mai mari proportii ale persoanelor care spun ca stiu bine o limba straina se regasesc in Suedia (40%), Estonia si Slovenia (cate 33%), Finlanda si Cipru (ambele 32%). Rate sub 10% se intalnesc in Romania, Ungaria si Bulgaria.

Datele au fost publicate cu ocazia Zilei europene a limbilor, celebrata anual in 26 septembrie. Rezultatele publicate de Eurostat reprezinta o autoevaluare a cunostintelor de limbi straine din partea respondentilor care au facut obiectul sondajului.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








4733 vizualizari
  • +2 (18 voturi)    
    culti (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:12)

    raz [anonim]

    romanii e culti !
    • +4 (4 voturi)    
      A fost odata ! (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:37)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui raz

      Pe vremuri gaseai profesori izolati in republica socialista care credeau ca daca-l avem pe Eminescu si mioritza, suntem cineva. Tot pe atunci grosul poporului se credea destept pt. ca stia 20 de capitale de tari, prin 96 am vazut romani care se umflau in pene ca ei au habar de marci, dolari etc iar spaniolul de rand nu le pricepe, vezi doamne asta era testul de aur.
    • +7 (7 voturi)    
      Gresiti.... (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:22)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui raz

      Chiar daca" soarele se-nvarte in jurul nostru" - poate doar sa ne lumineze - gresiti! Nu stiu limbi straine din cauza ca noi nu si-au putut permite concedii in afara sa poata exersa. Duceti-va in Banat, intrebati pe cei care au facut " comert" la sarbi ceva in sarbeste si va veti convinge - ei stiu sarbeste! Acelasi lucru si pe cei din preajma granitei cu Ungaria. Apoi, stim cum se iau diplomele de BAC, etc - invatamantul nostru...
      Lipsa exercitiului face sa uiti tot ce ai invatat. In realitate, daca am numara si DIASPORA va imaginati la ce rezultate am ajunge? Nu toti mincim la "capsuni", multi dintre noi lucreaza in birouri, sunt profesori, medici, etc. oricum majoritatea stapanesc limba corecta a tarii respective, formularele de impozit, de ex. nu se completeaza in romana! Nu asta e "buba" noastra, eu gasesc mai grav faptul ca nu avem o constiinta civica, atitudinea fata de munca si institutiile statului. Ce valori morale mai avem???
    • +6 (6 voturi)    
      fals, fals, fals (Vineri, 24 septembrie 2010, 23:53)

      paraipan [anonim] i-a raspuns lui raz

      cam 7% dintre romani stiu ungureste (majoritatea sunt de fapt romani maghiarizati). In plus, aia care traiesc p-afara (Italia, Spania, etc) vorbesc si ei limba tarii respective. Sarba, turca si chiar rusa e bine cunoscuta la noi - pentru ultimul caz il includem si dl Iliescu.
      Mai avem si vorbitorii de tiganeste - Marean de la 5, Vali Vitejie si multi, multi altii....
      Si nu in ultimul rand, vrea sa va spun ca va inselati profund: toti, dar absolut toti cunostem foarte bine o limba straina - limba moldoveneasca!
      • +2 (2 voturi)    
        re: fals, fals, fals (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 1:11)

        angela [anonim] i-a raspuns lui paraipan

        da, doar ca moldoveneasca nu e limba UE.
        • +1 (1 vot)    
          Te pomenesti . . . (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 8:09)

          gheorghe [anonim] i-a raspuns lui angela

          . . . . ca estonii, letonii sau finlandezii vorbesc limba straina din UE. Aiurea, aia sunt toti vorbitori de limba rusa care nu e in UE.
    • +2 (2 voturi)    
      In Piata Victoriei... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 10:31)

      S [anonim] i-a raspuns lui raz

      ... Grigore se plimba cu nevasta. Se apropie un turist strain si-l intreaba :
      - Do you speak english ?
      - NU
      - Parlez vous francais ?
      - NU
      - Parlare italiana ?
      - NU
      - Deutschland?
      - NU
      Turistul pleaca, la care nevasta :
      - Ai vazut Grigore cate limbi stia asta ?
      - EI, SI LA CE I-A FOLOSIT !!!
      • 0 (0 voturi)    
        Germana (Duminică, 26 septembrie 2010, 12:20)

        Lancaster [anonim] i-a raspuns lui S

        Limba este "Deutsch", ţara este "Deutschland".
    • 0 (0 voturi)    
      Obiectiv de invatamant Public ! (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 13:40)

      You can speak english...? [anonim] i-a raspuns lui raz

      eu stiu o tara vecina in care elevii din cl. 8 invata totul intr-o limba straina, mai putin limba natinal..., si istoria; 'prinde' bine la turism...!
  • +2 (14 voturi)    
    Popor de "intelectuali".... (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:15)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    Cu asta ne putem mandri si noi! Suntem primii la ceva! De-aia avem politicienii astia de mucava. Cand vom avea si noi un 20% cunsocatori de limba straina poate atunci se va reforma si clasa politica!
    • +9 (15 voturi)    
      denigratorule ! (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:24)

      the [utilizator] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

      Ze Dacs cam from ze Tracs !
      fishtecare dintre noi stim trei limbe straine
      ba tiganii stie patru !
      si franceza !
    • -2 (4 voturi)    
      ai citit cum trebe sondajul asta? (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:30)

      Silviu [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

      avem chiar 25% conform sondajului ....
  • +16 (22 voturi)    
    maghiara (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:17)

    melchiades [anonim]

    sunt in total dezacord cu acest sondaj. pai, cand te gandesti ca in jur de 7% din populatie vorbeste maghiara in romania, n-avem cum sa avem cota de sub 10% persoane care vorbesc cel putin o limba straina!. din ceilalti 93% care sunt etnici romani, tot se gasesc cel putin 3% care sa vorbeasca o limba straina!

    deci eu cred ca-i total aiurea facut sondajul!
    • +3 (11 voturi)    
      hehe (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:55)

      bibishte [utilizator] i-a raspuns lui melchiades

      da, da' aia care stiu maghiara sau janes rromanes nu prea o stiu pe asta de baza
      • +3 (5 voturi)    
        astea nu se pun la socoteala (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:11)

        ... [anonim] i-a raspuns lui bibishte

        ar trebui ca si in franta sa se puna la socoteala limbile regionale, sau in anglia etc.
        pentru unguri, maghiara e limba materna, iar romana e limba de stat. nu cred ca intra la categoria "limbi straine".
        presupun ca in tarile baltice, slovenia si slovacia limba straina este in principal rusa, ceea ce explica procentajele imense de cunoscatori - slovacii au avut armata rusa acolo o groaza de timp; in suedia stiu ca se vorbeste mult engleza...
    • 0 (2 voturi)    
      sunt persoane care au 2 limbi native (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:51)

      mihai1982 [utilizator] i-a raspuns lui melchiades

      Daca maghiara e limba nativa, atunci nu are cum sa fie limba straina.
      Asa ca studiul e corect.
  • +5 (13 voturi)    
    Limba straina (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:19)

    Crisis [anonim]

    E vorba de engleza sau de o limba straina? Studiul mi se pare irelevant avand in vedere ca: 1. Letonii 55% vorbesc o limba straina: rusa. Ar fi identic la ucrainieni daca s-ar face un sondaj. 2. Slovenii vorbesc si acum sarbo croata pe langa slovena iar slovacii probabil vorbesc ceha. Per total articolul mi se pare fara cap si fara coada. Pana la urma care tara e pe locul 1? Suedia sau Letonoa. In plus modul in care se autoevalueaza subiectii difera de la o tara la alta foarte mult. Sa te pazeaza Dumnezeu de exemplu de italienii care vorbesc bine engleza. Si ce tara lui bastii e Cyprus? Am uitat si romana?
    • +7 (9 voturi)    
      99% dintre Romani vorbesc Moldoveneasca :) (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:11)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Crisis

      Ne am scos.
    • +7 (9 voturi)    
      R. Moldova e pe primul loc de fapt.. (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:25)

      basarabean [anonim] i-a raspuns lui Crisis

      basarabenii pe langa limba materna romana , 90% +++ cunosc ca limba straina limba rusa.. moldova ar trebui sa fie pe primul loc in sondaj )
  • +1 (7 voturi)    
    chiar si asa (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:19)

    cip [anonim]

    chiar si asa, tot romanii sunt cei mai dastepti europeni :)
  • +3 (9 voturi)    
    hmmmm.... (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:19)

    cocos [anonim]

    nu prea cred in statistica asta.......
    in bulgaria si ungaria cred ca procentul tinde mult spre zero- exceptand limba rusa. dar, ca limba engleza, ambele tari- care se cred zone turistice, sunt dezastru din acest punct de vedere. romanii o mai rup, mai inteleg, mai vorbesc, dar bulgarii......hm....ungurii.... hmmmmm....nici macar nemtii nu sunt straluciti, desi lea- fi f usor sa invete lb engleza...
    sa nu mai pomenesc de italieni, care sunt varza total.
    eu inca nu am intalnit romani care sa nu cunoasca limba engleza, cel putin ( in zona de contact cu persoane straine, unde se presupune ca jobul iti cere o limba straina obligatoriu, nu ca si statistica generala/ tara ma refer)
    • +2 (8 voturi)    
      . (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:13)

      ... [anonim] i-a raspuns lui cocos

      bulgarii stiu rusa si nemteste.
      statistica nu se referea la engleza neaparat.
      • +1 (1 vot)    
        ok.... (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:23)

        cocos [anonim] i-a raspuns lui ...

        nu inteleg de ce ti-au dat minus la comentariu, dar ma rog...
        eu mergeam pe ideea ca a cunoaste o limba straina nu inseamna neaparat a sti orice alta limba straina de limba materna, ci o limba straina universal acceptata, cum ar fi limba engleza, caci in momentul in care ajungi intr-o tara straina mergi pe ideea ca cel mai usor incerci sa intri in contact cu populatia de acolo in lb engleza. si eu pot sa zic, ca pe langa limba engleza mai vorbesc si franceza, si o rup pe italiana si spaniola, dar ca si limba straina cunoscuta o declar pe cea engleza...
    • 0 (0 voturi)    
      cine stia o limba straina ... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 9:32)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui cocos

      ... s-a carat deja: majoritatea "capsunarilor" romaniau peste 45 de ani.
  • +10 (14 voturi)    
    Apropos (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:27)

    kronk [anonim]

    Sunt curios citi dintre romani cunosc limba romana.
    • +1 (3 voturi)    
      toti au cunoscut-o cand erau mici (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:45)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui kronk

      dar s-au despartit de ea in adolescenta
  • +1 (3 voturi)    
    Si la imigratie... (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:29)

    unu [anonim]

    tot cel mai mare..., asa ca se explica, intr-un fel....
    Sa auzim numai de bine!
  • +1 (13 voturi)    
    explicatia este simpla (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:34)

    Jolly Roger [anonim]

    1. Letonia, unde stapanesc 55% o limba straina = rusa, dupa zeci de ani in urrs
    2. Slovenia care a fost in fosta yugoslavie cu multe limbi pe care le-au invatat toti membrii
    3. slovacia cara a constituit impreuna cu cehia cehoslovacia asa ca stiu ceha.
    4. estonia la fel ca letonia
    5. suedia si finlanda au introdus la gradinita a doua limba, engleza.
    6. cipru - ambele. acolo se vorbeste greaca si turca, fiind la grantia. dar si ca sunt multe familii mixte
    adica sunt cauze naturale sau fortate din care ei vorbesc mai mult decat o limba, in cazul suediei si finlandei (nu stiu de ce danemarca, olanda si norvegia nu sunt mentionate) a fost meritul statului.
    7. 90% din olandezi vorbesc foarte bine germana si aproape foarte bine engleza
    8. beligienii si luxembrghezii vorbesc germana si franceza si mai sunt multe altele.
    hai ca sa fiu rau la sfarsit:
    9. francezii vorbesc marocana, tunesiana, si multe alte "dialecte" franceze, dar cel al tiganilor romani le-a parut prea greu, de aceea i-au trimis acasa, sarcozy saracul nu vorbeste aceste limbi, el vorbeste greaca (mama) si maghiara si israeliana (tata) unde dracu a invatat evreul oare franceza? la fara frecventa sau de la marocani? hihihi
    • +2 (6 voturi)    
      am uitat nemtii (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:17)

      Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui Jolly Roger

      ei vorbesc bavareza, svabeasca, saseasca, westfalica care se imparte in multe limbi, de exemplu la colonia se vorbesc dialecte diferite in strazi diferite, berlinza, brandenburgheza si la landurile de la mare germana "plata" pe care nu intelege altcineva decat cei de-ai lor, amestecaturas de engleza/olandeza/germana si daneza.
      dar nici ei nu inteleg bavareza, hihihihi
      adica atuci gemania este tara cu cele mai multe limbi straine vorbite, lol
      • +1 (1 vot)    
        va referiti la dialecte.... (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:26)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

        Hochdeutsch können alle!
        • -1 (1 vot)    
          re: explicatia este simpla (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 9:01)

          dirtyharry [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

          ba jolly, da dastept ti-o facut mama dumitale
  • +1 (11 voturi)    
    Romania (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:35)

    Mihai-G [utilizator]

    Romania - asta e cumva tara aia unde locuitorii se lauda ca ei, spre deosebire de alte popoare, sunt buni la limbi straine?
    • -4 (4 voturi)    
      bine ca esti tu destept (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:41)

      Silviu [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      macar la noi limba straina este reprezentata de engleza, franceza sau germana ... nu rusa, turca sau ceha ...
      • 0 (0 voturi)    
        nu-i asa ??? (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 13:19)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

        pai ce, astea sunt limbi straine ?
        ale dreacu rusa si turca mai fac parte din patrimoniul nostru cultural ...
        ma gândesc la un prapadit care s-ar lauda ca stie greaca veche si latina ... vai de capul lui ...
        apropo mai Silviu, tu cum te descurci la bazar la Istambul ?
    • 0 (0 voturi)    
      dimpotriva (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:01)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

      daca se laudau am fi fost pe primul loc si nu ar mai fi existat acest articol.
      mie mi se pare mai degraba un top al mincinosilor (a se intelege perceptie gresita despre sine in procesul de autoevaluare a propiilor cunostiinte)- in sensu No 1= cel mai cel.
  • +9 (11 voturi)    
    fals (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:37)

    Cactus [utilizator]

    Daca faceau sondajul prin vara, eventual august ar fi aflat ca....
    cel putin 1 mil de romani vorbesc italiana
    mai mult de 1 milion vorbesc spaniola
    o buna parte vorbesc franceza si poate cateva sute de mii germana. Daca mai punem si cetatenii romani care vorbesc ungureste cred ca sarim bine de 25% din cei 20 mil de cetateni romani care cunosc o limba UE alta decat romana.
    • +1 (1 vot)    
      la asta ma gandeam si eu (Vineri, 24 septembrie 2010, 23:18)

      bh [anonim] i-a raspuns lui Cactus

      Ma mira rezultatele acestui sondaj. Cum spunea si cactus, 1 milion vorbesc italiana plus inca un milion spaniola, plus 1,5 milioane maghiara, iar generatia tanara ceat de cat educata se descurca intr-o limba straina- sa zicem inca 500k- deci 3 milioane din 21 este aproape 15%.
      • +2 (2 voturi)    
        pe aproape (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 9:42)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui bh

        ... cam 700000 spaniola, 500000 italiana: numerele cu emigratia sunt exagerate, sunt raportati ca "emigranti" inclusiv cei plecati la munca in alt oras.

        Problema sondajului e ca raporteaza "perceptia" personala asupra nivelului cunoasterii limbii.

        In tarile cu filme dublate (toate din UE in afara de Romania), aia nu au de unde sa stie cat de prost vorbesc engleza :P
  • +3 (5 voturi)    
    ... pa ruski (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:39)

    Vyi gavarit pa ruski? [anonim]

    Daca pentru letonieni limba straina e rusa, nu ma mira ca au printre cele mai bune procentaje (si totusi mic, tinand cont ca pana recent era limba lor oficiala)...

    Apoi nu ar strica o evaluare a nivelului de cunoastere a limbilor straine. Prin Ungaria mai toti imi raspundeau ca stiu germana si singurul cuvant era "Ja"...
  • +4 (6 voturi)    
    nu vi se pare cam aiurea titlul? (Vineri, 24 septembrie 2010, 19:44)

    theoneandonly [anonim]

    1. e vorba de SELF PERCEPTION. Nu de cum, si cat de bine vorbesc, ci de cum CRED ca vorbesc.

    2. nu stiu cu cine a fost facut studiul ala, dar, c'mon? mai putini decat in bulgaria??? hai sa fim seriosi.

    3. in alta ordine de idei, astea sunt studii nationale, fiecare a avut criteriile proprii ( vezi slovacii care declara ca vorbesc CEHA, vai ce mirare, sau luxemburghezii, unde a reiesit ca 100% vbesc o limba straina - franceza, si 83% vbesc o a doua limba straina- germana.....surprise, asa cum scrie in studiu, cele doua sunt limbi oficiale in Luxemburg, "but were considered as foreign language for statistic purposes"- la datele statistice referitoare la studiul limbilor straine in scoala).

    deci....
    • +2 (2 voturi)    
      ceea ce este intr-adevar trist... (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:30)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui theoneandonly

      este faptul ca "specialistii" nostri, de ex. un medic care merge la un congres, etc. nu stie nici-o limba straina, are probleme de comunicare! Am intalnit multe astfel de cazuri, isi fac rost de "Invitatii", bineinteles pe banii statului, dar se duc doar sa se plimbe, ceea ce este penibil! Imaginea pe care o creeaza despre RO in strainatate cei care ne reprezinta oficial e trista....
      • 0 (2 voturi)    
        germania ...franta... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 1:49)

        Gheo [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

        Mi se pare si mai grav sa mergi intr-o tara dezvoltata(de ex Germania) si nu prea te poti descurca in limba engleza.
        Nu zic nimic de unguri care mi se pare "mai poligloti" decat nemtii.
        Oricum, bine s-a remarcat, studiul e facut aiurea, se ia in calcul parerea omului despre el.
      • +1 (1 vot)    
        to english or not to english (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 10:10)

        theoneanonly [anonim] i-a raspuns lui roman diaspora

        eu sunt traducator. si interpret de conferinte etc.
        si am mai ajuns sa traduc si pentru diverse "vizite" ale unor straini prin spitale din ro. Nu de putine ori, nu era nevoie sa traduc - strict in mometul vizitei- pentru ca medicii stiau engleza.
        Probabil grupul "pilosilor" si cel al stiutorilor de limbi straine nu se suprapun. ceea ce nu ma mira din pacate.
  • 0 (2 voturi)    
    BS (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:09)

    d [anonim]

    CPE- Cambridge Proficiency Exam - cel mai tare examen de engleza din lume, nivel C2, maxim. Rezultate sesiunea dec 2009.

    http://www.cambridgeesol.org/what-we-do/research/grade-stats/2009/cpe_dec.html

    Suntem pe locul 22 din 56 de tzari cu o rata de trecere de 80%. In ceilalti ani situatia e asemanatoare. E diferenta intre ce apreciaza oamenii ca stiu si ce stiu cu adevarat.

    Country / Territory December Grades
    Total Pass
    Latvia 100.00%
    Taiwan 100.00%
    Jordan 100.00%
    Slovenia 92.60%
    Czech Republic 89.90%
    Malaysia 89.30%
    South Africa 88.90%
    Chile 88.90%
    Australia 86.90%
    Sweden 86.20%
    Russia 86.20%
    Singapore 85.70%
    Netherlands 83.70%
    Finland 83.30%
    Denmark 83.30%
    Paraguay 83.30%
    New Zealand 81.50%
    Serbia 80.90%
    France 80.70%
    Romania 80.70%
    Poland 79.40%
    Austria 78.60%
    Switzerland 78.00%
    Germany 77.60%
    Canada 77.10%
    Argentina 76.20%
    Luxembourg 75.00%
    India 75.00%
    United Kingdom 71.30%
    United States of America 70.40%
    Brazil 68.60%
    Croatia 68.30%
    Bulgaria 67.20%
    Ireland 67.10%
    Slovakia 66.70%
    Ukraine 66.70%
    Iran 66.70%
    Mexico 66.20%
    Spain 65.20%
    Portugal 63.60%
    Malta 62.50%
    Bosnia & Herzegovina 62.50%
    Peru 61.80%
    Italy 61.50%
    Maldives 60.20%
    Hungary 60.00%
    Uruguay 59.10%
    Sri Lanka 57.10%
    Greece 50.20%
    Turkey 50.00%
    Cyprus 42.90%
    Japan 38.50%
    Macedonia 33.30%
    Hong Kong 0.00%
    • -4 (4 voturi)    
      sunt sigur ca gresesti (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:30)

      Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui d

      adica stiu ca greseati din doua cauze:
      1: Hong Kong 0.00 %
      concret:
      dupa zero nu mai este punct sau virgula daca tot zero vine, looool
      2: toti chinezii din hong kong vorbesc engleza, ai uitat sau nu stii unde e hk ???
      • +2 (2 voturi)    
        .. (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:34)

        d [anonim] i-a raspuns lui Jolly Roger

        Inseamna ca in sesiunea respectiva nu a trecut nimeni din Hog Kong. Ai si un site acolo, site-ul oficial al universitatii Cambridge care administreaza examenele de limba engleza.
  • 0 (4 voturi)    
    Romanii e pe primul loc! (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:09)

    pete1 [utilizator]

    ...dar europenii e invidiosi!
    Foarte simplu 99% dintre romani vorbesc si limba modoveneasca! ....era o gluma, evident :))
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:26)

    D [anonim]

    Daca ne luam dupa nota de trecere stam si mai bine, pe locul 14. Notele sunt A, B, C de trecere si D, E de picat.

    http://www.cambridgeesol.org/what-we-do/research/grade-stats/2009/cpe_dec.html

    Country / Territory December Grades
    Grade A
    South Africa 33.30%
    Slovenia 29.60%
    Chile 22.20%
    Singapore 21.40%
    Czech Republic 18.80%
    Malaysia 17.90%
    Germany 16.80%
    Ukraine 16.70%
    Russia 15.50%
    New Zealand 14.80%
    Netherlands 14.20%
    Romania 14.00%
    Sweden 13.80%
    Bosnia & Herzegovina 12.50%
    Luxembourg 12.50%
    Austria 11.90%
    Poland 11.60%
    Serbia 10.60%
    Switzerland 10.00%
    Australia 9.30%
    Slovakia 8.30%
    France 7.80%
    Japan 7.70%
    Portugal 7.40%
    Croatia 7.30%
    Argentina 6.80%
    Ireland 6.80%
    Italy 6.30%
    United Kingdom 5.80%
    Canada 5.70%
    Spain 5.40%
    Brazil 5.30%
    Bulgaria 5.20%
    Hungary 5.00%
    Mexico 4.60%
    Peru 4.40%
    United States of America 3.70%
    Uruguay 3.40%
    Maldives 3.30%
    Greece 2.90%
    Cyprus 0.00%
    Denmark 0.00%
    Finland 0.00%
    Hong Kong 0.00%
    India 0.00%
    Iran 0.00%
    Jordan 0.00%
    Latvia 0.00%
    Macedonia 0.00%
    Malta 0.00%
    Paraguay 0.00%
    Sri Lanka 0.00%
    Taiwan 0.00%
    Turkey 0.00%
  • +4 (6 voturi)    
    haha (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:27)

    MirceaA [utilizator]

    asta e la fel ca pozele din Cluj. Mergeti la hoteluri de 4 stele in Spania si incercati sa vorbiti engleza! Intrebati ceva in engleza in Budapesta, sau in Roma.
    • +1 (1 vot)    
      pai vorbesc engleza... (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:07)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Si in Ungaria si in Spania la receptie vorbeau bine engleza unde am fost eu.
      • +1 (1 vot)    
        da? (Vineri, 24 septembrie 2010, 23:50)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Technicus

        ai incercat si in tura de noapte? Am incercat sa ma inteleg cu receptia unui hotel de 4 stele din Spania o ora pentru o rezervare de excursie si nu am reusit nimic. Nu stiau NICIO limba in afara de spaniola.
      • 0 (0 voturi)    
        receptie hotel (Duminică, 26 septembrie 2010, 2:17)

        Clujeanul [anonim] i-a raspuns lui Technicus

        Acum doua saptamani eram cazat intr-un hotel dintr-o suburbie a Vienei.

        In afara de proprietar, care mai statea si el pe la recepetie (e un hotel mic), NIMENI nu stia engleza. Doua fete receptionere, doi ospatari.

        Asta am patit-o de multe ori si in Ungaria si in Slovacia.

        Pe strada sau in magazine, nu mai vorbesc, e imposibil sa te descurci omeneste prin viu grai, doar prin semne si alte metode creative.

        Raportul asta Eurostat e o mare prostie, probabil l-au facut doar la tara cu bunica.
  • +7 (9 voturi)    
    Precizare. (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:28)

    Moromete [anonim]

    Sunt foarte multi romani care vorbesc limbi straine,... doar ca nu mai sunt pe acasa sa-i numarati :)
  • +2 (6 voturi)    
    studiu inutil din buzunarul contribuabilului (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:32)

    grigore ureche [anonim]

    statistic studiul e inutil. nu spune nimic. regula nevoia te invata e cea care stabileste clasamnetul si nu e relevant in ceea ce priveste nivelul unei natiuni. studiul nu ia in considerare ca vesticii au o mai mare interactiune ptr business decat tarile din est, iar dintre cele din est noi suntem probabil din cei cu densitatea de populatie cea mai mica, in conditiile unui teritoriu mai intins - asta se traduce in distante mari parcurse de individ ptr a intra in contact cu un vorbitor de alta limba. sunt convins ca in cazurile similare situatia e si mai rea ca a noastra. prima care imi vine in minte e ucraina: daca scoatem limba rusa din discutie, sunt convins ca n-au habar de nimic. multi din cei care vin la noi in tara, specialisti in siderurgie sau metalurgie, nu stiu sa vorbeasca boaba engleza, asa ca s-o lasam mai moale. la fel cu bulgarii, sarbii sau polonezii.
    • -1 (1 vot)    
      Lasa limba straina (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:31)

      Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui grigore ureche

      Multi dintre ai nostri nu stiu nici macar limba romana. Sau sa scrie. De exemplu, unii nu au invatat ca propozitiile si frazele se incep cu litera mare. Grigore Ureche stia. Dar acum 500 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    mmm (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:42)

    delia [anonim]

    cred ca tine foarte mult si de faptul ca sondajul se bazeaza pe aprecieri personale..
    am intalnit multi occdentali carora doar pt faptul ca stiu sa spuna "hi!how are you?" li se parea ca vorbesc bine engleza.. dar va asigur ca in occident se invata foarte putin limbile straine,or avea ei calitatile lor dar pe asta nu o au...si e foarte probabil ca noi romanii sa ne subevaluam,ca deh, asa suntem invatati..mai ales ca e vorba de oameni tineri putem spune, peste 25 de ani mi-e greu sa cred ca sunt atat de putini cei care vorbesc bine o limba straina..doar stim cu totii pana la urma ca oricine prin tara asta se cam descurca cu engleza ..
    foarte interesanta clasificarea de mai sus a examenului cambridge...cred ca e mult mai edificatoare..
  • +2 (2 voturi)    
    Ce ma? (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:51)

    Ion Coman [anonim]

    In Bucuresti aproape toata lumea sub 45 de ani vorbeste cel putin engleza. Ca nu avem "certificari" este altceva dar studiul asta mi se pare o balarie.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate ... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 13:33)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Ion Coman

      cel putin engleza inseamna alea doozeci de cuvinte administrative "aplicat" "masterat" "manager" "brand (de Pleshcoi)" "pitch", "awareness", "advertising", "brief", "stand-by", "factoring" ...
      Nu e doozeci ?
      Eah, si steagurile lui Pristanda erau 44 în cap, asa ca puteti sa ma "trustatzi" si pe mine !
      see ya !
  • 0 (0 voturi)    
    pai si nu e evident (Vineri, 24 septembrie 2010, 20:55)

    mmc [anonim]

    o mare parte a populatiei intre 25 si 64 de ani o facut limba rusa si franceza la scoala
  • 0 (0 voturi)    
    precizare (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:19)

    eul [anonim]

    in titlu: nu e vorba de numar, e vorba de procent de adulti...
  • 0 (0 voturi)    
    Total nefondat (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:20)

    Ghiurca Adrian [anonim]

    Da, eu spun ca e total nefondat, ramane de vazut, ce inteleg acei oameni din a stapani o limba straina, cei din tarile cu procent ridicat, ca la ei ma refer...Sincer in Bulgaria am mers de 2 ori si am intalnit mereu oameni care vb. engleza. Oricum nu am fi putut fi in fruntea clasamentului...cu ce isi pierd timpul sociologii astia...!!!
  • +1 (1 vot)    
    aici e cu schepsis (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:26)

    Dragos [anonim]

    daca ne gandim la cati cetateni avem prin strainatate cred ca stam mai bine. cei 2.5 milioane stiu si ei o limba straina.
    Toate ca toate dar eu zic: Romania nu e chiar atat de tampita precum o percep unii.
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa fim seriosi (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:35)

    jean [anonim]

    noi suntem tzara francofona, declarata, membra, inca dela ilici incoace.

    ..................

    doar 4,9% dintre persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 64 de ani considerau in anul 2007 ca au un nivel "bun" de stapanire a limbii engleze, fata de media UE de 15,9%.
  • 0 (0 voturi)    
    letonia (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:43)

    marius [anonim]

    pai sa o luam cu asta: "locul 1 situandu-se Letonia, unde 55% dintre adulti spun ca stapanesc foarte bine o limba straina". Sa precizam totusi ca 55% din letoni stiu limba... rusa.
  • +1 (1 vot)    
    Bine ca sunt ei destepti (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:54)

    Johnny [anonim]

    Ma umfla si rasul...
    Credeam ca i-au pus pe italieni, nemti sau englezoi pe primul loc.
    Aia habar n-au de o limba straina. Noi suntem genii pe langa ei.
    Dar, acum vine parea cea mai grea, lor nu le trebuie, noua da.
  • +1 (1 vot)    
    :)) (Vineri, 24 septembrie 2010, 21:56)

    hangover [anonim]

    Limba aia cunoscută de un numar mic de adulți se numeste Limba Română.
  • +1 (1 vot)    
    sondaj aiurea (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:05)

    adrian [anonim]

    aici romanii au fost cinstiti (desi daca ii punea si pe capsunari procentul crestea simtitor) dar slovacii? scuza-ma! in tara aia nici cu ceha nu te descurci :P daramite cu limbi "straine", care chiar sunt limbi strine pentru slovaci, s-au laudat ca nesimtitii. ma mir ca bulgarii - care si astia sunt laudarosi - nu au iesit p primul loc :-))) cat despre englezi... wtf? astia vorbesc in proportie de aproape 100% cea mia "straina" limba de pe glob. Ce sa vorbeasca?? Chineza?
  • 0 (0 voturi)    
    limbi straine (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:18)

    DECEBAL [anonim]

    in barcelona MIRCEA la hoteluri toti receptionerii stiu engleza, la citi turisti au chiar este prima conditie sa stii engleza,dar si catalanii maturi sint bita la alta limba straina,astia cred ca stau mai prost ca noi romanii,ce imi placeca ei cinta mai tot timpul cint lucreaza si cinta cuvinte in engleza daca ii intrebi ce cinta habar nu au.
    • 0 (0 voturi)    
      imi pare rau..... (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:57)

      bubu [anonim] i-a raspuns lui DECEBAL

      ....sa te contrazic, dar lucrand in domeniu, si fiind mai saptamanal in Barcelona/ Spania, iti spun din experienta ca limba engleza se vorbeste ....din maini....daca cunosti expresia. la fel in Italia, si Franta. daca poti avea o conversatie cap-coada, alta in afara de ....o camera cu dus si mic dejun, nu poti avea..... spre deosebire de Croatia, de ex, Portugalia, sa nu mai zic de tarile nordice,ca aia-i baga in buzunar si pe nativii de engleza.... sau olandezii..care zici ca sunt bristish 100% (exceptand accentul germanic).....
      in romania se vorbeste! cu atats-au ales romanii de la televizor...
    • +1 (1 vot)    
      ... (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 1:36)

      delia [anonim] i-a raspuns lui DECEBAL

      decebal stai cumva in barcelona?daca da si poti mi-ar placea sa schimbam informatii daca poti sa-mi lasi o adresa de contact...
      cat despre receptionerii de acolo majoritatea sunt si ei straini deci cred ca d-aia vorbesc engleza ca spaniolii puri n-au treaba cu limbile straine
  • 0 (0 voturi)    
    spanglish language (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:20)

    ispy [anonim]

    in romania se vorbeste majoritar Romana.
    foarte putini sint cunoscatori mediocri de engleza.
    cei mai multi reusesc doar sa substituie cuvinte romanesti cu echivalent englez.
    foarte multi se exprima in engleza traducind integral expresii romanesti. cititi diverse bloguri sa intelegeti ideea.
    daca vorbim insa de limbi straine, altele decit engleza, nu sintem codasi. avem multi vorbitori aproape-nativi de rusa, maghiara si romanes.
  • +1 (1 vot)    
    STUDIU FALS si INUTIL (Vineri, 24 septembrie 2010, 22:51)

    gogu poliglotul [anonim]

    mergeti in Spania si/sau [mai ales] Italia, ca sa vedeti ca nu o ''rupe'' nimeni pe nicio limba straina. ca sa nu mai spun de Ungaria...

    de fapt, studiul ia probabil in calcul asa zisele cursuri pe care cei din V le fac/au ocazia sa le urmeze. am intalnit zeci de italieni si spanioli care aveau trecut pe CV engleza/franceza fluent, insa in realitate erau praf! sunt recunoscuti de fapt pt ''talenntul''' lor la lb straine. in studiu, astia vor fi fost inscrisi la ''vorbitori''' de limbi straine... HAHA
  • 0 (0 voturi)    
    totul are o logica (Vineri, 24 septembrie 2010, 23:32)

    Joan [anonim]

    Romania are cel mai mic nr de vorbitori de lb straine pt ca cei care cunosteau deja o limba au plecat. Si eu am placat si cunosc 2 limbi straine. Daca nu cunosteam probabil ramaneam in Romania ca toti ceilalti surprinsi de sondaj.
  • 0 (0 voturi)    
    discutabil (Vineri, 24 septembrie 2010, 23:57)

    Anca [anonim]

    hm...studiul se bazeaza pe declaratiile celor intervievati. Din cate am reusit sa observ si sa compar comportamentul romanilor cu al altor nationalitati (vorbesc doar din experienta personala, desi destul de vasta), romanii se feresc sa spuna deschis ca vorbesc bine o limba straina daca nu o chiar stapanesc foarte bine. In schimb, ce am observat e ca multi europeni spun ca vorbesc bine o limba straina, si de fapt cand incepi sa vorbesti cu ei constati ca "binele" ala se rezuma la o conversatie banala, si ca de fapt tu stai mai bine decat ei la acest capitol (din nou, experienta personala). Nu vreau sa spun prin asta ca ne caracterizeaza modestia, dar s-ar putea ca o astfel de atitudine sa fi influentat sondajul. Nu de alta, dar in tari precum Slovacia (unde am chiar locuit si lucrat), dar si Cehia, Germania, Polonia, Grecia sau Spania eu cel putin am dat cu greu de cate unul care sa (vrea sa) vorbeasca altceva decat limba materna. In schimb, cand au venit prietenii mei din respectivele tari in Romania, imi spuneau ca sunt impresionati ca la noi toata lumea vorbeste engleza.
    Deci eu personal ma feresc sa cred prea tare in aceste statistici.
    • 0 (0 voturi)    
      indeed (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 1:30)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Anca

      Asa e. Mergi in Cehia, Spania, Italia si incearca sa te intelegi cu cineva in alta limba in afara de cea a lor. Surprise, surprise nu prea ai cu cine.
      Cel putin cehii motivau cand venea vorba de asta ca ei ar stii ceva dar le e rusine sa vorbeasca :)
      Si nu ma refer la oameni din catune.

      Explicatia in cazul RO poate fi ca sunt inca f multi care traiesc in mediul rural si nu au acces sau interes sa invete. Pentru ca in orase chiar si mai mici nu cred ca gasesti foarte multi pana in 35 ani care sa nu stie macar engleza din filme...
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai spune! (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 0:19)

    Costel [anonim]

    da pasareasca ce are? nu mai e buna??
  • -1 (1 vot)    
    Referitor la titlu (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 0:52)

    Gabu [anonim]

    Foarte bine! Limba este elementul care ne-a garantat identitatea de-a lungul vremii. Iar termenul de "romales" exact aici perfid ataca. N-as vrea ca vreodata pe teritoriul Romaniei sa se vorbeasca oficial sau majoritar vreo limba cu volanul pe dreapta. Limba romana e extraordinar de plastica si de suculenta...Sa ne amintim ca nu se poate traduce in engleza Caragiale.
    Sincer nu vad care-i problema? Nu poate turistu' englez sa ceara "fish and chips". S-au inventat dictionarele, computer translators...
    • 0 (0 voturi)    
      Caragiale si englejii (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 10:24)

      theoneandonly [anonim] i-a raspuns lui Gabu

      Caragiale, cu putina dificultate ( si interes:) s-ar putea traduce in engleza. Numai ca nu prea ar avea rost. pentru e foarte "romanesc", ceea ce nue nici bine, nici rau. este pur si simplu. Caragiale este atat de ancorat in realitatea romaneasca incat nu prea ar avea sare si piper in engleza. Ca sa-l intelegi trebuie sa fi stst pe aici sau sa ai cat de cat cunostinte peste medie despre cum stateau/stau treburile pe aici.
      Limba romana e extraordinar de plastica si de suculenta....in sine. de acord. Dar nu prin comparatie cu...engleza.
      pr exemplificare, te invit sa compari vocabularele romanei si englezei si dupa aia mai vorbim putin pe marginea "plasticitatii si suculentei".

      Cam asta am avut de zis.
      Sunt pentru multilingvism, multiculturalism, dar sunt de parere ca o limba straina in plus NU ARE cum sa-ti strice.
      Si repet, sondajul e de kko, aici cred ca e singurul domeniu unde suntem (prea) modesti. Cum spunea cineva mai sus, un roman i un ...sa zicem englez care vorbesc o franceza de acelasi nivel se vor autoevalua diferit- romanul zice ca o vorbeste binishor, englezul zica ca e "fluent". E ciudat, dar asa stau lucrile. cred ca aici s-a cam dus toata modestia noastra ca popor:) prea multa, zic eu.

      Altfel, e loc de mai bine in toate partile, si la ei si la noi, atat in vorbirea /scrierea limbilor straine, cat si in a celei materne ( ma rog, eu au scuza ca nu au scrieri fonetice- englezii, francezii), dar am vazut chestii scrise pe calculator sau d emana de englezi, italieni, ( in limbile lor materne) care m-au facut sa ma cam mir.:)
      o zi buna tuturor.
      • 0 (0 voturi)    
        Re (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 15:04)

        Gabu [anonim] i-a raspuns lui theoneandonly

        Tracand peste "TE invit", trebuie sa va atrag atentia Domnu' Dioanandonli ca suculenta sau plasticitatea unei limbi nu rezida in numarul de cuvinte... Multumesc pt sustinere in speta Caragiale, asta spuneam si eu: poti desigur sa-l traduci in engleza intr-un an, doi dar englezu' nu l-ar pricepe nici intr-o viata.
        Si eu mi-s pentru multiculturalism, basca vorbesc vreo patru limbi staine dar Dv. n-ati inteles contextul.
        • 0 (0 voturi)    
          englezii si Caragiale (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 18:58)

          theoneandonly [anonim] i-a raspuns lui Gabu

          ma bucur ca vorbesti 4 limbi straine.
          esti insa foarte "roman" - si ma refer strict la "persona" ta online, ca altfel nu te stiu.
          La ce ma refer-
          - te ofuschezi aiurea pt adresarea cu persoana a II-a singular. Nu o a renunt la ea pt ca dupa mine asta-i un fel de agora unde nu se tine cont de varsta etc (n-ai cum, doar daca am scrie varsta langa ID). Doar nu ti-am zis tie personal "tu"...am dat o replica unei replici, unei entitati online. drept care, cu toata ofuscarea, n-am renunta la acest mod de adresare.

          - tii mortis sa mai zici tu ceva, sa-i atragi tu aluilalt atentia ca n-a inteles contextul ( era si greu de inteles:)

          - ma rog la treaba cu plasticitatea si suculenta, sunt de acord , nu rezida DOAR in numarul de cuvinte. Dar e un factor. si nu unul de ignirat. Nu vb de alte limbi, dar pe mine cunoasterea aprofundata a englezei ( nu e o lauda, e pur si simplu meseria mea) m-a facut sa-i apreciez o serie de calitati, printre care cele mentionate mai sus.

          - Caragiale...de ce nu ar fi inteles Caragiale de englezi, cel putin nu la nivelul la cre intelegm noi (majoritatea) autorilor englezi. Ssa ne gandim. Notiuni de limba si cultura engleza sunt predate de zeci de ani in scolile romane, ceea ce nu se poate spune despre situatia inversa. la fel, traducatori din limba engleza, vorbitori nativi de romana sunt...sute, mii probabil ( nu toti buni, dar sunt). Invers- trebuie sa cauti putin mai mult. prin urmare, dupa mine, nu e vorba de faptul ca avem noi niste realitati extrem de complexe si-asa mai departe, e vorba de faptul ca englezii nu au fost pregatiti ( inclusiv in scoala) sa le inteleaga. Nu e vina lor, nici a noastra. Engleza e limba universala, romana nu. Asta e motivul pt care cu toate eurostaturile, parerea mea e ca, mai ales in mediul urban, stam mai bine cu limbile straine decat vorbitorii nativi ai acestori limbi. Noi am avut si avem nevoie. Ei, mai putin.
  • +1 (1 vot)    
    discutabil (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 3:05)

    Mihaela [anonim]

    in ceea ce priveste lb engleza consider ca un procent considerabil din tinerii romani o vorbesc fluent (in cate tari din Europa tinerii liceeni sustin examene Cambridge in cls a 11a sau a 12a?!) , iar persoanele mai in varsta nu vorbesc aceasta limba pentru simplul motiv ca nu au invatat-o la scoala.....sa fim seriosi....in tari precum Spania,Portugalia,Italia...etc foarte putini dintre tineri vorbesc limba de circulatie internationala,engleza....ceea ce eu consider ca e mai important sa o cunosti decat toate dialectele din tara ta...
  • 0 (0 voturi)    
    Statistica e cu dute vino:P (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 10:03)

    AdrianStanciu [anonim]

    Statistica e o foarte buna metoda de a manipula agenda jurnalistica. Pentru a putea fi credibila statistica trebuie sa fie precizat esantionul, metoda, instrumentul, eroarea de predictabilitate, etc. Cum asa ceva nu exista nici in articol si nici in documentul EUROstat atunci cum e posibil ca o persoana care citeste aceasta stire sa inteleaga ce se intampla cu adevarat.

    Intr-adevar exista o mare probabilitate ca in Romania vorbitorii de o limba straina sa fie foarte scazuta. Dar, macar sa fie dovedita ca la carte!

    Mai exact: Daca esantionul a fost realizat pe adulti care muncesc in fabrici si uzine, mare sansa sa nu vorbeasca o limba straina. In schimb daca esantionul ar fi fost realizat doar pe cei din mediul de afacere - o sansa foarte mare sa vorbeasca toti o limba straina.

    Sper ca va da de gandit!
  • 0 (0 voturi)    
    Exista (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 12:00)

    kronk [anonim]

    Exista numai doua feluri de limbi:limbi LATINE si limbi LAMINE.
  • 0 (0 voturi)    
    romana intii! (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 17:48)

    Dr. Gionescu [anonim]

    O mare drama postdecembrista nu sunt limbile straine, ci dezalfabetizarea romanilor. Ceausescu i-a alfabetizat 100% (lucru considerat "minor" de anticomunistii de profesie). Capitalismul plutocratic va avea grija ca in 20 de ani 50% din romani sa fie analfabeti. Deja o mare parte din tinerii de 18 ani nu pot pricepe texte scrise in romana.
  • 0 (0 voturi)    
    limbi straine (Sâmbătă, 25 septembrie 2010, 20:01)

    decebal [anonim]

    da DELIA stau in barcelona ,si intr-adevar pe strada daca intrebi in engleza nu te inteleg multe presoane,dar am vazut ca au un colegiu unde se preda nu mai inlimba engleza este intr-o zona mai de bogatasi am ramas uimit c prima data cind amvazut toti copii cind au iesit din scoala vorbeau nu mai in engleza, si studenti stiu engleza dau si ei examene si saraci de ei au emotii la engleza,stiam mai multa eu decit multi dintre ei si eu o stiu pe aia de la tv cum zisa cineva mai sus,spaniolii tirziu de tot au acceptat limba engleza ptr asta sint si afoni la noi in tara este foarte bine ca se lasa filmele in original n si se traduce jos in romana asta ne-a ajutatafoarte mult,la astia sint traduse direct,nu se scrie pe banda ca la noi, am vazut cind traduc din engleza in spaniola si ride in film traduc si asta -ride-,iar ce i-am apreciat foarte mult ca tin cu tara lor mai ales la vinzarea de masini SEAT,au preferat sa-si cumpere din tara sa-si lanseze masina si sa ajute si tara.
  • 0 (0 voturi)    
    cultura, bat-o vina (Duminică, 26 septembrie 2010, 9:54)

    aici 'e' dilema.... [anonim]

    ..aici, pt ca romanii sunt totusi un neam cu oameni avizati, cultivati ..., nu spre elite dar asa ca masa; si totusi acest popor a putut fi tras pe sfoara de niste 'aberanti ai politikyei' care au furat ca'n codru...; aici sta dilema...; cum a fost posibil asa ceva ?
  • 0 (0 voturi)    
    Clarificare (Duminică, 26 septembrie 2010, 10:09)

    Lucian [anonim]

    Avem cel putin 7% cetateni care cunosc bine o limba straina: LIMBA ROMANA!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă