VIDEO Silviu Prigoana a depus la Parlament un proiect de lege privind legalizarea prostitutiei

de Alina Neagu HotNews.ro
Marţi, 7 septembrie 2010, 9:31 Actualitate | Esenţial

Deputatul Silviu Prigoana a depus, luni, la Parlament, o initiativa legislativa privind legalizarea prostitutiei, definita ca "activitate cu caracter sexual autorizata", care se poate desfasura independent sau "in cadru organizat", in case de toleranta: "Motivatia inaintarii unui proiect de lege care sa regementeze exercitarea in mod legal a prostitutiei sta in incercarea de a clarifica situatia sociala a persoanelor care, oricum, activeaza in domeniu, prin intrarea acestora in sistemele de asigurari sociale, de sanatate, de pensii etc. si, de ce nu, in incercarea de a spori veniturile la bugetul de stat", a explicat deputatul independent, intr-un comunicat de presa, citat de Mediafax.

Potrivit propunerii legislative, "activitatea cu caracter sexual autorizata" (ACSA) desemneaza activitatea cu caracter sexual derulata de persoana care detine autorizarea legala, desfasurata in baza unei intelegeri intre parti si recompensata cu o plata dinainte stabilita. ACSA presupune servicii specifice relatiilor normale dintre cele doua sexe, cu asigurarea respectarii regulilor de igiena si discretie. Relatiile homosexuale sunt interzise".

Silviu Prigoana propune ca regimul juridic general aplicabil persoanelor care practica aceasta activitate sa fie cel prevazut de Legea privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent, iar Guvernul sa completeze in mod corespunzator Clasificarea Ocupatiilor din Romania si Codurile CAEN.

Proiectul de lege prevede ca ACSA poate fi exercitata de persoane care au implinit 20 ani, sunt apte din punct de vedere medical si sunt autorizate in conditiile legii, in timp ce la aceste servicii au acces persoanele care au implinit varsta de 16 ani: "ACSA se poate desfasura independent sau in cadru organizat, in Case de toleranta. Desfasurarea independenta a ACSA se poate derula la domiciliul persoanei care practica activitatea respectiva, numai daca acesta este destinat exclusiv acestui scop si in imobil nu locuiesc minori", se arata in document.



Initiativa legislativa propune ca Ministerul Sanatatii sa autorizeze medici care pot constata daca o persoana este apta pentru a practica aceasta activitate si sa emita norme privind conditiile in care se considera ca o persoana este apta pentru aceasta. Autorizatia pentru exercitarea acestei activitati ar urma sa fie eliberata, la cerere, de catre primarii localitatilor unde urmeaza sa fie desfasurata activitatea, dupa obtinerea unui aviz favorabil din partea structurii specializate a Ministerului Administratiei si Internelor care tine evidenta autorizatiilor emise, se mai arata in textul legislativ.

Persoana care desfasoara aceasta activitate are "dreptul la demnitate", dreptul de a refuza clienti sau servicii solicitate, precum si pe acela de a renunta oricand la aceasta activitate, fara instiintarea prealabila a conducerii casei de toleranta si fara plata de penalitati.

Printre obligatiile prevazute in proiectul de lege se numara efectuarea, lunar, a controlului medical, afisarea in mod vizibil in locul autorizat a tarifelor practicate, respectarea duratei programului dinainte stabilit sau pastrarea confidentialitatii cu privire la identitatea clientilor.

Potrivit proiectului de lege, casele de toleranta functioneaza ca societati comerciale si au relatii contractuale cu persoanele fizice autorizate sa desfasoare aceasta activitate. Pentru infiintarea unei case de toleranta este necesara aprobarea Cosiliului Local.

"Pentru partea de venituri convenita cu persoana care practica ACSA, Casa de toleranta pune la dispozitia acesteia o camera separata, dotata cu grup sanitar, precum si dotarile necesare", se mai arata in textul de lege. Persoana care practica ACSA nu poate primi mai putin de 70% din venitul realizat, mai mentioneaza proiectul.

Proiectul de lege prevede si propuneri de sanctiuni. Astfel, practicarea de servicii cu caracter sexual contra unei plati, de catre persoane neautorizate, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani. Pentru obligarea unei persoane sa deruleze activitati cu caracter sexual este prevazuta pedeapsa cu inchisoare de la 5 la 10 ani. De asemenea, recrutarea, obligarea sau determinarea minorilor sa desfasoare activitati cu caracter sexual se pedepseste cu inchisoare de la 7 la 12 ani.

In expunerea de motive, Silviu Prigoana arata ca propunerea legislativa ofera, pe langa sporirea controlului bolilor cu transmitere sexuala si SIDA, protectie sociala persoanelor care practica prostitutia si protectia societatii fata de o serie de fapte conexe prostitutiei, precum proxenetismul, traficul de persoane, pedofilia, agresiunile fizice, violurile, evaziunea fiscala, consumul de droguri.

In comunicatul de presa remis cu aceasta ocazie, Silviu Prigoana arata ca prostitutia, "subiect delicat pentru politica din Romania", constituie "un fenomen ce reuseste sa supravietuiasca incercarilor de a-l stavili". Deputatul precizeaza ca state europene cu traditie democratica, "cu populatii la fel de crestine ca cea din tara noastra", reusesc sa tina fenomenul sub control, impunand reguli clare, menite sa protejeze atat persoanele ce practica aceasta ocupatie, cat si pe clientii acestora.


Citeste mai multe despre   



  
4551 vizualizari
  • -10 (16 voturi)    
    intrebare (Marţi, 7 septembrie 2010, 9:48)

    Alex [anonim]

    La ce foloseste controlul lunar in cazul infectarii cu HIV? Pentru estimarea pagubei?
    • +10 (14 voturi)    
      Re: intrebare (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:11)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Pentru limitare.
      • +13 (21 voturi)    
        legea trebuie imbunatatita (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:44)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui ion

        in primul rand e disciminatorie. atat timp cat homosexualitatea nu este incriminata de lege este abuziv sa interzici prostitutia homosexuala.
        in al doilea rand trebuie analizata bina pozitionarea si reclama. pai e cumva corect sa nu fie imobil copii. dar daca peste strada sunt copii? ca banuiesc ca activitatea se va desfasura in imobile case. daca sunt scoli in apropiere? cum isi pot promova serviciile? un banner pus la geam cum e?
        a nu se intelege ca-l critic pe prigoana. sunt sigur ca un om nu se poate gandi la toate aspectele. el s-a gandit la unele la care eu nu m-am gandit. sigur mai sunt si alte aspecte.
        d-asta trebuie ajutata aceasta lege. ca sa iasa o lege buna. daca tot e s-o facem.
        iar biserica sa aibe un cuvant de spus in legatura cu astfel de legi atunci cand o plati impozite!
        • +6 (8 voturi)    
          ... (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:58)

          Aph [anonim] i-a raspuns lui adrian

          Pai e foarte simplu, se ia o lege similara dintr-o tara "cu traditie" (cam toate cele civilizate) si se adapteaza la noi.
        • 0 (4 voturi)    
          Cu publicitatea nu e greu (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:53)

          D. [anonim] i-a raspuns lui adrian

          In primul rand, imi pare bine ca in sfarsit a luat cineva atitudine! Promovarea "serviciilor" nu mi se pare o problema atata timp cat este ceva discret. Un afis cu o tipa gen "Moulin Rouge" si un titlu "More than a night club" asa cum se procedeaza prin afara, rezolva problema!
          • +2 (2 voturi)    
            da (Marţi, 7 septembrie 2010, 17:54)

            dan [anonim] i-a raspuns lui D.

            Ai dreptate,asa o sa poata si politicienii nostri sa lucreze legal !
    • +10 (14 voturi)    
      ... (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:46)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Alex

      mai bine un control pe luna decat deloc
    • -1 (11 voturi)    
      raspuns (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:25)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      ca sa se intrebe prostii.
    • -2 (6 voturi)    
      Bulina rosie versus Licente in leasing (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:03)

      Captain Blanet [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Ar trebui pe care o gaseste infectata sa ii puna bulina rosie, ca la cladiri, desi unii s-ar putea sa faca o confuzie grava cu stop-ul lunar.

      Eu zic sa le dea licente ca la taximetrie in prima faza, si sa se acorde de exemplu in fiecare oras cate o licenta la 1000 de locuitori. Cine vrea merge cu taxiul, cine nu isi ia masina, desi trebuie facuta o analiza de cost de oportunitate :)

      Sa se faca licitatie pe licente, si scoti si mai multi bani la bugetul local.

      Asa incurajam si competitia si cine isi permite o licenta, ramane in business, si atunci sa vezi servicii de calitate.

      In plus, daca persoana e tare sa isi ia licenta pe credit de la banca sau in leasig - ar fi un nou produs, si asa nu stiu institutiile financiare ce sa mai finanteze.

      Si uite asa bancile si prostituatele vor putea lucra impreuna, o fi vorba de principiul ca cine se aseamana se aduna?
  • +24 (28 voturi)    
    o idee buna... (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:03)

    aurelian1189 [anonim]

    ...daca prostitutia nu a putut fi oprita (doar a ajuns cea mai veche meserie din lume) macar sa se creeze un cadru legislativ care sa o limiteze, si ca efectele sa fie cat mai mici (mai ales BTS) . Beneficiile statului roman sunt imense ,cat si a persoanelor implicate in "fenomen" .
    Prostituatele sunt considerate insolvabile, majoritatea sunt purtatoare de BTS,
    Daca aceasta natiune este limitata mental nu are decat sa stea si sa-si planga de mila...
    Bravo lui Prigoana si celor dinaintea lui care au mai incercat asa ceva SUCCES!!!!
    • -9 (17 voturi)    
      Foarte bine ! (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:18)

      marinaru [utilizator] i-a raspuns lui aurelian1189

      Mai ramane impozitarea pensiilor, impozitarea bisericilor si poate a drogurilor usoare. Cu banii astia nu o sa mai avem un deficit de 3.5 miliarde euro la bugetul de pensii si o nu o sa mai avem scadere economica sau cresteri anemice.
  • -12 (20 voturi)    
    ?? (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:17)

    kin3zu78 [utilizator]

    Bucuria interlopilor , care oricum nu vor plati taxe nici de acuma incolo , dar vor avea confortul psihic ca fac ceva legal totusi :)
    • +4 (12 voturi)    
      Asta s-o crezi tu .... (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:57)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      Daca e s-o luam asa, interlopi sunt peste tot, de la presedinte, la guvern, la parlament si la toate companiile romanesti.
    • +6 (12 voturi)    
      te contrazici (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:04)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      daca nu vor plati taxe cum vor face ceva legal:)). parca si evaziunea e ilegala
  • +11 (17 voturi)    
    .. (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:22)

    stevenson [utilizator]

    Din punct de vedere moral e naspa , dar aici devina suntem noi , oamenii .
    Din punct de vedere economic , prin legalizare se vor aduce bani seriosi la buget , prin interdictie nu faci decat sa bagi bani in buzunarele mafiotilor care oricum vor comite ilegalitati .
    • -4 (16 voturi)    
      Bani seriosi? (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:52)

      androloiu [anonim] i-a raspuns lui stevenson

      Hai lasa-ma! Eu mai degraba cred ca bani glumeti..
      Iti imaginezi ca daca in celelalte sectoare din evaziunea e la ea acasa, in cazul prostitutiei va fi altfel? Aici unde mafia este la ea acasa? parca ii vezi pe pesti cu chitantierul in mina gata sa calculeze tva-ul pe serviciul oferit....Si pastrarea confidentialitatii? pe ce nume se vor elibera chitantele? Dar in cazul team buildingu-rilor cu firme si invitati de afara se face factura fiscala?Cind le vor arde cite o palma sau un pumn fetelor inseamna mustrare la locul de munca?
      • 0 (10 voturi)    
        asta lipsea ... ce sa zic (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:55)

        ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui androloiu

        Total de acord cu acest post! Nu va mai imbatati cu apa rece ca din legalizarea prostitutiei se vor aduce bani la buget :):) Nu reusim sa colectam de la marii intreprinzatori si toti care fura sau angajeaza la negru, sau cu un salar minim pe cartea de munca si rstul in mana ... hai sa fim seriosi ...
      • +3 (3 voturi)    
        mda (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:15)

        stevenson [utilizator] i-a raspuns lui androloiu

        Eu am prezentat situatia dpdv teoretic , iar dovezile vin din alte tari .
        Ca sistemul va fi un fail in Romania din cauza calitatii umane implicate in sector e altceva .
        Pe principiul tau as putea sa propun si eu interzicerea oricaror activitati economice , ca oricum se face evaziune fiscala si nu se dau chitante .
        • +1 (3 voturi)    
          nota (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:57)

          terente [anonim] i-a raspuns lui stevenson

          La o adica activitatea se incadreaza pentru aplicarea impozitului forfetar ca na-i cum sa le montezi contor. Ar fi un lucru bun de care era de mult nevoie. Din pacate e greu de crezut ca va trece legea pentru ca firele traficului de carne vie duc sus hat in Legislativ. E clar ca mai trebuie slefuita (un aspect ar fi garantarea discretiei si protejarea minorilor). Sub pulpana moralitatii traficantii vor opri si de data asta o lege utila si la fel de importanta ca legea ANI. Sumele rezultate din traficul intern de carne vie sunt inimaginabile.
  • +15 (23 voturi)    
    un proiect de lege de mult asteptat (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:26)

    Tim [anonim]

    Un proiect de lege de mult asteptat, dar ma indoiesc ca o sa treaca... o sa sara toti ca suntem o tara crestina, decenta si alte aberatii. Pot sa fac pariu ca fiecare parlamentar/senator care o sa voteze impotriva proiectului a frecventat sau inca frecventeaza persoane care presteaza ACSA, dar nici unul nu o sa recunoasca.

    S-ar putea incasa multe taxe, turismul ar exploda si traficul de persoane probabil ar scadea... dar iti trebuie putina viziune de care alesii nu cred ca dau dovada.
    • -12 (20 voturi)    
      Un turist (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:53)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Tim

      Dupa adoptarea legii,o sa vizitez musai orasul tau.Sa-ti cunosc sotia,fiica...Pentru a creste incasarile din taxe ale primariei,nu te gandi la prostii...Este ca am "putina viziune",mai Tim?!:)))
    • +7 (9 voturi)    
      Ai zis bine ca si turismul se va dezvolta (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:58)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Tim

      Exact ca in Tailanda, care este frecventata anual de milioane de turisti NUMAI pentru prostituate.
      • +3 (7 voturi)    
        gresesti (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:27)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        eu am vizitat thailanda si n-am fost la nicio prostituata. thailanda este superba si ofera niste servicii turistice extraordinare, in afara de prostitutie.
      • +3 (5 voturi)    
        zau (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:55)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        si Amsterdamu tot numai pentru cartierul rosu este vizitat?
        • +3 (7 voturi)    
          pai (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:03)

          Sorin Gazi [anonim] i-a raspuns lui dj

          Corect nu e vizitata doar pentru red like district,dar cei care au fost in amsterdam au trecut si prin red like district,ca doar sunt in amsterdam corecT?
          EI bine,as fi ipocrit sa cer viziune unor persoane de peste 30,40 de ani niste crestini in adevaratul sens al cuvantului care se bat cu pumnu in piept pentru religia lor dar care cred si in mituri pagane.
          Sunt sigur ca doar 10% din cei ce s-au dus in amsterdam sau dus sa numere bicicletele si sa adune orhidei.:).
      • -3 (5 voturi)    
        mai documenteaza-te! (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:50)

        pete1 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        ...lumea merge, de regula, in Thailanda pt ca e f ieftin!...iar cei care merg merg pt perioade mai lungi (de la 14 zile in sus). Am cativa prieteni care au fost...mereu mi-au povestit despre obiceiuri, locuri spectaculoase, mancaruri....si in plus de asta trebuie sa fii tare disperat sa te duci pana in Thailanda pt o femeie! :)))))))))))
        • 0 (0 voturi)    
          E vorba de cei care locuiesc aproape (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:32)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui pete1

          Nu de Romani. Si oricum la cati bani castiga un american, e o nimica toata o excursie in Thailanda pentru femei. In cateva ore e acolo cu avionul.
    • +2 (4 voturi)    
      o sa treaca... (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:38)

      SIKA [anonim] i-a raspuns lui Tim

      prin legalizare se vor impune niste impozite, care vor aduce banii in plus la buget! Ce conteaza de unde vin banii, atata timp cat vin?
  • -14 (20 voturi)    
    E criza... (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:38)

    Pantera Roz [utilizator]

    Vrea sa o scoata pe Bahmutanca la produs.Legal.Te inteleg,Prigoana.Succesuri.
  • -6 (12 voturi)    
    dle Prigoana nu va mai ajunge Bahmu? (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:39)

    Dan [anonim]

    Va creste numarul de sinucideri, asa s-a intamplat in Suedia.
    Voi care va bucurati veti avea surori, mame, matusi, verisoare, nepoate si poate fiice care vor presta acolo, succes!
    • +5 (9 voturi)    
      poate tu (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:30)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      eu n-am surosi, mame, matusi sau verisoare care se prostitueaza iar femeile care deja se prostituteaza vor avea un cadru legal, fara spagi date politiei, fara amenzi, fara probleme. trebuie sa fii retard ca sa crezi ca interzicerea unei activitati ca prostitutia o va face sa dispara. ai dovezi concrete, clare, dar tu refuzi sa intelegi si faci pe lupul moralist.
    • +2 (2 voturi)    
      opinie!! (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:44)

      un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Doar arunca o privire prin anuntul telefonic editia online sau pe cateva site-uri ce contin cuvantul prostitutie sau sex si sa vezi ce activitate prolifica avem in Romania.
      Dame de companie, saloane de masaj, etc exista si in prezent desi unii nu vor sa accepte acest lucru si totul de fapt este ilegal, nu???
      Atat ne ascundem in spatele religiei de parca altii daca au legiferat acest domeniu nu sunt crestini sau mai stiu eu ce??
      Daca ai nesansa sau sansa, depinde, ca sotia, mama, fiica, veriosoara, etc sa accepte aceasta activitate, nu ai prefera sa aiba si o protectie si sa nu fie exploatata de un peste???
      O parere acum dati cu minusuri!!
  • +4 (6 voturi)    
    Prigoana nu zice rau! (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:43)

    Dr Marutza [anonim]

    Din pacate in Romania de azi nu mai poti face deosebirea intre prostituatele de meserie si cele promovate pe toate canalele tv pe post de "vedete"!
    Asta imi aduce aminte de bacul cu cele doua tinere care se plimbau prin fata unui hotel de lux agatand turisii si nu numai. Un politist se sesizeaza , si le ia la-ntrebari: " tu cu ce te ocupi?"". Prima raspunde "sunt studenta!" Aceeasi procedura si cu a doua, la care aceasta raspunde:"si eu, Dom' politist, tot curva, da' nu stiu sa ma esprim asa de frumos ca dansa!" Asta-i partea anecdotica, dar o lege care sa le delimiteze "zona de activitate", controalele medicale periodice si obligatorii "ar tine fenomenul sub control si ar proteja atat clientii cat si practicantele", cum bine zice Dl prigoana
  • -3 (5 voturi)    
    Prioritati ! (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:44)

    observator [anonim]

    Culmea ar fi ca Parlamentul sa o dezbata chiar inaintea proiectelor de lege privind intrarea in vigoare a Codului Civil si a Codului Penal !!!
  • +4 (6 voturi)    
    Stati linistiti (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:46)

    Eu [anonim]

    ca Biserica vegheaza pentru voi. O sa se aprobe legea la anul si la multi ani cand ai cateva zeci de mii de barbosi in straie alese si cu patrafirul in capul pu*imii ca sa le spuna ce sa faca.
  • +1 (7 voturi)    
    Foarte bine!!! Si eu sustin legalizarea !!! (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:56)

    Frankie [utilizator]

    Uitati-va la tari precum Germania si Olanda cate milioane de euro aduc la bugetul de stat numai din prostitutia legala. La noi de ce sa nu fie asa? In loc sa vina BocPoc cu idei de genul: bon fiscal la manelisti atunci cand se dau dedicatii la nunta ori mai stiu eu ce alte aberatii, mai bine ar legaliza prostitutia. Din legalizare eu zic ca s-ar strange destul de multi bani la bugetul de stat.
  • -7 (9 voturi)    
    bordeluri pe bani publici? (Marţi, 7 septembrie 2010, 10:58)

    liv [anonim]

    in tara nu sunr suficiente, crese, gradinite, scoli si voi vreti sa investiti bani publici in bordeluri?
    • +2 (2 voturi)    
      Daca iti faci firma iti faci sediu pe bani publici (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:22)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui liv

      ????? Cine a zis ca se fac bordeluri pe bani publici?? Fiecare cu bordelul lui
    • 0 (2 voturi)    
      raspuns.......pe bani publici? (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:32)

      ariona [anonim] i-a raspuns lui liv

      Ba din punctul de vedere al lui Funeriu sunt prea multe si de aceea le inchide, dupa care le va inchiria celor care vor sa faca bordeluri (economia de piata), ca aiba si cei care nu mai merg la scoala activitate remunerata, impozitata, taxata (spre binele Romaniei) etc. , si mai scoate si bani din inchirierea spatiilor.
  • +5 (9 voturi)    
    ... (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:01)

    iuzar [utilizator]

    Benvenido a casa de puta :)))

    Acum serios, sper sa aiba succes cu actiunea asta
  • 0 (4 voturi)    
    prostitutia politica (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:02)

    liv [anonim]

    bordelurile nu pot capacita numarul mare de prostituate, vor fii astfel si institutionalizate si ilegale- ce facem atunci?
  • +8 (12 voturi)    
    Romania, crestinismul si perversitatea (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:02)

    Frankie [utilizator]

    Noi suntem tara in care toti pasagerii unui tramvai se inchina atunci cand acesta trece prin dreptul unei biserici iar dupa 2 secunde, aceeasi pasageri reiau discutiile porno la care ramasesera inainte ca tramvaiul sa intalneasca biserica. Dar mai crestini sau credinciosi ca noi ........ NU e nimeni !!!
  • +4 (8 voturi)    
    DA! (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:03)

    tornado [utilizator]

    +Creierea unui cadru legislativ este coret si ar dovedi o chestie civlizata si totodata ar aduce f multi bani la buget !
  • +1 (5 voturi)    
    A fi sau a nu fi... (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:30)

    Catalin1 [utilizator]

    Prostitutia exista din totdeauna si VA EXISTA !! Faptul de a fi constient de existenta unui lucru si de a nu-l recunoaste/accepta implica lipsa de ratiune si mai mult o conditie morala, dar care, totusi, nu face nimic pt a reglementa/stopa/limita acest fenomen. Prin urmare, daca societata este constienta de existenta acestui fenomen si mai mult decat atat, este constienta ca acesta nu se va limita in vreun fel fara masuri administrative, atunci de ce sa nu se legalizeze? Cred ca ar avea de castigat toata lumea din chestia asta. Singura chestiune de care trebuie tinuta seama (din punct de vedere moral) este protejarea minorilor prin incercarea de a nu se face mediatizari. Oricum in conditiile de astazi, avand in vedere ce fel de publicatii au popularitate in Romania, ma indoiesc ca minorii sunt protejati, asa ca, practic, nu ar fi o schimbare majora din acest punct de vedere....
    • +1 (3 voturi)    
      Te contrazic. (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:12)

      AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui Catalin1

      Nu stiu daca singur ai ajuns la concluzia asta sau ai auzit rationamentul si acum il preiei si il faci public mai departe. Eu cred ca doar raspandesti rationamentul. Asta se cheama manipulare. Manipulat esti tu si cei care cred rationamentul expus.
      Tu zici ca oricum exista, si daca nu constientizam si acceptam un lucru care exista nu putem sa-l limitam. Prin aceeasi logica ar trebui sa constientizam si consumul de droguri si crimele. Propun ca ucigasii sa aibe voie sa ucida, dar doar dupa 12 noaptea (sa nu socheze copii) iar drogatii sa se drogheze, dar doar cu seringi sterile. Esti de acord si cu asta? Ar trebui, din ce-ai scris mai sus. Dar eu stiu ca nu esti, si ca ai scris acolo doar manipulat. Desigur ca toata aceasta acceptare a prostitutiei este prezentata ca un pas inainte spre "civilizare", este indulcita cu "controale sanitare", "controale hiv", "drepturi", "interzicerea la minore", in realitate acestea sunt doar texte menite sa faca mai usoara acceptarea fenomenului. De fapt fenomenul arata astfel: grupurile interlope au reusit sa aibe suficienti bani si forteaza Parlamentul sa ii legalizeze. Prigoana si gunoaiele lui se apropie in activitatea de zi cu zi de interlopi. Probabil are niste datorii de platit si acum isi plateste datoriile. N-ai vazut cum functioneaza justitia in cazul politistului din Dambovita? Orice ar face interlopul nu i se intampla nimic pentru ca are "spate politic". Rolul asta il joaca acum prigoana. "Spate politic" pentru infractori.
  • -5 (7 voturi)    
    proiectu` de lege este o ineptie, cu efecte (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:34)

    capatu` satului [anonim]

    dezastruoase pt. viitor, atat pt. femeile ce practica prostitutia cat si pt. statu` roman, care va trebui sa suporte toate consecintele legalizarii acestei infractiuni;

    legalizarea prostitutiei nu este o solutia;
    este interesant, ca unele din tarile nordice, ce au introdus legalizarea prostitutiei in Europa sunt astazi impotriva acestei practici; solutia gasita consta in pedepsirea cu inchisoarea a barbatului care vrea sa plateasca o femeie pt. servicii sexuale;

    efectul psihic al practicarii prostitutiei, asupra sanatatii femeii ce practica aceasta meserie este unul de distrugere si nu unul de crestere a duratei de viata....proiectu` este asemanator unei legi care ar incuraja suicidu`.
    suntem in perioada de criza, daca legea ar fi adoptata, multe persoane de sex feminim ce nu au loc de munca (numarul este asteptat sa creasca) ar fi obligate sa se indrepte spre aceasta meserie;
    in Olanda legalizarea prostitutiei a avut un efect garantat: cei mai multi homosexuali din Europa - daca legiutoru` asta isi doreste, acesta va fi reultatu`.

    asteptam curand o lege a legalizarii consumului zilnik de cianura, si binentele o lege care sa legalizeze consumu` de radiatii nucleare...
    • +3 (5 voturi)    
      vai de capul tau... (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:58)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      nu am inteles nimic din comentariu tau..cum adica tarile care au introdus legalizarea prostitutiei au acum probleme ????Cu ce? In Germania nu face nici o zi inchisoare nici un barbat care vrea sa plateasca o femeie pt. astfel de servicii. Atata doar ca totul se face in cadru legal, intr-un anume loc..etc. Iar ceea ce spui tu cu femeile..sa inteleg ca sora, sua mama ta daca ar ramane fara loc de munca s-ar apuca de prostituttie????
      • -2 (4 voturi)    
        era vorba de tarile nordice... (Marţi, 7 septembrie 2010, 16:05)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui neutrino

        io stiam ca Germania este situata in vestu` Europei, dar pana la urma depinde de fiecare dintre noi ce intelegem prin nord, sud, est, vest;

        tarile nordice: Suedia, Norvegia, Finlanda, Danemarca, au avut o conceptie diferita in trecut fata de problema raporturilor sexuale, fata de restu` Europei, de aceea au fost primele care au legalizat prostitutia; efectele sociologice se vad, si au dus la incriminarea din nou a acestei infractiuni, cu deosebirea ca acum este pedepsit barbatul sau persoana care plateste si nu cea care sta la marginea drumului....

        daca o sa pui mana pe cartea de istorie o sa afli ca faimoasa jermanie este mult in urma tarilor nordice in ceea ce priveste modul in care sunt tratate raporturile sexuale, ma refer la constiinta colectiva....nemtii fiind un pic mai pudici fata de sexualitate, in comparatie cu populatia din nordu` Europei.

        pt. habaru` tau de neamt, am sa te informez ca la moulin rouge in Paris (undeva prin vestu` Europei), de obicei dansatoarele sunt toate din tarile nordice + GB, pt. ca frantuzoicele sau nemtoaicele nu sunt considerate suficient de "profesioniste"....
  • +1 (3 voturi)    
    Normalitate (Marţi, 7 septembrie 2010, 11:51)

    gherla [anonim]

    Domnule Prigoana felicitari pentru modul direct in care abordezi probleme importante ale societatii romanesti.Sa-ti ajute Dumnezeu.Bunicul meu imi poveste ca un mare general s-a casatorit cu o prostituata dintr-un bordel din Oradea si totul a fost O.K.
  • -3 (3 voturi)    
    hot (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:01)

    pavel [anonim]

    Prima initiativa legislativa a legalizarii prostitutiei apartine d-nei Mariana Stoica fost ambasador in Israel. D-ul Prigoana isi insuseste munca altora
    • -1 (3 voturi)    
      Dreptul studiat la ROSAL (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:40)

      Gigi Maybachistu' Juridic [anonim] i-a raspuns lui pavel

      1. "Astfel, practicarea de servicii cu caracter sexual contra unei plati, de catre persoane neautorizate, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani."

      - modificare a Codului Penal 2009, care nu cuprinde infracţiunea de prostituţie. Regimul infracţiunilor şi pedepselor se stabileşte numai prin lege organică;
      - introducerea unei definiţii a prostituţiei care nu a existat niciodată în legislaţia noastră (întotdeauna prostituţie=dobândirea principalelor mijloace de existenţă din practicarea de relaţii sexuale contra cost)
      - imposibil de probat în instanţă, nu se poate face legătura dintre momentul oferirii banilor şi actul sexual;
      - inexistenţa unei definiţii a "servicii cu caracter sexual" (apărarea Bill Clinton :D )

      2. "Proiectul de lege prevede ca ACSA poate fi exercitata de persoane care au implinit 20 ani" - încălcarea prevederilor Codului Civil care prevede dobândirea capacităţii depline de exerciţiu la 18 ani.

      3. "Relatiile homosexuale sunt interzise" - conflict cu legislaţia adoptată după 2000.

      4. "ACSA presupune servicii specifice relatiilor normale dintre cele doua sexe, cu asigurarea respectarii regulilor de igiena si discretie" - lipsa definiţiei legale a "normalităţii sexuale", fie te transformă în infractor fără voie, fie este ambiguă şi inaplicabilă în practică.

      În baza celor de mai sus, e 90% sigur că la dezbaterea pe comisii proiectul va primi raport negativ, acesta va fi votat de Parlament şi proiectul va pica.

      Aşa cum au picat proiectul Mariana Stoica, proiectul Vasile Duţă şi altele, în fiecare regim de după 1990 a existat câte o iniţiativă de acest fel care a picat fiindcă autorul intra de fiecare dată în conflict fie cu drepturile omului, fie cu legislaţia muncii.

      Plici-Man al nostru s-a apropiat de logica juridică şi de cadrul legal existent mai mult decât ceilalţi, dar tot a luat-o pe arătură la un moment dat.
  • +1 (5 voturi)    
    Anti. (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:03)

    AlinN [anonim]

    Ce defect de logica la argumentatie!!! "Oricum se practica" Pai d-le Prigoana, daca oricum se practica acum cand este ilegal, daca oricum forteaza minore la prostitutie acum cand este ilegal, de ce sa se mai oboseasca sa respecte legea? Legea nu va fi folosita decat ca acoperire. Deci vor putea sa faca si mai multe abuzuri acoperiti de lege!
    Daca ar fi mustit Romania de fete care vor sa se prostitueze pentru senzatii tari, si politistii cei rai le-ar fi oprit pentru ca au totul sub control si nici un muc de tigara nu este aruncat jos in Romania fara sa stie Politia ar fi fost un argument. Dar cum politia oricum nu poate controla fenomenul acum cand nu este legal, de ce as crede ca legea nu va folosi decat ca un paravan de legalizare a interlopilor?
  • -3 (7 voturi)    
    Ce vorbesti, d-le ?! (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:21)

    Om corect [anonim]

    Corect ar fi ca Prigoana intai sa legalizeze prostitutia la el acasa si apoi si pentru restul romanilor. Punct.
  • +1 (5 voturi)    
    BRAVO PRIGOANA ! (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:54)

    Holospin [anonim]

    Bravo Prigoana ! Este mult mai bine sa controlezi prostitutia, sa o impozitezi, si sa o institutionalizezi decat sa se practice haotic, stim destul de bine, cate crime, trafic de carne vie, violuri, etc, produc proxenetii, cate boli cu transmitere sexuala si SIDA exista in Romania, R.P.Moldova si Albania, suntem pe primul loc in Europa. Sa fim realisti niciodata nu va putea nimeni sa nege existenta acestei practici, mai bine sa castigam de pe urma aceste meserii decat sa o ascundem.
    • +3 (3 voturi)    
      si statul va impune ordine in prostitutie? eh na (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:17)

      Claudia [anonim] i-a raspuns lui Holospin

      Nu vreau sa subliniez ca cei mai multi comentatori la acest subiect, si cei mai multi comentatori in favoarea legalizarii prostitutiei sunt barbati. Nu vreau sa subliniez ca cei care nu sunt in favoarea noii propuneri au luat aceasta decizie din cu totul alte motive decat cele legate de situatia victimelor. Dar ce vreau sa subliniez, si ce ma uimeste, este ca dumneata crezi ca statul va pune ordine in prostitutie. Ca statul le va duce la spital si le va epura de boli ca sa nu mai trebuiasca barbatii sa-si puna prezervativ de acum incolo. Ca statul le va asigura igiena sau metode contraceptive. Ca statul va face orice altceva pt aceste femei decat sa le ia banii (care te asigur, nu vor intra decat cu numele in bugetul statului, iar mata nu vei simti nici o crestere salariala/ scadere de taxe, te asigur din nou). STATUL VA FACE CU PROSTITUATELE CE FACE CU CEILALTI ROMANI - le va umili, le va minti, le va promite, le va fura, le va lasa sa se descurce cu sanatatea si cu sarcinile nedorite, nu-i va pasa ca sunt maltratate de pesti sau drogate. statul doar va lua banii pentru el, pentru Maria sa. iar dumitale, cand o sa ai o fata, o sa-ti fie frica si de la 5 ani s-o lasi pe strada singura (vezi violul fetiei din iasi).
      • 0 (0 voturi)    
        statul sa dea legea ca oridinea se face d l sine (Duminică, 12 septembrie 2010, 12:40)

        dona19 [anonim] i-a raspuns lui Claudia

        Tot ce ai spus Claudia este posibil dar pentru putin timp caci chear si prostitutia se va desfasura legala fiind, ca ori ce magazin comercial ,adica dupa cerere si oferta ,vor fi atat de multe incat preturile vor scadea ,se vor deschide case si pensiuni care mai de care mai amenajate ,pt a atrage fetele incat barbatii vor prefera serviciile in aceste locuri si nu pe strazi ,fetele de asemanea se vor stradui sa arate cat mai curat si atractiv pt ca se stie cum decand lumea concurenta a fost cea care a dat orcui un sut in fund si un pas inainte.
  • +1 (1 vot)    
    Licente finantate prin banca (Marţi, 7 septembrie 2010, 12:59)

    XYZ [anonim]

    Eu zic sa le dea licente ca la taximetrie in prima faza, si sa se acorde de exemplu in fiecare oras cate o licenta la 1000 de locuitori. Cine vrea merge cu taxiul, cine nu isi ia masina, desi trebuie facuta o analiza de cost de oportunitate :)

    Sa se faca licitatie pe licente, si scoti si mai multi bani la bugetul local.

    Asa incurajam si competitia si cine isi permite o licenta, ramane in business, si atunci sa vezi servicii de calitate.

    In plus, daca persoana e tare sa isi ia licenta pe credit de la banca sau in leasig - ar fi un nou produs, si asa nu stiu institutiile financiare ce sa mai finanteze.

    Si uite asa bancile si prostituatele vor fi iar mana in mana, pe principiul ca cine se aseamana se aduna!
  • +1 (5 voturi)    
    raspuns (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:06)

    Claudia [anonim]

    Rusine sa ne fie ca, in plus de faptul ca o anumita categorie de femei (interesant de analizat in functie de clasa si etnie, poate vom afla care femei si de ce tocmai ele) sunt nevoite sa-si exploateze propriul corp si sa riste boli si moarte prematura pentru a supravietui in Romania (a nu se intelege ca nu cunosc ca prostitutia se practica global, ca sa zic asa- dar aici as vrea sa continui, si noi avem "saloane de masaj erotic" unde cik s-or practica rafinamente intr-ale sexului, dar oricum nu cred k avem localuri speciale pt. sado-masochism, gay & lesbian prostitution, paedophilic networks , leather networks etc, dar mai stii - deci oricum cine va fi in mare parte afectat, o femeie, probabil cu un grad minim de educatie, cu trecut violent, fara venit, cu/fara parinti, minore/minori, care sunt fortati sa-si prostitueze corpul - fara tehnici, rafinamente si alte parfumuri din vest!!!) SA NE FIE RUSINE DECI CA STATUL, IN LOC SA FACA CEVA PENTRU OCROTIREA ACESTOR VICTIME (nu prea am auzit de locuri de caritate pentru aceasta categorie, cum nu avem nici adaposturi pt femei bature, copii abuzati, animale abuzate etc), vrea sa se hranesca din acesti bani murdari! Da, sunt femei care prefera acesta sluba. Da, sunt femei care nu vor sa munceasca si iubesc sexul oricum cu oricine. Sa vad cum dovedeste statul ca acele femei nu sunt fortate fizic si/ sau socio-economic. Ca ar alege sa se prostitueze daca ar avea de fapt de unde alege. Statul devine un peste el insusi. Si noi il aplaudam pt k daca noi facem un ban maturand strada si-i dam statului impozitul oftand din umeri, ne gandim ca "dar acea persoana care a facut de 10-20 de ori mai mult in urma penetrarii anale, dar acea persoana poate a fost batuta, dar acea persoana care are boli si leziuni interne de banii astia, de ce sa nu dea?"
  • +2 (4 voturi)    
    asta-i buna (Marţi, 7 septembrie 2010, 13:24)

    adrian [anonim]

    Mai au sa legalizeze furturile... Pardon, si asta vor sa o faca prin impozitarea averilor nejustificate. Daca legalizeaza prostitutia sa lucreze fiicele si mamele lor in bordeluri ca tot munca o sa se numeasca.

    Numai bine!
  • +1 (1 vot)    
    Taxa pe viciu? (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:01)

    Elaaa [utilizator]

    Pe langa toate celelalte aspecte puse in discutie, cum se va tine in frau acest fenomen dupa adoptarea unei astfel de legi? Cum ii explici unui copil ca trebuie sa invete cand ar putea sa se imbogatesca practicand prostitutia? Inchidem magazinele etnobotanice dar legalizam prostitutia...Ca sa nu mai spun cum ar trebui sa priveasca producatorii de tutun si alcool acesta initiativa avand in vedere ca ei sunt super impozitati si accizati iar in cazul asta nu apare niciunde taxarea sau impozitarea viciului, caci asta este pana la urma. Daca statul poate sa mai adune ceva la buget din treaba asta nu e nici o problema nu?
  • 0 (0 voturi)    
    evaziune (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:45)

    cristian [anonim]

    Si uite asa prin acest proiect propus de o persoana cu grad de handicap guvenul boc va naste o ordonanta de urgenta pentru lupta impotriva evaziuni fiscale.
  • +1 (1 vot)    
    Sunt tare curios... (Marţi, 7 septembrie 2010, 14:51)

    iulianv [anonim]

    ...ce denumire va avea ocupatia in CAEN, cum ar arata peste ani si ani un astfel de CV ("martie 2011 - mai 2012: centura Ploiesti, mai 2012 - prezent: DN1") si daca vom vedea anunturi "de specialitate" pe bestjobs.ro :P
    • +1 (1 vot)    
      de cand nu ai mai cautat un job??? (Marţi, 7 septembrie 2010, 19:25)

      aurelian1189 [anonim] i-a raspuns lui iulianv

      ESTE plin de videochat si de "colege de apartament" .Sa nu mai vorbim se sectiunea matrimoniale care este trei sferturi de ziar, o prostitutie mai pe fata nu se poate!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    SOLUTIE pt validarea legii... (Marţi, 7 septembrie 2010, 19:19)

    aurelian1189 [anonim]

    ...trebuia ca in aceea lege sa fie un alineat de genul: "...persoanele care detin functie in stat, vor beneficia de abonament all inclusive pe termen nelimitat"
    sigur asa trecea din prima..!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version