Ce mai e nou cu creanta BNR asupra Germaniei? Ce mai face dl. Gelu Voican Voiculescu?

de DP HotNews.ro
Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:08 Actualitate | Esenţial

Se da urmatoarea problema. A ii datoreaza multi bani lui B. Multi tare, nu maruntis. A este mult mai puternic decat B. De fapt, B nici nu are cojones, prefera sa taca si sa mearga taras mai departe. Documente pentru datoria asta are si A, dar si un vecin al lui B, sa-i spunem C. Daca B ii cere banii lui A, s-ar putea ca el sa se supere. C insa, e mult mai puternic si decat A si decat B. Are si painea si cutitul. Dar cum sa il implici in mod direct? Ai putea sa ii vinzi datoria lui C pe bani mai putini desigur, iar C sa se descurce mai apoi cu A.

Un fel de factoring pe sume foarte mari, de ordinul miliardelor de euro.

Acum, traducerea:

Germania are o datorie fata de Romania. Documente doveditoare se gasesc atat in Germania, cat si la Basel si chiar la Moscova. Despre datoria asta se stie destul de putin si nici nu se doreste multa publicitate. Unii invoca numele lui Gelu Voican Voiculescu, care ar fi facut un drum pana hat in Elvetia. Altii invoca numele altor oameni de afaceri dispusi sa faca o fundatie privata prin intermediul careia datoria aia sa fie vanduta rusilor, care orisicat, au o putere mai mare de negociere cu Germania decat o avem noi.

Sunt invocate discutii aproape oculte, in care apare numele prim-viceguvernatorului BNR Florin Georgescu, intelegeri la Cotroceni, discutii chiar la cel mai inalt nivel cu partea rusa.

Romania postcomunista a impus retrocedarea integrala a proprietatiilor nationalizate in anii '40. Cum sa explici insa, ca Guvern, ca inlaturarea nedreptatii comuniste se rezuma doar la retrocedari si nu si la lamurirea relatiilor comerciale? In fine…

“Pe scurt situatia ar fi urmatoarea: rusii au verificat in arhivele lor de la Moscova, unde sunt depozitate nu numai arhivele CAER, dar si cele ale armatelor din fostul Tratat de la Varsovia. Au descoperit faptul ca intre 1945 si 1952 rusii au “colectat” si au transportat la Moscova documente si arhive din mai toate institutiile din Romania, acolo unde ei aveau interese pe termen scurt si lung. Au scos astfel din tara cam tot ce au gasit interesant. De la MAE, BNR, MF, Ministerul Apararii, dar si din alte institutii. Asa se face ca BNR nu a reusit sa gasesca mai nimic in propria ei arhiva despre sold.

Astazi mi s-a spus telefonic ca, la Moscova, la cel mai inalt nivel, se analizeaza posibilitatea ca BNR sa vanda creanta Germaniei catre Administratia Prezidentiala de la Kremlin, la un pret pe care rusii il vor plati pe loc, urmand ca ei sa-si recupereze investitia de la guvernul condus de Angelika Merkel. Stirea asta este senzationala fiindca poate urgenta finalizarea acestui proiect, practic in doar”, scrie unul dintre personaje. “Este obligatoriu ca grupul nostru (doar noi trei, la care, eventual se pot adauga si alte persoane, functie de negocierile pe care le vom purta in aceasta toamna) sa finalizeze formarea Fundatiei sau Asociatiei, precum si obtinerea autorizatiilor necesare din partea BNR;

O delegatie din partea noastra este asteptata sa mearga la Moscova (undeva pe la sfirsitul lui septembrie, inceputul lui octombrie), care sa scotoceasca in arhivele secrete pe care rusii ni le vor pune la dispozitie (dar numai cele aferente soldului). Mi s-a precizat ca este absolut total interzis (chiar pentru cercetatorii si istoricii rusi !) de a se umbla in aceste arhive, dar pentru acest proiect ei vor obtine o derogare si vom putea cerceta vreo 2 – 3 saptamini aceste arhive.

Acest proiect (soldul) nu poate fi amestecat cu proiectul Tezaurului, chiar daca partile sunt aceleasi; rusii recomanda, cu tarie (!!!) ca BNR sa nu amestece cele doua proiecte, in sensul ca de Tezaur sa se ocupe, pina la finalizare, doar Guvernatorul, iar de proiectul “soldului” sa se ocupe Vice Guvernatorul. Nu am inteles de ce cer rusii acest lucru, dar probabil ca ei au problemele lor interne.

Rusii ne cer ca noi sa obtinem un Raport de Evaluare intocmit de o reputata casa de audit international (KPMG, Deloitte, Ernest & Young, BDO, Price Watterhouse & Couper, etc.), DAR IN CARE VALOAREA REALA, ACTUALIZATA A SOLDULUI SA FIE CIT MAI MARE CU PUTINTA, PESTE 100 miliarde EURO, DACA SE POATE, FIINDCA CU CIT SUMA ESTE MAI MARE CU ATIT AU EI INTERES SA PREIA ACEST PROIECT !

Orice alt raport de expertiza obtinut in plus (Comisia Bergier, Banca Reglementarilor Internationale din Basel, Comisia Europeana, departamentul juridic, etc.) nu poate decit sa ne ajute si sa confirme valoarea soldului.

Avem nevoie ori de o aprobare suplimentara de la Guvernul Romaniei, ori de la Administratia Prezidentiala, prin care viitoarea noastra Fundatie este autorizata de BNR sa negocieze si sa finalizeze acest proiect.

Toate aceste acte si aprobari de mai sus le putem obtine in vreo 2 – 3 luni, daca ne miscam corect si cinstit, cu toate institutiile si persoanele care sunt si vor mai fi implicate in acest proiect. Stiu si mare parte din datele financiare, propuse de partea rusa, dar acestea le vom discuta cu prima ocazie, cand ne vom intalni”, mai scrie persoana in cauza.

Exista vreo implicare in toata aceasta poveste a lui Gelu Voican Voiculescu? Aproape ca nu am habar…

Daca insa reactiile externe (ma refer la ancheta din Bundestag si probabil la alte reactii de prin Elvetia sa zicem), ar pune in dificultate partea romana?

Daca in curand vor aparea pe posturile de televiziune interviuri care vor lamuri o parte dintre aceste probleme? Intreb si eu, nu dau nici cu parul, nici cu imparul….

O sa pun poate si niste pdf-uri cu semnaturi si stampile, care sa arate unde suntem…

Un mail de acum cateva minute: ”BNR nu va mai fi implicata, deoarece documente descoperite recent scot din ecuatie BNR. Problema a fost transferata din ograda BNR in cea a statului roman, mai exact al Guvernului si al Presedintiei. Este adevarat ca Moscova facuse o oferta BNR -ului, dar neoficiala, adica nu era una scrisa, ci una transmisa prin delegati speciali, de tatonare. Oferta Moscovei catre BNR e din 8 august 2010, pe vremea cand nu se descoperisera noile dovezi. In acest moment BNR nu mai poate fi parte implicata in acest proiect.”

Citeste si comenteaza pe blogul lui Dan Popa



Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
7080 vizualizari
  • +15 (15 voturi)    
    Nu inteleg (Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:34)

    nano2k [utilizator]

    Ok, Romania, Germania si Rusia au acte doveditoare care atesta o datorie de X mld EURO.

    Ma intreb eu, Germania a zis ca NU vrea sa plateasca? Sau noi nici nu am avut curajul sa intrebam? Din cate stiu eu, Germania ar trebui sa fie un "popor preten" cu poporul roman, avand in vedere ca traim sub aceeasi sigla a UE...

    De ce avem nevoie de Rusia ca sa recuperam o datorie de la Germania? Din cate stiu eu, Rusia e mai la est, iar Germania mai la vest.

    Lamuriri, va rog.
    • -7 (11 voturi)    
      Datorii,datorii (Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:58)

      G [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Germania va fi prietena cu Romania numai in momentul in care tehnica ne va permite sa dam timpul inapoi,pana cu o zi inainte de 23 august 1944,iar apoi evenimentele cunoscute se vor desfasura altfel.Pana atunci,ramane ca la inceput.Hai ,pa,ce e greu de inteles.Intoarcerea armelor COSTA si peste secole!
      • +15 (15 voturi)    
        asta (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:31)

        cuchi [anonim] i-a raspuns lui G

        Cred ca avem noi un soi de retinere, nu as zice chiar complex de inferioritate in relatiile cu tarile mai puternice. De ce sa avem noi rezerve fata de Germania pentru gestul de la 23 august mai mult decat are Germania fata de toate natiile pe care le-au exterminat. Parerea mea este ca trebuie sa ne ridicam din genunchi si sa stam impicioare pe toata talpa si chiar cu capul sus. Deocamdata noi suntem un popor care am fost cotropiti nu am cotropit.
        • +8 (8 voturi)    
          Totul porneste de la mentalitate (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:39)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui cuchi

          Totul porneste de la mentalitate. Daca vom avea mereu mentalitatea de invinsi cu siguranta nu avem la ce sa ne (mai) asteptam.

          Daca am intors armele nu e bine. Daca nu intorceam armele iar nu era bine.

          Asa cum zici, au altii bube mult mai mari decat noi, insa numai noi ne imaginam ca suntem ultimii.
        • 0 (0 voturi)    
          Ba nu (Joi, 9 septembrie 2010, 11:54)

          MirceaD [anonim] i-a raspuns lui cuchi

          In tratat, sa stii cuchi, cu toata sustinerea fata de ceea ce ai spus tu, Romania are statut de "tara agresoare". Asta-i tot ce am vrut sa spun
      • +1 (3 voturi)    
        de ce crezi ca a intors Romania armele ? (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:53)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui G

        ... poate si modul in care s-a adunat "creanta" asta are ceva de a face: cum explici ca nu au fost nici un fel de discutii si intreaga armata s-a conformat, ca sa numai spun de adminstratie ?

        Ungurii (din Ungaria) si acum sunt invidiosi ca noua ne-a iesit si lor nu ... ca ar fi incercat si ei, dar la ei a fost cu planificare din timp si cineva i-a turnat.
      • +3 (3 voturi)    
        Bravos rationalule (Miercuri, 8 septembrie 2010, 21:27)

        Gigel dela Alba [anonim] i-a raspuns lui G

        daaaa, cu Diktatu de la Viena cum stam moshu G?
        Istoria nu se intoarce, dar se poate repeta - la un alt nivel de ""evolutie istorica"", iti doreshti asta?
        • +4 (4 voturi)    
          nu numai Diktatul... (Joi, 9 septembrie 2010, 9:08)

          D [anonim] i-a raspuns lui Gigel dela Alba

          ...ci si celebrul pact ,ale carui urmari nu au fost sterse nici azi,de parca Romania ar fi pornit razboiul ,nu Germania ;candva,in revista "Magazin istoric",aparusera stenograme al convorbirilor dintre Stalin si Churchill-Stalin se distra copios pe seama argumentelor aduse de "aliatul"sau ,incercand sa demonstreze ca Romania a fost chiar mai fascista decat Italia(deci e mai "vinovata"decat patria fascismului de izbucnirea razboiului,asa ca merita sa plateasca mai mult-si datorii de razboi,si Basarabia si trocul cu Grecia);Stalin s-a distrat,dar a acceptat...ii convenea ,nu?iar acum ,tot noi suntem tradatorii...
      • +6 (6 voturi)    
        era singura optiune (Joi, 9 septembrie 2010, 9:13)

        dumil [utilizator] i-a raspuns lui G

        ba baieti, cititi niste istorie inainte sa va dati cu parerea. Romania a intors armele cand mai mult de 50% de romanie era ocupata de armata rusa, daca nu faceam treaba asta era sinucidere curata.
        soldatii rusi au facut prapad prin satele romanesti in calitate de aliati, imaginati-va ce ar fi facut in calitate de dusmani!
        pe de alta parte razboiul era deja pierdut pt nemti la acea ora, asa ca fiecare a incercat sa se salveze cum poate.
        sa va pun o intrebare, credeti ca moldova noastra sau dobrogea ar mai fi fost parte din romania dupa razboi daca nu intorceam armele?!
        • +3 (3 voturi)    
          ai dreptate (Joi, 9 septembrie 2010, 12:24)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui dumil

          pe 23 aug 1944 rusii trecusera de Iasi, si americanii debarcasera de 2 luni, cucerisera Toluse-ul si Paris-ul si erau la Pirinei.
          Daca continuam cu Germania, atunci pierdeam si Ardealul, si mai probabil si mai multe parti din Moldova.
          Au incercat si ungurii sa intoarca armele, dar Hitler nu a avut incredere in Horty cat a avut in Antonescu, si a cucerit Budapesta in 1944 pana sa apuce armata ungara sa zica pas. Deci au vrut sa tradeze si ungurii pe nemti in 1944, dar nu le-a mers; si acum ne zic noua curve...
      • +3 (3 voturi)    
        LUI G (Joi, 9 septembrie 2010, 10:58)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui G

        Germania lui Hitler, si URSS-ul lui Stalin pe 23 august 1939 au semnat pactul de neagresiune Ribbentrop - Molotov. Acest pact a durat 669 de zile, dupa care Germania ataca URSS. Asa ca, Germania ar trebui sa se uite mai intai in ograda proprie despre ce inseamna tradare.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu (Joi, 9 septembrie 2010, 1:29)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Exista prieteni,uniuni ,pacturi.Ci doar interese.Asta e prima lectie pe care toti romanii trebuie sa o invete.A doua ca nimenu nu-ti doreste binele si ti-l va face.Si ultima, lasii ,sclavii si lingaii nu vor fi luati in seama niciodata.
      • +2 (2 voturi)    
        LUI HESS (Joi, 9 septembrie 2010, 11:06)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui HESS

        Felicitari ! Un comentariu perfect, scurt si foarte cuprinzator.
        • -1 (1 vot)    
          Nu chiar. (Joi, 9 septembrie 2010, 14:34)

          singurintrenevertebrate [anonim] i-a raspuns lui carat

          Era un comentariu perfect daca individul era capabil sa foloseasca gramatica limbii native un pic mai "ordonat". Am intalnit unguri care vorbesc romana mai corect de atat. Rusinos.
      • +1 (1 vot)    
        3 lectii (Joi, 9 septembrie 2010, 15:07)

        unf [anonim] i-a raspuns lui HESS

        raman un fun inrait al memeseului; e reconfortant .-. !
    • 0 (0 voturi)    
      o ipoteza (Joi, 9 septembrie 2010, 17:52)

      calaetz [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Rusia vrea partea Moldovei si mai vrea si ceva si din partea Romaniei?
  • +9 (9 voturi)    
    de ce implicam Rusia intre noi si Germania? (Miercuri, 8 septembrie 2010, 19:46)

    Razvan_M [anonim]

    Din cate stiu, BIS a fost creata tocmai pentru a preintampina situatii in care conducerea de la un moment a unei tari face datorii, iar conducerea de la un moment ulterior nu le recunoaste.
    Cel mai simplu ar putea sa existe niste negocieri intre noi si Germania, cu BIS ca detinator al documentatiei.

    Acum nu pot sa nu ma gandesc ca Rusia ar putea spune ceva de genul: "Baieti, vreti Moldova? Va costa 50 miliarde euro, platibili din datoria pe care Germania o are catre Romania. Ne dati noua datoria la o treime din pret si noi rezolvam cu nemtii." Iar Rusia ar putea negocia niste lucruri foarte interesante pentru 100 miliarde euro.

    Intrebarea este: noi vrem sa fim curve si sa ne cautam un peste/recuperator?

    Aproape ca-mi vine sa rad de situatia asta.
    • +9 (9 voturi)    
      Asta nu inteleg nici eu (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:05)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Daca X mi-e dator, de ce trebuie sa il rog pe Y sa fie recuperatorul meu, inainte de a vorbi cu X?

      Plecam din startul locului de la premisa ca numai cu forta putem lua banii de la Germania?

      Sau cealalta varianta e ca deja Germania a zis ca nu ne plateste si atunci suntem deja la pasul 2 cand cautam recuperator? Asta as putea intelege.

      PS: Daca Germania nu vrea sa plateasca o datorie, noi de ce am face altfel? Situatia asta e doar pentru "cei mari"? Intreb pentru ca nu inteleg, nu ca nu as putea intelege un raspuns sau altul...
      • +5 (5 voturi)    
        Întrebare justificată... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:28)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        Egalitate, dar nu pentru căţei!...
    • 0 (2 voturi)    
      Ce ti se pare ciudat? (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:11)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      de exemplu si firmele de telefonie mobila actioneaza cam la fel: daca un fost client are datorii mari si nuv rea sa le plateasca, vand aceste datorii pentru o suma mult mai mica unei societati de recuperari. Apoi e treaba acelei societati daca reusesc sa ia ceva de la datornic (daca nu, e teapa lor, daca da, atunci e profitul lor)
  • +8 (10 voturi)    
    Daca.... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:12)

    Rescatorul [anonim]

    aceste lucruri sunt adevarate si nu reusim sa rezolvam problema amiabil cu Germania si facem prostia sa-i jecmanim pe nemti cu ajutorul Rusiei si sa punem Germania la cheremul Rusiei, ne-am terminat si pe noi si UE. Germania, locomotiva si sustinatorul principal al UE, are dusmani puternici, care au tot interesul sa o ingenincheze. Daca Romania se face partas, suntem terminati in ochii lumii civilizate pe vecie. Daca ni s-au luat mintile si cadem in capcana suntem terminati si, odata cu noi, si UE. oare cine are interesul sa distruga sau sa-si subordoneze UE? Sa demonstram ca avem si minte, dar si demnitate si responsabilitate!
    • +7 (7 voturi)    
      Urmatorul pas (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:35)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      Urmatorul pas este Apocalipsa, nu?
      Oare faloasa Germanie sta in 18 mld? Mie mi-ar fi rusine sa nu dau cativa lei unor calici cum suntem noi.

      Ia mai ia la bani marunti si pe altii, nu numai pe noi. O datorie trebuie platita, indiferent ca banii vin de la SUA sau sarmana Romanie.

      Problema mea e alta. Si anume ca intr-un scenariu ideal primim banii de la Germania, insa tare ma tem ca se va infiinta vreo firma de apartament prin care va intermedia totul si de amar o sa ne fie. Ca de obicei, mai mult ma tem de ai nostri decat de ai lor... Sper insa sa nu fie o temere intemeiata...
      • +7 (9 voturi)    
        Nu te contrazic, dar... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:06)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        nu ai inteles esenta comentariului meu. Sper ca nu am fost prea ermetic. Nu ti se pare dubioasa propunerea de "rezolvare" cu ajutorul Rusiei, mai exact prin presiuni exercitate de Rusia? Uitam spolierea bogatiilor Romaniei ani de-a randul, pana a pus Dej piciorul in prag? Germania ne poate da banii inapoi, dar nu prin presiuni, si mai ales din partea Rusiei. Acum si Germania are probleme. Avem vreun interes sa punem noi presiuni pe liderul incontestabil al UE? Avem vreun interes sa ingenunchem UE? Vreti ca acea "casa comuna europeana", clamata in mod parsiv de Gorbaciov, sa aibe capitala la Moskova in loc de Bruxelles? Acest Gorbaciov, pe care l-am stimat pentru ceea ce a facut, m-a dezamagit profund. Stiti ce sfaturi a dat acolitilor sai din PSD si PNL, coloana 5-a a rusilor in Romania? Sa atace guvernul si statul roman in permanenta si sa-l slabeasca. Vrem o Romanie slabita, iresponsabila si stigmatizata de comunitatea internationala civilizata? Atunci, foarte bine, nu ne tine nimeni cu forta in UE si nu ne da nimeni cu forta credite cu numai 3.5% dobanda ca FMI/UE. Calea spre CSI ne este deschisa. Aduceti cardasia PSD/PNL/PC la guvernare si acest vis se va indeplini. Alegerea ne apartine!
        • +5 (5 voturi)    
          Pai asta ma intreb si eu (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:58)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

          Asta ma intreb si eu, de ce avem nevoie de Rusia?

          In schimb, nu sunt de acord cu intrebarea ta presupus retorica: "Avem vreun interes sa punem noi presiuni pe liderul incontestabil al UE?". Parerea mea este ca da. Dupa parerea mea (ca si cum ar conta), interesul Romaniei este sa nu ne mai imprumutam, sa nu mai platim zeci/sute de ani datorii catre FMI sau alte organisme financiare.

          Prefer sa se supere Germania pe noi si sa stea suparata cat o vrea ea dar sa nu amanetam viitorul acestei tari. Desigur, orice atitudine e discutabila, mai ales in fata unei puteri mondiale.

          Pana una-alta noi discutam in dulcele nostru stil, insa nu cunoastem pozitia oficiala a Germaniei. Parerea mea este ca atata timp cat nu cunoastem aceasta pozitie, discutam ca tzatzele in piata... Poate Germania ne-a propus altceva in schimbul acelor amarate (pt ei) miliarde. Poate nici nu ne baga in seama.

          E foarte importanta atitudinea Germaniei fata de noi (va rog, fara clisee cum ca suntem insignifianti in fata maretiei acestei natiuni care a provocat moartea a zeci de milioane de oameni). Pentru ca aceasta atitudine, alaturi de atitudinea Frantei de a trimite tiganii in Romania incepe sa ne faca un tablou din ce in ce mai concret vizavi de ceea ce credem noi ca este UE si ceea ce aceasta uniune este in realitate.
          • +1 (1 vot)    
            fara Rusia nu vezi un ban inapoi (Joi, 9 septembrie 2010, 12:29)

            bancher [anonim] i-a raspuns lui nano2k

            pt ca
            1)arhivele cu cotractele sunt la rusi
            2)Germania nu recunoaste datoria.
            • +1 (1 vot)    
              Da si nu (Joi, 9 septembrie 2010, 12:32)

              nano2k [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              1 - ok
              2 - nu e ok. Germania recunoaste aceasta datorie.
    • +3 (3 voturi)    
      aaaaaaaaaaa (Joi, 9 septembrie 2010, 9:21)

      mmmmmmmmmmmmm [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Voican agentul mosadului impreuna cu KGB au sfasiat Romania si continua sa o faca. Ce nu le mai ajunge?
  • +7 (7 voturi)    
    triliardele si vana romaneasca (Miercuri, 8 septembrie 2010, 20:21)

    crap [anonim]

    in mod normal, pe la casele mari de afara, se judeca la sange si datorii de milioane (intre tari), sau chiar de zeci de mii de dolari, fiindca mentalitatea lor e de natura asta (nimic rusinos, complexant, sau personal.. it's business). lipsa de // a celor de sus insa, cum bine a spus autorul, e recunoscuta la romani. ei se simt deopotriva stanjeniti (se simteau bine in pielea de calic, ptr ca nu erau asteptari prea mari la nivel international) cat si terifiati de ideea ca un catel mic si speriat ar putea latra spre unul din ciolanele carnoase ale dulaului 'caine rau'. cred ca rad nemtii de noi si cu.. ei care ar executa financiar cu zambetul pe buze orice tara care le-ar datora peste noapte ceva. poate nu chesh, da' firmele germane ar prinde un vad de n'ar mai iesi de'acolo 100 de ani de acum inainte. noi.. ce scrisoarea a treia, a noua poate! cum sa nu dispretuiesti o clasa politica ai caror reprezentanti de frunte sufera un atac de diar** numai la ideea de a ne cere NOUA drepturile! sau poate viseaza frumos la alte vremuri bune de jupuiala, la mintea lor probabil totul e posibil, ca n-au legatura cu bunul simt sau logica, sunt undeva intre golanie si prostie .. (altfel nu inteleg ce are voican voiculescu cu ciorba asta - asa se creeaza miturile, amestecand ingrediente de neamestecat, adica o nulitate in afacerea asta)(editat de HotNews.ro)
  • +4 (4 voturi)    
    Acte romanesti se afla in Rusia? Nu le returneaza? (Miercuri, 8 septembrie 2010, 21:00)

    Radu [anonim]

    Adica ca sa vezi de ce sunt importante actele.

    Sovietici au luat ce acte au vrut din tara noastra, dupa ce ne-au cucerit in August-Septembrie 1944. Romania ne mai avand acele acte ii este greu sa-si recupereze un drept.

    Printre altele eu asta am inteles din acest articol, bun articol.
    • 0 (2 voturi)    
      Ai inteles gresit articolul (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:10)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Ei ne dau actele. Si ne descurcam chiar si fara ele, fiindca insasi Germania le are si le recunoaste.

      Acum problema e cum actionam. Daca le cerem nemtilor banii nu stim cum vor reactiona, poate se supara... poate ne iau la **** sau poate ne dau frumos banii in timp ceea ce nu prea cred.

      In schimb, noi putem face rost de bani sigur.. sa zicem la un sfert din creanta, bani cash care intra in visteria statului imediat. Plus ca avem un as in maneca de negociere cu rusii la orice ora, ceea ce ne-ar prinde extraordinar de bine. Si pe urma ne doare-n pix cum se descurca rusia cu germania (in mod cert gasesc ei o solutia care cu romania n-ar putea fi gasita).

      Solutia asta ar putea parea buna, pentru ca primim bani garantat si imediat. Credem ca ne spalam pe maini insa nu e chiar asa. Credeti ca o sa se supere germania pe rusia? Nici vorba, sunt prea mari si sunt prea dependente una de alta ca sa-si permita. Insa noi suntem micuti, deci se pot supara si ne pot fute cat doresc pe urma.
      • +3 (3 voturi)    
        Interesant (Miercuri, 8 septembrie 2010, 23:07)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        Adica dreptul unui stat fata de un alt stat (coincidenta face ca sunt si 2 state care fac parte dintr-o uniune, deci nu e vorba de SUA si Iran de ex), este o chestiune asa, de fluturat. Mai ales ca ambele state RECUNOSC existenta unei datorii (!!!)

        Din cauza fricii am ajuns la coada lumii civilizate. Ce o sa ne faca nemtii? Ne scot din Uniune? Ce Uniune avem atunci cu ei, daca suntem buni numai ca si piata de desfacere pt ei? Daca nici macar cel mai elementar drept nu poate fi castigat? Intreb numai...
      • +4 (4 voturi)    
        Esti un fricos (Joi, 9 septembrie 2010, 2:19)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        Exact ca si aia de sus care se coesc sa ceara nemtilor sa plateasca datoria.
  • +5 (5 voturi)    
    o parere intre cele multe (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:15)

    egroeg [anonim]

    datoria respectiva provine dintr-un contract in care Romania si-a respectat obligatiile fata de Germania,pe langa faptul ca a si tras mult urmare venirii trupelor in tara.Este o suma care ni se cuvine,nu o cersim.Si,dupa cum ii stiu pe nemti,vor recunoaste obligatia respectiva.
    ar fi o dubla mare greseala sa trateze altii in locul nostru,respectiv sa cedam creantele.In primul rand ca rusii niciodata nu ne-au dat ceva,mereu ne-au luat si,in al doilea rand,ar fi un afront adus Germaniei ca partener de contract si european.
    Romania ar trebui sa dea dovada de istetime si maleabilitate in recuperarea datoriei oferind Germaniei posibilitatea platii unei parti prin realizarea unor lucrari mari de suprastructura cum ar fi:autostrazi,cai ferate,hidrocentrale,spitale moderne etc.Aceasta nu numai ca ar duce la ridicarea standardelor actuale,dar ar crea si zeci de mii locuri de munca.
    este evidentca Rusia urmareste niste beneficii materiale dar numai aparent,ea sperand sa obtina o pozitie cheie in Europa prin presiunile care le-ar putea face asupra Germaniei avand-o la mana cu asa o datorie.
    nu in ultimul rand,Romania ar trebui sa evite orice aranjament care sa o aduca in situatia de a depinde cu ceva de rusi fiindca nu ne vor ierta.
    pentru a se preveni si riscul pierderii sau disparitiei unor sume ar trebui ca toata operatiunea sa fie supravegheata de CE
    • +3 (3 voturi)    
      Datoria e imensa pt Germania? (Miercuri, 8 septembrie 2010, 23:13)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui egroeg

      Fratilor, despre ce vorbim aici? 18 mld EUR? 100? Pentru noi sunt sume inimaginabile poate, dar Germania are un PIB estimat in 2008 la aproape 3.000 mld $. Sta ea in banii astia, mai ales ca nu cred ca ii va pune cineva cutitul la gat sa-i plateasca toti odata?

      Mai degraba cred ca rusii ne santajeaza cu actele pe care le au, si care de fapt ne apartin, sa facem toata operatiunea prin intermediul lor pentru a mai intepa un pic Germania.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru Germania poate nu... (Joi, 9 septembrie 2010, 10:47)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        pentru Romania ar fi insa o imensa "gura de aer"
        • 0 (0 voturi)    
          Asa e (Joi, 9 septembrie 2010, 11:54)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui egroeg

          Iar atitudinea Germaniei in aceasta privinta e foarte importanta pt noi
          • 0 (0 voturi)    
            Germania nu recunoaste datoria, si (Joi, 9 septembrie 2010, 12:39)

            bancher [anonim] i-a raspuns lui nano2k

            nu putem sa o dovedim pt ca actele sunt la rusi.
            • +2 (2 voturi)    
              SURSA DE ARHIVA PENTRU ORICINE!!! (Joi, 9 septembrie 2010, 13:28)

              Archiveman [anonim] i-a raspuns lui bancher

              Creanta a fost confirmata de Banca Reglementelor (BIS) din Elvetia in ARHIVE PUBLICE, cea mai veche inst. financiara din lume! A mai fost confirmata de ministerul de finante a Germaniei in arhive PUBLICE GERMANE.

              Doar fomistii care spera un ciolan in plus viseaza la gogosi de MOscova!!!! NU ESTE NEVOIE DE MAI MULTE SAU MAI BUNE ARHIEV.

              Prezentarea temei arhiva de catre "trupa Moscova" este prea grea pentru balet la Balshoi dar prea usoara la cerebel sa inteleaga acest aspect.

              Fie incultura, fie o scoala la Moscova a promovatorilor ideii "Rusia" - a aduce discutia in contextul unor arhive misterioase este JENANTA si PENIBILA.

              Doar aspectul JURIDIC al TRATATULUI DE PACE 1947 si a CONFERINTEI DE LA LONDRA sunt IMPORTANTE!!!!! Nimeni sa nu dea curs acestor speculatii!!!

              POATE FIECARE SA CITEASCA

              http://www.bis.org/publ/arpdf/archive/ar1944_de.pdf

              verifica pagina 163-165
  • -2 (2 voturi)    
    povesti?basme? (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:28)

    marioara [anonim]

    Ex-clus in doua cuvinte
    sa existe un sold undeva si bombo
    sa nu stie de ea mai ales ca el se pregatea
    pt un desant in germanica
    Altfel : francezii vor banii din obligatiunile rusesti din 1912 iar alti datoria lui Napoleon
    Sa auzim de bine....
  • -1 (1 vot)    
    I R E I P A / Anca / Voiculescu (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:40)

    Papageno [anonim]

    "Mamaliga si IREIPA"
    (pe melodia STRADA SPERANTEI DE CORINA CHIRIAC. Vestitul institu IREIPA a bandei conspirative Anca si Voiculescu

    Have fun cu melodia:
    http://www.youtube.com/watch?v=AUgsoVXxnlg

    pe versuri de Papageno:

    S1: Cade sau nu cade , dati mi un raspuns
    Nu cred chiar de mine sa se fi ascuns .
    De unde cade ? De unde este?
    Unde-i Gelu cu o veste
    Sa stiu ca exista si mi ar fi de ajuns .


    R: Sa i amintiti va rog frumos adresa mea
    Cand va intalniti cu mamaliga,
    IREI-I- PA, Barajul Lotru, numarul 6, secotr 3
    Mai salivez si mai sper ..

    S2: Si 'ntr o dimineata daca va veni
    Poate ajunge o viata , poate doar o zi
    Pan' la rasarit de luna
    o indop de "Noapte buna"
    Sa stiu ca exista si mi ar fi ajuns .

    R: Sa i amintiti va rog frumos adresa mea
    Cand va intalniti cu mamaliga
    IREI-I- PA, Barajul Lotru, numarul 6, secotr 3
    O mai astept si mai sper ..
  • -1 (1 vot)    
    strada Sperantei si SOLDUL (Miercuri, 8 septembrie 2010, 22:59)

    Corina [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=AUgsoVXxnlg

    pe versuri noi:

    Mamaliga si IREIPA

    S1: Cade sau nu cade , dati mi un raspuns
    Nu cred chiar de mine sa se fi ascuns .
    De unde cade ? De unde este?
    Unde-i Gelu cu o veste
    Sa stiu ca exista si mi ar fi de ajuns .


    R: Sa i amintiti va rog frumos adresa mea
    Cand va intalniti cu mamaliga,
    IREI-I- PA, Barajul Lotru, numarul 6, secotr 3
    Mai salivez si mai sper ..

    S2: Si 'ntr o dimineata daca va veni
    Poate ajunge o viata , poate doar o zi
    Pan' la rasarit de luna
    o indop de "Noapte buna"
    Sa stiu ca exista si mi ar fi ajuns .

    R: Sa i amintiti va rog frumos adresa mea
    Cand va intalniti cu mamaliga
    IREI-I- PA, Barajul Lotru, numarul 6, secotr 3
    O mai astept si mai sper ..
  • +1 (1 vot)    
    interesul rusilor (Miercuri, 8 septembrie 2010, 23:12)

    fhj [anonim]

    nu stiu daca e ceva real in articol..dar comentez si eu...

    interesul rusilor vine din dorinta de a controla UE nu din dorinta de a ingenunchea_ - ei oricum controlau ceva prin politica germana - vezi fosti politicieni germani prin conducerea companiilor de gaze ruse.

    Ideea de a colabora cu rusii pt a pune presiune pe germania e o tampenie mare cat casa si nu cred ca e reala..cel mult e o dezinformare - nu ar face decat deservicii Romaniei
  • 0 (0 voturi)    
    si americanii vor bani de la nemti (Miercuri, 8 septembrie 2010, 23:46)

    minona [anonim]

    http://www.spiegel.de/international/business/0,1518,716244,00.html
  • +1 (1 vot)    
    cica (Joi, 9 septembrie 2010, 1:56)

    radu [anonim]

    rusii voiau sa se ocupe viceguvernatorul de asta. haios, asa pe fata. dar hopa..., mingea nu mai e la bnr. s-au adunat degeaba baietii. mingea e la basescu. ceea ce e foarte bine!
  • -1 (1 vot)    
    banii de la nemti (Joi, 9 septembrie 2010, 5:21)

    Cotel [anonim]

    chestyia e noi am platit la suedezii aia bani - nu toti dar o parte. Sa dea si neamtu' ca sa aiba politicianii si familiile lor ce sa mai suga ca parca stau pe uscat. Ti trailes bahtalo!
  • -1 (1 vot)    
    circ si piine (Joi, 9 septembrie 2010, 9:24)

    adrian [anonim]

    Domnilor, aceasta pare sa fie o alta intoxicare pe principiu circ si piine , fara nici o legatura cu realitatea actuala din UE.
  • 0 (0 voturi)    
    NU ESTE NEVOIE DE MAI MULTE DOVEZI (Joi, 9 septembrie 2010, 12:43)

    Papageno [anonim]

    Creanta a fost confirmata de Bance Reglementelor din Elvetia in ARHIVE PUBLICE, cea mai veche inst. financiara din lume! A mai fost confirmata de ministerul de finante a Germaniei in arhive PUBLICE GERMANE.

    Doar fomistii care spera un ciolan in plus viseaza la gogosi de MOscova!!!! NU ESTE NEVOIE DE MAI MULTE SAU MAI BUNE ARHIEV.

    Prezentarea temei arhiva de catre "trupa Moscova" este prea grea pentru balet la Balshoi dar prea usoara la cerebel sa inteleaga acest aspect.

    Fie incultura, fie o scoala la Moscova a promovatorilor ideii "Rusia" - a aduce discutia in contextul unor arhive misterioase este JENANTA si PENIBILA.

    Doar aspectul JURIDIC al TRATATULUI DE PACE 1947 si a CONFERINTEI DE LA LONDRA sunt IMPORTANTE!!!!! Nimeni sa nu dea curs acestor speculatii!!!

    Doar un discurs la nivel inalt, cu oameni pregatii poate asigura un succes. Fomistii din echipa "Moscova" cauta doar sa atraga afacerea la ei inventand tot felul de fantasme de arhiva. EFTINEALA FOMISTA
  • +1 (1 vot)    
    Varianta porcului de craciun... (Joi, 9 septembrie 2010, 12:59)

    Purcelus cu parul cret [anonim]

    S-a gandit cineva la varianta urmatoare:
    1) se negociaza cu nemtii politica fata de Moldova si ajutorul lor la reintregirea romaniei
    2) se arunca la rusi un soric de porc cu promisiunea ca va veni tot porcul dupa aia si ca se pot indopa de craciun
    3) Moldova revine la tara mama in octombrie si intra in EU in contul posibilului porc ce va fi taiat de craciun; deasemenea FMI scade riscul de tara luand in consideratie si porcul de Craciun
    4) cu 2 zile inainte de Craciun porcul o sa slabeasca cam 60% din motive obiective - cel mai probabil din cauza ingrasamintelor nemtesti livrate in contul datoriei undeva prin anul 1970 catre ceausescu, cine nu crede sa il intrebe pe Nea Nicu (sic!)
    5) FMI pastreaza ratingul bun ca a crescut capacitatea de productie prin revenirea Moldovei la tara mama, rusii raman cu soricul, noi cu Moldova si nemtii fara sa plateasca...
    6) concluzie: O afacere "politically corect" care face toata lumea fericita...

    Concluzii:
    a) Chiar mai crede cineva pe site-ul asta ca noi suntem sau vom mai fi vreodata mana in mana cu rusii??
    b) Chiar mai crede cineva ca noi (sau politicienii nostri) suntem atat de tampiti sa ne taiem craca de sub picioare cu EU, FMI si altii?
    c) mai mult decat banii conteaza reintregirea tarii; banii poti sa ii faci oricand...

    Pofta buna la soric!
  • 0 (0 voturi)    
    Alambicata situatie. (Joi, 9 septembrie 2010, 14:14)

    mircea [anonim]

    BNR nu are treaba,dar ce cauta viceguvernatorul Florin Georgescu care prin anii '94-2000 mai facea niste inginerii financiare.Si se pricepe.Lucreaza meticulos,nu se grabeste.Dar Gelu Voican Voiculescu?Ce cauta in ecuatie?Asta in cate a fost bagat dupa 1989 si la cate interviuri i sau luat,nu a spus nimic.Ce stiti de el?
  • 0 (0 voturi)    
    Strategia Romaniei (Joi, 9 septembrie 2010, 14:16)

    Gogu [anonim]

    Eu as face altfel ...
    1) Se face "scapata" povestea asta ca Rusia ar putea negocia imprumutul pentru noi

    2) Se porneste o negociere "neoficiala" pe 75% din imprumut cu leverage-ul ca daca nu accepta vindem datoria Rusiei.


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi