Basescu in fata diplomatilor romani: Romania nu va recunoaste Kosovo ca stat independent

de Anne-Marie Blajan     HotNews.ro
Miercuri, 1 septembrie 2010, 18:08 Actualitate | Esenţial


Romania nu va recunoaste Kosovo ca stat independent, iar Belgradul si Pristina trebuie vina la masa negocierilor, a reiterat presedintele Traian Basescu pozitia Romaniei, in fata ambasadorilor romani veniti la Bucuresti pentru reuniunea anuala a diplomatiei. Afirmatia presedintelui vine la cateva zile dupa ce ministrul german de externe cerea tarilor UE care nu au recunoscut independenta provinciei sa urmeze majoritatea UE.

Presedintele a argumentat ca avizul consultativ al Curtii Internationale de Justitie nu s-a facut in urma judecarii pe fond a cazului. Traian Basescu spune ca Belgradul si Pristina trebuie sa continue negocierile.

Declaratia presedintelui Romaniei este facuta la doar cateva zile distanta de un "indemn" al ministrului german de externe, Guido Westerwelle. Aflat intr-o vizita in Kosovo, diplomatul german a declarat ca ingrijorarea unora dintre tarile europene privind faptul ca independenta regiunii cu majoritate albaneza din sudul Serbiei va deveni un precedent sunt lipsite de fundament.

"Recunoasterea Kosovo este un caz sui generis si este un mesaj clar, si pentru Uniunea Europeana", a spus el, potrivit AFP.

El a aratat ca 22 de tari au recunoscut independenta, iar alte cinci (Romania, Spania, Grecia, Cipru si Slovacia) "ezita". "Si le cerem ca, dupa decizia Curtii Internationale, sa urmeze majoritatea Uniunii Europene. Este o majoritate clara", a spus Westerwelle.

Westerwelle a avertizat anterior Serbia ca are putine sanse sa adere la Uniunea Europeana daca nu adopta o atitudine "cooperanta" fata de Kosovo. Viitorul Balcanilor consta in aderarea la Europa, dar "nu poti fi membru al Uniunii Europene decat daca ai ca obiectiv cooperarea si daca esti pregatit sa rezolvi probleme de vecinatate prin cooperare", a declarat el, la Belgrad.

Romania are o opinie proprie si in acest sens, reiterata chiar miercuri de ministrul Teodor Baconschi. Daca tarile Balcanilor de Vest nu vor avea o perspectiva de aderare mai clara, in special Serbia, "daca oboseala extinderii UE va continua", exista riscul escamotarii tensiunilor si a destabilizarii regiunii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2099 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Imi place (Miercuri, 1 septembrie 2010, 19:06)

    semphora [anonim]

    ca Romania are curajul unei opinii proprii!
    • +3 (3 voturi)    
      Respect (Miercuri, 1 septembrie 2010, 22:39)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui semphora

      Ma irita baselu cand vine vorba de dezastrul din tara, dar aici sunt de acord cu el si ii respect atitudinea.
  • -1 (3 voturi)    
    Westerwelle sa iti tina pentru el ... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 21:03)

    norisor [anonim]

    recomandarile ! Romania are dreptul de a recunoaste sau nu un stat desprins pe criterii etnice si nu doreste aceasta ca un precedent, la fel ca si celelalte state care nu au recunocut Kosovo. Daca Tito a incurajat emigrarea abanezilor in Serbia, in speranta da a alipi la un moment dat si Albania la Yugoslavia, ii priveste pe sarbi cum sa o scalde cu Kosovo ....
    • +1 (3 voturi)    
      ce ineptie!!!! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 23:04)

      Ana Banateana [anonim] i-a raspuns lui norisor

      ce a facut Tito??? alooo... baiatuuuu....atat pe vremea lui Tito dar si a Regatului sarbilor, croatilor si slovenilor a avut loc SLAVIZAREA KOSOVO... unde ai invatat istorie? la Radio Erevan?
      • +1 (1 vot)    
        Raspuns (Joi, 2 septembrie 2010, 12:23)

        norisor [anonim] i-a raspuns lui Ana Banateana

        Ar fi mai bine ca Dvs. sa citeasca istorie in loc de a scrie comentarii nepoliticoase, dar se pare ca in tara noastra nu se mai poate duce un dialog obisnuit ci tutuiala, injuriile, etc. sunt mai de pret... Pacat !
  • +3 (5 voturi)    
    Poziitia lui Basescu (Miercuri, 1 septembrie 2010, 21:20)

    adrian88000 [utilizator]

    este corecta si demna. Demonstreaza ca are coloana vertebrala si nu face sluş. Si nici nu da apa la moara revizionistilor maghiari. Atat asteapta ei. Sa recunasca Romania Kosovo.
    • -2 (2 voturi)    
      ce e mai bine? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 23:10)

      Ana Lugojana [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

      sa sustii Serbia si sa ii dai credit pentru a continua tacit politica de asimilare a aromanilor din valea Timocului, sau sa stai demn in fata Serbiei si sa ii aperi pe fratii aromani infruntand sovinismul sarbesc care se manifesta fatis impotriva a tot ceea ce nu e sarbesc (croat, albanez, aroman, sloven samd?? Fratilor, sarbii rad de noi....
      • 0 (0 voturi)    
        pentru Ana Lugojana (Joi, 2 septembrie 2010, 21:18)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Ana Lugojana

        Aromanii sunt verisori nu frati. Fratii sunt romanii din Basarabia.
  • -2 (2 voturi)    
    "expertii" din Aleea Modrogan, ha, ha ha! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 23:00)

    Ana Banateana [anonim]

    1. Kosova e albanez : slavii au venit in sec 6 pe cand ilirii (fratii nostri pe linie traca cu care impartasim multe cuvinte comune) sunt de mii de ani in Balcani si au fost exterminati de slavi in acelasi mod in care au fost exterminati aromanii (istro, megleno samd).
    2. In Kosovo populatia indigena sunt albanezii ( ca romanii in Transilvania si Banat). iar cei veniti ulterior, ca fosta putere "coloniala " sunt sarbii, deci orice paralela cu Transilvania se poate face numai sub acest rationament. Autodeterminarea a functionat atat la 1 decembrie 1918, cat si in situatia actualului Kosovo.
    3. Sarbii nu s-au inteles cu nimeni, sunt sovini si rai, au impresia ca nimeni nu e ca ei : "cal verge (verde)si sarb cu mince (minte) nu s-o vazut" se zice la noi in Banat.
    4. Sarbii ne considera pe noi romanii T I G A N I....
    4. In Valea Timocului are loc o purificare etnica, sunt interzise scoli si biserici romanesti (cum s-a intamplat in Kosovo si in zonele controlate de sarbi din Yugo) . Cu toate acestea "expertii" MAE din Modrogan, conform zicalei "capul plecat sabia nu il taie", isi iubesc exploatatorii si sustin Serbia. CE FACE ROMANIA PENTRU PATRIOTII DIN V. TIMOCULUI? NIMIC, dimpotriva ii sustine exploatatorii acestora...

    5. Vis a vis de pozitia lui Basescu : Numai boul e consecvent...

    Cele de mai sus de la o cunoscatoare care a locuit multi ani in Yugoslavia si cunoaste realitatile, mentalitatile, natiunilor yugo: atat sarbi, dar si croati, sloveni, macedoneni, bosniaci, albanezi...
    • 0 (2 voturi)    
      interesant, dar... (Joi, 2 septembrie 2010, 2:48)

      UnClujean [anonim] i-a raspuns lui Ana Banateana

      printre minoritatile din Yugoslavia nu ii amintesti pe maghiari. In primul rand regii maghiari i-au asezat/colonizat pe sarbi (si pe nemti) in regiunile granitelor sudice ale Ungariei (precum si in Banat) si pt a a se apara impotriva pericolului turcesc.
      In al doilea rand exista totusi cca 290.000 de maghiari in comparatie cu doar cca 30.000 de romani dupa datele recensamantului din 2002.
      La pct 4, da, ai dreptate, am vorbit cu mai multi sarbi si romanii sunt considerati tigani, dar nu acelasi lucru este valabil despre unguri.
    • 0 (0 voturi)    
      Ilirii? (Joi, 2 septembrie 2010, 21:20)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Ana Banateana

      fratii nostri? Nu cumva exagerezi? Mai repede pecinegii si cumanii, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        si scitii? (Marţi, 5 octombrie 2010, 17:32)

        crisis [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        Cum ramane cu scitii? Acesti Iliri sunt mai mult o legenda. Nu au absolut bimic in comun cu albanezii de azi. Nu au avut structura si nici organizare statala, absolut nimic in momentul in care au ajuns slavii albi acolo. Inca ceva. Permisiunea de a se aseza pe acele teritorii le-a fost data de catre imperiul roman, intrucat teritoriile fusesera depopulate de catre alti igratoei. Cat despre maghiarii si germanii care i-au pus pe sarbi la frontiera, sa ma scuzi. Statul maghiar a inceput aprox in anul 1000. Cel sarb la 800. Cam greu - nu crezi? IAr germanii? Care germani?
  • +2 (2 voturi)    
    Sute de mii de romani in Serbia (Joi, 2 septembrie 2010, 11:04)

    Timocul e Romania [anonim]

    -Romania nu are in acest moment nici un fel de interes strategic in a recunoaste separatismul albanez din Serbia. O politica externa eficace se face in jurul apararii si promovarii unor interese strategice, nu e in functie de conjuncturi de moment sau de indemnuri ale unor ministri straini.
    Romania se confrunta cu extremismul si iredentismul maghiar si nu poate incuraja indirect nici separatismul si autonomismul secuiesc, si nici separatismul rusofon din Basarabia. Ar fi o eroare monumentala, o decizie care nu ne aduce nici un fel de castig.

    -Oficial, in Serbia sunt 32.000 romani in Banatul de Sud (Voivodina) si 47.000 de romani in Timoc. Insa neoficial, organizatiile care se ocupa de romanii din diaspora afirma ca numarul romanilor e de 3-4 ori mai mare, numerosi fiind cei care au fost fortati sa se ''sarbizeze'' prin metoda umilirii si denigrarii etnice (romani=tigani, desi sarbii stiu bine ce sunt tiganii si ca fondul lor genetic e inferior celui romanesc ca europenitate, Serbia fiind secole un pasalac turcesc).

    -Si in ce priveste Basarabia mult timp Romania a fost acuzata ca nu e ''realista'', insa Romania a lucrat cu rabdare si a castigat batalia pt Chisinau spre surpriza unor anti-romani.
    Trebruie rabdare, perseverenta si inteligenta pt re-romanizarea treptata a Timocului, romanii de acolo, 2-300.000, isi vor redescoperi radacinile genetice si cultural-lingvistice, si abia apoi se va putea trece la revendicari mai deschise.

    -Pasul corect e atragerea Serbiei spre UE, pt ca odata implementata legislatia UE pt minoritati si drepturi individuale, Romania va putea sustine mult mai deschis si eficient romanii din Timoc.
    Spre deosebire de asa zisul tinut secuiesc sau de regiunea transnistreana, ambele aflate foarte departe de tarile-mama, regiunile romanesti din Serbia sunt chiar la frontierele noastre, locuite compact si vor fi usor de integrat unui spatiu cultural-lingvistic si administrativ romanesc, in cadrul UE.
  • +1 (1 vot)    
    Dle Ministru german (Joi, 2 septembrie 2010, 16:11)

    valisa [utilizator]

    Si raspunsul Romaniei este la fel de clar. Nu recunoastem Statul Kosovo.

    Tot mai mult am impresia ca se doreste divizarea tarilor pentru a putea fi "impartite", mai usor, intre puterile Europei.

    Dle Presdinte Basescu, sunteti cel mai bun. Va iubesc.

    Pentru cei care imi dati minusuri, puteti sa ma pupati undeva...
  • 0 (0 voturi)    
    mai vedem..... (Joi, 2 septembrie 2010, 19:52)

    lili [anonim]

    Ca in UE sunt interese si ele sunt dictate de mai marii UE, nu de alde Romania....... Iar interesele sunt si ele legate si mai tare de RELATII, capitol la care Romania nu exista.... Asa ca, lasati-o moale, Dle Basescu, mai vorbim peste ceva timp....P-astea cu diplomatia oricum nu le-aveti Dvs.....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version