Federatia Asociatiilor de Romani din Europa le cere tuturor romanilor sa boicoteze vineri produsele frantuzesti

de Alina Neagu HotNews.ro
Miercuri, 1 septembrie 2010, 13:45 Actualitate | Esenţial

Federatia Asociatiilor de Romani din Europa le cere tuturor romanilor din tara si din strainatate ca vineri, timp de o zi, sa refuze sa achizitioneze produse sau servicii ale companiilor din Franta, in semn de protest fata de "jignirile administratiei franceze". "Nefiind prima data cand reprezentantii de seama ai Frantei ne insulta, am propus un raspuns pragmatic, nu vocal, pentru a evita escaladarea tonului: vineri, 3 septembrie, nu vom achizitiona nimic ce provine din Franta", declara presedintele FADERE, Daniel Tecu, intr-un comunicat citat de Mediafax.

"Gesturile oficialilor francezi nu ofenseaza doar cele 3 milioane si jumatate de romani din diaspora europeana", ci si romanii de pretutindeni, in opinia reprezentantilor FADERE. "Ne exprimam totodata speranta ca o singura zi este suficienta pentru a fi inteles mesajul nostru si ca pe viitor vor aparea argumente concrete pentru a-i privi din nou pe francezi cu aceeasi simpatie ca si in trecut", se mai arata in comunicat.

Ministrul francez al Imigratiei, Eric Besson, si secretarul de stat pentru Afaceri Europene, Pierre Lellouche, au mers marti la Bruxelles pentru a apara politica Parisului in materie de securitate, care include repatrierea romilor aflati in situatie ilegala. Oficialii europeni s-au intalnit si cu reprezentanti ai Romaniei, care au ridicat semne de intrebare cu privire la expulzari. Comisia Europeana urmeaza sa prezinte un raport preliminar asupra acestei probleme in decurs de doua zile.

Oficialii francezi au sustinut marti ca politica Parisului in acest caz este conforma legilor franceze si europene si nu este una discriminatorie. In plus, Pierre Lellouche a criticat Guvernul roman, afirmand ca acesta a cheltuit doar 0,4 la suta din cele cinci miliarde de dolari pe care le primeste anual de la Uniunea Europeana pentru integrarea minoritatii rome.

+ SHARE      
  
3023 vizualizari
  • -4 (22 voturi)    
    corect (Miercuri, 1 septembrie 2010, 13:53)

    Free Man [utilizator]

    de acord
    • -5 (17 voturi)    
      Corect (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:07)

      ogi [anonim] i-a raspuns lui Free Man

      Corect si adevarat .dar atit produse cit si din magazine frantuzesti
      • +11 (17 voturi)    
        nu sunt de acord ! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:24)

        c [anonim] i-a raspuns lui ogi

        Pentru ce ? Niste oameni care refuza sa munceasca, sa-si trimita copii la scoala sau sa se spele nu merita nimic... Cine e de cel putin 1 luna in Franta si nu are o locuinta inchiriata(macar impreuna cu alte 1-2 persoane) atunci sa decide francezii ce merita. Cine s-a dus la munca si e onest in mod sigur locuieste intr-o locuinta inchiriata si nu in infectiile alea de tabere.
        • -2 (8 voturi)    
          pentru clarificare (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:02)

          D [anonim] i-a raspuns lui c

          nu pentru tigani trebuie boicotate produsele frantuzesti ,ci pentru ca francezii sa inteleaga diferenta dintre romani si tigani ;insa ,datorita tiganilor au invatat unde e Romania ;in 2000 ,fiind in excursie la Paris ,am incercat sa cumpar timbre pentru ilustratele trimise celor dragi ;abia-abia am reusit sa-l lamuresc pe cel care vindea (frantuz pur-sange) sa-mi dea timbre pentru Europa(ca le avea diferentiate pe continente pe vremea aia);oricum ,tiganii nu cumpara-ei..."ciordesc"
          • -1 (9 voturi)    
            discriminare (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:26)

            Adi [anonim] i-a raspuns lui D

            in ziua de azi doar doua forme de "discriminare" sunt acceptate, cazierul judiciar si numele tarii scris pe pasaport, alte forme de "disciminare", sex, religie, ETNIE nu sunt acceptate. deci tiganii sau nu acele persoane sunt tot cetateni romanii, si UNII cetateni romani asta fac, locuiesc in tabere, cersesc, fura ...
      • +9 (17 voturi)    
        DEZAPROB (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:43)

        ION I [anonim] i-a raspuns lui ogi

        si pentru asta o sa fac chiar din adins sa intru in CARREFOUR sau CORA sau alte magazine frantuzesti si sa cumpar cat mai mult! :)

        Franta nu a jignit pe nimeni.. a aratat doar adevarul, care pe unii modesti cu rang de zeitate ii deranjeaza. Asta e, nu suntem in stare sa ne educam natia, o fac altii, cu forta.

        De la o varsa si cu anumite persoane, numai printr-un minim de violenta / restrictii (fizice sau psihice) poti sa mai schimbi mentalitatea unora.
        • -5 (13 voturi)    
          de ce? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:42)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui ION I

          De ce nu expulzam si noi toti francezi care ar putea fi pedofili? Ce daca nu stau in corturi nu sunt periculosi? Eu cred ca astia la costum si cravata sunt mai periculosi decat aia din corturi. Traiesti tu rau din cauza tiganilor din franta sau din cauza asasinilor economici care au mituit tot ca sa aiba ei economia romaneasca la super pret?
        • +4 (8 voturi)    
          Prietene, (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:03)

          giga [anonim] i-a raspuns lui ION I

          pina acum citiva ani, inainte de a da nas in nas cu tiganii, toti 'europenii' ne acuzau ca suntem rasisti si-i discriminam pe bietii tigani. Acum s-a intors roata si noi trebuie sa le reamintim ce ziceau. Ca viata te mai schimba...
          O zi minunata.
          • +4 (4 voturi)    
            +1 (vot pozitiv) (Miercuri, 1 septembrie 2010, 22:56)

            boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui giga

            sunt de acord partial:

            de ce nu a fost asa de vehementa inca de atunci Romania? de ce nu aduce acest argument in discutie acum?

            inseamna ca atunci cand trebuia nu a gestionat cum trebuie situatia si uite ca buba a inceput sa dea pe afara iar acum suntem mari europeni si nu mai este problema noastra ca de aici ies toti parazitii ci a alora la care ajung pe cap. bravos logica..

            iar parte cu "toti europenii" e cam exagerata. nu cred ca romanii, directori sau sefi in ONGuri cu colaboratori din strainatate, sau acei diplomati care au sesizat asa ceva sunt reprezentativi pentru Europa.
            mare majoritate vrea ca lucrurile sa fie rezolvate pasnic, de aceea nu sunt acceptate anumite lucruri, dar diplomatii nostri se spala pe maini acum si invoca dreptul de libera circulatie.. nu prostia si incompetenta mioritica
      • +7 (13 voturi)    
        stupizenie (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:52)

        miki [anonim] i-a raspuns lui ogi

        cum naiba poti sa fii de acord cu asa ceva?
        ce-ar fi sa-ti trimitem tie tiganii?
        bai frate am ajuns sa ne solidarizam cu tiganii, sunteti in ceatza total, se vede treaba ca nu va ajunge manelismul si hotia si infractionismul tiganesc, ma tot mir ce prosti putem fii noi romanii....
        • -3 (11 voturi)    
          ai citit articolul? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:28)

          un roman [anonim] i-a raspuns lui miki

          Nu e vorba de solidarizare cu tiganii ci de faptul ca aceasta natie de oameni si anume francezii descosidera poporul roman si asta ma doare. Pentru un prost de francez roman= rrom=tigan=ratat... aici este problema
          • +7 (9 voturi)    
            l-am citit si nu ma mir (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:24)

            miki [anonim] i-a raspuns lui un roman

            sa stii ca l-am citit cu atentie,
            poate trebuia sa spun mai intai ca
            eu locuiesc in germania de ceva vreme si pot sa spun ca si eu am inceput sa acelasi sentiment ca ei.
            Nu stiu cum se face insa ma mir si eu de cand sunt aici ca atunci cand auzi, citesti sau ai contact cu romani ori e vorba de un caz de furt, de dat in cap, spart bancomate, inselaciune, mancatorie pe la spate, cersetorie, si culmea mai tot timpul sunt cazuri in care sunt implicati tigani, nu mai spunc a daca intri intr-o disco romaneasca pe-aici vezi negru frate.
            Domnule trebuie sa acceptam ca astia suntem ce sa-i faci, altfel nu inteleg cum de si eu am dobandit aceeasi impresie de cand stau aici. O-r fi toti nemtii si francezii si in general europenii prosti si noi suntem aia neintelesii?
            eu cred ca nu.
            "prostul" de francez vede tiganul care se lauda ca e cetatean roman (adica european)
            altceva nu al intereseaza.
            Eu pariez pe ce doresti ca integrarea tiganilor e o utopie. /(editat de HotNews.ro)
      • +3 (5 voturi)    
        sah mat.. (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ogi

        bucurestienii sa nu mai deschida robinetele vineri.. :) ca deh, apa nova bucuresti este controlata de o firma franceza... sa lasati toti acasa masinile fabricate de peugeot, citroen, renault (inclusiv loganul)... si nu mai cumparati nimic de la carrefour si cora, companii franceze. :) sau nu?
    • +6 (10 voturi)    
      Numai daca... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:00)

      max [anonim] i-a raspuns lui Free Man

      ... putem cumpara in loc produse tiganesti de aceeasi calitate. Ca sa ajutati cumparatorii puteti face o lista de produse echivalente.
      Cum? Nu puteti? Uimitor! De ce oare?
    • +5 (11 voturi)    
      Aurescu vs. FADERE (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:13)

      judex [anonim] i-a raspuns lui Free Man

      1) Pozitia oficiala a Romaniei (exprimata ieri de Aurescu) demonstreaza impostura politicii Frantei fata de tigani, care incearca sa ascunda deportarea fortata si discriminatorie a acestora sub masca plecarilor voluntare.
      2) Romanii din Europa sunt afectati in mod special de confuzia creata de Iliescu si Petre Roman prin introducerea in circulatia internationala a termenului de RROM, care implicit confera Romaniei, de pe pozitia nashului de botez, o afiliatie speciala in raport cu populatia tiganeasca, situatie speculata oportun de Franta pentru a-si regla in mod egoist o problema de ordine interioara (delincventa tiganilor).
      CONCLUZIE: FADERE ar trebui sa-i ceara nashului Ilici, (impreuna cu Nastase, Vanghelie, Madalin si Catalin Voicu) sa propuna retragerea din circulatie a termenului de rrom si revenirea la cel de TIGAN, ceea ce ar elimina asocierea preferentiala a Romaniei cu aceasta populatie nomada, si ar ajuta lumea sa inteleaga ca mai toate tarile europene au avut contacte istorice cu gitanes, zigeuners, gipsies, gitanos, etc...Ilici ar trebui totodata fortat sa recunoasca paternitatea termenului si a strategiei luptei de afirmare a drepturilor populatiei pe care o reprezinta in interiorul Europei..
    • +2 (6 voturi)    
      rezolvare (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:12)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Free Man

      problema mea este ca pana mai ieri cei de la bruxelles si nu numai ne dadeau lectii de cum sa fi tolerant si cum sa nu-i mai supunem pe bietii tigani la discriminare.
      acum au posibilitatea, banii, bunul simt sa ne arate cum se face cu reintegrarea lor.
  • +7 (15 voturi)    
    Cine pe cine a jignit ? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 13:58)

    ilie [anonim]

    Nu ma simt jignit.
    Ba chiar mandru ca ni se intorc tiganii acasa ca sa mai fure si de pe la bogatii de aici.
    Vin cu metode noi, scoliti seara la focurile de tabara, cu amintiri despre mizeria umana in care au tarat natia franceza.
    Sa stie Europa cine suntem noi.
    Ba chiar ma bucur la fiecare viol petrecut afara, ca doar doar s-o sparge buba si le-o baga cipuri de plumb in cap ca sa nu mai iasa in veci.
    • -5 (7 voturi)    
      se vede ca esti PSDist (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:14)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui ilie

      saracu din romania care sta la ajutoru' social!
      • +6 (6 voturi)    
        Se vede ca esti.. sarac cu.. spiritul!! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:14)

        Inna [anonim] i-a raspuns lui dorel

        Era o parodie, daca nu ai inteles mesajul lui Ilie.
        Iar FARE asta cine mai este? Si de cand se autointituleaza reprezentanta tuturor romanilor din Europa? Si ce rol are ea?? Combate intr-un vreun fel furturile de masini, de portofele, de.. de orice, traficul de carne vie, prostitutia, manelizarea , si alte forme demanifestare a lipsei elementare de educatie, etc..etc.. ??
        Trebuie sa cotizam la ei, sau ce?
        Numai ideea de a ne indemna la asemenea chestii fara sens, le arata nivelul de intelegere a problemei.
        Nu subscriu, desi nu imi plac produsele frantuzesti cine stie ce.
    • +7 (9 voturi)    
      Cine pe cine a jignit? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:44)

      aredhel [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Francezii nu zic salutul tiganesc ci salutul romanesc; deci pe cine jignesc!? Doar atat am de spus.
  • +2 (10 voturi)    
    Pai sa nu ne mai ducem la ei - asta e boicotul ! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 13:58)

    ioni [anonim]

    Sa nu mai cersim si sa nu mai furam in franta - asta da boicot.
    Pe de alta parte
    Cererea se adreseaza romanilor. Dar ma intreb noi putem sa boicotam produsele romilor atunci cind acestia sar peste cal ?
  • +4 (10 voturi)    
    eu nu pot (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:05)

    vlad [anonim]

    sa ma solidarizez cu rromii.

    Deci o sa cumpar produsele francezilor in masura in care o sa am nevoie de ele (adica exact ca pana acum).
    • -3 (5 voturi)    
      N-AI INTELES NIMIC!!! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:54)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui vlad

      nu e vorba de cumparat ci de furat produse fr...
  • -2 (6 voturi)    
    buna propunere (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:06)

    S C [anonim]

    Este foarte buna propunerea, eventual extinsa permanent.

    Asa, am face exact ce fac francezii atit in Franta, cit si oriunde in alta parte: sunt solidari si consuma majoritar produse si servicii frantuzesti.

    Daca am face asta (si daca am gandi ca ei), cred ca nu ne-ar mai durea de asa-zisa "criza".
  • +5 (9 voturi)    
    nu inteleg de ce? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:07)

    geo [anonim]

    de ce as boicota produsele frantuzesti? pentru ca saracii francezi vor sa scape cu orice pret de tigani? prin repatriere voluntara sau prin expulzare? dupa italieni si spanioli, si francezii si-au dat seama ce poame sunt tiganii. in curind o sa ii expulzeze din toata europa si o sa vina pe capul nostru aici...
  • +4 (8 voturi)    
    de ce? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:08)

    c [anonim]

    de ce sa ii boicotam pe francezi? ca ii alunga pe tigani? si ce daca? tiganii nu se duc acolo sa munceasca cinstit.
    • +6 (8 voturi)    
      Raspuns la "de ce?" (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:27)

      d [anonim] i-a raspuns lui c

      Nu ai inteles de ce protesteaza baietii aia. Pai daca nu mai pot sa plece tiganii in vest, cui crezi tu ca vor da in cap si unde vor fura? Uite aici in tara ta! Nu mai stii cand era toata Romania plina de infractori cum se spargea un apartament zilnic in cartierul tau? Ma alatur protestului: e dreptul oricarei natii din europa sa fie talharita de tigani, acest drept nu apartine exclusiv Romanilor. Free Europe.
  • +4 (8 voturi)    
    Ei na ! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:11)

    it_s__not_news [utilizator]

    In primul rind, eu nu ma solidarizez cu tiganii, fie ei si cetateni romani.
    In al doilea rind, vinul frantuzesc e bun.
    In al treilea rind, cred ca sint chestiuni mult mai importante care merita atentia noastra.
  • +1 (3 voturi)    
    cu un r sau doi de r (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:12)

    cititor hotnews [anonim]

    Parca a mai cerut o organizatie cu doi de r (rromi)
    • +5 (5 voturi)    
      tigani (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:44)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      nu romi, nu rromi, nu indo.... ci "țigani"
  • +4 (8 voturi)    
    nu pot fi solidar cu tziganii !! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:16)

    cos [anonim]

    Asociatiile lu' peste ale romanilor sa nu se mai solidarizeze atat cu tziganii ca o sa ajungem sa nu mai stim NOI care e tzigan si care nu...Ce patesc acum tziganii este meritat cu varf si indesat, ba nu au vazut nimik inca !! Trebuie izolati si aratati cu degetul pentru ca ei fura doar daca au de unde sa fure. In momentul in care toti europenii vor constientiza acest lucru si o vor lasa mai moale cu "integrarea" abia atunci acest putregai social ar putea lua sfasit . Pana atunci chiar ma voi duce sa cumpar un vin frantuzesc chiar daca le prefer pe ale noastre , Vive la France!!
  • +4 (8 voturi)    
    Adica... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:17)

    Aurel [anonim]

    ... sa ma solidarizez cu tiganii? Sa demonstrez ca noi, romanii suntem impotriva fracezilor, de partea tiganilor?!

    Uite, sa va puneti pofta in cui, vineri 3 spetembrie ies la cumparaturi exclusiv la magazine frantuzesti si voi cumpara numai produse de origine franceza.

    Fracezii vorbesc despre repatrierea tiganilor aflati in situatie ilegala. ILEGALA! Iar eu ce anume sa apar? Tiganii aflati in situatie ilegala?

    Cum anume ii ofenseaza gestul francezilor pe romanii aflati la munca, mai manipulatorilor?
  • +1 (7 voturi)    
    propunere serioasa (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:19)

    cucu [anonim]

    eu cred ca cel mai bine ste sa-i punem pe tigani sa fure in ziua respectiva doar produsele frantuzesti.
    • -2 (4 voturi)    
      De acord (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:54)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui cucu

      intrutotul
  • +4 (8 voturi)    
    de ce? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:22)

    marlene [anonim]

    nu prea inteleg de ce sa boicotez produsele frantuzesti....sa solidarizez cu tiganii???
    Week-end-ul trecut, pentru prima data in ultimii 5 ani, mi-a fost rusine sa spun ca sunt din Romania. Eram intr-un restaurant de pe langa gara de Nord din Paris iar cand am fost intrebata din ce tara sunt, nu am raspuns nimic. Tocmai ce imi vazusem concetatenii in actiune. In intersectie, tiganii (nu trebuia sa ii intreb de unde sunt) sareau ca pirahna pe bietii cetateni care faceau imprundenta ca coboare din taxi in zona lor.
    Sunt de o agresivitate coplesitoare.
  • +3 (7 voturi)    
    de manine numai produse frantuzesti cumpar (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:28)

    bancher [anonim]

    sper ca am fost clar.
    • +4 (6 voturi)    
      bravo (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:53)

      miki [anonim] i-a raspuns lui bancher

      asa e bine, cel mai tare raspuns,
      eu propun sa ne solidarizam si sa cumparam toti numai produse frantzuzesti poate asa ne scapa Franta in sfarsit de jegul tiganesc:)
  • +5 (5 voturi)    
    boicot produse frantuzesti (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:38)

    monib [anonim]

    dar la romanii care lucreaza in companiile proprietate franceza din romania v-ati gandit? ei ce vina au ?nu sunt platiti din vanzarile de produse "frantuzesti"?
  • +1 (3 voturi)    
    protestez ca nu i-au tinut la ei (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:39)

    liviu [anonim]

    cred ca pentru asta este apelul, altfel asociatia nu cred ca este a Romnailor ci a rromilor!
  • +4 (6 voturi)    
    antimitici (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:39)

    raz [anonim]

    eu boictotez de ani buni produsele romanilor extracarpatici si cumpar doar produse din Transilvania, Banat, Ungaria, Austria sau Germania.

    O sa incep sa cumpar si produse frantuzesti.
  • +1 (3 voturi)    
    Les roumains sont tombés sur la tete (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:43)

    TOTO [anonim]

    Des idées roumaines... Il faudrait retirer les investissements français, le savoir faire, ensuite on fermera des usines comme Dacia par exemple. Il faut comprendre que certaines entreprises étrangères donnent du travail aux roumains et aussi du développement. Inversement des citoyens roumains donnent du travail aux forces de Police en France. La liberté s'arrête la ou celle des autres commence.
    • +2 (4 voturi)    
      Agree. (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:03)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui TOTO

      My freedom stops where yours begins. In this case, we're in the same boat. My freedom starts where gypsy freedom stops; unfortunately they have a larger freedom interval, mathematically speaking.

      On the other side, I remember a few years ago when France was crying that Romania is discriminating the Gypsies. You should apologize for that ....
    • +1 (3 voturi)    
      ah, les filantropes... (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:23)

      Toto le Heros [anonim] i-a raspuns lui TOTO

      Les entreprises françaises sont la pour faire du profit, et non pas pour faire de la charité.
      Fermez l'usine Dacia, et Renault sera en faillite le lendemain.
      Vous payez 300 EUR un ouvrier dans les usines Dacia a Pitesti, alors que pour le même travail il sera paye 1300 en France.

      Ne parlons plus de Veolia Apa Nova Bucharest qui ne fait que piller les Bucarestois pour des services completement merdiques.

      Il faut comprendre que certaines entreprises étrangères ne font qu'exploiter la main d'oeuvre très bon marche de Roumanie, et que les "expats" Francais ne payent aucun impôt a l'Etat Roumain.

      Des idées reçues françaises...
    • -1 (1 vot)    
      Allo! ou est le moderateur? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:19)

      liop [utilizator] i-a raspuns lui TOTO

      On s'insulte pas ici, monsieur!
      des idees roumaines?
      Avez-vous lu qui est l'ínitiateur de cette idee?
      D'accord avec les phrases de voste message, mais le titre e plutot mal choisi, que'ce que vous dites?
  • +6 (6 voturi)    
    cvbcbc (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:56)

    dfhjhg [anonim]

    Francezii isi apara societatea, de ce i-as acuza ?
  • +4 (4 voturi)    
    da de ce? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 14:58)

    io [anonim]

    sa boicoteze tiganii daca considera ca au dreptul sa fure de unde vor ei!Acest boicot este ilogic si sfideaza bunul simt!
  • +3 (5 voturi)    
    de maine nu mai furati produse frantuzesti .. (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:00)

    num [anonim]

    pana la urma cred ca nu mai pot francezii de boicotul vostru... sunteti penibili, in loc sa va trimiteti copii la scoala voi ii trimiteti pe strazi si urlati in gura mare ce nedreptate se face, dar nu ai de la cine sa ceri asta ...
  • +2 (4 voturi)    
    io zic altfel (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:02)

    x [anonim]

    Ia sa ne boicoteze francezii necumparand Dacia in urmatorii 3 ani si sa mute si fabrica prin Rusia.
  • +3 (5 voturi)    
    dece ? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:02)

    andrei [anonim]

    nu inteleg dece sa ma revolt eu ca roman daca aia expulzeaza niste tigani ! Poate ca si noi ar trebuii sa facem la fel cu tiganii de la noi si sa ii trimitem in India.
    Eu o sa cumpar vineri numai produse frantuzesti pe cat posibil. Bravo lor francezilor ca stiu sa ia atitudine impotriva tiganilor !
  • +3 (5 voturi)    
    Nu ma simt jignit de francezi (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:04)

    ionut [anonim]

    Eu sunt un caucazian normal, cu loc de munca si cu taxele platite la zi.
    Nu ma identific in nici un fel cu indienii cu pasaport romanesc ce traiesc din cersit si furat in Franta si nu numai.
  • -2 (2 voturi)    
    Nu ati inteles nimic (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:08)

    Toni [anonim]

    Se vede ca nu ati stat macar o zi in Franta, ca nu ati spus niciunui francez ca sunteti roman. Francezii au o atitudine discriminatorie fata de romani, nu fata de tigani. Sunt romani in Franta de 30 sau 40 de ani, perfect integrati, cu situatii materiale foarte bune, care atunci cand spun ca sun romani sunt imediat marginalizati. Va reamintiti cand la un meci de fotbal cu Franta de la afise , pana la mass media eram asimilati tiganilor? Ei care nu au in nationala 3 albi! Uitati ca la televiziunile lor suntem prezentati noi romanii ca cersetori? Nu tiganii, romanii! Nu le mai luati apararea francezilor! Nu merita!
    • +1 (1 vot)    
      sau tu nu intelegi (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:02)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Toni

      uita-te la televiziunile din Romania si o sa vezi numai filme despre si cu tigani, la emisiuni invitati numai tigani, si stirile pline de tigani. Daca vrei sa te respecte francezii sau oricare altii, prima data trebuie sa te respecti singur. Daca noi ii incurajem atunci ne meritam soarta
      • 0 (0 voturi)    
        Eu inteleg, ca sunt acolo (Miercuri, 1 septembrie 2010, 19:00)

        Toni [anonim] i-a raspuns lui eu

        Eu nu ma uit la televiziunile din Romania. Ma uit la cele franceze si acolo vad ca romanii sunt rai, iniferent de etnie. Mai informeaza-te!
    • 0 (0 voturi)    
      logi ca ..bat-o vina.. (Miercuri, 1 septembrie 2010, 19:37)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui Toni

      pai daca sunt integrati perfec..cu siguranta francezul stie ca sunt romani si cu siguranta ii accepta asa cum sunt...fara marginalizare.. Mie in Franta mi-a fost rusine sa spun ca sunt roman si nu pentru ca m-as fi simtit discrimitata ci pur si simplu..mi-a fost rusine de concetatenii mei care asteptau ca pirahna sa se naspusteasca asupra trecatorilor pentru a le cere bani. Penibil moment.
  • +2 (4 voturi)    
    C'mon! (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:08)

    arhideco [utilizator]

    Daca tiganii nu erau ai vostri, si voi ati fi cerut sa plece acasa! Francezii fac ceea ce noi nu am fi avut curajul sa facem, daca ne-ar fi calcat scursorile altor natii.

    Daca nu mi-ar cenzura postul HN, as face si ceva afirmatii antisemite. Pana atunci, ma alator celor care consuma "fois gras" in ziua de vineri. Ah,vinerea e zi de post, e mai mare pacatul sa boicotati semenii nostri frantuji.

    Vive la France!

    :)
  • +2 (2 voturi)    
    FADERE (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:08)

    Laurita [anonim]

    Cine mai sunt si FADERE?

    Am dat search pe google si daca au site - e bine ascuns.

    M-am uitat pe site-urilor asociatilor de romani in strainatate pe care le stiu si care ar trebui sa faca parte din aceasta federatie, si nici una nu a repetat apelul.

    Deci ...?
  • +6 (8 voturi)    
    Asta mai lipsea. (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:11)

    garabetian1 [anonim]

    Sa solidarizez cu cine?Cu cei care-i gasesti pe la toate colturile,prin metruri,tramvaie...cersind,cei care ne sfideaza,care spun tare si raspicat ca munca nu-i pentru ei.Daca sa-r face o cheta pentru deportarea lor de unde au venit,parca Mesopotamia
    Exact cum au facut Anglia prin ani 1850,cu ocnasi condamnatii deportandui in Port Jackson(astazi Sydney)eu ma ofer a dona pentru10 famili cu tot cu puradei..
    • +2 (2 voturi)    
      Federatia...tziganilor (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:01)

      nea vasile [utilizator] i-a raspuns lui garabetian1

      Iata un articol similar din 30 august:
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7741332-alianta-civica-romilor-din-romania-propune-boicotarea-produselor-made-france.htm
      Deci "Federatia..." e de fapt a tziganilor nu a "romanilor". Mare atentie la confuzia care se insinueaza aici: rom=roman!
      Daca numele tarii ar fi Dacia toate conspiratiile astea s-ar duce in lada de gunoi a istoriei!
  • +2 (4 voturi)    
    romani? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:17)

    touretul [utilizator]

    dupa ca nu mai sunt tigani, acum nu mai sunt nici romi? sunt romani. mahn! the italians from Rome should be really pist off now!
  • +2 (4 voturi)    
    fara (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:20)

    Bazil [anonim]

    Intreb si eu, "Federatia Asociatiilor de Romani din Europa" este totuna cu "Federatia Asociatiilor de Tigani din Europa"? Daca DA, rusine guvernantilor din trecut ce au cauzat confuzia. Daca NU, rusine asociatiei care crede ca majoritatea romanilor simpatizeaza cu tiganii romani.
  • +2 (4 voturi)    
    Romani sau Romani tot un drac (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:21)

    orbinson [anonim]

    Tiganii ne-au furat si numele. Acum nu mai sunt tigani ci "romani".

    Popor roman vai cat esti de orb...
  • -4 (4 voturi)    
    deacord (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:26)

    un roman [anonim]

    Ar trebuie sa boicotam Franta pana acestia isi vor cere scuze public. Francezii sunt cea mai ratata natie de pe pamant. Se cred mari si sunt nimeni defapt... visez la ziua mareata cand acest stat pe nume FRANTA va disparea de pe harta Europei
  • +2 (2 voturi)    
    francezii se apara (Miercuri, 1 septembrie 2010, 15:27)

    lili [anonim]

    Vineri ar trebui sa fie o zi in care sa nu dam nimic celor din intersectii, metrou ,........ si unde mai cersesc. In privinta produselor frantuzesti sau de alte natii, ar fi bine sa fim mai patrioti si sa cumparam produse si servicii romanesti pe cat posibil si sa nu-i incurajam pe cei cu produse de furat. Sunt usor de recunoscut pe strada, in parcari.
  • +4 (4 voturi)    
    i-am boicotat deja (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:05)

    gheo [anonim]

    de mai mult de un an n-am mai mancat o bagheta, nici branza cu mucegai iar masina frantuzeasca am vandut-o sa-mi iau bilet de tramvai
    eu ii boicotez de multa vreme, inca inainte de a discrimina tiganii infractori.
    caci adevarul e la mijloc, tiganii nostri s-au dus acolo cu metodele lor, cu furturile, cersitul si mizeria. iar francezii in loc sa-i ordoneze, aresteze dar si sa le impuna curatenie si alte alea ii fac pachet si-i trimit inapoi in masa. lucruri nepermise de ambele parti.
    mai vine si ministerul nostru de externe si incepe cu prostii de genul 'tiganii nu sunt romani', vin tot felul de derbedei din politica si declara ca abia ii asteptam acasa. tiganii urla din gura de sarpe ca pleaca la loc, pe guvern il doare in spatele pietii victoria, ong-urile fac mult zgomot pentru nimic caci de fapt nu ridica nimeni un deget.
    e un fel de film al lui Kusturica, cu tiganie in toata regula
  • +3 (3 voturi)    
    De acord (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:28)

    Rafaila [anonim]

    Eu sint de acord cu francezii. Sint de acord si cu romanii, ba mai mult, sint absolut de acord cu tiganii. Francezii nu-i vor pe tigani. Tiganii nu-i vor pe romani, romanii nu-i vor pe francezi pentru ca nu-i vor pe tigani. Ce nu au inteles francezii - si vor plati pentru ca sint dispusi sa plateasca - este ca daca i-ai dat tiganului un deget iti va fura mina. Daca tiganul vrea sa traiasca in Franta sau oriunde, e treaba lui. Se va lasa trimis orinude 'inapoi' si va reveni cu si mai multa placere pentru a fi trimis 'inapoi' descoperind ca plimbarile astea dus-intors sint foarte profitabile. Francezul, in disperare de cauza, va cauta sa interzica plimbarea tiganilor pe motiv ca asemenea cetateni romani nu au ce cauta in Franta. Tiganii, plimbareti cum sint, vor renunta cu placere la cetatenia romana, ca sa nu mai poata fi deportati nicaieri pe baza de cetatenie. Romanii vor spune francezilor merci! QED
  • +2 (2 voturi)    
    Sa creada ei (Miercuri, 1 septembrie 2010, 16:40)

    frankestain [utilizator]

    ,,Federatia Asociatiilor de Romani din Europa "Nu am auzit de ea,cat de solidarizare cu cei ce castiga mai mult decat uni care muncesc.Lucrez cu francezi de 22 de ani ,(nu in Franta),in afara de mici contraziceri despre, Henry Coanda...,ne intelegem foarte bine.
  • +1 (3 voturi)    
    de maine carrefour va deveni care fura (Miercuri, 1 septembrie 2010, 17:07)

    cititor hotnews [anonim]

    Nu mai cumparati de la CARREFOUR cumparati de la noua firma CARRE FURA.
  • +1 (1 vot)    
    de acord ? (Miercuri, 1 septembrie 2010, 18:43)

    geo [anonim]

    Probabil ca e asociatia rromilor de pretutindeni, insa am inteles mesjul; am , nu am nevoie, voi participa alaturi de multi dintre romani la aceasta actiune, cumparand pe cat e posibil cat mai multe produse frantuzesti. Ceea ce pot reprosa francezior e faptul ca nu-i trimit direct in India, dar poate pe viitor va fi singura solutie umanitara posibila cu acesti indivizi.
  • +1 (1 vot)    
    Penibil (Miercuri, 1 septembrie 2010, 18:48)

    Corbul [anonim]

    O asociatie de care nu a auzit nimeni se pretinde purtatoarea de cuvant a romanilor?
    Si ne indeamna la ce?
    La boicotarea produselor frantuzesti?

    Cred ca aici se aplica vorba aia romaneasca: "s-a suparat prostul pe sat"..

    Pai in Statele Unite daca ti-a expirat cartea verde zbori din tara in 24 de ore, chiar daca vorbesti perfect limba engleza, ai loc de munca, locuinta si asigurare sociala.

    Ce o fi asa de neinteles in faptul ca francezii au ajuns sa fie exasperati de sutele de tigani din Romania care agaseaza toata lumea, localnici si turisti deopotriva cu furturi si cersetorie agresiva?

    Ca si altii care au postat inaintea mea, vineri o sa-mi fac cumparaturile la un hipermarket frantuzesc si o sa am grija sa-mi iau un vin de Bordeaux si un Camembert!

    Cat despre membrii asociatiei lui peste, n-au decat sa crape de ciuda...
  • +1 (1 vot)    
    Nici rachita nu-i ca pomu' (Miercuri, 1 septembrie 2010, 20:12)

    cine_va [anonim]

    ...nici tziganu nu-i ca omu'. 'Geaba ne acuza francezii ca nu i-am educat pe ''cetatenii'' rromi.E tare greu sa reusesti sa faci ceva cu aceasta specie.Francezi plang pentru tzigani si ne belesc pe noi care muncim in fabricile lor pentru cateva sute de euro si cumparam dela magazinele lor toate ciurucurile la preturi promotionale.Ori sunt idioti ori perversi...desole Madames et Monsieurs
  • +1 (1 vot)    
    de ce se autonumesc asa (Miercuri, 1 septembrie 2010, 21:25)

    ploiesteanu [utilizator]

    ar trebui interzisa in toata Europa aceasta denumire a tiganilor. De ce nu facem nimic? De ce nu se iau msuri diplomatice?
  • +1 (1 vot)    
    Federatia Asociatiilor de Romani din Europa (Miercuri, 1 septembrie 2010, 23:13)

    boogiewoogie [utilizator]

    alooo.. stimabilii de la justitie si registrul comertului si alte institutii:

    cum ati acceptat inregistrarea unui asemenea nume? voi ati citit ce aprobati? voi ati citit legea?!

    alllooooo

    pai astia ne fac si mai mult de rusine decat tiganii
    • 0 (0 voturi)    
      . (Joi, 2 septembrie 2010, 10:37)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

      are cineva o adresa de net sau statutul acestei federatii a asociatiilor de romani din Europa?
  • 0 (0 voturi)    
    Români sau Romani? (Joi, 2 septembrie 2010, 8:27)

    m [anonim]

    De ce au voie sa foloseasca numele asta si sa ne bage pe noi in rahat???
  • 0 (0 voturi)    
    Pro Franta (Joi, 2 septembrie 2010, 9:37)

    misu [anonim]

    Bravo Franta! Pacat ca noi nu putem sa facem acelasi lucru!
  • 0 (0 voturi)    
    invers (Joi, 2 septembrie 2010, 11:48)

    MirceaA [utilizator]

    ba eu voi cumpara vineri NUMAI produse frantuzesti.
  • 0 (0 voturi)    
    S-o crezi tu! (Joi, 2 septembrie 2010, 17:07)

    valisa [utilizator]

    Singura greseala a francezilor este ca fac confuzie intre romani si tigani. Tiganii nu sunt de origine romana. Li s-au facut acte tocmai in incercarea de integrare a lor. Ei sunt tigani calatori.

    Sunt TIGANI !!! Si asa vor ramane pentru totdeauna.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu-i infiaza (Duminică, 5 septembrie 2010, 0:05)

    vox dei vox populi [anonim]

    Pai tziganii nu sunt natia noastra ,ei sunt mereu in trecere ...de ce nu-i "infiaza "francezii ,germanii,italienii etc .Sunt popor nomad ,si se opresc unde li se pare lor ca e mai bine ,asa ca sa nu tot urle ...EUROPA ...caci tziganii sunt o natie de sine statatoare .


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi