Daniel Funeriu: Legea Educatiei e blocata de cei care au interese ca invatamantul superior sa nu fie curatat * Vom fi mult mai severi cu cei care fraudeaza bacalaureatul

de A.N. HotNews.ro
Duminică, 5 septembrie 2010, 16:51 Actualitate | Esenţial

Daniel Funeriu
Foto: HotNews.ro
Ministrul Daniel Funeriu a declarat ca noua Lege a Educatiei este blocata in Senat de cei care "au interese directe ca invatamantul superior sa nu fie curatat", transmite Agerpres. Oficialul a spus ca a fost facuta o analiza a banilor care au fost distribuiti universitatilor pentru investitii si ca s-au constatat "abuzuri". Pe de alta parte, Funeriu a avertizat ca elevii care vor fi prinsi ca au copiat la Bacalaureat nu vor mai putea da examenul in doua sesiuni consecutive. "Vom fi mult mai severi cu tot ceea ce inseamna fraudare", a afirmat ministrul.

"Aceasta lege a educatiei loveste in interesele nelegitime din invatamantul superior, motiv pentru care in Senatul Romaniei cei care au interese directe ca invatamantul superior sa nu fie curatat blocheaza aceasta lege", a spus Funeriu, prezent duminica la Alba Iulia.

Ministrul a declarat ca s-au constatat "abuzuri" in privinta modului in care au fost distribuiti bani universitatilor pentru investitii: "Este oare o intamplare ca, in mandatul doamnei Andronescu, Universitatea Politehnica a primit de doua si de trei ori mai multi bani pe investitii decat Universitatea Bucuresti sau alte universitati similare cu Universitatea Politehnica? Ei bine, aceste abuzuri trebuie sa se incheie. Vedem influenta negativa a amestecului politicului in viata universitatilor".

Vorbind despre situatia creata la Universitatea Spiru Haret, Funeriu a afirmat ca ministrul spune ca "a fost un razboi mediatic care nu a dus la nicio rezolvare punctuala".

"Din pacate, pe fapte, daca ne uitam, rezultatele incep sa apara doar acum, cand aplicam legea. In mandatul meu, legea va fi aplicata in totalitate si nu cred ca vor exista cazuri in care sa se comita abuzuri", a afirmat Funeriu.


Fraudele la bacalaureat vor fi mai sever pedepsite

Pe de alta parte, ministrul a avertizat ca elevii care vor fi prinsi ca au copiat la examenul de bacalaureat nu vor mai putea da examenul in doua sesiuni consecutive.

"Vom fi mult mai severi cu tot ceea ce inseamna fraudare", a spus Funeriu, adaugand ca cei care vor fi depistati ca fraudeaza in sesiunea din vara anului viitor vor mai putea da examenul doar in septembrie 2012.

In ceea ce priveste cadrele didactice implicate in astfel de situatii, Funeriu a aratat ca "au fost cazuri izolate in care profesorii nu si-au indeplinit sarcinile corect".


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
2705 vizualizari
  • +12 (14 voturi)    
    Facultati multe si proaste (Duminică, 5 septembrie 2010, 17:04)

    Dana [anonim]

    Ce sa faci cu atatea facultati inutile si finantatae de minister carae produc someri cu studii superioare pe banda rulanta.
  • +2 (6 voturi)    
    ciordeala (Duminică, 5 septembrie 2010, 17:31)

    ady [anonim]

    mai nou stimatii prof universitari implicati in proiecte europene sunt pusi pe ciordeala dar aici e cam greu .si sa parafrazez un d-n profesor ''trebuie sa fii foarte atent aici''..
  • -7 (17 voturi)    
    Marga (Duminică, 5 septembrie 2010, 17:43)

    Dani [anonim]

    Nu, nu are dreptate Funeriu. Are dreptate Marga si altii ca el (multi de altfel), care au fost ministri si au facut schimbari fundamentale in sistem, schimbari care au marcat istoria recenta a Romaniei. Imi place ca oameni care au avut ocazia sa faca ceva nu au facut nimic dar au tupeul sa ii traga de urechi pe altii
    • +5 (7 voturi)    
      marga - groparul universitatzilor romanesti (Duminică, 5 septembrie 2010, 18:14)

      lucid [anonim] i-a raspuns lui Dani

      Finantzare pe cap de "student" introdusa de propagandistul de la "Era Socialista" a dus la transformarea universitatzilor in fabrici de diplome si la imbogatzirea impostorilor "profuniv"-i in frunte cu familia marga si cu abramburica.
    • +1 (1 vot)    
      Dada.. (Duminică, 5 septembrie 2010, 21:31)

      VictorM [utilizator] i-a raspuns lui Dani

      Ai perfecta dreptate! Multumesc tuturor ministrilor anteriori pentru ca ne-au facut copilaria mai palpitanta schimband Capacitatea si Bacul anual! Multumesc mult!
    • +3 (5 voturi)    
      Pt Dani (Duminică, 5 septembrie 2010, 23:02)

      niccolletta [utilizator] i-a raspuns lui Dani

      Domnule Dani,

      Fiti specific cand spuneti DE CE nu are dreptate. Funeriu si explicati concret in ce constau reformele facute de predecesorii lui pe care ii citati.
      Una peste alta, Romania e in cadere libera dupa revolutie si e langa Albania.
      Haideti sa nu judecam oamenii, ci sa subliniem care sunt progresele, ce anume asteptam si in cat timp. Si prin concretetea exemplelor, poate vom vedea ceva in in viitor.
      Cu o critica neprogresista si cu luari peste picior de tip smecher nu va agunje nicaieri natia, iar comentariile de genul celor postate de dvs nu vor demonstra nimic.
      • -1 (1 vot)    
        oooo (Duminică, 5 septembrie 2010, 23:27)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui niccolletta

        Am fost asa de neclar in idea ca eu chiar cred ca dl. Funeriu are dreptate??
        • +2 (2 voturi)    
          pai.. (Luni, 6 septembrie 2010, 0:51)

          VictorM [utilizator] i-a raspuns lui Dani

          N-ai fost clar. Ce schimbare fundamentala a avut loc si noi am trecut peste ea ca niste ignoranti ?
          • 0 (4 voturi)    
            Nu esti foarte inteligent (Luni, 6 septembrie 2010, 1:12)

            Dani [anonim] i-a raspuns lui VictorM

            Nu esti foarte inteligent prietene. Eu chiar sunt un sustinator al domnului Funeriu si nu am o parere duna deloc despre domnul Marga, mai ales ca am avut ocazia sa ii cunosc pe ambii si nu ca student
            • 0 (2 voturi)    
              mda.. (Luni, 6 septembrie 2010, 2:10)

              VictorM [utilizator] i-a raspuns lui Dani

              "Imi place ca oameni care au avut ocazia sa faca ceva nu au facut nimic dar au tupeul sa ii traga de urechi pe altii"
              Fraza asta inverseaza total sensul sarcasmului tau, pentru ca Marga e mort public vorbind, insa Funeriu se plange. Acum poate intelegi de ce esti pe minus :)
              • 0 (0 voturi)    
                minus? (Luni, 6 septembrie 2010, 15:05)

                Dani [anonim] i-a raspuns lui VictorM

                Ti se pare ca eram in vreo competitie cu tine sau cu altcineva? Faptul ca Marga e mort sau nu e absolut discutabil, ca si modul tau de a interpreta spusele mele
  • -2 (6 voturi)    
    Funebriu (Duminică, 5 septembrie 2010, 17:55)

    lungu1on [utilizator]

    Cu greu s-ar gasi un ministru mai slab .
  • +2 (4 voturi)    
    psd este inca la putere in ministerul educatiei (Duminică, 5 septembrie 2010, 21:35)

    cetatean onest [anonim]

    un exemplu - decanul de la Politehnica - Fac de ingineria sistemelor biotehnice, domnul Gigel Paraschiv, adus de Andronescu imediat ce a fost unsa ministreasa la educatie, este bine mersi consilier cel mai inalt grad la directia de strategii si nu face decat sa ridice salariul la 30 de zile, la serviciu nu a fost vazut niciodata.
    Daca Funeriu vrea sa faca ancheta, sa intrebe functionarii, nu sefii, care il ascund in scripte ca sa supravietuiasca si cand se va intoarce PSD-ul la minister!
    • 0 (0 voturi)    
      MINCIUNI (Marţi, 21 septembrie 2010, 22:22)

      ANONIM [anonim] i-a raspuns lui cetatean onest

      o minciuna
      sunteti invidiosi pe Gigel Paraschiv
      a muncit si a ajuns unde e
      SaA VA FIE RUSINE!
      • 0 (0 voturi)    
        Gigel Paraschiv (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 19:56)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui ANONIM

        Sunteti niste sarantoci care nu stiti cum e sa reusesti in viata doar fara ajutorul nimanui. L-ati urmarit voi pe d-nul decan si ati constatat ca fiind consilier la directia de strategii din MEC nu face nimic decat isi ridica salariul? Urmariti-i toata activitatea si apoi vorbiti. Sunteti MITOCANI si PROST INFORMATI. SA VA FIE RUSINE!
      • 0 (0 voturi)    
        Decanul Gigel Paraschiv (Miercuri, 13 aprilie 2011, 18:24)

        ANONIM [anonim] i-a raspuns lui ANONIM

        cei care faceti astfel de afirmatii gratuite:sa va fie rusine! habar nu aveti nimic despre acest mare om si va dati si voi cu parerea. cine sunteti de va permiteti sa faceti asemenea afirmatii gratuite si nefondate? niste imbecili care vorbesc in necunostinta de cauza!!!!!!!! sa va fie inca odata rusine!
    • 0 (0 voturi)    
      decanul gigel paraschiv (Miercuri, 13 aprilie 2011, 18:20)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui cetatean onest

      Sa va fie rusine! nu stiti nimic despre acest decan si va dati cu parerea. Ati verificat voi si nu da pe la minister? Sunteti niste imbecili care nu stiu decat sa dea cu gura1 Invatati si fiti la fel de capabili ca acest OM si apoi vorbiti.
  • -3 (3 voturi)    
    invatamant? (Duminică, 5 septembrie 2010, 21:58)

    alex [anonim]

    in buzau s-au platit in jur de 900 ron ca sa se ia nota 6 la la o materie de la examnul de bacalaureat din sesiunea "olimpicilor". surse sigure! sunt sigur ca in orice oras din tara asta s-a intamplat asa ceva. mai lasa-ne cu invatamantul din romania!
    • +4 (4 voturi)    
      de ce nu ai denuntat (Luni, 6 septembrie 2010, 9:14)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui alex

      cazul de la Buzau daca il cunosti din surse sigure?

      daca noi nu luam atitudine in fata unor astfel de cazuri, situatia nu are cum sa se schimbe! ministrul nu poate sta in spatele fiecarui corector / supraveghetor de bac si nu poate sti ce se intampla in fiecare dintre scolile din tara - asta pentru ca intre cazul particular din scoala X si ministru sunt f multi intermediari care nu gandesc tocmai ca ministrul Funeriu, ci mai degraba ca fostii ministri ai educatiei.
  • -1 (3 voturi)    
    O mare vina o aveti si dv, dle Ministru (Duminică, 5 septembrie 2010, 22:26)

    anonim [anonim]

    Nici un cuvintel si nici o declaratie ferma, pana acum, impotriva:
    -cutumei "fondului clasei"; este chiar in planul de conturi al institutiilor de invatamant!
    - cutumei cadourilor super pentru profesori
    - cutumei lenii! 18 ore la munca si restul la ghici. 8 ore ca toata lumea, asa zisa munca de pregatire, corectare lucrari, etc trebuie masurata si platita ca atare nu doar trambitata si nu acoperita cu timp pentru meditatii.
    - cutumei platii cu ora. Smecherii, mai ales din mediul universitar, fac si cate 15 norme si ajung la peste juma de miliard (vechi) salar lunar. Fraerii (suplinitorii, lectorii) castiga doar slariul minim. Asta e tabu, nu ?
    - cutumei spagii pentru titularizare. Si astia sunt "inamovibili" ?
    - cutumei neamurilor
    - cutumei pregatirii.

    Mi-e sila mie sa mai enumar.

    Dar mesajul e unul destul de clar: cu vorbe politicoase si aluzii fine intr-o tara de pungasi organizati in sindicate, nu apuci in viata asta sa faci curat, doar galagie! Si nu te face ca esti prost si nu stii, ca imi insulti neuronii neatacati de bere si vin.

    E un dicton celebru, Cand esti la Roma faci ce fac toti Romanii (nu românii).

    Trezestete o data, esti de ceva timp pe plaiuri mioritice nu prin tarile civilizate, lasa politeturile.
    Da-le-n gura ca la coasa, nu ii lua prin invaluire, ca la multi deja le face placere... pe la spate.
    • +2 (4 voturi)    
      o mare vina aveti si dvs, domnule anonim (Luni, 6 septembrie 2010, 9:39)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      - daca nu va place cutuma "fondului clasei"; noua lege a invatamantului va va permite sa intrati in consiliul administrativ al scolii unde invata copilul dvs. acolo veti putea negocia cu alti parinti, eventual ii veti convinge si pe altii ca nu e bine sa se mai dea bani pt fondul clasei & veti supune la vot chestiunea in CA. o cutuma ca aceea a fondului clasei nu necesita interventia ministerului (care are alte treburi de rezolvat, mai importante), ci luarea de pozitie a parintilor.
      - daca nu va place cutuma cadourilor super pentru profesori, NU mai dati cadouri!
      - daca nu va place "cutuma lenii", aveti 2 cai de atac complementare: 1. cereti bon fiscal profilor care dau meditatii si 2. denuntati-i la inspectorat & minister pe profii care sunt ineficienti (asta pana la intrarea in vigoare a noii legi care va va permite sa faceti parte din CA si sa va alegeti singuri profii in functie de competente)
      - "Smecherii [...] fac si cate 15 norme" stiti cazuri? denuntati-le prin petitii & sesizari adresate ministerului, luari de pozitie in scoli / univ etc!
      - "cutuma spagii pentru titularizare" - stiti cazuri? denuntati-le la parchet / DNA !
      - "cutuma neamurilor" = frauda? stiti cazuri? denuntati-le la parchet / DNA !
      - "cutuma pregatirii" = ???

      Nu va fie sila sau lene sa luati atitudine!

      Dar mesajul e unul destul de clar: cu injurii adresate ministrului si fara fapte facute de tine insuti & de fiecare dintre noi, anonimii, in viata de zi cu zi, nu se pote schimba situatia intr-o tara de pungasi! Si nu te face ca esti prost si nu stii, ca iti insulti singur neuronii neatacati de bere si vin.

      E un dicton celebru, Cand esti la Roma faci ce fac toti Romanii. dar daca esti Roman printre barbari, mai bine faci ca la Roma, astfel incat sa invete si barbarii ce e aia civilizatie.

      Trezeste-te o data: daca nu-ti plac cutumele de pe plaiurile mioritice, ia atitudine, cu politete, ca prin tarile civilizate.
    • 0 (2 voturi)    
      ref. plata cu ora la universitar (Luni, 6 septembrie 2010, 9:58)

      Lucy Liu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      In noul proiect al legii educatiei se elimina cumulul si pe langa norma de baza, un cadru universitar va putea avea cel mult inca o norma la plata cu ora. Despre celelalte aspecte. Sunt de acord cu munca de 8 ore/zi pentru profesori - cu conditia sa fie platiti mai bine, sau sa se faca o evaluare si sa primeasca salariu mai mare in functie de performante (evaluarea sa aiba la baza niste criterii clare, bine stabilite, si nu sa ramana la bunul plac al sefului de catedra sau al directorului). Inca un aspect (pe langa subiect, dar nu ma pot abtine sa nu il amintesc): dintre toti bugetarii, medicii (impreuna cu cadrele medicale asociate) ar trebui sa fie in varful piramidei, adica platiti la nivel occidental - daca vrem sa ni se ofere servicii medicale de calitate pentru a avea o societate sanatoasa. Plus investitii masive in spitale. Cu oameni sanatosi (in primul rand) poti face si invatamant. Reciproca nu e intotdeauna adevarata.
  • 0 (0 voturi)    
    Învăţământ (Luni, 6 septembrie 2010, 10:41)

    omul de pe strada [anonim]

    Învăţământul românesc este la pământ...:
    - Programa şcolară nu are legătură cu ceea ce se cere pe piaţa muncii;
    - Modul de predare şi comportamentul profesorilor nu fac decât să inhibe copiii;
    - Învăţământul gratuit şi obligatoriu nu este nici gratuit, nici obligatoriu;
    - A dispărut învăţământul profesional, liceele de specialitate sunt rupte de realitate;
    - Învăţământul superior crează absolvenţi cu diplomă care vor lucra... unde???
    - De cele mai multe ori notele sau calificativele nu au legătură cu pregătirea copilului.
    - Examenele sunt şi ele trucate.
    În învăţământul superior, în cel mediu şi în cel gimnazial criteriile de promovare nu sunt chiar cele ale competenţei.
    În străinătate (am un văr în SUA) atestarea profesorilor se face de două ori pe an (!) şi o treime din calificativ este dat de studenţi. Câţi dintre profesorii de facultăţi de la noi ar fi de acord??? O dată ajunşi acolo nu-i mai mişti...
    Norma pentru un profesor este foarte mică la noi. De aceea au creat învăţământul paralel (meditaţiile). Meditaţiile sunt recunoscute şi oficial şi neoficial. Eu aş vrea să fie şi organizate oficial, astfel încât predarea la clasă să nu fie obstrucţionată de meditaţii şi ele să nu mai fie obligatorii ci doar opţionale. Şi în străinătate există "meditaţii". Ele sunt organizate de unitatea de învăţământ şi profesorii care doresc "un ban în plus" să se înscrie pentru prestare, iar copiii să aibă posibilitatea să opteze pentru unul sau altul dintre profesorii aceleiaşi materii. Ca şi în străinătate şi la noi să existe riscul ca unii profesori să nu fie solicitaţi de elevi. Aşa ar fi corect. Dar nu, la noi profesorii vor catedră mică, vor salariu mare şi meditaţii cât cuprinde, neoficial!!!
    Am vorbit numai de învăţământul de stat până aici...
    Autonomia universitară... Este o problemă, chiar problemă. Sub această umbrelă se ascund multe matrapazlâcuri... Statul trebuie trebuie să aibă o politică pe termen lung, dar şi pe termen scurt, în funcţie de economie.
  • 0 (0 voturi)    
    problemele din romania (Luni, 6 septembrie 2010, 11:08)

    bedexe [utilizator]

    se datoreaza sistemului de educatie slab, care a permis si permite promovarea celor care nu au o serie de cunostinte minime.

    Nici un elev n-ar trebui sa treaca in clasa urmatoare daca nu isi insuseste cunostintele minime.

    Niciun profesor n-ar trebui sa scape in momentul in care promoveaza un elev fara minime cunostinte.

    in loc sa respectam regulile (si ne-ar fi bine tuturor), ne furam caciula reciproc.

    Dar discutia cu facultatile e la fel cum fac magicienii: distragerea atentiei catre alte subiecte.
  • 0 (0 voturi)    
    profi "pregatiti" (Duminică, 26 septembrie 2010, 15:07)

    Raimonda [anonim]

    Daca tot vorbim de pregatirea profesorilor din mediul universitar, putem aminti un caz de la Politehnica Bucuresti, Facultatea de Ingineria Sistemelor Biotehnice, Sectia Ingineria mediului. Este vorba despre prof. Gabriela Simion, care la curs, atunci cand se pierdea in notiuni despre care habar nu avea ,ne ameninta cu restante. Nu intelegeam nimic la curs, nu puteam sa intrebam nimic pentru ca efectiv isi iesea din minti.
    Era un tablou sinistru , parca desprins din filmele S.F.
    Si cu acesti profesori vreti performanta in invatamantul superior?Pe ei nu-i testeaza nimeni?
  • 0 (0 voturi)    
    ore gradinita (Luni, 27 septembrie 2010, 19:33)

    Miha [anonim]

    Domnule ministru,
    Exista o intrebare pertinenta a educatoarelor, parintilor, precum si a DSP:
    De ce o educatoare are de efectuat 25 ore pe saptamana, iar o invatatoare are 20 ore/sapt., tinan cont de faptul ca educatoarele nu au nici pauza .
    De ce un copil de 3-7 ani trebuie sa stea la gradinita 5 ore pe zi,iar un scolar din clasa I sau a II a, are 4 ore pe zi?Nu ni se pare normal.Va rugam sa analizati aceasta problema in cadrul Legii invatamantului.
    Va multumim!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri