Adrian Toma, seful sectiei de Neonatologie de la Maternitatea Giulesti, pus sub urmarire penala

de A.N. HotNews.ro
Vineri, 3 septembrie 2010, 12:17 Actualitate | Esenţial

Procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au dispus inceperea urmaririi penale impotriva medicului Adrian Toma, seful sectiei de Neonatologie de la Maternitatea Giulesti, a informat Ministerul Public. Medicul va fi cercetat pentru savarsirea infractiunii de neglijenta in serviciu, care a avut consecinte deosebit de grave.

"Din probele administrate pana in acest moment al urmaririi penale a reiesit faptul ca invinuitul, in calitate de sef al Sectiei de Neonatologie din cadrul Spitalului Clinic de Obstetrica si Ginecologie Prof. dr Panait Sarbu, a gestionat in mod defectuos resursele umane existente, neluand masurile manageriale necesare pentru asigurarea in permanenta, pe orice tura, la salonul de terapie intensiva nou-nascuti, a cate doua cadre medicale, asa cum prevad dispozitiile legale, in conditiile in care numarul nou-nascutilor din salon depasea in mod constant numarul maxim admis", se precizeaza intr-un comunicat.

Pana in acest moment, procurorii care ancheteaza cazul i-au mai pus sub urmarire penala pe asistenta Florentina Carstea, pentru ucidere din culpa si vatamare corporala grava din culpa, precum si pe seful Serviciului tehnic de la Maternitatea Giulesti, Vasile Dima, acuzat de neglijenta in serviciu, ce a avut consecinte deosebit de grave.

Cinci nou-nascuti au murit si alti sase au suferit arsuri grave dupa un incendiu izbucnit in urma cu doua saptamani la sectia de Terapie Intensiva a Maternitatii Giulesti.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
3836 vizualizari
  • +4 (4 voturi)    
    Sănătatea (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:34)

    omul de pe strada [anonim]

    Sunt multe lipsuri în sistemul de sănătate.
    - Lipsa banilor,
    - promovarea cadrelor medicale pe criteriul competenţei,
    - lipsa de proceduri standard în caz de... (aşa cum este în alte ţări).
    Cel mai important nu este lipsa banilor. Cel mai important este lipsa conştiinţei oamenilor din sistem.
    Cu câţi bani sunt, dacă fiecare şi-ar face datoria, tot ar fi ceva... Dar când, în spital fiind, de cele mai multe ori, actul medical este condiţionat "de cât dai"... Aparatele dispar - pe la diverse clinici private ale medicilor care sunt şefi şi în spitalele de stat - şi apar misterios în timpul nopţii. Ni se tot spune că medicii şi restul cadrelor medicale sunt prost plătite şi vor emigra. Foarte bine. În străinătate vor învăţa ce înseamnă competenţa, munca, conştiinţa, datoria, responsabilitatea. Asta este marea problemă din România: nimeni nu mai răspunde pentru nimic, în sectorul de stat... la privat este altă poveste - pleci singur. Mai este bine şi că vor veni medici tineri care nu au loc. Nu au experienţă şi vor gafa. Nu mai mult decât cei de acum care nu au conştiinţă, omenie, frică de Dumnezeu...
    Sunt prost plătiţi faţă de ce? Faţă de cei din străinătate? Dar economia românească, câtă mai este, doar atât poate... Dar ceilalţi specialişti din ţara asta sunt mai bine plătiţi!
    La Maternitatea Giuleşti, ca şi la orice alt spital din ţară unde se întâmplă dezastre toţi trebuie să plătească... Nimeni nu este nevinovat... Dar şi mai sus...
    • +4 (4 voturi)    
      Corect (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:56)

      Eulescu [anonim] i-a raspuns lui omul de pe strada

      Asa este, cauza este una singura, importanta: Lipsa de responsabilitate. Sunt cercetati penal, ei si ? Ar fi interesant sa aflam peste 6 luni, 1 an, care este situatia acestor urmariti penali.
      In invatamant este la fel: ZERO responsabilitate din partea profesorilor, dar toti se plang de cat de mici sunt salariile.
      Si nu am vazut pe lista urmaritilor penal pe directorul spitalului. Sper ca e o eroare de editare a articolului. Este imposibil ca directorul sa nu fie coleg de celula cu asistenta arestata.
    • +3 (5 voturi)    
      perfecta dreptate (Vineri, 3 septembrie 2010, 13:16)

      alina [anonim] i-a raspuns lui omul de pe strada

      intr-adevar, asa este!!! oricat de multi bani ar primi salariu medicii nostri tot vor cere spaga.
      lasa-ti medicii tineri dornici de munca si pasionati de ceea ce si-au ales sa faca sa vina in spitalele noastre.Macar daca vor gafa vor gafa nu din rea vointa...Copilul meu a murit din cauza unei nemernice de doctorite...Sper asa cum Toma, cunoscut pentru nesimtire si insensibilitate, plateste acum pentru tot ceea ce a facut ,sa plateasca si Grama de la Cantacuzino.
      TREBUIE SA EXISTE DUMNEZEU!
      • -2 (2 voturi)    
        frate.... scuteste-ma... (Vineri, 3 septembrie 2010, 22:12)

        me [anonim] i-a raspuns lui alina

        iresponsabilitate ca si-a luat concediu sau ce?!?!?!
        DE UNDE SA LASE MAI MULTE ASISTENTE DACA NU ARE LA DISPOZITIE !?!?!?!?!?!
        nu e mai bine sa se intampla cum spunea cineva de mai jos: nu indeplinesc normele, refuza sa vina la munca, pentru ca tot ei platesc...
        trezirea oameni buni!!! banii de angajari si licitatiile pentru aparatura si medicamente NU se fac de cei din spital decat in FOARTE mica masura!!! ele se fac de minister. acolo e problema nu la niste medici!
    • -2 (2 voturi)    
      gresesti... (Vineri, 3 septembrie 2010, 22:10)

      me [anonim] i-a raspuns lui omul de pe strada

      sunt prost platiti si se duc la mai bine . e dreptul lor. nu e dreptul lor sa ceara spaga evident.
      apropos spaga de mutle ori se da fara sa fie ceruta... si aici nu mai e vina medicilor

      guvernul trebuie sa faca ceva pentru a-si pastra medicii buni in tara,. la fel cum a putut da legi prin care parlamentarii sa aiba niste salarii imense, sau juristii (care isi fac treaba de 3 ori in cariera), ar putea si pentru cadrele medicale.

      intreb ceva. daca omul nu are personal medical, de unde sa lase 2 asistente pe tura?!?!?!?!

      tu in esenta ai dreptate, dar problemele nu se rezolva pedepsint de zos si "uitand" sa mai pedepsesti pe cei de sus. ci exact invers. intai trebuie sa plateasca guvernantii, ministrii etc si d-abia apoi cadrele medicale. in tarile civilizate asa este.
    • 0 (2 voturi)    
      Paradoxal (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 1:58)

      Neutron [anonim] i-a raspuns lui omul de pe strada

      Singura remarca pe care o aduc comentariului:
      Nu e adevarat ca medicii romani primesc prea putini bani. Nu primesc destui bani pentru a SUPRAVIETUI. (Ai 30 de ani, un copil, stai cu chirie intr-un centru universitar si castigi 8 milioane). Si ma refer la un medic rezident bun care ar vrea sa profeseze intr-un oras dupa examenul de specialitate. In timpul rezidentiatului e "crescut" inca de parinti daca exista aceasta posibilitate. Asta va pleca. Deci locul spagarului batran va fi luat de un medic din stanga Prutului. Pe bani si pe relatii. In foarte multe spitale si cabinete din provincie, locurile vacante au fost ocupate de respectivii. Si nu exceleaza prin competenta. Insa au meteahna spagii. Nu toti, pentru a nu generaliza. E mult mai complexa situatia. As mai adauga si oprobiul public zilnic. Te mai saturi si de injuraturi luate la gramada.
      • 0 (0 voturi)    
        Paradoxal (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 20:50)

        omul de pe strada [anonim] i-a raspuns lui Neutron

        Nepotul meu a ieşit din rezidenţiat şi nu a avut loc în Bucureşti - concursurile pe posturi sunt anunţate în aşa fel încât să participe numai cine trebuie. Şi nu a plecat din ţară...
        Dar, din păcate ai dreptate; pleacă tot cei tineri şi dornici de muncă şi, mai ales capabili. Cei obişnuiţi cu şpaga... rămân la locul călduţ...
        Dar vreau să fie clar un lucru:
        Eu nu comentez actul medical. Nu am competenţa. Eu critic nepăsarea, iresponsabilitatea, neglijenţa, dezorganizarea, reaua administrare, risipirea puţinilor bani care sunt... de la toate nivelele...
        De exemplu astăzi (sâmbătă) am citit că "Şeful Administraţiei Spitalelor", acelaşi ca şi atunci, ne anunţă "cu competenţă" redeschiderea Maternităţii Giuleşti...
        Ce să mai zic...
  • 0 (8 voturi)    
    Nu este de ajuns! (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:39)

    mm [anonim]

    Cam pe cand vor fi urmariti penal si directorul spitalului si ministrul sanatatii? Haosul din spital si respectiv haosul din sistemul sanatatii, si nu doar neglijenta individuala, au determinat in opinia majoritatii tragedia de la Giulesti!
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Vineri, 3 septembrie 2010, 12:57)

    Bogdan [anonim]

    cand o sa inteleaga si prostii astia ca nu doctorii au dat foc la salon... deci nu neglijenta in serviciu e cauza mortii copiiilor, drept urmare nu neglijenta in serviciu a doctorilor a avut efecte deosebit de grave!!!!

    cauza e lipsa de management eficient la nivelul conducerii spitalului, primariei si ministerului!
  • +2 (4 voturi)    
    pana cand directorii de spital or sa fie medici ? (Vineri, 3 septembrie 2010, 13:01)

    gigi [anonim]

    ce legatura are managemtul unui spital cu un ginecolog ?

    de ce tre' sa semneze contracte domnu' doctor ginecolog ?

    de ce ?

    sau postura de victima permanenta e comoda si la puscarie ajunge numai portarul ?
    • +2 (4 voturi)    
      mult timp de aici inainte (Vineri, 3 septembrie 2010, 14:27)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui gigi

      si asta dintr-un simplu motiv: daca medicii nu vor mai fi manageri, nu vor mai putea trage bani din contracte, nu vor mai gestiona sectiile cum vor ei, nu vor mai putea angaja prieteni si rude prin spital. Acesta este un sistem construit in zeci de ani, ti se pare normal sa cada? Doar asa puteam ajunge in situatia in care in spitale se mentin posturi vacante , in timp ce tinerii absolventi nu au locuri de munca. Nu se pune problema sa plece toti medicii din tara, pentru ca foarte putini dintre ei cunosc o limba straina, mai ales cei cu o anumita varsta, iar cei care stiu au plecat deja. Insa cei ramasi au radacini bine infipte, si nu au niciun interes sa plece.
      • -1 (1 vot)    
        simplu motiv (Vineri, 3 septembrie 2010, 16:00)

        marga [anonim] i-a raspuns lui kllaus

        1.Un student la medicina nu poate termina facultatea fara sa stie o limba straina, Un medic bun cu atit mai mult. Nu trece o zi fara sa folosesti o limba straina,
        2. posturi nu sunt pentru ca s-au blocat de fiecare datta, DE ANI DE ZILE, cind a murit un doctor, cind a plecat, cind a iesit la pensie BLOCAT, ai inteles
        3. am 55 de ani, citesc in fiecare zi 2 ore in lb straina, SI POT SA SCRIU TOT CE FAC IN 2 limbi
        4. in spitalel mari, cele care conteaza, doctorii nu mai sunt manageri de pe vremea lui NICOLAESCU
        macar in interiorul tau sa recunosti ca GRESESTI
        5 s-au deblocat niste bani, de ce erau blocati?
        • +1 (1 vot)    
          Nu era dl doctor Marinescu (Vineri, 3 septembrie 2010, 16:22)

          CCC [anonim] i-a raspuns lui marga

          director la maternitatea Giulesti?
  • -1 (1 vot)    
    Raspuns (Vineri, 3 septembrie 2010, 16:11)

    Cris [anonim]

    Le doresc celor foarte nemultumiti ,ce au scris mai sus ,sa aibe parte de ce merita-FARA PERSONAL MEDICAL in ROMANIA-sa se trateze singuri cu banii pe care ii dau la CAS.
    Obs:folositi-va minima inteligenta invatand lb romana in schimbul frustrarilor pe care le afisati pe aici
  • -1 (1 vot)    
    continuare (Vineri, 3 septembrie 2010, 16:18)

    Cris [anonim]

    Concluzia acestui ultim eveniment:daca medicii vor sa ramana in aceasta tara-vor ajunge la puscarie.Asa le trebuie daca sunt masochisti.SOS -veniti cat mai repede in civilizatie(Franta, Anglia, Danemarca...)
  • 0 (2 voturi)    
    Justitie (Vineri, 3 septembrie 2010, 17:03)

    Cititor [anonim]

    Vad ca procurorii o iau tot mai razna.

    Au acuzat asistenta ca a lipsit 12 min din salon, desi nu era vina ei ca spitalul nu a angajat suficient personal si ca nu e dotat cu detec tor de dum, instalatii electrice eficiente si usi antiincendiu.

    Acum acuza medicul pt ca nu are decat o asistenta angajata la terapie intensiva pe tura.

    D-le procuror v-ati gandit ca oamenii aia si-au facut datoria cu ce au putut si nu au inchis sectia asa cum ar fi fost legal in cazul in care nu corespunde normelor tehnice si de personal?

    Sugerez cadrelor medical asistente si doctori din toata tara sa se consulte cu organele sindicale europene si sa boicoteze sistemul medical romanesc cu intreruperea lucrului in clinicile necurespunzatoare pana politicieni si administratorii din minister si directia medicala sunt responsabilizati pt operarea institutiilor subfinantat si fara sustinerea logistica cu aparatura si personal conform mandatului fiecarei sectii in parte.

    Lucrez afara. Daca de exemplu o sectie, de exemplu camera de garda, nu are personal suficient conform normelor, se inchide pana la solutionarea problemei.

    Nu acceptati sa lucrati pt ca veti fi trasi la raspundere.

    Daca politicienii si administratorii au luat decizii ca o anumita sectie sa ofere servicii medicale atunci sa fie responsabili cu dotarea si finatare si operare conform normelor. Oprescu si ministerul sanatatii sunt responabil si nu doctorul si asistenta. Nu trageti in pianist!
  • +1 (3 voturi)    
    Nevinovat! (Vineri, 3 septembrie 2010, 20:35)

    Verdict: [anonim]

    Nu exista nici un motiv real pentru care sa fie urmarit penal doctorul Toma. Omul asta a depus in repetate randuri la minister memorii in care scria clar ca are nevoie de 7 asistente si 2 medici, fara de care nu poate raspunde pentru ce s-ar putea intampla. Ministrul ar fi trebuit cercetat penal pentru ca i-a refuzat aceste posturi! Dar, ca intotdeauna, se incearca gasirea unui tap ispasitor.
  • 0 (0 voturi)    
    un ,...... (Vineri, 3 septembrie 2010, 22:03)

    me [anonim]

    1 - ca nu sunt suficiente asistente nu e vina spitalelor care nu primesc fonduri si bani pentru asa ceva
    2 - omu era in concediu
    3 - d c plateste personalul medical si cei din cauza s-a cauzat incendiul sunt prea batranisi bolnavi?!
    4 - de ce este numai vina acestor oameni, dar nu este vina companiilor de asigurari si ministerului pentru ca a dat foarte putini bani si pentru ca a blocat angajarile?!

    eu personal cred ca totul este facut de fatada, pentru a da impresia ca se face ceva si a distrage oamenii de la problemele reale din sistemul medical
  • 0 (0 voturi)    
    deci (Duminică, 5 septembrie 2010, 1:47)

    Pixie [anonim]

    deci astai-s cretini. vinovatii sunt electricianul care a realizat instalatia - care a lipsit la orele de electricitate , ala care si-a pus semnatura de primire a executiei fara sa stie ce semneaza, dar daca stau bine si ma gandesc este sistemul pentru ca nu a prevazut un mecanism de supervizare corespunzator a acestor lucrari. Toata perioada de cand fusese instalat ap. de aer conditionat nu a vazut nimeni oribila inprovizarie (sau importatorul acestor "triple" made in turkey - veritabile accidente care astepata sa se intample?). Este o vina colectiva, o hiba a sistemului, sau ma rog, daca-mi dati voie ala de-i spuneti dumenzeu de s-a gandit ca daca tot n-avem bani de emirate sa ne trimita 2 luni in emirate chiar in romania.
  • 0 (0 voturi)    
    nu-mi vine sa cred!!! (Luni, 6 septembrie 2010, 16:23)

    diana halaszi [anonim]

    nu stiu cum se poate sa acuzati un medic exemplar, poate cel mai bun medic neonatolog, un om extraordinar ca domnul doctor adrian toma!
    pe linga faptul ca este un medic de exceptie, pe linga faptul ca pune tot sufletul in ingrijirea bebelusilor, astfel incit la orice ora il puteai intreba orice despre oricare dintre bebelusii pe care ii avea in sectie si-ti putea raspunde si locul unde era asezat in salon bebelusul respectiv, si rezultatul la ultimele analize, acest om se zbate sa faca totul cu putinul pe care il ofera sistemul.
    de acuzat este ministrul sanatatii, omul care probabil nici nu a stiut, pina la teribilul accident, unde era locatia maternitatii giulesti.
    domnul doctor adrian toma, ca si multi alti medici si asistente de la maternitatea giulesti, sunt niste oameni deosebiti si merita toata admiratia pentru felul in care isi fac mai mult decit datoria. o spun in cunostinta de cauza, cu dovezi!
  • 0 (0 voturi)    
    Verdict: NEVINOVAT! (Luni, 13 septembrie 2010, 16:14)

    Sephora [anonim]

    Medicul Toma este un om si un medic de nota 10. A depus in repetate randuri memorii la minister in care scria ca are nevoie de 7 asistente si 2 medici pentru a asigura MINIMUL necesar!!! Sunt cereri inregistrate, cu numar de inregistrare, care au primit raspuns negativ de la minister. Ministrul ar trebui sa raspunda! Dar, cum in tara asta, posturile de ministri sunt cumparate cu bani grei, sigur ca nu ii convine sa isi dea demisia!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri